“Many of life’s failures are people who did not realize how close they were to success when they gave up” - Thomas Edison
Vraagje, waar heb jij die API gevonden?resusaapje schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 17:32:
Hey, een nieuw project bij Kusama!
Zeitgeist ZTG. Waar komt die vandaan? Enniewee, $1000/KSM is 360% API.
En plots genoeg KSM om de huidige veiling te winnen.
Nog vier uur te gaan. HURRY!!!
Ik kom hem nergens tegen.
vermoed afgezet tegen de ICO prijs. Of is er al een onbekende exchange die hem verhandeld?Laurens1970 schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 19:25:
[...]
Vraagje, waar heb jij die API gevonden?
16th slot is toch al vergeven aan Subsocial. Bid ZTG niet mee voor de 17de slot? Dus dan hebben we nog een week toch. Subsocial is nog geen winnner maar wel maximaal ingeschreven.resusaapje schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 17:32:
Hey, een nieuw project bij Kusama!
Zeitgeist ZTG. Waar komt die vandaan? Enniewee, $1000/KSM is 360% API.
En plots genoeg KSM om de huidige veiling te winnen.
Nog vier uur te gaan. HURRY!!!
Pls correct me if wrong
Dit klopt idd.thefox231 schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 21:14:
[...]
16th slot is toch al vergeven aan Subsocial. Bid ZTG niet mee voor de 17de slot? Dus dan hebben we nog een week toch. Subsocial is nog geen winnner maar wel maximaal ingeschreven.
Pls correct me if wronganders snel KSM kopen haha.
Nee klopt. "Finished" is geen "Winner"thefox231 schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 21:14:
[...]
16th slot is toch al vergeven aan Subsocial. Bid ZTG niet mee voor de 17de slot? Dus dan hebben we nog een week toch. Subsocial is nog geen winnner maar wel maximaal ingeschreven.
Pls correct me if wronganders snel KSM kopen haha.
Nog tot 12 december dus om te kijken waar het heen gaat
“Many of life’s failures are people who did not realize how close they were to success when they gave up” - Thomas Edison
Je moet toch wat als je je kansen wil inschatten, dus de ICO prijs ingevuld: $1,25Laurens1970 schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 19:25:
[...]
Vraagje, waar heb jij die API gevonden?
Zal naar verwachting hoger gaan (hoe lang? geen idee), maar kan ook lager uitkomen als ze bv de liquiditeit niet op orde hebben. MTO bv...
Tokens per KSM = Rewards / KSM raised,
Verwachte prijs = Tokens per KSM / Token prijs
Tenslotte APY = Verwachte prijs / $Koers KSM
Allemaal natte vingerwerk ben ik bang
Wel research gedaan, hoop ik?

Ik heb namelijk geen idee van de kwaliteit van het product en de levensvatbaarheid van het product

Haha ik heb ook 5x moeten kijken of ik het bij het juiste eind hadresusaapje schreef op zaterdag 4 december 2021 @ 23:44:
[...]
Nee klopt. "Finished" is geen "Winner"![]()
Nog tot 12 december dus om te kijken waar het heen gaat
Maar had helaas niet heel veel Dotjes te besteden, gestemd op acala, moonbeam en clover. Nu kom ik van de laatste 2 rewards claimen en dat staat ook direct in mijn spotwallet. In het geval van movr is dat nu 80 cent waard 😂.
Maar kan niet meer echt terugvinden wat het voor de rest gaat opleveren.
Zeker.resusaapje schreef op zondag 5 december 2021 @ 00:56:
[...]
Wel research gedaan, hoop ik?![]()
Ik heb namelijk geen idee van de kwaliteit van het product en de levensvatbaarheid van het product
Achteraf beter nog even kunnen afwachten wat de rewards zullen worden volgende week, maar goed. Heb niet al te veel KSM gealloceerd.
80 cent is 80 cent, binnen is winnenDarkShadow schreef op zondag 5 december 2021 @ 08:07:
Waarom was het geen goed idee om te doen via Binance? Vond het iig vrij gebruiksvriendelijk werken.
Maar had helaas niet heel veel Dotjes te besteden, gestemd op acala, moonbeam en clover. Nu kom ik van de laatste 2 rewards claimen en dat staat ook direct in mijn spotwallet. In het geval van movr is dat nu 80 cent waard 😂.
Maar kan niet meer echt terugvinden wat het voor de rest gaat opleveren.
Voor iedereen persoonlijk wat je doet. Voor mij geldt dat het Polkadot trajetc 2 jaar duurt. 2 Jaar lang zijn je ingelegde DOTs dus eigendom van Binance, want not you keys, not your coins. Binance zit al een tijdje in zwaar weer, je weet niet wat tussen nu en twee jaar gebeurt.
Daarnaast kunnen de projecten incentives hebben die je via Binance wellicht niet krijgt. Zoals de liquid DOTs bij Acala en Parallel.
Ligt eraan welke gaat winnen (5th slot, verwacht dat 1 van deze 3 het wordt)
maar dit kun je wel op de laatste dag zien toch welke het waarschijnlijk wordt: Leading blocks %
toch? of werkt dat zo niet?
Zie https://parachains.info/auctions, helemaal onderaan voor de huidige stand.
Parallel Finance wint de volgende daarna is het tussen Clover en Manta. Diegene die in de laatste week aan kop heeft gestaan wordt meegenomen in een loting waarbij hoe langer je aan kop stond hoe meer kans op de winst (namelijk er wordt random een block met bijbehorende koploper geselecteerd uit de laatste week). Zo heeft Acala ook de eerste ronde gewonnen terwijl ze net nipt minder hadden dan Moonbeam tijdens het sluiten van de veiling.
De grootste kans is dus tot het laatste wachten en kijken wel partij het meeste aan kop heeft gestaan in de laatste week (geen garanties, want het blijft random).
[ Voor 13% gewijzigd door crypto-mdk op 06-12-2021 10:24 ]

Twee projecten vielen mij op:
- Zeitgeist op Kusama:
"Protocol for efficient trading of prediciton market shares". Net een samenwerking met Acala aangegaan. kan er niet veel over vinden, maar ziet er ook weer niet slecht uit. Ze bestaan al even, hebben een ICO achter de rug en zoeken samenwerkingen. Op basis van wat we kunnen weten, schat ik een APY in van +200%, dus elke KSM levert 2x z'n waarde in ZTG op. Waarom? ICO was $1,25/ZTG, dus ik ga ervan uit dat de marktwaarde iig initieel hoger zal zijn. De base KSM raised is begrenst op 25.000 KSM, maar ze zitten nu op 22.800 KSM raised, dus ik ga uit van de maximaal haalbare van 500 ZTG/KSM. Daarmee ligt de verwachte opbrengst voor mij op $650/KSM
Versimpelde som:
APY = #ZTG * Tokenprijs / KSMprijs
- Parallel Finance op Polkadot:
"Decentralized lending/borrowing and staking protocol".
Valt veel over te vertellen, maar hebben vast al naar gekeken. Mijn gevoel is: had ik er maar meer ingestoken, ipv in andere...
Op basis van wat we kunnen weten, schat ik een APY in van +125%, dus elke DOT levert 1,25x z'n waarde in PARA op. Waarom? inschatting van da interwebs is een redelijke $0,50/PARA, dus ik ga ervan uit dat de marktwaarde iig initieel hoger zal zijn. DOT raised is nu 10.000.000 KSM met nog 1 dag te gaan, dus ik ga uit van de maximaal haalbare van 135 PARA/DOT. Daarmee ligt de verwachte opbrengst voor mij op $65/PARA.
Daarnaast krijg je nog 1 liquid DOT voor elke geïnvesteerd DOT, om gedurende de 2 gelockte jaren toch nog leuke DOT-dingetjes te kunnen doen.
Versimpelde som:
APY = #ZTG * Tokenprijs / KSMprijs / 2
(delen door twee, vanwege 2 jaren gelockt)
Kortom, qua cijfers springen deze twee er voor mij uit.
NFA!!!
Wat denken jullie?
Kijkende naar de ICO prijs van $1.25 en het huidige aantal gecontribueerde KSM (28.2k) zijn de huidige rewards ca. $640 per 1 KSM. Ik denk dat deze $640 nog omhoog zal gaan. Aantal KSM zal natuurlijk toenemen (ik gok op ca. 50k), maar de prijs zal naar mijn verwachting ook aardig toenemen. Slechts 100m supply, dus dat valt echt mee. Bij een x3 zouden de rewards dan bijna $1100 zijn - oftewel een goede deal.
Parallel heb ik juist vermeden omdat de rewards matig zijn (EFI, LIT en zelfs CLV leveren meer op). Totale supply 10 miljard, ICO prijs $0.10 (volgens mij?).
[ Voor 4% gewijzigd door Chaes op 07-12-2021 14:13 ]
Oh? met welke cijfers werk jij dan?Chaes schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 14:12:
ZTG heb ik zelf al een zakje KSM op ingezet.
Kijkende naar de ICO prijs van $1.25 en het huidige aantal gecontribueerde KSM (28.2k) zijn de huidige rewards ca. $640 per 1 KSM. Ik denk dat deze $640 nog omhoog zal gaan. Aantal KSM zal natuurlijk toenemen (ik gok op ca. 50k), maar de prijs zal naar mijn verwachting ook aardig toenemen. Slechts 100m supply, dus dat valt echt mee. Bij een x3 zouden de rewards dan bijna $1100 zijn - oftewel een goede deal.
Parallel heb ik juist vermeden omdat de rewards matig zijn (EFI, LIT en zelfs CLV leveren meer op). Totale supply 10 miljard, ICO prijs $0.10 (volgens mij?).
Dit is mijn natte-vinger-lijst:
Token prijs | Token/DOT | Prijs/DOT | APY | |
Acala | $5,00 | 5,5 | $27 | 50% |
Moonbeam | $5,00 | 4,2 | $21 | 38% |
Astar | $0,514 | 122 | $62 | 110% |
Parallel | $0,50 | 135 | $68 | 125% |
Clover | $0,87 | 50 | $21 | 80% |
Manta | $0,50 | 43 | $68 | 38% |
Efinity | $1,20 | 58 | $70 | 129% |
Litentry | $3,30 | 15 | $52 | 96% |
PS: vette prijzen zijn bekend, andere prijzen zijn aanname
PPS: APY is teruggerekend van 96wkn naar 52wkn, voor netto APY gecorrigeerd voor gemiste DOT-staking opbrengsten doe -15%
[ Voor 3% gewijzigd door resusaapje op 08-12-2021 10:42 ]
Aha het zit 'm in de prijs van PARA dus. Hoe kom je precies bij $0.50? Lijkt me erg sterk persoonlijk.resusaapje schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 14:59:
[...]
Oh? met welke cijfers werk jij dan?
Token prijs Token/DOT Prijs/DOT APY Acala $5,00 5,5 $27 50% Moonbeam $5,00 4,2 $21 38% Astar $0,30 122 $36 66% Parallel $0,50 135 $68 125% Clover $0,87 50 $21 80% Manta $0,50 43 $68 38% Efinity $1,20 58 $70 129% Litentry $3,30 15 $52 96%
(vette prijzen zijn bekend, andere prijzen zijn aanname)
En hoe kom je op 135 PARA per DOT? Zit nu toch op ~99?
Bovendien was de ICO prijs van ASTR $0.514, iets hoger dan de $0.30 die in jouw tabel staat. Hopelijk blijft de prijs ook boven de ICO prijs.
[ Voor 7% gewijzigd door Chaes op 07-12-2021 15:32 ]
Chaes schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 15:12:
[...]
Aha het zit 'm in de prijs van PARA dus. Hoe kom je precies bij $0.50? Lijkt me erg sterk persoonlijk.
Bovendien was de ICO prijs van ASTR $0.514, iets hoger dan de $0.30 die in jouw tabel staat. Hopelijk blijft de prijs ook boven de ICO prijs.

En jij?
Het blijft gissen
Overigens, als jij in je polkadot.js wallet tokens wil claimen via Accounts -> Claim tokens, krijg jij dan ook de melding dat je een ETH adres moet opgeven? Ik heb dit nooit op hoeven geven voor zover ik weet.
Dit gaat trouwens om de HKO tokens. Als ik in de .js wallet switch van KSM naar de HKO chain zelf, dan zie ik de balance in m'n wallet staan - dus dat klopt allemaal. Neem aan dat ik ze dan ook direct kan sturen naar een exchange zodra HKO listed is op een exchange.
Echter, wat is dan nog het nut van de "token claim" feature?
[ Voor 22% gewijzigd door Chaes op 07-12-2021 20:27 ]
It's complicatedChaes schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 15:12:
[...]
https://parallelfinance.m...loan-details-4236d4bf520b
Voor mijn situatie denk ik dat het aardig klopt, aangezien ik bij de early birds zat (+20% = 40) en we rond de 10M blijven hangen (bonus van 80) = 120. Daarnaast nog de eventuele 5% extra bonus.
Maar mijn sommen zijn behoorlijk simpel, puur omdat er zo weinig bekend is. Een paar % meer of minder doet er niet toe, als je de prijs van het token niet eens weet
Goeie! AangepastBovendien was de ICO prijs van ASTR $0.514, iets hoger dan de $0.30 die in jouw tabel staat. Hopelijk blijft de prijs ook boven de ICO prijs.
Niet vergeten dat er ook een opportunity cost is, namelijk gemiste staking opbrengsten. Als je dat meerekent wordt de opbrengst lager en het risico daarmee imo ook iets groterresusaapje schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 14:59:
[...]
Oh? met welke cijfers werk jij dan?
Token prijs Token/DOT Prijs/DOT APY Acala $5,00 5,5 $27 50% Moonbeam $5,00 4,2 $21 38% Astar $0,514 122 $62 110% Parallel $0,50 135 $68 125% Clover $0,87 50 $21 80% Manta $0,50 43 $68 38% Efinity $1,20 58 $70 129% Litentry $3,30 15 $52 96%
(vette prijzen zijn bekend, andere prijzen zijn aanname)
ach ik plaats wat DOT in 1 van deze 2, ik kijk wel op de laatste dag en mocht het niet gelukt zijn krijg je je DOT weer refunded toch?
Efinity lijkt meer opbrengst te geven dan Clover of zie ik dit verkeerd
of zouden jullie eerder nog voor Parallel Finance gaan?
[ Voor 61% gewijzigd door Kol Nedra op 08-12-2021 09:28 ]
Zie mijn "natte-vinger-lijst" iets hoger in deze draadKol Nedra schreef op woensdag 8 december 2021 @ 09:21:
gaan jullie nog wat insteken in Clover of Efinity? ik verwacht 1 van deze 2 te gaan winnen volgende week.
ach ik plaats wat DOT in 1 van deze 2, ik kijk wel op de laatste dag en mocht het niet gelukt zijn krijg je je DOT weer refunded toch?
Klopt. Natte vinger methode: -15%henkebek schreef op woensdag 8 december 2021 @ 09:19:
[...]
Niet vergeten dat er ook een opportunity cost is, namelijk gemiste staking opbrengsten. Als je dat meerekent wordt de opbrengst lager en het risico daarmee imo ook iets groter
Bij sommige van die projecten kan je ook virtuele DOTs krijgen, die je dan binnen die omgeving als echte DOTs kan gebruiken. Sterker nog, je kan je DOTs voor zga alle projecten ook via Parallel Finance inleggen, zodat je ook voor al die projecten virtuele DOTs krijgt. Dan heb je in principe win-win.
Is mij allemaal wat te specifiek. Ik wil een globale indruk krijgen van waar mijn DOTs het beste renderen. En daarvoor is bv ook een indruk van de stabiliteit en toekomstverwachting van een project belangrijk. 200% netto returns bwv opbrengsten is fraai, maar als de token binnen een jaar naar nul loopt, heb je er nog niks aan
Ik zit in beide.Kol Nedra schreef op woensdag 8 december 2021 @ 09:21:
gaan jullie nog wat insteken in Clover of Efinity? ik verwacht 1 van deze 2 te gaan winnen volgende week.
Zero.
:strip_exif()/f/image/S707J5OXUfyPGWL1wngdD9qT.jpg?f=fotoalbum_large)
KILT is flink naar beneden gegaan, bij de start had ik mijn hele pf KILT verkocht en weer (iets) lager ingekocht.
(dus wel iets meer KILT als dan ik starte) nu helaas -46.17% verlies.
ik kijk het iig aan en wie weet als het echt lijkt de bodem geraakt te hebben dat ik kleine fluff EUR tegenaan gooi..
Hebben jullie je KILT nog? nu verkopen durf ik ook weer niet, najaa HODL!
Zelfde ervaring met movr. Nadeel van die zooi; je kan niet even (alles) droppen
Ik heb geen ervaring met de crowdloans, maar is dat niet ook deels een inherent probleem; er worden steeds behoorlijke hoeveelheden op de markt 'gedumpt' waarbij toch een (behoorlijk) deel van de ontvangers direct op de sell knop drukt. Waarbij initieel mogelijk nog wel sprake is van hype door een hoge/hoger dan verwachte initiele prijs, maar zodra de hype weg is wordt het potentieel toch of echt vertrouwen in de dikke tech of nog pakken wat je op dat moment kunt pakken en dus op de sell knop blijven klikken zodra er weer een tranche vrijvalt. Nu zal dat effect wel afnemen omdat percentagegewijs de hoeveelheid die op de markt komt steeds kleiner wordt. Of zie ik iets over het hoofd?resusaapje schreef op donderdag 9 december 2021 @ 01:10:
Kilt got killed![]()
Zelfde ervaring met movr. Nadeel van die zooi; je kan niet even (alles) droppen
Dit geldt dus niet voor ieder project, maar ik weet wel hoe ik in het vervolg ga handelen bij de vrijgave van nieuwe crowdloan tokens.

Van 5M DOT naar 6M DOT in één dag. Winstgevendheid in 1 klap gehalveerd

En Zeitgeist heeft ook al zo'n blow ontvangen

78% in het eerste jaar, 145% totale looptijd. Opbrengsten $32/DOT meer dan wat je zou krijgen als je DOT zou staken. Alles obv de ICO-prijs van $1,20.thefox231 schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 16:31:
Ohja zie het forse stijging tot net boven clover. Wat is de ROI nu? Of nog geen berekening gemaakt @resusaapje
Eigenlijk klagen om niks dus, maar tot eergisteren was het nog 2x zoveel
Slot #18: leasing January 10, 2022 - December 19, 2022
Project auction info: auction details
Funds raised: 77 029 KSM ($22 822 058)
Contributions: 4 851
Reward: 1 KSM: 130+ ZTG
Reward pool: 12.5M of 100M (12.5%)
30% of ACA will be available to claim immediately
70% of ACA will vest/unlock linearly (every block) over a 48 week period
10% referral bonus
Zijn dit nu de teams zelf die DOT erin stoppen?
Zal toch gek zijn dat alle mensen nu toevallig in beide projecten aan het inleggen zijn terwijl het dagen stil heeft gelegen.
Veel mensen wachten sowieso tot het einde. Je kunt immers nog wat stakingrewards pakken in de tussentijd.thefox231 schreef op maandag 13 december 2021 @ 19:42:
Het is nu wel echt een gevecht tijdens de auction tussen Clover en Efinitynek aan nek.
Zal toch gek zijn dat alle mensen nu toevallig in beide projecten aan het inleggen zijn terwijl het dagen stil heeft gelegen.
Hmm..... Ik dacht echt dat Clover zou winnen, maar dit gaat gewoon aankomen op een 80/20 loting voor Efinitythefox231 schreef op maandag 13 december 2021 @ 19:42:
Het is nu wel echt een gevecht tijdens de auction tussen Clover en Efinitynek aan nek.
Ik weet niet waar jij kijkt, maar als dat https://parachains.info/auctions/polkadot is, moet je misschien even refresh doencrypto-mdk schreef op woensdag 15 december 2021 @ 09:56:
[...]
Hmm..... Ik dacht echt dat Clover zou winnen, maar dit gaat gewoon aankomen op een 80/20 loting voor Efinity
Momenteel
Leading Blocks: Efinity 20.43% | Clover Finance 55.65%
Clover staat zo'n 1,1M DOT ($28M) voor op Efinity
[ Voor 4% gewijzigd door crypto-mdk op 15-12-2021 10:20 ]
Tja, dikke lijnen maken het lastig te ziencrypto-mdk schreef op woensdag 15 december 2021 @ 10:19:
Daar kijk ik ook, maar ik heb enkel de grafiek afgelezen. Als ik de grafiek bekijk dan lijkt Efinity ver voor te lopen, maar als je de andere statistieken bekijkt is het inderdaad Clover die voor ligt (qua leading blocks).
/f/image/8ce2yYzXJMplDoQ576IGbsaC.png?f=fotoalbum_large)
https://acala.notion.site...a66aa4dce851da0e429ed51ca
Acala Genesis - Launch: 18-12-2021
ACA tokens will be distributed within the first 4 weeks of genesis: <15-01-2022
Liquid Crowdloan DOT (LCDOT) will be distributed within the first 4 weeks of genesis with the entire amount unlocked: <15-01-2022
Token transfers on Acala will be enabled in Q1
Edit: net dezelfde hoeveelheid DOT's in Efinity gestoken. Inzetten op rood en zwart dus altijd winnen
[ Voor 40% gewijzigd door crypto-mdk op 16-12-2021 13:22 ]
Uiteraard op basis van de huidige waarde. De 20 zal wel iets lager worden en de waarde ook wel iets teruglopen maar ziet er niet verkeerd uit toch?
Deze kan ik op twee manieren lezen. Direct verkopen of juist zo lang mogelijkheid aanhouden.Chaes schreef op donderdag 9 december 2021 @ 10:48:
Dit geldt dus niet voor ieder project, maar ik weet wel hoe ik in het vervolg ga handelen bij de vrijgave van nieuwe crowdloan tokens.
1.4 DOT per ingelegde DOT, hoe kom je daar bij?crypto-mdk schreef op donderdag 16 december 2021 @ 13:50:
20 CLV per DOT is toch niet verkeerd. Met de huidige waarde staat dat gelijk aan bijna 4,7 DOT en 30% wordt direct uitbetaald dus direct 1,4 DOT terug per ingelegde DOT.
Uiteraard op basis van de huidige waarde. De 20 zal wel iets lager worden en de waarde ook wel iets teruglopen maar ziet er niet verkeerd uit toch?
Momenteel 20.6 CLV per DOT = ca. $17.3 per DOT.
EFI zit daar nog een heel stuk boven.
An sich niks verkeerds aan, en meer dan de 12% die je krijgt met staking. Maar je krijgt elders meer waar voor je DOT.
[ Voor 17% gewijzigd door Chaes op 16-12-2021 14:05 ]
Daar komt het feitelijk op neer ja, in de meeste gevallen.crypto-mdk schreef op donderdag 16 december 2021 @ 13:51:
[...]
Deze kan ik op twee manieren lezen. Direct verkopen of juist zo lang mogelijkheid aanhouden.
Ik heb op veel projecten wat ingelegd, maar nergens zo weinig als bij CloverChaes schreef op donderdag 16 december 2021 @ 13:45:
De rewards op Clover zijn erg matig vind ik. @resusaapje wat verwacht jij van de market cap van CLV in de toekomst? Als het onder de miljard blijft (nu 177m) dan vind ik 't niet waard.
Ik ben van plan de eerste uitbetaling meteen om te zetten in DOT voor nieuwe projecten en de rest rustig te laten sudderen. Wie weet wat het briljante resultaat zal zijn over twee jaar...
Bijnacrypto-mdk schreef op donderdag 16 december 2021 @ 13:50:
20 CLV per DOT is toch niet verkeerd. Met de huidige waarde staat dat gelijk aan bijna 4,7 DOT en 30% wordt direct uitbetaald dus direct 1,4 DOT terug per ingelegde DOT.
20,6 CLV/DOT = $17,30/DOT = 0,6DOT/DOT/2jr = 1/3 DOT per DOT per jaar. 2x zoveel als staken.
Eerste uitbetaling halverwege januari is 28% = 28% * 20,6 CLV/DOT = 5,8CLV/DOT
5,8 CLV/DOT = $4,85/DOT = 0,2DOT/DOT/2jr = 1/10 DOT per DOT per jaar. precies zoveel als staken
Niet slecht, maar heel veel andere projecten lijken meer te gaan bieden
Want als ze bijvoorbeeld 5M DOT ophalen dan krijg je 13.2 CFG per DOT = $14.26. Matig dus.
Nog andere projecten waar jullie naar kijken?
[ Voor 20% gewijzigd door Chaes op 16-12-2021 14:24 ]
Ik zat met mijn hand boven de knop!Chaes schreef op donderdag 16 december 2021 @ 14:22:
Ik ben erg benieuwd naar Centrifuge (CFG). Maar bij de huidige prijs van CFG (is al listed) zal het vermoedelijk tegen gaan vallen.
Nog andere projecten waar jullie naar kijken?
Tien procent extra als je NU NU NU koopt
Maar toen bedacht ik me dat het verstandiger is om iig bij DOT tot het laatste moment te wachten om te zien wat de opbrengsten zullen zijn. Ik had bv nu nooit CLV gekozen...
Maar goed, puur qua potentiële opbrengsten staan LIT, CFG, EQ, CTO, TRAC en TEER op mijn shortlist.
Ik moet me echt nog in de projecten zelf gaan verdiepen om in te schatten of die 30000 tokens over twee jaar nog wat waard kunnen zijn. Bij EFI bv zie ik de toekomst zonnig in
BTC says noRed87 schreef op donderdag 16 december 2021 @ 18:25:
Als die stijging van $clv even doorzet en misschien weer richting de $2 gaat dan worden die 20 munten per dot toch nog interessant
Slot #6: leasing December 17, 2021 - October 20, 2023
Funds raised: 9.752.487 DOT ($248.493.380)
Contributions: 5465
Reward: 1 DOT: 20,51 CLV
Reward pool: 200M of 1B (20%)
28% of CLV will be available to claim immediately
72% of CLV will vest/unlock linearly (every block) over a 96 week period
10% referral bonus
Bonuses:1 NFT / DOT, certain combinations lead to free CLV
richt vooral op Data (Web 3)
staat nu op: 1 KSM <---> +/- 3371 CSM
Sakura vind ik niet interessant want je krijgt een fixed aantal (150 SKU) of denken jullie hier anders over? of denk ik verkeerd?
[ Voor 14% gewijzigd door Kol Nedra op 17-12-2021 16:19 ]
Crusty the clown is toch ook fixed? En levert slechts 15% API. Vaste hoeveelheid van 1000 CSM + 1 CRU per KSM = 1000 * $0,03 + $9,83 = $41/KSM. Alleen Sakura doet het nog slechterKol Nedra schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 16:18:
Crust Shadow anyone?
richt vooral op Data (Web 3)
staat nu op: 1 KSM <---> +/- 3371 CSM
Sakura vind ik niet interessant want je krijgt een fixed aantal (150 SKU) of denken jullie hier anders over? of denk ik verkeerd?
Crust op DOT is nog wat kariger: 8% over twee jaar. Staken doet over dezelfde periode 20%

Ze zijn al live, dus ik vermoed dat ze dotsama als extraatje zien en er niet te veel kosten aan willen hebben
[ Voor 16% gewijzigd door resusaapje op 17-12-2021 16:44 ]
echt?resusaapje schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 16:38:
[...]
Crusty the clown is toch ook fixed? En levert slechts 15% API. Vaste hoeveelheid van 1000 CSM + 1 CRU per KSM = 1000 * $0,03 + $9,83 = $41/KSM. Alleen Sakura doet het nog slechter
waarom zie ik hier niet fixed?
https://parachains.info/auctions/kusama
Zie bron: https://medium.com/crustn...slot-auction-e0f041ae9627Kol Nedra schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 16:43:
[...]
echt?
waarom zie ik hier niet fixed?
https://parachains.info/auctions/kusama
Maar op Parallel Finance staat óók weer wat anders. Vaag. Dus risico.
[ Voor 35% gewijzigd door resusaapje op 17-12-2021 17:00 ]
Aha, gebaseerd op bovenstaande JPG:resusaapje schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 16:38:
[...]
Crusty the clown is toch ook fixed? En levert slechts 15% API. Vaste hoeveelheid van 1000 CSM + 1 CRU per KSM = 1000 * $0,03 + $9,83 = $41/KSM. Alleen Sakura doet het nog slechter
Crust op DOT is nog wat kariger: 8% over twee jaar. Staken doet over dezelfde periode 20%![]()
Ze zijn al live, dus ik vermoed dat ze dotsama als extraatje zien en er niet te veel kosten aan willen hebben
Als <= 50.000 KSM dan 1 KSM = 300 CSM + 1,5 CRU
Als > 50.000 KSM dan 1 KSM = jatuurluk
Dus 1 KSM = 300 CSM + 1,5 CRU = 300 * $0,03 + 1,5 * $9,83 = $23,75/KSM = 9% API

Sakura: 150 SKU/KSM en dat is het. Dus $20/KSM en 8% APY
Integritee: 20 TEER/KSM als minder dan 20.000KSM wordt opgehaald, anders 10 TEER/KSM. Maximaal dus $65/KSM en 25% APY
SherpaX: 28 KSX/KSM maximaal, totdat Rewards / Raised KSM < 28, dan krijg je dat resultaat. Prijs van het token nog niet bekend, maar het resultaat zal bedroevend zijn...
Moraal: check alle sites tot in detail en deel je bevindingen hier
Interessante analyse van de belangrijkste deelnemers in ronde twee van de Polkadot parachain veilingen
Waar ik op het moment vooral naar kijk zijn EFI, EQ en INTR.
[ Voor 5% gewijzigd door Chaes op 19-12-2021 20:26 ]
EV: 2017 Ioniq Electric | PC: AMD Ryzen 7 5700X | MSI RTX 4090 Gaming Trio | VR: Pico 4
De tweede ronde is nog niet begonnen. Mocht je haast hebben, kun je even de beginpost lezenUniMatrix schreef op maandag 20 december 2021 @ 07:53:
Ik krijg het idee dat Binance alleen de eerste 5 auctions ondersteunt? Ik had DOT in Litentry zitten maar dat is nu vrijgegeven en ik kan het nergens anders meer instoppen?
EV: 2017 Ioniq Electric | PC: AMD Ryzen 7 5700X | MSI RTX 4090 Gaming Trio | VR: Pico 4
Zojuist voor het eerst in je leven dotsama ingelegd en je niet ingelezen ofsow?
De tweede ronde begint pas over een paar dagen en eindigt vlak voor oudjaar. Pas tussen 25 en 28 december weten we waar deze veiling heen gaat. En de grote jongens storten ergens tussen deze datums.
Vorige ronde (die pas vorige week afliep) stond EFI op 8,8M DOT, MANTA op bijna 4M en LIT op 1,3M. Dus reken je maar alvast arm
Uitleg:
https://docs.parallel.fi/.../how-to-claim-hko-rewards
Linear vesting over ~48 weeks.
Het stond op mijn shortlist, maar nu met slechts $19 of minder per DOT...
Adak, wie heeft er zoveel interesse in en waarom, en moet ik dan meeliften? Hmm...
Blijft lastig om te bepalen wat de rewards worden van projecten die nog niet listed zijn (o.a. Composable Finance, Interlay, Nodle, Equilibrium). Maar ik persoonlijk laat Composable aan me voorbijgaan.resusaapje schreef op woensdag 22 december 2021 @ 00:47:
Wow, Composable Finance heeft er in 1 uur tijd 2 miljoen DOT bij gekregen!![]()
Het stond op mijn shortlist, maar nu met slechts $19 of minder per DOT...
Adak, wie heeft er zoveel interesse in en waarom, en moet ik dan meeliften? Hmm...
Is er normaal gezien geen auction ongoing voor nr6, batch 2? Ik zie niets op Binance. Ook in dit topic is het verdacht stil. Heb ik iets gemist?
Welkom. Zie eerste link na het filmpje in de startpostOrky Rulez schreef op maandag 27 december 2021 @ 01:16:
Sorry, noob hier
Is er normaal gezien geen auction ongoing voor nr6, batch 2? Ik zie niets op Binance. Ook in dit topic is het verdacht stil. Heb ik iets gemist?
Geen idee wat Nance doet. Als ik mijn dotsama al niet rechtstreeks via polkadot.js.org ergens in wil steken, dan kies ik liever iets als Parallel Finance, maar da's persoonlijk.
Ook zijn de kaarten nu al redelijk geschud: voorlopig geen verrassingen meer, vandaar wellicht de rust hier. De verblijvende Kusama projecten leveren niks op en met Polkadot wacht ik tot het allerlaatst om zekerheid te hebben over de opbrengsten. Bij de laatste sessie werd er bij Parallel (goh, weer die naam) opeens 2.000.000 DOT bijgepropt. Daar gingen mijn plannen
Waar kijk jij naar?
https://opensea.io/seaart
Me2. Mijn plan is een paar weken nadat de eerste tokens beschikbaar zijn, ze te verkopen. Dan, een paar maanden later, voor dezelfde opbrengst meer tokens terug te kopen en dan hodl.enomiss schreef op maandag 27 december 2021 @ 20:28:
Ik heb Efinity gekozen.
Ik verwacht dat efi op termijn nog wel eens wat waard kan worden.
Andere meningen hoor ik graag
Volgens mij is het het grootste metaverse project op Polkadot? Kan zeker wat waard worden op de lange termijn.resusaapje schreef op maandag 27 december 2021 @ 21:05:
[...]
Me2. Mijn plan is een paar weken nadat de eerste tokens beschikbaar zijn, ze te verkopen. Dan, een paar maanden later, voor dezelfde opbrengst met toewens terug te kopen en dan hodl.
Ik verwacht dat efi op termijn nog wel eens wat waard kan worden.
Andere meningen hoor ik graag
Ik begrijp je zin niet helemaal. Je gokt na een paar weken hoog te verkopen en dan laag terug te kopen?
Ik vind het maar lastig in te schatten allemaal. Ik HODL alle rewards vanuit crowdloans tot heden. Zie het als gratis geld waarmee ik kan gokken.
Van de andere kant had ik Calamari beter meteen kunnen verkopen. Enorm ingezakt, maar dat komt natuurlijk door Bitcoin. Maar kan net zo goed ook weer keihard stijgen dadelijk...
#fuckyouautocorrectwizardenomiss schreef op maandag 27 december 2021 @ 21:14:
[...]
Volgens mij is het het grootste metaverse project op Polkadot? Kan zeker wat waard worden op de lange termijn.
Ik begrijp je zin niet helemaal. Je gokt na een paar weken hoog te verkopen en dan laag terug te kopen?
Ik vind het maar lastig in te schatten allemaal. Ik HODL alle rewards vanuit crowdloans tot heden. Zie het als gratis geld waarmee ik kan gokken.
Van de andere kant had ik Calamari beter meteen kunnen verkopen. Enorm ingezakt, maar dat komt natuurlijk door Bitcoin. Maar kan net zo goed ook weer keihard stijgen dadelijk...
Yes, het viel me op dat ALLE crowdloan tokens effe stijgen, dan keihard crashen, en sommigen trekken dan weer bij. Zelfde patroon trouwens als bij de meeste Binance Launchpad tokens. Ik zie een patroon
Laten we wel wezen, ook de parachains tokens zijn shitcoins. Er is altijd een weg omheen, je kan altijd zonder, dus ik blijf voorzichtig.
Ik denk zsm verkopen, want: Binnen is Winnen
Daarna terugkopen, want: Creeëren is Profiteren

Interlay: vast aantal van 4 INTR per DOT. Ik schat INTR op $0,30, dus dan 3% APYChaes schreef op maandag 27 december 2021 @ 20:28:
Ook Efinity gekozen. Ik kijk verder nog naar Interlay en Equilibrium.
Equi: Ja, dat zal 'm waarschijnlijk worden
Reported!forzaracing schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 08:48:
Onpopulaire opinie in dit topic waarschijnlijk maar volgens mij gewoon te weinig competitie om slots te winnen om nog hoge rewards te gaan krijgen als particulier. Men hoeft gewoon hun “best” niet te doen om een slot binnen te halen en veel hebben precies ook het idee “als het nu niet is, dan de volgende keer”. Niet genoeg FOMO bij de project teams zelf
Neuh, met je eens. Moonriver schudde iedereen wakker waarop een stormloop ontstond. En als reactie wilde elk devteam ook meedoen. Maar dan wel voor een dubbeltje op de eerste rang.
Ik zit nu ook voornamelijk te snipen op projecten die per ongeluk niet de aandacht krijgen en per ongeluk niet gierig zijn
Er is geen vast aantal INTR per DOT. Huidige rewards zit op >90 INTR per DOT.resusaapje schreef op maandag 27 december 2021 @ 23:15:
[...]
Interlay: vast aantal van 4 INTR per DOT. Ik schat INTR op $0,30, dus dan 3% APY
Equi: Ja, dat zal 'm waarschijnlijk worden
Probeer het zelf: https://crowdloan.interlay.io/Chaes schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 10:43:
[...]
Er is geen vast aantal INTR per DOT. Huidige rewards zit op >90 INTR per DOT.
Citaat:
INTR:DOT ratio
5 DOT locked qualify for ~15 INTR airdrop. Exact rewards depend on the total amount of DOT locked when winning a parachain slot.
Momenteel om precies te zijn: 3,463 INTR / DOT dus APY 2%
[ Voor 22% gewijzigd door resusaapje op 28-12-2021 11:04 ]
Volgens mij bevestig je daarmee mijn punt. Minimum INTR per DOT = 3.46, bij 50M DOT inleg.resusaapje schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 11:00:
[...]
Probeer het zelf: https://crowdloan.interlay.io/
Citaat:
INTR:DOT ratio
5 DOT locked qualify for ~15 INTR airdrop. Exact rewards depend on the total amount of DOT locked when winning a parachain slot.
Momenteel om precies te zijn: 3,463 INTR / DOT dus APY 2%
Bij huidige allocatie dus 94.3 INTR per DOT om precies te zijn.
[ Voor 6% gewijzigd door Chaes op 28-12-2021 11:15 ]
Nope, we zijn beide niet exact genoeg, als je dat wil horen, maar je krijgt als ik de tekst goed lees en je niet meedeed aan de verscheidenheid aan spelletjes, slechts 3,463 INTR.Chaes schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 11:14:
[...]
Volgens mij bevestig je daarmee mijn punt. Minimum INTR per DOT = 3.46, bij 50M DOT inleg.
Bij huidige allocatie dus 94.3 INTR per DOT om precies te zijn.
Plus eventueel 3% referred, plus iets "als-dan" PLUS wat overblijft aan niet uitgekeerde rest van de spelletjes. Ik heb geen zin dat uit te rekenen en schat het in op een halve INTR / DOT.
Maar goed, stel dat je gelijk hebt PLUS de genoemde extra's, dan kom je bij een tokenprijs van $0,30 nog steeds uit op slechts $28 winst oftewel een APY van 45%. En the only way is down
Auction 18: WINNER Sakura
Slot #19: leasing January 10, 2022 - December 19, 2022
Funds raised: 17 417 KSM ($5 446 212)
Contributions: 880
Reward: 1 KSM: 150 SKU
Reward pool: 15M of 1B (1.5%)
28% of SKU ill be available to claim immediately
72% of SKU will vest/unlock linearly (every block) over a 48 week period
[ Voor 12% gewijzigd door resusaapje op 28-12-2021 13:59 ]
Slot #20: leasing January 10, 2022 - December 19, 2022
Funds raised: 30 026 KSM ($9 389 204)
Contributions: 1290
Reward: 1 KSM: 1000 CSM + 1,5 CSU
Reward Pool: 80M of 200M (40%)
30% of SKU will be available to claim immediately
10% will be released for each subsequent lease period (each 6 weeks)
[ Voor 12% gewijzigd door resusaapje op 02-01-2022 14:29 ]
Wat dat betreft lijkt het wel wat op de ICOs in 2017 en 2018. Vooral bij die allereerste ICOs zaten relatief veel knallers, daarna was het vooral heel veel prut waar de gewone man nat in ging.resusaapje schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 10:35:
[...]
Reported!![]()
Neuh, met je eens. Moonriver schudde iedereen wakker waarop een stormloop ontstond. En als reactie wilde elk devteam ook meedoen. Maar dan wel voor een dubbeltje op de eerste rang.
Ik zit nu ook voornamelijk te snipen op projecten die per ongeluk niet de aandacht krijgen en per ongeluk niet gierig zijn
Gelukkig is het risico hiermee wat kleiner. In principe verlies je alleen eventuele stakingrewards.
[ Voor 7% gewijzigd door henkebek op 29-12-2021 21:44 ]
Auction 6: WINNER Efinity
Slot #7: leasing March 11, 2022 - January 12, 2024
Funds raised: 7 695 340 DOT ($214 084 371)
Contributions: 8607
Reward: 1 DOT: 26 EFI
Reward Pool: 200M of 2B (10%)
EFI tokens will be vested linearly over the 2-year period
1,1 Miljoen minder dan in de eerste ronde. Scheelt toch weer 3 EFI per DOT
[ Voor 13% gewijzigd door resusaapje op 02-01-2022 14:28 ]
Nu maar hopen dat EFI nog wat richting de top 100 stijgtresusaapje schreef op donderdag 30 december 2021 @ 16:04:
Je verwacht het niet:
Auction 6: WINNER Efinity
Slot #7: leasing March 11, 2022 - January 12, 2024
Funds raised: 7 695 340 DOT ($214 084 371)
Contributions: 8607
Reward: 1 DOT: 26 EFI
Reward Pool: 200M of 2B (10%)
EFI tokens will be vested linearly over the 2-year period
1,1 Miljoen minder dan in de eerste ronde. Scheelt toch weer 3 EFI per DOT
Ps: er staat nog SKU in dit bericht
Even zitten turen naar de datums dat sommige tokens worden vrijgegeven:zwembroek schreef op zondag 2 januari 2022 @ 12:22:
Nog de beste wensen allemaal! Wat gaat het jaar ons brengen, bull of bear. We gaan het meemaken. Volgende maand gaat het moonbeam network live. Dan kunnen de GLMR tokens verhandeld worden. Ik ben benieuwd. Maar als het markt sentiment een beetje positief lijkt dan verkoop ik eerst nog niets al zullen er best veel mensen hun winsten gaan nemen die aan de ICO hebben meegedaan en -of de parachain rewards hebben ontvangen.
Acala + lcDOT: 15 jan
En daarmee vermoed ik rond die datum ook Moonbeam, Astar, Parallel, Clover
Genshiro: 20 jan (beetje laat...)
Zeitgeist: ná 5 jan, maar ja, dat zegt niks
Heeft iemand meer info gevonden?
[ Voor 48% gewijzigd door resusaapje op 02-01-2022 13:19 ]
Slot #21: leasing January 10, 2022 - December 19, 2022
Funds raised: 14 784 KSM ($4 279 555)
Contributions: 1272
Reward: 1 KSM: 4,2 XRT á $9,27 = $39?KSM = 13% APY
Reward Pool: 100k of 9.3M (1%)
Monthly rewards distribution, proportionally equal shares in the parachain for 12 months
[ Voor 11% gewijzigd door resusaapje op 02-01-2022 14:28 ]
PS/XBL: Nogne
Soms zit het mee, soms...Nogne schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 13:55:
Ik zeg hier weinig maar wil @enomiss en @resusaapje wel even bedanken want heb zelf ook wat KSM/DOT en dit topic helpt mij goed op weg. Was helaas iets te laat voor de Efinity auction (unbonding verkeerd uitgerekend waardoor mijn DOT pas 12 uur na de auction vrij kwam, dit had 24 uur daarvoor moeten zijn).
gelukkig kan je Efinity ook gewoon al kopen én kan je je DOT's nu in andere fantastische projecten stoppen