• field33P
  • Registratie: mei 2009
  • Laatst online: 15:26
Zat nog te twijfelen over de i5 in tray maar toch maar niet gedaan. Dat jaartje extra (fabrieks)garantie is me het geld wel waard.

• michiel.686
  • Registratie: maart 2011
  • Laatst online: 27-11 14:55
field33P schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 22:25:
Zat nog te twijfelen over de i5 in tray maar toch maar niet gedaan. Dat jaartje extra (fabrieks)garantie is me het geld wel waard.
Vanaf Gen12 is de garantie voor zowel de boxed als tray gewoon 3 jaar.
DDR5 Memory Shortage Intensifies, Power Management Chips to Blame
After one month on the market, they're already scarce.
https://www.tomshardware....s-already-in-short-supply

Misschien maar gewoon inslaan, zit je niet vast aan de DDR4/DDR5 keuze bij moederborden, anders raak je het wel weer kwijt toch? Moet er wel budget voor zijn :9

Blijkbaar dachten meer mensen dat, al die beschikbare setjes zijn allang weg.

[Voor 38% gewijzigd door JDx op 19-11-2021 23:30]

Dingen als Twitter enzo.

effem schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 20:56:
Ik zat net nog even bij proshop te kijken, en vond daar al twee PC's met een 12600K erin.

Deze leek me voor gamers gezien de video kaart geen slechte deal,zeker als je evt nog een andere voeding of kast kiest.
https://www.proshop.nl/Guides/PcAssembling/8037181
Zouden ze die systemen al in elkaar hebben? Volgens be quiet! verlies je RAM slots op dat ASUS moederbord met en een Dark Rock 4 koeler.

Dingen als Twitter enzo.

• BHStar
  • Registratie: april 2007
  • Laatst online: 15:59
JDx schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 07:05:
[...]

Zouden ze die systemen al in elkaar hebben? Volgens be quiet! verlies je RAM slots op dat ASUS moederbord met en een Dark Rock 4 koeler.
Wel verdorie, door jouw comment een mockup gedaan met de ASUS PRIME Z690-P D4 (ik wacht nog op het bracket) en het lijkt erop dat de koeler inderdaad tegen de eerste RAM module (Crucial Ballistic) aankomt. Gelukkig voor deze build geen 4 reepjes nodig, dus geen man overboord. Maar bij de geplande upgrade naar DDR5 over een tijd zal ik het wel in de gaten houden, of low profile bestellen.

[Voor 9% gewijzigd door BHStar op 20-11-2021 10:56]

Ik weet niet wat het nadeel is van een micro-ATX ten opzichte van ATX behalve dat je maar 2 in plaats van 3 PCI-E x16 slots hebt, maar deze stond tussen de grootste pricedrops op GPUtracker

Aorus Elite AX (wifi dus) DDR4 voor 219!
https://www.sicomputers.n...te-ax-ddr4-id-832377.html

[Voor 13% gewijzigd door JDx op 20-11-2021 11:13]

Dingen als Twitter enzo.

• effem
  • Registratie: oktober 2002
  • Laatst online: 01-12 10:23
field33P schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 22:25:
Ik heb echt nog nooit gehoord dat een CPU die netjes gebruikt wordt er na een jaar of zo mee ophoudt.
Ja als je te heftig gaat overklokken kon je vroeger nog wel eens je CPU opstoken maar door de thermische beveiligingen is dat tegenwoordig een stuk moeilijker geworden.

Dan ga ik er natuurlijk wel van uit dat je een goed gemonteerde koeler gebruikt.

• effem
JDx schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 07:05:
[...]

Je kunt ze configureren, dus ik denk dat ze toch on demand gemaakt worden; dit ook omdat de levertijd iets langer is.

Wat de Dark Rock 4 betreft heb je wel gelijk. Het vreemde hier is dat er wel een mogelijkheid is om 4x32GB te configureren (maar zelfs voor iemand als ik die vindt dat je nooit te veel geheugen kunt hebben is dat over de top).

• effem
JDx schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 11:07:
Ik weet niet wat het nadeel is van een micro-ATX ten opzichte van ATX behalve dat je maar 2 in plaats van 3 PCI-E x16 slots hebt, maar deze stond tussen de grootste pricedrops op GPUtracker

[Afbeelding]
Ja ik had deze ook net gespot, bord is pas sinds gisteren leverbaar; is denk ik in de pricedrops terecht gekomen doordat Sicomputers sinds vandaag dat bord aanbiedt en de delta t.o.v. de vorige aanbieder is.

misschien zou tweakers de eerste week van een nieuw product als er nog weinig aanbieders zijn niet meteen prijsdalingen moeten melden

• Vissa66
  • Registratie: januari 2011
  • Laatst online: 10:06

[Afbeelding]
Potver, nog 1 maatje kleiner graag en dan kan ik aan de slag haha! :P
Vissa66 schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 15:31:
[...]

Potver, nog 1 maatje kleiner graag en dan kan ik aan de slag haha! :P
Sicomputers heeft zich toch bedacht, hij is nu 250. Scheelt weer een overweging.

[Voor 5% gewijzigd door JDx op 20-11-2021 16:03]

Dingen als Twitter enzo.

• Uszka
  • Registratie: maart 2018
  • Laatst online: 13:19
Woensdag een LGA1700 bracket besteld bij Coolgiant/Enermax voor mijn T50-AXE en zojuist op de mat. Dingetje is wel dat ik €16,21 moest aftikken omdat de aanschaf van de koeler voor 1-7-2021 is geweest. Koelers die na die datum zijn aangeschaft krijgen het gratis toegestuurd.
Uszka schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 16:19:
Woensdag een LGA1700 bracket besteld bij Coolgiant/Enermax voor mijn T50-AXE en zojuist op de mat. Dingetje is wel dat ik €16,21 moest aftikken omdat de aanschaf van de koeler voor 1-7-2021 is geweest. Koelers die na die datum zijn aangeschaft krijgen het gratis toegestuurd.
Dat is wel minder, dat doet een Noctua toch beter imho.

Chronia Lvl 60 Warlock Diablo 3

• Uszka
  • Registratie: maart 2018
  • Laatst online: 13:19
Dennism schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 16:30:
[...]

Dat is wel minder, dat doet een Noctua toch beter imho.
Klopt, maar een Noctua met deze capaciteit heb je niet voor 4 tientjes (nu €56,-)
Iemand al complete upgrade setjes tegen gekomen? Dus geen hele kast, maar moederbord, processor en koeler erop?

Dingen als Twitter enzo.

Denk dat het overigens inmiddels geen kwaad kan om toch te hopen op een aanbieding ergens deze week of vrijdag, stiekem hopen op korting op de i7 misschien? Die loopt niet zo hard.

En anders misschien dat nog wel een merk iets kan doen met moederborden, als Asus 50 euro cashback kan doen dan kunnen MSI en Gigabyte wellicht ook wat met de marge, of ASRock nog eventueel.

Ben er niet per se fan van, maar ligt hier een ASRock moederbord van 10 jaar die het nog prima doet, ik zie hun/hen(?) nog wel komen met een Z690 net boven de 150 euro deze weken.

[Voor 19% gewijzigd door JDx op 21-11-2021 10:28]

Dingen als Twitter enzo.

• mr_evil08
  • Registratie: december 2008
  • Laatst online: 12:19

[Afbeelding]
mATX heeft geen nadelen tegenover ATX, ATX heeft alleen extra PCI-E poorten en ander geneuzel waar 90% van Nederland niks mee doet.

Zelf wacht ik nog steeds op mini-ITX met DDR4 gezien DDR5 tot nu toe bagger geheugen is(slecht leverbaar).
In dit formaat doe je kleine concessies zoals geen SLI/Crossfire(nog nooit gedaan ook niet toen ik ATX had) en 2 ipv 4 geheugensloten welke ook geen probleem is als je direct goed geheugen koopt en ruim genoeg.

[Voor 14% gewijzigd door mr_evil08 op 21-11-2021 10:35]

WP | SP, Daikin FTXM35M/RXM35M

mr_evil08 schreef op zondag 21 november 2021 @ 10:32:
[...]

mATX heeft geen nadelen tegenover ATX, ATX heeft alleen extra PCI-E poorten en ander geneuzel waar 90% van Nederland niks mee doet.

Zelf wacht ik nog steeds op mini-ITX met DDR4 gezien DDR5 tot nu toe bagger geheugen is(slecht leverbaar).
In dit formaat doe je kleine concessies zoals geen SLI/Crossfire(nog nooit gedaan ook niet toen ik ATX had) en 2 ipv 4 geheugensloten welke ook geen probleem is als je direct goed geheugen koopt en ruim genoeg.
Ach so, ik heb er best wel lang 2x 3060's in gehad. Maar niet per se nodig inderdaad.

Het laatste DDR5 nieuws is ook allemaal niet best
met de nieuwe generatie is de deze verplaatst van het moederbord naar het power management integrated circuit op de modules zelf. Er zou een tekort zijn aan pmic’s, wat op zijn beurt voor een lager aanbod aan ddr5-reepjes zorgt.
Dat lees ik overal sinds vrijdag en verder dit weekend geen nieuws.

Dingen als Twitter enzo.

Verder melden echt bijna alle leveranciers van koelers inmiddels dat ze meteen geleverd worden met een socket 1700 kit, maar de webshops weigeren dit toe te voegen ofzo.

Misschien vanwege de drukte, maar ik denk omdat ze deze kit dan ook mee moeten leveren aan mensen die gewoon nog een oude socket hebben en ze anders de oude dozen niet kwijt raken.

Of ze verkopen ze gewoon los :9

[Voor 4% gewijzigd door JDx op 21-11-2021 11:08]

Dingen als Twitter enzo.

• effem
JDx schreef op zondag 21 november 2021 @ 04:12:
Iemand al complete upgrade setjes tegen gekomen? Dus geen hele kast, maar moederbord, processor en koeler erop?
Ik heb gisteren ergens een semi-upgrade kit gezien (cpu + moederbord evt met geheugen).
Was zonder koeler.

Ik weet niet meer precies waar het was maar het leek mij meer een bundel verkoop. Ook niet voordeliger dan losse componenten.

• stylezzz
  • Registratie: april 2000
  • Laatst online: 16:11
JDx schreef op zondag 21 november 2021 @ 11:08:
Verder melden echt bijna alle leveranciers van koelers inmiddels dat ze meteen geleverd worden met een socket 1700 kit, maar de webshops weigeren dit toe te voegen ofzo.

Misschien vanwege de drukte, maar ik denk omdat ze deze kit dan ook mee moeten leveren aan mensen die gewoon nog een oude socket hebben en ze anders de oude dozen niet kwijt raken.

Of ze verkopen ze gewoon los :9
Als ze vanaf half oktober de doosjes uit de fabriek laten komen met lga1700 bracket duurt het nog 7-10 weken voordat die container hier is. ;)

SPECS

stylezzz schreef op zondag 21 november 2021 @ 17:08:
[...]

Als ze vanaf half oktober de doosjes uit de fabriek laten komen met lga1700 bracket duurt het nog 7-10 weken voordat die container hier is. ;)
Dan had Noctua de doosjes al in september klaar, netjes.

Dingen als Twitter enzo.

• stylezzz
JDx schreef op zondag 21 november 2021 @ 17:14:
[...]

Maar daar betaal je dan ook voor. De rest heeft een beetje zitten slapen denk ik ;) 'oh, een nieuw intel platform? Het zal wel' :)

SPECS

• effem
JDx schreef op zondag 21 november 2021 @ 17:14:
[...]

Dat weet je niet; het zijn gewoon wat metalen dingetjes, als ze in Europa gemaakt worden kunnen ze er een stuk sneller zijn (en die dingen maken is niet echt arbeidsintensief, dus om ze in pakweg china te maken levert nauwelijks voordeel op).

Daarnaast kan een bedrijf er ook voor te kiezen om een eerste batch als luchtvracht te laten komen.
Is uiteraard duurder, maar als je de eerste bent maak je mogelijk wat meer omzet of kun je een hogere prijs vragen.

De eur 15 die azerty vraagt voor een Scythe mounting kit, ik zou zeggen dat het voor die prijs wel met luchtvracht kan (want niet echt zwaar en niet groot)

• effem
off-topic; grappig, ik had een winkelwagen klaarstaan bij azerty, kijk ik net nog even naar, deze leek wel erg goedkoop, is het moederbord ineens verdwenen, staat nog wel gewoon op de website
effem schreef op zondag 21 november 2021 @ 17:24:
off-topic; grappig, ik had een winkelwagen klaarstaan bij azerty, kijk ik net nog even naar, deze leek wel erg goedkoop, is het moederbord ineens verdwenen, staat nog wel gewoon op de website
Doet MeGekko ook, wat even niet leverbaar is verdwijnt, Alternate blijft het staan met een melding.

Edit: oh nee, dat is de wishlist.

Verder alle vergelijkingssites niets veranderd, had ik ook niet verwacht op zondag. Morgenvroeg los met de Black Friday week? Wie weet.

[Voor 17% gewijzigd door JDx op 21-11-2021 18:35]

Dingen als Twitter enzo.

• Skyline GT-R
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 15:52
effem schreef op zondag 21 november 2021 @ 17:21:
[...]

Dat weet je niet; het zijn gewoon wat metalen dingetjes, als ze in Europa gemaakt worden kunnen ze er een stuk sneller zijn (en die dingen maken is niet echt arbeidsintensief, dus om ze in pakweg china te maken levert nauwelijks voordeel op).

Daarnaast kan een bedrijf er ook voor te kiezen om een eerste batch als luchtvracht te laten komen.
Is uiteraard duurder, maar als je de eerste bent maak je mogelijk wat meer omzet of kun je een hogere prijs vragen.

De eur 15 die azerty vraagt voor een Scythe mounting kit, ik zou zeggen dat het voor die prijs wel met luchtvracht kan (want niet echt zwaar en niet groot)
Er staat ‘Made in Taiwan’ op de Noctua doosjes :)

12900K // Asus ROG Maximus Z690 Hero // G.Skill 32GB-6000C36 // XFX RX 6900 XT Merc // Samsung 1TB 980 Pro // Meshify 2 // Prime PX-850 // EKWB Quantum Loop

• stylezzz
Kleine metalen brackets maken in europa voor consumenten CPU coolers lijkt me sowieso een redelijk verliesgevende bezigheid. ;)

SPECS

Zouden de mogelijke Black Friday Week aanbiedingen vannacht om 00:00 al verschijnen of pas als de webshops open gaan? Ben al best moe namelijk :')

Dacht eerst dat bijvoorbeeld Alternate de 12600KF nog niet beschikbaar had vanwege hun actieweek, maar ook op duitse webshops staat Lieferdatum ungewiss, daar is iets mis gegaan in de leveringen, overal werden ze (binnenkort) verwacht.

Caseking.de beweert wel vanaf vrijdag de 12600K te hebben voor 287 euro, wel weer tray.

Dingen als Twitter enzo.

• stylezzz
Dan zou ik nog maar even wakker blijven. Niet voor alder lake cpu's trouwens ;)

SPECS

:'(

Ziet er niet goed uit, vanaf medio november leverbaar ja, maar dit was wel erg minimaal.

Ik zie DDR4 aan het einde van de tunnel. Misschien gooien shops massaal DDR45 moederborden in de aanbieding deze (black) week, moet het wel een hele dikke korting zijn wil je daar nu op gokken.

offtopic, maar dat de naam black friday nog mag...

[Voor 89% gewijzigd door JDx op 22-11-2021 09:37]

Dingen als Twitter enzo.

• stylezzz
JDx schreef op maandag 22 november 2021 @ 08:02:
[Afbeelding]

:'(

Ziet er niet goed uit, vanaf medio november leverbaar ja, maar dit was wel erg minimaal.

Ik zie DDR4 aan het einde van de tunnel. Misschien gooien shops massaal DDR4 moederborden in de aanbieding deze (black) week, moet het wel een hele dikke korting zijn wil je daar nu op gokken.

offtopic, maar dat de naam black friday nog mag...
Waarom zouden ze? Het gros van de mensen die nu alder lake wil koopt DDR4? Je zou eerder nog promo's verwachten op DDR5 borden, daar zal een stuk lastiger vanaf te komen zijn.... ;)

[Voor 8% gewijzigd door stylezzz op 22-11-2021 09:24]

SPECS

stylezzz schreef op maandag 22 november 2021 @ 09:24:
[...]

Waarom zouden ze? Het gros van de mensen die nu alder lake wil koopt DDR4? Je zou eerder nog promo's verwachten op DDR5 borden, daar zal een stuk lastiger vanaf te komen zijn.... ;)
Dat was duidelijk een typo, aangepast :9

Ja, omdat niemand er wat aan heeft bij gebrek aan geheugen, blijven ze nu dus met die dingen zitten. De vraag is alleen voor hoe veel korting zou je de gok wagen.

Een dergelijk DDR5 moederbord als deze
pricewatch: MSI PRO Z690-A WIFI

Zou dan wel een dikke 80 euro ofzo onder de prijs van de DDR4 moeten gaan (239-80 = 159).

[Voor 36% gewijzigd door JDx op 22-11-2021 09:39]

Dingen als Twitter enzo.

• Resouled
  • Registratie: februari 2019
  • Laatst online: 13:45
Tijdje geleden zo eigenwijs als ik ben toch voor DDR5 gegaan om toch weer een nieuw moederbord kopen/vervangen te ontlopen in de toekomst. Verwachtte wel wat schaarsheid maar met enige DDR5 ram die steeds bij Alternate opdook dacht ik het valt wel mee. Anderhalve week geleden via Megekko een bestelling kunnen plaatsen met een levertijd van een week. Zou vrijdag binnenkomen maar natuurlijk niet nagekomen met geen uitzicht op een nieuwe leverdatum. Achja, viel te verwachten. Hopelijk niet 35 weken wachten.

• effem
Azerty heeft de prijs van de i5-12600k omhoog gegooid naar eur 335 met daarbij de opmerking

"Product tijdelijk niet te bestellen vanwege op=op actie!"
Resouled schreef op maandag 22 november 2021 @ 10:17:
Tijdje geleden zo eigenwijs als ik ben toch voor DDR5 gegaan om toch weer een nieuw moederbord kopen/vervangen te ontlopen in de toekomst. Verwachtte wel wat schaarsheid maar met enige DDR5 ram die steeds bij Alternate opdook dacht ik het valt wel mee. Anderhalve week geleden via Megekko een bestelling kunnen plaatsen met een levertijd van een week. Zou vrijdag binnenkomen maar natuurlijk niet nagekomen met geen uitzicht op een nieuwe leverdatum. Achja, viel te verwachten. Hopelijk niet 35 weken wachten.
Ja daarom moeten die DDR5 bordjes nu wel extreem goedkoop worden, want als je toch moet wachten tot volgend jaar kan je ook eens kijken naar bijvoorbeeld een B660.

Als er nu 80 euro of meer korting gegeven wordt kan je misschien daarmee nog wat anders upgraden of je huidige systeem opleuken ter overbrugging.

Er leek vorige week eindelijk zicht op leveringen, maar dat was heel snel over.

Dingen als Twitter enzo.

• Resouled
JDx schreef op maandag 22 november 2021 @ 11:01:
[...]

Ja daarom moeten die DDR5 bordjes nu wel extreem goedkoop worden, want als je toch moet wachten tot volgend jaar kan je ook eens kijken naar bijvoorbeeld een B660.

Als er nu 80 euro of meer korting gegeven wordt kan je misschien daarmee nog wat anders upgraden of je huidige systeem opleuken ter overbrugging.

Vraag me dan toch af wat deze leveranciers doen. Voorraad toch doorspelen naar andere concurrenten? Het lijkt me dat als bepaalde stores een voorraad verwacht dat deze toch niet continu uitgesteld kan worden. Hoezo kan Alternate wel steeds ddr5 ram bemachtigen? Staat productie nu in een full stop omdat ze bepaalde componenten missen?
Resouled schreef op maandag 22 november 2021 @ 11:22:
[...]

Vraag me dan toch af wat deze leveranciers doen. Voorraad toch doorspelen naar andere concurrenten? Het lijkt me dat als bepaalde stores een voorraad verwacht dat deze toch niet continu uitgesteld kan worden. Hoezo kan Alternate wel steeds ddr5 ram bemachtigen? Staat productie nu in een full stop omdat ze bepaalde componenten missen?
Het raarste vind ik die 12600KF die overal binnen zou komen vorige week, zowel hier als in het buitenland en overal opeens op onbekend staat, ze zouden dan toch wel al onderweg zijn geweest?

Waar is dat gebleven. Als er deze week niks aan aanbiedingen komt wordt de i7 wel interessant. Zal net als bij videokaarten allemaal steeds doorschuiven, bij geen verbetering gaat die ook omhoog in prijs.

Dingen als Twitter enzo.

• Resouled
JDx schreef op maandag 22 november 2021 @ 11:24:
[...]

Het raarste vind ik die 12600KF die overal binnen zou komen vorige week, zowel hier als in het buitenland en overal opeens op onbekend staat, ze zouden dan toch wel al onderweg zijn geweest?

Waar is dat gebleven. Als er deze week niks aan aanbiedingen komt wordt de i7 wel interessant. Zal net als bij videokaarten allemaal steeds doorschuiven, bij geen verbetering gaat die ook omhoog in prijs.
Ja precies. Als die levering verwacht is neem ik ook dat deze al onderweg is. Dat deze vertraagd kan zijn vanwege container tekorten kan ik begrijpen maar lijkt me dat het daadwerkelijke product wel gewoon beschikbaar is en onderweg is. Ik heb zelf al betaald voor mijn bestelling dus neem dan ook zodra enige voorraad beschikbaar is deze dan ook bij min terecht komt.
Resouled schreef op maandag 22 november 2021 @ 11:28:
[...]

Ja precies. Als die levering verwacht is neem ik ook dat deze al onderweg is. Dat deze vertraagd kan zijn vanwege container tekorten kan ik begrijpen maar lijkt me dat het daadwerkelijke product wel gewoon beschikbaar is en onderweg is. Ik heb zelf al betaald voor mijn bestelling dus neem dan ook zodra enige voorraad beschikbaar is deze dan ook bij min terecht komt.
Voor DDR5 vrees ik het ergste, misschien overwegen de bestelling te annuleren en met het retourgeld proberen ergens iets te scoren als het plots opduikt? Of gewoon wachten, natuurlijk zal jij als eerste aan de beurt zijn als het wel binnen komt.

Over de 12600KF verschillen de meningen:

Alternate: geen informatie bekend
Caseking: ab 24.11.2021
Computeruniverse: Available at short notice; Delivery time 4-6 business days

Maar die is ook weer niet interessant als die minder dan 20 euro scheelt met de K.

[Voor 4% gewijzigd door JDx op 22-11-2021 11:36]

Dingen als Twitter enzo.

• Resouled
JDx schreef op maandag 22 november 2021 @ 11:35:
[...]

Voor DDR5 vrees ik het ergste, misschien overwegen de bestelling te annuleren en met het retourgeld proberen ergens iets te scoren als het plots opduikt? Of gewoon wachten, natuurlijk zal jij als eerste aan de beurt zijn als het wel binnen komt.

Over de 12600KF verschillen de meningen:

Alternate: geen informatie bekend
Caseking: ab 24.11.2021
Computeruniverse: Available at short notice; Delivery time 4-6 business days

Maar die is ook weer niet interessant als die minder dan 20 euro scheelt met de K.
Dat overweeg ik nu ook alleen ben ik bang alsnog mis te grijpen als ik deze bestelling annuleer. Denk nu alsnog ergens anders bestellen en als dat lukt deze bestelling annuleren. Duur grapje wel.

• effem
N.a.v. eerdere vraag over upgrade kit:
Deze zag ik bij SiComputers, maar is meer een bundel dan een echte upgrade kit
https://www.sicomputers.n...id-833090.html?sqr=12600k

• stylezzz
JDx schreef op maandag 22 november 2021 @ 11:01:
[...]

Zo'n nieuw platform binnen een maand in de uitverkoop gooien is ook een beetje zonde denk ik. AMD reageert wel mooi zie ik nu.

SPECS

• effem
Resouled schreef op maandag 22 november 2021 @ 11:28:
[...]

Die CPU's gaan echt niet per container. Daar zijn ze veel te duur voor (en ik heb het dan nog niet over mogelijke priblemen met vocht). Is allemaal luchtvracht.

Intel heeft een groot warehouse op Schiphol-Rijk.
effem schreef op maandag 22 november 2021 @ 12:18:
N.a.v. eerdere vraag over upgrade kit:
Deze zag ik bij SiComputers, maar is meer een bundel dan een echte upgrade kit
https://www.sicomputers.n...id-833090.html?sqr=12600k
Staat ook niet duidelijk bij dat het gaat om een DDR5 en welk merk en type geheugen erbij zit, is meer een lokkertje voor de website dan een praktische en haalbare kit binnen 2-3 dagen.

Dingen als Twitter enzo.

stylezzz schreef op maandag 22 november 2021 @ 12:20:
[...]

Zo'n nieuw platform binnen een maand in de uitverkoop gooien is ook een beetje zonde denk ik. AMD reageert wel mooi zie ik nu.
Reageren ze eindelijk met kortingen op de 5800X en hoger?

Zie het ja, dezelfde prestaties, dezelfde prijs
pricewatch: AMD Ryzen 7 5800X Boxed

Balen als je net enkele weken geleden voor AMD bent gegaan.

[Voor 40% gewijzigd door JDx op 22-11-2021 12:30]

Dingen als Twitter enzo.

• acst
  • Registratie: februari 2012
  • Laatst online: 13:35
De aanbieding die je wist dat zou komen (Microcenter had hem ook al) en verwacht nog wel een paar die in ieder geval voor Black Friday hem naar die 300 droppen. Moeilijke keuze zo.

Voordeel aan de 5800X is een uitgekristalliseerd AM4 platform (ten opzichte van early adopter dingetjes met Z690 borden) en geen gedoe met schedulers. Nadeel minder cores en een platform dat hierna 'dood' is.

[Voor 37% gewijzigd door acst op 22-11-2021 12:43]

• effem
JDx schreef op maandag 22 november 2021 @ 12:25:
[...]

Staat ook niet duidelijk bij dat het gaat om een DDR5 en welk merk en type geheugen erbij zit, is meer een lokkertje voor de website dan een praktische en haalbare kit binnen 2-3 dagen.
Is *geen* DDR5 setje. Plaatje op website laat duidelijk een DDR4 bord zien.
Geheugen is Fury Beast.

Ik weet niet zeker of dit het kitje is wat ik eerder gezien heb, Toen was het dacht ik zonder geheugen maar kon je geheugen erbij bestellen.

• Reignowner
  • Registratie: maart 2013
  • Laatst online: 30-11 17:44
Waar kan ik DDR5 sticks vinden? Alternate is uitverkocht

• Crew One
  • Registratie: november 2003
  • Niet online
Reignowner schreef op maandag 22 november 2021 @ 13:24:
Op moment; nergens. We wachten er allemaal op.
effem schreef op maandag 22 november 2021 @ 13:21:
[...]

Is *geen* DDR5 setje. Plaatje op website laat duidelijk een DDR4 bord zien.
Geheugen is Fury Beast.

Ik weet niet zeker of dit het kitje is wat ik eerder gezien heb, Toen was het dacht ik zonder geheugen maar kon je geheugen erbij bestellen.
Nou dan is het helemaal onduidelijk, want DDR4 moederborden hebben DDR4 in de naam.

De rest is automatisch DDR5.

Dingen als Twitter enzo.

• Reignowner
Crew One schreef op maandag 22 november 2021 @ 13:28:
[...]

Op moment; nergens. We wachten er allemaal op.
Overweeg je misschien ook om toch voor DDR4 te gaan?
Reignowner schreef op maandag 22 november 2021 @ 13:24:
Redux claimt 1-3 werkdagen, zou er niet meteen op vertrouwen, misschien via achteraf betalen
https://reduxgaming.nl/pc...lueram-32gb-ddr5-4800mhz/

Dingen als Twitter enzo.

• Crew One
  • Niet online
Reignowner schreef op maandag 22 november 2021 @ 13:33:
[...]

Overweeg je misschien ook om toch voor DDR4 te gaan?
Tijdelijk, ja. Dan koop ik een extra DDR4 bordje en DDR4, dat verpats ik later wel weer via V&A ofzo.
Crew One schreef op maandag 22 november 2021 @ 13:40:
[...]

Tijdelijk, ja. Dan koop ik een extra DDR4 bordje en DDR4, dat verpats ik later wel weer via V&A ofzo.
Kan je er dan niet gewoon 16GB gebruikt DDR4 in doen? Hoef je alleen maar het bordje kwijt.

Van overige bijpassende Z690 onderdelen ook echt heel weinig aanbiedingen, al m'n wishlists zijn gelijk.

[Voor 20% gewijzigd door JDx op 22-11-2021 14:20]

Dingen als Twitter enzo.

• Crew One
  • Niet online
Het is een zooitje ;)

Vorige week donderdag - niet eens zo heel lang geleden - werd er bij hoog en laag beweerd dat er vandaag (22-11) een partij DDR5 van Kingston zou komen.

Niet dus.

Nieuwe verwachte datum: 3-12.

Z690 AORUS ELITE DDR4 + RIPJAW V als tijdelijk setje maar bij de order gedaan. AORUS MASTER + Corsair DDR5 komt dan wel in backorder ooit een keer los.

[Voor 10% gewijzigd door Crew One op 22-11-2021 15:41]

Ik had ook meer verwacht van vandaag, gisteravond opgebleven tot 00:30 met de veronderstelling dat er automatisch heel wat prijzen (o.a. bij Alternate) geautomatiseerd zouden veranderen, gebeurde niets.

Vandaag eigenlijk mijn hele zitten verdoen aan F5 drukken, 0 verandering :')

Misschien vrijdag nog en anders bestel ik volgende week gewoon wat ik wil, idiote black friday laat alleen maar mensen dingen kopen die ze eigenlijk niet eens hoeven.

Dingen als Twitter enzo.

• Huigie
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 15:42

Huigie

Happy ASBO driver[317pk/516nm]

Aanbiedingen staat vaak gelijk aan dumpen oude voorraad. Ik verwacht niet dat er iets nieuws in de aanbieding komt.

Specs

https://nl.hardware.info/...t-volgende-maand-al-beter

Zelfs de link naar goed DDR5 nieuws is uitverkocht :9

Dingen als Twitter enzo.

• Huigie
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 15:42

Huigie

Happy ASBO driver[317pk/516nm]

Ik heb m'n upgrade plannen voorlopig in de ijskast gezet. Het voelt niet goed om nu een DDR4 bordje te kopen als er DDR5 is. Weet zeker dat ik er spijt van ga krijgen. Heb nu sowieso 16GB RAM. Als er meer spellen komen die 32GB RAM willen hebben dan koop ik liever meteen DDR5 en dus een DDR5 bordje. De schaarste zorgt ervoor dat de prijzen hoog blijven dus ik ploeter voorlopig nog wel ff door met m'n Z390/9900k.

Specs

• !mark
  • Registratie: november 2013
  • Laatst online: 15:38
Huigie schreef op maandag 22 november 2021 @ 16:27:
Het voelt niet goed om nu een DDR4 bordje te kopen als er DDR5 is.
De meerprijs voor DDR5 is als je het al kunt bestellen nu zó hoog dat het financieel nog wel eens interessanter kan zijn nu een DDR4 systeem te kopen, als DDR5 een beetje gelijkwaardig geprijsd is een nieuw bord+geheugen en de oude te verkopen :+
Maar met een 8C/16T 9900K het nog 1-2 uitzingen jaar totdat DDR5 wat volwassener is is natuurlijk ook geen straf.

Mijn 7700K loopt echt op zijn laatste benen, dus daar wil ik wel wat mee doen.
Zit nog te twijfelen tussen nu een I5 + DDR4 setup halen, een afgeprijsde 5800X halen met BF korting voor een totaalbedrag van 100 euro minder of wachten op de goedkopere chipsets in Januari, lastig lastig >:)
Prijzen van de Z690 moederborden zakken nog niet echt onder de 200 euro, en dat vind ik erg veel geld als je het combineert met een CPU die 'maar' 300 euro kost.

[Voor 8% gewijzigd door !mark op 22-11-2021 18:12]

!mark schreef op maandag 22 november 2021 @ 18:10:
[...]

De meerprijs voor DDR5 is als je het al kunt bestellen nu zó hoog dat het financieel nog wel eens interessanter kan zijn nu een DDR4 systeem te kopen, als DDR5 een beetje gelijkwaardig geprijsd is een nieuw bord+geheugen en de oude te verkopen :+
Maar met een 8C/16T 9900K het nog 1-2 uitzingen jaar totdat DDR5 wat volwassener is is natuurlijk ook geen straf.

Mijn 7700K loopt echt op zijn laatste benen, dus daar wil ik wel wat mee doen.
Zit nog te twijfelen tussen nu een I5 + DDR4 setup halen, een afgeprijsde 5800X halen met BF korting voor een totaalbedrag van 100 euro minder of wachten op de goedkopere chipsets in Januari, lastig lastig >:)
Prijzen van de Z690 moederborden zakken nog niet echt onder de 200 euro, en dat vind ik erg veel geld als je het combineert met een CPU die 'maar' 300 euro kost.
Dan kan je beter op de B660 moederborden wachten, die zijn een stuk goedkoper verwacht ik.

En de prijs van DDR5 zegt nu helemaal niets, het is dat ze overal nog veel DDR4 hebben liggen, maar als dat allemaal splinternieuw was dan waren dat ook geen leuke prijzen denk ik.

Dat zie je wel aan de DDR4-3600+ modules. De BF aanbiedingen zijn/waren allemaal oude/stock setjes.

Maar er komt nog goed nieuws aan, vanavond of morgen, ik voel het aan m'n onderbuik :+

[Voor 3% gewijzigd door JDx op 22-11-2021 18:23]

Dingen als Twitter enzo.

• !mark
  • Registratie: november 2013
  • Laatst online: 15:38
JDx schreef op maandag 22 november 2021 @ 18:22:
Dan kan je beter op de B660 moederborden wachten, die zijn een stuk goedkoper verwacht ik.
Volgens de laatste geruchten lijken deze chipsets DDR4 only (en zonder PCIe 5) te gaan worden, maar dat is even afwachten natuurlijk

Als die geruchten kloppen verwacht ik dat DDR5 nog wel even aan de prijs blijft door de lage adoptie vanwege exclusiviteit op Z690. Het grootste deel van de markt zal namelijk voor B660 gaan zodra het beschikbaar is.

Hetzelfde zagen we met DDR4, dat was eerst exclusief beschikbaar op Haswell-E en bleef erg duur, pas toen het naar de mainstream kwam met Skylake werd het massaler geproduceerd en beter te betalen. Op dat gebied durf ik een high-end Z690 setup met DDR5 wel onder dezelfde categorie als Haswell-E te plaatsen. Veel mensen die vroeger HEDT(x58,x79,x99) kochten nemen nu gewoon een mainstream Intel socket of AM4 met een duurdere processor.
!mark schreef op maandag 22 november 2021 @ 19:27:
[...]

Volgens de laatste geruchten lijken deze chipsets DDR4 only (en zonder PCIe 5) te gaan worden, maar dat is even afwachten natuurlijk

Als die geruchten kloppen verwacht ik dat DDR5 nog wel even aan de prijs blijft door de lage adoptie vanwege exclusiviteit op Z690. Het grootste deel van de markt zal namelijk voor B660 gaan zodra het beschikbaar is.

Hetzelfde zagen we met DDR4, dat was eerst exclusief beschikbaar op Haswell-E en bleef erg duur, pas toen het naar de mainstream kwam met Skylake werd het massaler geproduceerd en beter te betalen. Op dat gebied durf ik een high-end Z690 setup met DDR5 wel onder dezelfde categorie als Haswell-E te plaatsen. Veel mensen die vroeger HEDT(x58,x79,x99) kochten nemen nu gewoon een mainstream Intel socket of AM4 met een duurdere processor.
Ik heb een X99A Raider met 5820K, dus wat dat betreft klopt het niet helemaal, wil nog steeds graag meteen weer het nieuwste. Maar de meeste mensen die nu willen kopen kijken waarschijnlijk naar het totaalplaatje 300 (12600K) + 200 = 500 en bij AMD (5800X) was dat 400 + 100 = 500, maar nu dus 300+100, voor dezelfde prestaties.

Daarom maakt het gevoelsmatig ook echt uit dat die i5 alweer een paar tientjes duurder is. Dan is de i7-12700KF wel weer interessanter dan de 5900X.

Dingen als Twitter enzo.

• Resouled
Voor mensen die nog op zoek zijn naar DDR5 heeft de klantenservice van Alternate mij verteld dat zij een levering vrijdag verwachten.

• field33P
Resouled schreef op maandag 22 november 2021 @ 20:12:
Voor mensen die nog op zoek zijn naar DDR5 heeft de klantenservice van Alternate mij verteld dat zij een levering vrijdag verwachten.
Maar dat is zeker voor de modules die ze nu in de webshop hebben staan op levertijd onbekend?

• Resouled
field33P schreef op maandag 22 november 2021 @ 21:16:
[...]

Maar dat is zeker voor de modules die ze nu in de webshop hebben staan op levertijd onbekend?
Geen idee. Mij is verteld dat het om Corsair geheugen ging.

• Crew One
  • Niet online
Zelfde soort verwachtingen zijn er nu al weer 2 weken, maar goed.. _ooit_ gaat het komen ;)

• field33P
Resouled schreef op maandag 22 november 2021 @ 21:26:
[...]

Geen idee. Mij is verteld dat het om Corsair geheugen ging.
Die staan dus nog niet in de webwinkel :9~
Mocht je zeker weten dat je voor de i5 gaat en later niet wil upgraden, dan heb je ook volgens onderstaande artikel genoeg aan een Cooler Master 212, die nu (Black Friday?) 30 euro kost.

https://www.wepc.com/revi...ooler-for-intel-12th-gen/

Hou je toch weer 25 euro over (ipv Scythe Mugen bijv) of meer voor een ietsie pietsie duurder moederbord.
The Intel LGA 1700 upgrade kit will only be available in the United States and Europe on CM store.
https://store.coolermaster.com/eu/lga-1700-upgrade-kits

Ze hebben alleen niets (meer).

Edit: volgens Cooler Master komen de meeste koelers al sinds 10/2021 in nieuwe doos met 1700 kit.

[Voor 31% gewijzigd door JDx op 22-11-2021 21:55]

Dingen als Twitter enzo.

• Olaf van der Spek
  • Registratie: september 2000
  • Niet online
JDx schreef op maandag 22 november 2021 @ 19:33:
Maar de meeste mensen die nu willen kopen kijken waarschijnlijk naar het totaalplaatje 300 (12600K) + 200 = 500 en bij AMD (5800X) was dat 400 + 100 = 500, maar nu dus 300+100, voor dezelfde prestaties.
Is 100 / 200 de RAM kosten?
De 5800X is momenteel trouwens verkrijgbaar voor 300 euro.
Olaf van der Spek schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 00:04:
[...]

Is 100 / 200 de RAM kosten?
De 5800X is momenteel trouwens verkrijgbaar voor 300 euro.
Ja zei ik toch ook, was 400 + 100 bij AMD en nu 300 + 100. Ram kosten heb je bij beide, moederbord kost je 1XX bij amd en 2XX bij intel nu er alleen nog Z690 is.

Dingen als Twitter enzo.

Dit soort sites zijn wel een beetje vervelend qua DDR5 in de Pricewatch, wel mooie prijzen neerzetten, maar geen flauw idee wanneer en zelfs of het wel leverbaar gaat worden, helemaal geen vooruitzicht.

pricewatch: Kingston ValueRAM KVR48U40BS8K2-32

[Voor 3% gewijzigd door JDx op 23-11-2021 15:13]

Dingen als Twitter enzo.

• stylezzz
Het gaat ook niks beter worden. Crucial heeft een order van 30K DDR5 units voor de EMEA regio gecancelled voor dit jaar.

SPECS

• Skyline GT-R
Ja, DDR5 geheugen kopen blijkt momenteel nog lastiger dan een nieuwe grafische kaart...

12900K // Asus ROG Maximus Z690 Hero // G.Skill 32GB-6000C36 // XFX RX 6900 XT Merc // Samsung 1TB 980 Pro // Meshify 2 // Prime PX-850 // EKWB Quantum Loop

Diegene die nu een setje heeft kan het waarschijnlijk ruilen voor een DDR4 moederbord inclusief processor.

Beetje de non-LHR van het geheugen. Heb vandaag nogmaals de hele dag een aantal tabjes open gehad met wishlists maar die heb ik maar afgesloten, er verandert niets.

Heb alleen nog hoop op 1 of 2 gekke aanbiedingen vrijdag. Maar dan niet in CPU's of moederborden. Daarna wordt het gewoon kopen wat je nodig hebt en wat er beschikbaar is, ook wel lekker.

Dingen als Twitter enzo.

• Vissa66
Skyline GT-R schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 15:43:
Ja, DDR5 geheugen kopen blijkt momenteel nog lastiger dan een nieuwe grafische kaart...
Z690i moederborden ook helaas..... :O -O-

Zie ze potverdorie alleen in Australië op voorraad. :+
Vissa66 schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 21:55:
[...]

Ook niet echt vooruitzicht nee, Alternate heeft overal al bij gezet geen info beschikbaar, tel zal wel rood staan.

Dingen als Twitter enzo.

De laatste webshop in Nederland is ook naar 329 voor de i5.

Dingen als Twitter enzo.

• effem
Ja, klaarblijkelijk is de vraag groter dan de aanvoer, waardoor de shops nog wat extra winst willen pakken op de laatste units.

Ik had het plan om een i5 systeem te bouwen dit jaar, maar ik denk dat dat idee wel de ijskast in kan. Zal wel jan/feb worden voordat prijzen weer omlaag gaan

[Voor 38% gewijzigd door effem op 24-11-2021 08:26]

• Skyline GT-R
Vissa66 schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 21:55:
[...]

Het ASUS ROG Strix Z690-I Gaming WIFI lijkt in Duitsland wel op meerdere plaatsen op voorraad.. Goedkoop is iets anders. :)

• Vissa66
Skyline GT-R schreef op woensdag 24 november 2021 @ 08:40:
[...]

Het ASUS ROG Strix Z690-I Gaming WIFI lijkt in Duitsland wel op meerdere plaatsen op voorraad.. Goedkoop is iets anders. :)
Ik heb mijn zinnen gezet op de Gigabyte Z690i Aorus Ultra met DDR4, mja.... :(

• Skyline GT-R
Vissa66 schreef op woensdag 24 november 2021 @ 11:31:
[...]

Ik heb mijn zinnen gezet op de Gigabyte Z690i Aorus Ultra met DDR4, mja.... :(
Hmm, die lijkt in de EU inderdaad niet te vinden.

In de USA wel:Maar Newegg levert niet naar de EU. Hopen dat hij snel bij Amazon beschikbaar komt?

JDx schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 21:36:
Diegene die nu een setje heeft kan het waarschijnlijk ruilen voor een DDR4 moederbord inclusief processor.
Scalpers op ramkoers: prijs DDR5 RAM op eBay opgedreven naar 2500 dollar
https://nl.hardware.info/...gedreven-naar-2500-dollar

Hele PC dus.

Dingen als Twitter enzo.

• effem
Overigens: de recommend customer price van intel voor de 12600K is $ 299, dat is eur 266.
Met 21% BTW erbij komt dat dus op ca eur 320.

De recommended customer price voor de tray versie is $ 289.

Bron: https://ark.intel.com/con...cache-up-to-4-90-ghz.html
effem schreef op woensdag 24 november 2021 @ 14:40:
Overigens: de recommend customer price van intel voor de 12600K is $ 299, dat is eur 266.

Leuk om te weten, deze werd dus bij de introductie onder de adviesprijs verkocht, de i7 KF heeft een adviesprijs van $384, dat is omgerekend 415 euro inclusief btw.

Wie weet kunnen ze daar vrijdag mee stunten, maar dat is meer hoop dan verwachting.

Dingen als Twitter enzo.

• Skyline GT-R
Ondertussen heb ik mijn verzendbevestiging voor mijn i9 12900K en Asus Z690 Hero ontvangen. Nu nog ergens een setje DDR5...

• Skyline GT-R
En ondertussen ook mijn Asus cashback ingediend. :)

Skyline GT-R schreef op woensdag 24 november 2021 @ 19:21:
Ondertussen heb ik mijn verzendbevestiging voor mijn i9 12900K en Asus Z690 Hero ontvangen. Nu nog ergens een setje DDR5...
Ik hoop voor je dat dit ook echt overmorgen wordt verzonden
https://www.dell.com/nl-n...eMFRh5Hg4wSwwbVS24vvw_wcB

Dingen als Twitter enzo.

• Skyline GT-R
JDx schreef op woensdag 24 november 2021 @ 19:46:
[...]

Ik hoop voor je dat dit ook echt overmorgen wordt verzonden
https://www.dell.com/nl-n...eMFRh5Hg4wSwwbVS24vvw_wcB
Haha, 402EUR excl BTW! Ik heb 2 setjes G.Skill in bestelling staan. Ik ben benieuwd welke er het eerst zal zijn..

Skyline GT-R schreef op woensdag 24 november 2021 @ 19:48:
[...]

Haha, 402EUR excl BTW! Ik heb 2 setjes G.Skill in bestelling staan. Ik ben benieuwd welke er het eerst zal zijn..
Waar dat? Die dingen gaan toch voor 2000 euro weg nu? :9

Ik dacht na lang zoeken een speld in een hooiberg te hebben gevonden haha.

[Voor 11% gewijzigd door JDx op 24-11-2021 19:50]

Dingen als Twitter enzo.

• Skyline GT-R
JDx schreef op woensdag 24 november 2021 @ 19:49:
[...]

Waar dat? Die dingen gaan toch voor 2000 euro weg nu? :9
Een setje bij Azerty en eentje bij LDLC in Frankrijk. Daar verwachten ze een levering op 9/12...

• field33P
Niels Burnet van Kingston: Verkrijgbaarheid DDR5 wordt volgende maand al beter
https://nl.hardware.info/...t-volgende-maand-al-beter

Laten we het hopen...

• Skyline GT-R
Dan toch maar ergens een setje Kingston Fury op preorder plaatsen? :)

Deze post is gister blijkbaar alsnog vrijgegeven. Premature publication :9

Toch schijnt er wel het een en ander onderweg te zijn, maar waar het is? Ook komt volgens duitse webshops de 12600KF eindelijk alsnog binnen, benieuwd of Alternate volgt, want als dit de prijs is dan dikke prima
https://www.alternate.nl/...ssor/html/product/1778348

[Voor 68% gewijzigd door JDx op 25-11-2021 08:04]

Dingen als Twitter enzo.

Skyline GT-R schreef op woensdag 24 november 2021 @ 23:15:
Dan toch maar ergens een setje Kingston Fury op preorder plaatsen? :)
Pre-order is wel wat eng nu, die Dell link die ik stuurde daar stond bij DDR5 16gb levering vanaf 5-1-2022 ofzo.
Dell Geheugenupgrade - 8GB - 1RX16 DDR5 UDIMM 4800MHz
€ 104,99
Wordt verzonden op 17-01-2022
Het was 8gb en 17-01
https://www.dell.com/nl-n...mhz/apd/ab883073/geheugen

Denk dat die 8gb's sowieso later komen. Oh zie nu dat die 16gb ook is veranderd van 26-11 naar 17-01.

[Voor 37% gewijzigd door JDx op 25-11-2021 08:11]

Dingen als Twitter enzo.

• effem
effem schreef op woensdag 24 november 2021 @ 14:40:

Nog even wat followup:
We kunnen hieruit dus constateren dat de verpakking $ 10 kost (ok shipping etc is ook wat duurder voor een boxed version.

Verder zag ik op amazon.com dat ze daar ook $ 299 vragen met een doorgestreepte prijs van $ 342.50

pcpartpicker heeft ook voor verschillende sites $ 299 als laagste prijs

• Skyline GT-R
Ondertussen zijn hier de CPU, het moederbord en het waterblok al toegekomen. Nu is het enkel nog wachten op een setje DDR5. LDLC gaf een verwachte leverdatum aan van 9/12. Ik ben benieuwd of deze klopt.

• Reignowner
Skyline GT-R schreef op donderdag 25 november 2021 @ 12:57:
Ondertussen zijn hier de CPU, het moederbord en het waterblok al toegekomen. Nu is het enkel nog wachten op een setje DDR5. LDLC gaf een verwachte leverdatum aan van 9/12. Ik ben benieuwd of deze klopt.
Welk moederbord heb je? Verzend LDLC naar Nederland?

[Voor 3% gewijzigd door Reignowner op 25-11-2021 13:53]

• Skyline GT-R
Reignowner schreef op donderdag 25 november 2021 @ 13:53:
[...]

Welk moederbord heb je? Verzend LDLC naar Nederland?
Ik durf het niet mer zekerheid zeggen of LDLC naar NL verstuurd. Voor hun grafische kaarten niet. De overige componenten weet ik niet. Ik woon in BE dus dat is geen probleem.

Ik heb een i9 12900K en een Asus ROG Z690 Maximus Hero :)

Pagina: 1 ... 4 5 6 Laatste

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee