Wij hebben een honda civic 1.5 vtec-e uit 1997. In mei viel me al een vrij behoorjik olieverbruik op. dit zou verholpen zijn door de garage omdat de klepdekselpakkking is vervangen. nu ruim 6 maanden en 5000km verder flikkerde het olielampje bij het remmen. aan de peilstok bleek niets te zitten en er gign een volledige 4literfles van de action in voordat het oliepeil eindeliik maximum bereikte.
Nu vraag ik me af, voor ik nar de garage ga(wat in januari gebeurd want dan moet de auto ook voor apk): wat kan dit zijn?
zelf getest:
- geen olieplas onder auto
- geen lekkage te zien ondeer motorkap
- geen olie in koelvloeistof
- geen blauwe rook uit de uitlaat bij 5000 toeren
dan is mijn vraag, waar blijft die olie? zuigerveren is dan onligisch dan zou je blaue rook hebben. koppakking is ook niet voordehandliggend dan zou je vieze koelvloeistof hebben of koelvoeisotfleggake, die was er in mei wel maar dat bleek de waterpomp te zijn.
dus, wat akn het zijn dat zo veel olieverbruik in die beperkte tijd en kilometers oplevert? overigens weet ik niet of het oliepeil al veel langer zo laag was het was nu toevallig zo dat het olielampje flikkerde, bleef nieteens branden.
Nu vraag ik me af, voor ik nar de garage ga(wat in januari gebeurd want dan moet de auto ook voor apk): wat kan dit zijn?
zelf getest:
- geen olieplas onder auto
- geen lekkage te zien ondeer motorkap
- geen olie in koelvloeistof
- geen blauwe rook uit de uitlaat bij 5000 toeren
dan is mijn vraag, waar blijft die olie? zuigerveren is dan onligisch dan zou je blaue rook hebben. koppakking is ook niet voordehandliggend dan zou je vieze koelvloeistof hebben of koelvoeisotfleggake, die was er in mei wel maar dat bleek de waterpomp te zijn.
dus, wat akn het zijn dat zo veel olieverbruik in die beperkte tijd en kilometers oplevert? overigens weet ik niet of het oliepeil al veel langer zo laag was het was nu toevallig zo dat het olielampje flikkerde, bleef nieteens branden.