“Many of life’s failures are people who did not realize how close they were to success when they gave up” - Thomas Edison
resusaapje schreef op maandag 21 november 2022 @ 11:19:
Funds raised: 241 KSM ($5 644)
Weer een parathread...

Jup, je zou er bijna eentje zelf kunnen nemenSlonzo schreef op maandag 21 november 2022 @ 11:47:
[...]
Dat worden wel heel goedkope slotjes zo...
“Many of life’s failures are people who did not realize how close they were to success when they gave up” - Thomas Edison
Samenleggen voor een Tweakers parachain?resusaapje schreef op maandag 21 november 2022 @ 14:14:
Jup, je zou er bijna eentje zelf kunnen nemen
Ik leg 10 KSM in!
Wat zeg ik nou, echte mannen gaan meteen naar productie.
Ik leg 20 DOT in!
Slonzo schreef op maandag 21 november 2022 @ 14:38:
[...]
Samenleggen voor een Tweakers parachain?
Ik leg 10 KSM in!
Wat zeg ik nou, echte mannen gaan meteen naar productie.
Ik leg 20 DOT in!
Goed initiatief!

Maar laten we het bij KSM houden. Bij Polkie is het voorlopig nog zo dat een slot voor minimaal 37.000 DOT gaat, bij Kussie kan je soms al voor 11 KSM terecht.
Maareh, wat gaan we met zo'n parathread doen dan?
Hetzelfde als al de rest natuurlijk, gebakken lucht verkopen m.b.v. een hele reeks Web 3.0 buzzwords en DOT shillen. Pump en dumpje hier, parachain exploitje daar, en hop, de jaarlijkse, uiterst decadente WMWL meeting kan (na aftrek van onze toch wel zeer hoge 'onkosten') weer doorgaan in het Ritz.resusaapje schreef op maandag 21 november 2022 @ 16:09:
Maar laten we het bij KSM houden. Bij Polkie is het voorlopig nog zo dat een slot voor minimaal 37.000 DOT gaat, bij Kussie kan je soms al voor 11 KSM terecht.
Nee maar serieus, ik weet helemaal niet meer wat al die parachains nou eigenlijk doen. Je moet al erg sterk in je schoenen staan om de zoveelste parachain te willen starten met je geniale 'unique selling point' waar waarschijnlijk niemand op zit te wachten. Dus kan je maar beter gewoon een ordinaire rug pull doen
Ja stom, had ik zelf ook kunnen bedenken. Nou, let's go!Slonzo schreef op maandag 21 november 2022 @ 21:43:
[...]
Hetzelfde als al de rest natuurlijk, gewoon een ordinaire rug pull
resusaapje schreef op maandag 21 november 2022 @ 16:09:
[...]
![]()
Goed initiatief!![]()
:strip_exif()/f/image/2fu4qHsmUSdYaxbP4HUHWg5z.jpg?f=fotoalbum_large)
Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen
Duurt lang ja... maar niet alleen bij PICA.Wom schreef op woensdag 23 november 2022 @ 11:18:
Picasso leert mij dat je niet eens rewards moet uitkeren na je crowdloan, dus alleen maar extra profit
Ik heb een aantal glmr muntjes die staan te staken op binance. Ik had de gedachten om deze als ze vrij zijn gekomen weg te zetten op mijn ledger. Na een beetje ingelezen te hebben moet ik de moonbeam app samen met de eth app op de ledger hebben staan. Dit heb ik. Daarnaast moet ik metamask aanmaken en via de moonbeam site de ledger met metamask koppelen. Dit allemaal gedaan. Maar nu heb ik 2 adressen, 1 vanuit ledger en 1 vanuit metamask. Mijn vraag... naar welk adres kan ik glmr sturen, die ik gekregen heb vanuit de ledger of die van metamask? Hopelijk kan iemand hier mij helpen. Bedankt alvast.
Zoals ik het lees kan je Ledger alleen GLMR ontvangen van en verzenden naar Metamask. Dus van de CEX naar MM en daar contact mee maken vanuit de LedgerBart-sss schreef op dinsdag 29 november 2022 @ 20:22:
Aangezien jullie allemaal hier (verwacht ik) de DOT parachain muntjes hebben, leg ik mijn vraag hier neer.
Ik heb een aantal glmr muntjes die staan te staken op binance. Ik had de gedachten om deze als ze vrij zijn gekomen weg te zetten op mijn ledger. Na een beetje ingelezen te hebben moet ik de moonbeam app samen met de eth app op de ledger hebben staan. Dit heb ik. Daarnaast moet ik metamask aanmaken en via de moonbeam site de ledger met metamask koppelen. Dit allemaal gedaan. Maar nu heb ik 2 adressen, 1 vanuit ledger en 1 vanuit metamask. Mijn vraag... naar welk adres kan ik glmr sturen, die ik gekregen heb vanuit de ledger of die van metamask? Hopelijk kan iemand hier mij helpen. Bedankt alvast.
Ok, ik snap denk ik niet helemaal wat je bedoeld. Ik wist dat het niet makkelijk ging zijn haha maar zou je het anders uit kunnen leggen. Het adres van de ledger begint met 0x8b...... dit zou het eth adres moeten zijn...resusaapje schreef op dinsdag 29 november 2022 @ 20:34:
[...]
Zoals ik het lees kan je Ledger alleen GLMR ontvangen van en verzenden naar Metamask. Dus van de CEX naar MM en daar contact mee maken vanuit de Ledger
Het is juist helegaar wel makkelijk!Bart-sss schreef op dinsdag 29 november 2022 @ 20:47:
[...]
Ok, ik snap denk ik niet helemaal wat je bedoeld. Ik wist dat het niet makkelijk ging zijn haha maar zou je het anders uit kunnen leggen. Het adres van de ledger begint met 0x8b...... dit zou het eth adres moeten zijn...
Binance -> Metamask -> Ledger
En als het fout gaat, ben ik er niet

Dank je wel!! Zal t eens proberen met een klein aantal muntjes.resusaapje schreef op dinsdag 29 november 2022 @ 20:57:
[...]
Het is juist helegaar wel makkelijk!
Binance -> Metamask -> Ledger
En als het fout gaat, ben ik er niet
Als het fout gaat zie ik het als een leermoment.
Het is gelukt. Net wat je zegt, binance---->metamask-------> ledger.Bart-sss schreef op dinsdag 29 november 2022 @ 21:00:
[...]
Dank je wel!! Zal t eens proberen met een klein aantal muntjes.
Als het fout gaat zie ik het als een leermoment.
Bedankt voor de hulp.
Het volgende is kijken of ik ze nu ook ergens kan laten staken bij het moonbeam network.
Kiekan:Bart-sss schreef op dinsdag 29 november 2022 @ 22:14:
[...]
Het is gelukt. Net wat je zegt, binance---->metamask-------> ledger.
Bedankt voor de hulp.
Het volgende is kijken of ik ze nu ook ergens kan laten staken bij het moonbeam network.
https://stakeglmr.com/
Zal me er eens in gaan verdiepen. Ik kan ze ook staken nu ze niet meer op de metamask staan maar (op) de ledger?
Geen flauw idee. JIj wilde ze op de Ledger. Die van mij staan heerlijk te staken via Metamask. Proost hè!Bart-sss schreef op dinsdag 29 november 2022 @ 23:05:
[...]
Zal me er eens in gaan verdiepen. Ik kan ze ook staken nu ze niet meer op de metamask staan maar (op) de ledger?
Parathread 2092
Auction 32: WINNER Parathread 2092Slot #33: leasing 20 November 2022 - 25 September 2024
Funds raised: 37 656 DOT ($206 729)
Weer een parathread...
Frequency (Parathread 2091)
Auction 33: WINNER Frequency (Parathread 2091)Slot #34: leasing 20 November 2022 - 25 September 2024
Funds raised: 67 500 DOT ($370 575)
Weer een parathread...
Jammer, had er graag aan bijgedragen.
Tja, van die dingen...Kirkhaan schreef op dinsdag 6 december 2022 @ 15:28:
Frequency is self-funded zag ik.
Jammer, had er graag aan bijgedragen.
Maar troost je, binnenkort komen ze met een eigen token
[ Voor 13% gewijzigd door resusaapje op 06-12-2022 15:58 ]
OmniBTC
Auction 34: WINNER OmniBTCSlot #35: Leasing: 21 November 2022 - 25 September 2024
Project auction info: auction details
Funds raised: 53 427 DOT ($319 492)
Contributions: 617
Reward: 1 DOT : 0,33 SO
Reward Pool: 20.8k of 21mln (0.1%)
Pendulum
Auction 35: WINNER PendulumSlot #36: Leasing: 13 February 2023 - 18 December 2024
Funds raised: 299 997 DOT ($1 793 982)
Contributions: 51
Reward: 1 DOT : 11+ PEN
Reward Pool: 6mln of 200mln (3%)
Vesting:
- 10% of PEN will be available at TGE
- 90% of PEN will vest/unlock linearly over a 96 week period
Bonuses:
- 3% bonus for Amplitude contributors
- 5% for signing up on the waitlist
- 5% for Amplifier campaign participation
- 15% bonus for contributions in the first 100,000 DOT
- 10% bonus for contributions between 100 001 and 200 000 DOT
- 5% bonus for contributions between 200 001-300 000 DOT
[ Voor 3% gewijzigd door resusaapje op 17-01-2023 13:39 ]
Bittensor
Auction 36: WINNER BittensorSlot #37: Leasing: 13 February 2023 - 18 December 2024
Project auction info auction details
Funds raised: 76 148 DOT ($455 368)
Contributions: 129
Weer een parathread...
[ Voor 73% gewijzigd door resusaapje op 17-01-2023 13:43 ]
Parathread 2101
Auction 37: WINNER Parathread 2101Slot #38: Leasing: 13 February 2023 - 18 December 2024
Funds raised: 15 000 DOT ($89 700)
Weer een parathread...
Robonomics
Auction 63: WINNER RobonomicsSlot #64: Leasing: 13 December 2022 - 22 November 2023
Funds raised: 2 002 KSM ($69 529)
Contributions: 62
Reward: 1 KSM : 2,38 XRT
Reward Pool: 4.77k of 9.3m (0.05%) Inflation: 1%
Bittensor 2242
Auction 64: WINNER Bittensor 2242Slot #65: Leasing: 13 December 2022 - 22 November 2023
Funds raised: 2 600 KSM ($90 298)
Weer een parathread...
Bittensor Kusama
Auction 64: WINNER Bittensor KusamaSlot #65: Leasing: 13 December 2022 - 22 November 2023
Funds raised: 2 050 KSM ($71 197)
Weer een parathread...
En heeft het nog een waarde? Ik heb er ook in "geïnvesteerd" destijds..Wom schreef op maandag 2 oktober 2023 @ 15:21:
Picasso heeft zijn crowdloan rewards zowaar gestort op Kraken. Dat ik dat nog mag meemaken 😆
Zero.
Amper. $ 0,00052194/picaPelox schreef op maandag 2 oktober 2023 @ 15:30:
[...]
En heeft het nog een waarde? Ik heb er ook in "geïnvesteerd" destijds..
Weet even niet meer hoeveel ik erin had geïnvesteerd, maar zit op iets van 200 euro aan waarde. Wetende dat ik daar 1,5 jaar op heb moeten wachten is dat het niet echt waard geweest.
Heb net gekeken.. het is precies niks waard hier haha en ik kan het nog niet verkopen ook.Wom schreef op maandag 2 oktober 2023 @ 16:29:
[...]
Amper. $ 0,00052194/pica
Weet even niet meer hoeveel ik erin had geïnvesteerd, maar zit op iets van 200 euro aan waarde. Wetende dat ik daar 1,5 jaar op heb moeten wachten is dat het niet echt waard geweest.
Zero.
Kraken heeft nog geen trading pairs. Normaal gezien komen die wel, maar dit hele traject is ook anders dan normaal gegaan. Dus wordt even afwachten vrees ik.Pelox schreef op maandag 2 oktober 2023 @ 17:04:
[...]
Heb net gekeken.. het is precies niks waard hier haha en ik kan het nog niet verkopen ook.
Ik denk alles vast te houden, gezien de huidige stand van zaken. Of hebben jullie de indruk dat bepaalde bags en masse gedumpt gaan worden met indrukwekkende prijsactie tot gevolg?
Ik heb geen loans uitstaan maar de koers is zodanig gedaald dat het een alles of niks is voor mij.resusaapje schreef op vrijdag 13 oktober 2023 @ 10:25:
Niet vergeten: over een week kan je de eerste set polkadot crowdloan munten wegdoen en komt de eerste set DOTs weer vrij.
Ik denk alles vast te houden, gezien de huidige stand van zaken. Of hebben jullie de indruk dat bepaalde bags en masse gedumpt gaan worden met indrukwekkende prijsactie tot gevolg?
Of het daalt tot 6 cent en is niks meer waard (heeeeeel zuur) of het stijgt weer als er nog een bull market komt en dan ben ik heeeeeel blij

Ik heb alles in staking staan (vaste staking, met een vrijvaltijd van 30 dagen)
Ik verwacht wel een klein dipje maar persoonlijk hou ik alles vast. Kwa crowdloans is dat voor mij voornameijk Astar en LIT. Die moeten nog wat langer. Ik heb er wel vertrouwen in dat DOT op ten duur wat zal opkrabbelen. Een nieuwe all time high verwacht ik echter niet. LIT en Astar doen het beide best ok gelukkig en maken mijn verlies op DOT deels goed.resusaapje schreef op vrijdag 13 oktober 2023 @ 10:25:
Niet vergeten: over een week kan je de eerste set polkadot crowdloan munten wegdoen en komt de eerste set DOTs weer vrij.
Ben wel nieuwsgierig of mensen nu nog mee doen aan nieuwe crowdloans? Ik kijk sporadisch wat het aanbod is maar zie niet echt iets interessants meer. Mijn DOT staan al een tijdje vast in staking en daar zullen de vrijgekomen DOTs ook naartoe gaan.
Is efferieboddie heppie!
We zitten natuurlijk in de beer, dus misschien wat prematuur, maar hier is de top10:
-
8+ LIT per DOT á $0,66 = $5,30/DOT
102+ ASTR per DOT á $0,04 = $4,26/DOT
12+ CFG per DOT á $0,30 = $3,55/DOT
24+ PHA per DOT á $0,10 = $2,31/DOT
12+ AVT per DOT á $0,71 = $2,13/DOT
-
2 Jaar DOT staken tegen 11% had je nu opgeleverd: $0,85/DOT
-
800 KREST per KSM á $0,07 = $57 / KSM
14+ MOVR per KSM á $3,74 = $52 / KSM
30+ LIT per KSM á $0,66 = $20 / KSM
72+ NEER per KSM á $0,18 = $13 / KSM
70+ SDN per KSM á $0,18 = $12 / KSM
-
1 Jaar KSM staken tegen 11% had je nu opgeleverd: $1,87/KSM
-
Even het waardeverlies van DOT, KSM, etc vergetend...

Gewoon via de dagelijkse dosis hopium: als de opbrengst per DOT hoger is dan de staking rewards op die DOT, zit je goed. MIts je munten het overleven tot na de bull

Had ik het gedaan als ik geweten had wat ik nu weet? Nee, zeker niet. Voor de fiat die ik in DOT heb gestoken had ik nu heel wat meer ASTR en LIT kunnen hebben.
Ben ik dan verdrietig? Nee, zeker niet. Ik heb heel wat geleerd
Hoe voel jij je bij Acala? Senang?DaWayne schreef op dinsdag 5 april 2022 @ 18:51:
[...]
Herkenbaar, ik heb eindelijk mijn polkawallet nu aan het werk gekregenen gezet. Heb met Acala aUSD gemint en ben nu liquidity aan het toevoegen met aUSD-ACA en aUSD-icDOT tegen 35% en 24% . Was best wel onoverzichtelijk en complex vond ik.
Hopelijk wordt het zo nog wat extra's waard op termijn.
Ik heb alles omgezet in lcDOT, zet die volgende week allemaal 1:1 om in DOT en pleur die op een ander platform in de stake tot de bull daar is.
Parallel ParkingFinance. Hoe zie jij de toekomst?Mr. Unexist schreef op dinsdag 7 juni 2022 @ 09:57:
Ooh ja nou zie ik de waarde van PARA, bij Swap is 1 PARA 0,022$
De Parallel auction heeft me dus het minst opgeleverd
Ik zie het zo: ik hoop dat de DOT zn oude ATH nog wel een keer aan gaat tikken. Elke DOT die je dan aan staking krijgt rendeert giga! IK heb nogal wat dotjes in staking staan en áls die oude ATH nog aangetikt word, of in de buurt komt, hebben we het over een life changing amount of money. Alleen de staking levert al best veel op dan.resusaapje schreef op vrijdag 13 oktober 2023 @ 13:46:
Welkom bij de Anonieme AlcoholiciCrowdfunders.
Is efferieboddie heppie!
We zitten natuurlijk in de beer, dus misschien wat prematuur, maar hier is de top10:
-
8+ LIT per DOT á $0,66 = $5,30/DOT
102+ ASTR per DOT á $0,04 = $4,26/DOT
12+ CFG per DOT á $0,30 = $3,55/DOT
24+ PHA per DOT á $0,10 = $2,31/DOT
12+ AVT per DOT á $0,71 = $2,13/DOT
-
2 Jaar DOT staken tegen 11% had je nu opgeleverd: $0,85/DOT
-
800 KREST per KSM á $0,07 = $57 / KSM
14+ MOVR per KSM á $3,74 = $52 / KSM
30+ LIT per KSM á $0,66 = $20 / KSM
72+ NEER per KSM á $0,18 = $13 / KSM
70+ SDN per KSM á $0,18 = $12 / KSM
-
1 Jaar KSM staken tegen 11% had je nu opgeleverd: $1,87/KSM
-
Even het waardeverlies van DOT, KSM, etc vergetend...
Gewoon via de dagelijkse dosis hopium: als de opbrengst per DOT hoger is dan de staking rewards op die DOT, zit je goed. MIts je munten het overleven tot na de bull![]()
Had ik het gedaan als ik geweten had wat ik nu weet? Nee, zeker niet. Voor de fiat die ik in DOT heb gestoken had ik nu heel wat meer ASTR en LIT kunnen hebben.
Ben ik dan verdrietig? Nee, zeker niet. Ik heb heel wat geleerd
Effe symplistisch rekenen:
$1000 DOTs tegen 11% is $1900 samengestelde staking rewards mits ATH.
Maar je originele inzet gaat al x13, dus het totaal gaat dan x15.
Mwa, dat maakt dus niet het verschil.
Het is de slagroom op de taart, dat wel.
Oh man, wat hebben we toch een mooie dromen

Geen idee eigenlijk, heb het allemaal niet meer aangeraakt, ik heb nog maar een beetje die ik laat staan in de hoop dat het nog een keertje terugkomt op fatsoenlijke niveaus. Ik heb enkele tientallen DOT, dus geen life changing money. Zit sinds vorig jaar zomer verder nog uitsluitend in BTC en ETH eigenlijk.resusaapje schreef op vrijdag 13 oktober 2023 @ 14:16:
[...]
Hoe voel jij je bij Acala? Senang?![]()
Ik heb alles omgezet in lcDOT, zet die volgende week allemaal 1:1 om in DOT en pleur die op een ander platform in de stake tot de bull daar is.
ik hodl gewoon door en zie wel ergens in 2025/2026.
kopen doe ik niet, alleen BTC voor mij
Perpendicular!!resusaapje schreef op vrijdag 13 oktober 2023 @ 14:27:
[...]
Parallel ParkingFinance. Hoe zie jij de toekomst?
Eeeuh geen idee, het staat op Kraken niks te doen en heb geen idee hoe het verder met het project gaat.
Ik ben er eigenlijk helemaal niet mee bezig sinds alle DOT (en de rest van de crypto) uit Binance gehaald moest worden...
Dit topic had ik ook al lange tijd niet bezocht eigenlijk 😅
Mr. Unexist schreef op vrijdag 13 oktober 2023 @ 17:53:
[...]
Perpendicular!!![]()
Eeeuh geen idee, het staat op Kraken niks te doen en heb geen idee hoe het verder met het project gaat.
Ik ben er eigenlijk helemaal niet mee bezig sinds alle DOT (en de rest van de crypto) uit Binance gehaald moest worden...
Dit topic had ik ook al lange tijd niet bezocht eigenlijk 😅
:strip_exif()/f/image/VZN5I6Z5jpXGnRAjTgMCCSmT.png?f=user_large)
Moonbeam auction staat bij mij al op 'ended' op Kraken (classic versie)
Ben benieuwd of en wanneer we de DOT'jes die voor mij inmiddels -90% staan terug krijgen.
Maar goed +1 voor de tegel hierboven
EV: 2017 Ioniq Electric | PC: AMD Ryzen 7 5700X | MSI RTX 4090 Gaming Trio | VR: Pico 4
BoonMeme ended? Wauw bofferd, ik heb nog 0,6% aan crowdloan te gaan voor ik alles kan claimenUniMatrix schreef op woensdag 18 oktober 2023 @ 09:42:
Efinity rewards op Kraken: nada noppes
Moonbeam auction staat bij mij al op 'ended' op Kraken (classic versie)
Ben benieuwd of en wanneer we de DOT'jes die voor mij inmiddels -90% staan terug krijgen.
Maar goed +1 voor de tegel hierboven
EFI had je al moeten krijgen? Ik zie bij mij op polkadot.js dat 100% beschikbaar is. Via de normale interface is het trouwens niet zichtbaar. wtf? Ze waren zo langzaam met de release dat ik er verder niet veel aandacht aan besteedde (want bear enzo), maar ik zie nu dat ze niet langer op de Polkadot Parachain zitten zoals ALLE ANDEREN!!! (behalve die oplichters van Clover), maar op de Enjin Matrixchain. En de balans wordt uitgedrukt in ENJ, niet in EFI. Wellicht moet je efkes je ENJ tokens tellen. Misschien zijn het er meer dan je verwachtte
Je DOTjes zou je terug moeten krijgen zodra een crowdloanronde afgerond is. Maar hoe Kraken & co daarmee opgaan weet ik niet. De eerste datum is 21-10 voor oa ACA, GLMR, ASTR, PARA, CLV. Waar het kon heb ik virtuele DOTjes geaccumuleerd. Dat levert me op bovenstaande datum 30% meer DOT op, waardoor mijn loss beperkt blijft tot 75% ipv 99%
tegelizr = love
Tsja, EFI en Kraken is nogal een ding, blijkt ook uit Reddit. Ze wijzen naar elkaar en diegenen die via Kraken de EFI crowdloan hebben gedaan hebben nog niks gehad.resusaapje schreef op woensdag 18 oktober 2023 @ 10:30:
[...]
BoonMeme ended? Wauw bofferd, ik heb nog 0,6% aan crowdloan te gaan voor ik alles kan claimen![]()
EFI had je al moeten krijgen? Ik zie bij mij op polkadot.js dat 100% beschikbaar is. Via de normale interface is het trouwens niet zichtbaar. wtf? Ze waren zo langzaam met de release dat ik er verder niet veel aandacht aan besteedde (want bear enzo), maar ik zie nu dat ze niet langer op de Polkadot Parachain zitten zoals ALLE ANDEREN!!! (behalve die oplichters van Clover), maar op de Enjin Matrixchain. En de balans wordt uitgedrukt in ENJ, niet in EFI. Wellicht moet je efkes je ENJ tokens tellen. Misschien zijn het er meer dan je verwachtteZucht, weer wat om uit te zoeken.
Je DOTjes zou je terug moeten krijgen zodra een crowdloanronde afgerond is. Maar hoe Kraken & co daarmee opgaan weet ik niet. De eerste datum is 21-10 voor oa ACA, GLMR, ASTR, PARA, CLV. Waar het kon heb ik virtuele DOTjes geaccumuleerd. Dat levert me op bovenstaande datum 30% meer DOT op, waardoor mijn loss beperkt blijft tot 75% ipv 99%![]()
tegelizr = love
Het gaat om in totaal maar 34 DOTjes hoor
Zit in ACA, GLMR en ASTR dus dat zou binnenkort vrij moeten komen en EFI in Januari.
Wel lachen om te zien dat er toen voor miljoenen opgehaald werd en bij de verlengingsloans echt misschien maar tienduizenden.
EV: 2017 Ioniq Electric | PC: AMD Ryzen 7 5700X | MSI RTX 4090 Gaming Trio | VR: Pico 4
Je hoeft er zelf hoogstwaarschijnlijk niets voor te doen.
(zat er zelf ook naar te zoeken, lekker duidelijk allemaal...)
EFINITY / ENJIN
The claiming EFI rewards guide was recently taken down since all of the EFI rewards were already fully vested and claimed.The rewards from the Efinity Parachain Crowdloan were EFI tokens vested on Efinity Parachain.
As you might know, the vesting schedules were originally formulated to coincide with the expiration of Efinity’s Parachain lease (on January 16, 2024).
But when Efinity was forked onto Enjin Blockchain, the remaining crowdloan rewards were released as part of the fork.
The claim extrinsic we're recently called on behalf of all crowdloan contributors, that means that all of the EFI rewards from the Efinity Parachain crowdloan are already free in all contributors wallets.
That being said, if you've contributed to the crowdloan, your rewards should already be free in the wallet you've contributed from, and no further actions are needed.
However, The DOT you contributed with will be unlocked when the Efinity Parachain lease ends, as we can't manually end that. (on January 16, 2024)
In addition, EFI on Efinity chain were automatically migrated to ENJ on a 4:1 ratio as part of the migration to Enjin Matrixchain, so there's no action needed for migrating as well.
Let me send a quick guide on viewing your ENJ tokens in Enjin Blockchain Console:
First, make sure that your Polkadot{.js} wallet is configured to work with Enjin Blockchain Console by following the steps here: Configuring Polkadot{.js} for use with the Enjin Blockchain Console.
Then, navigate the Enjin Blockchain Console: https://console.enjin.io and switch over to the Enjin Matrixchain: Switching to the Enjin Matrixchain.
Next, click on the Accounts --> Accounts button in the menu, you should be able to see your funds there.
EFI en Kraken las ik ook net leuke dingen overUniMatrix schreef op woensdag 18 oktober 2023 @ 10:38:
[...]
Tsja, EFI en Kraken is nogal een ding, blijkt ook uit Reddit. Ze wijzen naar elkaar en diegenen die via Kraken de EFI crowdloan hebben gedaan hebben nog niks gehad.
Het gaat om in totaal maar 34 DOTjes hoorMaar toen was dat toch 1000 euro... En het gaat om het principe.
Zit in ACA, GLMR en ASTR dus dat zou binnenkort vrij moeten komen en EFI in Januari.
Wel lachen om te zien dat er toen voor miljoenen opgehaald werd en bij de verlengingsloans echt misschien maar tienduizenden.
Gelukkig heb ik mijn DOTs rechtstreeks in de jiskebak gemieterd, de Enjin helpdesk kon mij vertellen waar ik moest kijken voor mijn muntjes. Zie bericht hierboven. EFI was idd omgezet naar ENJ, en effectief heb ik daarmee 9% meer aan fiat dan ik had verwacht. Woohoo!
34 DOTjes, dat zijn toch algauw 44 euronen aan ENJ die je anders laat liggen
Maar ja, ENJ nu op eteriejum, dus lekker hoge kosten als je daar iets wil verplaatsen
Direct in staking gezet hier. Laat het lekker renderen, hopelijk gaan we ooit weer echt omhoog.UniMatrix schreef op dinsdag 24 oktober 2023 @ 11:05:
De DOTjes van Moonbeam, Acala en Astar zijn bij Kraken netjes in de spotwallet geretourneerd.
Zero.
Hoho, dat gaat zomaar niet!Pelox schreef op dinsdag 24 oktober 2023 @ 11:46:
[...]
Direct in staking gezet hier. Laat het lekker renderen, hopelijk gaan we ooit weer echt omhoog.
:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/rb2XB5DNqQas5qrHhHcUmVqG.webp?f=user_large)
Hier idem trouwens. Op Nexo om wat ervaring op te doen.
Ik heb ook nog een nexo account.. misschien weer tijd om daar wat funds op te knallenresusaapje schreef op dinsdag 24 oktober 2023 @ 15:57:
[...]
Hoho, dat gaat zomaar niet!
[Afbeelding]
Hier idem trouwens. Op Nexo om wat ervaring op te doen.
Zero.
Welke paratjeens had ik in deze ronde?
Acala | ACA |
Moonbeam | GLMR |
Astar | ASTR |
Parallel Finance | PARA |
Clover Finance | CLV |
En ben ik daar blij mee?
Antwoord: neen.
ACA, PARA, GLMR en CLV waren grote teleurstellingen. Ze leverden minder op dan staken van DOT en dat was al af te raden.
ASTR springt er positief uit, maar daarvoor had je niet hoeven deelnemen aan een parachain event.
De andere kant van het verhaal is het daarmee blijkbaar volledig eens: projecten die eerst deelnamen, schrijven zelden een nieuwe crowdloan uit, maar stoppen er liever eigen coins in of migreren zelfs weg van polkadot en dan meestal naar ethereum.
Dus: leuk idee, maar financieel kortom uitermate teleurstellend. De beste resultaten boek ik door de parels in de lijst in de beer gewoon zelfstandig te kopen. Dat legde me geen windeieren bij bijvoorbeeld ASTR en LIT. De crowdloan participatie bij deze twee is hier voor mij slechts een handbindertje gebleken.
Ook een aai-opener voor mij was dat juist de tokens die niet gepromoot werden door infloewensers goed scoorden. Doe joor oon rieseurtsj!
Is er dan niks positiefs te melden?
Tuurlijk wel! Veel geleerd, veel gelachen, lekker kennis delen met anderen. Top
Dit inderdaad, ik lock niets meer dat ik niet op korte termijn weer kan unlocken. Crownloans/staking/etc. zijn in theorie een goed idee, maar de rewards wegen niet op tegen het risico. Je bent nooit zeker of het muntje dat je vastgezet hebt (of zelfs de chain) in de volgende bull nog wat te betekenen heeft.resusaapje schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 09:52:
De beste resultaten boek ik door de parels in de lijst in de beer gewoon zelfstandig te kopen. Dat legde me geen windeieren bij bijvoorbeeld ASTR en LIT. De crowdloan participatie bij deze twee is hier voor mij slechts een handbindertje gebleken.
Yep, dat EFI bleek toch niet zo succesvol, dus is alles vervangen door ENJ volgens 1:4.Chaes schreef op dinsdag 31 oktober 2023 @ 19:18:
Wat moet je doen als je via Kraken deelnam aan de EFI crowdloan? Wat een schijtbende allemaal, bah.
Blijkbaar kon Kraken zich niet zo in die tovertruuk vinden.
Afwachten maar of ze eruitkomen. Gelukkig heb je je DOTjes nog...
Thanks, dus normaliter zouden we ENJ moeten krijgen op Kraken straks? Kunnen nu nog even niks anders doen dan afwachten I guess.resusaapje schreef op woensdag 1 november 2023 @ 14:45:
[...]
Yep, dat EFI bleek toch niet zo succesvol, dus is alles vervangen door ENJ volgens 1:4.
Blijkbaar kon Kraken zich niet zo in die tovertruuk vinden.
Afwachten maar of ze eruitkomen. Gelukkig heb je je DOTjes nog...
dit onderstaande lukt.
Maar dan ben je er dus blijkbaar nog niet. Klopt het dat ik nu eerst de ENJ die ik heb ontvangen moet burnen, voor ik ze naar bv Kraken kan sturen?Let me send a quick guide on viewing your ENJ tokens in Enjin Blockchain Console:
First, make sure that your Polkadot{.js} wallet is configured to work with Enjin Blockchain Console by following the steps here: Configuring Polkadot{.js} for use with the Enjin Blockchain Console.
Then, navigate the Enjin Blockchain Console: https://console.enjin.io and switch over to the Enjin Matrixchain: Switching to the Enjin Matrixchain.
Next, click on the Accounts --> Accounts button in the menu, you should be able to see your funds there.
Bron:https://support.enjin.io/hc/en-gb/articles/13685897042962-How-to-migrate-ERC20-ENJ-EFI-tokens-to-Native-ENJ-on-non-Enjin-wallet#h_01HA5E916P9D1YE9MNXNX8VVQEStep 1: Burning the tokens
⚠️ Please be aware, the process of migrating involves burning the tokens from your current wallet and claiming the migrated tokens on the Enjin Blockchain. This process is irreversible.
If you attempt to burn tokens directly from an exchange wallet, you risk losing your tokens permanently. We strongly advise that you only proceed with this process if the tokens are held in a personal, non-exchange wallet over which you have full control.
Always ensure that you understand each step of the process before proceeding.
The first step involves burning the tokens you wish to migrate.
To migrate Ethereum ENJ tokens, transfer them to this address to burn them: 0x000000000000000000000000000000000000dEaD
To migrate Ethereum EFI tokens, transfer them to this address to burn them: 0x000000000000000000000000000000000000dEaD
Ik zie dat ik van 1 crowdloand m'n inleg terug heb gekregen, volgens mij is dat van Moonbeam. Ik mis echter nog de dots van de crowdloans van Astar, Parallel en Acala. Ik het het ingelegd via polkadot.js.org, moet ik deze zelf nog ergens claimen?
Ha, leven in de lijst!_superboer_ schreef op maandag 4 december 2023 @ 08:36:
Ik ben eens al m'n crowdloans van Polkadot aan het langslopen en kom er nu niet uit waar mijn dots zijn gebleven.
Ik zie dat ik van 1 crowdloand m'n inleg terug heb gekregen, volgens mij is dat van Moonbeam. Ik mis echter nog de dots van de crowdloans van Astar, Parallel en Acala. Ik het het ingelegd via polkadot.js.org, moet ik deze zelf nog ergens claimen?
Ja, van allevier had je de DOTjes al terug moeten hebben. Weet je zeker dat ze niet verscholen zijn tussen de tientallen andere DOTs in je portemonnee? ;-)
ASTR is een simpele situatie: ze zouden gewoon in je verzameling moeten staan.
ACA en PARA kunnen anderszins gealloceerd zijn. Kijk daarvoor op:
https://apps.acala.network/portfolio
https://app.parallel.fi/
Bij de inschrijving kon je namelijk aangeven dat je virtuele DOTs wilde hebben. Daarmee kon je op de sites van Acala en Parallel handelen ipv dat alles gelocked was. Weet niet of jij dat aangevinkt had?
Ik weet zeker dat ze niet verscholen zijn aangezien m'n transactieoverzicht zeer overzichtelijk is:resusaapje schreef op maandag 4 december 2023 @ 09:51:
[...]
Ha, leven in de lijst!
Ja, van allevier had je de DOTjes al terug moeten hebben. Weet je zeker dat ze niet verscholen zijn tussen de tientallen andere DOTs in je portemonnee? ;-)
ASTR is een simpele situatie: ze zouden gewoon in je verzameling moeten staan.
ACA en PARA kunnen anderszins gealloceerd zijn. Kijk daarvoor op:
https://apps.acala.network/portfolio
https://app.parallel.fi/
Bij de inschrijving kon je namelijk aangeven dat je virtuele DOTs wilde hebben. Daarmee kon je op de sites van Acala en Parallel handelen ipv dat alles gelocked was. Weet niet of jij dat aangevinkt had?
/f/image/Ov2tQEohPKmOer3zm3H7P7ny.png?f=fotoalbum_large)
Lichtblauw is een testtransactie.
Geel is overboeking van de rest.
Groen is het aanmaken van een Proxy
En alle rode bedragen zijn 1/5e van geel, waarbij er dus 4x dat bedrag uit is gegaan, en 1x dat bedrag is binnengekomen.
Bij Acala zie ik geen DOT, LDOT, ICDOT in m'n portfolio. Bij parallel heb ik een minibedrag aan dot op de Relaychain Balance, maar dat is maar ±2,5% van wat ik in de crowdloan heb gestopt.
Vreemd..._superboer_ schreef op maandag 4 december 2023 @ 12:46:
[...]
Ik weet zeker dat ze niet verscholen zijn aangezien m'n transactieoverzicht zeer overzichtelijk is:
[Afbeelding]
Lichtblauw is een testtransactie.
Geel is overboeking van de rest.
Groen is het aanmaken van een Proxy
En alle rode bedragen zijn 1/5e van geel, waarbij er dus 4x dat bedrag uit is gegaan, en 1x dat bedrag is binnengekomen.
Bij Acala zie ik geen DOT, LDOT, ICDOT in m'n portfolio. Bij parallel heb ik een minibedrag aan dot op de Relaychain Balance, maar dat is maar ±2,5% van wat ik in de crowdloan heb gestopt.
Kijk eens via https://app.talisman.xyz/history
Ook via "History" en dan filter Module="Crowdloan"
Thanks voor de hulp, ze waren niet naar m'n originele dot account overgemaakt maar naar de nieuwe wallets die ik had gemaakt voor de crowdloan. Wel vreemd dat ik ze dan niet in de apps terug zie. In ieder geval kan ik er nu weer bij, thanks!resusaapje schreef op maandag 4 december 2023 @ 13:19:
[...]
Vreemd...
Kijk eens via https://app.talisman.xyz/history
Ook via "History" en dan filter Module="Crowdloan"
Enige waar ik dan nog tegenaan loop is om m'n Acala weg te halen:
/f/image/swK00fvk9n0X4QoEX5RCTTWt.png?f=fotoalbum_large)
Als ik de vested Acala wil claimen krijg ik melding "1010: Invalid Transaction: Inability to pay some fees , e.g. account balance too low". Van de andere Acala heb ik uberhaupt geen idee waar ik die kan vinden
[ Voor 39% gewijzigd door _superboer_ op 04-12-2023 13:45 ]
Nu zie ik nog een paar van deze: cDOT 10/17.
Hoe moet ik die 10/17 lezen? Kan nergens vinden wanneer deze nu vrij komen.
Dude, je geeft steeds halve informatie door. Schrijf gewoon het hele verhaal, zodat anderen niet hoeven gissen.DJ-Promo schreef op maandag 22 januari 2024 @ 11:06:
Pas wat CDOT om kunnen zetten naar DOT. vanalles tijden terug in crowdloans gezet maar niks meer mee gedaan.
Nu zie ik nog een paar van deze: cDOT 10/17.
Hoe moet ik die 10/17 lezen? Kan nergens vinden wanneer deze nu vrij komen.
Zo gis ik, dat je mee hebt gedaan via Acala en/of Parallel Finance. Ik gis dat je bij één of beiden hebt aangegeven dat je in ruil voor de gelockte DOT, virtuele DOT wil hebben. Die virtuele DOT had je vervolgens kunen verkopen of staken. Na afloop van de locking periode kan je ze dan weer 1:1 terugruilen voor originele DOT. Dat doe je dus op het platform waar je ze vandaan hebt. Daar zie je dan ook cDOT 10/17 staan.
Slechts giswerk van mijn kant
My bad. Gaat inderdaad om Parallel Finance. Ik zie ze daar staan als CDOT maar kan ze nog niet claimen. Ik snap dus niet wanneer wel. Als ik er op google kom ik alleen tegen dat bepaalde batches van crowdoans zo'n nummer achter die CDOT hebben staan.resusaapje schreef op maandag 22 januari 2024 @ 13:28:
[...]
Dude, je geeft steeds halve informatie door. Schrijf gewoon het hele verhaal, zodat anderen niet hoeven gissen.
Zo gis ik, dat je mee hebt gedaan via Acala en/of Parallel Finance. Ik gis dat je bij één of beiden hebt aangegeven dat je in ruil voor de gelockte DOT, virtuele DOT wil hebben. Die virtuele DOT had je vervolgens kunen verkopen of staken. Na afloop van de locking periode kan je ze dan weer 1:1 terugruilen voor originele DOT. Dat doe je dus op het platform waar je ze vandaan hebt. Daar zie je dan ook cDOT 10/17 staan.
Slechts giswerk van mijn kant
EFINITY
Zo, hèhè, de Efinity crowdloan DOT's zijn ook vrijgekomen.Voor mij alleen nog wachten op Polkadex en OriginTrail in april en dan ben ik van die ellende af.
Hoe is jullie gevoel bij die hele parachain hype?
Jaaaaa, je kan het welDJ-Promo schreef op maandag 22 januari 2024 @ 13:30:
[...]
My bad. Gaat inderdaad om Parallel Finance. Ik zie ze daar staan als CDOT maar kan ze nog niet claimen. Ik snap dus niet wanneer wel. Als ik er op google kom ik alleen tegen dat bepaalde batches van crowdoans zo'n nummer achter die CDOT hebben staan.
cDOT =/= cDOT.
De nummertjes erachter geven aan bij welke crowdloan je thuishoort en -het belangrijkste- wanneer ze vrijkomen.
Dus in mijn geval: Litentry, Polkadex en Origitrail DOT's komen april 2024 vrij en had ik meegedaan via Parallel ipv rechtstreeks, kan ik dan dus mijn cDOT-8/15's 1:1 inruilen tegen ekte DOT's.
Het kan ook eerder, maar dan swap je tegen een onvoordeligere koers
Haha thanks!resusaapje schreef op maandag 22 januari 2024 @ 13:42:
[...]
Jaaaaa, je kan het wel![]()
cDOT =/= cDOT.
De nummertjes erachter geven aan bij welke crowdloan je thuishoort en -het belangrijkste- wanneer ze vrijkomen.
Dus in mijn geval: Litentry, Polkadex en Origitrail DOT's komen april 2024 vrij en had ik meegedaan via Parallel ipv rechtstreeks, kan ik dan dus mijn cDOT-8/15's 1:1 inruilen tegen ekte DOT's.
Het kan ook eerder, maar dan swap je tegen een onvoordeligere koers
Huh? Welke hype?resusaapje schreef op maandag 22 januari 2024 @ 13:33:
Jaja, goudvis, zeven seconden, maak een zin
Vraagje: heb jij iets van ENJ kunnen claimen i.p.v. Efinity? Dit was de bedoeling volgens mij toch? Alleen zelf heb ik er niks van gezien. En Pdex heb ik ook niet ontvangen. Jij wel al iets?resusaapje schreef op maandag 22 januari 2024 @ 13:33:EFINITY
Zo, hèhè, de Efinity crowdloan DOT's zijn ook vrijgekomen.
Voor mij alleen nog wachten op Polkadex en OriginTrail in april en dan ben ik van die ellende af.
Ja, da's het gemene, ze zijn meteen verhuisd. Je zoekt je ongansChaes schreef op zaterdag 3 februari 2024 @ 13:28:
[...]
Vraagje: heb jij iets van ENJ kunnen claimen i.p.v. Efinity? Dit was de bedoeling volgens mij toch? Alleen zelf heb ik er niks van gezien. En Pdex heb ik ook niet ontvangen. Jij wel al iets?
Efinity --> Enjin: https://console.enjin.io
Polkadex: https://polkadex.trade/rewards
Zowel op de 1e als de 2e link zie ik niks?resusaapje schreef op zaterdag 3 februari 2024 @ 17:28:
[...]
Ja, da's het gemene, ze zijn meteen verhuisd. Je zoekt je ongans![]()
Efinity --> Enjin: https://console.enjin.io
Polkadex: https://polkadex.trade/rewards
Via de eerste link, als ik met mijn polkadot.js account inlog, staat er '0 transferable ENJ'.
En als ik mijn wallet verbind met de Polkadex website staat er dat deze wallet geen rewards heeft/zal ontvangen.
Je hebt niet toevallig meegedaan via een CEX of een DEX?Chaes schreef op zaterdag 3 februari 2024 @ 18:15:
[...]
Zowel op de 1e als de 2e link zie ik niks?
Via de eerste link, als ik met mijn polkadot.js account inlog, staat er '0 transferable ENJ'.
En als ik mijn wallet verbind met de Polkadex website staat er dat deze wallet geen rewards heeft/zal ontvangen.
Mocht je keurig via polkadot,js hebben ingelegd dan is het adres iets preciezer:
https://console.enjin.io/#/accounts
Polkadex zijn in mijn boek oplichters. Je kunt hier https://polkadex.trade/rewards namelijk alleen je PDEX claimen, als je al PDEX hebt: https://www.reddit.com/r/...iled_claim_crown_rewards/
Nee, heb zowel EFI als PDEX via Kraken gedaan.resusaapje schreef op zaterdag 3 februari 2024 @ 23:59:
[...]
Je hebt niet toevallig meegedaan via een CEX of een DEX?
Mocht je keurig via polkadot,js hebben ingelegd dan is het adres iets preciezer:
https://console.enjin.io/#/accounts
Polkadex zijn in mijn boek oplichters. Je kunt hier https://polkadex.trade/rewards namelijk alleen je PDEX claimen, als je al PDEX hebt: https://www.reddit.com/r/...iled_claim_crown_rewards/
En van beide dus nog niks ontvangen. Neem aan dat ik PDEX niet hoef te claimen op hun eigen platform als ik in de crowdloan participeer via Kraken...?
Oooooooooooooooooooooooooooh, zegdatdanmeteeeeeeeeeen!Chaes schreef op zondag 4 februari 2024 @ 21:48:
[...]
Nee, heb zowel EFI als PDEX via Kraken gedaan.
En van beide dus nog niks ontvangen. Neem aan dat ik PDEX niet hoef te claimen op hun eigen platform als ik in de crowdloan participeer via Kraken...?
Dan is het tussen jou en Kraken. En ik herinner me dat Kraken ruzie heeft met minstens één partij. Zoek even op "kraken" eerder in deze draad...
Op Twitter gisteren allerlei berichten over nieuwe samenwerkingen.Mr. Unexist schreef op vrijdag 16 februari 2024 @ 22:56:
Parallel Finance overleden??
Op Coingecko ziet het er ook wat uitgestorven uit![]()
[Afbeelding]
Bv " We're thrilled to have teamed up with @zkLink_Official!"
Ook de site doet het nog steeds: https://app-polkadot.parallel.fi/
[ Voor 92% gewijzigd door Kol Nedra op 17-02-2024 00:42 ]
Dan zal het wel een delisting zijnresusaapje schreef op zaterdag 17 februari 2024 @ 00:32:
[...]
Op Twitter gisteren allerlei berichten over nieuwe samenwerkingen.
Bv " We're thrilled to have teamed up with @zkLink_Official!"
Ook de site doet het nog steeds: https://app-polkadot.parallel.fi/
Dit kom ik tegen op de site van Kraken:
Parallel Finance (PARA) is not available on Kraken.
Anyway, heb het naar m'n Subwallet verplaatst. Heb er geen € aan besteed dus zie wel waar het schip strandt.
Ja precies, dat €10tje is de moeite verder nietMr. Unexist schreef op zaterdag 17 februari 2024 @ 12:53:
[...]
Dan zal het wel een delisting zijn![]()
Dit kom ik tegen op de site van Kraken:
Parallel Finance (PARA) is not available on Kraken.
Anyway, heb het naar m'n Subwallet verplaatst. Heb er geen € aan besteed dus zie wel waar het schip strandt.
OriginTrail
Let op: OriginTrail Parachain ($OTP) is omgedoopt in NeuroWebAI ($NEURO)Motto: Knowledge Mining for art

En de waarde van dat token? NIET GELIST!!!

Maarja, $6m market cap... heb je dus helemaal niks aan.
Polkadex
Ik zie via Talisman dat Polkadex (PDEX) opeens BitTensor (TAO) is geworden? WTH?Chaes schreef op dinsdag 9 april 2024 @ 11:12:
Ik wacht nog steeds op Polkadex (PDEX) en wat andere om uitgekeerd te worden via Kraken.
Maarja, $6m market cap... heb je dus helemaal niks aan.
haha wtf...resusaapje schreef op dinsdag 9 april 2024 @ 11:33:Polkadex
[...]
Ik zie via Talisman dat Polkadex (PDEX) opeens BitTensor (TAO) is geworden? WTH?
Weet je het zeker?
[ Voor 3% gewijzigd door Chaes op 09-04-2024 11:44 ]
Ik zie wat ik zie
Ik denk dat PDEX z'n parachain lease niet verlengd heeft en dat toevallig juist die bij TAO in diens self-funded lease is beland. Morgen komt die lease vrij, dus ik vermoed dat ik nu tussen oud en nieuw hang: oude lock, nieuwe eigenaar.
Maar wel even een wtf-momentje
Dus ook geen PDEX tokens voor ons dan I guess.resusaapje schreef op dinsdag 9 april 2024 @ 11:53:
[...]
Ik zie wat ik zie![]()
Ik denk dat PDEX z'n parachain lease niet verlengd heeft en dat toevallig juist die bij TAO in diens self-funded lease is beland. Morgen komt die lease vrij, dus ik vermoed dat ik nu tussen oud en nieuw hang: oude lock, nieuwe eigenaar.
Maar wel even een wtf-momentje
Tja. Voor jou is het Kraken die ertussen zit en moeilijk doet. Voor mij is het Polkadex die de boel flest. Ik had het al vermeld geloof ik? Om mijn PDEX te kunnen claimen, moet ik eerst PDEX hebben. Gezien de waarde van dat spul is het de moeite niet. Misschien ooit als het x100 is gegaan...
Of krijgen er heel wat mensen nog gratis TAO? Die zijn happy.
Ghoh, m'n LIT rewards waren meer waard dan de DOT die ik erin gestoken heb. Enige probleem, parachain loopt af, maar ook bij Kraken... Nog geen LIT gezien natuurlijk.Chaes schreef op dinsdag 9 april 2024 @ 15:08:
Gewoon een grote flop geweest dat hele rewards gebeuren omtrent parachains.