De Devschuur Coffee Corner - Iteratie ⑬ Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 51 52 Laatste
Acties:

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16-06 17:19

Maasluip

Kabbelend watertje

Een dergelijk mailtje zie ik als spam of poging tot phising. Als dit serieus is dan zou ik een andere bank zoeken. Niet zozeer vanwege de policy, maar vanwege hoe het mailtje is geschreven. Volstrekt onprofessioneel.

Signatures zijn voor boomers.

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:02

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

RobertMe schreef op dinsdag 31 maart 2026 @ 12:11:
[...]

Dat laatste zou niet perse nodig hoeven te zijn. Immers hebben ze het ingevulde (plain text) password op dat moment toch al. En kunnen ze dat dus ook op de nieuwe manier hashen en opslaan.
Enige "risico" is dan als iemand het wachtwoord Test123 heeft ingesteld en die net deze ene keer inlogt met test123 dat die daarna met test123 moet inloggen. Maar dat lijkt me een relatief klein risico. (Alhoewel een password reset, bij een bank, hopelijk niet heel makkelijk is dus het is dan wel een nogal onwenselijke situatie).
Grappig, ik maakte hier het argument dat je dat daarom dus juist niet wil imho :P.

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Stop AI Slop

Maasluip schreef op dinsdag 31 maart 2026 @ 12:22:
[...]

Een dergelijk mailtje zie ik als spam of poging tot phising. Als dit serieus is dan zou ik een andere bank zoeken. Niet zozeer vanwege de policy, maar vanwege hoe het mailtje is geschreven. Volstrekt onprofessioneel.
Zou je serieus een andere bank gaan zoeken, je salaris, incasso's, misschien wel beleggingen en verzekeringen gaan overhevelen, omdat de toon van een mailtje je niet aanstaat?

Je moet niet dronken dat ik denken ben.
What seems to be the officer, problem?
Waar is de brand, meester?

• Koenvh
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 00:03

Koenvh

Hier tekenen: ______

Ik was voor 1 april weer eens bezig met een projectje: ircns, een brug tussen IRC en DNS, zodat je je IRC-berichten in de DNS kunt lezen (en kunt posten). Het heeft absoluut geen nadelen O-)

Helaas doet de video-embed op Tweakers het niet met een directe MP4 :-(

🠕 This side up

• AW_Bos
  • Laatst online: 23:13

AW_Bos

Nostalgicus 🕰

De afgelopen periode ben ik qua AI-gebruik ijverig bezig geweest om met ClaudeAI (met name) en met ChatGPT (voor kleine dingetjes) wat code te genereren, te controleren en te copypasten.

Maar ik ben nu bezig aan een integratie in PHPStorm met de Github Copilot add-ons. Met de gratis tier heb ik al goede ervaringen opgedaan voor een simpel test-projectje dat ik zit te denken om de betaalde te nemen voor meer capaciteit en hopelijk ook wat meer snelheid, en geheugen en dat ik codebases kan inladen en laten begrijpen.

Echter meldt Github CoPilot dit bij de pricing-pagina:
New plan sign-ups are temporarily paused as we ensure a high-quality experience. We appreciate your patience.
Ik ben benieuwd hoe lang dit duurt? Of kan je al voldoende met de free-tier bereiken?

[ Voor 6% gewijzigd door AW_Bos op 02-06-2026 11:48 ]

"Je kan met alle ziel en zaligheid ergens aan werken, maar soms is de uitkomst een zaal vol zieligheid." - Ariën

• DevWouter
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 24-06 15:52

DevWouter

Creator of Todo2d.com

AW_Bos schreef op dinsdag 2 juni 2026 @ 11:46:
Ik ben benieuwd hoe lang dit duurt? Of kan je al voldoende met de free-tier bereiken?
probleem is dat investeerders geld willen zien en het nog steeds niet winstgevend is. Zelfs de huidige abonnementen zijn verlieslatende. Men is vooral bezig om een nieuwe mix (of zelfs een nieuw model) te bedenken.

Zie: https://isaiprofitable.com/

"Doubt—the concern that my views may not be entirely correct—is the true friend of wisdom and (along with empathy, to which it’s related) the greatest enemy of polarization." -- Václav Havel

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

AW_Bos schreef op dinsdag 2 juni 2026 @ 11:46:
De afgelopen periode ben ik qua AI-gebruik ijverig bezig geweest om met ClaudeAI (met name) en met ChatGPT (voor kleine dingetjes) wat code te genereren, te controleren en te copypasten.

Maar ik ben nu bezig aan een integratie in PHPStorm met de Github Copilot add-ons. Met de gratis tier heb ik al goede ervaringen opgedaan voor een simpel test-projectje dat ik zit te denken om de betaalde te nemen voor meer capaciteit en hopelijk ook wat meer snelheid, en geheugen en dat ik codebases kan inladen en laten begrijpen.

Echter meldt Github CoPilot dit bij de pricing-pagina:

[...]

Ik zou sowieso eerder een abonnementje op Claude nemen dan Copilot. Jetbrains heeft een MCP server ingebouwd dus als je Claude gewoon CLI draait in je IDE dan pikt hij alsnog je IDE context op (waar nodig, wat zeer beperkt is) en krijg je diffs te zien ter goedkeuring in de interface (ipv CLI).

Copilot is echt de moeite niet waard, Claude is zoveel beter, zeker nu met Opus 4.8

• AW_Bos
  • Laatst online: 23:13

AW_Bos

Nostalgicus 🕰

Die diffjes doet de gratis GitHub CoPilot ook, maar ik ga toch maar eens mijn pijlen richten op Claude.

"Je kan met alle ziel en zaligheid ergens aan werken, maar soms is de uitkomst een zaal vol zieligheid." - Ariën

• Lethalis
  • Niet online
CloudPrutser schreef op vrijdag 13 maart 2026 @ 14:41:
Ik moet even mijn boosheid en frustratie met jullie delen.

Hier iemand die al sinds z'n twaalfde programmeert. Dat maakt 19 jaar, waarvan tien professioneel. Ik ben drie weken geleden ergens op gesprek geweest (stom bedrijf; ik had er niet perse willen werken) maar ben afgewezen op...

...het feit dat mijn inhoudelijke kennis en talent perfect is, met vlag en wimpel door de gesprekken heen gekomen, maar dat ik niet perse alles door een LLM wil laten doen.

Dit is niet de eerste keer. Een jaar geleden ben ik eruit gewerkt door een junior die inhoudelijk weinig kennis, talent en inzichtelijk vermogen had, maar wel productief was met ChatGPT. Veel meer dan wiet roken en zuipen deed die jongen niet. Ik was te duur.

Ik ben echt serieus kwaad en gefrustreerd. Ik heb concurrentie van idioten die voor alles LLM's gebruiken.

Waar heb ik al die moeite voor gedaan? Zit ik straks werkloos thuis?
Als het een junior lukt om jou er uit te werken, loop je inderdaad een risico om werkloos thuis te zitten. Het is jou dan namelijk niet gelukt om de meerwaarde van jouw domeinkennis te laten gelden.

Ik werk al bijna 20 jaar aan ERP systemen. Een junior kan met nog zoveel leuke trucjes aankomen, maar als hij niet begrijpt wat de klant bedoelt dan houdt het heel gauw op. Maar goed, uiteindelijk is dus mijn kennis van de producten van mijn werkgever belangrijker dan mijn programmeerkennis an sich.

Een gast van 20 kan supergetalenteerd zijn en mij er misschien wel uitprogrammeren inmiddels. Maar als hij iets moet aanpassen aan een superkritische kortingsroutine die overal wordt toegepast en waar elk klein foutje betekent dat er honderden klanten aan de telefoon hangen, wens ik hem veel succes lol.

Dus de kennis van hoe de kortingsroutine werkt en wat onze klanten ermee proberen te bereiken, is veel belangrijker dan hoe hij geprogrammeerd is. En dat is in mijn werk eigenlijk met alles.

Dat is natuurlijk ook het trieste van de AI revolutie. Omdat het de business eigenlijk niet kan schelen hoe het geïmplementeerd is - als het maar werkt - maakt het relatief weinig uit hoe netjes jij programmeert en hoeveel programmeerkennis jij hebt opgedaan.

Mijn werkervaring als programmeur helpt mij wel om AI te beteugelen, en het helpt mij ook om de juiste vragen te stellen aan AI, omdat ik weet waar ik naar zoek en wat ik wil. Dat zal voor een junior ook een stuk lastiger zijn, waardoor zijn resultaat meer op vibe coding zal lijken, terwijl ik AI werk laat doen dat ik anders zelf had gedaan (cyclus van vragen met beperkte scope en resultaat checken, next).

Ik ben inmiddels 45 jaar oud en programmeer al sinds mijn 10e trouwens :) Sinds mijn 15e semi professioneel (toen deed ik al projecten voor het bedrijf van mijn vader, mijn eerste project leverde 8000 gulden op toen ik 15 was... ik heb toen een DOS programma van mijn vader herschreven naar een Windows tool in de zomervakantie).

Maar goed, ik deed van alles... toen ik 13 was, werkte ik ook al mee als CAD tekenaar in AutoCAD en MicroStation _O- En had ik meer wiskundekennis dan collega's die op dat moment in de 20 waren.

Toch voel ik mij soms een enorme loser, omdat ik uiteindelijk niet hele bijzondere dingen heb bereikt. Ik ben uiteindelijk maar een standaard developer geworden eigenlijk. Deels toch mijn autisme / mensenschuwheid die mij parten speelt.

Ook druk ik mij vaak voorzichtig uit in discussies, waardoor iemand die meer zelfverzekerd overkomt, een positief halo effect weet te bereiken (mensen zullen dan ook meer vertrouwen in zijn kennis en andere eigenschappen hebben), terwijl ik overal over nadenk en alles dubbelcheck en dan kom ik wellicht onzeker over en dan denken mensen juist dat ik iets niet goed weet.

Jezelf goed presenteren is en blijft een lastig iets.

Mijn vader was hier een stuk beter in en had dus niet voor niets een eigen bedrijf etc.

[ Voor 11% gewijzigd door Lethalis op 10-06-2026 16:50 ]

Ask yourself if you are happy and then you cease to be.

• Mugwump
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 24-06 14:11
Ik moet zeggen dat ik ook totaal niet 'weggeconcurreerd wordt' door juniors / mediors met een AI hulpje. Nou zit ik ook wel in complexe systemen domeinen waar AI vaak maar heel matig resultaat levert tenzij je het heel gericht inzet.

Sowieso valt het me vaak genoeg tegen hoe beroerd agents / AI in het algemeen zijn in wat op zich vrij heldere taakjes zouden moeten zijn zoals bijvoorbeeld een major versie upgrade van een bepaalde dependency.

Vaak genoeg vraag ik iets dat redelijk afgebakend is en dan produceert AI een oplossing die wel werkt, maar 100 regels code is ofzo. Handig als basis, want dan zie je hoe je iets kunt doen en herschrijf je het vervolgens zelf in 3 regels. :P

En ik probeer echt wel met agents.md files, skills en ga zo maar door te werken, maar het valt me elke keer na wat initieel optimisme uiteindelijk toch weer tegen.

"The question of whether a computer can think is no more interesting than the question of whether a submarine can swim" - Edsger Dijkstra

• Firesphere
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 24-06 06:33

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Voor mij lijkt het eindelijk door te dringen bij de hogere dames en heren.
In plaats van "try to use AI for everything", is het advies nu "Use AI if you really can't find a way to solve the problem anymore".
Het is vooruitgang, maar toch, aan de ene kant praten over geen bonus meer voor "gewone" medewerkers vanwege te weinig inkomsten, en tegelijk met de graafmachine geld naar deze AI grifters gooien, gaat er bij mij niet helemaal in.
En dan werk ik dus bij de NZ variant van het KNMI. Ik heb echt heel veel moeite het genAI gebruik binnen het bedrijf te verantwoorden, als we ondertussen al meer situatie rood waarschuwingen hebben uitgebracht dit jaar, dan we over de afgelopen 2 jaar gecombineerd.

Ava's "LLM Circus" verhaal gaf mij een enorm gevoel van herkenning.

[ Voor 7% gewijzigd door Firesphere op 11-06-2026 12:17 ]

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

• Skyaero
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
AI wordt te duur. Ik ben dus voor het eerst door mijn github copilot credits heen, sinds hun wijziging: nieuws: GitHub Copilot beperkt abonnementen met introductie AI Credits - update

Waar ik normaal op 20-30% gebruik in een maand zat, ben ik er nu - in een ondergemiddelde softwareontwikkelingsmaand - er na 11 dagen doorheen. Als ik zie dat Sonnet 4.6 nu x9 ipv x1, snap ik het wel en komt dat aardig overheen. Maar feitelijk betekent dit een factor 9 verhoging.

Intellisense toevoeging is gelukkig nog gratis - maar voor hoe lang.

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 00:18
Wat een prachtig stuk, de frustratie spat er vanaf. Herkenbaar. :X

Roomba E5 te koop

• Lethalis
  • Niet online
Skyaero schreef op donderdag 11 juni 2026 @ 14:31:
AI wordt te duur. Ik ben dus voor het eerst door mijn github copilot credits heen, sinds hun wijziging: nieuws: GitHub Copilot beperkt abonnementen met introductie AI Credits - update

Waar ik normaal op 20-30% gebruik in een maand zat, ben ik er nu - in een ondergemiddelde softwareontwikkelingsmaand - er na 11 dagen doorheen. Als ik zie dat Sonnet 4.6 nu x9 ipv x1, snap ik het wel en komt dat aardig overheen. Maar feitelijk betekent dit een factor 9 verhoging.

Intellisense toevoeging is gelukkig nog gratis - maar voor hoe lang.
"te duur" zal erg afhangen van hoe nuttig het is voor jouw toepassing.

Oud collega van mij verkoopt zich als "AI engineer" en zelfs hij geeft aan dat het vooral nuttig is wanneer je wil prototypen of vooral snel nieuwe projecten wil opzetten. Kijk ik naar mijn werk - waarin ik 90% van mijn tijd spendeer aan het onderhouden en verfijnen van bestaande code - dan haal ik er relatief gezien veel minder uit.

De tijd zit hem namelijk niet in het programmeren zelf, maar in het uitzoeken / reproduceren van het probleem, en het bedenken van een oplossing.

Tuurlijk soms helpt AI mij hier ook bij. Zo hadden we laatst een null reference exception ergens in een routine, en toen heb ik de code simpelweg aan Gemini gegeven en gevraagd wat het kon veroorzaken, en die kwam netjes terug met de regel waarop het probleem zich voordeed. Daar bespaar je wel veel tijd mee, want daar kon ik dan zelf rustig mee verder. Vroeger had ik eerst een paar uurtjes de betreffende regel moeten zoeken :)

Maar er zijn ook genoeg dingen waar AI helemaal niks mee kan, omdat ze zich simpelweg niet in code afspelen, maar puur in het business domein. Als je met collega's (en klanten) aan het bespreken bent hoe een programma in de toekomst anders moet gaan werken bijvoorbeeld. Tsja, dat is tijd die je sowieso kwijt bent.

Hoe groter de impact van AI op jouw workflow, hoe duurder het mag zijn. En andersom natuurlijk :) Haal je er relatief weinig uit, tsja... dan mag het eigenlijk ook niks kosten.

Ask yourself if you are happy and then you cease to be.

• TobyW
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 24-06 17:28
[b]Mugwump in "De Devschuur Coffee Corner - Iteratie ⑬"Sowieso valt het me vaak genoeg tegen hoe beroerd agents / AI in het algemeen zijn in wat op zich vrij heldere taakjes zouden moeten zijn zoals bijvoorbeeld een major versie upgrade van een bepaalde dependency.
Veel van de problemen/beperkingen zijn naar mijn idee te wijten aan de beperkte contextgrootte. Een AI model "leert" jouw code niet kennen. Die kent alleen wat er in de gewichten zicht plus de context. Daarom werkt het prima om "from scratch" snel kleine dingen te programmeren, maar worstelt AI met het begrijpen, onderhouden en aanpassen van complexe grote codebases. Daarom zijn die bestandjes als skills.md, memory etc. belangrijk om nog een soort van geheugen tussen sessies te hebben, maar die worden dus ook altijd aan de context meegegeven en slokken dus tokens op.

• Mugwump
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 24-06 14:11
TobyW schreef op donderdag 11 juni 2026 @ 17:49:
[...]

Veel van de problemen/beperkingen zijn naar mijn idee te wijten aan de beperkte contextgrootte. Een AI model "leert" jouw code niet kennen. Die kent alleen wat er in de gewichten zicht plus de context. Daarom werkt het prima om "from scratch" snel kleine dingen te programmeren, maar worstelt AI met het begrijpen, onderhouden en aanpassen van complexe grote codebases. Daarom zijn die bestandjes als skills.md, memory etc. belangrijk om nog een soort van geheugen tussen sessies te hebben, maar die worden dus ook altijd aan de context meegegeven en slokken dus tokens op.
Dat zal deels een oorzaak zijn, maar ik zit ook in allerlei domeinen waar de functionele documentatie en specficatie nou niet bepaald eenduidig is, men in transities van oude naar nieuwe domeinmodellen zit, code ergens halverwege tussen die dingen in zit en ga zo maar door. Dat vind AI echt niet heel fijn.

"The question of whether a computer can think is no more interesting than the question of whether a submarine can swim" - Edsger Dijkstra

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Firesphere schreef op woensdag 4 maart 2026 @ 21:55:
Gisteren verkozen tot lid van de bestuurscommissie van Python New Zealand *O*

Dat wordt een hoop extra werk... -O-
Omdat ik toch niets te doen had...
Nu ook maar Director of PyCon 2027... :X
Ik moet misschiens eens leren eerst de gevolgen in te schatten voor ik een nominatie accepteer...

.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

• Merethil
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 22:41
Firesphere schreef op zaterdag 13 juni 2026 @ 13:14:
[...]

Omdat ik toch niets te doen had...
Nu ook maar Director of PyCon 2027... :X
Ik moet misschiens eens leren eerst de gevolgen in te schatten voor ik een nominatie accepteer...
Ik heb hier nog een nominatie voor je: director of dingendoen. Accepteer je? :+

Wel een vette rol, lijkt me ook altijd leuk om extra dingen op te pakken maar de paar keer dat ik gevraagd ben heb ik vriendelijk bedankt want kinderen en werk en gezondheid en het leven enzo :P

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Merethil schreef op zondag 14 juni 2026 @ 08:30:
[...]

Ik heb hier nog een nominatie voor je: director of dingendoen. Accepteer je? :+
Sure, klinkt vaag genoeg om te werken

• Da_maniaC
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 23-06 09:29

Da_maniaC

a.k.a. The Sequenz Pounder

Ik ben na een paar jaar worstelen eindelijk zo ver dat ik 1 (en meerdere aankomende) software tools heb gebouwd. Nu zat ik eigenlijk te denken; zou het niet leuk zijn om een Donatie of Buy-me-a-Coffee knop toe te voegen. Maar als ik mij hier in ga verdiepen kom ik alleen maar uit op KvK registraties. Ik had niet gedacht dat het ontvangen van donaties zo lastig zou zijn? Ik verwacht er niet bepaald veel van namelijk./
Als KvK registratie Eenmanszaak/BV de enige manier is dan kan ik net zo goed hier even mee wachten totdat ik een paar andere projectjes af heb waarvan ik wel van plan ben om deze te gaan verkopen.
Iemand anders hier ervaring mee?

Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!

• alwinuzz
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 21:44
@Da_maniaC ten eerste, leuk! Ik ben het met je eens dat zoiets ook wel zonder kvk zou kunnen, maar weet even geen dienst voor je. Kan PayPal oid geen donate link genereren?

Als je een KVK inschrijving doet als eenmanszaak, en gelijk KOR aanvraagt, heb je daarna bijna* geen extra administratie meer. De donaties kan je bij de IB aangifte invullen bij resultaat overige werkzaamheden, als je netjes bent.

* Let op dat tot de kor actief is, je wel btw aangiften moet doen, vanaf de kvk insvhrijving, ook als er niks gebeurt (0 aangifte) daar is de bd heel streng op.

• DevWouter

DevWouter

Creator of Todo2d.com

Huh... Dat is vreemd. Ik had mijn game muis aan mijn moeder uitgeleend omdat haar oude kapot was en na dat ze die 2~4 weken gebruikt heeft meld ze dat de knoppen omgedraaid zijn. Afhankelijk dat ik dat het een software instelling was die ze per ongeluk omgedraaid had, maar nu ik het zelf getest heb op mijn eigen computer zijn inderdaad de knoppen omgedraaid.

Dat een knop niet werkt kan ik begrijpen, ook als 1 knop zich anders gedraagt, maar beide knoppen omgedraaid? Dat heb ik nog nooit meegemaakt. Ik vrees dat ik mijn moeder een excuus ben verschuldigd ben.

"Doubt—the concern that my views may not be entirely correct—is the true friend of wisdom and (along with empathy, to which it’s related) the greatest enemy of polarization." -- Václav Havel

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 00:18
Ook wel eens met de laptop van mijn vader. Ben j een kwartier aan zoeken, andere muis. En dan denk je, het zal toch niet? Jawel knoppen omgedraaid in Windows. Hoe? Dat weet niemand.

Roomba E5 te koop

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 02:38

Matis

Rubber Rocket

DevWouter schreef op woensdag 17 juni 2026 @ 10:47:
Huh... Dat is vreemd. Ik had mijn game muis aan mijn moeder uitgeleend omdat haar oude kapot was en na dat ze die 2~4 weken gebruikt heeft meld ze dat de knoppen omgedraaid zijn. Afhankelijk dat ik dat het een software instelling was die ze per ongeluk omgedraaid had, maar nu ik het zelf getest heb op mijn eigen computer zijn inderdaad de knoppen omgedraaid.

Dat een knop niet werkt kan ik begrijpen, ook als 1 knop zich anders gedraagt, maar beide knoppen omgedraaid? Dat heb ik nog nooit meegemaakt. Ik vrees dat ik mijn moeder een excuus ben verschuldigd ben.
Bij mij gebeurt dat als ik mijn MX Master S3 via Bluetooth of de Logitech Unifying receiver aansluit. Dan zijn alle scrollwieltjes ook omgedraaid 8)7

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

• DevWouter

DevWouter

Creator of Todo2d.com

sig69 schreef op woensdag 17 juni 2026 @ 17:54:
Ook wel eens met de laptop van mijn vader. Ben j een kwartier aan zoeken, andere muis. En dan denk je, het zal toch niet? Jawel knoppen omgedraaid in Windows. Hoe? Dat weet niemand.
Dat dacht ik eerst ook, maar nee, de knoppen staan goed in Windows/MacOs. Het is dus echt een hardware probleem.

• Rimshaker
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 24-06 22:38
Ik ben de laatste tijd bezig geweest met het bouwen van een lokale XAF Auditfile Viewer (ter vervanging van de oude Belastingdienst-viewer die al 10 jaar zo goed als rip is). Gekozen voor een offline desktop-applicatie, aangezien het inlezen van complete administraties naar een web-app in verband met privacy en de AVG/VGBA niet wenselijk is.

De parsing (XAF 2.0 t/m 4.0 inclusief RGS-mapping) werkt inmiddels strak, maar ik loop nu tegen een distributiedingetje aan: Windows SmartScreen.

Omdat ik de tool gratis aanbied, zie ik het niet zitten om jaarlijks flink in de buidel te tasten voor een EV Code Signing certificaat. Een standaard certificaat lost het probleem van de blauwe waarschuwing niet direct op bij een nieuwe release. Voor een doelgroep van financiële professionals is zo'n SmartScreen-melding natuurlijk een behoorlijke conversiekiller.

Hoe pakken jullie dit aan? Simpelweg geduld hebben om reputatie op te bouwen met duidelijke instructies op de site, of is de overstap naar distributie via de Microsoft Store (als MSIX/AppX) hiervoor de beste weg?

Fiba.nl Handige tools voor financials

Pagina: 1 ... 51 52 Laatste

Let op:
Dit topic is niet de plaats om te lopen helpdesken. De Coffee Corner is primair bedoeld als uitlaatklep voor iedereen in de Devschuur® en niet als vraagbaak.