Toon posts:

Levertijd Ford Kuga PHEV ST-line (X)

Pagina: 1 ... 15 ... 18 Laatste
Acties:

• t.sutterland
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 22-03 17:28
Watergroove schreef op zaterdag 28 januari 2023 @ 19:14:
Eindelijk na 14 maanden vandaag de auto opgehaald! Echt wat iedereen zegt is waar is een top auto wachten waard! Rijdt heel lekker.

Ik hoop dat voor de rest de auto ook zsm binnen komt!

[Afbeelding]
Gaaf veel rij plezier!

• Max1m1608
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 09-03 06:39
En weer is de afleverdatum verschoven, nu naar 22-02-2023.

• KingCrash
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21:34

KingCrash

Angry Rabbit

Max1m1608 schreef op vrijdag 27 januari 2023 @ 11:23:
Even een vraagje aan de mensen die al een Kuga in bezit hebben. Heeft iemand ervaring met dakdrager van het met Thule (en dan specifiek voor de KUGA). Ik lees dat ik voetset 7106 moet hebben echter kom ik ook website's tegen met 7105. Nu is mijn vraag wat jullie gebruiken (als jullie een thule systeem hebben).
De wingbars heb ik namelijk al (135CM).

Mocht iemand het weten hoor ik het graag.

Groetjes
Mocht je wat vinden, post het hier ook even.
Wil ook een dakkoffer, als mijn Kuga ooit binnenkomt ;)

Angry Rabbit

• Max1m1608
KingCrash schreef op zondag 29 januari 2023 @ 12:04:
[...]

Ik heb in de fitguide van thule gekeken en dit is wat je nodig hebt:

Thule Wingbar Evo 135 cm draagstang 2 stuks verpakking aluminium | 711400

Thule Flush Rail Evo voet voor voertuigen verpakking van 4 stuks zwart | 710600

Kit 186049

Echter bieden sommige webshops ook de Flush rail evo 7105 aan voor de KUGA.

Ik heb de wingbar Evo 135cm al liggen nu de rest nog :)

Ik koop de 7106 dus pas als ik de auto heb :D

Mocht ik de auto hebben dan post ik weer een berichtje met wat ik gebruikt heb.

Groetjes.

• oxyle
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 23-03 22:53
Max1m1608 schreef op zondag 29 januari 2023 @ 11:39:
En weer is de afleverdatum verschoven, nu naar 22-02-2023.
Bij mij roept van Mossel 28 feb. Maar Broekhuis zwijgt nog.

• Libby2804
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 24-03 13:17
t.sutterland schreef op zaterdag 28 januari 2023 @ 22:03:
[...]

Mooie config! Ben voor bijna dezelfde config aan het wachten. Ben benieuwd. Succes!
Hij is prachtig <3

• Libby2804

[Voor 10% gewijzigd door Libby2804 op 29-01-2023 21:31]

• JazZ!
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 21:50
oxyle schreef op zondag 29 januari 2023 @ 20:59:
[...]

Laatste bericht van Broekhuis (Amersfoort) hier is eind januari bij de dealer, midden februari leveren. Helaas nog niks gehoord terwijl het toch aardig eind januari is maar we houden hoop. De dag van levering kan alleen maar dichterbij komen.

• Blarretje
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 24-03 16:33
oxyle schreef op zondag 29 januari 2023 @ 20:59:
[...]

Wat is jou connectie met van Mossel? Heb je daar de auto besteld. Ik namelijk wel en bij mij blijft het erg stil vanuit Van Mossel.

• oxyle
Blarretje schreef op maandag 30 januari 2023 @ 09:27:
[...]

Wat is jou connectie met van Mossel? Heb je daar de auto besteld. Ik namelijk wel en bij mij blijft het erg stil vanuit Van Mossel.
Mijn werkgever heeft daar de auto besteld. En ik spreek hun nog wel eens over mijn huidige tijdelijke auto. Verder heb ik gewoon contact met Broekhuis! :)

• Crawl NL
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 19:53
Mannen, ik kan het niet geloven maar ik kreeg zojuist het verlossende telefoontje. Hij is vandaag geleverd en ik kan h’m aanstaande maandag ophalen.

_/-\o_

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Zou vandaag ook de aflevering plaatsvinden bij de dealer of is dat een verassing? Mijne stond kort geleden nog op 4 februari.. dat zou zaterdag zijn :p

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput

• Crawl NL
Glashelder schreef op maandag 30 januari 2023 @ 19:47:
Zou vandaag ook de aflevering plaatsvinden bij de dealer of is dat een verassing? Mijne stond kort geleden nog op 4 februari.. dat zou zaterdag zijn :p
Voor mij was het een verassing. Ik heb niet aan de dealer gevraagd of dat voor hem ook zo was.

• Blarretje
Crawl NL schreef op maandag 30 januari 2023 @ 17:31:
Mannen, ik kan het niet geloven maar ik kreeg zojuist het verlossende telefoontje. Hij is vandaag geleverd en ik kan h’m aanstaande maandag ophalen.

_/-\o_
Gefeliciteerd! Wanneer heb je de auto besteld? En welke uitvoering?

• DdK
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 24-02 23:37
Nou hier ook eindelijk feestelijk nieuws. Wij kunnen onze Kuga volgende week vrijdag 10-2 bij de dealer ophalen. Ben benieuwd😁!

• Blarretje
DdK schreef op dinsdag 31 januari 2023 @ 11:16:
Nou hier ook eindelijk feestelijk nieuws. Wij kunnen onze Kuga volgende week vrijdag 10-2 bij de dealer ophalen. Ben benieuwd😁!
Ook gefeliciteerd! Dan hoop ik toch ook op snel goed nieuws.

Mijn Vignale staat al sinds maart 2022 in bestelling.

• DdK
Bij ons heeft het precies 1 jaar geduurd. 9 februari 2022 besteld. ST Line x, met enkele extra pakketten (behalve panoramadak en stylingpakket) en wegklapbare trekhaak. :9~

• Libby2804
Crawl NL schreef op maandag 30 januari 2023 @ 17:31:

_/-\o_
WHAT!!! Geweldig. 14 maanden gewacht?

Gefeliciteerd :)F

• Peter 1973
  • Laatst online: 09-03 13:43
Pfff zal die van mij dan ook snel komen? Ik ga de 15 e maand in. Begin er goed zat van te worden.

• DdK
Peter 1973 schreef op dinsdag 31 januari 2023 @ 12:41:
Pfff zal die van mij dan ook snel komen? Ik ga de 15 e maand in. Begin er goed zat van te worden.
Dat hoop ik ook voor je, is echt al heel lang. Er lijkt nu toch het een en ander op gang te komen...

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Nu allemaal heel houden dat ding straks.. anders kan je weer een jaar wachten :+

• Crawl NL
Blarretje schreef op dinsdag 31 januari 2023 @ 11:12:
[...]

Gefeliciteerd! Wanneer heb je de auto besteld? En welke uitvoering?
12 november 2021. De ST line uitvoering maar dan zonder de X.
Libby2804 schreef op dinsdag 31 januari 2023 @ 12:18:
[...]
WHAT!!! Geweldig. 14 maanden gewacht?

Gefeliciteerd :)F
Bedankt en inderdaad (op 6 dagen na 15 maanden).

• grmpf
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 24-03 15:27
Heb leasemaatschappij om update gevraagd. Zij hebben contact opgenomen met de dealer. Hun antwoord, dat op zich plausibel lijkt: Ford heeft een enorme inhaalslag gemaakt qua productie. Al die auto's zijn in een keer gebouwd en verscheept naar Antwerpen. Daar staat dus een mega-backlog aan auto's te wachten op transport. Ford probeert met drie transporteurs de boel zo gauw mogelijk afgeleverd te krijgen, maar dat duurt dus even. Citaat: 'Ford Nederland heeft beterschap beloofd en hoopt dit probleem zeer spoedig op te lossen en de auto’s snel af te leveren.'

• DdK
grmpf schreef op dinsdag 31 januari 2023 @ 16:40:
Heb leasemaatschappij om update gevraagd. Zij hebben contact opgenomen met de dealer. Hun antwoord, dat op zich plausibel lijkt: Ford heeft een enorme inhaalslag gemaakt qua productie. Al die auto's zijn in een keer gebouwd en verscheept naar Antwerpen. Daar staat dus een mega-backlog aan auto's te wachten op transport. Ford probeert met drie transporteurs de boel zo gauw mogelijk afgeleverd te krijgen, maar dat duurt dus even. Citaat: 'Ford Nederland heeft beterschap beloofd en hoopt dit probleem zeer spoedig op te lossen en de auto’s snel af te leveren.'
Dat zal heel mooi zijn voor alle wachtenden op dit forum. 🙂

• Crawl NL

Tot maandag ;)

• mstuniek
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 24-03 13:30
reactie begrijp ik wel echter:
Volgens de cijfers zijn In het laatste kwartaal in Duitsland net zoveel auto's geleverd als in de eerste 3 kwartalen in Duitsland, alles om er voor te zorgen dat Ford deze "BAFA umweltbonus", subsidie van ruim 4000 euro niet op hoefde te hoesten.
https://media.ford.com/co...e-fuer-den-kuga-phev.html

• Ronaldvm
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 13-03 09:14
Hoorde vandaag dat de mijne ook in de haven staat, afleverdatum van 04-02 bij dealer staat nog steeds op die datum, ik ben benieuwd

[Voor 4% gewijzigd door Ronaldvm op 01-02-2023 00:23]

• DdK
Heel mooi vooruitzicht😁!

• Edson30
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 16-03 15:46
Top zeg! Eindelijk zo ver, gefeliciteerd! :9~

• DaRealRenzel
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 24-03 16:48

DaRealRenzel

Overtuigd Dipsomaan

Ronaldvm schreef op vrijdag 27 januari 2023 @ 19:50:
VMACS Status Description: COMPOUND IN
VMACS Status Code: 711
VMACS Status Since: 2023-01-24 08:00:00.0
GOB Status Description:
GOB Status Code:
GOB Status Since:
Vehicle last started on (tappsDateTime):
Vehicle Date Time (vehicleDateTime):

Dit is veranderd er stond eerst compound out, betekend dit dat ie ergens anders is
Staat nog steeds in Valencia
Waar halen jullie deze informatie vandaan ?

Nothing is a problem once you've debugged the code

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

• DaRealRenzel

DaRealRenzel

Overtuigd Dipsomaan

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

DaRealRenzel schreef op woensdag 1 februari 2023 @ 12:12:
[...]

en wat als je nog geen VIN hebt ?
Dan kan je zelf helaas nog geen informatie ophalen buiten de dealert om.

Maar er moet gezegd worden dat die website niet bijzonder betrouwbaar lijkt te zijn. Ik heb het idee dat Louis zijn auto vorig jaar ontvangen heeft en er sindsdien niet echt meer naar omkijkt :p

• DaRealRenzel

DaRealRenzel

Overtuigd Dipsomaan

Glashelder schreef op woensdag 1 februari 2023 @ 12:31:
[...]

Dan kan je zelf helaas nog geen informatie ophalen buiten de dealert om.

Maar er moet gezegd worden dat die website niet bijzonder betrouwbaar lijkt te zijn. Ik heb het idee dat Louis zijn auto vorig jaar ontvangen heeft en er sindsdien niet echt meer naar omkijkt :p
Tja, en zoals bekend weet de dealer in feite ook niks. Toch verbazingwekkend dat al die auto producenten de afgelopen jaren hun hele manufacturing & supply chain zo enorm hebben geautomatiseerd, met Just-in-Time warehousing, met Build-to-Order, en noem het allemaal maar op, maar geen flauw idee hebben wanneer een bestelde auto daadwerkelijk geproduceerd wordt.
En roep nou niet over chiptekorten, personeelstekorten of wat dan ook, want een beetje geautomatioeseerd supply chain proces kan hier rekening mee houden. En ook personeel weet je in principe vandaag wel hoeveel mensen er in de fabriek staan, die gaan ook niet van de ene op de andere dag weg.

Geef me dan een datum die realistisch is. Misschien niet mijn verwachting, maar elke 4 weken je levering 4 weken doorgeschoven zien worden is ook niet prettig

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Maar is dat juist nu niet het probleem? Als je aan JIT doet en er gaat in de keten ook maar *iets* mis dan ben je screwed.

Hier ga je overigens weinig volk vinden dat Ford gaat verdedigen hoor. Total meltdown daar gewoon. Maar 22 juni besteld.. ik heb de mijne half februari besteld en eind november werd ie gebouwd. Als we dat naar de jouwe doortrekken dan wordt ie wellicht eind maart een keer ingepland. Reken dan nog tot 3 maanden voor transport.. en dan is het alweer eind juni :X

En dan is er ook volk dat al wacht sinds oktober 2021 8)7

Maar goed het kan nog gekker want ik ken mensen die Skoda’s besteld hebben en al ruim 2 jaar wachten maar nog steeds geen productiedatum hebben 7(8)7

• oxyle
Net met een vriendelijke man van Broekhuis gesproken, hij wist mij te vertellen dat alles met een achterstaand ofwel in Antwerpen of Vlissingen staat. Transport is nu HET probleem van Ford.

• Max1m1608
DaRealRenzel schreef op woensdag 1 februari 2023 @ 13:53:
[...]

Tja, en zoals bekend weet de dealer in feite ook niks. Toch verbazingwekkend dat al die auto producenten de afgelopen jaren hun hele manufacturing & supply chain zo enorm hebben geautomatiseerd, met Just-in-Time warehousing, met Build-to-Order, en noem het allemaal maar op, maar geen flauw idee hebben wanneer een bestelde auto daadwerkelijk geproduceerd wordt.
En roep nou niet over chiptekorten, personeelstekorten of wat dan ook, want een beetje geautomatioeseerd supply chain proces kan hier rekening mee houden. En ook personeel weet je in principe vandaag wel hoeveel mensen er in de fabriek staan, die gaan ook niet van de ene op de andere dag weg.

Geef me dan een datum die realistisch is. Misschien niet mijn verwachting, maar elke 4 weken je levering 4 weken doorgeschoven zien worden is ook niet prettig
Die grap van doorschuiven duurt bij sommige mensen hier al 1,5 jaar. Mijn auto staat nu vanaf December 2022 in Vlissingen. Hopelijk voor eind Feb2023 geleverd.

• Crawl NL
Glashelder schreef op woensdag 1 februari 2023 @ 12:31:
[...]Maar er moet gezegd worden dat die website niet bijzonder betrouwbaar lijkt te zijn. Ik heb het idee dat Louis zijn auto vorig jaar ontvangen heeft en er sindsdien niet echt meer naar omkijkt :p
Eens, volgens wereismymme staat mijn Kuga nog in Mexico en wacht op transit. Dit terwijl hij door mijn dealer is gespot in de garage van de dealer ;)

• Edson30
Max1m1608 schreef op woensdag 1 februari 2023 @ 22:27:
[...]

Die grap van doorschuiven duurt bij sommige mensen hier al 1,5 jaar. Mijn auto staat nu vanaf December 2022 in Vlissingen. Hopelijk voor eind Feb2023 geleverd.
Denk dat we in 'the same boat' zitten, gister nog met Broekhuis Amersfoort gebeld en staat deze week voor levering v Vlissingen aan dealert gepland. Dan nog "2-3 weken nodig voor inklaren, etc" whatever dat betekent en dan leveren. We gaan het zien!

• Libby2804
Edson30 schreef op donderdag 2 februari 2023 @ 09:28:
[...]

Denk dat we in 'the same boat' zitten, gister nog met Broekhuis Amersfoort gebeld en staat deze week voor levering v Vlissingen aan dealert gepland. Dan nog "2-3 weken nodig voor inklaren, etc" whatever dat betekent en dan leveren. We gaan het zien!
Inklaren is dat de douanepapieren etc. in orde moeten zijn en invoerrechten, btw en heffingen moeten zijn betaald, voor invoer mag plaatsvinden.

• Max1m1608
Edson30 schreef op donderdag 2 februari 2023 @ 09:28:
[...]

Auto staat vanaf dec in Vlissingen. Zelfs het transport duurt dus gewoon 3 maanden. Ford Nederland heeft gewoon zijn zaken niet op orde. Een levertijd van 1,5jaar is toch belachelijk voor een doorsnee auto. Wordt er steeds pissiger over.

• Kugastxline
  • Laatst online: 12-02 23:15
Ik heb hier niet veel gepost, maar meer gelezen wat er allemaal speelt in Kuga land, en daar word men niet vrolijk van echter, ik heb mijn Kuga 22-07-22 besteld en levertijd eind maart '23.
Krijg net een belletje van de dealert of ik tijd heb om zaterdag 11 febr de Kuga op te halen , hij is binnen !!!!!

Lucid Red Kuga alle opties behalve een trekhaak ohhh yeahh!!

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Kugastxline schreef op donderdag 2 februari 2023 @ 17:52:
Ik heb hier niet veel gepost, maar meer gelezen wat er allemaal speelt in Kuga land, en daar word men niet vrolijk van echter, ik heb mijn Kuga 22-07-22 besteld en levertijd eind maart '23.
Krijg net een belletje van de dealert of ik tijd heb om zaterdag 11 febr de Kuga op te halen , hij is binnen !!!!!

Daar worden een hoor mensen waaronder ikzelf toch wel jaloers van :p Je vraagt je af hoe ze daar prioriteren :?

Welke uitvoering? Titanium? ST-Line ? X? Vignale?

• mooshoof
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 16-02 22:42
DdK schreef op dinsdag 31 januari 2023 @ 11:16:
Wij ook, maar toch weer niet. Had de verkeerde klant gemaild..... Als je in Weert woont ben jij dat dus. _/-\o_
Maar alvast veel rijplezier

• baboe91
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 23-03 14:19
Ik lees ook al een tijdje mee, zonder iets gepost te hebben. Maar wordt er ondertussen ook een beetje pissig van, net als @Max1m1608.
Heb mij Kuga eind feb.2022 besteld.
Vignale
White platinum
Alle opties behalve schuifdak en trekhaak.

27 januari contact gehad met de dealer.
Auto staat volgens hem in Antwerpen.
Verwachte levering dealer staat op 11 feb. Had eigenlijk gehoopt dat die datum niet zou kloppen en dat de auto ook eerder zou aankomen.

Kan niet begrijpen dat later bestelde auto's eerder aankomen. Ben blij voor degene die hem al hebben of mogen ophalen. Maar vind het niet normaal.

• oxyle
Bij mijn dealer weten ze inmiddels dat ik zo een beetje de langst wachtende klant ben als ik mijn achternaam noem. Zelfs bij de werkplaats voor mijn tijdelijke focus die over 2 weken onderhoud in mag wisten ze het al. “Oh u heeft toch een Kuga bij ons in bestelling?”, ja beste kerel sinds 4 okt ‘21 :)

• Max1m1608
oxyle schreef op donderdag 2 februari 2023 @ 19:55:
Bij mijn dealer weten ze inmiddels dat ik zo een beetje de langst wachtende klant ben als ik mijn achternaam noem. Zelfs bij de werkplaats voor mijn tijdelijke focus die over 2 weken onderhoud in mag wisten ze het al. “Oh u heeft toch een Kuga bij ons in bestelling?”, ja beste kerel sinds 4 okt ‘21 :)
Heb jij al idee wanneer de auto komt. Van de week contact gehad met de dealer het probleem is nu transport, vanuit vlissingen. Dus nog 3 weken wachten.

Jij heb hem ook besteld in Zeist toch?

• Max1m1608
baboe91 schreef op donderdag 2 februari 2023 @ 19:48:
Ik lees ook al een tijdje mee, zonder iets gepost te hebben. Maar wordt er ondertussen ook een beetje pissig van, net als @Max1m1608.
Heb mij Kuga eind feb.2022 besteld.
Vignale
White platinum
Alle opties behalve schuifdak en trekhaak.

27 januari contact gehad met de dealer.
Auto staat volgens hem in Antwerpen.
Verwachte levering dealer staat op 11 feb. Had eigenlijk gehoopt dat die datum niet zou kloppen en dat de auto ook eerder zou aankomen.

Kan niet begrijpen dat later bestelde auto's eerder aankomen. Ben blij voor degene die hem al hebben of mogen ophalen. Maar vind het niet normaal.
Wij hebben hem eind okt 2021 besteld. Eigen auto alweer veel kosten aan gehad. Wordt er gek van.

• oxyle
Max1m1608 schreef op donderdag 2 februari 2023 @ 20:16:
[...]

Heb jij al idee wanneer de auto komt. Van de week contact gehad met de dealer het probleem is nu transport, vanuit vlissingen. Dus nog 3 weken wachten.

Jij heb hem ook besteld in Zeist toch?
Jep Zeist, de beste mensen daar hebben echt geen idee! Dus nee helaas, ik weet nog helemaal niks.

• Max1m1608
oxyle schreef op donderdag 2 februari 2023 @ 20:23:
[...]

Jep Zeist, de beste mensen daar hebben echt geen idee! Dus nee helaas, ik weet nog helemaal niks.
Ja vriendelijke mensen idd.

• DdK
mooshoof schreef op donderdag 2 februari 2023 @ 18:56:
[...]

Wij ook, maar toch weer niet. Had de verkeerde klant gemaild..... Als je in Weert woont ben jij dat dus. _/-\o_
Maar alvast veel rijplezier
Oh, Nee. Zijn niet gemaild, maar gebeld. En wij wonen niet in Weert. Maar goed wij hebben nog geen annulering🥴

• Libby2804
Kugastxline schreef op donderdag 2 februari 2023 @ 17:52:

Gefeliciteerd!!!

• grmpf
Goed nieuws hier: De Kuga is gearriveerd en wordt 15 februari voor mijn deur afgeleverd! Heb nu nog in overweging of ik er all season-banden onder laat leggen, of dat ik toch zelf winterbanden aanschaf.

Denk dat er nu wel schot in de zaak zit mensen!

• DdK
grmpf schreef op vrijdag 3 februari 2023 @ 10:02:
Goed nieuws hier: De Kuga is gearriveerd en wordt 15 februari voor mijn deur afgeleverd! Heb nu nog in overweging of ik er all season-banden onder laat leggen, of dat ik toch zelf winterbanden aanschaf.

Hè, hè, dat is zeker goed nieuws! Veel rijplezier toegewenst en er komt zeker schot in.

• Kugastxline
  • Laatst online: 12-02 23:15
Glashelder schreef op donderdag 2 februari 2023 @ 18:48:
[...]

Daar worden een hoor mensen waaronder ikzelf toch wel jaloers van :p Je vraagt je af hoe ze daar prioriteren :?

Welke uitvoering? Titanium? ST-Line ? X? Vignale?
ST-Line x
Lucid Red

• Blarretje
Na aanleiding van de berichtgeving in deze groep over de productie-inhaalslag van Ford, heb ik maar even contact opgenomen met de lease-maatschappij. Mijn auto is gebouwd en staat in de haven. Geplande levering bij de Ford dealer in Roermond: eind februari.

Betreft Kuga Vignale Lucid Red full options.

• vanderv
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 17:31
KingCrash schreef op zondag 29 januari 2023 @ 12:04:
[...]

Ik heb de Thule Force XT M | Dakkoffer | 400 L | Black Aeroskin met de originele Ford dakdragers. Geen idee welke voet?

Gasloos per 6-1-2020, L/W Elga(carriër), Nibe WPB, L/L Daikin Nexura, heatpipes met Weishaupt boiler, vent.WTW, 20kWp(oost,west)

• Jaspertjuh
  • Registratie: Mei 2014
grmpf schreef op vrijdag 3 februari 2023 @ 10:02:

Vwb de banden: ben je niet bang dat all-seasons sneller slijten door het hogere gewicht? Wij gaan waarschijnlijk voor winter/zomerbanden.

Overigens hebben wij een bouwdatum gekregen: 10 febr 23 en afleveren bij de dealer 18 maart 2023 :)

• Max1m1608
Jaspertjuh schreef op zondag 5 februari 2023 @ 19:49:
[...]

Vwb de banden: ben je niet bang dat all-seasons sneller slijten door het hogere gewicht? Wij gaan waarschijnlijk voor winter/zomerbanden.

Overigens hebben wij een bouwdatum gekregen: 10 febr 23 en afleveren bij de dealer 18 maart 2023 :)
Mooi dat je een datum hebt. Bouwen is geen probleem meer denk ik, echter het transport is drama. Ik hoop voor je dat ze 18 maart gaan waarmaken 👍🏻👍🏻

• Ronaldvm
Levering bij dealer stond gepland op 04-02, weet nog steeds niet wanneer ie geleverd wordt (bouwdatum 29-11-2022 staat sinds 24-01 in de haven, transport schijnt een drama te zijn.

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Ronaldvm schreef op zondag 5 februari 2023 @ 21:50:
Levering bij dealer stond gepland op 04-02, weet nog steeds niet wanneer ie geleverd wordt (bouwdatum 29-11-2022 staat sinds 24-01 in de haven, transport schijnt een drama te zijn.
Vast snel.. mijne staat ook op 4 feb. Dealer heeft twee volle vrachtwagens met Kuga’s gekregen maar de mijne stond er niet op :(

Zal vast snel komen nu!

Mijne 28-11 gebouwd btw..

[Voor 3% gewijzigd door Glashelder op 05-02-2023 22:35]

• Max1m1608
Glashelder schreef op zondag 5 februari 2023 @ 22:34:
[...]

Vast snel.. mijne staat ook op 4 feb. Dealer heeft twee volle vrachtwagens met Kuga’s gekregen maar de mijne stond er niet op :(

Zal vast snel komen nu!

Het is echt drama met dat transport. Je heb sneller een container uit china als dat je een KUGA uit de haven van antwerpen of vlissingen hebt.

• Peter 1973
Max1m1608 schreef op maandag 6 februari 2023 @ 06:25:
[...]

Het is echt drama met dat transport. Je heb sneller een container uit china als dat je een KUGA uit de haven van antwerpen of vlissingen hebt.
Klopt mijne gebouwd tweede week november. Levering dealer inmiddels maart. Wat een drama. Ach na 15 maand kan 16 inmiddels ook. Transport is echt een verschrikkelijk drama.

• Ronaldvm
Glashelder schreef op zondag 5 februari 2023 @ 22:34:
[...]

Zal vast snel komen nu!

Ik heb nieuwe info gekregen van dealer, verwachte leverdatum is nu 4 maart.

• Max1m1608
Peter 1973 schreef op maandag 6 februari 2023 @ 07:25:
[...]

Klopt mijne gebouwd tweede week november. Levering dealer inmiddels maart. Wat een drama. Ach na 15 maand kan 16 inmiddels ook. Transport is echt een verschrikkelijk drama.
Het blijft toch een bijzonder verhaal allemaal.

En voor mij de reden dat ik na deze Kuga niet snel meer voor een Ford zal gaan. Oktober 2021 besteld en nu hopen dat hij in Maart 2023 geleverd gaat worden.

• Edson30
Al opgehaald? We hebben lichtpuntjes nodig op dit forum. _/-\o_

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Edson30 schreef op maandag 6 februari 2023 @ 14:37:
[...]

Al opgehaald? We hebben lichtpuntjes nodig op dit forum. _/-\o_

Klein lichtpuntje dan.. mijne is nét afgeleverd bij de dealer d:)b

• oxyle
Glashelder schreef op maandag 6 februari 2023 @ 15:44:
[...]

[Afbeelding]
Oh man, jaloers! Die van mij ziet er ook zo uit! :) Kan niet wachtenn.

• Joppoo
  • Laatst online: 07-03 16:05
En warempel. Ik kreeg vanmiddag een telefoontje van mijn dealer met de mededeling dat ik a.s. maandag mijn Kuga PHEV Vignale kan komen ophalen. Net binnen het jaar dus (15-2-2022 besteld als particulier dus)

• DdK
[...]

[Afbeelding]
Echt gaaf! Hopelijk is dit bij ons a.s. vrijdag ook zo'n plaatje, zonder panoramadak ! Is ook aftellen :Y

• DdK
Joppoo schreef op maandag 6 februari 2023 @ 16:16:
En warempel. Ik kreeg vanmiddag een telefoontje van mijn dealer met de mededeling dat ik a.s. maandag mijn Kuga PHEV Vignale kan komen ophalen. Net binnen het jaar dus (15-2-2022 besteld als particulier dus)
Top! _/-\o_

• Max1m1608
[...]

[Afbeelding]
Super fijn. Die van mij moet nog even wachten ben ik bang. Hopelijk eind deze maand bij de dealer.

• Max1m1608
Joppoo schreef op maandag 6 februari 2023 @ 16:16:
Mooie datum 15-02-2022 in die week was mijn 1e afleverdatum gepland 🤣

• Crawl NL
Edson30 schreef op maandag 6 februari 2023 @ 14:37:
[...]Al opgehaald? We hebben lichtpuntjes nodig op dit forum. _/-\o_
Zeker, fijne auto hoor. Voor jullie is het verschrikkelijk balen maar er lijkt schot in te komen. Hoop voor jullie dat de auto snel komt. Nog even doorbijten mannen.

Hierbij een dank aan de leverende dealer ;) Auto rijdt heerlijk (y) d:)b

• DdK
Crawl NL schreef op maandag 6 februari 2023 @ 19:40:
[...]

Zeker, fijne auto hoor. Voor jullie is het verschrikkelijk balen maar er lijkt schot in te komen. Hoop voor jullie dat de auto snel komt. Nog even doorbijten mannen.

Hierbij een dank voor de leverende dealer ;) Auto rijdt heerlijk (y) d:)b

[Afbeelding]
Staat er stralend bij! Veel rijplezier! *O*

• Peter 1973
Wat ik mij afvraag er zijn auto's veel eerder bestelt en die zijn nog niet geleverd. Kan het ook aan de het bedrijf liggen? Mijn auto moet van Broekhuis komen. Hebben die misschien problemen?

• The Wizard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17:52

The Wizard

Moderator Mobile
Peter 1973 schreef op dinsdag 7 februari 2023 @ 08:32:
Wat ik mij afvraag er zijn auto's veel eerder bestelt en die zijn nog niet geleverd. Kan het ook aan de het bedrijf liggen? Mijn auto moet van Broekhuis komen. Hebben die misschien problemen?
Nee, dealers bestellen bij de importeur en die besteld vervolgens bij de fabrikant/fabriek. De importeur heeft ook geen invloed op dit proces.

7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)

• Peter 1973
The Wizard schreef op dinsdag 7 februari 2023 @ 08:43:
[...]

Nee, dealers bestellen bij de importeur en die besteld vervolgens bij de fabrikant/fabriek. De importeur heeft ook geen invloed op dit proces.
Maar kan het zo zijn dat de importeur keuzes maakt per bedrijf. Het is toch raar dat er mensen een jaar plus wachten en anderen hem binnen een jaar hebben. Oke kan aan de config liggen maar zoveel verschil qua levertijd. Ik begin mij iig mega te irriteren.

• Edson30
@Glashelder @Crawl NL nooit gedacht dat ik 'voorpret' zou ervaren van auto's van anderen waarmee je op een forum bivakkeert voor 1,5 jaar...

Geniet ervan heren! Ok @Glashelder nog eventjes dan...

• Max1m1608
Peter 1973 schreef op dinsdag 7 februari 2023 @ 08:48:
[...]

Maar kan het zo zijn dat de importeur keuzes maakt per bedrijf. Het is toch raar dat er mensen een jaar plus wachten en anderen hem binnen een jaar hebben. Oke kan aan de config liggen maar zoveel verschil qua levertijd. Ik begin mij iig mega te irriteren.
Ik snap er ook geen hout van.
Ook kwa opties is het allemaal niet zo verschillend volgens mij.

Wij hebben de St line, Agate black, foundry ebony bekleding, elek. wegklapbare trekhaak, winter pack, driver assit pack, 19inch Ebony black velgen en privacy glass besteld.
Heb er al verschillende met deze setup voorbij zien komen die heb veel later besteld hebben als dat wij dat gedaan hebben. Ook bij de dealer erkennen ze dit.
Het is gewoon heel erg raar hoe de planning bij Ford is.

• LightStar
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 20:05
Peter 1973 schreef op dinsdag 7 februari 2023 @ 08:32:
Dealers kunnen best productie-slots hebben gereserveerd die ze op een later moment invullen met de config van een auto (althans ik weet dat ze dat eerder konden, zo ging dat destijds ook met mijn Volvo).

• DannyvanG
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 28-02 13:09
Mijne is ook binnen, vrijdag ophalen !

• DdK
Mooi! Dan hebben wij vrijdag beide een leuke dag. Kenteken is bij ons ook bekend! Zin in!

• Max1m1608
Mooie auto :D

• Libby2804
[...]

[Afbeelding]
Hij is prachtig! Gefelicteerd :)F

• Libby2804
Zojuist met de dealer gebeld: Waarschijnlijk komt onze Kuga deze week bij hen binnen....
Spannend!!

• Hengelaar
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 10-03 09:45
5 februari 2022 aanschaf Ford Kuga Phev vignale White Platetium
7 februari 2023
nog steeds aan het wachten!Door deze berichten dat er worden afgeleverd krijg je toch wel de kriebels!Maar nu eerst gebeld worden dan geloven!!

• Peter 1973
Libby2804 schreef op dinsdag 7 februari 2023 @ 11:23:
[...]

Hij is prachtig! Gefelicteerd :)F
Mooie auto

[Voor 4% gewijzigd door Peter 1973 op 07-02-2023 12:05]

• Peter 1973
Libby2804 schreef op dinsdag 7 februari 2023 @ 11:34:
Zojuist met de dealer gebeld: Waarschijnlijk komt onze Kuga deze week bij hen binnen....
Spannend!!
Broekhuis?

• grmpf
Voor wat het waard is: Mijn auto is via Friesland Lease bij Ford Sutherland besteld. Besteld 7 juni 2022, aflevering 15 februari 2023.
Uitvoering:
- PHEV Titanium
- Blazer Blue
- Driver Assistance Pack
- Tech Pack
- Winter Pack.

• Blarretje
[...]

[Afbeelding]
Wat een prachtige auto. Ik ook stinkjaloers! Heel veel plezier met het ophalen en de veilige kilometers.

• Blarretje
Prachtig die Vignale. Ik heb ook getwijfeld over deze kleur. Uiteindelijk toch op Lucid Red uitgekomen.

• Blarretje
[...]

[Afbeelding]
Prachtige auto! Veel rijplezier toegewenst

• Libby2804

• Peter 1973
Ga ik er nog een belletje e aan wagen maar ben er bang voor

• Peter 1973
Belletje gedaan. Oke beter niet kunnen doen. Kreeg een beetje hoop door berichten hierboven. Auto staat in Vlissingen met prio 1 (hoor ik al 12 maand) maar wanneer en hoe geen idee. Ford Nederland heeft het slecht voor elkaar en daar zit de bottleneck. Maar weer eens bellen met twee week.

Voor een ieder die hem wel heeft of krijgt. Geniet ervan. Ik neem hierna nooit geen Ford weer.

• Libby2804
Peter 1973 schreef op dinsdag 7 februari 2023 @ 13:57:
Belletje gedaan. Oke beter niet kunnen doen. Kreeg een beetje hoop door berichten hierboven. Auto staat in Vlissingen met prio 1 (hoor ik al 12 maand) maar wanneer en hoe geen idee. Ford Nederland heeft het slecht voor elkaar en daar zit de bottleneck. Maar weer eens bellen met twee week.

Voor een ieder die hem wel heeft of krijgt. Geniet ervan. Ik neem hierna nooit geen Ford weer.
Hopelijk mogen de auto's snel uit Vlissingen weg en krijg jij ook snel je auto.
Hoor overigens over andere merken vergelijkbare verhalen. 1 collega wacht al bijna een jaar op een dijk van een Volvo.

• PZw
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 20:41
Peter 1973 schreef op dinsdag 7 februari 2023 @ 13:57:

Hier hetzelfde verhaal. Besteld in december 2021 via Ford Lease (denk je dicht bij de bron te zitten :) , betreft een Kuga ST line: Agate black, wegklapbare trekhaak, driver assistance pack.
3 maanden levertijd werd er in de showroom aangegeven. Uiteindelijk een bevestiging voor week 26, daarna diverse malen uitgesteld. Van Ford of de dealer hoor je trouwens niets, je moet zelf maar weer zeuren om informatie. Vorige week maar weer navraag gedaan, de auto is nog niet gebouwd. Ga maar uit van levering in april wordt er nu aangegeven bij dealer.

• Libby2804
Voor degene die de auto al hebben: Welke wallbox (laadbox) hebben jullie en hoe doen jullie het met je snoer. Wij hebben een trottoir tussen onze gevel en de parkeerplaats. Matje over het laadsnoer of een zwenkarm of iets dergelijks?
et
Zijn die laadboxen wel een beetje snel leverbaar?

• Peter 1973
PZw schreef op dinsdag 7 februari 2023 @ 18:05:
[...]

Hier hetzelfde verhaal. Besteld in december 2021 via Ford Lease (denk je dicht bij de bron te zitten :) , betreft een Kuga ST line: Agate black, wegklapbare trekhaak, driver assistance pack.
3 maanden levertijd werd er in de showroom aangegeven. Uiteindelijk een bevestiging voor week 26, daarna diverse malen uitgesteld. Van Ford of de dealer hoor je trouwens niets, je moet zelf maar weer zeuren om informatie. Vorige week maar weer navraag gedaan, de auto is nog niet gebouwd. Ga maar uit van levering in april wordt er nu aangegeven bij dealer.
Ik hoop het voor jou. Tussen bouwen en leveren bij dealer zit momenteel ruim 3 maand.
Pagina: 1 ... 15 ... 18 Laatste

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee