De Devschuur Coffee Corner - Iteratie ⑬ Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 51 52 Laatste
Acties:

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 31-03 15:26

Maasluip

Kabbelend watertje

Een dergelijk mailtje zie ik als spam of poging tot phising. Als dit serieus is dan zou ik een andere bank zoeken. Niet zozeer vanwege de policy, maar vanwege hoe het mailtje is geschreven. Volstrekt onprofessioneel.

Signatures zijn voor boomers.

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18:56

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

RobertMe schreef op dinsdag 31 maart 2026 @ 12:11:
[...]

Dat laatste zou niet perse nodig hoeven te zijn. Immers hebben ze het ingevulde (plain text) password op dat moment toch al. En kunnen ze dat dus ook op de nieuwe manier hashen en opslaan.
Enige "risico" is dan als iemand het wachtwoord Test123 heeft ingesteld en die net deze ene keer inlogt met test123 dat die daarna met test123 moet inloggen. Maar dat lijkt me een relatief klein risico. (Alhoewel een password reset, bij een bank, hopelijk niet heel makkelijk is dus het is dan wel een nogal onwenselijke situatie).
Grappig, ik maakte hier het argument dat je dat daarom dus juist niet wil imho :P.

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Stop AI Slop

Maasluip schreef op dinsdag 31 maart 2026 @ 12:22:
[...]

Een dergelijk mailtje zie ik als spam of poging tot phising. Als dit serieus is dan zou ik een andere bank zoeken. Niet zozeer vanwege de policy, maar vanwege hoe het mailtje is geschreven. Volstrekt onprofessioneel.
Zou je serieus een andere bank gaan zoeken, je salaris, incasso's, misschien wel beleggingen en verzekeringen gaan overhevelen, omdat de toon van een mailtje je niet aanstaat?

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Pagina: 1 ... 51 52 Laatste

Let op:
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.