AMD 7900XTX | Intel 13700 | 32GB | xTool S1 20W
Top. Ik zou zeggen je kan niet fout gaan met alle Williams kasten. Dat is toch waar ik ieder keer bij terug kom. Hoog entertainment gehalte. Ik vind de eerste Jurassic Park kast tof. Voor de rest is het echt een smaak ding denk ik. Ik raad je aan om The Pinball show nog een keer te kijken met alle kasten in FX op een rij. Dan zie je waarschijnlijk wel wat je echt aanspreektNgangatar schreef op vrijdag 8 april 2022 @ 21:45:
Ok, na ruim een week zijn mijn tokens weer hersteld en heb ik weer wat ik hoor te hebben, 841 ipv 77 tokens.
Zijn er inmiddels must have kasten naast degene welke ik al heb?
[Afbeelding]
Ryzen 7 5700X 16GB RTX 4060 1TB NVMe
Dat zou de 3e keer wordenRobolokotobo schreef op vrijdag 8 april 2022 @ 22:55:
[...]
Top. Ik zou zeggen je kan niet fout gaan met alle Williams kasten. Dat is toch waar ik ieder keer bij terug kom. Hoog entertainment gehalte. Ik vind de eerste Jurassic Park kast tof. Voor de rest is het echt een smaak ding denk ik. Ik raad je aan om The Pinball show nog een keer te kijken met alle kasten in FX op een rij. Dan zie je waarschijnlijk wel wat je echt aanspreekt
ik vind persoonlijk de Jaws kast en Back to the future erg leuk om te spelen ,veel variatie maar toch erg uitdagend . Jaws is wel erg lastig maar ik zelf sta inmiddels op plek 8 op de all time leaderboardNgangatar schreef op vrijdag 8 april 2022 @ 23:09:
[...]
Dat zou de 3e keer worden. Ik zocht echt ff spelers ervaringen.
psn: taker-mart
Ik heb vandaag Medieval Madness, The Party Zone en Monster Bash erbij gekocht. De Williams tafels die ik in de huidige staat afraad zijn Party Zone, Medieval Madness, Monster Bash, en Safe Cracker. Champion Pub, Creature from the Black Lagoon en Indiana Jones moet ik nog proberen. MM omdat de graphics nog wat werk kunnen gebruiken. Er mist goed contrast, schaduwen en de lampen van de kast zijn zwak. Party Zone is een puinhoop. Animaties die houterig verlopen. Ook gebrek aan contrast en de graphics missen dynamiek. En de camera standpunten zijn slecht uitgewerkt. Vooral de manual view. Monster Bash laat 1 op de 3 keer de bal door het midden gaan als hij terug komt aan de rechterkant van de loop.. Ziet er wel al aardig goed uit. Safe Cracker heeft gekraak in de audio maar ziet er al wel gigantisch mooi uitNgangatar schreef op vrijdag 8 april 2022 @ 23:09:
[...]
Dat zou de 3e keer worden. Ik zocht echt ff spelers ervaringen.
Ik heb vandaag Theatre of Magic geprobeerd omdat die in de gratis daily rotation zit en die lijkt gereed voor de full release. Erg indrukwekkende graphics en de physics zijn goed voor elkaar. De andere Williams tafels in deze staat op dit moment zijn Attack from Mars, Black Rose, Junk Yard en The Getaway
Ik ben het met je eens over MM, contrast is daar waardeloos inderdaad.
Black Rose en ToM stonden al op de wishlist, daar maar eens naar kijken.
https://www.twitch.tv/videos/1452233937
Ik geloof dat elke dag om twee uur s'nachts onze tijd de twee gratis kasten voor die dag beschikbaar komen
Vandaag Adventure Land en Jurassic Park
[ Voor 29% gewijzigd door Robolokotobo op 11-04-2022 03:29 ]
[YouTube: Zen Stop this Hot Mess - PinballFX Early Access]
Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm
inmiddels plek 2 bemachtigd in world war z - 306.200.145
[ Voor 15% gewijzigd door taker1987 op 21-04-2022 22:37 ]
Heel gaaf idd. Speelt ook net als een echte flipperkast wat de physics betreft. Turret overpowered indeedtaker1987 schreef op donderdag 21 april 2022 @ 20:01:
wat een heerlijke kast die world war z - 1 tip , zorg dat je die turret pakt ... je pakt daar zoveel punten meeben benieuwd naar de andere paramount kasten
inmiddels plek 2 bemachtigd in world war z - 306.200.145
https://www.reddit.com/r/...ales_so_lets_boot_up_fx3/
[ Voor 10% gewijzigd door Robolokotobo op 29-04-2022 21:08 ]
Ik zal eens kijken van het weekend of ik een paar pogingen kan doen. Vandaag toevallig paar keer Indy op FX gedaan. Blijft een lastige kast vind ik.
https://www.twitch.tv/videos/1469505919
[ Voor 5% gewijzigd door Robolokotobo op 30-04-2022 00:23 ]
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm
Is ondertussen een bekend probleem. Als je op de E.T. kast speelt gaan daarna alle andere tafels de hardware zwaarder belastenPatrickC schreef op vrijdag 6 mei 2022 @ 12:43:
Leuk die lighting patch... mijn FPS zijn gehalveerd. Ook iets vreemds aan de hand. Als ik de game opstart wordt het menu in 60FPS weergegeven. Start ik hierna E.T. op dan gaan de FPS richting 30-40. Als ik alle graphics settings omlaag aanpas, levert het bijna geen FPS winst op. Mijn GPU blijft max belast. Kom ik hierna terug in het menu, dan zijn de FPS nog steeds rond de 30. Iets klopt hier niet. Om uit te sluiten dat er iets mis is op mijn systeem, even een paar andere games geprobeerd, maar die halen gewoon hun normale FPS.
Ik ben er inmiddels ook achter ja… ik speel tot nu toe alleen de dagelijkse gratis kasten (ik vind het verschil met ‘oude’ kasten te klein tov FX3 waar ik 99 kasten bezit en de nieuwe kasten wil ik pas later op Steam aanschaffen) en een dag later was de performance weer ok.Robolokotobo schreef op woensdag 11 mei 2022 @ 04:21:
[...]
Is ondertussen een bekend probleem. Als je op de E.T. kast speelt gaan daarna alle andere tafels de hardware zwaarder belasten
Addertje onder het gras is dat je alle tafels zal moeten heraanschaffen, wat wel zonde is, gezien het enorme aantal tafels.
Kan iemand mij bevestigen of de nieuwe tafels die ik koop, voorlopig in early access op PC, kunnen worden geimporteerd op console? Ps5?
En hoe zal dit systeem werken, en wanneer is die release momenteel voorzien?
Mijn excuses als ik niet het volledige topic heb doorgenomen, maar wil zeker zijn van die cross platform vooraleer ik tafels begin te kopen...
Alvast bedankt voor een berichtje hierover
Het is nog niet bevestigd maar Mel Kirk van Zen heeft gezegd dat dat hun uitgangspunt is. En dat dat één van de redenen is dat ze voor het tickets systeem hebben gekozenGETHEZ schreef op zaterdag 21 mei 2022 @ 22:10:
Ok, in het verleden wel vaker pinball games gespeeld op playstation, was dus eens in de PS store aan het kijken en zag dat er een nieuwe game beschikbaar is, maar al een geluk dat ik verdere info heb opgezocht, want blijkbaar komt er dit jaar een nog nieuwere versie uit gemaakt door zen studios, pinball FX
Addertje onder het gras is dat je alle tafels zal moeten heraanschaffen, wat wel zonde is, gezien het enorme aantal tafels.
Kan iemand mij bevestigen of de nieuwe tafels die ik koop, voorlopig in early access op PC, kunnen worden geimporteerd op console? Ps5?
En hoe zal dit systeem werken, en wanneer is die release momenteel voorzien?
Mijn excuses als ik niet het volledige topic heb doorgenomen, maar wil zeker zijn van die cross platform vooraleer ik tafels begin te kopen...
Alvast bedankt voor een berichtje hierover
De release voor consoles staat gepland voor dit jaar. Geen datum bekend
@-ET- @Ngangatar @PatrickC
[ Voor 4% gewijzigd door Robolokotobo op 26-05-2022 22:21 ]
Cabinet mode zit nu ook in de gameCannoli schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 10:55:
Krijgt de Epic Store ook ondersteuning voor cabinet mode? (Of is het spel in ieder geval goed in portrait-mode te spelen?) Kan er niet veel over vinden.
Ja dat gaat mij net zo. Swords of Fury is ook fantastisch. Heb je Tales of the Arabian Nights gezien met de visuele extras aan? De licht en vuur effecten zijn nu extreem. Super mooi. Swords of Fury draait en speelt perfect. Zels één van de grootste critici (PinballWiz45B) is er over te spreken. En de layout van het speelveld is zeer vermakelijk. Het geeft een beetje een achtbaan idee. Er is een heleboel flow en het gaat alle kanten op-ET- schreef op vrijdag 27 mei 2022 @ 13:35:
ook maar een paar nieuwe tafels gekocht. Waaronder inderdaad Swords of Fury en Worldwar Z. Voor de rest nog wat Williams tafels erbij. Ik moet zeggen ik blijf de echte kasten leuker vinden dan de fantasy kasten.
Effecten zijn echt gaaf, maar damn wat leidt dat af. Ik heb het vaak ook uitstaan omdat het, vind ik, de beleving en beetje teniet doet.Robolokotobo schreef op vrijdag 27 mei 2022 @ 20:56:
[...]
Ja dat gaat mij net zo. Swords of Fury is ook fantastisch. Heb je Tales of the Arabian Nights gezien met de visuele extras aan? De licht en vuur effecten zijn nu extreem. Super mooi. Swords of Fury draait en speelt perfect. Zels één van de grootste critici (PinballWiz45B) is er over te spreken. En de layout van het speelveld is zeer vermakelijk. Het geeft een beetje een achtbaan idee. Er is een heleboel flow en het gaat alle kanten op
Ik heb het idee dat tales nog een beetje stroef loopt. Flow is nog niet helemaal lekker.
Is er eigenlijk al een manier om standaard allen je gekochte tafels te zien. Ik moet iedere keer het vinkje aanzetten van Owned
Ik heb geen idee. Ik wist niet eens dat dat kon-ET- schreef op vrijdag 27 mei 2022 @ 22:32:
[...]
Effecten zijn echt gaaf, maar damn wat leidt dat af. Ik heb het vaak ook uitstaan omdat het, vind ik, de beleving en beetje teniet doet.
Ik heb het idee dat tales nog een beetje stroef loopt. Flow is nog niet helemaal lekker.
Is er eigenlijk al een manier om standaard allen je gekochte tafels te zien. Ik moet iedere keer het vinkje aanzetten van Owned
Wat kon? in het overzicht de owned tabels weeergeven? Dat is een van de opties aan de zijkant. Maar zou wel handig zijn als hij die setting onthoud. Mogelijk komt dat in de final nog wel.Robolokotobo schreef op vrijdag 27 mei 2022 @ 22:46:
[...]
Ik heb geen idee. Ik wist niet eens dat dat kon
Ja dat idd. Zou mooi zijn als de game dat onthoud idd. Aan de andere kant willen ze waarschijnlijk laten zien welke tafels je nog kan kopen-ET- schreef op vrijdag 27 mei 2022 @ 22:50:
[...]
Wat kon? in het overzicht de owned tabels weeergeven? Dat is een van de opties aan de zijkant. Maar zou wel handig zijn als hij die setting onthoud. Mogelijk komt dat in de final nog wel.
ik vind de nieuwe kasten wel erg gaaf, met name met die lamp en dat arabische thema vind ik erg gaaf
Dat is Tales of the Arabian Nights. Erg gaaf met de extra visuele effecten idd. Wat je bedoelt is toernooien denk ik. Dat moet nu binnen enkele dagen in de game verschijnentaker1987 schreef op zaterdag 28 mei 2022 @ 12:05:
in de laatste pinball show laten ze events zien , weet iemand hoe je dit activeert ?
ik vind de nieuwe kasten wel erg gaaf, met name met die lamp en dat arabische thema vind ik erg gaaf
Performance nog niet helemaal top , maar dat is in deze fase te verwachten. Ik speel nu op een cab met 43 inch speelveld (fhd) 22inch backscreen (fhd) aangestuurd via een laptop met gtx1650. Zit te denken aan een upgrade van het speelveld , maar jullie enig idee wat er nodig is om een 4k speelveld en fhd backscreen op 60 frames aan te sturen?
Dan moet je al snel denken aan RTX 3070. Misschien later na meer performance updates en de game uit early acces dat een RTX 3060 het dan ook wel doen kan. Maar met ray tracing aan en alles op high zal het denk ik wel een flink zware game blijven in 4K. Als ik nu een kaart wou kopen voor 4K dan zou ik geen risico nemen en voor een RTX 3080 gaan. Ik weet niet hoeveel zwaarder het wordt van een tweede scherm. Maar aangezien dat alleen maar een backglass is met een scoreboard zal dat meevallen vermoed ikmollie schreef op zondag 12 juni 2022 @ 14:07:
Deze week voor het eerst eens gekeken of het zinvol is om later over te stappen van fx3
Performance nog niet helemaal top , maar dat is in deze fase te verwachten. Ik speel nu op een cab met 43 inch speelveld (fhd) 22inch backscreen (fhd) aangestuurd via een laptop met gtx1650. Zit te denken aan een upgrade van het speelveld , maar jullie enig idee wat er nodig is om een 4k speelveld en fhd backscreen op 60 frames aan te sturen?
En 32GB RAM en een nieuwe 8, 10 of 12 core processor met hyperthreading. Misschien dat 16GB RAM ook wel lukt. Als je nu high end gaat is 32GB RAM wel het meest logisch
[ Voor 7% gewijzigd door Robolokotobo op 12-06-2022 16:28 ]
ik stream nu regelmatig pinball fx op twitch , heb daarnaast ook wat contacten met het bedrijf , mochten jullie geintreseerd zijn in een toernooi zodra dit custom gemaakt kan worden dan hoor ik het graag
[ Voor 69% gewijzigd door taker1987 op 24-06-2022 09:56 ]
Bride of pinbot heb ik altijd al eens willen spelen. Wat is jouw Twitch kanaal? Dan kom ik kijken. Ik heb de laatste tijd meer zin in de Zen Originals dan in WIlliams. Ik vind Curse of the Mummy op het moment chill om te doen. Maar als Bride uit is dan gaan we weer even aan de Wiliams natuurlijktaker1987 schreef op vrijdag 24 juni 2022 @ 09:55:
wat vonden jullie van de laatste pinball show ?
ik stream nu regelmatig pinball fx op twitch , heb daarnaast ook wat contacten met het bedrijf , mochten jullie geintreseerd zijn in een toernooi zodra dit custom gemaakt kan worden dan hoor ik het graag
[ Voor 10% gewijzigd door Robolokotobo op 25-06-2022 10:28 ]
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/7DF2x1cYWIUtX2k28ksUg5fM.jpg?f=user_large)
even spelen zegt dieRobolokotobo schreef op donderdag 21 juli 2022 @ 05:19:
Vandaag komt de nieuwe Zen Original uit. Als het goed is wordt het niet zo warm vandaag dus ik wil hem wel even spelen. Ik heb Bride of Pinbot nog niet gekocht omdat hij mij een beetje saai lijkt. Ze hebben niet gespoiled wat de nieuwe tafel gaat zijn dus ik ben zeer benieuwd. Er is nu ook een Epic Games Store sale. Ik geloof dat als je nu alle tafels beschikbaar in Pinball FX in huis haalt dat je ongeveer 60% korting krijgt

Haha ja ik had de eerste plaats. Er zit een bug in die voor nog veel hogere scores zorgt wordt gezegd op het Discord. Beetje jammertaker1987 schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 01:36:
[...]
even spelen zegt diedirect een mega hoge score gehaald .. damn lekker hoor
![]()
![]()
Nu twijfel ik een beetje wat de 'way to go' is. Pinball FX ziet er gewoon uit als een goede game maar ik lees veel onvrede op reddit en steam. Qua tafels is Pinball FX3 wat uitgebreider maar ik neem aan dat deze niet meer geupdate wordt? Wat raden jullie aan voor casual play, ook gezien de kosten?
Casual play klinkt alsof je niet alle tafels wilt hebben, dan zou ik voor de nieuwe versie gaan want de kosten vallen dan erg mee.buMf00d schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 11:42:
Toevallig moest ik er deze week ineens aan denken dat ik in een ver veleden die Pinball FX games op de xbox 360 had gespeeld.
Nu twijfel ik een beetje wat de 'way to go' is. Pinball FX ziet er gewoon uit als een goede game maar ik lees veel onvrede op reddit en steam. Qua tafels is Pinball FX3 wat uitgebreider maar ik neem aan dat deze niet meer geupdate wordt? Wat raden jullie aan voor casual play, ook gezien de kosten?
Als ik alle tafels toevoeg (m.u.v. Indiana Jones), wat volgens mijn mandje 50 stuks zijn, dan geeft 'ie aan dat het 54% korting is (1058 tickets).Robolokotobo schreef op donderdag 21 juli 2022 @ 05:19:
Vandaag komt de nieuwe Zen Original uit. Als het goed is wordt het niet zo warm vandaag dus ik wil hem wel even spelen. Ik heb Bride of Pinbot nog niet gekocht omdat hij mij een beetje saai lijkt. Ze hebben niet gespoiled wat de nieuwe tafel gaat zijn dus ik ben zeer benieuwd. Er is nu ook een Epic Games Store sale. Ik geloof dat als je nu alle tafels beschikbaar in Pinball FX in huis haalt dat je ongeveer 60% korting krijgt
Als ik nu 6-7 tafels aan zou willen schaffen. Welke tafels zou jij dan adviseren? Gewoon voor casual play.
Die onvrede gaat over het ticket systeem. Je moet tickets aanschaffen om tafels te kopen en je moet minimaal 100 tickets kopen voor 8 euro. Het valt allemaal best mee. Je weet hoe het gaat tegenwoordig. Mensen mogen graag klagen. Er is nu een sale en als je meerdere tafels tegelijk koopt kosten een heleboel tafels maar ongeveer 2 euro per stuk. Behalve de allernieuwste tafels, die zijn ongeveer 3 of 4 euro. Ligt er dus aan hoeveel je koopt want als je meerdere van dezelfde license koopt, Williams bijvoorbeeld, dan krijg je extra korting en er is ook een stapel korting voor alle tafelsbuMf00d schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 11:42:
Toevallig moest ik er deze week ineens aan denken dat ik in een ver veleden die Pinball FX games op de xbox 360 had gespeeld.
Daarnaast zijn de meest hardcore spelers niet helemaal tevreden over de physics omdat FX3 in classic arcade mode in de meeste gevallen moeilijker is. Zoals het nu is maakt het wel veel leuker voor de gemiddelde speler. Mel Kirk, beetje de baas van Zen Studios, heeft ook geantwoord op de vraag waarom het niet moeilijker is zoals in FX3: "It's too frustrating"
FX heeft veel te bieden en als je pinball leuk vindt dan maak je nooit een mis stap door het te gaan spelen.
Je zou voor de Pinball Pass kunnen gaan aangezien je dan voor een euro of 8 beschikking hebt tot alle tafels behalve Indiana Jones, wat geen ramp is. Als je het na een maand nog leuk vindt dan zou je de tafels die je leuk vond tijdens die maand, aan kunnen schaffen
Ligt er een beetje aan wat je leuk vindt. Jij hebt volgens mij ook wel FX3 gespeeld dus dan zou ik voor de nieuwe tafels gaan:Cannoli schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 13:40:
[...]
Als ik alle tafels toevoeg (m.u.v. Indiana Jones), wat volgens mijn mandje 50 stuks zijn, dan geeft 'ie aan dat het 54% korting is (1058 tickets).
Als ik nu 6-7 tafels aan zou willen schaffen. Welke tafels zou jij dan adviseren? Gewoon voor casual play.
1. Curse of the Mummy
2. Grimm Tales
3. Swords of Fury
4. Star Wars Collectibles
5. World War Z
En dan zou ik Tales of the Arabian Nights en Attack from Mars toevoegen omdat die zo mooi zijn in FX en super spelen. Die zaten dus ook al in FX3. Er zijn ook meer nieuwe tafels maar die vijf zijn erg goed
Star Wars Collectibles is wel behoorlijk hardcore. Daar moet je wel een aantal uren in steken voordat je echt wat bereikt
:strip_exif()/f/image/1sgnlxDzv7Gbik6c9NxsXfcI.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 18% gewijzigd door Robolokotobo op 22-07-2022 19:06 ]
:strip_exif()/f/image/t0acAZH8qWAg3k6p9j2gTj0h.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/e07C06Z6n5OcyinOZ7ljChuo.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/ZNsCEciWZ3yNYh85ki3BdRch.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/Kyf1IfYGf5Ml4e3wjwA3Qrhx.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 14% gewijzigd door Robolokotobo op 22-07-2022 19:19 ]
@buMf00d Bedankt voor het langskomen tijdens de livestream!
@-ET- Ik heb al een tijdje niks meer van je gehoord. Hoe gaat het met de pinball?
[ Voor 33% gewijzigd door Robolokotobo op 30-07-2022 17:28 ]
Momenteel lekker aan het genieten van vakantie. Dus geen pinball maar zon enRobolokotobo schreef op zaterdag 30 juli 2022 @ 17:27:
Krankzinnig potje Monster Bash in het Distance Challenge Event vanmiddag
[YouTube: Insane game of Monster Bash. Pinball FX Distance Challenge Event]
@buMf00d Bedankt voor het langskomen tijdens de livestream!
@-ET- Ik heb al een tijdje niks meer van je gehoord. Hoe gaat het met de pinball?
Ik moet zeggen dat ik wel verschillende tafels in FX heb maar het toch niet zo vaak opstart als dat ik met FX3 deed. Misschien ook door de zomer avonden dat ik niet vaak achter de laptop zit.
Geniet er van-ET- schreef op zaterdag 30 juli 2022 @ 21:05:
[...]
Momenteel lekker aan het genieten van vakantie. Dus geen pinball maar zon en![]()
Ik moet zeggen dat ik wel verschillende tafels in FX heb maar het toch niet zo vaak opstart als dat ik met FX3 deed. Misschien ook door de zomer avonden dat ik niet vaak achter de laptop zit.
Welke tafels heb je het dan over? En speelde je classic arcade of single player in FX3? Ik vind de Williams kasten eigenlijk wel goed spelen in FX. Ik denk dat je er gewoon even aan moet wennen. Dat is altijd zo als je van de ene pinball game naar de andere gaatDominoNL schreef op donderdag 8 september 2022 @ 14:31:
Ik blijf het balen vinden dat pinball FX zoveel anders voelt dan FX3. In FX3 liep alles als de gesmeerde bliksem, maar in FX voelt alles stroperig en traag aan. Alsof alles 3x zo zwaar is als in het echt. Heel jammer, want het concept blijft echt super. Benieuwd of daar nog verandering in gaat komen.
@DominoNL Er is sinds kort een doorgewinterde pinball kenner aanwezig op het Pinball FX Discord. Hij is volgens mij degene met de meeste kennis die ik ooit voorbij heb zien komen. En hij zegt dat Williams op FX realistischer is dan in FX3
[ Voor 15% gewijzigd door Robolokotobo op 08-09-2022 18:06 ]
Die laatste toevoeging (fps limiter in nvidia panel) zou het heel goed kunnen zijn, dat ga ik vanavond eens proberen.
Het voelt als een soort hele dikke input/output lag. Ik heb lang geleden een keer deadspace 1 gespeeld waarbij de vertical sync eenzelfde stroperigheid als effect had. Helaas was het uitzetten van vsync in FX niet de oplossing.
Verder, een GTX1080 zou toch voldoende moeten zijn op 1440p? En de game lijkt me ook niet heel CPU afhankelijk?
[ Voor 16% gewijzigd door DominoNL op 08-09-2022 18:17 ]
Ja die tip helpt ook met de inputlag. V-sync uit doen, dat wel. Er is af en toen nog een klein beetje screen tearing bij mij op die manier. Maar met de ingame framerate limiter op 60 fps was het screen tearing all over the place. Tja de game is nog in early acces. Maar als hij mij dat niet vertelt had dan had ik waarschijnlijk nog maanden lang met een opstijgende PC gespeeld. GTX 1080 is meer dan genoeg. Sowieso voor 60fps. Misschien een instelling hier en daar terug schroeven. Ik speel ook op medium settings en AA uit om er zeker van te zijn dat de game vloeiend draait. Beetje uit voorzorg zeg maar. Want hij draait waarschijnlijk ook prima op hoge instellingen. Trouwens, ik geloof dat één van de AA instellingen niet deugt. TAA of FXAA. Één van die twee zorgt voor meer inputlag. Ik heb het maar gewoon uit gezet. Ik mis AA niet zo op mijn 24 inch 1080P monitorDominoNL schreef op donderdag 8 september 2022 @ 18:16:
Die laatste voevoeging zou het heel goed kunnen zijn, dat ga ik vanavond eens proberen.
Het voelt als een soort hele dikke input/output lag. Ik heb lang geleden een keer deadspace 1 gespeeld waarbij de vertical sync eenzelfde stroperigheid als effect had. Helaas was het uitzetten van vsync in FX niet de oplossing.
Verder, een GTX1080 zou toch voldoende moeten zijn op 1440p? En de game lijkt me ook niet heel CPU afhankelijk?
Graag gedaan. Bedank chuck.cochems maar in het Pinball FX Discord haha. Dat is degene die het mij verteldeDominoNL schreef op zondag 11 september 2022 @ 19:01:
Nou, dat was het inderdaad. Via het nvidia control panel op 60 fps gelockt en het draait weer zoals ik zou willen. Thanks! Goeie tip!
De events zijn echt zo cool om te doen. Voor de flips en distance events moet je echt even uitvogelen wat de beste strategie is
Virussen? Scan ze hier!
Verder verdeel ik mijn pinball tijd op de PC (naast mijn grootste gaming hobby sim racing) ook met Future Pinball en Visual Pinball X. En die nieuwe FizX physics in Future Pinball zijn voor FP een enorme verbetering.
had nu het briljante plan om eens een 144hrz scherm te gaan gebruiken kijken of dat nog wat brengt
edit:
Hello, I noticed your post while looking up some info on something else. I had this same issue just recently as well. I was able to find a solution in these forums. I'll post it here so you can see if it solves it for you as well.
Go to your game folder where Pinball Arcade is saved
Select and right click on the PinballArcade11 application (for DX11)
Go to properties then to compatibility
Check the box for Disable Fullscreen Optimizations and apply
zou het zo simpel zijn?
[ Voor 38% gewijzigd door SAiN ONeZ op 18-09-2022 16:17 ]
N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ɯoǝʇ uıǝʇ ƃǝʞʞǝɹ ʍoɹpǝu ®
Ik speel momenteel maar eens in de paar maanden de versie op de PS4. Dat is FX2 denk ik? Ik heb geen budget voor nieuwe games of tafels momenteel. Ik merkte dat ik Attack from Mars redelijk kon en dat ik Back to the Future het allerleukste vind. Dus als ik speel, speel ik vrijwel altijd die twee.Robolokotobo schreef op zondag 18 september 2022 @ 13:14:
Het weer is omgeslagen mensen. Start of spring. Komen jullie nu terug bij FX?@Ngangatar @-ET- @taker1987 @Jorgen @wildhagen @mollie @buMf00d @Cannoli @PatrickC @GETHEZ @Beakzz @Furfoot @SAiN ONeZ @zeforze @Hillwoods en everybody else?
De events zijn echt zo cool om te doen. Voor de flips en distance events moet je echt even uitvogelen wat de beste strategie is
Your Friendly Neighborhood Moderator
Hou overigens niet altijd alle sales in de gaten maar klopt het dat table-packs weinig/niet in de Microsoft Store "aanzienlijk" een korting krijgen?
Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof
Een jaar na de early acces release. Ik geloof dat dat Maart of April 2023 is. Ze hebben zeker vorderingen gemaakt. Met de nieuwe lichteffecten zien de Williams tafels er veel beter uit dan op FX3. En er zijn een hoop bugs opgelostPatrickC schreef op zondag 18 september 2022 @ 13:21:
@Robolokotobo Gisteren nog even FX gespeeld na een aantal maanden en er is wel progressie gemaakt. Wanneer komt FX naar Steam? Is dat een jaar na de eerste early access release of pas een jaar nadat de early access is afgelopen?
Verder verdeel ik mijn pinball tijd op de PC (naast mijn grootste gaming hobby sim racing) ook met Future Pinball en Visual Pinball X. En die nieuwe FizX physics in Future Pinball zijn voor FP een enorme verbetering.
Lees het gesprek met DominoNL hierboven. Het zal je verbazen hoe perfect het dan speelt-ET- schreef op zondag 18 september 2022 @ 13:43:
Ik heb van de week toevallig weer gespeelt. Gek genoeg pakt het mij niet zoals FX3 wel deed. Op de 1 of andere manier speelt het toch niet lekker. Waardoor ik dan toch snel afhaal.
Geen idee. I geloof dat TPA altijd in 60fps draait. Kan zijn dat je zo de fps wel kan verhogen. Als dat is wat je bedoeltSAiN ONeZ schreef op zondag 18 september 2022 @ 13:53:
Ik speel nog altijd Pinball arcade, en zoals je al aanhaalt ik was ook alweer sinds vorige week bezig, vooral de williams uit de jaren negentig, ik draai een niet zo hele legale versie, maar die haalt blijkbaar vanzelf de kasten binnen, ik had ineens die ghostbusters kast erin staan
had nu het briljante plan om eens een 144hrz scherm te gaan gebruiken kijken of dat nog wat brengt
edit:
Hello, I noticed your post while looking up some info on something else. I had this same issue just recently as well. I was able to find a solution in these forums. I'll post it here so you can see if it solves it for you as well.
Go to your game folder where Pinball Arcade is saved
Select and right click on the PinballArcade11 application (for DX11)
Go to properties then to compatibility
Check the box for Disable Fullscreen Optimizations and apply
zou het zo simpel zijn?
Voor jou misschien. Maar er zijn nog altijd veel mensen die graag op een monitor of TV spelenFurfoot schreef op zondag 18 september 2022 @ 17:59:
Deze versie voegt eigenlijk niks toe tot ze VR toevoegen.
Dat is FX3. Is ook top. De nieuwe FX komt dit jaar ook nog naar de consoles. De bedoeling is dat naast de nieuwe consoles de game ook op de PS4 en Xbox One gaat verschijnen. Ik heb het vermoeden dat ze eerst op de PS5 en Series X uitbrengen omdat dat makkelijker te optimaliseren isJorgen schreef op zondag 18 september 2022 @ 19:18:
[...]
Ik speel momenteel maar eens in de paar maanden de versie op de PS4. Dat is FX2 denk ik? Ik heb geen budget voor nieuwe games of tafels momenteel. Ik merkte dat ik Attack from Mars redelijk kon en dat ik Back to the Future het allerleukste vind. Dus als ik speel, speel ik vrijwel altijd die twee.
Dan heb je het over FX3 omdat FX nog moet verschijnen voor consoles (Voordat het jaar over is). FX3 op de Series X speelt goed als je een beetje snelle monitor of TV hebt (inputlag). Je speelt dan wel gelocked op 60 fps. Maar goed daar is de game ook voor gebouwd. Met meer fps gaat de bal zich anders gedragen. Grafisch ziet FX3 er prima uit op consoles. Op PC kan je de grafische instellingen nog net een beetje verhogen. Maar je zal niet echt wat missenMAX3400 schreef op zondag 18 september 2022 @ 19:53:
Speelt het nog een beetje op de Xbox Series X? Of mis ik dan bepaalde zaken / tafels / instellingen waar je op de PC meer nut uithaalt?
Hou overigens niet altijd alle sales in de gaten maar klopt het dat table-packs weinig/niet in de Microsoft Store "aanzienlijk" een korting krijgen?
Ik heb het Xbox platform al een tijdje niet meer in de gaten gehouden voor kortingen. Maar die waren er altijd wel
Your Friendly Neighborhood Moderator
https://www.twitch.tv/videos/1590150523
Ik zal het eens even bekijken als ik weer achter de laptop zit.Robolokotobo schreef op maandag 19 september 2022 @ 02:19:
[...]
Lees het gesprek met DominoNL hierboven. Het zal je verbazen hoe perfect het dan speelt
Hoop dat The Addams Family er bij zit.
Had ik jaren terug op pinmame en v***pinball.
★ Lijkt joop.nl wel hier ★
En Scared Stiff plz! Dan doe ik een klein vreugdesdansje!MrMonkE schreef op donderdag 22 september 2022 @ 16:36:
[...]
Hoop dat The Addams Family er bij zit.
Had ik jaren terug op pinmame en v***pinball.
(Oh, wow Scared Stiff is een midway/bally tafel. Dat zal dus wel niet. My bad).
[ Voor 13% gewijzigd door DominoNL op 22-09-2022 16:56 ]
We krijgen ook een nieuwe physics feature waarvoor Deep komt opdraven. Hij is de physics developer van Zen
Daarnaast 12 nieuwe remasters uit FX3 wat waarschijnlijk Star Wars tafels zijn
Nieuwe Williams volgende maand
[ Voor 4% gewijzigd door Robolokotobo op 22-09-2022 17:53 ]
Ze hebben Pro Mode toegevoegd voor Williams. De tafels staan steiler. De outlanes staan meer open, De regels zijn strenger. Een beetje zoals in officiële toernooien op echte flipperkasten. Geen extra ballen
Maar, de meeste StarWars kasten zaten toch al in FX inmiddels? Of waren er nog 12?
wat mij voornamelijk opvalt is dat hasbro en nog een paar merken hun eigen categorie hebben in de lijst .. alsof er dus meer kasten van die license uit komen ..
ik vind de star wars kasten wel echt heel gaaf om te spelen hoor , lang niet allemaal , maar er zitten pareltjes tussen
waar blijft Marvel en Bethesda
ik hoop dat Stern ook ooit komt
[ Voor 42% gewijzigd door taker1987 op 27-09-2022 12:18 ]
Godzilla, Deadpool, Elvira, Guardians of the Galaxy, Mandalorian, Jurassic park, Teenage Mutant Ninja Turtles, Star Trek...om maar even wat instant buys van mij te noemen.

[ Voor 11% gewijzigd door Saybia op 28-09-2022 02:25 ]
Herkenbaar.Saybia schreef op woensdag 28 september 2022 @ 02:24:
[...]
Godzilla, Deadpool, Elvira, Guardians of the Galaxy, Mandalorian, Jurassic park, Teenage Mutant Ninja Turtles, Star Trek...om maar even wat instant buys van mij te noemen.Daarnaast nog tijd vrijmaken om te spelen want ik heb al tijden niet gespeeld.
Dat is absoluut het geval. Veel wordt mogelijk gemaakt door de vrij nieuwe samenwerking met Zen en Embracer Group. Embracer heeft een heleboel licenties in beheertaker1987 schreef op dinsdag 27 september 2022 @ 12:16:
wat mij voornamelijk opvalt is dat hasbro en nog een paar merken hun eigen categorie hebben in de lijst .. alsof er dus meer kasten van die license uit komen ..
Stern is denk ik het grootste doel voor Zen. Dat zou natuurlijk geweldig zijn als we die in de game kunnen spelen. Stern heeft zelf gezegd dat het wel gaat gebeuren maar 'It's not around the corner'. Dat is ondertussen wel een jaar geleden dat ze dat gezegd hebben
[ Voor 23% gewijzigd door Robolokotobo op 30-09-2022 14:07 ]
jah ik ben heel benieuwd naar de kasten die er nog komen gaan de komende tijd en wanneer het naar de consoles gaat komenRobolokotobo schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 14:03:
[...]
Dat is absoluut het geval. Veel wordt mogelijk gemaakt door de vrij nieuwe samenwerking met Zen en Embracer Group. Embracer heeft een heleboel licenties in beheer
Stern is denk ik het grootste doel voor Zen. Dat zou natuurlijk geweldig zijn als we die in de game kunnen spelen. Stern heeft zelf gezegd dat het wel gaat gebeuren maar 'It's not around the corner'. Dat is ondertussen wel een jaar geleden dat ze dat gezegd hebben
Heb je het wel voor FX ingesteld op 60 fps? Of voor alle games? Je moet het specifiek voor FX instellen anders werkt het niet. Anders zou ik gewoon de instellingen wat verlagen. Het is geen pretje als fans van computers veel geluid maken en echt goed voor de levensduur van je laptop is het ook niet denk ik-ET- schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 21:57:
inmiddels weer kunnen spelen. Feeling op de tafels is wel een stuk beter. Stond ook een grote update van ruim 5GB klaar. Dus er is wel veel gesleuteld. Ik heb ook die setting gedaan zodat het Nvidia Control panel bepaald dat de max FPS op 60 staat. Nu moet ik wel zeggen mijn laptop blaast dan alsnog als een gek. Terwijl met FX3 of Diablo 3 dat absoluut niet is.
Donderdag komt er een nieuwe Williams kast uit. World Cup Soccer
Ja ik moest specifiek de executable nog op zoeken om de aanpassing te maken.Robolokotobo schreef op dinsdag 18 oktober 2022 @ 11:31:
[...]
Heb je het wel voor FX ingesteld op 60 fps? Of voor alle games? Je moet het specifiek voor FX instellen anders werkt het niet. Anders zou ik gewoon de instellingen wat verlagen. Het is geen pretje als fans van computers veel geluid maken en echt goed voor de levensduur van je laptop is het ook niet denk ik
Ziet er wel goed uit World Cup
Donderdag komt er een nieuwe Williams kast uit. World Cup Soccer
[YouTube: Williams™ Pinball - World Cup Soccer Arrives October 20!]
Ik zal nog eens kijken wat ik kan tweaken. Ray tracing had ik ook al uitgezet.
je had ook een behoorlijke score zo te zienRobolokotobo schreef op donderdag 20 oktober 2022 @ 20:22:
De nieuwe tafel is uit en ik moet zeggen, zeer vermakelijk
maar echt een heerlijke en leuke kast
ik heb voor een jaar lang pinball pass en voeg alle kasten toe aan mijn favorieten die ik ooit wil gaan halen .
volgende maand denk ik dat we marvel gaan krijgen of bethesda .
ben heel benieuwd naar het plan voor volgend jaar , ook wacht ik nog op de console versie
Ja klopt. Miljard bedoel je trouwens. Mijn eerste potje was een reset. En mijn tweede potje duurde erg lang en was 5 miljard. Was toen ook nummer 1 en Tarek Oberdieck stond achter mij met 3 miljardtaker1987 schreef op vrijdag 21 oktober 2022 @ 11:39:
[...]
je had ook een behoorlijke score zo te zienrond de 5 miljoen ongeveer zag ik .. hier naar een paar try,s zat ik op de 1 miljoen .
maar echt een heerlijke en leuke kast![]()
ik heb voor een jaar lang pinball pass en voeg alle kasten toe aan mijn favorieten die ik ooit wil gaan halen .
volgende maand denk ik dat we marvel gaan krijgen of bethesda .
ben heel benieuwd naar het plan voor volgend jaar , ook wacht ik nog op de console versie
Pinball pass is wel vet. Ik had dat misschien liever ook gedaan voor een jaar en wanneer de game op Steam uit komt daar alle tafels kopen. Ik verwacht veel meer spelers op Steam dan dat er nu zijn op Epic
Ja op de road map staat voor november een nieuwe Zen Original en 'Big remastered pack'. Dat zou heel goed Marvel kunnen zijn of Bethesda. Of misschien die cartoon pack uit FX3 met Family Guy, American Dad en Bob's Burgers. Of misschien de tafels van de Aliens pack
Ik hoop dat de console versie voor de kerst beschikbaar gaat zijn. Zullen veel mensen blij mee zijn. Ze hebben dit jaar zoveel nieuwe flipperkasten uitgebracht in de game dat de console spelers dan heel veel te spelen hebben
Dat moet dan zeer recente info zijn want een half jaar geleden werd het tegenovergestelde verteld, zelfs in de FAQ van de ontwikkelaars.taker1987 schreef op vrijdag 21 oktober 2022 @ 12:37:
Als het goed is hoef je de kasten maar 1x te kopen en kan je ze naar elk platform mee nemen .. account gebonden dacht ik
Zen heeft gezegd dat het ticket systeeem er mede voor is om cross buy mogelijk te maken
Maar niet tussen Epic en Steam vermoed ik
Maar misschien ook wel. Zou mogelijk kunnen zijn omdat Zen het allemaal beheerd
[ Voor 40% gewijzigd door Robolokotobo op 21-10-2022 13:48 ]