Ha Tweakers,
Hierbij wil ik graag jullie advies vragen met betrekking tot het laten plaatsen van zonnepanelen op ons dak. Het dak ligt op het zuiden. Heb ondertussen een aantal offertes aangevraagd. 2 bij landelijke bedrijven en 2 bij lokale bedrijven. Nu moet ik zeggen dat ik het lastig vind om onderscheid te maken tussen het voors en tegens van de verschillende offertes. 2 bedrijven adviseren optimizers, de andere 2 niet. Wat denken jullie? En wat zou de beste optie zijn uit deze offertes? Of zijn er nog Tweakers die bedrijf kunnen aanraden in de omgeving Leiden? Ik neig zelf naar offerte nummer 4.
Daarnaast hebben we nog een plat dak van 3*5.9m. Er staat nog een hekje voor de deuren op dit platte dak. Dit willen we graag behouden zodat de deuren van de kamer nog open kunnen. Dit is 2.3*0.9m. (zie foto voor de toelichting)
:strip_exif()/f/image/H7hqCuGrpgdvGAwDporxzaOS.jpg?f=fotoalbum_large)
Hierbij wil ik graag jullie advies vragen met betrekking tot het laten plaatsen van zonnepanelen op ons dak. Het dak ligt op het zuiden. Heb ondertussen een aantal offertes aangevraagd. 2 bij landelijke bedrijven en 2 bij lokale bedrijven. Nu moet ik zeggen dat ik het lastig vind om onderscheid te maken tussen het voors en tegens van de verschillende offertes. 2 bedrijven adviseren optimizers, de andere 2 niet. Wat denken jullie? En wat zou de beste optie zijn uit deze offertes? Of zijn er nog Tweakers die bedrijf kunnen aanraden in de omgeving Leiden? Ik neig zelf naar offerte nummer 4.
Foto's
![]() | ![]() |
![]() |
Beschikbare (dak)ruimte
Het huis is 5.9m breed. Onder de dakkapel op het schuine dak is er 1.5m * 5.9m ruimte voor panelen.Daarnaast hebben we nog een plat dak van 3*5.9m. Er staat nog een hekje voor de deuren op dit platte dak. Dit willen we graag behouden zodat de deuren van de kamer nog open kunnen. Dit is 2.3*0.9m. (zie foto voor de toelichting)
Schaduw
GeenJaarverbruik
Gemiddeld 2300 kWh, koken nu op gas maar willen op termijn op inductie gaan koken. Geen laadpaal voor elektrische auto oidHuidige elektriciteitsaansluiting
1x 25ABudget en doel
Zo optimaal mogelijk benutten van de ruimte voor panelenWie gaat het project uitvoeren
We gaan het project laten uitvoerenBijhouden van data
Vind het fijn om met een app het verbruik te kunnen zien maar is geen noodzaak.Reeds verkregen offertes
Heb een viertal offertes opgevraagd, heb de offertes inclusief laten plaatsen in de tabel gezet. Zie de tabel;:strip_exif()/f/image/H7hqCuGrpgdvGAwDporxzaOS.jpg?f=fotoalbum_large)
Regio
Leiden[ Voor 5% gewijzigd door Thijsiee op 05-01-2022 17:10 ]
:strip_exif()/f/image/XiXXqnUBmZVqlkutbI11DMWy.jpg?f=fotoalbum_tile)
/f/image/kLLyPS8VQxzeSCaYhfmCZvAf.png?f=fotoalbum_tile)
/f/image/dcqa61Av4QmKBCCduN5upY8P.png?f=fotoalbum_tile)
/f/image/lH5EG1wb6pDjxxPm0yOmIDhs.png?f=fotoalbum_large)