Helemaal waar, ik had in januari (vorig jaar dus) een belofte voor januari, en ieder tussenliggende maand is mij de belofte gedaan dat hij er echt aan kwam. Tot nu dus! (anderhalf jaar verder...)DaRealRenzel schreef op maandag 9 januari 2023 @ 11:50:
[...]
De mijne is in juni 2022 besteld, en staat vooralsnog op week 13 (verschoven van week 3). Maar zolang de dealer nog geen VIN of productiennummer heeft, is dus alles nog mogelijk
Ik zou me niet zo heel veel zorgen maken, ik heb een keer een bouwdatum gehad en dat was gelijk raak. Volgens mij is er hier niet zoveel uitstel meer te horen?DaRealRenzel schreef op maandag 9 januari 2023 @ 11:50:
[...]
De mijne is in juni 2022 besteld, en staat vooralsnog op week 13 (verschoven van week 3). Maar zolang de dealer nog geen VIN of productiennummer heeft, is dus alles nog mogelijk
edit: sterker nog, die bouwdatum is 2 keer naar voren gehaald.
[ Voor 6% gewijzigd door Glashelder op 09-01-2023 16:57 ]
PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc
Staan er al Kuga’s bij dealers? Had er zaterdag eentje verwacht? 
De mijne is 4 januari naar de haven van Valencia gegaan, en sinds 8 januari is de status ‘COMPOUND OUT’, dus ik vermoed dat ie op de boot staat. Heb het maar even nagevraagd bij de dealert
Edit: hij staat volgens de dealer nog gewoon in de haven
Wat verassend.. even goed wel opmerkelijk dat er volgens whereismyme wel wat veranderd is de 8e.. de dealer ziet dat niet in zijn systemen
De mijne is 4 januari naar de haven van Valencia gegaan, en sinds 8 januari is de status ‘COMPOUND OUT’, dus ik vermoed dat ie op de boot staat. Heb het maar even nagevraagd bij de dealert
Edit: hij staat volgens de dealer nog gewoon in de haven
[ Voor 27% gewijzigd door Glashelder op 11-01-2023 16:47 ]
PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc
Die van mij nog niet. Volgens de dealer wordt ie volgende week verwacht (althans die hoop sprak hij uit). Ik ben er nog niet van overtuigd, hopen doen we tenslotte in de kerkGlashelder schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 12:26:

Glashelder schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 12:26:
Edit: hij staat volgens de dealer nog gewoon in de havenWat verassend.. even goed wel opmerkelijk dat er volgens whereismyme wel wat veranderd is de 8e.. de dealer ziet dat niet in zijn systemen
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/xQJcjR8Mn149mMdFn5Kfbids.jpg?f=user_large)
Mijn kuga 15-2-22 besteld , 11-11-22 gebouwd. Zou volgens dealer eind januari 23 verscheept worden
Ja exact hetzelfde. Eerst stond er meen ik compound in op 4 januari
Zaterdag worden er geen auto geleverd aan de dealer is mij verteld. Mijn status opGlashelder schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 12:26:
Edit: hij staat volgens de dealer nog gewoon in de havenWat verassend.. even goed wel opmerkelijk dat er volgens whereismyme wel wat veranderd is de 8e.. de dealer ziet dat niet in zijn systemen
https://www.whereismymme.com veranderd niet meer. Echter zou mijn auto op dit moment al in Vlissingen staan. En deze week naar de dealer. Zal ze morgen eens bellen hoe of wat.
Het is best frustrerend ik zie hier op A58 tussen Rilland en Goes regelmatig vrachtwagens vol kugas en ook de trein kan ik voorbij zie. Komen vanaf m’n werk plek in de hoop dat ie een keer komt, vandaag weer van goes via Antwerpen richting Eindhoven gereden welja weer 3 opleggers nieuwe kugas tegen gekomen 🙈
Die hoeveelheden vinden we niet terug in de registratiesWatergroove schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 23:58:
Het is best frustrerend ik zie hier op A58 tussen Rilland en Goes regelmatig vrachtwagens vol kugas en ook de trein kan ik voorbij zie. Komen vanaf m’n werk plek in de hoop dat ie een keer komt, vandaag weer van goes via Antwerpen richting Eindhoven gereden welja weer 3 opleggers nieuwe kugas tegen gekomen 🙈
https://allecijfers.nl/auto/ford-kuga/
Vandaag contact gehad met de dealer. Staan nog in Vlissingen, problemen met transport. Hoor waarschijnlijk morgen of anders Maandag meer.
[ Voor 18% gewijzigd door Max1m1608 op 13-01-2023 17:12 ]
Auto staat idd in Vlissingen, maar staat daar vast ivm militair transport van Amerikaanse leger.... Afgesloten voor alles en iedereen. Auto dus in NL maar ze kunnen er niet bij...
https://nos.nl/artikel/24...en-naar-polen-en-litouwen
.....De haven van Vlissingen is vanwege het project de komende maand een tijdelijk militair object.....

.....De haven van Vlissingen is vanwege het project de komende maand een tijdelijk militair object.....
[ Voor 35% gewijzigd door Smitty73 op 13-01-2023 15:29 ]
Mijn Kuga PHEV 7 december opgehaald bij de dealer. In maart besteld. Achterbak sensor/antenne was zeer gevoelig en klep ging vaak vanzelf open of dicht. Is inmiddels verholpen.
Wel gemerkt dat ik op mijn trekhaak contactdoos geen constante plus (pin 9) heb. Auto was wel zo besteld. Volgens Ford sluiten ze die niet aan omdat de auto een kleine accu heeft en snel leeg kan raken en je niet meer kan wegrijden. Mijn caravan heeft ATC en betekent dat ik nu in de caravan de geschakelde plus (pin 10) zal doorlussen naar pin 9. Hopelijk gaat dat goed met de ATC. Iemand ervaring mee?
Wel gemerkt dat ik op mijn trekhaak contactdoos geen constante plus (pin 9) heb. Auto was wel zo besteld. Volgens Ford sluiten ze die niet aan omdat de auto een kleine accu heeft en snel leeg kan raken en je niet meer kan wegrijden. Mijn caravan heeft ATC en betekent dat ik nu in de caravan de geschakelde plus (pin 10) zal doorlussen naar pin 9. Hopelijk gaat dat goed met de ATC. Iemand ervaring mee?
Ik wilde het eerder niet zeggen maar had al zo'n vermoedenSmitty73 schreef op vrijdag 13 januari 2023 @ 15:28:
Auto staat idd in Vlissingen, maar staat daar vast ivm militair transport van Amerikaanse leger.... Afgesloten voor alles en iedereen. Auto dus in NL maar ze kunnen er niet bij...![]()
So close yet so far away
@ Trophy2004 misschien kun je hier wat mee. Hoop deze maand ook dat de Kuga PHEV wordt afgeleverd en ben zeer benieuwd. https://caravantrekker.nl...antwoord?id=115387&page=0
Meen je pff. Wat een gezeik. Vanaf wanneer zouden ze er weer bij mogen?Smitty73 schreef op vrijdag 13 januari 2023 @ 15:28:
Auto staat idd in Vlissingen, maar staat daar vast ivm militair transport van Amerikaanse leger.... Afgesloten voor alles en iedereen. Auto dus in NL maar ze kunnen er niet bij...![]()
Is mij gisteren middag verteld door broekhuis…
Mooi verhaal weer pff.Smitty73 schreef op zaterdag 14 januari 2023 @ 07:24:
Is mij gisteren middag verteld door broekhuis…
Veel worden via Vlissingen en Antwerpen verscheept door naar Engeland er is een groot ford/auto terrein bij Vlissingen waar boten en treinen worden geladen en gelost.Libby2804 schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 15:25:
[...]
Die hoeveelheden vinden we niet terug in de registraties. Gaan allemaal door naar Duitsland?
https://allecijfers.nl/auto/ford-kuga/
Afleverdatum weer verplaatst. Dit maal naar 08-02-2023.
Die van mij zou gisteren bij de dealer gearriveerd moeten zijn, volgens de laatste indicatie. Maar het zou me verbazen als dat inderdaad zo is. Besteld 6 juni 2022.
De mijne is ook verplaatst, naar 15-2-2023.Max1m1608 schreef op zondag 15 januari 2023 @ 17:43:
Afleverdatum weer verplaatst. Dit maal naar 08-02-2023.
Onze auto staat sinds begin deze maand in Vlissingen. Maar transport duurt dus nog even. (besteld 29-10-2021)grmpf schreef op zondag 15 januari 2023 @ 17:47:
Die van mij zou gisteren bij de dealer gearriveerd moeten zijn, volgens de laatste indicatie. Maar het zou me verbazen als dat inderdaad zo is. Besteld 6 juni 2022.
Lekker weer he 🤣Crawl NL schreef op zondag 15 januari 2023 @ 18:00:
[...]
De mijne is ook verplaatst, naar 15-2-2023.
Ik heb een Ford Kuga Vignale PHEV besteld op 15/07/22 (België) en heb via de dealer een update gekregen dat de productiedatum 10/02/23 is.
Agate Black
20" Grey Machined velgen
Technology pack
Drivers assistance pack
Winterpack
Draadloos laadplatform
Reservewiel
Elektrisch wegklapbare trekhaak
5 jaar garantie (bijbetaald)
Een eigen laadpaal is reeds geïnstalleerd (Smappee) Nu maar hopen dat alles een beetje vlot verloopt 🙂
Veel rijplezier aan de gelukkige en succes aan degene wiens geduld op de proef gesteld wordt.
Agate Black
20" Grey Machined velgen
Technology pack
Drivers assistance pack
Winterpack
Draadloos laadplatform
Reservewiel
Elektrisch wegklapbare trekhaak
5 jaar garantie (bijbetaald)
Een eigen laadpaal is reeds geïnstalleerd (Smappee) Nu maar hopen dat alles een beetje vlot verloopt 🙂
Veel rijplezier aan de gelukkige en succes aan degene wiens geduld op de proef gesteld wordt.
[ Voor 11% gewijzigd door KugaPhev op 15-01-2023 23:55 ]
Laatste nieuws hier: de Kuga is inderdaad niet gearriveerd! Volgens de dealer komt ie nu aanstaande zaterdag, de 21e dus... Die datum heb ik al meer gelezen hier en ook die datum is niet al te hard heb ik de indruk. Maar goed, het ding is geproduceerd en ik heb een VIN dus er zit schot in de zaak.
EDIT ik zie in whereismymme dat ie al een maandje stof staat vergaren ergens...
EDIT ik zie in whereismymme dat ie al een maandje stof staat vergaren ergens...
/f/image/kD4sTrN0pU618CI1cjhH4FKI.png?f=fotoalbum_large)
[ Voor 59% gewijzigd door grmpf op 17-01-2023 11:33 ]
Hoi allemaal, ook ik heb een Kuga PHEV als nieuwe leaseauto besteld op 14 oktober 2022. Sinds dag 1 staat in de ALD app dat deze geleverd wordt op 26 maart. Het zal mij benieuwen...
Binnenkort wil ik eens langs bij de dealer daar ik daar niet voor mijn proefrit ben geweest aangezien de auto centraal is ingekocht. Dan meteen maar even vragen naar de laatst bekende data.
Het wordt de Kuga ST-line X met volgende opties:
- Solar Silver metaallak
- Panoramadak
- Technology pack
- Wegklapbare trekhaak
- Winter pack
Al met al leuk aangekleed denk ik maar daardoor waarschijnlijk ook wat lastiger te leveren, zal het niet?
Binnenkort wil ik eens langs bij de dealer daar ik daar niet voor mijn proefrit ben geweest aangezien de auto centraal is ingekocht. Dan meteen maar even vragen naar de laatst bekende data.
Het wordt de Kuga ST-line X met volgende opties:
- Solar Silver metaallak
- Panoramadak
- Technology pack
- Wegklapbare trekhaak
- Winter pack
Al met al leuk aangekleed denk ik maar daardoor waarschijnlijk ook wat lastiger te leveren, zal het niet?
Zou wel fijn zijn als we h’m volgende maand in ontvangst kunnen nemen. Heeft dan 15 maanden geduurd, wordt dus wel tijd.Edson30 schreef op dinsdag 17 januari 2023 @ 09:30:
@Max1m1608 @Crawl NL tel er bij mij nóg een week bij op en je zit op 22 februari. Ze hebben er vast zoveel af te leveren dat ze het nu alvast opknippen en verdelen over 3/4 weken... Wat een genot als we hem dan EINDELIJK hebben!
Nou idd hier bestelt 11-2021 is inmiddels na heel veel genoemde data 11-11-22 gebouwd. Maar staat nog steeds in Spanje. Zou eerst week 51 komen toen week 3 en nu al week 7 heb er weinig vertrouwen in. En zodra de auto eindelijk bij de dealer staat duurt het nog minimaal 3 week. Ik hoop de auto voor mei te krijgen maar ik verwacht niks.Crawl NL schreef op dinsdag 17 januari 2023 @ 15:50:
[...]
Zou wel fijn zijn als we h’m volgende maand in ontvangst kunnen nemen. Heeft dan 15 maanden geduurd, wordt dus wel tijd.
Oke vreemd verhaal inderdaad. Onze auto is begin dec 2022 gebouwd en stond begin Jan 2023 in Vlissingen.Peter 1973 schreef op woensdag 18 januari 2023 @ 08:15:
[...]
Nou idd hier bestelt 11-2021 is inmiddels na heel veel genoemde data 11-11-22 gebouwd. Maar staat nog steeds in Spanje. Zou eerst week 51 komen toen week 3 en nu al week 7 heb er weinig vertrouwen in. En zodra de auto eindelijk bij de dealer staat duurt het nog minimaal 3 week. Ik hoop de auto voor mei te krijgen maar ik verwacht niks.
Hopen dat uw auto snel komt.
Mijn Ford Kuga besteld begin oktober 2022 zou nu staan voor eind april 2023 (ten tijde van bestellen werd Q3 2023 aangegeven) ... ben benieuwd.
Betreft de Titanium versie met;
-Driver Assistance Pack
-Winter Pack
-Technology Pack
-Privacy glass
-Panoramadak
-Handsfree elektrisch bedienbare achterklep
-Driver Assistance Pack
-Winter Pack
-Technology Pack
-Privacy glass
-Panoramadak
Heb je deze Kuga besteld bij een Nederlandse Ford dealer?DieBrave schreef op donderdag 19 januari 2023 @ 17:14:
Mijn Ford Kuga besteld begin oktober 2022 zou nu staan voor eind april 2023 (ten tijde van bestellen werd Q3 2023 aangegeven) ... ben benieuwd.
-Driver Assistance Pack
-Winter Pack
-Technology Pack
-Privacy glass
-Panoramadak
Dat hoop ik ook ben het na alle data wel eens zat. Bijna 15 maand wachten. Maar goed de levering komt steeds dichterbij.Max1m1608 schreef op woensdag 18 januari 2023 @ 08:40:
[...]
Oke vreemd verhaal inderdaad. Onze auto is begin dec 2022 gebouwd en stond begin Jan 2023 in Vlissingen.
Hopen dat uw auto snel komt.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik zo mijn twijfels heb of die auto wel in Vlissingen staat. Er zijn rond die tijd en zelfs eerder genoeg auto's gebouwd en die staan allemaal nog in Valencia. Klinkt voornamelijk als een goed excuus om in ieder geval tot het einde van de maand van de klant af te zijn
En die Kuga's gaan allemaal via Antwerpen, waarom zou er dan eentje via Vlissingen gaan 
Kan je anders eens via een DM je VIN delen, dan vraag ik eens aan mijn contactpersoon waar dat ding is

Kan je anders eens via een DM je VIN delen, dan vraag ik eens aan mijn contactpersoon waar dat ding is
[ Voor 12% gewijzigd door Glashelder op 20-01-2023 10:07 ]
Goeie....via het werk geregeld (leasemaatschappij), de details weet ik daar niet van.
Wesley-nl schreef op vrijdag 20 januari 2023 @ 03:55:
[...]
Heb je deze Kuga besteld bij een Nederlandse Ford dealer?
[ Voor 32% gewijzigd door DieBrave op 20-01-2023 11:22 ]
Hier ook 16maanden en nog geen kuga voor de deur. Blijft ook apart hoe ford dat doet. Iemand die hem 3 maanden later heeft besteld heeft hem eerder als wij zeg maar.Peter 1973 schreef op vrijdag 20 januari 2023 @ 09:52:
[...]
Dat hoop ik ook ben het na alle data wel eens zat. Bijna 15 maand wachten. Maar goed de levering komt steeds dichterbij.
DM gestuurd 👍🏻Glashelder schreef op vrijdag 20 januari 2023 @ 10:02:
Ik moet eerlijk zeggen dat ik zo mijn twijfels heb of die auto wel in Vlissingen staat. Er zijn rond die tijd en zelfs eerder genoeg auto's gebouwd en die staan allemaal nog in Valencia. Klinkt voornamelijk als een goed excuus om in ieder geval tot het einde van de maand van de klant af te zijnEn die Kuga's gaan allemaal via Antwerpen, waarom zou er dan eentje via Vlissingen gaan
In vlissingen zou een op/overslag plaats zijn voor auto dus denk dat hij daar staat dan.
[ Voor 6% gewijzigd door Max1m1608 op 20-01-2023 12:47 ]
Ben benieuwd, willen jullie de uitkomst delen?Max1m1608 schreef op vrijdag 20 januari 2023 @ 12:47:
[...]
DM gestuurd 👍🏻
In vlissingen zou een op/overslag plaats zijn voor auto dus denk dat hij daar staat dan.
Volgens mijn dealer kan de Kuga elk moment binnen komen.
Ja tuurlijk. Heb overigens geen garantie dat hij het kan óf wil/mag..
Vragen kan altijd..
Mijn Kuga staat bij VAL PORT leverdatum is nog steeds 04-02 bij dealer. Ik heb nog nagevraagd er zijn transport problemen
Heb je weer een DM gestuurdGlashelder schreef op vrijdag 20 januari 2023 @ 12:57:
Ja tuurlijk. Heb overigens geen garantie dat hij het kan óf wil/mag..Vragen kan altijd..
En die 12V accu is me toch klein, hier na 2x na een dode accu, nu onder garantie een zwaardere laten monteren. Je kunt het aan het in of uitklappen van de spiegels wel horen, gaat moeizamer/ander geluid nadat de auto enkele dagen heeft stil gestaan, nu met de zwaardere accu practisch geen last meer van.Trophy2004 schreef op vrijdag 13 januari 2023 @ 16:02:
Mijn Kuga PHEV 7 december opgehaald bij de dealer. In maart besteld. Achterbak sensor/antenne was zeer gevoelig en klep ging vaak vanzelf open of dicht. Is inmiddels verholpen.
(Bovenstaande probleem had destijds te maken met een niet geïnstalleerde software update bij aflevering, na laden van de hoogvolt accu met een 3F lader trok de auto na afloop de 12V accu leeg).
[ Voor 8% gewijzigd door vanderv op 21-01-2023 13:16 ]
Gasloos per 6-1-2020, L/W Daikin EHBH08E6V/ERGA06EV , Nibe WPB, L/L Daikin Nexura, heatpipes met Weishaupt boiler, vent.WTW, 21kWp(oost,west)
🥳 gisteren Bericht gehad met persoonlijke video met sneak peak van mn nieuwe kuga! Hij is eindelijk gearriveerd bij de garage 🙂
Volgende week meer nieuws ik zal foto posten als ik hem heb 👌🏼
Volgende week meer nieuws ik zal foto posten als ik hem heb 👌🏼
Helaas kan mijn dealer niet zien waar de jouwe is, blijkbaar via een andere dealer besteld of het bestelnummer is toch niet het bestelnummer
Hij vond het wel een onwaarschijnlijk verhaal. Ze hebben daar vele honderden Kuga’s in bestelling staan en ze staan momenteel allemaal vast in de haven van Valencia. Het terrein in Vlissingen waar ze auto’s bewaren staat ook los van de haven zelf zei hij, dus hij vond het een vaag verhaal dat daar een of meerdere auto’s vast zouden staan door die legeractie.
Hij zegt dat het het meest waarschijnlijk is dat ie gewoon in Valencia staat, samen bij de rest van de 2000 Nederlandse Kuga’s die op transport wachten

Heb je het mailtje in een DM gestuurdGlashelder schreef op zaterdag 21 januari 2023 @ 16:49:
[...]
Helaas kan mijn dealer niet zien waar de jouwe is, blijkbaar via een andere dealer besteld of het bestelnummer is toch niet het bestelnummer
Hij vond het wel een onwaarschijnlijk verhaal. Ze hebben daar vele honderden Kuga’s in bestelling staan en ze staan momenteel allemaal vast in de haven van Valencia. Het terrein in Vlissingen waar ze auto’s bewaren staat ook los van de haven zelf zei hij, dus hij vond het een vaag verhaal dat daar een of meerdere auto’s vast zouden staan door die legeractie.
Hij zegt dat het het meest waarschijnlijk is dat ie gewoon in Valencia staat, samen bij de rest van de 2000 Nederlandse Kuga’s die op transport wachten. Andere modellen schijnen wel weer binnen te komen, alleen de Kuga is nog echt problematisch schijnbaar. Afgelopen week 4 vrachtwagen met auto’s binnen gehad, maar géén één Kuga.
Ik zou het ook niet weten. Mag aannemen dat een dealer het niet verzint denk ik dan.Glashelder schreef op zaterdag 21 januari 2023 @ 16:49:
[...]
Hij zegt dat het het meest waarschijnlijk is dat ie gewoon in Valencia staat, samen bij de rest van de 2000 Nederlandse Kuga’s die op transport wachten. Andere modellen schijnen wel weer binnen te komen, alleen de Kuga is nog echt problematisch schijnbaar. Afgelopen week 4 vrachtwagen met auto’s binnen gehad, maar géén één Kuga.
Hij heeft er ook niks aan denk ik om een verhaal te verzinnen 🤣🤣🤣
Zou je zeggen inderdaad. Het kan natuurlijk altijd wel gewoon waar zijn. Gezien de gebruiken van Ford lijkt het wat onwaarschijnlijk. Mijn dealer zegt wel dat Ford in halve paniek nu wel jan en alleman aan het inhuren is voor transport, dus wie weet 
Het blijft alleen vaag dat dealers niet gewoon hun eigen transport mogen sturen. Schijnbaar is dat al meerdere malen aangeboden, maar willen ze daar niet aan..
Het blijft alleen vaag dat dealers niet gewoon hun eigen transport mogen sturen. Schijnbaar is dat al meerdere malen aangeboden, maar willen ze daar niet aan..
Betekent dit nu met de software update het probleem van kans op een dode accu is verholpen?vanderv schreef op zaterdag 21 januari 2023 @ 13:10:
[...]
En die 12V accu is me toch klein, hier na 2x na een dode accu, nu onder garantie een zwaardere laten monteren. Je kunt het aan het in of uitklappen van de spiegels wel horen, gaat moeizamer/ander geluid nadat de auto enkele dagen heeft stil gestaan, nu met de zwaardere accu practisch geen last meer van.
(Bovenstaande probleem had destijds te maken met een niet geïnstalleerde software update bij aflevering, na laden van de hoogvolt accu met een 3F lader trok de auto na afloop de 12V accu leeg).
En volgens mij is de 12 VG accu nu 54Ah.
Was zeker een speedboot 
Administratie bij Ford rammelt aan alle kanten.
Administratie bij Ford rammelt aan alle kanten.
[ Voor 49% gewijzigd door Crawl NL op 23-01-2023 11:08 ]
Ja en nee, de software fout na opladen met een 3f laadpaal is opgelost. Maar stel je laat de auto enkele maanden staan is de kans groot dat de 12V accu leeg is.Trophy2004 schreef op maandag 23 januari 2023 @ 09:54:
[...]
Betekent dit nu met de software update het probleem van kans op een dode accu is verholpen?
Gasloos per 6-1-2020, L/W Daikin EHBH08E6V/ERGA06EV , Nibe WPB, L/L Daikin Nexura, heatpipes met Weishaupt boiler, vent.WTW, 21kWp(oost,west)
Dat kan zomaar. Als jij bijvoorbeeld speciale velgen of een speciale accessoirce hebt bijbesteld (Technology Pack of zo) en dat is een tijdje niet op voorraad, kan een later bestelde auto die deze opties niet heeft, toch eerder geproduceerd cq. geleverd worden.Max1m1608 schreef op vrijdag 20 januari 2023 @ 12:45:
[...]
Hier ook 16maanden en nog geen kuga voor de deur. Blijft ook apart hoe ford dat doet. Iemand die hem 3 maanden later heeft besteld heeft hem eerder als wij zeg maar.
Men begint de productie pas op het moment dat alle onderdelen in het magazijn liggen. Anders moet de auto halverwege ergens van de band af, en da's niet handig.
Kan zelfs aan de kleur liggen, als een bepaalde verf er een maand niet is, gaan alle auto's met die kleur naar een latere productiedatum.
Nothing is a problem once you've debugged the code
Zojuist bij de dealer geweest. Mijn Kuga staat nu gepland productiedatum op 7 februari.
Zoals ws al eerder hier op 't topic benoemd is het daarna nog maar afwachten wanneer deze op de boot gaat aangezien ze wachten totdat ze een heel schip kunnen vullen met auto's. Tot die tijd zal de auto in Valencia blijven staan.
Zoals ws al eerder hier op 't topic benoemd is het daarna nog maar afwachten wanneer deze op de boot gaat aangezien ze wachten totdat ze een heel schip kunnen vullen met auto's. Tot die tijd zal de auto in Valencia blijven staan.
ALs het zeker is dat de mijne in Valencia staat te wachten op de boot, dan wil ik die ook wel zelf gaan halen.Glashelder schreef op zaterdag 21 januari 2023 @ 18:34:
Zou je zeggen inderdaad. Het kan natuurlijk altijd wel gewoon waar zijn. Gezien de gebruiken van Ford lijkt het wat onwaarschijnlijk. Mijn dealer zegt wel dat Ford in halve paniek nu wel jan en alleman aan het inhuren is voor transport, dus wie weet
Voor 100 euro sta je om 09.30 in Valencia, met de taxi naar de fabriek is een half uurtje of zo (zo'n 40 km de AP7 af) en dan met een transport kenteken naar Nederland.. Moet niet zo'n probleem zijn.
Bij Mercedes en andere luxere merken kan je al heel lang zelf je auto op de fabriek ophalen. Bij de top modellen (zoals een S500 AMG of een G-Klasse of zo) wordt je zelfs met een helicopter op de luchthaven opgehaald....
LOL, mijn Kuga (besteld 20 juni) krijgt bijna elke 2 weken een nieuwe productiedatum...Dimmad98 schreef op maandag 23 januari 2023 @ 14:51:
Zojuist bij de dealer geweest. Mijn Kuga staat nu gepland productiedatum op 7 februari.
Pas als er een VIN is toegekend weet je zeker dat die gebouwd is, en kan je hem gaan tracken. Tot dan is alles koffie dik kijken
Haha, oeps...DaRealRenzel schreef op maandag 23 januari 2023 @ 14:58:
[...]
LOL, mijn Kuga (besteld 20 juni) krijgt bijna elke 2 weken een nieuwe productiedatum...
Pas als er een VIN is toegekend weet je zeker dat die gebouwd is, en kan je hem gaan tracken. Tot dan is alles koffie dik kijken

Zo'n idee had ik al. Rij in principe nog prima in mijn huidige lease-auto maar een nieuwe is nooit verkeerd. Als hij er voor de zomervakantie is ben ik blij zat.
Zie je hetzelfde bij MYMME?Glashelder schreef op maandag 23 januari 2023 @ 10:12:
[Afbeelding]
Er is een boot aangekomen in Antwerpen waar mijn auto op stond
Nee, het enige dat ik daar zie is dat de VMACS Status Since datum was veranderd. Daarop vroeg ik de dealer hoe en wat en die gaf aan dat hij op die datum blijkbaar in Antwerpen gelost was.
Oftewel: er klopt geen moer van die website, maar de VMACS Status Since is wel een indicatie dat er iets veranderd is, want die datum klopt wel met het systeem van Ford
Zelfde status wellicht? Die van mij is ook veranderd naar de 20 januari 2023.Glashelder schreef op maandag 23 januari 2023 @ 15:56:
[...]
Nee, het enige dat ik daar zie is dat de VMACS Status Since datum was veranderd. Daarop vroeg ik de dealer hoe en wat en die gaf aan dat hij op die datum blijkbaar in Antwerpen gelost was.
Oftewel: er klopt geen moer van die website, maar de VMACS Status Since is wel een indicatie dat er iets veranderd is, want die datum klopt wel met het systeem van Ford
:strip_exif()/f/image/osC00DaYtgwvRTjTXHFTyTMp.jpg?f=fotoalbum_large)
Jazeker, exact hetzelfde, alleen is die van mij om 06:10:00.0 uitgeladen en die van jou iets laterCrawl NL schreef op maandag 23 januari 2023 @ 16:01:
[...]
Zelfde status wellicht? Die van mij is ook veranderd naar de 20 januari 2023.
[Afbeelding]
Durf wel te wedden dat die ook in Antwerpen staat
Hoewel, bijna hetzelfde:
:fill(white):strip_exif()/f/image/iasNjxb4s5NU8TfaoEePOpH6.png?f=user_large)
Alleen de status code is anders, maar echt geen idee wat die cijfers inhouden.. positie op het voetbalveld parkeerterrein ?

[ Voor 23% gewijzigd door Glashelder op 23-01-2023 16:06 ]
Hebben jullie trouwens al een kenteken? Ik wel en de fiscale waarde is 3000 meer dan toen ik hem bestelde
. Lekker voor de bijtelling 
Waarde ten tijde van bestelling was € 50.378,00 en volgens de RDW is het € 53.383,00 geworden.

Waarde ten tijde van bestelling was € 50.378,00 en volgens de RDW is het € 53.383,00 geworden.
[ Voor 28% gewijzigd door Glashelder op 23-01-2023 16:19 ]
Nee, nog geen kenteken. Ik heb een private lease overeenkomst dus weinig van doen met fiscale waarde althans, volgens de dealer blijft de leaseprijs zoals afgesproken destijds.
[ Voor 52% gewijzigd door Crawl NL op 23-01-2023 19:55 ]
Krijg net bericht van de leasemaatschappij: verwachte datum is nu 28-1. Volgens mymme is de status sinds 14-12-2022 niet meer veranderd. Ik bespeur een discrepantie :'-(
Denk dat die van mij nog lekker in Valencia staat:
:fill(white):strip_exif()/f/image/xLBflrIBKWTuQALneyY7GFiY.png?f=user_large)
:fill(white):strip_exif()/f/image/xLBflrIBKWTuQALneyY7GFiY.png?f=user_large)
Dat vraagstuk heb ik bij ons intern op de zaak ook al even voorgelegd... Is helaas niets aan te doen, bah.Glashelder schreef op maandag 23 januari 2023 @ 16:18:
Hebben jullie trouwens al een kenteken? Ik wel en de fiscale waarde is 3000 meer dan toen ik hem bestelde. Lekker voor de bijtelling
Kleine aanvulling, nu 70 Ah gemonteerd. Was het maximale wat in de standaard beugel past.Trophy2004 schreef op maandag 23 januari 2023 @ 09:54:
[...]
Betekent dit nu met de software update het probleem van kans op een dode accu is verholpen?
Ik vertrouw MME niet want toen mijn auto stond te rotten in de haven van Vlissingen was de status nog Valencia terwijl die dus al een tijd in NL was. Toch jammer dat die haven nu bezet wordt gehouden (althans kan nergens vinden tot wanneer dat duurt?) en de levering uitblijft, sterker nog volgens de Broekhuis app vindt de aflevering pas 22 februari plaats...Crawl NL schreef op maandag 23 januari 2023 @ 16:14:
![]()
Ik verwacht bij @Max1m1608 en @Edson30 ook wel eenzelfde status en wellicht meer mensen in dit forum?
Hoewel het nog wel even zal duren komt de afleverdatum nu wel dichtbij, eindelijk.
Dit is bij mij ook het geval. Mijn auto zou nu ook in Vlissingen staan (dat zegt de dealer). Nu weer een week verschoven voor aflevering.Edson30 schreef op dinsdag 24 januari 2023 @ 10:06:
[...]
Ik vertrouw MME niet want toen mijn auto stond te rotten in de haven van Vlissingen was de status nog Valencia terwijl die dus al een tijd in NL was. Toch jammer dat die haven nu bezet wordt gehouden (althans kan nergens vinden tot wanneer dat duurt?) en de levering uitblijft, sterker nog volgens de Broekhuis app vindt de aflevering pas 22 februari plaats...
Mijn status op mymme is niet meer veranderd na 14dec2022.Crawl NL schreef op maandag 23 januari 2023 @ 16:14:
![]()
Ik verwacht bij @Max1m1608 en @Edson30 ook wel eenzelfde status en wellicht meer mensen in dit forum?
Hoewel het nog wel even zal duren komt de afleverdatum nu wel dichtbij, eindelijk.
Hij zou nu in Mexico staan 🤣🤣🤣
same here - de mijne staat ook sinds 14 december in Veracruz :-) Misschien zitten we wel in dezelfde batch dan - mijn auto komt volgens de leasemaatschappij zaterdag as aan.
Krijg net bericht van de dealer. Transport duurt nog 2 a 3 weken vanuit Vlissingen. Transport zit vol. Het is echt ongelofelijk.Edson30 schreef op dinsdag 24 januari 2023 @ 10:06:
[...]
Ik vertrouw MME niet want toen mijn auto stond te rotten in de haven van Vlissingen was de status nog Valencia terwijl die dus al een tijd in NL was. Toch jammer dat die haven nu bezet wordt gehouden (althans kan nergens vinden tot wanneer dat duurt?) en de levering uitblijft, sterker nog volgens de Broekhuis app vindt de aflevering pas 22 februari plaats...
Walgelijke bedoening!Max1m1608 schreef op dinsdag 24 januari 2023 @ 14:58:
[...]
Krijg net bericht van de dealer. Transport duurt nog 2 a 3 weken vanuit Vlissingen. Transport zit vol. Het is echt ongelofelijk.
Ik durf al niet eens meer te bellen met de dealer
Bij mij wordt de datum steeds een week verschoven. Toen ik rond de 14e contact opnam werd het de 21e, begin deze week hoorde ik iets over de 28e. Ik ga ervan uit dat ik rond de 28e weer een nieuwe datum krijg. Dat zou zo maar eens 4 februari kunnen zijn
Ik heb eigenlijk liever dat ze zeggen: 'meneer, we hebben geen flauw idee, maar we denken dat het nog wel drie maanden gaat duren.' Dan kan het alleen maar meevallen.
Het is inderdaad een raar iets. Gelukkig is de verkoper waar ik contact mee heb een aardige man. Die kan er ook niets aan doen. Het is gewoon Forsld zelf die er een potje van maken. Er is elke keer wat. Heb een Kuga besteld met wat opties die ze zelf aanbieden. Ik denk dat ik eerder een Rolls Royce met custon opties had gehad als die kuga (helaas geen centen voor de rolls maar dat even daargelaten, het gaat om het idee 🤣🤣🤣).
Glashelder schreef op maandag 23 januari 2023 @ 16:02:
[...]
Jazeker, exact hetzelfde, alleen is die van mij om 06:10:00.0 uitgeladen en die van jou iets later![]()
Durf wel te wedden dat die ook in Antwerpen staat
Hoewel, bijna hetzelfde:
[Afbeelding]
Alleen de status code is anders, maar echt geen idee wat die cijfers inhouden.. positie op het voetbalveld parkeerterrein ?Ow en ik heb ook 'compound in'..
:strip_exif()/f/image/YYl3rX8lWCm2LUNOtgqXAJVq.jpg?f=fotoalbum_large)
Die van mij is ook in Antwerpen 😂
mei 2022 besteld
24-01-23 bij de dealer
word 07-02-023 geleverd
24-01-23 bij de dealer
word 07-02-023 geleverd
Inmiddels is de status van de auto weer veranderd:oxyle schreef op maandag 23 januari 2023 @ 19:03:
Denk dat die van mij nog lekker in Valencia staat:
[Afbeelding]
VMACS Status Description: COMPOUND IN
VMACS Status Code: 711
VMACS Status Since: 2023-01-23 22:11:00.0
Sinds de 14e dus niks gehoord, en spontaan nu ineens wel. Iemand die weet of te weten kan komen of die auto inmiddels hier of in Antwerpen staat? Of dat hij net een boot op gegaan is
oxyle schreef op donderdag 26 januari 2023 @ 08:01:
[...]
Iemand die weet of te weten kan komen of die auto inmiddels hier of in Antwerpen staat? Of dat hij net een boot op gegaan is
Contact gehad met de dealer. Staan heel veel auto's in Antwerpen te wachten maar er zijn nu weer problemen met transport. Normaal zit er tussen productie en levering bij dealer een maand. Nu al ongeveer 3 maand. Helaas blijft het wachten ook de dealer kan er niks zinnigs meer over vertellen. Zelf ophalen door de dealer is helaas geen optie.
December 2021 besteld en nog steeds niks van gehoord.
Ik ben bang dat het om het kleurtje van de auto gaat omdat ik de white platinum lak heb besteld, en die zie ik niet zo vaak voorkomen
.
Al meerdere malen is de afleverdatum verzet maar doordat het via een leasemaatschappij is weet ik niet eens of de auto al in elkaar is gezet....
Ik ben bang dat het om het kleurtje van de auto gaat omdat ik de white platinum lak heb besteld, en die zie ik niet zo vaak voorkomen
Al meerdere malen is de afleverdatum verzet maar doordat het via een leasemaatschappij is weet ik niet eens of de auto al in elkaar is gezet....
Wij hebben ook een white platinum in febr 2022 besteld. Is gebouwd op 22-12 en zou begin febr geleverd worden. Dit laatste zal wel opschuiven, gezien de voorgaande berichten...
Even aan je leasemaatschappij vragen wat de leverende dealer is en dan contact opnemen met de dealer, dat werkt het beste.Borrito schreef op donderdag 26 januari 2023 @ 19:43:
Ik ben bang dat het om het kleurtje van de auto gaat omdat ik de white platinum lak heb besteld, en die zie ik niet zo vaak voorkomen.
7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)
Even de leverende dealer bellen om te vragen hoe of wat. Er zijn er best nog wel wat die hem ook in 2021 hebben besteld en nog geen Kuga hebben. Welkom bij de club 🤣Borrito schreef op donderdag 26 januari 2023 @ 19:43:
Ik ben bang dat het om het kleurtje van de auto gaat omdat ik de white platinum lak heb besteld, en die zie ik niet zo vaak voorkomen.
Zal ik proberen. Ik ben benieuwd of ik die informatie van de dealer kan verkrijgen of dat het alleen via de leasemaatschappij kan. Maar het is het proberen waard.The Wizard schreef op donderdag 26 januari 2023 @ 19:52:
[...]
Even aan je leasemaatschappij vragen wat de leverende dealer is en dan contact opnemen met de dealer, dat werkt het beste.
Ik doe dit altijd zo met mijn leaseauto's, gewoon direct contact met de dealer, gewoon vragenBorrito schreef op donderdag 26 januari 2023 @ 20:09:
[...]
Zal ik proberen. Ik ben benieuwd of ik die informatie van de dealer kan verkrijgen of dat het alleen via de leasemaatschappij kan. Maar het is het proberen waard.
7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)
Mijn ST line X in white platinum staat in Antwerpen. Besteld februari 2022.Borrito schreef op donderdag 26 januari 2023 @ 19:43:
Zal daar wel de komende 2 maanden blijven staan
Wij zijn gekoppeld aan een vooruitbestelde Kuga Titanium Metallic grey, drivers pack en winterpack met voorbereiding voor trekhaak. Door de dealer besteld op 21-12-21Borrito schreef op donderdag 26 januari 2023 @ 19:43:
Hebben nog niets gehoord.
Ook een white platinum 🤣 zal wel wit gaan worden in de haven van Antwerpen. Mijn platinum white Vignale besteld maart 2022Glashelder schreef op donderdag 26 januari 2023 @ 21:32:
[...]
Mijn ST line X in white platinum staat in Antwerpen. Besteld februari 2022.
Zal daar wel de komende 2 maanden blijven staan
Even een vraagje aan de mensen die al een Kuga in bezit hebben. Heeft iemand ervaring met dakdrager van het met Thule (en dan specifiek voor de KUGA). Ik lees dat ik voetset 7106 moet hebben echter kom ik ook website's tegen met 7105. Nu is mijn vraag wat jullie gebruiken (als jullie een thule systeem hebben).
De wingbars heb ik namelijk al (135CM).
Mocht iemand het weten hoor ik het graag.
Groetjes
De wingbars heb ik namelijk al (135CM).
Mocht iemand het weten hoor ik het graag.
Groetjes
Mijn Lucid red vignale ook bestel begin maart 2022. Nog geen enkele informatie gekregen.DannyvG schreef op vrijdag 27 januari 2023 @ 10:02:
[...]
Ook een white platinum 🤣 zal wel wit gaan worden in de haven van Antwerpen. Mijn platinum white Vignale besteld maart 2022
VMACS Status Description: COMPOUND IN
VMACS Status Since: 2023-01-24 08:00:00.0
GOB Status Description:
GOB Status Code:
GOB Status Since:
Vehicle last started on (tappsDateTime):
Vehicle Date Time (vehicleDateTime):
Dit is veranderd er stond eerst compound out, betekend dit dat ie ergens anders is
Staat nog steeds in Valencia
VMACS Status Since: 2023-01-24 08:00:00.0
GOB Status Description:
GOB Status Code:
GOB Status Since:
Vehicle last started on (tappsDateTime):
Vehicle Date Time (vehicleDateTime):
Dit is veranderd er stond eerst compound out, betekend dit dat ie ergens anders is
Staat nog steeds in Valencia
[ Voor 17% gewijzigd door Ronaldvm op 29-01-2023 22:33 ]
“ mijn nieuwe auto zou hier al staan” zo zat ik in de auto. Ik kwam vandaag langs Amerfoort, dacht rij even langs de ford dealer waar naar 6x uitstel gedrag hij vandaag geleverd zou worden. Maar aantal dagen geleden weer een berichtje dat hij op zich laat wachten. Vanaf November 2021 wachten we, evht bijzonder dit. Nu staat hij op eind volgende maand.
:strip_exif()/f/image/sB12D4ZTgbnR8D8tBFLNklxi.jpg?f=fotoalbum_large)
Het duurt allemaal echt bizar langadrie1993 schreef op zaterdag 28 januari 2023 @ 09:01:
“ mijn nieuwe auto zou hier al staan” zo zat ik in de auto. Ik kwam vandaag langs Amerfoort, dacht rij even langs de ford dealer waar naar 6x uitstel gedrag hij vandaag geleverd zou worden. Maar aantal dagen geleden weer een berichtje dat hij op zich laat wachten. Vanaf November 2021 wachten we, evht bijzonder dit. Nu staat hij op eind volgende maand. [Afbeelding]
Mooie config! Ben voor bijna dezelfde config aan het wachten. Ben benieuwd. Succes!Libby2804 schreef op donderdag 26 januari 2023 @ 22:16:
[...]
Wij zijn gekoppeld aan een vooruitbestelde Kuga Titanium Metallic grey, drivers pack en winterpack met voorbereiding voor trekhaak. Door de dealer besteld op 21-12-21
Hebben nog niets gehoord.