Levertijd Ford Kuga PHEV ST-line (X)

Pagina: 1 ... 6 ... 19 Laatste
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ITBouw
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 26-03-2023
Mijn auto zou begin juni geleverd worden, maar ik hoor niets van de leasemaatschappij en ook niet van de dealer. Als ik vraag of er al iets bekent is over de levertijd dan krijg ik geen duidelijk antwoord. Ik ben blij dat enkele van jullie eindelijk de auto hebben gekregen, hopelijk blijft die levering nu een beetje doorgaan. Ik wacht nu al 7 maanden, ben benieuwd hoeveel maand het nog gaat duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Max1m1608
  • Laatst online: 16-09-2024
ITBouw schreef op dinsdag 31 mei 2022 @ 21:48:
Mijn auto zou begin juni geleverd worden, maar ik hoor niets van de leasemaatschappij en ook niet van de dealer. Als ik vraag of er al iets bekent is over de levertijd dan krijg ik geen duidelijk antwoord. Ik ben blij dat enkele van jullie eindelijk de auto hebben gekregen, hopelijk blijft die levering nu een beetje doorgaan. Ik wacht nu al 7 maanden, ben benieuwd hoeveel maand het nog gaat duren.
Wanneer heeft u de auto besteld? Van wat ik gehoord heb worden rond deze maanden de auto's die besteld zijn in okt, nov en dec 2021 geproduceerd en geleverd (broekhuis lease auto's).
Onze auto besteld op 29okt2021 heeft als bouwdatum 30juni2022 en levering zou op 27juli2022 moeten plaatsvinden.

De aflever datum is bij ons van 24-feb-2022, 22-april-2022, 25-mei-2022 nu naar 27-juli-2022 gegaan. Er is dus vrij weinig over te zeggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FerryHidden
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 14-07 00:44
Max1m1608 schreef op woensdag 1 juni 2022 @ 07:56:
[...]

Wanneer heeft u de auto besteld? Van wat ik gehoord heb worden rond deze maanden de auto's die besteld zijn in okt, nov en dec 2021 geproduceerd en geleverd (broekhuis lease auto's).
Onze auto besteld op 29okt2021 heeft als bouwdatum 30juni2022 en levering zou op 27juli2022 moeten plaatsvinden.

De aflever datum is bij ons van 24-feb-2022, 22-april-2022, 25-mei-2022 nu naar 27-juli-2022 gegaan. Er is dus vrij weinig over te zeggen.
Ik herken die laatste twee datums. Broekhuis lease zeker? Bij mij is Broekhuis Hoogeveen de leverende dealer en die gaven aan dat nog geen bouwdatum hebben, in de Broekhuis app stond eerst: 25 mei en nu staat er 27 juli 2022.

Op mijn vraag aan de dealer hoe hij aan die datum komt zonder dat er een bouwdatum is, antwoordde hij: dat heeft Broekhuis Lease er van gemaakt. Die datums moet je dus wel met een korreltje zout nemen.

Om toch positief af te sluiten; ik heb wel het idee (als ik kijk naar de levertijden vanaf bestelmoment tot uitlevering, in dit topic) dat juli 2022 haalbaar is.

[ Voor 9% gewijzigd door FerryHidden op 01-06-2022 08:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dotll
  • Laatst online: 11-12-2023
Wachten blijkt de moeite waard te zijn!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Max1m1608
FerryHidden schreef op woensdag 1 juni 2022 @ 08:51:
[...]

Ik herken die laatste twee datums. Broekhuis lease zeker? Bij mij is Broekhuis Hoogeveen de leverende dealer en die gaven aan dat nog geen bouwdatum hebben, in de Broekhuis app stond eerst: 25 mei en nu staat er 27 juli 2022.

Op mijn vraag aan de dealer hoe hij aan die datum komt zonder dat er een bouwdatum is, antwoordde hij: dat heeft Broekhuis Lease er van gemaakt. Die datums moet je dus wel met een korreltje zout nemen.

Om toch positief af te sluiten; ik heb wel het idee (als ik kijk naar de levertijden vanaf bestelmoment tot uitlevering, in dit topic) dat juli 2022 haalbaar is.
Jep broekhuislease inderdaad. Net weer contact gehad helaas is de bouwdatum van 30juni2022 weer ingetrokken is.

Ik hoop dat 27juli2022 haalbaar is. Maar ben er bang voor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JHU73
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 25-09-2022
[...]

Herkenbaar verhaal inderdaad, leasemaatschappij zegt bij mij week 35, contact met de dealer gehad en die zegt nu begin juni wordt de auto gebouwd, begin juli aflevering. Maar ben het wachten wel beu inmiddels. 😬

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Max1m1608
[...]

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/v7uxwg7Z76tTFoCj2c5_nX9YK5Q=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mYnuSzfD5fEmqtUf8zi4S96Q.jpg?f=fotoalbum_large

dit is het laatste wat ik kreeg vorige week. Echter vandaag te horen gekregen dat hij weer uit de bouwdatum gehaald is.

[ Voor 7% gewijzigd door Max1m1608 op 01-06-2022 11:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saffie1978
  • Laatst online: 28-02-2023
skai21 schreef op dinsdag 31 mei 2022 @ 19:03:
[Afbeelding]

[Afbeelding]
Hier staat hij gewoon lekker 16A te trekken uit de laadpaal.

Hij rijdt als een zonnetje!
Echt he?
Enjoy!
Het wachten wordt wel beloond.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Busmik
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 13-09-2024
Max1m1608 schreef op dinsdag 31 mei 2022 @ 20:13:
[...]

Ik heb inderdaad een aparte groep aangemaakt in de meterkast. Daarnaast koop ik een 16a lader met 8meter kabel (ga niet met verlengkabels aan de gang).

thanx voor uw tip
Ik heb ook een apart 16 amp stopcontact aan de schuur gemaakt maar waar koop ik voordelig een laadkabel met lader die 16 amp doorgeeft?

Overings al bijna 200 km afgelegd puur elektrisch morgen vertrek naar zuid Frankrijk ( dus precies op tijd )ben benieuwd, en zal jullie mijn ervaring delen.

Veel plezier allemaal met jullie nieuwe auto en veel veilige km s gewenst.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Busmik
Met caravan Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HDj71TRFlA87QEkwreN0D4uC51U=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zzee5n1YZqLuPIU0DkZiVFSZ.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luitenaec
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 28-06-2024
Ik ben heel benieuwd naar je ervaring ik ga zelf met de caravan in juli naar Italië.
Ik heb vorige week 100km met de caravan in Nederland gereden dat gaat prima maar met klimmen ben ik benieuwd hoe het bevalt en welke modus je rijdt, ik vraag me af of je EV later moet gebruiken voor een beklimming dat je de volledige accu beschikbaar hebt tijdens
het klimmen of dat je in sportstand of normale stand moet rijden...
En niet te vergeten een hele fijne vakantie 🏖

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• skai21
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 18-07 14:46
luitenaec schreef op woensdag 1 juni 2022 @ 18:00:
[...]

Ik ben heel benieuwd naar je ervaring ik ga zelf met de caravan in juli naar Italië.
Ik heb vorige week 100km met de caravan in Nederland gereden dat gaat prima maar met klimmen ben ik benieuwd hoe het bevalt en welke modus je rijdt, ik vraag me af of je EV later moet gebruiken voor een beklimming dat je de volledige accu beschikbaar hebt tijdens
het klimmen of dat je in sportstand of normale stand moet rijden...
En niet te vergeten een hele fijne vakantie 🏖
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5hk9MxOORh1ABJrc3XOgvhk3tl8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EbLlf2dDXB86erwdBNpNVTIx.jpg?f=fotoalbum_large
Net een 1300KG aan trailer eraan gehangen, ik helemaal benieuwd wat ie ging doen: hoog in de toeren, EV uit dat soort dingen.
Lang verhaal kort: de Motor is niet aan geweest, en op 100% EV gereden met nul moeite en geen schrijntje pijn.

16 x JaSolar 335Wp | 5430Wp | GOODWE 4K-DT

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• saffie1978
Ik ga morgen met 1100 kg caravan rijden in Nederland. Ben benieuwd. In Juli moet hij met de caravan naar Hongarije. Denk dat in Duitsland met het vals plat wel enige benzine gebruikt gaat worden.

Wat betreft draadloze android auto:
Net m'n perk binne gekregen en werkt perfect!!
https://www.indiegogo.com/projects/aawireless#/comment

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jaapw
  • Laatst online: 03-07-2022
Ik ben zojuist gebeld door de dealer, ik kan 17.06 mijn auto ophalen. Na tien maanden wachten gaat het dan toch echt gebeuren.

Wat wel raar is dat de status op http://whereismymme.com niet veranderd is terwijl hij wel bij de dealer is binnengekomen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wouter_Pe
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 25-07-2024
Jaapw schreef op vrijdag 3 juni 2022 @ 15:13:
Ik ben zojuist gebeld door de dealer, ik kan 17.06 mijn auto ophalen. Na tien maanden wachten gaat het dan toch echt gebeuren.

Wat wel raar is dat de status op http://whereismymme.com niet veranderd is terwijl hij wel bij de dealer is binnengekomen.
Bij mij ook. Auto gaat dinsdag bij dealer aankomen en volgens http://whereismymme.com is 'm nog in Spanje 😃.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Max1m1608
Jaapw schreef op vrijdag 3 juni 2022 @ 15:13:

In Augustus 2021 besteld? Dat is een behoorlijke poos geleden.

Veel plezier met je nieuwe auto en veel veilige km gewenst

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• F.C.B.
  • Laatst online: 29-12-2022
Veel veilige kilometers gewenst!

Mijn auto 3e week oktober besteld, nog niets vernomen van de dealer.
Hij zou 31 mei geproduceerd worden helaas is de datum er al weer uitgehaald!

We wachten maar weer af!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ITBouw
Heb mijn auto in eerste week van november 2021 bestelt, zal dus nog wel even moeten wachten aangezien Max1m1608 10 maand heeft gewacht. Dat wordt dus medio augustus, terwijl eerste berichten levering juni waren. Ga volgende week toch eens vragen bij de dealer of ze al iets kunnen zeggen over de levertijd.

[ Voor 4% gewijzigd door ITBouw op 03-06-2022 20:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ginger Tosser
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 19-07 08:22
Ben vandaag ook maar eens langs de dealer geweest (Mossel). December besteld ST-line X (met alle opties behalve het glazen dak) met 19" velgen.... Zou 5 maanden levertijd zijn. Nooit enige productiedatum toegezegd gekregen. Ze weten niks... En ze horen niks van Ford Nederland.
Denk dat de vakantie nog met de huidige auto gaat worden ☹️.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Max1m1608
ITBouw schreef op vrijdag 3 juni 2022 @ 20:45:
Heb mijn auto in eerste week van november 2021 bestelt, zal dus nog wel even moeten wachten aangezien Max1m1608 10 maand heeft gewacht. Dat wordt dus medio augustus, terwijl eerste berichten levering juni waren. Ga volgende week toch eens vragen bij de dealer of ze al iets kunnen zeggen over de levertijd.
Ik heb mijn auto nog niet hoor, heb hem eind okt 2021 besteld. Verwachting is nu eind juli leveren 27-07-2022.

Maar dit zegt helemaal niets natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Max1m1608
Ginger Tosser schreef op vrijdag 3 juni 2022 @ 21:29:
Ben vandaag ook maar eens langs de dealer geweest (Mossel). December besteld ST-line X (met alle opties behalve het glazen dak) met 18" velgen.... Zou 5 maanden levertijd zijn. Nooit enige productiedatum toegezegd gekregen. Ze weten niks... En ze horen niks van Ford Nederland.
Denk dat de vakantie nog met de huidige auto gaat worden ☹️.
Wij hebben precies hetzelfde euvel hier. Echter het probleem is dat onze St line geleverd zou worden in Feb 2022. Dus weinig onderhoud gedaan aan huidige auto. Kan ik voor de vakantie nog even een klap geld aan onderhoud doen (bandjes worden minder, oliewisseltje, filters enz).
Baal er wel van en vind de communicatie vanuit Ford ronduit slecht. Niemand weet iets en auto's die besteld zijn in maart 2022 zijn al deels geleverd maar auto's besteld in 2021 weten ze niets over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ginger Tosser
Dus weinig onderhoud gedaan aan huidige auto. Kan ik voor de vakantie nog even een klap geld aan onderhoud doen (bandjes worden minder, oliewisseltje, filters enz).
Baal er wel van en vind de communicatie vanuit Ford ronduit slecht. Niemand weet iets en auto's die besteld zijn in maart 2022 zijn al deels geleverd maar auto's besteld in 2021 weten ze niets over
Precies dat!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JHU73
Lijkt wel of ze de oktober / november bestellingen kwijt zijn. Heel frustrerend, heb ook al bij Ford Nederland gevraagd, maar krijg geen antwoord meer op mijn mailtjes.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Busmik
Heb nu 1100 km gereden waarvan 900 km met een 1100 kg caravan lekker door de ardennen gereden niet op tolwegen zitten nu in centraal Frankrijk, gaat bovenverwachting goed in de klimmen zeker ook de eerste vanaf Luik. Helemaal super zitten nu op ruim 1100 km waarvan ca 450 elektrische km en zitten op een gemiddelde van 6.5 liter op 100 km. Dus geen zorgen je kunt er echt overal mee naar toe. We rijden veel hybride en hij regenereert fantastisch zeker op de N wegen lekker rustig en geen stress.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6VCnomaGFjsn5TkifIavVBp1VAs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HL5EcJqdXU84YCmSQGe23W51.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ginger Tosser
Oplaadkabel PHEV voor laden aan thuisstopcontact 8-10A 1-fase
Verrek, nu zie ik dit staan in de offerte. 🤔
Verkoper heeft ook net gezegd dat dit de standaard is. Maar goed.... S'nachts tijd genoeg.....

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Max1m1608
JHU73 schreef op zaterdag 4 juni 2022 @ 21:01:
[...]

Lijkt wel of ze de oktober / november bestellingen kwijt zijn. Heel frustrerend, heb ook al bij Ford Nederland gevraagd, maar krijg geen antwoord meer op mijn mailtjes.
Mijn idee is eigenlijk dat ze alle auto's die ze krijgen verkopen voor de prijs van vandaag. Als voorbeeld op mijn contract staat een prijs van 42.500euro. Als ik dezelfde auto nu samenstel kom ik op bijna 48.000 euro. Lang verhaal kort. Ze kunnen vandaag de dag veel meer geld vangen voor een auto (broekhuislease heeft 300 kuga's in bestelling staan). 300 X 5500euro (verschil) is 1.65 miljoen euro wat je zo je broekzak in kan stoppen. Maar wat ik nog het meest vervelende vind is dat de communicatie 0,0 is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Crawl NL
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 16:53
Max1m1608 schreef op maandag 6 juni 2022 @ 01:10:
[...]

Mijn idee is eigenlijk dat ze alle auto's die ze krijgen verkopen voor de prijs van vandaag. Als voorbeeld op mijn contract staat een prijs van 42.500euro. Als ik dezelfde auto nu samenstel kom ik op bijna 48.000 euro. Lang verhaal kort. Ze kunnen vandaag de dag veel meer geld vangen voor een auto (broekhuislease heeft 300 kuga's in bestelling staan). 300 X 5500euro (verschil) is 1.65 miljoen euro wat je zo je broekzak in kan stoppen. Maar wat ik nog het meest vervelende vind is dat de communicatie 0,0 is.
Is ook mijn onderbuik gevoel hoewel je natuurlijk wel kopers moet hebben. Als ik nu in de markt was voor een Kuga dan wacht ik wel tot 2023 (update model). Linksom of rechtsom deze aanname valt voor ons niet te bewijzen. Wellicht via het collectief? Aangezien Ford niet de enige is met leveringsproblemen geef ik Broekhuis in dit geval het voordeel van de twijfel. Mocht hier later toch sprake van zijn geweest is dit het laatste contract bij ze. Ondanks ik snap dat er geld verdient moet worden ga je zo niet met trouwe klanten om.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ginger Tosser
Mijn idee is eigenlijk dat ze alle auto's die ze krijgen verkopen voor de prijs van vandaag. Als voorbeeld op mijn contract staat een prijs van 42.500euro. Als ik dezelfde auto nu samenstel kom ik op bijna 48.000 euro.
Ik weet hoe jij je prijsopbouw bekijkt maar ik kom op een haar na op precies hetzelfde. Alle prijzen zijn identiek aan die van vorig jaar. Zie alleen nu wel dat je voor de handsfree achterklep 450 extra moet betalen terwijl die bij mij in het standaard pakket zit.
Heeft dit niet met extra inruil korting te maken?

[ Voor 4% gewijzigd door Ginger Tosser op 06-06-2022 12:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Max1m1608
Ginger Tosser schreef op maandag 6 juni 2022 @ 12:40:
[...]

Ik weet hoe jij je prijsopbouw bekijkt maar ik kom op een haar na op precies hetzelfde. Alle prijzen zijn identiek aan die van vorig jaar. Zie alleen nu wel dat je voor de handsfree achterklep 450 extra moet betalen terwijl die bij mij in het standaard pakket zit.
Heeft dit niet met extra inruil korting te maken?
Wij hebben de St Line PHEV, Kleur Agate Black, elektrische trekhaak, winter pack, driver ass pack, 19inch Ebony black velgen en privacy glass achter.

Als ik die nu samenstel op de website van Ford kom ik uit op 47.992 euro. De prijs in mijn contract is 42.490 euro en ik heb geen inruil. Wat ik echter wel heb is dat ik telefonisch heb kunnen onderhandelen met de leaseverkoper. Dit omdat ze in 1e instantie de kleur zwart niet meer konden leveren. Misschien dat ik daarmee wat korting heb gekregen (korting die je misschien ook bij dealers kunt krijgen), anders durf ik het u ook niet te zeggen.

Overigens is het private lease, en misschien dat daar ook nog een verschil in zit.

Auto is besteld op 29 okt 2021.

[ Voor 5% gewijzigd door Max1m1608 op 06-06-2022 23:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ginger Tosser
Overigens is het private lease, en misschien dat daar ook nog een verschil in zit.
Dat zou goed kunnen. Het betreft bij mij een koop auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ginger Tosser
Wij hebben de St Line PHEV, Kleur Agate Black, elektrische trekhaak, winter pack, driver ass pack, 19inch Ebony black velgen en privacy glass achter.

Als ik die nu samenstel op de website van Ford kom ik uit op 47.992 euro. De prijs in mijn contract is 42.490 euro en ik heb geen inruil. Wat ik echter wel heb is dat ik telefonisch heb kunnen onderhandelen met de leaseverkoper. Dit omdat ze in 1e instantie de kleur zwart niet meer konden leveren. Misschien dat ik daarmee wat korting heb gekregen (korting die je misschien ook bij dealers kunt krijgen), anders durf ik het u ook niet te zeggen.

Staan er geen (verkoop)prijzen bij de opties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ITBouw
Vandaag aan de dealer gevraagd of de aangegeven levertijd medio juni nog gehaald werd, kreeg niet meteen antwoord ze wilden dit eerst even navragen en mij vandaag terug bellen, maar helaas geen bericht terug gekregen. Gezien ik geen reactie heb gekregen verwacht ik niet dat ik deze maand nog de auto krijg. Als ik maar te horen krijg wanneer dan wel, hopelijk morgen toch nog goed nieuws.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• skai21
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RatkCo1oVY7NQtmATcJdS7fRiqI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BL8Zg04fNoMquyb3uqF7AEkH.jpg?f=fotoalbum_large
Hier zitten de eerst 800-900 (heerlijke) KMs erop, en ben toch wel blij dat ik de 60-65KM vol elektrisch goed kan halen.
Vandaag weer 2 x 115KM mogen doen op en neer naar de zaak, en de aandrijving van de Kuga PHEV rijdt heerlijk. Meer dan voldoende vermogen, aldus de X5 bestuurder die dacht mij wel even achter zich te kunnen laten :+
Hij is zeker het wachten waard!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ginger Tosser
Weet iemand welk merk en type banden er standaard op de Kuga geleverd worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skai21
Ginger Tosser schreef op dinsdag 7 juni 2022 @ 22:44:
Ik heb Continental premium contact 6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ginger Tosser
Ik heb Continental premium contact 6
Welke wielmaat?

[ Voor 55% gewijzigd door Ginger Tosser op 08-06-2022 06:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skai21
Heb de 19" Ebony Black velgen, en die zijn 225/55/R19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Resdogg
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 27-06 13:37
Niemand hier terughoudend vanwege de nieuwe facelift die spoedig verwacht wordt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• skai21
Resdogg schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 15:39:
Niemand hier terughoudend vanwege de nieuwe facelift die spoedig verwacht wordt?
Wat is spoedig?
Geloof dat de Focus die al die facelift heeft gehad en dus Sync 4 kreeg, nu door tekorten wordt uitgeleverd zonder Sync 4 maar met Sync 3 erin.
Dus ik verwacht niet dat we de update van de Kuga in Europa heel snel moeten verwachten TBH.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crawl NL
Als ze h’m aanbieden voor dezelfde lease prijs en ik mag doorrijden met de huidige auto dan kan ik nog wel een jaartje wachten ;)

Maar helaas gaat dat niet gebeuren. De lease prijs is daarvoor te scherp, zelfs nu al.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saffie1978
skai21 schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 10:11:
[...]

Heb de 19" Ebony Black velgen, en die zijn 225/55/R19
Weet jij toevallig waarom de boordcomputer 'boordcomputer 1' heet? Er zijn er toch niet meer?
Als je die namelijk reset ben je al je gegevens van de totale ritten kwijt of kun je ergens switchen naar boordcomputer 2?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Resdogg
Crawl NL schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 16:21:
[...]

Als ze h’m aanbieden voor dezelfde lease prijs en ik mag doorrijden met de huidige auto dan kan ik nog wel een jaartje wachten ;)

Maar helaas gaat dat niet gebeuren. De lease prijs is daarvoor te scherp, zelfs nu al.
Wij, als koper, zijn in ieder geval wel terughoudend. De auto rijdt echt goed, maar van binnen is het wel heel underwhelming en zeker vergeleken met concurrenten. Het facelift model is in EU en VS allang gespot en mijns inziens zal lancering niet lang meer duren. Dan is het toch wel jammer om ruim 40k uit te geven aan een auto die komende kwartalen een noodzakelijke update krijgt…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crawl NL
Resdogg schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 20:04:
[...]

Wij, als koper, zijn in ieder geval wel terughoudend. De auto rijdt echt goed, maar van binnen is het wel heel underwhelming en zeker vergeleken met concurrenten. Het facelift model is in EU en VS allang gespot en mijns inziens zal lancering niet lang meer duren. Dan is het toch wel jammer om ruim 40k uit te geven aan een auto die komende kwartalen een noodzakelijke update krijgt…
Dan zou ik lekker wachten als ik jullie was. Het is en blijft maar een auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Resdogg
Crawl NL schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 20:34:
[...]

Dan zou ik lekker wachten als ik jullie was. Het is en blijft maar een auto.
Zeker. Het punt is dat ik door veranderen werkgever mijn leaseauto heb ingeleverd en we een elektrische auto hebben, als boodschappenauto, met een bereik van 130km. Lastig met een gezin ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nielsicq
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online
Er is geen vaste leverancier het gaat meer in batches.

wat niet past, wordt gelast!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FerryHidden
Nee zeker niet. Ik heb de beelden gezien en ja een nieuwe grille met het Ford logo erin (ipv boven de grille) staat mooi. Maar als je hier meeleest dan kan je nagaan dat gezien de lange levertijden het onwaarschijnlijk is dat Ford snel de gefacelifte versie gaat uitbrengen. En als ie al komt, dan schat ik zo in dat je hem pas in 2023 kan rijden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• skai21
saffie1978 schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 19:20:
[...]

Weet jij toevallig waarom de boordcomputer 'boordcomputer 1' heet? Er zijn er toch niet meer?
Als je die namelijk reset ben je al je gegevens van de totale ritten kwijt of kun je ergens switchen naar boordcomputer 2?
Je kunt inderdaad in het menu de boordcomputer 2 ook aanzetten bij je aan te geven displays, door op je stuur naar het menu van je cockpit te gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kugastx
  • Laatst online: 07-05 11:59
saffie1978 schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 19:20:
[...]

Als je zoekt kan je ook boord computer 2 laten zien.
er is ergens een menu waar je een selectie van de verschillende beschikbare schermpjes kan maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saffie1978
skai21 schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 21:57:
[...]

Je kunt inderdaad in het menu de boordcomputer 2 ook aanzetten bij je aan te geven displays, door op je stuur naar het menu van je cockpit te gaan.
Gelukt!!!
Dank u wel!!!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wouter_Pe
Garagist heeft gebeld. Volgende week dinsdag of donderdag kan ik 'm gaan ophalen! 👋👋👋

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ginger Tosser
Garagist heeft gebeld. Volgende week dinsdag of donderdag kan ik 'm gaan ophalen! 👋👋👋
Wanneer besteld? (Met welke opties?)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wouter_Pe
Ginger Tosser schreef op vrijdag 10 juni 2022 @ 07:04:
[...]

Wanneer besteld? (Met welke opties?)
-PHEV ST-Line X chrome blue full option (met o.a. 19inch velgen en pano dak). Enkel geen reservewiel en geen draadloos laadvlak.
-Besteld op 23/10/2021. (Belgische dealer)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Busmik
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MqfBPYUl-WCayDoTDTjLyxKs8AU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ejHyfh7lDePE8fOmMrJGVLLi.jpg?f=fotoalbum_large

Vandaagverkast, met caravan door zeer bergachtig en bochtig gebied gereden, gaat fantastisch zelfs elektrisch omhoog gaat prima. Heb hem wel op 65% besparen gezet dus de elektrische km,s zijn afdalingen en geregenereerde kms.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jaapw
Gisteren belde de dealer over de aflevering, hij gaf aan dat ik mazzel had.

Er staan veel Kuga’s te wachten op levering die besteld zijn in sept / okt / nov en nog steeds geen productiedatum hebben.

Ik had de indruk dat er wat schot in kwam, blijkbaar is het een groot drama.

Succes iedereen die nog zit te wachten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luitenaec
Busmik schreef op vrijdag 10 juni 2022 @ 13:04:
[Afbeelding]

Vandaagverkast, met caravan door zeer bergachtig en bochtig gebied gereden, gaat fantastisch zelfs elektrisch omhoog gaat prima. Heb hem wel op 65% besparen gezet dus de elektrische km,s zijn afdalingen en geregenereerde kms.
Heel netjes ik zal al blij zijn als ik straks gemiddeld boven de 1L:10Km kom met een caravan van 1300 Kg ik ben benieuwd 😎

Wat bedoel je eigenlijk met ik heb hem op 65% besparing gezet?

[ Voor 4% gewijzigd door luitenaec op 10-06-2022 18:47 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Crawl NL
Jaapw schreef op vrijdag 10 juni 2022 @ 14:13:
Succes iedereen die nog zit te wachten
Die tijd gebruik ik om alvast te kijken naar de opvolger van de Kuga. Denk dat ik die maar direct bestel als ik de Kuga mag ophalen ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Busmik
luitenaec schreef op vrijdag 10 juni 2022 @ 18:44:
[...]

Heel netjes ik zal al blij zijn als ik straks gemiddeld boven de 1L:10Km kom met een caravan van 1300 Kg ik ben benieuwd 😎

Wat bedoel je eigenlijk met ik heb hem op 65% besparing gezet?
Dat ik bij 65% de rijmodes heb gezet op bewaren voor later.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tweaker2010
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 26-06 00:43

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

Heb hier een ST line en die staat op:
Continentals EcoContact 6 - 225/60 R18 V XL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luitenaec
Busmik schreef op vrijdag 10 juni 2022 @ 22:52:
[...]

Ah ok duidelijk 👍

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saffie1978
Busmik schreef op vrijdag 10 juni 2022 @ 22:52:
[...]

Hoe bedoel je dat?
Dat je handmatig bij 65% batterij de modus bewaren voor later kiest?

Dan ga je dus op benzine omhoog en elektrisch naar beneden?
Moet je dan ook weer handmatig terugschakelen naar elektrisch als je naar beneden gaat?
Dan ben je dus de hele tijd handmatig aan het schakelen tussen elektrisch en benzine?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luitenaec
saffie1978 schreef op zaterdag 11 juni 2022 @ 09:12:
[...]

Hoe bedoel je dat?
Dat je handmatig bij 65% batterij de modus bewaren voor later kiest?

Dan ga je dus op benzine omhoog en elektrisch naar beneden?
Moet je dan ook weer handmatig terugschakelen naar elektrisch als je naar beneden gaat?
Dan ben je dus de hele tijd handmatig aan het schakelen tussen elektrisch en benzine?!
Ik zou zelf denken elektrisch weer bijzetten omhoog (mode normaal) daarna naar beneden regeneren en accu bewaren voor de volgende klim. Allemaal theoretisch natuurlijk ....
Over 5 weken ga ik het uitproberen 1500km naar Italië

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Max1m1608
De nieuwe Kuga zou in Sep 2022 als presentatie verschijnen en uitlevering in Mrt 2023. Echter heb ik vernomen via iemand binnen Broekhuis dat dit plan van de baan is omdat ze de onderdelen niet geleverd kunnen krijgen en ze eerst de lopende verkoop op orde willen hebben.

Maar zoals elke keer is er binnen Ford geen pijl op te trekken, dus ook hierover niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Max1m1608
Vandaag maar weer eens een telefoontje naar de dealer om te vragen hoe of wat.
Het positieve nieuws van 3weken gelden (bouwdatum 30juni2022) is weer gedraaid naar negatief nieuws. Auto heeft nu de status gekregen "nog niet ingepland". Kortom geen nieuwe auto mee op vakantie in Augustus. Heb Ford duidelijk gemaakt hier echt niet blij mee te zijn, echter vang je bot en krijg je steeds het antwoord dat er materialen tekort zijn. Op mijn weder vraag " hoe is het dan mogelijk dat kuga's besteld in maart 2022 wel al geleverd zijn?" krijg je geen antwoord. Alleen dat ze het niet weten.

Ik moet eerlijk zeggen dat ik het wel een beetje zat begin te worden. Als de auto gebouwd wordt in Juli of Aug dan staat hij in Sep of Okt bij de dealer, 12 maanden levertijd in het slechtste geval.

Ook de vraag gesteld over een nieuw model Kuga, echter ook op deze vraag geen duidelijk antwoord. ierdereen wijst naar elkaar en als klant kun je gewoon niets anders dan wachten.

Ik snap dat jullie hier er niets aan kunnen doen maar schrijf de frustratie graag van me af :D

Groetjes

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JHU73
Max1m1608 schreef op maandag 13 juni 2022 @ 20:24:
Het positieve nieuws van 3weken gelden (bouwdatum 30juni2022) is weer gedraaid naar negatief nieuws. Auto heeft nu de status gekregen "nog niet ingepland". Kortom geen nieuwe auto mee op vakantie in Augustus. Heb Ford duidelijk gemaakt hier echt niet blij mee te zijn, echter vang je bot en krijg je steeds het antwoord dat er materialen tekort zijn. Op mijn weder vraag " hoe is het dan mogelijk dat kuga's besteld in maart 2022 wel al geleverd zijn?" krijg je geen antwoord. Alleen dat ze het niet weten.

Ik moet eerlijk zeggen dat ik het wel een beetje zat begin te worden. Als de auto gebouwd wordt in Juli of Aug dan staat hij in Sep of Okt bij de dealer, 12 maanden levertijd in het slechtste geval.

Ook de vraag gesteld over een nieuw model Kuga, echter ook op deze vraag geen duidelijk antwoord. ierdereen wijst naar elkaar en als klant kun je gewoon niets anders dan wachten.

Ik snap dat jullie hier er niets aan kunnen doen maar schrijf de frustratie graag van me af :D

Groetjes
Heel frustrerend inderdaad, je krijgt nergens een echt antwoord. Maar volgens mij is dit forum wel geschikt om de frustraties van je af te schrijven😂. Maar ik durf de leasemaatschappij en de dealer bijna niet meer te vragen nu……

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Max1m1608
JHU73 schreef op maandag 13 juni 2022 @ 22:20:
[...]

Heel frustrerend inderdaad, je krijgt nergens een echt antwoord. Maar volgens mij is dit forum wel geschikt om de frustraties van je af te schrijven😂. Maar ik durf de leasemaatschappij en de dealer bijna niet meer te vragen nu……
Ik blijf ze gewoon bellen. Natuurlijk blijf ik netjes aan te telefoon maar de frustratie is er niet minder om inderdaad 🤣

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrm
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 07-12-2022

Mrm

Goedemorgen dames en heren,

Ik lees al een tijdje mee en deel jullie frustraties (Januari 2022 een PHEV Titanium met wat toeters en bellen besteld).
Tot op heden geen nuttige info van de dealer of de lease maatschappij en al helemaal niks van de intermediair de consumentenbond.
En toch moet ik ook even iets delen.
De verhalen over chiptekorten, grondstoffencrisis zijn vast en zeker van toepassing bij sommige fabrieken. De productie van de KUGA heeft er echter zeker geen last van. Zo zijn er afgelopen maand alleen al in Duitsland meer als 3.400 KUGA's geleverd.
"https://www.auto-motor-und-sport.de/verkehr/neuzulassungen-top-50-mai-2022/?utm_source=newsletter&utm_campaign=daily-newsletter&utm_content=meist-gelesen-teaser"

Voorlopige conclusie van mijn kant:
Ford NL, Broekhuis lease of wie dan ook heeft een deal gesloten dat wij de laatste, de allerlaatste oude KUGA's gaan krijgen.
Deze KUGA's zullen net voor de "om-tooling" van de fabriek in Valencia geproduceerd worden.
Mijn Spaans is een beetje roestig dus ik weet niet wanneer de fabriek in Valencia sluit voor de vakantie en "om-tooling".
Maar ik schat dat oktober of november een reëele optie is voor de levering.

Ik hoor graag jullie mening of ideeën en sterkte met het wachten... ps gedeeld leed enzo... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Max1m1608 schreef op maandag 13 juni 2022 @ 20:24:

Groetjes
Wie heeft er een Kuga besteld in maart 2022 en deze al geleverd gekregen dan?

Ik heb er een in februari besteld maar tot op heden is er nog niets bekend. Half juli weer eens informeren bij de dealer.

Mijn auto is overigens besteld bij een lokale dealer en is geen onderdeel van een lease collectief oid.

Verklaard overigens wel waarom Ford aangeeft dat er geen leveringsproblemen zijn rondom de Kuga :)

[ Voor 3% gewijzigd door Glashelder op 14-06-2022 09:43 ]

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FerryHidden
Mrm schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 09:18:

Ik lees al een tijdje mee en deel jullie frustraties (Januari 2022 een PHEV Titanium met wat toeters en bellen besteld).
Tot op heden geen nuttige info van de dealer of de lease maatschappij en al helemaal niks van de intermediair de consumentenbond.
De verhalen over chiptekorten, grondstoffencrisis zijn vast en zeker van toepassing bij sommige fabrieken. De productie van de KUGA heeft er echter zeker geen last van. Zo zijn er afgelopen maand alleen al in Duitsland meer als 3.400 KUGA's geleverd.
"https://www.auto-motor-und-sport.de/verkehr/neuzulassungen-top-50-mai-2022/?utm_source=newsletter&utm_campaign=daily-newsletter&utm_content=meist-gelesen-teaser"

Ford NL, Broekhuis lease of wie dan ook heeft een deal gesloten dat wij de laatste, de allerlaatste oude KUGA's gaan krijgen.
Deze KUGA's zullen net voor de "om-tooling" van de fabriek in Valencia geproduceerd worden.
Mijn Spaans is een beetje roestig dus ik weet niet wanneer de fabriek in Valencia sluit voor de vakantie en "om-tooling".

Ik hoor graag jullie mening of ideeën en sterkte met het wachten... ps gedeeld leed enzo... :/
Dit beschrijft exact mijn gedachten met de bestelde auto’s van BroekhuisLease/Consumentenbond lease collectief. Het verklaart ook waarom er maar geen leverdatum komt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Matplus
  • Laatst online: 26-07-2022
Kuga st line x 1 maart besteld met winterpack driver assistence en sportpack. Nu donderdag aflevering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FerryHidden
Wie heeft er via de consumentenbond besteld en al wel een leverdatum?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Crawl NL
FerryHidden schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 10:54:
Wellicht een excelletje bijhouden oid? Iemand handig hiermee? Geeft ons een beter overzicht wellicht en misschien bruikbaar voor communicatie richting de consumentenbond. Zeker gezien de post hierboven. 1 maart besteld en nu al afgeleverd. Dat riekt naar mijn idee.

Ik heb besteld via de consumentenbond op 12 november 2021 maar nog geen leverdatum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saffie1978
luitenaec schreef op zaterdag 11 juni 2022 @ 09:48:
[...]

Ik zou zelf denken elektrisch weer bijzetten omhoog (mode normaal) daarna naar beneden regeneren en accu bewaren voor de volgende klim. Allemaal theoretisch natuurlijk ....
Over 5 weken ga ik het uitproberen 1500km naar Italië
Ik ga over 3 weken met 1100 kilo caravannaar Hongarije (Duitsland en Oostenrijk). Dus ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ginger Tosser
Matplus schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 10:51:
Kuga st line x 1 maart besteld met winterpack driver assistence en sportpack. Nu donderdag aflevering
Dat is straf! December besteld (st line x met nagenoeg zelfde opties) en leverdatum niet bekend. (Koop, geen lease)
En er zijn er hier die nog eerder besteld hebben en in hetzelfde schuitje zitten. :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DannyvanG
  • Laatst online: 16-10-2023
In maart een Vignale met alles erop en eraan besteld behalve dak en je raad het al nog steeds niet ingepland, volgens dealer zijn de levertijden opgelopen van 18 naar 28 weken. even wachten helaas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tejo
  • Laatst online: 10-01-2024
ik, in januari Vignale PHEV met alles er op en er aan besteld bij ford dealer , vandaag contact gehad met ford garage
Nog geen datum voor productie reden : Oekraine en halfgeleiders
Garage krijgt nagenoeg geen info i.v.m. leveringen en bouw datums

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Max1m1608
Glashelder schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 09:42:
[...]

Wie heeft er een Kuga besteld in maart 2022 en deze al geleverd gekregen dan?

Ik heb er een in februari besteld maar tot op heden is er nog niets bekend. Half juli weer eens informeren bij de dealer.

Mijn auto is overigens besteld bij een lokale dealer en is geen onderdeel van een lease collectief oid.

Verklaard overigens wel waarom Ford aangeeft dat er geen leveringsproblemen zijn rondom de Kuga :)
Best wel wat mensen. 2 berichten onder uw bericht is er iemand die hem aankomende week krijgt (maart besteld)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Max1m1608
FerryHidden schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 10:54:
Ik denk helemaal niemand, althans ik lees ze niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Max1m1608
Mrm schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 09:18:

De dealer weet niet wanneer er een nieuw model Kuga komt (dat zeggen ze tenminste). Weet wel dat ik er stapelgek van wordt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• F.C.B.
Heb op 19 oktober 2021 een st line x besteld met diversen opties.
Gister bij de dealer geweest. Je raad het al. Niets bekend. En ik heb hem precies vandaag 33 weken geleden besteld!
Ik heb hem gewoon gekocht, dus niet via lease.

Heel raar te lezen dat iemand hem in maart besteld en hem deze week geleverd krijgt.

Snap er bijzonder weinig van!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Max1m1608
F.C.B. schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 17:58:
Heb op 19 oktober 2021 een st line x besteld met diversen opties.
Gister bij de dealer geweest. Je raad het al. Niets bekend. En ik heb hem precies vandaag 33 weken geleden besteld!
Ik heb hem gewoon gekocht, dus niet via lease.

Heel raar te lezen dat iemand hem in maart besteld en hem deze week geleverd krijgt.

Snap er bijzonder weinig van!
Klopt, het is niet uit te leggen. Maar het is dus blijkbaar random wanneer een auto gebouwd wordt. Ik heb al 2x een bouwdatum gehad maar die is beide keren weer verandert naar status "in te plannen".

Als ik heb zou kopen zou ik hem afzeggen en een voorraad Kuga phev nemen. Staan er verschillende op internet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• F.C.B.
Je kan niet altijd een auto die besteld is zomaar afzeggen. Vaak zit daar een boete van 10% aan vast. Collega's wilden ook een nieuw bestelde auto die nog niet geproduceerd was afzeggen. Ze hebben het toen toch maar niet gedaan.

Mij auto zou eerst in januari komen, toen februari, toen april en dan weer mei. Steeds weer is de bouwdatum eruit gehaald!
Echt heel vervelend!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Max1m1608
F.C.B. schreef op woensdag 15 juni 2022 @ 21:01:
Je kan niet altijd een auto die besteld is zomaar afzeggen. Vaak zit daar een boete van 10% aan vast. Collega's wilden ook een nieuw bestelde auto die nog niet geproduceerd was afzeggen. Ze hebben het toen toch maar niet gedaan.

Mij auto zou eerst in januari komen, toen februari, toen april en dan weer mei. Steeds weer is de bouwdatum eruit gehaald!
Echt heel vervelend!
Je kunt hem kosteloos annuleren, dit dmv een aangetekende brief met als reden de lange levertijd en eerder genoemde afleverdata. Heb hierover navraag gedaan bij mijn rechtsbijstandverzekering. Ze kunnen je niet eeuwig aan een contract houden zonder te leveren.

Voor mijn is dit alleen niet te doen omdat geen enkele andere PHEV leaseauto beschikbaar is.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• FerryHidden
F.C.B. schreef op woensdag 15 juni 2022 @ 21:01:

Echt heel vervelend!
Er is meer mogelijk dan je denkt. Stel dat ju nu eind juli als uitgestelde leverdatum hebt, dan moet je z.s.m mailen naar je leasemaatschappij dat je uiterlijk deze datum de auto verwacht en indien dat dan niet lukt, je het contract wil ontbinden. Dat is kortweg het advies van de Stichting Keurmerk Private Lease. Volgens mij zijn daar geen kosten aan verbonden, die bestelde Kuga die raken ze echt wel kwijt.

Daarnaast is er nog een alternatief en dat is kijken naar een andere auto uit de voorraad van het dealer netwerk van de lease maatschappij en het voorstel doen om hierin te gaan rijden ipv de Kuga. Moet je wel flexibel zijn; dat wil zeggen; mogelijk een totaal andere auto gaan rijden met een vrijwel zeker hoger maandbedrag. Dat is de reden dat wij nu wel op de Kuga blijven wachten. Voor 441 euro per maand (5 jaar/10.000 km) een C-segment SUV PHEV rijden, daar kan geen andere deal tegenop.

Overigens kwam ik dit plaatje nog tegen in het Ford Owners Club UK forum uit mei:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Wx_GN1odiN7NILwteSi3JuZTZ6Q=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Eps3gjmez82olGD1sC0sbNza.webp?f=fotoalbum_large

Als je dit klopt, dan worden nu de auto's die besteld zijn tot 21 sept 2021 in ieder geval gebouwd (de hekkensluiters zeg maar). Ik kan alleen geen nieuwe versie van deze tabel vinden (ze komen schijnbaar van de dealers). Heel concreet: alles besteld na 21 sept 2021 word voor oktober 2022 gebouwd :+

[ Voor 13% gewijzigd door FerryHidden op 16-06-2022 10:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grmpf
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 01-07 08:34
Ik lees meer in dat plaatje dat nieuwe bestellingen vanaf oktober 2022 gebouwd zullen worden. Geldt ook voor de Kuga PHEV (titanium, blazer blue, technology pack, winter pack, driver assistance pack, all season-banden, 60 maanden/15000km per jaar) die ik ga bestellen bij het leasecollectief - voorlopige leverdatum is 3 oktober.

Overigens werkt leasecollectief inmiddels met Friesland Lease (dat levert via Ford Sutherland) en niet meer met Broekhuis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JHU73
FerryHidden schreef op donderdag 16 juni 2022 @ 08:28:
[...]

Er is meer mogelijk dan je denkt. Stel dat ju nu eind juli als uitgestelde leverdatum hebt, dan moet je z.s.m mailen naar je leasemaatschappij dat je uiterlijk deze datum de auto verwacht en indien dat dan niet lukt, je het contract wil ontbinden. Dat is kortweg het advies van de Stichting Keurmerk Private Lease. Volgens mij zijn daar geen kosten aan verbonden, die bestelde Kuga die raken ze echt wel kwijt.

Daarnaast is er nog een alternatief en dat is kijken naar een andere auto uit de voorraad van het dealer netwerk van de lease maatschappij en het voorstel doen om hierin te gaan rijden ipv de Kuga. Moet je wel flexibel zijn; dat wil zeggen; mogelijk een totaal andere auto gaan rijden met een vrijwel zeker hoger maandbedrag. Dat is de reden dat wij nu wel op de Kuga blijven wachten. Voor 441 euro per maand (5 jaar/10.000 km) een C-segment SUV PHEV rijden, daar kan geen andere deal tegenop.

Overigens kwam ik dit plaatje nog tegen in het Ford Owners Club UK forum uit mei:
[Afbeelding]

Als je dit klopt, dan worden nu de auto's die besteld zijn tot 21 sept 2021 in ieder geval gebouwd (de hekkensluiters zeg maar). Ik kan alleen geen nieuwe versie van deze tabel vinden (ze komen schijnbaar van de dealers). Heel concreet: alles besteld na 21 sept 2021 word voor oktober 2022 gebouwd :+
Nou dat mag ik een keer hopen dan😂. Ik hou me nog steeds vast aan het laatste bericht van de dealer, afleveren half juli. Maar ben er bang voor. Leasemaatschappij staat nog steeds op eind augustus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FerryHidden
En in de VS is ondertussen de facelift van de Escape (Kuga) al gespot (zonder stickers)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ETrLhykFK7dgUpno8vlKZcXtPrc=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/FLG38Kf9LdNEA3va7Ezrzex0.jpg?f=user_large

https://www.autoweek.nl/a...a-volledig-nieuw-gezicht/

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• skai21
FerryHidden schreef op donderdag 16 juni 2022 @ 15:08:
En in de VS is ondertussen de facelift van de Escape (Kuga) al gespot (zonder stickers)

[Afbeelding]

https://www.autoweek.nl/a...a-volledig-nieuw-gezicht/
Als dat de 2023 wordt, ben ik blij met mijn ST-Line-X uit 2022 :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ginger Tosser
https://www.autoweek.nl/a...-e-niet-meer-winstgevend/

De Kuga wordt ook genoemd dus maar uitstellen en hopen dat klanten afhaken kwam wel gelijk in me op.... 🤔

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• luitenaec
Vooruitzicht voor de Kuga PHEV rijders
Bereikt met veel stadsverkeer en af en toe snelweg 😁

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_FXmg6zuv-cVGHgqYOXF5L0d_e0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LDEOoVrCVcVKRfpUjdzu7kJ3.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

skai21 schreef op donderdag 16 juni 2022 @ 18:08:
[...]

Als dat de 2023 wordt, ben ik blij met mijn ST-Line-X uit 2022 :+
Ik wou het niet zeggen :r

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Jaapw
Morgenochtend ga ik de Kuga ophalen 😁, ik ben erg benieuwd !

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Wouter_Pe
Jaapw schreef op donderdag 16 juni 2022 @ 22:46:
Ik ten laatste maandag! *O*

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Max1m1608
JHU73 schreef op donderdag 16 juni 2022 @ 14:09:
[...]

Nou dat mag ik een keer hopen dan😂. Ik hou me nog steeds vast aan het laatste bericht van de dealer, afleveren half juli. Maar ben er bang voor. Leasemaatschappij staat nog steeds op eind augustus.
In mijn app staat levering 27-07-2022 echter is dit net zo veranderlijk als het weer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Edson30
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 26-11-2023
Jaapw schreef op donderdag 16 juni 2022 @ 22:46:
Veel plezier Jaap, mooie dag om een mooie auto op te halen. Jij toevallig wel van het leasecollectief? Volgens mij is er op dit forum nog geen een van het collectief die al zijn Kuga rijdt....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• grmpf
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 01-07 08:34
N=1, maar een vriend van me heeft via leasecollectief besteld en na 5 maanden oid daadwerkelijk een Kuga ontvangen. Dus het kan wel!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JohnvSt
  • Laatst online: 21-02 21:04
Deze week van dealer Zeeuw & Zeeuw gehoord dat mijn in October gekochte PHEV ST X volgende week geproduceerd wordt in Spanje. Levering dan ergens 2e helft juli.
Ik heb mijn auto ingeruild dus is wel belang bij de dealer.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jaapw
Nee, betreft een leaseauto van de werkgever. Ik kan jullie vertellen dat de moeite waard is om te wachten. Wat een genot om in te rijden.

Ik heb ook een vraag: Het lukt me niet om de Fordpass te koppelen, uiteraard account aangemaakt maar bij het koppelen geen verbinding. Iemand hier ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JHU73
JohnvSt schreef op vrijdag 17 juni 2022 @ 18:58:
Deze week van dealer Zeeuw & Zeeuw gehoord dat mijn in October gekochte PHEV ST X volgende week geproduceerd wordt in Spanje. Levering dan ergens 2e helft juli.
Ik heb mijn auto ingeruild dus is wel belang bij de dealer.
Goed nieuws, gaan ze dan nu eindelijk de oktober bestellingen bouwen? Laten we het hopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skai21
Jaapw schreef op vrijdag 17 juni 2022 @ 19:29:
Nee, betreft een leaseauto van de werkgever. Ik kan jullie vertellen dat de moeite waard is om te wachten. Wat een genot om in te rijden.

Ik heb ook een vraag: Het lukt me niet om de Fordpass te koppelen, uiteraard account aangemaakt maar bij het koppelen geen verbinding. Iemand hier ervaring mee?
Bij mij deed deze het direct eigenlijk, al voor hij vertrok uit Antwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• skai21
JHU73 schreef op vrijdag 17 juni 2022 @ 19:34:
[...]

Goed nieuws, gaan ze dan nu eindelijk de oktober bestellingen bouwen? Laten we het hopen.
Er is denk ik niet zoiets als "de oktober bestellingen" er zijn mensen die hem al hebben uit oktober en de mijne uit december is er ook al.

Pagina: 1 ... 6 ... 19 Laatste