Ja die ben ik vergeten te vermelden. Rond half juli was eind juli de geplande bouwdatum. Ik moest zelf informeren naar de bouwdatum, anders had ik dat nooit geweten. Achteraf klopt dat aardig. 4 weken transport + 2 weken om de auto rijklaar te maken, inclusief eventuele terugroepacties.Crawl NL schreef op maandag 5 september 2022 @ 12:27:
[...]
Fijn hoor. Is er ook ‘ooit’ een bouwdatum met je gecommuniceerd?
Komen ze nu mee in september……
[YouTube: Ford Accessoires Voorjaar/Zomer 2022 | Ford Nederland]
Okay, dank je. Dan hoef ik me geen voorstelling te maken dat de mijne wellicht ook onderweg zou kunnen zijn. Vorige week was er nl. nog geen bouwdatum bekend.
In ieder geval al veel plezier met de voorpret, die kan nu eindelijk beginnen
In ieder geval al veel plezier met de voorpret, die kan nu eindelijk beginnen
Eindelijk goed nieuws dus, ik moet nog gewoon even wachten. Waarschijnlijk gaat de datum 29-10-2022 ook niet gehaald worden daar de auto nog niet gebouwd is. De auto is dan prrecies een jaar geleden besteld. St-Line, winterpack, driver ast pack, trekhaak, privacy glass en 19inch velgen. Blijkbaar is er erg moeilijk aan alle puzzelstukjes te komen om de auto te bouwen.FerryHidden schreef op maandag 5 september 2022 @ 11:25:
Eindelijk het belletje waar ik op zat te wachten: volgende week vrijdag kan ik hem ophalen! 😃
Ford Kuga PHEV titanium chrome blue
+ winter pack + 18 inch velgen
Via Consumentenbond Autoleasecollectief::
Besteld:
12 november 2021
Bevestiging bestelling door Broekhuis:
30 november 2021
Oorspronkelijke leverdatum:
13-04-2022
Nieuwe leverdatum (Broekhuis Lease app)
31-05-2022
31-07-2022
31-09-2022
Uiteindelijke afleverdatum:
Vrijdag 16 september 2022.
Voor jouw veilige km gewenst
Zit waarschijnlijk geen verschil in.. Ford zegt zelf dat ze een first in first out model hanteren waarbij oa onderdelen (en vooral Duitsland) leidend zijn. Ze geven ook aan dat ze steeds meer onderdelen geleverd krijgen en dat de productie hierdoor steeds sneller gaat..Libby2804 schreef op maandag 5 september 2022 @ 12:21:
Hoe lang is de levertijd van niet leasegebonden orders?
Wij hebben half juni (22) een Ford Kuga Titanium met winterpack en driver assistance pack besteld.
Ben benieuwd of er een groot verschil is in wachttijd.
Kunnen de mensen die niet via een leasemaatschappij een order hebben uitstaan, aangeven hoe lang ze wachten of hoe lang het heeft geduurd tot hun auto werd geleverd?
Alvast bedankt.
Volgens mij lopen er hier twee mensen rond die privè een Kuga besteld hebben maar volgens mij zitten die in hetzelfde schuitje.
Ik ben hier in Breskens en hier rijden genoeg nieuwe Kuga’s rond, allemaal wel met Duits kenteken
PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc
Zojuist contact gehad met de dealer. Afleverdatum 29-10-2022 gaat zeer waarschijnlijk niet gehaald worden. En zelf 2022 gaat waarschijnlijk niet gehaald worden. Kortom met een beetje pech 1,5 jaar wachten op een auto.
Eind december besteld, werd gezegd 5 maanden levertijd. Nooit een datum doorgekregen maar schijnt eind augustus gebouwd te zijn (niet bevestigd). Nu afwachten.....Libby2804 schreef op maandag 5 september 2022 @ 12:21:
Hoe lang is de levertijd van niet leasegebonden orders?
Wij hebben half juni (22) een Ford Kuga Titanium met winterpack en driver assistance pack besteld.
Ben benieuwd of er een groot verschil is in wachttijd.
Kunnen de mensen die niet via een leasemaatschappij een order hebben uitstaan, aangeven hoe lang ze wachten of hoe lang het heeft geduurd tot hun auto werd geleverd?
Alvast bedankt.
Wat voor configuratie als ik vragen mag? En lease of koop?Max1m1608 schreef op maandag 5 september 2022 @ 16:15:
Zojuist contact gehad met de dealer. Afleverdatum 29-10-2022 gaat zeer waarschijnlijk niet gehaald worden. En zelf 2022 gaat waarschijnlijk niet gehaald worden. Kortom met een beetje pech 1,5 jaar wachten op een auto.
Hier nu ook afleverdatum 29-10 maar m’n gevoel zegt dat ook dat niet haalbaar gaat zijn.
Edit: configuratie teruggevonden in je eerdere post.
[ Voor 6% gewijzigd door JazZ! op 05-09-2022 20:25 ]
Ik zit in het zelfde schuitje vermoed ik.Max1m1608 schreef op maandag 5 september 2022 @ 16:15:
In Duitsland zag ik er inderdaad veel meer rijden.Glashelder schreef op maandag 5 september 2022 @ 16:14:
[...]
Zit waarschijnlijk geen verschil in.. Ford zegt zelf dat ze een first in first out model hanteren waarbij oa onderdelen (en vooral Duitsland) leidend zijn. Ze geven ook aan dat ze steeds meer onderdelen geleverd krijgen en dat de productie hierdoor steeds sneller gaat..
Volgens mij lopen er hier twee mensen rond die privè een Kuga besteld hebben maar volgens mij zitten die in hetzelfde schuitje.
Ik ben hier in Breskens en hier rijden genoeg nieuwe Kuga’s rond, allemaal wel met Duits kenteken
spannend....Ginger Tosser schreef op maandag 5 september 2022 @ 19:16:
[...]
Eind december besteld, werd gezegd 5 maanden levertijd. Nooit een datum doorgekregen maar schijnt eind augustus gebouwd te zijn (niet bevestigd). Nu afwachten.....
Super mooi!! Gefeliciteerd.Dotll schreef op zaterdag 13 augustus 2022 @ 21:10:
[Afbeelding]
Vandaag was het eindelijk zover. Voor al degenen die nog in de wachttijd zitten…..het wachten was inderdaad meer dan de moeite waard. Succes voor jullie allemaal, maar zoals je ziet, uiteindelijk komt het goed.
Klopt onderdaad St-line, winterpack, driv ass pack, getinte ramen, trekhaak, 19inch velgen en in de kleur zwart.Edson30 schreef op dinsdag 6 september 2022 @ 09:39:
@Max1m1608 @Crawl NL welkom in dezelfde boot! Volgens mij hebben wij alledrie ST-Line winterpack, driv ass pack + getinte ramen bij CB/Broekhuis besteld... hier ook 29-10 als datum, maar geloof er geen moer van. En als die niet gehaald wordt, wordt het waarschijnlijk gewoon 2023 -___-
Ik denk dat die combi niet te bouwen is ofzo. Snap er helemaal niets van.
Hier ook de ST-line (zonder X):Edson30 schreef op dinsdag 6 september 2022 @ 09:39:
@Max1m1608 @Crawl NL welkom in dezelfde boot! Volgens mij hebben wij alledrie ST-Line winterpack, driv ass pack + getinte ramen bij CB/Broekhuis besteld... hier ook 29-10 als datum, maar geloof er geen moer van. En als die niet gehaald wordt, wordt het waarschijnlijk gewoon 2023 -___-
- Solar Silver
- Driver assistance
- 19 inch
- Winter pack
Dus geen trekhaak en getinte ramen. De afleverdatum in de app staat nog op 12-10-2022 maar dat zal snel worden aangepast aangezien er nog geen bouwdatum bekend is.
Zelfde hier. ST line, winterpack en 19 inch velgen. Eerste geplande leverdatum was 15-2 en nu idd 29-10. Maar heb er ook een hard hoofd in.
Hebben jullie een app of iets dergelijks van de leasemaatschappij of dealer gekregen, waar je het proces in kunt volgen?Crawl NL schreef op dinsdag 6 september 2022 @ 10:46:
[...]
Hier ook de ST-line (zonder X):
- Solar Silver
- Driver assistance
- 19 inch
- Winter pack
Dus geen trekhaak en getinte ramen. De afleverdatum in de app staat nog op 12-10-2022 maar dat zal snel worden aangepast aangezien er nog geen bouwdatum bekend is.
BroekhuisLease app. Deze staat in de app store van Apple er zal vast ook een Android versie van zijn. Er staat alleen een vermoedelijke afleverdatum vermeld, voor de rest valt er weinig te volgen. Als je al een auto van BroekhuisLease rijd dan heb je meer functionaliteiten.Libby2804 schreef op dinsdag 6 september 2022 @ 11:03:
[...]
Hebben jullie een app of iets dergelijks van de leasemaatschappij of dealer gekregen, waar je het proces in kunt volgen?
[ Voor 19% gewijzigd door Crawl NL op 06-09-2022 11:10 ]
Dank je. Wij hebben geen leaseconstructie en ik zie geen alternatief in de appstore. Zal contact zoeken met Broekhuis. Al zijn wij nog maar 2,5 maand aan het wachten, dus zoveel haast zal het niet hebben.Crawl NL schreef op dinsdag 6 september 2022 @ 11:08:
[...]
BroekhuisLease app. Deze staat in de app store van Apple er zal vast ook een Android versie van zijn. Er staat alleen een vermoedelijke afleverdatum vermeld, voor de rest valt er weinig te volgen. Als je al een auto van BroekhuisLease rijd dan heb je meer functionaliteiten.
Ik heb eerder geschreven over mijn wachttijd. Vorige week is de door mij gekochte Kuga geleverd: PHEV STX winter pakket 19” velgen zwart.
Gekocht eind okt. Gebouwd medio juni; heeft circa 2 maanden in Antwerpen gestaan.
Gekocht eind okt. Gebouwd medio juni; heeft circa 2 maanden in Antwerpen gestaan.
Zojuist op de radio Kinkfm reclame voor de Kuga PHEV bij Ford options. Ik snap dat het reclame budget op moet bij Ford, maar waarom reclame maken voor een auto die je voorlopig slecht kan leveren...
Alle automerken maken nog reclame dus men wil gewoon de klant bij het merk houden vermoed ik. Maar wel 'vervelend' om te horen. Take my money en lever dat ding😉
Alle automerken maken nog reclame dus men wil gewoon de klant bij het merk houden vermoed ik. Maar wel 'vervelend' om te horen. Take my money en lever dat ding😉
Angry Rabbit
gefeliciteerd!! Eindelijk.JohnvSt schreef op donderdag 8 september 2022 @ 10:02:
Ik heb eerder geschreven over mijn wachttijd. Vorige week is de door mij gekochte Kuga geleverd: PHEV STX winter pakket 19” velgen zwart.
Net weer contact gehad met Broekhuis.:strip_exif()/f/image/ODqHD8TFJ76Qkhge8fUxikBG.jpg?f=fotoalbum_large)
Auto afleverdatum weer verplaatst. Nieuwe datum 11 januari 2023. Om gek van te worden.
:strip_exif()/f/image/ODqHD8TFJ76Qkhge8fUxikBG.jpg?f=fotoalbum_large)
Auto afleverdatum weer verplaatst. Nieuwe datum 11 januari 2023. Om gek van te worden.
[ Voor 60% gewijzigd door Max1m1608 op 08-09-2022 12:59 ]
Ja, triest he. Ik snap je frustratie en ik sta nog op 12 oktober maar dat zal eerdaags ook wel veranderen in 2023.
Houd de moed erin
Houd de moed erin
Wordt vooral gek van de communicatie vanuit broekhuis. Totaal geen communicatie. Je moet overal zelf achteraan. En als je ze dan verteld dat het voordeel op deze manier steeds minder wordt (ik had de auto in Jan al een jaar moeten rijden). Halen ze hun spreekwoordelijke schouders op en doen alsof hun neus bloed. Als voorloop auto een Ford Fiesta, Opel crossland X of Ford Focus voor hetzelfde maandbedrag. Dit is leuk voor een maand of 2 maanden maar als ik hier ja op had gezegd had ik dus een jaar in een fiesta gereden voor bijna 600euro per maand. Als je hier dan op aangeeft dat dit met 3 kinderen niet haalbaar is (kleinste zit nog in een kinderwagen) zeggen ze hier niet aan te kunnen doen.Crawl NL schreef op donderdag 8 september 2022 @ 13:26:
Ja, triest he. Ik snap je frustratie en ik sta nog op 12 oktober maar dat zal eerdaags ook wel veranderen in 2023.
Houd de moed erin
Maar we houden hoop.
@Crawl NL zoals je al zegt moeten wij denk ook vrezen voor een afleverdatum in 2023... nu nog 29/10, maar dat is natuurlijk complete saus, dat weten we allang. Lekker 13/14 maanden wachten op een karretje, maak pret.
We hadden een jaar lang goedkoper kunnen rijden en nu rijden we straks duurder vanwege de energieprijzen, man man man...
We hadden een jaar lang goedkoper kunnen rijden en nu rijden we straks duurder vanwege de energieprijzen, man man man...
Precies dit heb ik voorgelegd aan broekhuis, hier kreeg ik het antwoord op dat hun ook meer kosten hebben aan de af te leveren auto's en dat ik daar als klant ook een soort van begrip voor moest hebben.Edson30 schreef op vrijdag 9 september 2022 @ 09:32:
@Crawl NL zoals je al zegt moeten wij denk ook vrezen voor een afleverdatum in 2023... nu nog 29/10, maar dat is natuurlijk complete saus, dat weten we allang. Lekker 13/14 maanden wachten op een karretje, maak pret.
Hele begrijpelijke frustratie.Edson30 schreef op vrijdag 9 september 2022 @ 09:32:
Ik stap in hetzelfde schuitje. Ook afleverdatum 29/10 wat natuurlijk helemaal niet haalbaar is. Dan had Broekhuis moeten weten en communiceren dat de auto gebouwd en onderweg is lijkt mij.
Q1/23 it is. Hopelijk..
Ja mannen, frustratie alom. Gelukkig is het en blijft het maar een auto en wat kunnen we anders dan afwachten. Kan het niet met die 19 inch velgen te maken hebben? Zullen die zo slecht leverbaar zijn?
Na ja, sowieso een fijn weekend allemaal
Na ja, sowieso een fijn weekend allemaal
Ik weet niet of het de anderen hoop geeft of niet, maar in mijn geval is het tot een aflevering gekomen (Titanium zonder extra's via Consumentenbond en Broekhuis Lease). En het is inderdaad een geweldige auto. Rijdt als niets anders dat ik ooit gereden heb. Maak uiteraard je eigen beslissingen (ik had ook niet nog maanden willen wachten), maar de auto is wel het wachten waard, moet ik zeggen.
[ Voor 9% gewijzigd door DerLeonov op 10-09-2022 00:38 ]
Zojuist gehoord dat de Kuga die ik besteld heb de fabriek heeft verlaten en hij als het goed verloopt 8 oktober bij de dealer staat.
Zou het dan toch nog gaan gebeuren dit jaar?
We wachten weer af.
We wachten weer af.
Dat is mooi. Welke uitvoering heb je besteld?F.C.B. schreef op maandag 12 september 2022 @ 13:47:
Zojuist gehoord dat de Kuga die ik besteld heb de fabriek heeft verlaten en hij als het goed verloopt 8 oktober bij de dealer staat.
We wachten weer af.
Bij de kentekenregistratie zie ik dat de teller voor augustus op 1 geregistreerde Kuga blijft staan.
Weet niet of het klopt, maar dat zou wel triest zijn.
https://allecijfers.nl/auto/ford-kuga/
https://www.kentekenradar.nl/registraties-hybride/
Bij kentekenradar 9 in augustus.
Weet niet of het klopt, maar dat zou wel triest zijn.
https://allecijfers.nl/auto/ford-kuga/
https://www.kentekenradar.nl/registraties-hybride/
Bij kentekenradar 9 in augustus.
Dus er worden gelukkig ook nog ST lines in elkaar gezet. Afgaande op welke hier afgelopen weken voorbij kwamen zou je denken dat er alleen nog Titaniums werden gebouwdF.C.B. schreef op maandag 12 september 2022 @ 15:12:
Ik heb de st line x uitvoering met bijna alle opties, inclusief panoramadak en trekhaak.
Staat nu een trein met auto’s in de fik bij Etten-Leur. Het lijken wel Kuga’s….
https://www.telegraaf.nl/...s-in-brand-bij-etten-leur
Op een goederentrein geladen met personenauto's is brand uitgebroken. De trein, die staat bij Etten-Leur heeft vermoedelijk de bovenleiding kapotgereden, meldt de Veiligheidsregio Midden- en West-Brabant. Het is niet bekend hoe het met de machinist van de trein gaat.
https://www.telegraaf.nl/...s-in-brand-bij-etten-leur
Op een goederentrein geladen met personenauto's is brand uitgebroken. De trein, die staat bij Etten-Leur heeft vermoedelijk de bovenleiding kapotgereden, meldt de Veiligheidsregio Midden- en West-Brabant. Het is niet bekend hoe het met de machinist van de trein gaat.
:strip_exif()/f/image/uisJ30Mncif28rrO7Ve4iqkT.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik zie voornamelijk Puma's. Komen die niet uit Duitsland? Evengoed zuur voor mensen die op deze auto's zitten te wachten
PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc
Het is bij Etten-Leur. Geen idee waar ze vandaan komen.
Volgens mij zijn het Puma's en EcoSports.
De Kuga gaat met boot van Valencia naar Antwerpen en daarna met een vrachtwagen richting dealer. Als ik mij niet vergis.
De Kuga gaat met boot van Valencia naar Antwerpen en daarna met een vrachtwagen richting dealer. Als ik mij niet vergis.
Yeah, Fiesta, Puma en Ecosport..
Kuga's heb ik er nog niet op zien staan. Die komen inderdaad per vrachtwagen uit Antwerpen.
Goede nieuws voor de wachtende hier, ik zie tegenwoordig bijna dagelijks een paar vrachtwagens uit antwerpen komen met kuga's erop..Ze bestaan
Kuga's heb ik er nog niet op zien staan. Die komen inderdaad per vrachtwagen uit Antwerpen.
Goede nieuws voor de wachtende hier, ik zie tegenwoordig bijna dagelijks een paar vrachtwagens uit antwerpen komen met kuga's erop..Ze bestaan
16 x JaSolar 335Wp | 5430Wp | GOODWE 4K-DT
Ik ga harder duimen dat ze dan ook deze kant opkomen….skai21 schreef op woensdag 14 september 2022 @ 16:15:
Yeah, Fiesta, Puma en Ecosport..
Volgens mijn dealer komen de Kuga's niet per schip maar op een trein naar Antwerpen.FerryHidden schreef op woensdag 14 september 2022 @ 14:35:
Volgens mij zijn het Puma's en EcoSports.
Kuga's komen per boot via Vlissingen.
NS meldt dat het treinverkeer tussen Breda en Roosendaal naar verwachting tot woensdag eind van de middag gestremd zal zijn.Dat zou dus richting Vlissingen.
Zijn misschien wel voor Engeland bestemd??.
NS meldt dat het treinverkeer tussen Breda en Roosendaal naar verwachting tot woensdag eind van de middag gestremd zal zijn.Dat zou dus richting Vlissingen.
De auto's die bij Cobelfret in Vlissingen staan zijn allemaal voor Engeland. Auto's komen daar per trein en gaan per boot weg. Niet andersom.mstuniek schreef op woensdag 14 september 2022 @ 19:38:
Kuga's komen per boot via Vlissingen.
Mijn Kuga is per schip van Valencia naar Antwerp gegaan en vanaf daar per vrachtwagen naar Eindhoven om aan me afgeleverd te worden.Ginger Tosser schreef op woensdag 14 september 2022 @ 18:15:
[...]
Volgens mijn dealer komen de Kuga's niet per schip maar op een trein naar Antwerpen.
16 x JaSolar 335Wp | 5430Wp | GOODWE 4K-DT
Ik lees hier ook al een tijdje mee omdat ook ik een Kuga besteld heb. Deze week heb ik via de dealer gehoord dat mijn Kuga de tweede week van oktober waarschijnlijk uitgeleverd wordt. Productie datum was 30 of 31 augustus.
Ik de heb auto pas begin mei besteld, maar het betrof wel een Kuga die door de dealer al in november besteld was. Ik kon de configuratie in mei gelukkig nog aanpassen.
Het betreft een phev St line X white platinum.
Ik de heb auto pas begin mei besteld, maar het betrof wel een Kuga die door de dealer al in november besteld was. Ik kon de configuratie in mei gelukkig nog aanpassen.
Het betreft een phev St line X white platinum.
Bij mij ook, per schip vanaf Valencia naar Antwerpen, daar per vrachtwagen naar de dealer.skai21 schreef op woensdag 14 september 2022 @ 22:02:
[...]
Mijn Kuga is per schip van Valencia naar Antwerp gegaan en vanaf daar per vrachtwagen naar Eindhoven om aan me afgeleverd te worden.
Omdat er vrachtauto-chauffeurs tekort zijn kan er wat vertraging in Antwerpen optreden.
Met al deze schokkende levertijden ben ik benieuwd wanneer de mijne arriveert. Besteld in juni via Friesland Lease/CB, indicatieve leverdatum 3 oktober. Maar dat gaat em niet worden denk ik zo maar. Ik moet mijn ouwe Saab nog maar even niet verkopen. Niet dat iemand het ding wil hebben natuurlijk.
Wij hebben januari dit jaar een kuga stline x besteld via dealer en justlease. 1e leverdatum medio juli, 2e leverdatum medio oktober. En vervolgens 15 dec. Zal ook wel het nieuwe jaar worden. Levertijd 1 jaar. Komt wel overeen met andere berichten die ik lees.
Wat. Een. Bak!FerryHidden schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 17:00:
De Kuga is inderdaad het wachten waard. Wat een ontzettend comfortabele, relaxte auto om te in rijden.
Gelukkig staat ie nu op mijn oprit. Besteld op 12 november 2021 via het CB leasecollectief en geleverd door Broekhuis.
[Afbeelding]
Veel veilige kilometers toegewenst
Mooi man, geniet ervan en veel veilige elektrische kilometers toegewenst.FerryHidden schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 17:00:
De Kuga is inderdaad het wachten waard. Wat een ontzettend comfortabele, relaxte auto om te in rijden.
Gelukkig staat ie nu op mijn oprit. Besteld op 12 november 2021 via het CB leasecollectief en geleverd door Broekhuis.
[Afbeelding]
De mijne is ook 12 november 2021 besteld maar helaas nog geen bouwdatum bekend. Desondanks houden we de moed erin
We zullen de moed erin moeten houden, het is niet anders. Kreeg afgelopen week een email met daarin dat mijn auto in November zou komen. Echter zegt de leverende dealer dat het minimaal Jan 2023 wordt. Dit ook omdat dealers lease autos niet afgeven in november en december ivm de kentekendatum.Crawl NL schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 18:15:
[...]
Mooi man, geniet ervan en veel veilige elektrische kilometers toegewenst.
De mijne is ook 12 november 2021 besteld maar helaas nog geen bouwdatum bekend. Desondanks houden we de moed erin
We houden de moed erin 😊.
Zou fijn zijn voor je als de Kuga november bij de dealer staat. Kan je in ieder geval even proefzittenMax1m1608 schreef op zondag 18 september 2022 @ 13:21:
[...]
We zullen de moed erin moeten houden, het is niet anders. Kreeg afgelopen week een email met daarin dat mijn auto in November zou komen. Echter zegt de leverende dealer dat het minimaal Jan 2023 wordt. Dit ook omdat dealers lease autos niet afgeven in november en december ivm de kentekendatum.
We houden de moed erin 😊.
Hahahaha ja dat zou wat zijn niet. Dagje naar de dealer om proef te zitten in je bestelde Kuga 🤣🤣.Crawl NL schreef op zondag 18 september 2022 @ 18:56:
[...]
Zou fijn zijn voor je als de Kuga november bij de dealer staat. Kan je in ieder geval even proefzittenen ondanks dat je nog even moet wachten heb je zekerheid. Dan kan de voorpret weer beginnen.
Die auto wordt geleverd door Broekhuis Zeist, en ik woon in regio Zaanstad. Dus best een stukje heen en weer 🤣🤣🤣
[ Voor 12% gewijzigd door Max1m1608 op 18-09-2022 19:22 ]
De afgelopen maanden heb ik belangstellend meegelezen, hier. Omdat ik verder absoluut geen nieuws had toe te voegen, heb ik alleen gelezen, en me niet eerder gemeld.
Ook ik heb mijn Kuga Titanium besteld via het CB leasecollectief, bij Broekhuis De Bilt op 15 december 2021. 3 weken geleden hoorde ik van de dealer dat mijn voiture "in zicht" was (chassisnummer bekend). Vanmiddag belde ik nog maar eens, en..... HIJ STAAT ER AL! (Ze waren vergeten te bellen...???). Kenteken is zelfs al bekend (R-559-JV). Morgen kan ik een afspraak maken wanneer ik hem op kan halen.
Ik deel dit even om jullie een "volledig beeld te geven". Ook al schijnen sommigen zelfs nog langer te moeten wachten. Da's wel heel zuur natuurlijk maar misschien afhankelijk van het type?
Ook ik heb mijn Kuga Titanium besteld via het CB leasecollectief, bij Broekhuis De Bilt op 15 december 2021. 3 weken geleden hoorde ik van de dealer dat mijn voiture "in zicht" was (chassisnummer bekend). Vanmiddag belde ik nog maar eens, en..... HIJ STAAT ER AL! (Ze waren vergeten te bellen...???). Kenteken is zelfs al bekend (R-559-JV). Morgen kan ik een afspraak maken wanneer ik hem op kan halen.
Ik deel dit even om jullie een "volledig beeld te geven". Ook al schijnen sommigen zelfs nog langer te moeten wachten. Da's wel heel zuur natuurlijk maar misschien afhankelijk van het type?
Meteen nog een vraagje (of 2 eigenlijk)....
Voldoet iedere laadkabel met 16A / 1 fase specificatie. Of kan ik die het beste bij Ford kopen (is daar wel behoorlijk duurder dan bij BOL bijvoorbeeld).
En ik lees hier nog niets over laadpassen. Ik woon in een appartement, en ben afhankelijk van openbaar laden. Heb wel al de nodige passen vergeleken maar het is best gecompliceerd.... Heeft iemand ervaring met welke laadpas(sen) aantrekkelijk is/zijn?
Sorry dat ik nu meteen na aanmelding al begin te vragen, maar - bij voorbaat dank!....
Voldoet iedere laadkabel met 16A / 1 fase specificatie. Of kan ik die het beste bij Ford kopen (is daar wel behoorlijk duurder dan bij BOL bijvoorbeeld).
En ik lees hier nog niets over laadpassen. Ik woon in een appartement, en ben afhankelijk van openbaar laden. Heb wel al de nodige passen vergeleken maar het is best gecompliceerd.... Heeft iemand ervaring met welke laadpas(sen) aantrekkelijk is/zijn?
Sorry dat ik nu meteen na aanmelding al begin te vragen, maar - bij voorbaat dank!....
4-1-2023Max1m1608 schreef op donderdag 8 september 2022 @ 12:44:
Net weer contact gehad met Broekhuis.[Afbeelding]
/f/image/jycnklHFdTUncCgLRgjPxPyD.png?f=fotoalbum_large)
Hahahaha inderdaad wat een bedrijf 🤣Crawl NL schreef op dinsdag 20 september 2022 @ 13:08:
[...]
Ik zie nu pas dat jou auto minder CO2 uitstoot dan de mijne![]()
Lekker man, goed bedrijf dat Ford. Ze hebben alles zo lekker op orde daar
Dat is vanwege die baksteen op jouw gaspedaalCrawl NL schreef op dinsdag 20 september 2022 @ 13:08:
[...]
Ik zie nu pas dat jou auto minder CO2 uitstoot dan de mijne![]()
Lekker man, goed bedrijf dat Ford. Ze hebben alles zo lekker op orde daar
Hier zijn we sinds 23 april aan het wachten op onze ST met alle opties. Als ik dit topic zo doorlees dan zijn we dus pas net begonnen met wachten.
[ Voor 18% gewijzigd door Yofresh op 20-09-2022 14:55 ]
"Aliena vitia in oculis habemus, a tergo nostra sunt", Seneca
Heb er nog geen centimeter in gereden dus ik zou het niet wetenYofresh schreef op dinsdag 20 september 2022 @ 14:54:
[...]
Dat is vanwege die baksteen op jouw gaspedaal
Hier zijn we sinds 23 april aan het wachten op onze ST met alle opties. Als ik dit topic zo doorlees dan zijn we dus pas net begonnen met wachten.
Alle gekheid op een stokje. Zojuist maar een mailtje gestuurd of de auto überhaupt nog geleverd gaat worden. Moet even geduld hebben met het antwoord ivm vakantie.
Gisteren een gesprek gehad met de dealer in Zeist. Deze meneer was heel eerlijk tegen mij en hij weet niet wanneer onze Kuga komt. Hij wist mij te vertellen dat eigenlijk alle kuga's naar Duitsland gaan ivm een voordeel. Ook de kuga's die vandaag de dag besteld worden gaan naar diverse landen maar niet naar NL. Er komt een 2e productielijn voor de Kuga bij in Duitsland (waar ia mij niet verteld). Vandaag zouden ze een overleg met Ford Nederland hebben en daar kenbaar maken dat er 261 bestelde Kuga's besteld in 2021 zijn die nog geen levering of bouwdatum hebben. Op de vraag of ford hier iets mee doet bleef het een beetje stil. Het lijkt een spelletje op Europeea niveau te zijn betreft de Kuga, Puma en Focus. Lang verhaal kort ga er niet vanuit dan kan het alleen maar meevallen. Heb afgesproken in November weer even contact op te nemen met de dealer.Crawl NL schreef op dinsdag 20 september 2022 @ 15:24:
[...]
Heb er nog geen centimeter in gereden dus ik zou het niet weten![]()
Alle gekheid op een stokje. Zojuist maar een mailtje gestuurd of de auto überhaupt nog geleverd gaat worden. Moet even geduld hebben met het antwoord ivm vakantie.
Dank voor deze updateMax1m1608 schreef op dinsdag 20 september 2022 @ 20:17:
[...]
Gisteren een gesprek gehad met de dealer in Zeist. Deze meneer was heel eerlijk tegen mij en hij weet niet wanneer onze Kuga komt. Hij wist mij te vertellen dat eigenlijk alle kuga's naar Duitsland gaan ivm een voordeel. Ook de kuga's die vandaag de dag besteld worden gaan naar diverse landen maar niet naar NL. Er komt een 2e productielijn voor de Kuga bij in Duitsland (waar ia mij niet verteld). Vandaag zouden ze een overleg met Ford Nederland hebben en daar kenbaar maken dat er 261 bestelde Kuga's besteld in 2021 zijn die nog geen levering of bouwdatum hebben. Op de vraag of ford hier iets mee doet bleef het een beetje stil. Het lijkt een spelletje op Europeea niveau te zijn betreft de Kuga, Puma en Focus. Lang verhaal kort ga er niet vanuit dan kan het alleen maar meevallen. Heb afgesproken in November weer even contact op te nemen met de dealer.
Misschien wel de laatste Ford hier dan.. jammer, want ik vind de auto’s fijn. Maar ik hou niet zo van dit soort spelletjes
[ Voor 9% gewijzigd door Glashelder op 20-09-2022 21:21 ]
Niet alle kuga's gaan naar Duitsland. Mijn Kuga is op 7 september geassembleerd en heeft de fabriek verlaten. De verwachte leverdatum bij de dealer is 8 oktober. Wat nog een dingetje kan zijn is het transport vanaf de haven van Antwerpen. Er is een tekort aan vrachtauto chauffeurs. Dat moeten we dus even afwachten.
Er is volgens mij een bepaalde subsidie gaande in Duitsland waardoor er idd veel naar Duitsland gaan. Mondjesmaat komen er hier echter ook aan.
Er is volgens mij een bepaalde subsidie gaande in Duitsland waardoor er idd veel naar Duitsland gaan. Mondjesmaat komen er hier echter ook aan.
Ik heb blijkbaar geluk gehad, want ik heb mijn Kuga Titanium vorige week opgehaald. Maart '22 besteld via CB/Broekhuis.
Prachtig. Heb net dezelfde besteld. Levering voorzien voor februari 2023.
https://tweakers.net/i/Kh...l9X.jpg?f=fotoalbum_large
Prachtig. Ik heb net dezelfde besteld. Levering voorzien voor februari 2023.
https://tweakers.net/i/Kh...l9X.jpg?f=fotoalbum_large
Prachtig. Ik heb net dezelfde besteld. Levering voorzien voor februari 2023.
Blijft bijzonderJFH schreef op vrijdag 23 september 2022 @ 16:27:
Ik heb blijkbaar geluk gehad, want ik heb mijn Kuga Titanium vorige week opgehaald. Maart '22 besteld via CB/Broekhuis.
Mijne in februari besteld. Voor zover ik weet nog niet eens ingepland

Heeft iemand al een ST line ontvangen?. Lees wel dat Titanium en ST line X sporadisch worden geleverd, maar geldt dat ook voor ST line? Eind okt 2021 besteld en nog niks gehoord…
Vanmiddag heb ik mijn Titanium op mogen halen! Besteld op 15 december 2021 (CB / Broekhuis Lease).
Voor mij viel de wachttijd dus nog best mee, vergeleken met anderen hier.
De verkoper daar (Broekhuis De Bilt) vertelde wel, dat bij sommige uitvoeringen (hij noemde bijv. panoramadak...) de wachttijd groter was dan bij andere. Hij had er zelf in november ook een besteld (zei hij...) en ook nog niks gehoord. Heb verder niet doorgevraagd want ik had andere dingen te doen :-) ....
Veel sterkte (en geluk) voor de wachtenden hier!
Voor mij viel de wachttijd dus nog best mee, vergeleken met anderen hier.
De verkoper daar (Broekhuis De Bilt) vertelde wel, dat bij sommige uitvoeringen (hij noemde bijv. panoramadak...) de wachttijd groter was dan bij andere. Hij had er zelf in november ook een besteld (zei hij...) en ook nog niks gehoord. Heb verder niet doorgevraagd want ik had andere dingen te doen :-) ....
Veel sterkte (en geluk) voor de wachtenden hier!
4 oktober besteld maar vernomen dat hij deze maand sowieso niet gemaakt wordt. Met een beetje gelukt de volgende maand, leasetechnisch mag ik hem dan wellicht in Januari ophalen. (ALS hij dan gemaakt is).AarvdB schreef op vrijdag 23 september 2022 @ 23:55:
Heeft iemand al een ST line ontvangen?. Lees wel dat Titanium en ST line X sporadisch worden geleverd, maar geldt dat ook voor ST line? Eind okt 2021 besteld en nog niks gehoord…
Welke heeft u als ik vragen mag?luitenaec schreef op zondag 29 mei 2022 @ 18:46:
Ik heb er één voor openbare laadstations bij bol besteld 5m voor 139 euro gisteren voor de eerste keer gebruikt ⚡
Mvg Erwin
Dan wacht u nog langer als dat ik wacht 29-10-2021. Bij mij oom Jan 2023 volgens de app. Echter geloof ik er geen bal meer van.oxyle schreef op zaterdag 24 september 2022 @ 21:36:
[...]
4 oktober besteld maar vernomen dat hij deze maand sowieso niet gemaakt wordt. Met een beetje gelukt de volgende maand, leasetechnisch mag ik hem dan wellicht in Januari ophalen. (ALS hij dan gemaakt is).
Vandaag gehoord dat mijn Ford Kuga Titanium X PHEV 10 oktober wordt geproduceerd. Deze half maart besteld.
Hopen op een goede afloop, mijn auto is al 3x ingepland geweest om te bouwen maar werdt er steeds weer uitgehaald. Hopelijk hebben ze het nu een beetje op orde en bouwen ze uw auto 10 oktober. Dat zou wel fijn zijn.Trophy2004 schreef op maandag 26 september 2022 @ 15:53:
Vandaag gehoord dat mijn Ford Kuga Titanium X PHEV 10 oktober wordt geproduceerd. Deze half maart besteld.
Oh dat is minder leuk. Inmiddels al wel geleverd?
Welnee, de datum staat nu op 11-jan-2023. Echter gisteren contact gehad met de leverende dealer (ze hadden afgelopen week een overleg met Ford Nederland over de problemen). Maar zelfs 11-Jan-2023 lijkt niet gehaald te worden omdat mijn auto steeds uit de planning gehaald wordt. Deze auto is besteld op 29-Okt-2021 dus ga gewoon naar de 1,5jaar levertijd minimaal toe ben ik bang.Trophy2004 schreef op maandag 26 september 2022 @ 17:07:
Oh dat is minder leuk. Inmiddels al wel geleverd?
Wel gezegd dat ik het stijlloos vindt van Ford maar je vangt bot. Ook mijn huidige auto zakt in waarde. Toch weer een jaar ouder en 30dKm extra op de klok.
Ik hoop voor u dat u minder lang hoeft te wachten op uw Kuga.
Mijn collega's die hem eerder hebben besteld dan ik hebben ook nog geen zicht wanneer die wordt geleverd. Volgens de Ford garage is er geen peil op te trekken.
Ik heb wel een chassisnummer ontvangen. zouden ze hem dan weer uit de planning kunnen halen?
Nee volgens mij niet. Zover ben ik nog nooit gekomen 🤣🤣🤣.Trophy2004 schreef op dinsdag 27 september 2022 @ 17:33:
Ik heb wel een chassisnummer ontvangen. zouden ze hem dan weer uit de planning kunnen halen?
Er is een website waar je met je VIN nummer je auto kunt volgen.
https://www.whereismymme.com/
succes en gelukkig positief nieuws
[ Voor 11% gewijzigd door Max1m1608 op 27-09-2022 17:36 ]
Datum in de Broekhuis lease app nog niet aangepast (nu 29/10), maar net contact gehad met leverende dealer en die weet mij te melden dat er nog geen bouwdatum bekend is dus dat wordt ook hier 2023 (du +12 maanden wachten)...
Als je een chassisnummer hebt, dan wordt hij ook echt gemaakt.Trophy2004 schreef op dinsdag 27 september 2022 @ 17:33:
Dan kunnen ze hem niet meer uit het systeem halen.
Welkom bij de club. Waardeloos heEdson30 schreef op woensdag 28 september 2022 @ 11:40:
Datum in de Broekhuis lease app nog niet aangepast (nu 29/10), maar net contact gehad met leverende dealer en die weet mij te melden dat er nog geen bouwdatum bekend is dus dat wordt ook hier 2023 (du +12 maanden wachten)...
Hier precies dezelfde datum in de Broekhuis app. ST-Line variant. Nog niks gehoord over een bouwdatum o.i.d. Zal volgende week ook even contact zoeken maar als ik alles zo lees weet ik helaas het antwoord al. Begin het langzamerhand wel een beetje zat te worden.Edson30 schreef op woensdag 28 september 2022 @ 11:40:
Vandaag eens even geinformeerd bij Friesland Lease. Zij hebben het nagevraagd bij de dealer, Sutherland is dat geloof ik. Auto blijkt inmiddels een bouwdatum te hebben: 28 oktober. Valt me niet tegen als dat zou kloppen - ik heb de auto begin juni besteld! Auto zou vervolgens in november of december binnen moeten komen bij de dealer. Gaat om een Titanium, met winter pack, technology pack en driver assistance pack.
Misschien biedt dit een beetje hoop voor alle andere wachtenden!
[ Voor 8% gewijzigd door grmpf op 29-09-2022 16:13 ]
Misschien is de siesta in Spanje gestopt en gaat de productie weer aan de gang
. Volgens de dealer in Zwolle gaat die van mij 10 oktober op de lopende band.
Ijdele hoop.grmpf schreef op donderdag 29 september 2022 @ 16:12:
Dealer geeft aan dat er sinds december geen enkele Kuga een bouwdatum heeft en dat het vrijwel uitgesloten is dat de jouwe op die datum gebouwd zal worden..
Is de jouwe handgeschakeld toevallig?
Ik had een bouwdatum van 7 september. Hij is keurig op die datum gebouwd. Afleverdatum is 8 oktober en ook die datum is niet veranderd. Wel kon de dealer zien dat de auto 7 september de fabriek verlaten had. Dat er geen enkele Kuga een bouwdatum heeft klopt dus niet!
Sorry ik bedoelde de Kuga’s die mijn dealer besteld heeft.
Overigens had hij het ook over vanaf december vorig jaar, en de jouwe is al in oktober besteld
Overigens had hij het ook over vanaf december vorig jaar, en de jouwe is al in oktober besteld
[ Voor 45% gewijzigd door Glashelder op 30-09-2022 04:39 ]
Zojuist een update gehad in de Broekhuis app. De verwachte leverdatum is verplaatst naar 29-10-2023. Ik mag hopen dat dit iets van een fout is. Gelijk maar een mailtje gestuurd.
Dat zou wat zijn inderdaad.JazZ! schreef op zaterdag 1 oktober 2022 @ 10:48:
Zojuist een update gehad in de Broekhuis app. De verwachte leverdatum is verplaatst naar 29-10-2023. Ik mag hopen dat dit iets van een fout is. Gelijk maar een mailtje gestuurd.
Bij mij stond de leverdatum op 29-10-22.
ST line via CB collectief Broekhuis.
Besteld vorig jaar 23-11. Leverdatum nu 14-01-2023. Zeldzame oefening geduld dit😂
Besteld vorig jaar 23-11. Leverdatum nu 14-01-2023. Zeldzame oefening geduld dit😂
Hier hetzelfde inmiddels... mag toch bidden dat ze dan ook gvd kunnen leveren, 14 maanden gewacht, lang genoeg!janss schreef op zaterdag 1 oktober 2022 @ 14:25:
Bij mij stond de leverdatum op 29-10-22.
Volgens mij werkt de website om je VIN nummer tevolgen niet meer?Max1m1608 schreef op dinsdag 27 september 2022 @ 17:35:
[...]
Nee volgens mij niet. Zover ben ik nog nooit gekomen 🤣🤣🤣.
Er is een website waar je met je VIN nummer je auto kunt volgen.
https://www.whereismymme.com/
succes en gelukkig positief nieuws
Ah dat zou kunnen ik heb nog nooit een VIN gehad 🤣🤣🤣Trophy2004 schreef op maandag 3 oktober 2022 @ 11:30:
[...]
Volgens mij werkt de website om je VIN nummer tevolgen niet meer?
laatste bericht is bouwdatum 7 oktober.