Levertijd Ford Kuga PHEV ST-line (X)

Pagina: 1 2 ... 19 Laatste
Acties:

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• luitenaec
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 28-06-2024
luitenaec schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 10:46:
Kuga ST-line PHEV besteld op 4 november dealer in januari gebeld nog niks bekend over een productie datum.
De dealer gaf aan dat wanneer er een panorama dak op zit er rekening moet worden gehouden met 1 maand extra levertijd .
Inmiddels hoop ik hem toch wel in april te kunnen ophalen.
Verder een trekhaak, pano dak , getinte achterruiten en een reservewiel als optie toegevoegd.
Gisteren bericht ontvangen van Ford dat de Kuga de fabriek heeft verlaten _/-\o_ *O*

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chelios
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 07-04-2023
luitenaec schreef op dinsdag 5 april 2022 @ 08:15:
[...]

Gisteren bericht ontvangen van Ford dat de Kuga de fabriek heeft verlaten _/-\o_ *O*
En dat is nummer 4, gefeliciteerd!
Begint eindelijk beweging in te komen

Hocus spocus, I've got your girl in my Focus

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• luitenaec
Chelios schreef op dinsdag 5 april 2022 @ 14:34:
[...]

En dat is nummer 4, gefeliciteerd!
Begint eindelijk beweging in te komen
Dankje, het lijkt er op dat ze orders steeds per land afwerken 2 weken geleden kwamen in een Engelse facebook groep ineens alle berichten los van kuga's die de fabriek uit rolde.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• skai21
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 01-09 07:33
luitenaec schreef op dinsdag 5 april 2022 @ 14:56:
[...]

Dankje, het lijkt er op dat ze orders steeds per land afwerken 2 weken geleden kwamen in een Engelse facebook groep ineens alle berichten los van kuga's die de fabriek uit rolde.
Wachten tot dat het bootje vol is voor dat land waarschijnlijk O-)

16 x JaSolar 335Wp | 5430Wp | GOODWE 4K-DT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ITBouw
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 26-03-2023
Ik heb mijn Ford Kuga PHEV op 10 januari via de lease maatschappij bestelt, tot op heden nog niets gehoord over de levertijd. Gezien alle berichten verwacht ik dat de auto niet eerder dan eind juni geleverd, tuurlijk hoop ik eerder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crawl NL
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 11-09 21:14
ITBouw schreef op donderdag 7 april 2022 @ 22:00:
Ik heb mijn Ford Kuga PHEV op 10 januari via de lease maatschappij bestelt, tot op heden nog niets gehoord over de levertijd. Gezien alle berichten verwacht ik dat de auto niet eerder dan eind juni geleverd, tuurlijk hoop ik eerder.
Join the club. Op 12 november 2021 besteld en ook nog steeds niets gehoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FerryHidden
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 11-09 14:16
Crawl NL schreef op vrijdag 8 april 2022 @ 06:14:
[...]

Join the club. Op 12 november 2021 besteld en ook nog steeds niets gehoord.
Hier ook, 30 november 2021 besteld, ook nog geen datum.

[ Voor 0% gewijzigd door FerryHidden op 08-04-2022 08:28 . Reden: 2021 toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thierry455
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 20-04-2024
Hier op 26 november 2021 besteld bij Broekhuis Lease. Enkel vernomen dat de levering is uitgesteld tot half juni.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dotll
  • Laatst online: 11-12-2023
Bijzonder om de berichten te lezen,
ik heb eind oktober ‘21 via Broekhuis lease een Vignale besteld, met, panodak , trekhaak, enz., 1e planning levering 15-02-‘22, daarna week 15 en gisteren vernomen dat men nu verwacht eind juni ‘22.
Volgende toetsmoment is eind mei om stavaza na te gaan.
Er lijkt weinig logica in te zitten. Succes voor jullie allemaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skai21
Er valt geen touw aan te knopen inderdaad, ik hoorde dat mijn auto 15 maart geproduceerd was en dat ik uiterlijk 29 april mijn auto wel kan verwachten.

Van een hoop andere hoor ik dan weer de berichten dat hun auto de fabriek verlaten heeft, dat bericht heb ik nooit gehad. Voor nu heeft mijn dealer aangegeven half april te verwachten de definitieve datum door te kunnen geven / informatie te hebben.
Volgende week maar weer eens ff mailen voor een update.

Dan heb je nog de mensen die veel eerder dan ik besteld hebben en nog steeds eind juni te horen krijgen. Ik denk ook dat een groot deel van deze verschillen nog wel eens bij het verschil in dealer kan zitten. Bestellen die direct of misschien via een distributeur, wachten ze met bestellen tot er een grote batch besteld kan worden. Zijn ze groot of klein (waardoor de kans dat er een auto Doorschuift of juist wordt verkocht aan iemand anders waar hun zakelijke belang groter bij is). Allemaal geen touw aan vast te knopen in een tijd van schaarste

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.C.B.
  • Laatst online: 29-12-2022
Hallo allemaal,

Ik volg dit draadje al een poosje en vond het tijd ook mijn ervaringen te delen.

Ik heb 19 oktober 2021 een Ford Kuga ST line X PHEV besteld.

Deze opties erbij genomen: Panorama dak, elektrische trekhaak, reservewiel, Winter Pack, Driver Assistance Pack.

In eerste instantie zou hij 15 januari geassembleerd worden. Toen zou het een maand later worden omdat er een Panorama dak in komt. Toen stond er weer een nieuwe datum namelijk 31 maart.
Deze datum was er ineens weer uitgehaald op 21 maart. Nu staat er helemaal geen datum meer in.
Voor mij nu totaal onbekend hoelang het nog duurt of wanneer ik nieuwe info heb!

Het is wel jammer want de lol van het bestellen van een nieuwe auto gaat er zo wel af.

We wachten weer af!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crawl NL
Eindelijk iets gehoord over mijn Ford maar desalniettemin wel teleurstellend. Levering wordt nu ‘verwacht’ in week 25. Ook daar ga ik ‘gemakshalve’ nog niet vanuit maar mocht dat toch lukken dan heeft het 32 weken geduurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schotje86
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 23-06-2022
Vandaag te horen gekregen dat de Kuga eindelijk afgemonteerd is (Stond sinds januari op 1 chip te wachten), maar ze kunnen nog niet zeggen wanneer hij in Nederland is.

De leasemaatschapij verwacht eind april, maar zoals al hun beloftes zal het wel 2 maanden later zijn.. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Max1m1608
  • Laatst online: 16-09-2024
Wij hebben de kuga st phev besteld begin November. Kleur zwart, driver assist pack, winter pack en trekhaak. Hij zou in feb 2022 geleverd worden echtee tot op heden geen bouwdatum beschikbaar. Ze geven nu ook geen info meer. Het zou dus best kunnen dat hij pas in Augustus komt. Het gaat om een broekhuis lease auto.

Kortom drama dus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FerryHidden
Max1m1608 schreef op woensdag 13 april 2022 @ 15:23:
Wij hebben de kuga st phev besteld begin November. Kleur zwart, driver assist pack, winter pack en trekhaak. Hij zou in feb 2022 geleverd worden echtee tot op heden geen bouwdatum beschikbaar. Ze geven nu ook geen info meer. Het zou dus best kunnen dat hij pas in Augustus komt. Het gaat om een broekhuis lease auto.

Kortom drama dus.
Ik bel bijna wekelijks met de leverend dealer en die vinden het geen enkel probleem om elke week te kijken of er al een fabricage datum is. Ook Broekhuis Lease trouwens (via consumentenbond lease collectief).

Via Broekhuis Lease zelf hoorde ik dat ze nu uitgaan van levering in Juni(Besteld eind november 2021).

Het probleem is ook dat er geen enkele alternatieve auto op voorraad is die snel geleverd kan worden en ook PHEV is. Er is gewoon nauwelijks voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter_Pe
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 25-07-2024
Geplande bouwdatum is nog steeds 4 mei hier, maar er is nu ook een leveringsdatum opgenomen (zaterdag 4 juni). Allé, het begint eindelijk concreter te worden. Besteld 25 oktober '21.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Max1m1608
@FerryHidden

Hier ook leasecollectief. Heb vorige week de leverend dealer gesproken (Zeist). Maar ze konden me geen info meer geven. Hij hoopt eind Juni begin Juli te kunnen leveren. Het zou wel fijn zijn als we hem voor Augustus hebben ivm de vakantie. Maar zoals je al zegt het is overal drama op dit moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Busmik
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 13-09-2024
Zoals eerder vermeld onze kuga st line besteld op 9 november, 2 weken geleden mail van Ford, auto heeft de fabriek verlaten.
Daarna contact met onze dealer in Veghel gehad verwachte aankomst datum 30 april. Gisteren bij de dealer geweest, aankomstdatum in Veghel is verwijderd. Dus weer geen concreet antwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thierry455
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 20-04-2024
Ik heb inmiddels een bouwdatum gekregen van 25 mei. Besteld op 26 november. Garantie tot aan de voordeur natuurlijk maar het is weer een stapje verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skai21
Ik dacht ook veilig te zitten toen ik bericht kreeg dat mijn auto 15 maart gebouwd was, en de dealer aangaf 29 april zou moeten lukken.
Toen ik echter deze week mailde of ze al meer zekerheid konden geven, gaf de dealer aan dat de auto op transport stond te wachten en dat hij hoopte over 2 tot 3 weken meer te weten (dat is dus allemaal na 29 april)
Met jullie berichten hier begin ik ook steeds meer te twijfelen of hij daadwerkelijk gaat komen in april of mei

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crawl NL
Volgens onderstaande tabel zouden we zo maar eens, mits al even geleden besteld, onze Kuga rond juni/juli kunnen verwachten. Fresh orders (besteld volgens mij na Februari 2022) voor de PHEV was 3 weken geleden nog September maar is nu dus vervroegd naar Juni.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/F0bfvArC--lszCVPP12sWwOLVxU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/utmqF9P7jS6hhnjeMwTScz55.jpg?f=fotoalbum_large

Fingers crossed.

[ Voor 3% gewijzigd door Crawl NL op 15-04-2022 18:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skai21
Mijn 29 april is net veranderd naar 11 mei

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crawl NL
skai21 schreef op vrijdag 15 april 2022 @ 18:52:
Mijn 29 april is net veranderd naar 11 mei
Toch wat later wat eerder met je was gecommuniceerd. Ik hoop voor jou dat 11 mei wel een definitieve datum is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skai21
Crawl NL schreef op vrijdag 15 april 2022 @ 18:54:
[...]

Toch wat later wat eerder met je was gecommuniceerd. Ik hoop voor jou dat 11 mei wel een definitieve datum is.
Mijn dealer gaf aan op de officiële transport lijst te wachten voor hij wat kon zeggen. Ik hoop dus dat hij vandaag de fabriek heeft verlaten en nu de wel befaamde 4 weken van Fabriek tot aflevering in zijn gegaan

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Crawl NL
skai21 schreef op vrijdag 15 april 2022 @ 18:56:
[...]

Mijn dealer gaf aan op de officiële transport lijst te wachten voor hij wat kon zeggen. Ik hoop dus dat hij vandaag de fabriek heeft verlaten en nu de wel befaamde 4 weken van Fabriek tot aflevering in zijn gegaan
Je ziet in de lijst die ik heb gedeeld dat er wat oponthoud is van fabriek naar haven. Desalniettemin komt de dag steeds dichter bij dat we onze Kuga in ontvangst kunnen nemen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Max1m1608
Zou het ook te maken kunnen hebben met opties die je op de Kuga neemt?
Onze Kuga PHEV is op 02-nov-2021 besteld. Kleur zwart, winter pack, driver assist pack, privacy glas en elektrische trekhaak. Echter tot op heden kan de dealer (broekhuis Zeist) ons geen datum noemen.

Ik zie hier verschillende verhalen voorbij komen van mensen die eind November 2021 en begin December 2021 de Kuga besteld hebben. Hier lees ik bouwdata in, en zelfs aflever data voorbij komen.

Misschien dat iemand hier iets weet.

Groetjes

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• F.C.B.
Ik heb op 19 oktober 2021 een Kuga PHEV besteld en nog niets gehoord. Ja, een aantal data die achteraf niet doorgingen!

Geduld in een schone zaak zullen we maar zeggen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dotll
  • Laatst online: 11-12-2023
Zojuist bericht gehad van leverende dealer (Broekhuis) dat de productie datum van Vignale nu op 9 mei staat gepland, eind oktober ‘21 besteld.
Geplande levering nu derhalve in juni. De indruk bestaat dat er in batches wordt geproduceerd, dus St-line, Titanium, enz.
Iets meer concreet, maar eerst zien…..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oxyle
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 20-08 09:37
Mijn Kuga ST-line rond 4 oktober besteld en de laatste info die ik heb na meerdere malen uitstellen: 31-03 als fabricagedatum… Laatst dus ook weer gehoord dat die datum niet gehaald zal worden.

Hopelijk komt de auto nog voor juni!😇

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Edson30
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 26-11-2023
De rode draad komt volgens mij neer op complete willekeur. Dealers hebben ook geen enkel drukmiddel om ook maar iets te forceren bij Ford.

Kreeg van Broekhuis Amersfoort overigens wel terug dat zij zien dat de bestellingen van november/december (mits niet teveel 'poespas' zoals trekhaak en panodak) nu wel worden geproduceerd/uitgeleverd in de periode mei/juni.

Fingers crossed dat dat ook daadwerkelijk zo is voor degene die in dit pakket zitten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oxyle
oxyle schreef op maandag 18 april 2022 @ 23:33:
Mijn Kuga ST-line rond 4 oktober besteld en de laatste info die ik heb na meerdere malen uitstellen: 31-03 als fabricagedatum… Laatst dus ook weer gehoord dat die datum niet gehaald zal worden.

Hopelijk komt de auto nog voor juni!😇
Net antwoord gehad van mijn dealer, Ford verwacht nu zelfs eind Juli! 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Mijne is begin februari besteld, ik verwacht hem dit jaar maar niet meer als ik dit allemaal zo lees :D

Benieuwd wat de leasemij in mei doet, want dan loopt de Fiesta af :+

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skai21
Glashelder schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 11:28:
Mijne is begin februari besteld, ik verwacht hem dit jaar maar niet meer als ik dit allemaal zo lees :D

Benieuwd wat de leasemij in mei doet, want dan loopt de Fiesta af :+
Waarschijnlijk laten ze die gewoon doorlopen, maar ik verwacht je auto dit jaar nog wel hoor.
Ford heeft nog niet zo'n belachelijke uitlopende datums zoals het lijkt. het is geen VAG :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Max1m1608
Ik vind een uitlopende datum van 6 maanden na afgesproken datum behoorlijk. Ik weet niet hoe dat bij VAG zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skai21
Max1m1608 schreef op woensdag 20 april 2022 @ 12:02:
Ik vind een uitlopende datum van 6 maanden na afgesproken datum behoorlijk. Ik weet niet hoe dat bij VAG zit.
Toen ik naar een Tiguan e-Hybrid aan het kijken was kreeg te horen dat ik wel uit moest gaan van 23 maanden levertijd :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Wizard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-09 15:10

The Wizard

Moderator Mobile
skai21 schreef op woensdag 20 april 2022 @ 13:41:
[...]

Toen ik naar een Tiguan e-Hybrid aan het kijken was kreeg te horen dat ik wel uit moest gaan van 23 maanden levertijd :)
😱, Dan ben je al weer 2 facelifts en een model wijziging verder... 😋

7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sphere
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 07:02

sphere

Debian abuser

Ben echt blij dat ik een voorraad auto heb genomen, is het waard iig als je moet wachten.

http://stackoverflow.com/questions/1732348/regex-match-open-tags-except-xhtml-self-contained-tags/1732454#1732454

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• luitenaec
Helaas weer slecht nieuws kwa aflevering,
Kugas gebouwd vanaf 26/01/21 tot 6/4/22 blijken een probleem met de stuurkolom te hebben volgens een
Engelse dealer op een facebookgroep.
De Kugas die nog niet geleverd zijn worden vastgehouden tot het probleem verholpen is.

In eerste instantie was mijn reactie die heeft zeker nog Kugas in voorraad die hij graag wil verkopen....

Nu blijkt dat je op https://www.etis.ford.com/ kunt zien of je Kuga het probleem heeft als je hier naar voertuigen toe gaat en je VIN nummer invult kun je zien of jou Kuga een probleem heeft en wordt vastgehouden.

Ik ben in ieder geval een van de (on)gelukkige, ik heb geen idee wat het probleem in detail is.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iVDEnJfE-FQSHLhHzbDFQPihowE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/V2rc95d8WdMaVgMTxewsQp61.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 0% gewijzigd door luitenaec op 21-04-2022 08:28 . Reden: aanvulling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crawl NL
Balen. Ik heb (nog) géén VIN nummer dus kan dit ook niet checken. Is dit iets wat jullie normaliter opvragen bij een (private) leasemaatschappij? Of krijg je dit door wanneer bekend?

Voel me weer zo’n ‘zeurpiet’ als ik een mailtje stuur en hierom vraag ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luitenaec
Crawl NL schreef op donderdag 21 april 2022 @ 09:17:
Balen. Ik heb (nog) géén VIN nummer dus kan dit ook niet checken. Is dit iets wat jullie normaliter opvragen bij een (private) leasemaatschappij? Of krijg je dit door wanneer bekend?

Ik kreeg het VIN nummer bij de mail dat de auto de fabriek verlaten had(van FORD)
Overigens gaat het in mijn geval niet om een lease auto.

[ Voor 5% gewijzigd door luitenaec op 21-04-2022 11:08 . Reden: aanvulling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Busmik
Bij mij het zelfde, eerst zou hij 30 april hier zijn nu wordt hij verwacht op 21 mei maar staat nog steeds in Valeci port. Zie bijlage fabriek verlaten op 29 maart, geen lease auto.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/b0yfyHkfo-5RMjqLkkXQ0UW-384=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wzje8nrDJisAggY9cLzz53Ef.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chelios
Edson30 schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 11:18:

Kreeg van Broekhuis Amersfoort overigens wel terug dat zij zien dat de bestellingen van november/december (mits niet teveel 'poespas' zoals trekhaak en panodak) nu wel worden geproduceerd/uitgeleverd in de periode mei/juni.
Auto besteld op 30/11 met panodak en inklapbare trekhaak en heeft op 03/04 de fabriek verlaten.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Chelios
Krijg je als het goed is van Ford zodra hij de fabriek verlaten heeft.
Lekker boeiend, je koopt een auto van ruim 40 mille.
Ik heb ook zo'n verkoper aan de andere kant hangen, die hoor je net niet zuchten als ik om een update vraag.
Heb hem toen ook gezegd dat het voor hem niks voorsteld, maar dat het voor ons een hele investering is en daar best je voorpret in mag hebben..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skai21

Ik zit ook een beetje op zo'n moment :)
De dealer heeft aangegeven dat hij met laat weten zo snel hij wat meer weet, en wil dus niet doorzeuren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• luitenaec
skai21 schreef op donderdag 21 april 2022 @ 13:05:
[...]

Ik zit ook een beetje op zo'n moment :)
De dealer heeft aangegeven dat hij met laat weten zo snel hij wat meer weet, en wil dus niet doorzeuren.
Ik heb net maar even met de dealer gebeld zij wisten niks over de acties betreffende de stuurkolom
en gingen direct bij Ford informeren.

Ze wisten wel te vertellen dat mijn kuga in Antwerpen staat maar er is nog geen datum bekend
wanneer deze bij mijn dealer wordt geleverd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bobbika
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 11-09 19:24
luitenaec schreef op donderdag 21 april 2022 @ 13:13:
[...]

Ik heb net maar even met de dealer gebeld zij wisten niks over de acties betreffende de stuurkolom
en gingen direct bij Ford informeren.

Ze wisten wel te vertellen dat mijn kuga in Antwerpen staat maar er is nog geen datum bekend
wanneer deze bij mijn dealer wordt geleverd.
Hier idem, ook geen nieuws over stuurkolom en hij staat in de Antwerpse haven.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chelios
Reactie van Zeeuw Woerden
Het klopt inderdaad dat deze auto op dit moment vastgehouden worden door Ford. Ze staan volgens het systeem nog steeds in Antwerpen en er staat in het systeem geen verwachte levertijd aan ons als dealer. Eerst moet dit nagekeken worden of het bij jouw auto ook het geval is, daarna zal deze worden vrijgegeven en in onze richting komen.

Als dit allemaal gecontroleerd is komt de auto dus naar ons toe en kunnen we bij binnenkomst een afleverafspraak gaan plannen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ellen82
  • Laatst online: 30-06-2022
Ik ben benieuwd!
Wij hebben vandaag onze Kuga ST-Line X PHEV besteld met opties: draadloos laadvlak, plaatsbesparend reservewiel, wegklapbare trekhaak, winter pack, 20” velgen, driver assistance pack en technology pack.
Volgens de dealer zou hij in september in productie gaan en in november worden opgeleverd.
Spannend!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skai21
Met andere woorden: mijn auto staat vermoedelijk op nog geen 50km van mijn huis af te wachten om afgeleverd te gaan worden en we hebben geen idee hoelang ze voor dat controleren nodig gaan hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Max1m1608
skai21 schreef op woensdag 20 april 2022 @ 13:41:
[...]

Pff daar ben je helemaal mooi klaar mee dan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Ellen82 schreef op donderdag 21 april 2022 @ 19:52:
Ik ben benieuwd!
Wij hebben vandaag onze Kuga ST-Line X PHEV besteld met opties: draadloos laadvlak, plaatsbesparend reservewiel, wegklapbare trekhaak, winter pack, 20” velgen, driver assistance pack en technology pack.
Volgens de dealer zou hij in september in productie gaan en in november worden opgeleverd.
Spannend!
Dat zou wellicht betekenen dat Ford reden heeft om aan te nemen dat tegen die tijd de leveringsproblemen zijn opgelost. Eerste goede signaal in een lange tijd :p

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Max1m1608
Glashelder schreef op vrijdag 22 april 2022 @ 07:23:
[...]

Dat zou wellicht betekenen dat Ford reden heeft om aan te nemen dat tegen die tijd de leveringsproblemen zijn opgelost. Eerste goede signaal in een lange tijd :p
Tsja, ik moet eerlijk zeggen dat toen wij de Kuga st-line PHEV bestelde in november 2021. Ons ook werdt verteld dat Ford totaal geen last had van tekorten en dat de auto zeker in feb 2022 geleverd zou worden. U raad het al, het is vandaag 22 april en geen kuga voor de deur.

Wat in onze ogen het meest vervelend is, is het feit dat de Kuga in sep 2022 een kleine facelift en een groter accu pakket krijgt. (levering voorjaar 2023).

https://www.autoweek.nl/a...w-gezicht-voor-ford-kuga/

Houdt hoop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Max1m1608 schreef op vrijdag 22 april 2022 @ 12:40:
[...]

Tsja, ik moet eerlijk zeggen dat toen wij de Kuga st-line PHEV bestelde in november 2021. Ons ook werdt verteld dat Ford totaal geen last had van tekorten en dat de auto zeker in feb 2022 geleverd zou worden. U raad het al, het is vandaag 22 april en geen kuga voor de deur.

Wat in onze ogen het meest vervelend is, is het feit dat de Kuga in sep 2022 een kleine facelift en een groter accu pakket krijgt. (levering voorjaar 2023).

https://www.autoweek.nl/a...w-gezicht-voor-ford-kuga/

Houdt hoop
Met een beetje mazzel is de mijne tegen die tijd nog niet geproduceerd _O- _O-

Heb vaker gehoord dat mensen een facelift auto kregen door vertragingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skai21
Glashelder schreef op vrijdag 22 april 2022 @ 15:06:
[...]

Alhoewel ik sync4 niet erg zou vinden, hoop ik toch niet dat ik nog op een facelift te wachten :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Max1m1608
Glashelder schreef op vrijdag 22 april 2022 @ 15:06:
[...]

Hahaha ja inderdaad. Krijg je misschien de nieuwe. Ik baal er vooral van ivm de accu upgrade. Ik wil mijn woon werk het liefste volledig op elektra doen. En dan is een grotere accu toch lekkerder 🤣

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.C.B.
Hoeveel groter is de accu dan in de nieuwe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skai21
Max1m1608 schreef op vrijdag 22 april 2022 @ 19:56:
[...]

Hahaha ja inderdaad. Krijg je misschien de nieuwe. Ik baal er vooral van ivm de accu upgrade. Ik wil mijn woon werk het liefste volledig op elektra doen. En dan is een grotere accu toch lekkerder 🤣
Zouden ze na de facelift de accu's in auto's van voor de facelift ook vervangen?
Of zou dat fysiek niet passen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Max1m1608
skai21 schreef op vrijdag 22 april 2022 @ 21:06:
[...]

Zouden ze na de facelift de accu's in auto's van voor de facelift ook vervangen?
Of zou dat fysiek niet passen :+
Dat durf ik niet te zeggen, maar ik ga er van uit van niet. Ik heb er niets van gehoord en als je info aan de dealer vraagt blijft het verdacht stil.

Heb toevallig gisteren te horen gekregen dat onze Kuga als het goed is in mei geproduceerd gaat worden. Dus we wachten af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luitenaec
Ter Info

Ook weer van een Engels forum geplukt

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZLoEUJLcsbKeQiTPQfyCGqp2hpQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/SfjvQBRyND8KjHfD9oJv45fm.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skai21
Pfoe, Mid May parts..
Dat kan nog wel ff duren dan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saffie1978
  • Laatst online: 28-02-2023
Kuga ST-line X besteld in Oktober, gebouwd 15-3.
Auto staat nu al 5 weken in Antwerpen en zou op 15-4 bij de dealer zijn en ik zou hem dan 26-4 kunnen halen.
Echter kreeg ik donderdag ineens het bericht dat 26-4 niet haalbaar zou zijn. Het werd ineens 26-5 (hemelvaartsdag??)
Echter zei de dealer er al bij dat dat waarschijnlijk ook niet gehaald zou worden.
Echter weigerde hij info erbij te geven waarom dat zo was (kon hij niet zien zei hij).
Nu lees ik dus hier de vermoedelijke oorzaak.
Zelfs Ford Nederland gaf me geen informatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skai21
saffie1978 schreef op maandag 25 april 2022 @ 10:10:
Kuga ST-line X besteld in Oktober, gebouwd 15-3.
Auto staat nu al 5 weken in Antwerpen en zou op 15-4 bij de dealer zijn en ik zou hem dan 26-4 kunnen halen.
Echter kreeg ik donderdag ineens het bericht dat 26-4 niet haalbaar zou zijn. Het werd ineens 26-5 (hemelvaartsdag??)
Echter zei de dealer er al bij dat dat waarschijnlijk ook niet gehaald zou worden.
Echter weigerde hij info erbij te geven waarom dat zo was (kon hij niet zien zei hij).
Nu lees ik dus hier de vermoedelijke oorzaak.
Zelfs Ford Nederland gaf me geen informatie.
Dat klinkt heel erg als mijn bouw / aflevertijden initieel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saffie1978
skai21 schreef op maandag 25 april 2022 @ 10:13:
[...]

Dat klinkt heel erg als mijn bouw / aflevertijden initieel.
En dan krijgen de rijdende auto's natuurlijk voorrang bij de dealers die al personeelsgebrek hebben.....
Dus dat wordt een lang verhaal ben ik bang... :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luitenaec
saffie1978 schreef op maandag 25 april 2022 @ 10:18:
[...]

En dan krijgen de rijdende auto's natuurlijk voorrang bij de dealers die al personeelsgebrek hebben.....
Dus dat wordt een lang verhaal ben ik bang... :-(
Nu heb je grote kans dat onze kuga's in Antwerpen onderhanden worden genomen _/-\o_

Zie https://www.portofantwerp.com/

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ARssxkO6tKokQd3SkMEtg6lJaMs=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/wAaGjg1jXhLIc9XPyoz7GZ64.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saffie1978
luitenaec schreef op maandag 25 april 2022 @ 11:06:
[...]

Nu heb je grote kans dat onze kuga's in Antwerpen onderhanden worden genomen _/-\o_

Zie https://www.portofantwerp.com/

[Afbeelding]
Dan maar hopen dat de vaart erin gaat daar....
Ik ben per 1-6 autoloos. :|

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• saffie1978
luitenaec schreef op donderdag 21 april 2022 @ 08:24:
Helaas weer slecht nieuws kwa aflevering,
Kugas gebouwd vanaf 26/01/21 tot 6/4/22 blijken een probleem met de stuurkolom te hebben volgens een
Engelse dealer op een facebookgroep.
De Kugas die nog niet geleverd zijn worden vastgehouden tot het probleem verholpen is.

In eerste instantie was mijn reactie die heeft zeker nog Kugas in voorraad die hij graag wil verkopen....

Nu blijkt dat je op https://www.etis.ford.com/ kunt zien of je Kuga het probleem heeft als je hier naar voertuigen toe gaat en je VIN nummer invult kun je zien of jou Kuga een probleem heeft en wordt vastgehouden.

Ik ben in ieder geval een van de (on)gelukkige, ik heb geen idee wat het probleem in detail is.

[Afbeelding]
Ik lees in een duits forum dat volgens de duitse dealers het geen groot probleem blijkt te zijn.
Rijdende kuga's met dit probleem worden in Duitsland pas bij de volgende inspectiebeurt gerepareerd.
In Duitsland verwachten ze over 2 weken weer nieuwe Kuga's af te leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luitenaec
saffie1978 schreef op maandag 25 april 2022 @ 11:33:
[...]

Ik lees in een duits forum dat volgens de duitse dealers het geen groot probleem blijkt te zijn.
Rijdende kuga's met dit probleem worden in Duitsland pas bij de volgende inspectiebeurt gerepareerd.
In Duitsland verwachten ze over 2 weken weer nieuwe Kuga's af te leveren.
Ik lees nu op een forum dat het te maken zou hebben met het instellen van het stuur, bij sommige auto's zou dit een probleem zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saffie1978
luitenaec schreef op dinsdag 26 april 2022 @ 12:42:
[...]

Ik lees nu op een forum dat het te maken zou hebben met het instellen van het stuur, bij sommige auto's zou dit een probleem zijn.
IK zou zeggen: GEEN PROBLEEM!!!!
Leveren die handel!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skai21
aanstaande donderdag is de dude bij de dealer weer terug van zijn vakantie, dan ga ik maar weer eens bellen :)

Ben benieuwd hoe lang het allemaal nog gaat duren

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• saffie1978
skai21 schreef op dinsdag 26 april 2022 @ 14:05:
aanstaande donderdag is de dude bij de dealer weer terug van zijn vakantie, dan ga ik maar weer eens bellen :)

Hou je ons op de hoogte? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crawl NL

Ben benieuwd, die van mij staat nu op 21-6-2022 🤞

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skai21
Crawl NL schreef op dinsdag 26 april 2022 @ 14:56:
[...]

Ben benieuwd, die van mij staat nu op 21-6-2022 🤞
Vooralsnog de mijne op 11-06-2022 :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saffie1978
skai21 schreef op dinsdag 26 april 2022 @ 14:57:
[...]

Vooralsnog de mijne op 11-06-2022 :/
De mijne op 26-5 (hemelvaartsdag????)
8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oxyle
oxyle schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 11:19:
[...]

Net antwoord gehad van mijn dealer, Ford verwacht nu zelfs eind Juli! 8)7
En nu ook gehoord van de dealer:

Van de leverancier hebben wij een update ontvangen van de te verwachte leverdatum.
De verwachte levering vindt volgens de laatste informatie (nog steeds) plaats in de week van 30-07-2022. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FerryHidden
Hier ook nog geen officiële datum van de dealer, maar wel de verwachting van Broekhuis Lease dat de auto in juli 2022 komt.

Wij hadden oorspronkelijk een contract van 36 maanden, maar zitten nu te denken aan 48 maanden. Immers; na zolang wachten op een auto is het suf dat ie na 36 maanden weer weg is, en wie weet of het hele wachten dan weer opnieuw begint.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ITBouw
Kreeg nu bericht van dealer dat de Kuga eind juni geleverd wordt, maar ik geloof daar niets van omdat er nog geen definitieve datum bekend is en gezien jullie reacties. Volgens mij is het meer zoiets van daar hebben tot juni geen last meer van, maar dan hebben ze het mis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ITBouw
oxyle schreef op dinsdag 26 april 2022 @ 18:48:
[...]

En nu ook gehoord van de dealer:

Van de leverancier hebben wij een update ontvangen van de te verwachte leverdatum.
De verwachte levering vindt volgens de laatste informatie (nog steeds) plaats in de week van 30-07-2022. :'(
Wanneer heb je hem bestelt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaapw
  • Laatst online: 03-07-2022
Ik heb vandaag bericht ontvangen dat de auto op 6 mei geproduceerd gaat worden, ben benieuwd of dat echt zo zal zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oxyle
ITBouw schreef op dinsdag 26 april 2022 @ 20:23:
Kreeg nu bericht van dealer dat de Kuga eind juni geleverd wordt, maar ik geloof daar niets van omdat er nog geen definitieve datum bekend is en gezien jullie reacties. Volgens mij is het meer zoiets van daar hebben tot juni geen last meer van, maar dan hebben ze het mis.
Begin oktober 2021!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Max1m1608

Broekhuis zeist toevallig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Max1m1608
Hier hetzelfde probleem.

Echter is mij vorige week verteld dat mijn auto op de planning voor mei zou staan dus jun/jul aflevering. Ik hoop het want wil graag in Aug op vakantie met de auto

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skai21
Nee, van Mossel.. maar half Nederland was vrij volgens mij :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saffie1978
skai21 schreef op donderdag 28 april 2022 @ 07:53:
[...]

Ik ook van Mossel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saffie1978
[...]

Heb jij wel je VIN nummer gekregen van van Mossel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skai21
saffie1978 schreef op donderdag 28 april 2022 @ 10:19:
[...]

Heb jij wel je VIN nummer gekregen van van Mossel?
Nope nog niet, ik heb vanochtend gebeld met ze.
Hun hebben ook nog geen informatie, behalve dan dat ze een uitleververbod hebben voor de Kuga.
Verhaal van de dealer:
Auto is 15 maart gebouwd, maar heeft toen een behoorlijke tijd op het terrein bij de fabriek gestaan omdat er stakingen van de chauffeurs waren in valencia en die geen auto's meenamen. Daar is mijn auto dus blijkbaar wel daadwerkelijk weg, en staat nu dus vermoedelijk in Antwerpen. Dealer geeft aan niet echt inzicht te hebben in wat daar gebeurd, behalve dat ze waarschijnlijk daar op onderdelen zitten te wachten om een reparatie uit te voeren.

Voor nu zijn we weer terug bij het: Ik laat het direct horen als ik iets definitiefs / meer weet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Busmik
Vanmorgen weer een mail gekregen, nu gelukkig 7 dagen eerder bij de dealer. Als het net veranderd.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PxoySAmDo6YvtTwK0eoRmqpTNh8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/13En8q70MtkwD1sRzLCcsxSD.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chelios
Busmik schreef op donderdag 28 april 2022 @ 11:12:
Vanmorgen weer een mail gekregen, nu gelukkig 7 dagen eerder bij de dealer. Als het net veranderd.[Afbeelding]
Wees blij dat deze nu pas verscheept wordt, heb je iig geen vertraging door het stuurkolom probleem

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chelios
Vers van de pers (Zeeuw & Zeeuw Woerden) :*)
Er staat in het systeem dat de auto, of deze week of volgende week geleverd zou moeten worden.
Zodra hij er is hoor je het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Max1m1608
[...]

Ja op vakantie zeker. 🤣

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skai21
Nu krijg ik gisteren avond een mail dat hij in de week van 13 mei verwacht wordt. In plaats van in dezelfde week van 11 mei.. gaat lekker mensen :-p

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• saffie1978
skai21 schreef op vrijdag 29 april 2022 @ 08:33:
Nu krijg ik gisteren avond een mail dat hij in de week van 13 mei verwacht wordt. In plaats van in dezelfde week van 11 mei.. gaat lekker mensen :-p
Okay. Dus hij zou eerst 11 mei geleverd worden en nu 13mei?
Van wie kreeg je die mail dan?
Onze auto's zijn op dezelfde dag gebouwd en de mijne staat nog op 26 mei.
Ik heb nog niks gehoord van Mossel.
Ik heb de afspraak met Mossel dat hij me iedere maandag op de hoogte houd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skai21
saffie1978 schreef op vrijdag 29 april 2022 @ 08:53:
[...]

Okay. Dus hij zou eerst 11 mei geleverd worden en nu 13mei?
Van wie kreeg je die mail dan?
Onze auto's zijn op dezelfde dag gebouwd en de mijne staat nog op 26 mei.
Ik heb nog niks gehoord van Mossel.
Ik heb de afspraak met Mossel dat hij me iedere maandag op de hoogte houd.
Van de leasemaatschappij die kregen een update door blijkbaar. 13 mei zou wel mooi zijn O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chelios
... Op een Facebook pagina zegt iemand dat

Mijn dealer spreekt wel niet over nieuwe onderdelen maar over software update.
hij heeft het enkel over software, of het voor de stuurkolom is… 🤷🏻‍♂️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chelios
Nu de levering tóch weer wat eerder dan verwacht is, ben ik weer aan het kijken in welke range mogelijk mijn kenteken zou zijn...

Stél hij wordt eind volgende week op kenteken gezet, P-...-PR

Zie https://www.kenteken.tv/kentekenvoorspeller.php

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saffie1978
skai21 schreef op vrijdag 29 april 2022 @ 08:58:
[...]

Van de leasemaatschappij die kregen een update door blijkbaar. 13 mei zou wel mooi zijn O-)
Oke, dan ben ik benieuwd of mijn 26 mei ook eerder word.

Ik hoor het maandag als het goed is....
Ik zou graag met de Kuga en caravan op vakantie gaan met Pinksteren. Anders moet de caravan nog achter de astra. Begin juli zal de Kuga wel met caravan naar Hongarije moeten.... 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter 1973
  • Laatst online: 09-03-2023
Mijn auto begin december bestelt verwachte levertijd medio september. Tis heel lang wachten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FerryHidden
Peter 1973 schreef op vrijdag 29 april 2022 @ 14:05:
Mijn auto begin december bestelt verwachte levertijd medio september. Tis heel lang wachten
Welke uitvoering?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaapw
  • Laatst online: 03-07-2022
Ik wacht al sinds september, met een beetje mazzel levering in juni …. al zal ik er niet heel lang van kunnen genieten aangezien wij (bedrijf) overschakelen naar volledig elektrisch. Wat is de levertijd van de Mustang? 😡

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chelios
Peter 1973 schreef op vrijdag 29 april 2022 @ 14:05:
Dan heb ik mazzel gehad met besteldatum 30/11 en levering -als het goed is- volgende week

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Blijft heel bijzonder dat in de systemen van Ford nog altijd de Kuga als de enige als 'normaal leverbaar' staat. Ik was maandag bij de dealer en hij liet me dit zien :z

Pagina: 1 2 ... 19 Laatste