Tuurlijk niet in Nederland waar, zoals je zegt, de infra best in orde is. maar TS heeft het over vakanties dus tenzij hij in NL blijft -wat perfect mogelijk is natuurlijk- zal de infra er elders ook anders uit zien... dan wordt het al veel meer zaak om te gaan opletten en uitrekenen en op dat gebied is het gewoon allesbehalve ideaal als je vertrouwt op theoretische actieradius waarbij je makkelijk 120km eerder verrast wordt met een low power modus dan dat je gepland had indien je de fout maakte om niet echt op je reële verbruik te letten.. en dan maar hopen dat je nog net genoeg juice hebt om een charger te bereiken.backupdevice schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 14:52:
[...]
Sorry niet helemaal mee eens.
Ja , er zit een verschil tussen de WLTP en echte range, net als bij benzine auto's. Maar in Nederland is een Tesla niet perse nodig. Het charger netwerk is het beste van de wereld, je kan tegenwoordig overal laden. De afstanden die je normaal in Nederland rijdt zijn van die mate dan je echt je best moet doen om zonder stroom te komen te zitten.
Ik ben het wel met je eens dat als je elke dag 300KM+ rijdt , een Tesla de beste keuze is. Dit van vanwege de zuinigheid en het SC netwerk.
Maar het valt en staat bij veel mensen bij het laden. Het stoppen om te laden is iets wat wij niet gewent zijn en maken dit een top prio om te voorkomen. En dan kom ik terug op Tesla. Als je elke dag veel rijdt, dan is een Tesla de beste keuze . Rij je elke dag minder dan zeg 250KM kan je met elke middenklasse EV door Nederland rijden zonder in de problemen te komen.
Waar ik met de V90 stopte om een broodje te eten, stop ik nu ook om een broodje te eten terwijl de Polestar aan een snellader hangt.
Als je met je e-wagen in het buitenland bent, op vakantie, 3 gezinsleden + bagage, airco, zal een groot deel van je vrije tijd ingepakt worden door range anxiety en dat moet je maar willen natuurlijk.
Het moeten stoppen om op te laden... persoonlijk zie ik het ook niet anders dan te moeten stoppen om bij te tanken... zeker nu met snellaad systemen waar je op 20 min, of pakweg een half uurtje al aan 80% zit... 20 min... binnen gaan... kakje doen