Mijn Asus Hero ligt hier ondertussen al 2 weken te wachten op een setje DDR5 dus dat mag snel gaan toekomen! Zeker nu ook mijn Ryzen set verkocht is..
Jammer was ik niet van op de hoogte. Een half uur geleden een setje 2x8 besteld.yoshmite schreef op donderdag 9 december 2021 @ 09:19:
Je kunt nog 10% korting krijgen bij Crucial met de code HELLO10.
Zonet ook maar wat geheugen besteld
Asus Apex Z890, 285K @ 5.6 GHZ all P-core, 5,0Ghz All E-core (custom WC) , 48GB 8000mhz C36 Corsair Dominator Titanium DDR5, Synology 1821+ 24 TB.
Mooie setup. Ik heb bijna hetzelfde klaarliggen. Enkel een Z690 Hero.mr.loepie schreef op donderdag 9 december 2021 @ 09:45:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Mijn setje ligt hier ook al zeker 2-3 week te wachten op DDR5 ram...
:strip_exif()/f/image/obGLJhdStY0jE9jxdj3HWJcj.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/dRwpJLVptONdqHXSbRrx7rDd.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik kan volgende week eindelijk aan de gang. De Z690i Aorus Ultra DDR4 is onderweg. 
Ik sla DDR5 deze generatie over aangezien het toch geen voordeel biedt bij gaming. Volgend jaar met Raptor Lake maar eens kijken of het dan interessanter is.
Ik sla DDR5 deze generatie over aangezien het toch geen voordeel biedt bij gaming. Volgend jaar met Raptor Lake maar eens kijken of het dan interessanter is.
M3P 24'
Rocket lake kan toch op het zelfde bord ?Vissa66 schreef op donderdag 9 december 2021 @ 10:02:
Ik kan volgende week eindelijk aan de gang. De Z690i Aorus Ultra DDR4 is onderweg.
Ik sla DDR5 deze generatie over aangezien het toch geen voordeel biedt bij gaming. Volgend jaar met Rocket Lake maar eens kijken of het dan interessanter is.
Asus Apex Z890, 285K @ 5.6 GHZ all P-core, 5,0Ghz All E-core (custom WC) , 48GB 8000mhz C36 Corsair Dominator Titanium DDR5, Synology 1821+ 24 TB.
Neen, dat zal Raptor Lake zijn die jullie bedoelen..
Rocket Lake is LGA 1200 11th gen...
Rocket Lake is LGA 1200 11th gen...
Had een setje crucial bij Alternate in bestelling staan 5200mhz C36 maar ze krijgen die voorlopig niet. De 4800 hebben ze nu wel en kunnen ze gelijk sturen, toch maar doen dan. Beetje jammer van de lagere specs maar dan heb ik iig wat haha
Waar heb je die kunnen bestellen?Vissa66 schreef op donderdag 9 december 2021 @ 10:02:
Ik sla DDR5 deze generatie over aangezien het toch geen voordeel biedt bij gaming. Volgend jaar met Rocket Lake maar eens kijken of het dan interessanter is.
Ik zie het in de Nederlandse site niet op voorraad staan hoor. Had je gebeld? Via de site is er iig niets te bestellen.Resouled schreef op donderdag 9 december 2021 @ 10:32:
Had een setje crucial bij Alternate in bestelling staan 5200mhz C36 maar ze krijgen die voorlopig niet. De 4800 hebben ze nu wel en kunnen ze gelijk sturen, toch maar doen dan. Beetje jammer van de lagere specs maar dan heb ik iig wat haha
Die zijn het daar snel zelf aan het bestellen bij Crucial EUj005t schreef op donderdag 9 december 2021 @ 10:44:
[...]
Ik zie het in de Nederlandse site niet op voorraad staan hoor. Had je gebeld? Via de site is er iig niets te bestellen.
3 weken geleden een pre-order geplaatst voor 5200. Blijkt dat die voorraad die ze krijgen helemaal geen 5200 maar 4800 is. Dus zodoende.j005t schreef op donderdag 9 december 2021 @ 10:44:
[...]
Ik zie het in de Nederlandse site niet op voorraad staan hoor. Had je gebeld? Via de site is er iig niets te bestellen.
Ja hoop op snelle reactie want die 5200 cl36 stond voor 450eu. Als zij die 4800 voor meer dan 300 zetten dan koop ik het ook wel via crucial zelf.Skyline GT-R schreef op donderdag 9 december 2021 @ 10:46:
[...]
Die zijn het daar snel zelf aan het bestellen bij Crucial EU
Het gaat snel trouwens met de Crucial setjes. Toen ik kocht een uur geleden hadden ze 61 in stock, nu 28.Skyline GT-R schreef op donderdag 9 december 2021 @ 10:46:
[...]
Die zijn het daar snel zelf aan het bestellen bij Crucial EU
[ Voor 4% gewijzigd door j005t op 09-12-2021 10:52 ]
welke zijn dat? want de 2x8 zijn nog 43 van in stock, en zijn nog steeds 150 euro.j005t schreef op donderdag 9 december 2021 @ 10:51:
[...]
Het gaat snel trouwens met de Crucial setjes. Toen ik kocht een uur geleden hadden ze 61 in stock, nu 28.
Als het goed is wel. Mocht DDR5 tegen die tijd een stap gemaakt hebben dan switch ik daar wel weer naar toe.mr.loepie schreef op donderdag 9 december 2021 @ 10:25:
[...]
Rocket lake kan toch op het zelfde bord ?
Nog steeds nergens in Europa te verkrijgen. Ik was er klaar mee en heb hem viavia vanuit de US besteld. Niet zonder risico natuurlijk, maar ik probeer het gewoon.
Helaas nog steeds nergens te verkrijgen, gaat hier om de Mini ITX variant.
[ Voor 16% gewijzigd door Vissa66 op 09-12-2021 10:56 ]
M3P 24'
mr.loepie schreef op donderdag 9 december 2021 @ 10:54:
[...]
welke zijn dat? want de 2x8 zijn nog 43 van in stock, en zijn nog steeds 150 euro.
/f/image/Ll0xYLpllDjHa5lY16AQqGCI.png?f=fotoalbum_large)
Dat is de Z590i.. goed voor Rocket Lake dus. Wil je Alder Lake, waar het hier over gaat, heb je de LGA 1700 Z690 nodig. En die is er inderdaad nietmr.loepie schreef op donderdag 9 december 2021 @ 10:58:
@Vissa66 dit is hem toch?? of mis ik iets?
https://www.megekko.nl/pr...igabyte-Z590I-AORUS-ULTRA
Dat is de z590mr.loepie schreef op donderdag 9 december 2021 @ 10:58:
@Vissa66 dit is hem toch?? of mis ik iets?
foutje is een z590 bord oepsie!!
klopt zat niet op te letten, excuus!Skyline GT-R schreef op donderdag 9 december 2021 @ 11:00:
[...]
Dat is de Z590i.. goed voor Rocket Lake dus. Wil je Alder Lake, waar het hier over gaat, heb je de LGA 1700 Z690 nodig. En die is er inderdaad niet
Was er een tijdje zat van, zat geen schot in de zaak, wel voeding, koeler en M2 liggen, maar de rest blijf geen echt nieuws, ja extreem duur DDR5 als je snel bent, denk dat ik deze maand eerst maar de processor haal en kijk wat en wanneer er B660 borden komen. bij mn volgende inkomen maar een i7 ipv i5 en dan zie ik het bordje later wel, had er meer van verwacht in november helaas.
Dingen als Games & Music enzo | En 3D/AI/PS hier | CivitAI Models en Prompts
Ondertussen heeft CaseKing DE ook Corsair DDR5 op voorraad: https://www.caseking.de/c...kit-schwarz-mecs-490.html
/f/image/vIAVJ4Szq6k3XcJtmPcK4HfY.png?f=fotoalbum_large)
Edit: En uitverkocht.
/f/image/vIAVJ4Szq6k3XcJtmPcK4HfY.png?f=fotoalbum_large)
niet te geloven he!! en gelijk weer duurder !Skyline GT-R schreef op donderdag 9 december 2021 @ 11:10:
Ondertussen heeft CaseKing DE ook Corsair DDR5 op voorraad: https://www.caseking.de/c...kit-schwarz-mecs-490.html
[Afbeelding]
Heb ook maar een Crucial setje besteld om toch iets te hebben.
Hebben jullie al een bevestigings email gehad van Crucial?
Dat mailtje duurt even was hier ook zo.flythierry schreef op donderdag 9 december 2021 @ 11:48:
Verbaasd je dat nou echt?mr.loepie schreef op donderdag 9 december 2021 @ 11:22:
[...]
niet te geloven he!! en gelijk weer duurder !
Het enige mailtje dat ik heb ontvangen is: Crucial - Order Confirmation (Order #1010xxxxx) Dit kwam vrij snel na mijn order.flythierry schreef op donderdag 9 december 2021 @ 11:48:
Ook deze webstore is door Digital River; net zoals de AMD.com shop, en daarvan weten we dat het regelmatig mis loopt...
Je bedoelt met mail sturen of ook daadwerkelijk het versturen van goederen ?Skyline GT-R schreef op donderdag 9 december 2021 @ 11:51:
[...]
Ook deze webstore is door Digital River; net zoals de AMD.com shop, en daarvan weten we dat het regelmatig mis loopt...
Het versturen en verwerken van de emailsmr.loepie schreef op donderdag 9 december 2021 @ 11:53:
[...]
Je bedoelt met mail sturen of ook daadwerkelijk het versturen van goederen ?
Het versturen van de goederen bij AMD is door Ingram Micro in NL. Geen idee of dit ook zo is voor Crucial.
Toch ook nog maar een setje via Crucial besteld. Stonden er nog 6 op voor 32GB dus hopelijk was ik nog op tijd. Betwijfel of Alternate mij dezelfde prijs kan bieden.
Ik vind het wel slim van Crucial om het via de eigen site te verkopen. Vraag me af waarom niet elk merk dat doet.
Heb maar 2x16GB modules besteld met de code. Het lijkt erop dat een Alder Lake met DDR5-build nog voor het jaar uit is gaat gebeuren
tuurlijk niet! logisch gezien de schaarste.
Thank god dat ik via Crucial alsnog een setje heb gekocht. Alternate wil mij voor 450 euro hetzelfde setje als bij Crucial verkopen haha
Wat heb je ze verteld? Jongens, check even de Crucial store?Resouled schreef op donderdag 9 december 2021 @ 13:35:
Thank god dat ik via Crucial alsnog een setje heb gekocht. Alternate wil mij voor 450 euro hetzelfde setje als bij Crucial verkopen haha
Nee joh, geen woorden aan vuil gemaakt. Alleen "Annuleer mijn bestelling maar :)"Skyline GT-R schreef op donderdag 9 december 2021 @ 13:42:
[...]
Wat heb je ze verteld? Jongens, check even de Crucial store?
Iemand al shipping van Crucial? Ik heb voor ‘Express’ gekozen dus ik verwacht die toch snel…
Same. Als ik inlog staat er “Order in process”. Express delivery stond 1-3 werkdagen dus met een beetje geluk morgen maar anders zal het wss pas volgende week zijn.Skyline GT-R schreef op donderdag 9 december 2021 @ 21:25:
Iemand al shipping van Crucial? Ik heb voor ‘Express’ gekozen dus ik verwacht die toch snel…
hier ook met express en nog geen mail. verwacht die vannacht denk ik.
Meer ddr5 bij ldlc verwacht, ook dominators.
https://www.ldlc.com/fr-be/fiche/PB00474597.html
https://www.ldlc.com/fr-be/fiche/PB00474599.html
Verwachte levertijd 21 December
Denk zelf dat als ik die Crucial setjes heb dat ik ze OC naar 5200-5400 en dan wel een jaartje ofzo gebruik. Tegen die tijd heb je vast qua performance wat leuke kitjes tussen de 7000-8000mhz.
https://www.ldlc.com/fr-be/fiche/PB00474597.html
https://www.ldlc.com/fr-be/fiche/PB00474599.html
Verwachte levertijd 21 December
Denk zelf dat als ik die Crucial setjes heb dat ik ze OC naar 5200-5400 en dan wel een jaartje ofzo gebruik. Tegen die tijd heb je vast qua performance wat leuke kitjes tussen de 7000-8000mhz.
[ Voor 65% gewijzigd door Resouled op 09-12-2021 22:52 ]
Verwacht amper tot geen OC potentieel in de Crucial setje
Heb zelf niet super veel verstand van maar volgens deze guy: YouTube: Quick overclock of a 2x16GB Crucial DDR5 4800 CL40 kit to 5500 CL38Skyline GT-R schreef op donderdag 9 december 2021 @ 22:54:
Verwacht amper tot geen OC potentieel in de Crucial setje
Zou je met 1.3v en 5300/5400mhz prima moeten halen.
Dit is mijn bord: https://www.gigabyte.com/.../Z690-AORUS-PRO-rev-10#kfSkyline GT-R schreef op donderdag 9 december 2021 @ 22:55:
En de huidige eerste generatie Z690 DDR5 bordjes stoppen momenteel bij DDR5-6000 / DDR5-6400. Ik denk niet dat DDR5-8000 gaat lukken op die bordjes..
Staat hier 6200 en beyond dus lijkt me dat ze wel hoger zouden moeten kunnen supporten? Wellicht met een bios update?
Hier jammer genoeg nietsmr.loepie schreef op donderdag 9 december 2021 @ 22:28:
hier ook met express en nog geen mail. verwacht die vannacht denk ik.
Indd hier ook niets, gelijk gekeken toen ik wakker werd. GRRR
Meer als een maand na de release zitten we hier met zijn allen nog steeds te wachten op DDR5..
Ondertussen heeft Alternate NL een stick 16GB Kingston Fury DDR4-4800 op voorraad aan 209EUR..
https://www.alternate.nl/...ugen/html/product/1794595
Ondertussen heeft Alternate NL een stick 16GB Kingston Fury DDR4-4800 op voorraad aan 209EUR..
Is ook het enige wat zij nog binnen krijgen deze maand is mij verteld.Skyline GT-R schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 09:34:
Meer als een maand na de release zitten we hier met zijn allen nog steeds te wachten op DDR5..
Netjes! Maar ik denk dat ik vooral ga proberen de latency naar beneden te krijgen ipv de snelheden omhoog. Zie ook de bevindingen van TPU hierover: DDR5 Memory Performance Scaling with Alder Lake Core i9-12900KResouled schreef op donderdag 9 december 2021 @ 22:58:
[...]
Heb zelf niet super veel verstand van maar volgens deze guy: YouTube: Quick overclock of a 2x16GB Crucial DDR5 4800 CL40 kit to 5500 CL38
Zou je met 1.3v en 5300/5400mhz prima moeten halen.
Daar zie je dat DDR5-4800 CL30 bijna even snel is als DDR5-6000CL36. Ook de sprong van DDR5-4800CL40 naar DDR5-4800CL36 geeft al een mooie prestatieboost.
Ben benieuwd! Heb zelf nooit eerder mijn ram oc’d maar aangezien dit Crucial setje qua performance niet met top specs komt wil ik toch graag kijken of ik er wat meer uit kan halen.Skyline GT-R schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 10:44:
[...]
Netjes! Maar ik denk dat ik vooral ga proberen de latency naar beneden te krijgen ipv de snelheden omhoog. Zie ook de bevindingen van TPU hierover: DDR5 Memory Performance Scaling with Alder Lake Core i9-12900K
Daar zie je dat DDR5-4800 CL30 bijna even snel is als DDR5-6000CL36. Ook de sprong van DDR5-4800CL40 naar DDR5-4800CL36 geeft al een mooie prestatieboost.
Ondertussen is de Crucial EU store ook helemaal uitverkocht.
Dat is echt zo snel gegaan. Ik ben blij dat ik er meteen opgesprongen ben. Wilde eigenlijk wachten tot ik klaar was met werken maar heb toch de trekker van de creditcard overgehaald zodra ik de link voorbij zag komen.Skyline GT-R schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 11:38:
Ondertussen is de Crucial EU store ook helemaal uitverkocht.
Thanks nogmaals voor degene die de link deelde. Life saver! haha
Over de DDR5 schaarste: ik denk dat dit ook komt doordat grotere partijen zoals Lenovo of Dell prioriteit hebben
BIj Dell.nl zie ik inmiddels gen12 PC's met DDR5 met levertijd binnen een week. Het bizarre is wel dat ze maar met 8GB geleverd worden, en dat je dat niet bij het configureren kunt upgraden. Wel staat er dat je geheugen los kunt bestelllen. Heb daar verder niet naar gekeken.
BIj Dell.nl zie ik inmiddels gen12 PC's met DDR5 met levertijd binnen een week. Het bizarre is wel dat ze maar met 8GB geleverd worden, en dat je dat niet bij het configureren kunt upgraden. Wel staat er dat je geheugen los kunt bestelllen. Heb daar verder niet naar gekeken.
Het feit dat je de configuratie maar met 1x8gb stick kan krijgen zegt ook wel veel denk ik.effem schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 12:06:
Over de DDR5 schaarste: ik denk dat dit ook komt doordat grotere partijen zoals Lenovo of Dell prioriteit hebben
Nog steeds niks van Crucial. Hopelijk hebben ze geen dubbele orders.
Dat denk ik niet. De webshop is door Digital River en daar heb je eigenlijk geen dubbele orders mee. Dit is dezelfde als voor de AMD.com drop.
De geplaatste AMD.com orders op donderdag (rond 16:05) krijgen ten vroegste maar een shipping op vrijdag na 19u. Dus nog even geduld zou ik zeggen; onze orders zijn ook op donderdag geplaatst. Indien we maandag nog niets van ze hebben gehoord, dat is iets anders.
De geplaatste AMD.com orders op donderdag (rond 16:05) krijgen ten vroegste maar een shipping op vrijdag na 19u. Dus nog even geduld zou ik zeggen; onze orders zijn ook op donderdag geplaatst. Indien we maandag nog niets van ze hebben gehoord, dat is iets anders.
En het was ook geen stormloop op die DDR5.. Bij een AMD.com drop heb je duizenden die proberen enkele honderden beschikbare kaarten te kopen. Nu was er uren stock.
[ Voor 3% gewijzigd door Skyline GT-R op 10-12-2021 13:05 ]
Ik zag dat de 12600K prijs weer aan het dalen is. Megekko, alternate en cd-romland vragen nu eur 309.
Verder nog een geheugen vraagje, n.a.v. eerdere discussies hier denk ik dat ik voor 3200CL14 geheugen ga. Dan kom ik bij G.SKILL uit. Echter als ik bij pricewatch kijk zie ik een aantal smaken:
tweakers 3200cl14
Is het enige verschil tussen die geheugens de omhulling? Zit daar nog verschil in qua koeling etc? Of is het eigenlijk volkomen irrelevant welke variant ik koop?
Verder nog een geheugen vraagje, n.a.v. eerdere discussies hier denk ik dat ik voor 3200CL14 geheugen ga. Dan kom ik bij G.SKILL uit. Echter als ik bij pricewatch kijk zie ik een aantal smaken:
tweakers 3200cl14
Is het enige verschil tussen die geheugens de omhulling? Zit daar nog verschil in qua koeling etc? Of is het eigenlijk volkomen irrelevant welke variant ik koop?
Er kunnen nog kleine verschillen zitten tussen de andere timings van die C14 setjes. Als je even op de G.Skill website gaat kijken dan kan je dit ook zien:effem schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 13:21:
Ik zag dat de 12600K prijs weer aan het dalen is. Megekko, alternate en cd-romland vragen nu eur 309.
tweakers 3200cl14
:fill(white):strip_exif()/f/image/1YErxgUzNSDh3cm3KkzKY2YK.png?f=user_large)
Er zal ook een verschil zijn in de gebruikte geheugen IC's. Maar er staan zeker leuke setjes in dat lijstje. Die Ripjaws is een hele mooie kit als je geen RGB zoekt.
@Skyline GT-R thanks, dat overzichtje had ik niet gevonden. Ik zat in eerste inderdaad te denken aan die Ripjaws.
Ik dacht dat misschien het verschil zou zitten in kwaliteit van heatspreader
Ik dacht dat misschien het verschil zou zitten in kwaliteit van heatspreader
Kleine update over onze Crucial orders..en het ziet er niet zo goed uit..
Ik heb net met ze gechat met de vraag naar een geschatte verzendtermijn...
I see that the ordered DRAM is out of stock.
On behalf of Crucial, I want to sincerely apologize for the frustration you experienced while ordering from our website. I’m sorry we let you down. Our ordering and shipment notification systems are not keeping up with current fluctuations in product supply, which has understandably resulted in confusion, disappointment, and even anger in you, our valued customer.
Is it possible for you to wait and I can certainly refund you 15% discount on the order.
Mijn vraag hierop: So that means, it might be in 5-7 days but possibly later?Stocks are usually replenished within 5-7 business days.
Dus mogelijks hebben we dat geheugen nog voor Kerstmis maar het zou ook zomaar ergens in 2022 kunnen worden.Yes
Als het beperkt is tot 5-7 dagen valt het nog mee, en 15% is natuurlijk mooi meegenomen.
Ik zit zelf een beetje te dubben of ik wil wachten tot de non-K versies komen, maar daar is nog bitter weinig over te vinden. Van de andere kant, ik zit nu op een 12600K, als ik wacht tot non-K komt 12700 misschien wat dichterbij qua prijs (extra cpu power heb ik eigenlijk niet nodig, zit nu nog op i7-2600, maar is natuurlijk altijd lekker)
En geschikte betaalbare koeler vinden die ook LGA1700 ondersteund zonder dat ik weer bij de leverancier om een bracket moet gaan zeuren is ook een dingetje.
Alternate meldt wel voor de dark rock pro 4 dat socket 1700 ondersteund wordt. Ik weet natuurlijk niet hoe betrouwbaar dat is en eur 79 vind ik voor een cpu van eur 300 eigenlijk best wel aan de prijs
Ik zit zelf een beetje te dubben of ik wil wachten tot de non-K versies komen, maar daar is nog bitter weinig over te vinden. Van de andere kant, ik zit nu op een 12600K, als ik wacht tot non-K komt 12700 misschien wat dichterbij qua prijs (extra cpu power heb ik eigenlijk niet nodig, zit nu nog op i7-2600, maar is natuurlijk altijd lekker)
En geschikte betaalbare koeler vinden die ook LGA1700 ondersteund zonder dat ik weer bij de leverancier om een bracket moet gaan zeuren is ook een dingetje.
Alternate meldt wel voor de dark rock pro 4 dat socket 1700 ondersteund wordt. Ik weet natuurlijk niet hoe betrouwbaar dat is en eur 79 vind ik voor een cpu van eur 300 eigenlijk best wel aan de prijs
Klopt, heb 2 dec een LGA1700 kit bij NZXT aangevraagd en vandaag viel hij in de brievenbus!Larcorba schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 14:36:
@effem Heb net bevestiging gekregen dat NZXT mijn Kraken X73 bracket met 7 dagen kan leveren in de EUGratis en uit Duitsland verzonden.
Zo te zien een vrij standaard antwoord, kan dus prima zo zijn dat je wel bij de 1e lichting zit en het setje volgende week verstuurd wordt?Skyline GT-R schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 14:19:
[...]
[...]
[...]
[...]
Mijn vraag hierop: So that means, it might be in 5-7 days but possibly later?
[...]
Dus mogelijks hebben we dat geheugen nog voor Kerstmis maar het zou ook zomaar ergens in 2022 kunnen worden.
M3P 24'
Je kan ook een leuke Noctua koeler kopen. Er zijn er al verschillende waar de LGA 1700 mounting kit in zit. je kan die mounting ook bestellen bij Noctua of gewoon op Amazon bestellen voor een paar euro. Hun U12S Redux is al een hele leuke koeler en voor 50EUR best nog betaalbaar ook.effem schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 14:28:
Als het beperkt is tot 5-7 dagen valt het nog mee, en 15% is natuurlijk mooi meegenomen.
Gaan we weer..Skyline GT-R schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 14:19:
[...]
[...]
[...]
[...]
Mijn vraag hierop: So that means, it might be in 5-7 days but possibly later?
[...]
Dus mogelijks hebben we dat geheugen nog voor Kerstmis maar het zou ook zomaar ergens in 2022 kunnen worden.
Ook even met hun chat gesproken. Minder leuke collega gesproken. Niks qua vergoeding. Gewoon pech en die 5-7 dagen zijn algemeen. Voor ddr5 is dit dus zeer onwaarschijnlijk. Weer balen..
Edit: geen eta op de levertijd van de next shipment volgens deze chat maar iig geen “months” ..
Edit: geen eta op de levertijd van de next shipment volgens deze chat maar iig geen “months” ..
[ Voor 21% gewijzigd door Resouled op 10-12-2021 15:32 ]
Voor de snelle beslissers, een setje Corsair Vengeance 32GB DDR5-4800CL40 op voorraad bij TopAchat.com (groep LDLC). Wel aan de prijzige kant: https://www.topachat.com/...s_ref_est_in20012012.html
Ik heb er alvast eentje gekocht om toch maar een setje DDR5 te hebben...
Zullen wel niet naar NL leveren?Skyline GT-R schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 16:24:
Voor de snelle beslissers, een setje Corsair Vengeance 32GB DDR5-4800CL40 op voorraad bij TopAchat.com (groep LDLC). Wel aan de prijzige kant: https://www.topachat.com/...s_ref_est_in20012012.html
Ik ben niet zeker voor TopAchat.
Bij LDLC zeker wel: https://www.ldlc.com/fr-b...ml?offerId=AR202112010034
Daar kan je als Nederlander gewoon bestellen en naar Nederland leveren.
[ Voor 6% gewijzigd door Skyline GT-R op 10-12-2021 16:37 ]
TopAchat.com kan zo te zien niet als Nederlander nee. LDLC moet wel lukken. Daar kan je een account aanmaken op een Nederlands adres
Je moet Pays-Bas kiezen. Staat er toch gewoon tussen voor een nieuw account?
/f/image/B7O2pT2NihC8BnAZxGF9ltEz.png?f=fotoalbum_large)
[ Voor 13% gewijzigd door Skyline GT-R op 10-12-2021 16:42 ]
U heeft gelijk, besteld! Bedankt
World Wide Web things here: Larcorba
We kunnen dit topic beter een nieuwe naam geven: Intel Alder Lake DDR5 levertijden, prijzen en aanbiedingen
Of een apart topicSkyline GT-R schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 16:43:
We kunnen dit topic beter een nieuwe naam geven: Intel Alder Lake DDR5 levertijden, prijzen en aanbiedingen
Dat is dan ook het topic wat ik zocht eigenlijk, tot ik zag dat er hier al een discussie gaande was.
Ben benieuwd of we er op tijd bij waren. Hou jullie hier uiteraard op de hoogte of ze mijn bestelling netjes doorzetten en leveren!
Ben benieuwd of we er op tijd bij waren. Hou jullie hier uiteraard op de hoogte of ze mijn bestelling netjes doorzetten en leveren!
Op verzoek een DDR5 topic aangemaakt:
DDR5 levertijden, prijzen en aanbiedingen
DDR5 levertijden, prijzen en aanbiedingen
[ Voor 7% gewijzigd door Larcorba op 10-12-2021 16:56 ]
Vanaf nu zal ik alle DDR5 beschikbaarheden in dat topic plaatsen! Bedankt @Larcorba
Zag dat de i5-12600K alweer voor "normale" prijzen te koop is (net boven de 300).Rohem schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 16:51:
[...]
Of een apart topicWant ik volg deze omdat ik nog steeds geïnteresseerd ben in een Alder lake + Moederbord voor een mooie prijs
Dan is nu opeens het verschil met de (amper leverbare) 12700 weer erg groot, binnenkort maar even binnenhalen en dan met/na kerst een mobo uitzoeken.
Ga ook even dat DDR5 topic volgen.
Ga ook even dat DDR5 topic volgen.
Zag het net inderdaad. Ik heb besloten nog even aan te zien tot begin januari. Ben benieuwd wat Intel ons 4 januari gaat vertellen. Rond de €300 voor een processor vind ik wel ok. Maar heb eigenlijk geen K nodig, ga toch niet overklokken. Dus hoop stiekem dat er een non-K aangekondigd word, samen met wat goedkopere bordjes. Die prijzen slaan ook nergens op. En anders kan ik altijd dan in slaan. Heb geen haast gelukkigJDx schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 17:50:
[...]
Zag dat de i5-12600K alweer voor "normale" prijzen te koop is (net boven de 300).
Ja zou mooi zijn, toen ik mijn 3070 verkocht in Oktober dacht ik 4 november meteen bouwen, inmiddels denk ik, kan nog wel een maandje bij hahaha, dan komt er ook B660 nieuws, wie weet iets onder de 150 euro.Rohem schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 19:58:
[...]
Zag het net inderdaad. Ik heb besloten nog even aan te zien tot begin januari. Ben benieuwd wat Intel ons 4 januari gaat vertellen. Rond de €300 voor een processor vind ik wel ok. Maar heb eigenlijk geen K nodig, ga toch niet overklokken. Dus hoop stiekem dat er een non-K aangekondigd word, samen met wat goedkopere bordjes. Die prijzen slaan ook nergens op. En anders kan ik altijd dan in slaan. Heb geen haast gelukkig
Deze gezien?
Volgens mij niet het meest top geheugen, en ik hou niet van Gigabyte, dus ik sla sowieso over.
https://www.megekko.nl/pr...-12700K-1x16GB-4800-DDR5-
Volgens mij niet het meest top geheugen, en ik hou niet van Gigabyte, dus ik sla sowieso over.
Meer dan 500 euro voor 1 stikje, middelmatig, geheugen. Ze weten het wel te vragen.marklinfan schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 21:29:
Deze gezien?
M3P 24'
Niet echt waard imo, bord is 450, cpu 450 dus betaal je bijna 600 euro voor de ram. Je kan een 32GB setje op dit moment kopen voor 450.marklinfan schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 21:29:
Deze gezien?
En dan heb je wel een i7, maar enkel 16GB... vreemde combi, alsof ze nog ergens 16GB hadden liggen en er een setje van gemaakt hebben. Als er nog een passende (gemonteerde) koeler bij zat misschien leuk.
[ Voor 20% gewijzigd door JDx op 11-12-2021 18:23 ]
Kon het laatst niet vinden, maarRohem schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 19:58:
[...]
Zag het net inderdaad. Ik heb besloten nog even aan te zien tot begin januari. Ben benieuwd wat Intel ons 4 januari gaat vertellen. Rond de €300 voor een processor vind ik wel ok. Maar heb eigenlijk geen K nodig, ga toch niet overklokken. Dus hoop stiekem dat er een non-K aangekondigd word, samen met wat goedkopere bordjes. Die prijzen slaan ook nergens op. En anders kan ik altijd dan in slaan. Heb geen haast gelukkig
https://www.techspot.com/...non-k-versions-alder.htmlRecap: In past generations, K and non-K Intel processors have differed mostly in their overclocking potential: the former allows it, and the latter doesn’t. Depending on the model, Intel has also downclocked the non-K version by anywhere from a hundred megahertz to about a gigahertz.
Geen idee of het zo is.
Ook schijnt die i3 best krachtig te zijn, maar dat lijkt me overdreven.
[ Voor 4% gewijzigd door JDx op 13-12-2021 09:38 ]
Die 12600 non-K gaat waarschijnlijk geen E-cores hebben, en laten die cores nu net een leuke boost geven voor multicore-taken.
field33P schreef op maandag 13 december 2021 @ 12:36:
Die 12600 non-K gaat waarschijnlijk geen E-cores hebben, en laten die cores nu net een leuke boost geven voor multicore-taken.

Dit is wat ik zo snel kan vinden.
https://www.techpowerup.c...an-possible-specs-surfaceJDx schreef op maandag 13 december 2021 @ 14:25:
[...]
[Afbeelding]
Dit is wat ik zo snel kan vinden.

Nou, deze komt nooit meer volgens mij, voor die prijs was het voor mij een no-brainer, dan toch maar een K
https://www.alternate.nl/...ssor/html/product/1778348
Zoals mensen hier zeggen, heb je altijd nog een iGPU achter de hand.
https://www.alternate.nl/...ssor/html/product/1778348
Zoals mensen hier zeggen, heb je altijd nog een iGPU achter de hand.
Voor wie nog op zoek is naar een Z690 moederbord heeft MSI nu een leuke cashback actie:
Ik bestelde zojuist de MSI MAG Z690 TOMAHAWK WIFI DDR4 en dat scheelt dan toch 50 euro.
Let wel op dat je met een afkoelperiode zit van 14 dagen én
*enkel Z690 series Moederbord facturen kunnen worden geaccepteerd tussen 27 Oktober en 31 December , 2021
Ik bestelde zojuist de MSI MAG Z690 TOMAHAWK WIFI DDR4 en dat scheelt dan toch 50 euro.
*enkel Z690 series Moederbord facturen kunnen worden geaccepteerd tussen 27 Oktober en 31 December , 2021
[ Voor 15% gewijzigd door bosaap22 op 14-12-2021 09:04 ]
Het verbaast me dat ze niet vereisen dat je een video waarin je de Kabouterdans doet instuurt. Beetje rare eis bedoeld om cashbacks te ontmoedigen.bosaap22 schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 09:03:.
Weet iemand trouwens hoe lang het Noctua in de praktijk kost om verzoeken voor LGA1700 mounting kits te verwerken?
Hopelijk krijg je je geld uberhaupt, ik wacht al sinds 6-2021 op mijn Asus cashback, niemand reageert op mijn mails. Ik heb geen idee waar naar toe te bellen, nergens staat een nummer. Voor mij echt nooit meer Asus, wat een flut merk!field33P schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 09:12:
[...]
Het verbaast me dat ze niet vereisen dat je een video waarin je de Kabouterdans doet instuurt. Beetje rare eis bedoeld om cashbacks te ontmoedigen.