Even los van die leuke prijs, maar als huizenzoeker heb ik nog nooit ene drol begrepen bij die "bieden vanaf" prijzen. Want voor mij betekend het gewoon hetzelfde: Dat is het bedrag wat de verkopers ervoor hopen te krijgen, en al het andere is mooi. Als je dat 5 jaar geleden had gedaan was je misschien redelijk uniek geweest, maar nu hoopt iedereen een hogere prijs dan de vraagprijs te krijgen.Wild Chocolate schreef op zondag 28 november 2021 @ 23:12:
Ik zou er een bieden vanaf prijs van maken, en dan gewoon omdat het kan: Bieden vanaf €314.159,27
Maar zonder gekheid, bieden vanaf geeft wel voor iedereen duidelijk aan dat er biedingen boven die prijs verwacht worden.
Yep, mensen laten zich gek maken. En soms heb je weinig keuze hoor, en overbied je 10% en heb je hem nog steeds niet. Maar ik zie toch ook wel op Funda huizen langs komen voor onrealistische prijzen. Die je dan een maand of twee later voor 10% goedkoper nog een keer langs ziet komen. Dus blind overbieden moet je sowieso niet doen.418O2 schreef op zondag 28 november 2021 @ 23:18:
[...]
Heb je enig idee hoe de huizenmarkt nu werkt?
Met de prijs waar makelaar van TS hem voor wil zetten moet er dus 20%!!! overboden worden voor een realistisch bod. En ja, dat gebeurd tegenwoordig, maar volgens mij gaan er toch ook een hele hoop potentiele kopers niet zoveel overbieden. Want dat je wat moet overbieden geloven ze wel, maar zoveel? Met meteen in achterhoofd hoe je hypotheek gaat krijgen als taxateur meer richting de originele vraagprijs gaat.
Hoe de TS het beschrijft zou ik zeker op €325k beginnen, maar wat hoger kan ook nog. Dan is er namelijk nog steeds zat ruimte voor overbieden, zonder dat mensen idioot moeten overbieden voordat TS een realistische prijs krijgt.