De st line.
Mijn dealer vertelde me dit ook inderdaad, alle andere modellen zijn ellendeGlashelder schreef op vrijdag 29 april 2022 @ 15:18:
Blijft heel bijzonder dat in de systemen van Ford nog altijd de Kuga als de enige als 'normaal leverbaar' staat. Ik was maandag bij de dealer en hij liet me dit zien
16 x JaSolar 335Wp | 5430Wp | GOODWE 4K-DT
Over de terugroepactie van de kuga voor de stuurkolom, blijkbaar hebben veel kugas niet het probleem.
Op mijn auto is de melding op etis verdwenen dus zal deze binnenkort vanuit Antwerpen wel bij de dealer staan.
Op mijn auto is de melding op etis verdwenen dus zal deze binnenkort vanuit Antwerpen wel bij de dealer staan.
[ Voor 4% gewijzigd door luitenaec op 30-04-2022 19:09 ]
Ik zag het vanmiddag ook dat de melding verdwenen is.luitenaec schreef op zaterdag 30 april 2022 @ 19:08:
Over de terugroepactie van de kuga voor de stuurkolom, blijkbaar hebben veel kugas niet het probleem.
Donderdag vertelde de dealer mij al dat de auto morgen (dus afgelopen vrijdag) of begin volgende week zou arriveren in Woerden.
:strip_exif()/f/image/fX4EVS3ZiAX0iUhwvnAZZm7L.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 8% gewijzigd door Chelios op 30-04-2022 20:27 ]
Hocus spocus, I've got your girl in my Focus
Ik krijg een bericht van mijn dealer dat er een transport stop is vanuit Ford Europa in Antwerpen. Het heeft te maken met een kwaliteitscheck en niet een reparatie. Als die check gedaan is, komen ze naar de dealer.
Ze kunnen nog geen datum afgeven, maar dit zou opzich geen weken hoeven duren zou ik zeggen.
Ze kunnen nog geen datum afgeven, maar dit zou opzich geen weken hoeven duren zou ik zeggen.
Heb jij verder wel een fabricagedatum gekregen? Mijn dealer roept dus al sinds 31-03 dat mijn auto nog niet geproduceerd is (okt’ 21 besteld).skai21 schreef op zaterdag 30 april 2022 @ 21:04:
Ik krijg een bericht van mijn dealer dat er een transport stop is vanuit Ford Europa in Antwerpen. Het heeft te maken met een kwaliteitscheck en niet een reparatie. Als die check gedaan is, komen ze naar de dealer.
Mijne is 15-03 gebouwdoxyle schreef op zaterdag 30 april 2022 @ 21:07:
[...]
Heb jij verder wel een fabricagedatum gekregen? Mijn dealer roept dus al sinds 31-03 dat mijn auto nog niet geproduceerd is (okt’ 21 besteld).
Oke, dan verwacht ik inderdaad niet binnenkort een auto.

Maar ik weet niet welke dealer je hebt, maar als de jouwe al in oktober besteld is en je nu nog niks weet.oxyle schreef op zaterdag 30 april 2022 @ 21:22:
[...]
Oke, dan verwacht ik inderdaad niet binnenkort een auto.
Mijne is in december besteld en gebouwd op 15-03, heeft vervolgens nog vrij lang daar staan wachten in Valencia vanwege stakingen van de chauffeurs en staat nu dus in Antwerpen te wachten op zijn veiligheid check.
Zijn hier al mensen die de Kuga PHEV al in bezit hebben? Ik heb er 1 (een duitse import) sinds oktober 2021, wat opvalt is dat na het laden van het accupakket vanaf 0% ik er niet meer in krijg dan 11,9 kWh, er wordt geadverteerd met een 14,4 kWh accupakket. Deze waarde is op meerdere laad locaties geconstateerd. Gemeld bij de dealer maar nog geen bevredigend antwoord gekregen.
Gasloos per 6-1-2020, L/W Daikin EHBH08E6V/ERGA06EV , Nibe WPB, L/L Daikin Nexura, heatpipes met Weishaupt boiler, vent.WTW, 21kWp(oost,west)
Bruto / netto capaciteit.vanderv schreef op zondag 1 mei 2022 @ 07:04:
Zijn hier al mensen die de Kuga PHEV al in bezit hebben? Ik heb er 1 (een duitse import) sinds oktober 2021, wat opvalt is dat na het laden van het accupakket vanaf 0% ik er niet meer in krijg dan 11,9 kWh, er wordt geadverteerd met een 14,4 kWh accupakket. Deze waarde is op meerdere laad locaties geconstateerd. Gemeld bij de dealer maar nog geen bevredigend antwoord gekregen.
Lithium mag je nooit volledig leeg laden, dus 0% is eigenlijk 5% of 10%.
En hetzelfde bovenaan, je wil eigenlijk nooit de auto lange tijd op 100% hebben staan (wat vaak gebeurd als je altijd stekkert) en dus is 100% eigenlijk 95%.
Dit is bij alle elektrische auto’s het geval. Alleen Tesla implementeert die bovenste buffer niet hard, maar adviseert dat.
- Edit: hier staat 12kWh bruikbaar (Netto).
https://www.elektrischeau...kuga-plug-in-hybrid-1291/
Daarnaast, houd rekening met 10% laadverlies.
[ Voor 8% gewijzigd door _eLMo_ op 01-05-2022 08:12 ]
SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!
Goed nieuws?!
Ik zag vanmorgen een Kuga achterop een trailer richting Stern Capelle a/d IJssel met kenteken P...BX
Met andere woorden, de eerste(n) worden uitgeleverd
Denk dat ik zo nog maar weer ga bellen
Ik zag vanmorgen een Kuga achterop een trailer richting Stern Capelle a/d IJssel met kenteken P...BX
Met andere woorden, de eerste(n) worden uitgeleverd
Als Stern klant word ik hier blij van, maar P....BX klinkt niet als zeer recent uitgegeven? Hoe dan ook verwacht ik toch zeker deze week het verlossende belletje.Chelios schreef op maandag 2 mei 2022 @ 08:47:
Goed nieuws?!
Met andere woorden, de eerste(n) worden uitgeleverd![]()

Mja je hebt gelijk..?Bobbika schreef op maandag 2 mei 2022 @ 09:13:
[...]
Als Stern klant word ik hier blij van, maar P....BX klinkt niet als zeer recent uitgegeven? Hoe dan ook verwacht ik toch zeker deze week het verlossende belletje.
Als ik een willekeurige (P-123-BX) invul op ovi.rwd is deze op 28-02 al op kenteken gezet..
Tenzij ik het niet goed opgeslagen heb, hij was splintertje nieuw met de dealer scan stickers op de zijramen.
Ach.. weekje meer of minder na 30/11 besteldatum kan er ook wel bij
Dan is het geen nieuwe.Chelios schreef op maandag 2 mei 2022 @ 09:20:
[...]
Mja je hebt gelijk..?
Als ik een willekeurige (P-123-BX) invul op ovi.rwd is deze op 28-02 al op kenteken gezet..
Tenzij ik het niet goed opgeslagen heb, hij was splintertje nieuw met de dealer scan stickers op de zijramen.
Ach.. weekje meer of minder na 30/11 besteldatum kan er ook wel bij
Ze komen normaal gesproken zonder kenteken aan bij de dealer.
De dealer moet dan het kenteken aanvragen als de auto bij hem is.
Ja, jullie hebben helemaal gelijk..
Sorry voor mijn "over-enthousiastme"
Sorry voor mijn "over-enthousiastme"
Hey, ieder nieuw model Kuga PHEV op kenteken is er een toch
Zojuist heeft van Mossel me bericht dat de Kuga nog steeds in Antwerpen staat en levering nog steeds op 26-5. Ik krijg volgende week maandag weer een update of natuurlijk eerder als hij bij van Mossel binnenkomt. Keep you posted.skai21 schreef op zaterdag 30 april 2022 @ 21:33:
[...]
Maar ik weet niet welke dealer je hebt, maar als de jouwe al in oktober besteld is en je nu nog niks weet.
Mijne is in december besteld en gebouwd op 15-03, heeft vervolgens nog vrij lang daar staan wachten in Valencia vanwege stakingen van de chauffeurs en staat nu dus in Antwerpen te wachten op zijn veiligheid check.
Pfoe, ik kijk hier uit op het spoor in Eindhoven en ik zag net een trein met +/- zo'n 1000 Ford Puma's voorbij komen. Ik moest toch even goed kijken
Zeker met het stuur aan de rechterkantskai21 schreef op dinsdag 3 mei 2022 @ 08:28:
Pfoe, ik kijk hier uit op het spoor in Eindhoven en ik zag net een trein met +/- zo'n 1000 Ford Puma's voorbij komen. Ik moest toch even goed kijken

Net weer contact gehad met de dealer. Onze kuga PHEV St line zou deze maand zeker gebouwd gaan worden.
Hij is besteld op 02-NOV-2021. U raad het misschien al. Weer geen bouwdatum van onze auto.
Ik moet zeggen dat we het nu toch wel redelijk vervelend gaan vinden, dit mede omdat onze eigen auto nu toch echt om onderhoud begint te zeuren (1e leverdatum Kuga was 22-FEB-2022).
Wat vooral vervelend is, is dat er random gebouwd wordt. Dus niet op bestel datum.
Het heeft volgens Ford te maken met de opties, als je een Kuga titanium had besteld zonder extra opties zou hij eerder gebouwd worden.
Ik vond het maar een vreemd verhaal, maar helaas zit er niets anders op dan weer gewoon af te wachten.
Hij is besteld op 02-NOV-2021. U raad het misschien al. Weer geen bouwdatum van onze auto.
Ik moet zeggen dat we het nu toch wel redelijk vervelend gaan vinden, dit mede omdat onze eigen auto nu toch echt om onderhoud begint te zeuren (1e leverdatum Kuga was 22-FEB-2022).
Wat vooral vervelend is, is dat er random gebouwd wordt. Dus niet op bestel datum.
Het heeft volgens Ford te maken met de opties, als je een Kuga titanium had besteld zonder extra opties zou hij eerder gebouwd worden.
Ik vond het maar een vreemd verhaal, maar helaas zit er niets anders op dan weer gewoon af te wachten.
Wij zijn ondertussen aan het onderzoeken of we er juridisch onderuit kunnen. 30 november besteld, nog geen enkele leverdatum. (PHEV Titanium met Winterpack en 18 inch velgen). Een andere auto uit voorraad rijden bij dezelfde lease maatschappij is ook een optie, maar door de scherpe actie van de consumentenbond (lease collectief) zal dat niet per se een vergelijkbare auto zijn.Max1m1608 schreef op dinsdag 3 mei 2022 @ 12:43:
Net weer contact gehad met de dealer. Onze kuga PHEV St line zou deze maand zeker gebouwd gaan worden.
Hier ook lease collectief. St line, winterpack, driver assit pack, trekhaak en privacy glass.FerryHidden schreef op dinsdag 3 mei 2022 @ 14:14:
[...]
Wij zijn ondertussen aan het onderzoeken of we er juridisch onderuit kunnen. 30 november besteld, nog geen enkele leverdatum. (PHEV Titanium met Winterpack en 18 inch velgen). Een andere auto uit voorraad rijden bij dezelfde lease maatschappij is ook een optie, maar door de scherpe actie van de consumentenbond (lease collectief) zal dat niet per se een vergelijkbare auto zijn.
Her is drama met leveringen. Ik neem aan dat je er onderuit kunt. Mij is eerder een datum van 22 feb 2022 verteld. Nu 3 maanden later nog totaal geen duidelijkheid.
Hey,
Ben ook aan't wachten op mijn KUGA ST X met bijna alle opties, geen glazen dak, geen draadloos laadvlak,
Besteld 24/12/2021
Gebouwd 25/03/2022
Mail van Ford gehad op 30/03/2020, voertuig fabriek verlaten, en VIM ontvangen.
volgens onderstaande site nog steeds in Valentia ...
https://www.whereismymme.com
met mogelijk vertrek vandaag, op boot Gran Bretagna ...
volgens https://www.vesselfinder.com/ op weg naar Denemarken...
Hoop dat deze ook een tussenstop maakt in Antwerpen
Ben ook aan't wachten op mijn KUGA ST X met bijna alle opties, geen glazen dak, geen draadloos laadvlak,
Besteld 24/12/2021
Gebouwd 25/03/2022
Daarom niks gaat op datum van bestellingkugastx schreef op dinsdag 3 mei 2022 @ 15:21:
Hey,
Besteld 24/12/2021
Gebouwd 25/03/2022
Wat wel opvalt is dat de auto's van Leasecollectief schijnbaar nog niet gebouwd zijn???
Die waren te scherp geprijsd denk... vraag is wie de klappen vangt?saffie1978 schreef op dinsdag 3 mei 2022 @ 17:57:
[...]
Wat wel opvalt is dat de auto's van Leasecollectief schijnbaar nog niet gebouwd zijn???
Daar heb ik ook nog aan zitten denken inderdaad. Als ik de auto namelijk opnieuw samenstel is hij per maand 100euro duurder. En kwa aanschafprijs is hij 6000euro duurder.Edson30 schreef op dinsdag 3 mei 2022 @ 19:44:
[...]
Die waren te scherp geprijsd denk... vraag is wie de klappen vangt?
Inderdaad, ik weet niet of er mensen zijn die ubberhaupt met leasecolelctief de Kuga geleverd hebben gekregen.saffie1978 schreef op dinsdag 3 mei 2022 @ 17:57:
[...]
Ik zal morgen die leasemaatschappij eens bellen.
Ik heb nu eigenlijk alleen maar contact met de leverende dealer (Broekhuis Zeist).
Verzacht de pijn van het wachten weer enigszins als je het mij vraagt. Desalniettemin rete ongeduldig want het duurt me allemaal veel te lang. Had ook gewoon meteen voor de Kuga moeten gaan ipv GLA250e dan had ik hem nu al fijntjes gereden waarschijnlijk...Max1m1608 schreef op dinsdag 3 mei 2022 @ 19:48:
[...]
Daar heb ik ook nog aan zitten denken inderdaad. Als ik de auto namelijk opnieuw samenstel is hij per maand 100euro duurder. En kwa aanschafprijs is hij 6000euro duurder.
Tsja, Alleen zolang ik de auto niet heb, hebben we niks natuurlijk 🤣🤣🤣Edson30 schreef op dinsdag 3 mei 2022 @ 19:51:
[...]
Verzacht de pijn van het wachten weer enigszins als je het mij vraagt. Desalniettemin rete ongeduldig want het duurt me allemaal veel te lang. Had ook gewoon meteen voor de Kuga moeten gaan ipv GLA250e dan had ik hem nu al fijntjes gereden waarschijnlijk...
Ok. Ik heb mijn verhaal voorgelegd aan stichting keurmerk private lease ik kreeg deze reactie:
Wat ik hierboven lees denk ik ook. De Kuga is via het consumentenbond lease collectief zo scherp aangeboden dat ze:
1. Productieplekken in de fabriek hebben 'ingekocht' met de laagste prioriteit en/of
2. Niet voor deze prijs(per maand) geleverd kunnen gaan worden. Zodra dat het geval is, mag je overigens direct het contract ontbinden.
*Deze datum is door Broekhuis Lease gecommuniceerd, maar niet door de leverende dealer, die heeft nog geen enkele datum, waardoor de datum meer op drijfzand gebaseerd lijkt dan op wat anders)
Als bovenstaande uitleg klopt en als ik nu communiceer richting Broekhuis Lease dat de ik de Kuga uiterlijk Juli 2022* verwacht en de auto is in Augustus nog niet geleverd, dan zou ik kunnen ontbinden en kan ik op zoek naar voorraad lease auto's van andere aanbieders. Ik hoop natuurlijk dat ze wel kunnen leveren maar ik heb geen geen goed gevoel bij.Heel vervelend maar helaas een algemeen bekend beeld op dit moment. Nieuwe auto’s zijn herhaaldelijk slecht leverbaar en beloofde levertermijnen aan klanten, waaronder ook de leasemaatschappijen, worden vaak niet nagekomen.
Autofabrikanten beroepen zich daarbij vaak op overmacht. De vraag of dat de vertragingen als overmacht kwalificeren, valt in zijn algemeenheid moeilijk te beoordelen evenals dat een algemeen oordeel voor iedere levering van leasemaatschappijen niet te geven is. Wat wel valt vast te stellen is dat er in veel gevallen sprake zal zijn van overmacht.
Uw leasemaatschappij is een niet vaste startdatum met u overeengekomen. De leasemaatschappij heeft dan de verplichting om zich in te spannen om de auto zo snel als mogelijk voor u beschikbaar te hebben. Het overschrijden van een ingeschatte datum levert echter geen annuleringsrecht op. Juridisch gezien kunt u wel ontbinden indien de termijn van nakoming onredelijk lang wordt. Dit is wel afhankelijk van de omstandigheden van het geval zoals de algemene levertermijn van nieuwe auto’s en die is op dit moment gemiddeld genomen lang. De vertraging die nu aan u is gecommuniceerd lijkt vanwege de omstandigheden acceptabel.
U kan aangeven dat een latere startdatum dan nu aan u is gemeld voor u niet acceptabel is en dat u de overeenkomst zal ontbinden mocht de laatst genoemde datum niet gehaald worden. Houd er wel rekening mee dat als u een andere auto bestelt, ten behoeve van aanschaf of privatelease, u naar alle waarschijnlijkheid weer geconfronteerd zal worden met een lange wachttijd.
Wat ik hierboven lees denk ik ook. De Kuga is via het consumentenbond lease collectief zo scherp aangeboden dat ze:
1. Productieplekken in de fabriek hebben 'ingekocht' met de laagste prioriteit en/of
2. Niet voor deze prijs(per maand) geleverd kunnen gaan worden. Zodra dat het geval is, mag je overigens direct het contract ontbinden.
*Deze datum is door Broekhuis Lease gecommuniceerd, maar niet door de leverende dealer, die heeft nog geen enkele datum, waardoor de datum meer op drijfzand gebaseerd lijkt dan op wat anders)
[ Voor 7% gewijzigd door FerryHidden op 03-05-2022 20:50 ]
Je bedoelt 'had meteen voor de Kuga moeten gaan' neem ik aan?Edson30 schreef op dinsdag 3 mei 2022 @ 19:51:
[...]
Verzacht de pijn van het wachten weer enigszins als je het mij vraagt. Desalniettemin rete ongeduldig want het duurt me allemaal veel te lang. Had ook gewoon meteen voor de Kuga moeten gaan ipv GLA250e dan had ik hem nu al fijntjes gereden waarschijnlijk...
Maak je geen illusie. Mijn Kuga zou voor de 3e x geleverd gaan worden in week 21 (eind Mei). Maar vandaag nog geen bouwdatum bekend.FerryHidden schreef op dinsdag 3 mei 2022 @ 20:29:
Ok. Ik heb mijn verhaal voorgelegd aan stichting keurmerk private lease ik kreeg deze reactie:
[...]
Als bovenstaande uitleg klopt en als ik nu communiceer richting Broekhuis Lease dat de ik de Kuga uiterlijk Juli 2022* verwacht en de auto is in Augustus nog niet geleverd, dan zou ik kunnen ontbinden en kan ik op zoek naar voorraad lease auto's van andere aanbieders. Ik hoop natuurlijk dat ze wel kunnen leveren maar ik heb geen geen goed gevoel bij.
2. Niet voor deze prijs geleverd kunnen gaan worden. Zodra dat het geval wordt, mag je overigens direct het contract ontbinden.
Ik hoop dat de auto er voor Aug 2022 is ivm vakantie.
Ik neem aan dat je een contract hebt ondertekend met daarin de leaseprijs en verwachte leverdatum?FerryHidden schreef op dinsdag 3 mei 2022 @ 20:29:
[...]
Als bovenstaande uitleg klopt en als ik nu communiceer richting Broekhuis Lease dat de ik de Kuga uiterlijk Juli 2022* verwacht en de auto is in Augustus nog niet geleverd, dan zou ik kunnen ontbinden en kan ik op zoek naar voorraad lease auto's van andere aanbieders. Ik hoop natuurlijk dat ze wel kunnen leveren maar ik heb geen geen goed gevoel bij.
Ja contract getekend met leaseprijs. Leverdatum staat niet in contract, wel in aparte e-mail.Crawl NL schreef op dinsdag 3 mei 2022 @ 22:07:
[...]
Ik neem aan dat je een contract hebt ondertekend met daarin de leaseprijs en verwachte leverdatum?
Voor mensen die gebruikmaken van een broekhuislease auto, die kunnen in de appstore de app "Broekhuis lease berijders" downloaden. Hier kun je actueel de status van je leaseauto volgen. Ook voor het leasecollectief.
Ik heb zojuist mijn kenteken van mijn Kuga te horen gekregen.
Deze was in oktober besteld en wordt vrijdag voor deur afgeleverd
Schotje86 schreef op woensdag 4 mei 2022 @ 12:03:
Je bent de eerste! Ik hoop ook zó op deze week..
Of begin volgende week, dan kenteken reeks PPP
Nice gefeliciteerd man! Ik heb de mijne ook in oktober besteld maar nog niks vernomen. Hopelijk ben jij een goed voorteken (anders eind Juli)..Schotje86 schreef op woensdag 4 mei 2022 @ 12:03:
Dat is mooi nieuws, gefeliciteerd! Dat er vele mogen volgen de komende weken.Schotje86 schreef op woensdag 4 mei 2022 @ 12:03:
Gefeliciteerd Schotje, ben vanmorgen nog bij de dealer geweest besteld 9 november staat op afleveren bij de dealer op 14 mei, ben benieuwd
Super, eindelijk iets concreets.Schotje86 schreef op woensdag 4 mei 2022 @ 12:03:
Ook via broekhuis lease toevallig of dat niet?
Heb net mijn leasemaatschappij gesproken (Van Mossel) over de Kuga die ik in oktober besteld heb. Ze hebben voor deze maand een update gevraagd aan dealer (Broekhuis, Veenendaal). Maar die hebben nog niks van zich laten horen...
Hun verwachten nog steeds juli, of later (worst case)... Maar nog steeds geen fabricage datum...
Hun verwachten nog steeds juli, of later (worst case)... Maar nog steeds geen fabricage datum...
Dat hebben wij precies hetzelfde. In mijn APP staat 25-05-2022 leveren maar gisteren nog geen productie datum. Wachten wachten wachten.oxyle schreef op woensdag 4 mei 2022 @ 15:11:
Heb net mijn leasemaatschappij gesproken (Van Mossel) over de Kuga die ik in oktober besteld heb. Ze hebben voor deze maand een update gevraagd aan dealer (Broekhuis, Veenendaal). Maar die hebben nog niks van zich laten horen...
19 oktober st line x besteld.
Vandaag bij dealer geweest.
Fabricage datum 30 mei gepland.
Afwachten maar........
Als het vin nummer over ongeveer 2 weken bekend is is er zekerheid, nu blijft het Afwachten.
Eerst was het 25 februari, toen 31 maart. Deze data waren er weer uitgehaald, net pas weer nieuwe datum bekend 30 mei dus.
We zullen zien!
Vandaag bij dealer geweest.
Fabricage datum 30 mei gepland.
Afwachten maar........
Als het vin nummer over ongeveer 2 weken bekend is is er zekerheid, nu blijft het Afwachten.
Eerst was het 25 februari, toen 31 maart. Deze data waren er weer uitgehaald, net pas weer nieuwe datum bekend 30 mei dus.
We zullen zien!
Uiteraard - dat was augustus/september 21, dan had ik vast al gereden...FerryHidden schreef op dinsdag 3 mei 2022 @ 20:35:
[...]
Je bedoelt 'had meteen voor de Kuga moeten gaan' neem ik aan?
Top - thanks, scheelt een hoop onnodige belletjes. Zij kunnen toch niet meer vertellen dan de app waarschijnlijk dus stel mijn volgende belletje maar alvast een maand uit aangezien de verwachte leverdatum op half juni staat.Max1m1608 schreef op woensdag 4 mei 2022 @ 11:29:
Voor mensen die gebruikmaken van een broekhuislease auto, die kunnen in de appstore de app "Broekhuis lease berijders" downloaden. Hier kun je actueel de status van je leaseauto volgen. Ook voor het leasecollectief.

Oehhhhh.. reed net op de A67 bij de grens van België (weg naar Antwerpen) en zag twee vrachtwagens met nieuwe Kuga's erop naar Nederland rijden.. ze bestaan :-p
PS. Er stonden ook Zwarte ST-Line-X'en op

[ Voor 12% gewijzigd door skai21 op 05-05-2022 17:49 ]
Spannend! hopelijk stond er ook een rode st line bij 🙃skai21 schreef op donderdag 5 mei 2022 @ 17:04:
Oehhhhh.. reed net op de A67 bij de grens van België (weg naar Antwerpen) en zag twee vrachtwagens met nieuwe Kuga's erop naar Nederland rijden.. ze bestaan :-p
PS. Er stonden ook Zwarte ST-Line-X'en
Morgenochtend ga ik dezelfde weg weer op, hoop dan gewoon weer een paar vrachtwagens te zien. Dat zou namelijk betekenen dat heel Antwerpen leegloopt.. vandaag ging mijn focus vooral uit naar zwarte ST-Line-Xluitenaec schreef op donderdag 5 mei 2022 @ 17:50:
[...]
Spannend! hopelijk stond er ook een rode st line bij 🙃
Ja ja, de grote dag komt steeds dichterbij 👍skai21 schreef op donderdag 5 mei 2022 @ 17:04:
Oehhhhhhh.skai21 schreef op donderdag 5 mei 2022 @ 17:52:
[...]
Morgenochtend ga ik dezelfde weg weer op, hoop dan gewoon weer een paar vrachtwagens te zien. Dat zou namelijk betekenen dat heel Antwerpen leegloopt.. vandaag ging mijn focus vooral uit naar zwarte ST-Line-X
Kijk even naar een Magnetic STline X......
Goeie dagen en slechte dagen...
/f/image/k5x06KHcOu1eIvttcyDi0Hbi.png?f=fotoalbum_large)
https://www.kentekenradar.nl/auto/ford/kuga/
/f/image/k5x06KHcOu1eIvttcyDi0Hbi.png?f=fotoalbum_large)
https://www.kentekenradar.nl/auto/ford/kuga/
[ Voor 174% gewijzigd door Edson30 op 06-05-2022 09:55 ]
Vandaag bericht ontvangen dat mijn auto in productie is …. Verwachting is levering half juni 2022.
Ik hoop het van harte voor je!!Jaapw schreef op zaterdag 7 mei 2022 @ 17:25:
Vandaag bericht ontvangen dat mijn auto in productie is …. Verwachting is levering half juni 2022.
De mijne is in oktober besteld en zou eerst week 11 geleverd worden, toen week 13.
Toen was hij op 15-3 uit productie en zou hij week 17 geleverd worden.
Nu staat hij al sinds 21-3 in Antwerpen en staat de leverdatum op week 21 (26-5).
Echter is deze datum nog in potlood.
Maandag krijg ik weer een update.
[ Voor 39% gewijzigd door saffie1978 op 07-05-2022 18:59 ]
Super tip die app, wist ik niet dank daarvoor. Zie nu dat de mijne (vignale) gepland staat voor aflevering 29 juni, nou dan maar duimen!!Max1m1608 schreef op woensdag 4 mei 2022 @ 11:29:
Hier nog steeds 13-5 volgens de leasemaatschappij, maar de dealer houdt het nog even achter de hand. Die zegt je hoort het zo snel je auto naar Nederland / hun toe komt.saffie1978 schreef op zaterdag 7 mei 2022 @ 18:37:
[...]
Ik hoop het van harte voor je!!
De mijne is in oktober besteld en zou eerst week 11 geleverd worden, toen week 13.
Toen was hij op 15-3 uit productie en zou hij week 17 geleverd worden.
Nu staat hij al sinds 21-3 in Antwerpen en staat de leverdatum op week 21 (26-5).
Echter is deze datum nog in potlood.
Maandag krijg ik weer een update.
Ik geloof eerder in een datum als 26-5 inderdaad
13-5 zal niet meer lukken. Kenteken aanvragen duurt ongeveer 10 dagen......skai21 schreef op zaterdag 7 mei 2022 @ 22:56:
[...]
Hier nog steeds 13-5 volgens de leasemaatschappij, maar de dealer houdt het nog even achter de hand. Die zegt je hoort het zo snel je auto naar Nederland / hun toe komt.
Ik geloof eerder in een datum als 26-5 inderdaad
Je hoort het wel is inderdaad het standaard van Mossel antwoord. Zo zeggen hun ook dat ze de VIN nog niet weten als de auto niet bij hun binnen is. Lijkt mij vreemd.
Anderen krijgen het VIN al als de auto uit de fabriek rolt.
Maar we zullen er nu mee moeten dealen.
Een vriend heeft vorig jaar een focus besteld bij een andere dealer en die kreeg ook meteen het VIN toen hij uit de fabriek kwam en kon hem zo zelf volgen via de Ford Pass app.
[ Voor 22% gewijzigd door saffie1978 op 07-05-2022 23:38 ]
Onze datum staat op 25-mei-2022 echter volgens de dealer nog geen bouwdatum dus 25-mei zullen we zeker niet halen.Dotll schreef op zaterdag 7 mei 2022 @ 20:56:
[...]
Super tip die app, wist ik niet dank daarvoor. Zie nu dat de mijne (vignale) gepland staat voor aflevering 29 juni, nou dan maar duimen!!
Wordt er zo langzamerhand een beetje gek van.
Ik zie dat de optielijst ook is aangepast. Waar de draadloze oplader ten tijde van mijn bestelling nog standaard was is deze nu optioneel. Broekhuis maar even een mail gestuurd of deze nu wel/niet geleverd gaat worden. Tevens een algehele update gevraagd.
🤞
🤞
Goed nieuws hier. Mijn auto is gebouwd op 5 mei en is nu wachtende op transport. Voorziene afleverdatum is 6 juni 👋. Blij dat ik een VIN nummer heb. Kan ik mijn voertuig dan ook zelf opvolgen hier mee?
Draadloos laden is per 6-9-2021 een optie geworden volgens mijn leverende dealer. Mocht je dit dus niet ‘aangevinkt’ hebben dan is draadloos laden niet aanwezig. Wordt in ieder geval niet geleverd op de mijne. Zou dit achteraf ingebouwd kunnen worden?
Ook nog niet bekend wanneer de auto gebouwd gaat worden.
Fijn begin van de nieuwe week.
Ook nog niet bekend wanneer de auto gebouwd gaat worden.
Fijn begin van de nieuwe week.
[ Voor 6% gewijzigd door Crawl NL op 09-05-2022 10:00 ]
Vanmorgen mijn dealer gesproken, heeft nog geen bevestiging of hij deze week binnenkomt.
Ze gaan nu wel al het kenteken aanvragen, in de hoop dat deze vandaag goedgekeurd wordt.
In dat geval zitten we in de range P-xxx-PP
I'll keep you posted! 🤞🏻
Ze gaan nu wel al het kenteken aanvragen, in de hoop dat deze vandaag goedgekeurd wordt.
In dat geval zitten we in de range P-xxx-PP
I'll keep you posted! 🤞🏻
Ik heb nu ook de Broekhuis berijderapp gedownload en in de app staat een leverdatum van 25 mei. Ik kan de dealer nog niet bereiken, maar twee weken terug was er nog geen leverdatum in het systeem van de dealer.
Klinkt als iets beter nieuws dan twee weken terug.
Auto besteld eind november/begin december. Kuga PHEV Titanium.
[ Voor 11% gewijzigd door FerryHidden op 09-05-2022 11:06 ]
Ik heb vanmorgen contact gehad met de dealer, auto besteld op 9 november fabriek verlaten op 29 maart, staat nu in Antwerpen, ben benieuwd wanneer deze in Veghel aankomt.
Van Mossel?Busmik schreef op maandag 9 mei 2022 @ 13:36:
Ik heb vanmorgen contact gehad met de dealer, auto besteld op 9 november fabriek verlaten op 29 maart, staat nu in Antwerpen, ben benieuwd wanneer deze in Veghel aankomt.
Dan kun je ondertussen nog een occasion verslijten.
De mijne staat al sinds 21-3 in Antwerpen.
Lijkt nog geen beweging in te komen.
Nu weer iets met problemen met invoeren?!?!
Ik wordt als het goed is vandaag nog gebeld door Mossel.
Ik heb vanochtend ook nog eens om de status en mijn VIN gevraagdsaffie1978 schreef op maandag 9 mei 2022 @ 14:36:
[...]
Van Mossel?
Dan kun je ondertussen nog een occasion verslijten.
De mijne staat al sinds 21-3 in Antwerpen.
Lijkt nog geen beweging in te komen.
Nu weer iets met problemen met invoeren?!?!
Ik wordt als het goed is vandaag nog gebeld door Mossel.
(hoor graag je van Mossel update
Even wat info uit mijn telefoongesprek met Broekhuis Lease vanochtend:
De Kuga’s die via consumentenbond autoleasecollectief zijn besteld: volgens Broekhuis gaat dit om tussen de 200 en 250 auto’s die in één keer bij Ford besteld zijn.
Dat verklaart waarschijnlijk ook waarom de besteldatum van onze Kuga (30 nov) eerder is dan het einde van de 2 weken bedenktijd (6 december). Hoewel de dealer mogelijk nog geen (fabrikage) datum heeft, heeft Broekhuis wel contact met Ford zelf en daar komt die indicatie van de maand Juli vandaan. Het is dus iets meer dan natte vinger werk zeg maar.
Ook gaf Broekhuis lease aan dat de auto’s gewoon voor de geselecteerde prijs geleased kunnen worden(belastingtechnische wijzigingen voorbehouden)
De Kuga’s die via consumentenbond autoleasecollectief zijn besteld: volgens Broekhuis gaat dit om tussen de 200 en 250 auto’s die in één keer bij Ford besteld zijn.
Dat verklaart waarschijnlijk ook waarom de besteldatum van onze Kuga (30 nov) eerder is dan het einde van de 2 weken bedenktijd (6 december). Hoewel de dealer mogelijk nog geen (fabrikage) datum heeft, heeft Broekhuis wel contact met Ford zelf en daar komt die indicatie van de maand Juli vandaan. Het is dus iets meer dan natte vinger werk zeg maar.
Ook gaf Broekhuis lease aan dat de auto’s gewoon voor de geselecteerde prijs geleased kunnen worden(belastingtechnische wijzigingen voorbehouden)
En van Mossel heeft zich niet gemeld, was wel afgesproken...skai21 schreef op maandag 9 mei 2022 @ 14:56:
[...]
Ik heb vanochtend ook nog eens om de status en mijn VIN gevraagd
(hoor graag je van Mossel update)
Wat is de "oude" maandelijkse leaseprijs eigenlijk?
Gasloos per 6-1-2020, L/W Daikin EHBH08E6V/ERGA06EV , Nibe WPB, L/L Daikin Nexura, heatpipes met Weishaupt boiler, vent.WTW, 21kWp(oost,west)
Ligt aan de spec, looptijd en kilometers uiteraard, maar als je de meest uitgebreidde van het collectief met een ander kleurtje hebt gekozen ben je EUR 587,94 per maand kwijt en mag je 3 jaar lang 20.000 km per jaar rijden.vanderv schreef op maandag 9 mei 2022 @ 22:41:
Ter vergelijking, je betaald nu voor bijna dezelfde spec (andere velgen, geen 19 inch Ebony Black) en een langere looptijd van 60 maanden (ipv 36) EUR 584. Dat scheelt dus nogal.
Wij hebben de Kuga PHEV St-line (kleur zwart), driver assit pack, winter pack, 19inch ebony black velgen, privacy glass en electrisch wegklapbare trekhaak. 25.000km per jaar 60 maanden voor 575euro per maand.vanderv schreef op maandag 9 mei 2022 @ 22:41:
Inclusief flexibele voorwaarden (ontslag, overlijden, scheiding enz).
Ik lees al een tijdje mee op dit forum, maar moet nu even wat frustratie kwijt. Via Leaseplan op 18 oktober 2021 een Kuga Vignale PHEV (Agate Black, Driver Assistance Pack, Technology Pack en wegklapbare trekhaak) besteld, eerste melding afleverweek was week 9 2022. Daarna wegens vertraging vanuit de fabriek de afleverweek verplaatst naar week 17. Afgelopen week kreeg ik nog weer een melding, afleverweek uitgesteld naar week 35! En wat het nou frustrerend maakt, mijn schoonvader heeft eind december exact dezelfde uitvoering besteld, alleen in de kleur grijs (wel particulier besteld). En die rijdt inmiddels al bijna een maand vrolijk rond in zijn nieuwe Kuga. Ik begrijp hier helemaal niets van, en zowel Leaseplan als de dealer die de auto besteld heeft kunnen me hier geen verklaring voor geven.
Niet te doorgronden, heb het al vaak gezien bij collega's en mijzelf, exact dezelfde besteldatum, uitvoering, etc en toch weken/maanden er tussen (pre-corona).JHU73 schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 16:28:
Ik lees al een tijdje mee op dit forum, maar moet nu even wat frustratie kwijt. Via Leaseplan op 18 oktober 2021 een Kuga Vignale PHEV (Agate Black, Driver Assistance Pack, Technology Pack en wegklapbare trekhaak) besteld, eerste melding afleverweek was week 9 2022. Daarna wegens vertraging vanuit de fabriek de afleverweek verplaatst naar week 17. Afgelopen week kreeg ik nog weer een melding, afleverweek uitgesteld naar week 35! En wat het nou frustrerend maakt, mijn schoonvader heeft eind december exact dezelfde uitvoering besteld, alleen in de kleur grijs (wel particulier besteld). En die rijdt inmiddels al bijna een maand vrolijk rond in zijn nieuwe Kuga. Ik begrijp hier helemaal niets van, en zowel Leaseplan als de dealer die de auto besteld heeft kunnen me hier geen verklaring voor geven.
Geen idee hoe die fabrikanten werken.
7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)
Wij gaan de Kuga PHEV Titanium (Blazer Blue, Winter Pack + 18 inch velgen) rijden, 48 maanden 10.000 km voor 471 maand.
Ik heb voor mijn gevoel nog nooit zo veel auto voor relatief weinig auto geld gezien.
Ik heb voor mijn gevoel nog nooit zo veel auto voor relatief weinig auto geld gezien.
Ik zou bijna zeggen dat wanneer de dealer hem zelf kan verkopen ze hier veel meer geld voor kunnen vangen. En met alle tekorten in de wereld hebben ze tegenwoordig best een goed excuus waarom je auto later komt.The Wizard schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 16:34:
[...]
Niet te doorgronden, heb het al vaak gezien bij collega's en mijzelf, exact dezelfde besteldatum, uitvoering, etc en toch weken/maanden er tussen (pre-corona).
Geen idee hoe die fabrikanten werken.
Ze hebben vooral een verbinding met de leasemaatschappij en die wringen de dealers behoorlijk uit.
Ik geloof best dat er ooit wel eens een auto waar meer geld aan verdiend kan worden voorrang krijgt op een waar de marge zo maar dunnetjes is.
Update gehad:skai21 schreef op maandag 9 mei 2022 @ 14:56:
[...]
Ik heb vanochtend ook nog eens om de status en mijn VIN gevraagd
(hoor graag je van Mossel update)
Staat nog steeds in Antwerpen....

Ik krijg er langzaam een raar gevoel bij.
Staat er dus al bijna 2 maanden...
Jij nog nieuws en/of VIN?
Geen nieuws bekend bij de dealer, kreeg wel een chassisnummer maar dat was niet lang genoeg voor een VIN. Dus heb om de 17 karakter lange versie gevraagdsaffie1978 schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 18:09:
[...]
Update gehad:
Je zou hem haast zelf op gaan halen in Antwerpen. Wat een gezeik is dat zeg.saffie1978 schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 18:09:
[...]
Update gehad:
Heb dit vaker gehoord/gezien. De dealer kan hier helemaal niets aan doen. Dealers worden er zelf ook stapel gek van. Het is namelijk niet te verkopeb dat iemand die later een bestelling doet eerder zijn auto krijgt.JHU73 schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 16:28:
Ja, dat nummer heb ik ook gehad.skai21 schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 18:11:
[...]
Geen nieuws bekend bij de dealer, kreeg wel een chassisnummer maar dat was niet lang genoeg voor een VIN. Dus heb om de 17 karakter lange versie gevraagd
Maar inderdaad niet lang genoeg.
Als de datum nu weer verschoven wordt, ga ik hoger in de boom bij Mossel en Ford Nederland.
Ik begin het nu aardig zat te raken.
Deels eens maar vergeet ook niet dat bij een leaseauto de marge aan de achterzijde zit wanneer ze op de 2e hands markt terecht komen.skai21 schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 18:03:
[...]
Ik zou bijna zeggen dat wanneer de dealer hem zelf kan verkopen ze hier veel meer geld voor kunnen vangen. En met alle tekorten in de wereld hebben ze tegenwoordig best een goed excuus waarom je auto later komt.
Ze hebben vooral een verbinding met de leasemaatschappij en die wringen de dealers behoorlijk uit.
Ik geloof best dat er ooit wel eens een auto waar meer geld aan verdiend kan worden voorrang krijgt op een waar de marge zo maar dunnetjes is.
*edit* Ik zal me zelf even corrigeren want mijn opmerking heeft alleen financieel zin als dealer en leasemaatschappij één zijn. Mijn reactie op skai21 raakt dus kant nog wal
[ Voor 11% gewijzigd door Crawl NL op 11-05-2022 08:01 ]
Wellicht spelen de problemen hier voornamelijk via de leasekanalen? Die bestellen hun auto’s altijd bij specifieke dealersJHU73 schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 16:28:

Dat stemt mij weer hoopvol, want de mijne is gewoon bij mijn keuze dealer besteld
PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc
Ik heb b hem ook bij mijn eigen dealer besteld een het is een groot drama met leveren.Glashelder schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 22:19:
[...]
Wellicht spelen de problemen hier voornamelijk via de leasekanalen? Die bestellen hun auto’s altijd bij specifieke dealers
Dat stemt mij weer hoopvol, want de mijne is gewoon bij mijn keuze dealer besteldVerklaard ook waarom mijn dealer niet op de hoogte is van de vele problemen hier.
Auto staat al 2 maanden in Antwerpen en mijn dealer kan me verder niks vertellen zegt hij.
Ik heb geen lease auto hij is op 31-3 gebouwd het laatste nieuws is ook dat deze nog steeds in Antwerpen staat.saffie1978 schreef op woensdag 11 mei 2022 @ 08:04:
[...]
Ik heb b hem ook bij mijn eigen dealer besteld een het is een groot drama met leveren.
Auto staat al 2 maanden in Antwerpen en mijn dealer kan me verder niks vertellen zegt hij.
Heel vreemd dat geen dealer kan vertellen waarom de auto's zo lang in Antwerpen staan...

Gewoon om gek van te worden....luitenaec schreef op woensdag 11 mei 2022 @ 09:10:
[...]
Ik heb geen lease auto hij is op 31-3 gebouwd het laatste nieuws is ook dat deze nog steeds in Antwerpen staat.
Heel vreemd dat geen dealer kan vertellen waarom de auto's zo lang in Antwerpen staan...![]()
Ik weet van mijn dealer destijds dat transport vanuit Antwerpen 4 weken kan duren.... Maar zit nu al op 7 weken en hij staat nog steeds in Antwerpen.
Ik heb hoofdkantoor van Mossel maar eens een mail gestuurd voor enige info.
Eigenlijk te gek... Je geeft 50k uit en krijgt 0,0 info daarna en wordt een beetje afgescheept.
Net een boot vanuit Valencia richting Vlissingen vertrokken, zouden daar onze Kuga's kunnen opzitten,
of worden die enkel via Antwerpen geleverd ?
Sterk afhankelijk wanneer je kuga geproduceerd is, blijkbaar zijn alle kuga's van begin dit jaar tot 15-4 in antwerpen beland voor check / reparatie. Alle kuga's van daarna zullen het issue niet hebben en worden waarschijnlijk direct geleverd.kugastx schreef op woensdag 11 mei 2022 @ 13:04:
Net een boot vanuit Valencia richting Vlissingen vertrokken, zouden daar onze Kuga's kunnen opzitten,
Kuga ST-line 11 december besteld. Vandaag aangekomen bij de dealer. Nog een weekje wachten voor aflevering👍
wanneer gebouwd ?
die van mij zou op 25/3 gebouwd zijn.
die van mij zou op 25/3 gebouwd zijn.
[ Voor 54% gewijzigd door kugastx op 11-05-2022 15:54 ]
Dus totale willekeur......Hans70 schreef op woensdag 11 mei 2022 @ 15:41:
Kuga ST-line 11 december besteld. Vandaag aangekomen bij de dealer. Nog een weekje wachten voor aflevering👍
Oktber besteld, nog steeds in Antwerpen. Misschien 26-5 geleverd maar geen garantie op leverdatum. 15-3 was hij uit productie.
Mag ik vragen wie je dealer is?Hans70 schreef op woensdag 11 mei 2022 @ 16:05:
Gebouwd 25/03. Is inderdaad geen peil uit te trekken hoe de leveringen lopen…..
Ik heb bij Alphabet (mijn Leasemaatschappij) ook hetzelfde VIN nog eens opgevraagd, kijken of die hem wel los krijgensaffie1978 schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 18:34:
[...]
Ja, dat nummer heb ik ook gehad.
Maar inderdaad niet lang genoeg.
Als de datum nu weer verschoven wordt, ga ik hoger in de boom bij Mossel en Ford Nederland.
Ik begin het nu aardig zat te raken.
Ik kreeg geen VIN wel een nieuwe verwachtte leverdatum van 27 mei in plaats van 13 mei
[ Voor 9% gewijzigd door skai21 op 11-05-2022 18:08 ]
FerryHidden schreef op maandag 9 mei 2022 @ 11:06:
Ik heb nu ook de Broekhuis berijderapp gedownload en in de app staat een leverdatum van 25 mei. Ik kan de dealer nog niet bereiken, maar twee weken terug was er nog geen leverdatum in het systeem van de dealer.
e-mail van dealer:
Dank voor uw mail.
De 25e in de berijdersapp was ooit een verwachte leveringsdatum maar dit word niet automatisch geupdated.
Helaas is er nog geen bouwdatum bekend van de auto.

Oke, dat is dan 2 weken opgeschoven en nu hebben we dezelfde dealer met dezelfde afleverdatum..... Spannend hoor!!skai21 schreef op woensdag 11 mei 2022 @ 16:47:
[...]
Ik heb bij Alphabet (mijn Leasemaatschappij) ook hetzelfde VIN nog eens opgevraagd, kijken of die hem wel los krijgen
Ik kreeg geen VIN wel een nieuwe verwachtte leverdatum van 27 mei in plaats van 13 mei
Maak je geen illusie. Ook jouw dealer weet van de problemen alleen houdt hij waarschijnlijk wijs zijn mond.Glashelder schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 22:19:
[...]
Wellicht spelen de problemen hier voornamelijk via de leasekanalen? Die bestellen hun auto’s altijd bij specifieke dealers
Dat stemt mij weer hoopvol, want de mijne is gewoon bij mijn keuze dealer besteldVerklaard ook waarom mijn dealer niet op de hoogte is van de vele problemen hier.
Als hij 1x een telefoontje zou doen naar de merkspecialist (importeur), dan krijgt hij allen problemen op een blaadje. Het is om gek van te worden met die nieuwe auto's