Onbepaalde Tijd Verhuurcontract?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verhuurder
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 29-11-2021
Hallo,

Ik overweeg een Appartment te kopen wat verhuurd is.

Huurovereenkomst is voor Onbepaalde tijd en Huurbedrag erg laag.

Er word in het Huurciontract gesproken over een opzegtermijn voor Verhuurder van minimaal 3 Maanden en maximaal 6 maanden..

Betekent dat nu wel of niet dat ik als nieuwe eigenaar de Huur kan opzeggen? Weliswaar met een boete van enkele maanden....?

Gr

Arne

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CaDje
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 26-09 14:32

CaDje

Framedrops for life

Een huurder heeft erg veel rechten. Ook al staat er iets over in het huur contract waardoor je een huurder zou kunnen opzeggen betekend dit nog niet dat de huurder ook daadwerkelijk weg gaat. Ik zou hier heel erg mee oppassen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Als jij 50k aan de huurder wil geven om vrijwillig te vertrekken, misschien wordt je bod geaccepteerd.

Lees ook de reactie die in dit topic staan, waar vrij hoge bedragen worden geweigerd: Huurder uitkopen, wat is een redelijk bedrag?

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Om welke reden wil je de huur opzeggen? Omdat de huidige huur laag is en je de huur wilt verhogen? Of omdat je er bv zelf wilt gaan wonen? Dat laatste kan sowieso pas minimaal drie jaar nadat je eigenaar bent geworden, maar dat eerste zal geen goede reden zijn om de huur op te zeggen. Ik zou zeggen: lees je even in voordat je ergens in springt ;)

Vuistregel is: Koop breekt geen huur. De huidige huurder heeft gewoon rechten (en plichten) en dat verandert niet opeens omdat het pand van eigenaar wisselt. Je hebt als nieuwe eigenaar niet opeens meer rechten dan de vorige eigenaar.

[ Voor 25% gewijzigd door naitsoezn op 29-11-2021 16:05 ]

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DVX73
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 13:30
Wat achtergrond informatie

https://www.woonbond.nl/v...nieuwe-eigenaar-wil-wonen
https://www.woonbond.nl/v...ns-dringend-eigen-gebruik

[ Voor 27% gewijzigd door DVX73 op 29-11-2021 16:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Verhuurder schreef op maandag 29 november 2021 @ 15:56:
Hallo,

Ik overweeg een Appartment te kopen wat verhuurd is.

Huurovereenkomst is voor Onbepaalde tijd en Huurbedrag erg laag.

Er word in het Huurciontract gesproken over een opzegtermijn voor Verhuurder van minimaal 3 Maanden en maximaal 6 maanden..

Betekent dat nu wel of niet dat ik als nieuwe eigenaar de Huur kan opzeggen? Weliswaar met een boete van enkele maanden....?
Nee. Dat kun je normaal gesproken niet. Dat er een opzegtermijn is wil niet zeggen dat je geen goede redenen voor opzegging nodig hebt. En denk niet te makkelijk over die boete.

Mijn advies: Een appartement kopen is een grote zakelijke investering en in een conflict met de huurder zal de rechter jou behandelen als een zakelijke ondernemer die precies hoort te weten hoe juridisch de vork in de steel zit. Als dit nieuw voor jou is dan kun je beter eerst wat tijd en geld investeren in goed onderzoek en een juridisch adviseur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LankHoar
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 16:59

LankHoar

Langharig tuig

RaZ schreef op maandag 29 november 2021 @ 16:02:
Als jij 50k aan de huurder wil geven om vrijwillig te vertrekken, misschien wordt je bod geaccepteerd.

Lees ook de reactie die in dit topic staan, waar vrij hoge bedragen worden geweigerd: Huurder uitkopen, wat is een redelijk bedrag?
Zie ook dit recentere topic: Verhuurder verkoopt appartement, vergoeding huurder?

When life throws you a curve, lean into it and have faith!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frogmen
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Waarschijnlijk is de koopprijs ook laag dat heeft alles te maken met het te behalen rendement uit verhuur. Kijk hier goed naar voordat je het koopt. Kijk ook naar eventuele eigen bewoning verplichting die er is of komt. Zijn allemaal zaken die de prijs beinvloeden.

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
Als je de huur kon opzeggen had de huidige eigenaar dat al wel gedaan.
Pagina: 1