Ik heb nu één offerte ontvangen, die slechts een korte periode geldig is. Vanuit VEH meegedaan met collectieve inkoop, maar deze offerte ontvang ik pas medio december.
Gezien de relatief goede ervaring van het internet en paar mensen die ik persoonlijk ken, eerst uitgekomen bij Zonneplan.nl. Volgens mij hebben ze een redelijk strakke offerte aangeboden van € 1.04 per Wp. Hierin zitten de kosten voor het verwijderen van 5 bestaande panelen en de volledige plaatsing, 10 jaar garantie voor kosteloze probleem afhandeling. Daarnaast fabrieksgarantie tussen de 10 en 25 jaar.
Loont het nog om via bijvoorbeeld Solar Bouwmarkt of gelijkwaardige aanbieder een offerte op te vragen? Dit had ik al reeds gedaan, maar nog niks ontvangen. Vandaar dat ik graag jullie expertise hierin wil peilen of dit nog veel gaat uitmaken.
De bestaande 5 panelen, 6 jaar oud, wil ik 2 of 3 mogelijk de schuur leggen met omvormer in de schuur. En de andere verkopen of als gehele partij. Deze zijn sinds de nieuwbouw geïnstalleerd en circa 6 jaar oud, maar ik heb hier eigenlijk geen garantie op zoals zonneplan dat kan aanbieden.
Ik heb de mogelijkheid om 6 panelen te leggen i.p.v. 12, maar dan is mijn Wp prijs € 1,43. Persoonlijk kies ik dan om het hele dak in één keer vol te leggen met moderne panelen, 1 systeem en garantie.:fill(white):strip_exif()/f/image/NTLLPdlMZebiUTfdKCkv3Icg.png?f=user_large)
:strip_exif()/f/image/t3RfdADsxv2ZncN0rxQk9zTm.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/pKXQVEvKwvO9eZPe9Orswql4.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/eRnSFudBNa2Di9sjvuOJCMo8.jpg?f=fotoalbum_large)
18 platte dakpannen lang
1m zonnepaneel zo groot als 3 pannen. 6m dak x 5,4m beukmaat. Maar 5.1 binnenmaat woning.
Daarnaast is er een schoorsteen op de hoogste rand. totaal ongeveer 4 dakpannen lang.
We hebben een hyride warmtepomp/cv-ketel die voornamelijk elektrisch draait. Mocht deze installatie op zijn, wil ik graag naar een volledige warmtepomp. Ik verstook nu jaarlijks 3.500 kWh (+1250 kWh PV) en 400 m³ aardgas.
4 rijen van 3 panelen, horizontaal gelegd. inclusief demonteren bestaande panelen.
370 Wattpiek x 12.
Zonneplan one optimized omvormer
1 paneel met optimizer, zie foto.
4.299 kWh per jaar opbrengst.
€ 5484.87 incl. BTW
€ 4632.95 excl. BTW
370 x 12 = 4.440 WP
4.632,95 / 4.440 = € 1,043 per WP
Gezien de relatief goede ervaring van het internet en paar mensen die ik persoonlijk ken, eerst uitgekomen bij Zonneplan.nl. Volgens mij hebben ze een redelijk strakke offerte aangeboden van € 1.04 per Wp. Hierin zitten de kosten voor het verwijderen van 5 bestaande panelen en de volledige plaatsing, 10 jaar garantie voor kosteloze probleem afhandeling. Daarnaast fabrieksgarantie tussen de 10 en 25 jaar.
Loont het nog om via bijvoorbeeld Solar Bouwmarkt of gelijkwaardige aanbieder een offerte op te vragen? Dit had ik al reeds gedaan, maar nog niks ontvangen. Vandaar dat ik graag jullie expertise hierin wil peilen of dit nog veel gaat uitmaken.
De bestaande 5 panelen, 6 jaar oud, wil ik 2 of 3 mogelijk de schuur leggen met omvormer in de schuur. En de andere verkopen of als gehele partij. Deze zijn sinds de nieuwbouw geïnstalleerd en circa 6 jaar oud, maar ik heb hier eigenlijk geen garantie op zoals zonneplan dat kan aanbieden.
Ik heb de mogelijkheid om 6 panelen te leggen i.p.v. 12, maar dan is mijn Wp prijs € 1,43. Persoonlijk kies ik dan om het hele dak in één keer vol te leggen met moderne panelen, 1 systeem en garantie.
Foto's
:fill(white):strip_exif()/f/image/NTLLPdlMZebiUTfdKCkv3Icg.png?f=user_large)
:strip_exif()/f/image/t3RfdADsxv2ZncN0rxQk9zTm.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/pKXQVEvKwvO9eZPe9Orswql4.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/eRnSFudBNa2Di9sjvuOJCMo8.jpg?f=fotoalbum_large)
Beschikbare (dak)ruimte
beukmaat 5,4m breed. Hellingshoek 48 graden. volledig op het zuiden.18 platte dakpannen lang
1m zonnepaneel zo groot als 3 pannen. 6m dak x 5,4m beukmaat. Maar 5.1 binnenmaat woning.
Schaduw
Klein deel opstand buren. gaat om onderste paneelDaarnaast is er een schoorsteen op de hoogste rand. totaal ongeveer 4 dakpannen lang.
Jaarverbruik
3500 kWh inclusief opwekking van bestaande 5x250 Wp panelen.We hebben een hyride warmtepomp/cv-ketel die voornamelijk elektrisch draait. Mocht deze installatie op zijn, wil ik graag naar een volledige warmtepomp. Ik verstook nu jaarlijks 3.500 kWh (+1250 kWh PV) en 400 m³ aardgas.
Huidige elektriciteitsaansluiting
Nieuwbouw 2016 3x25aBudget en doel
Dak volleggen, maximaal rendement, budget 'genoeg' om dit dak vol te kunnen leggen met normale panelen.Wie gaat het project uitvoeren
Zonneplan of alternatief?Bijhouden van data
Place & forget. Niet per se nodig, dagdata/paneeldata per stuk is wel leuk, maar na een maand kijk ik er niet meer na. Om dit moment hangt er een Itho Daalderop Spider aan de P1 aansluiting.Reeds verkregen offertes
Zonneplan.nl4 rijen van 3 panelen, horizontaal gelegd. inclusief demonteren bestaande panelen.
370 Wattpiek x 12.
Zonneplan one optimized omvormer
1 paneel met optimizer, zie foto.
4.299 kWh per jaar opbrengst.
€ 5484.87 incl. BTW
€ 4632.95 excl. BTW
370 x 12 = 4.440 WP
4.632,95 / 4.440 = € 1,043 per WP
Regio
Overijssel - Zwollei7 8700k @ 4.8ghz 24/7, 16gb ddr4 3200, MSI 1080 Gaming / CM Mastercase Maker 5T, Audio Technica AD900X