Koppelen van HEOS HomeCinema met HEOS luidsprekers lukt niet

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MDHEsdijk
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 30-04 17:09
Beste lezer,

k wil graag het TV-geluid afspelen via mijn Denon-HEOS Soundbar, tegelijk met mijn beide Denon-HEOS luidsprekers.
De soundbar staat onder de tv, de beide luidsprekers staan verspreid in dezelfde ruime woonkamer.
De ene luidspreker is een Denon-HEOS 3, de andere een Denon Home 150.
De soundbar heeft een bedrade internetverbinding, de beide luidsprekers zijn met WiFi verbonden.
De soundbar is met de tv verbonden via HDMI/Arc.
Ik gebruik de HEOS app.
De beide luidsprekers zijn probleemloos te groeperen.
Maar bij mijn langdurig over vele dagen verspreide pogingen om beide luidsprekers (of ieder apart) te koppelen met de soundbar krijg ik steeds de melding dat dit niet mogelijk is.
Zonder koppeling met de soundbar spelen beide luidsprekers uitstekend en ook de soundbar alleen speelt prima.
Ook met Spotify zou ik graag met alle drie (soundbar en luidsprekers) tegelijkertijd hetzelfde stuk willen afspelen, maar ook hier hetzelfde verhaal: of alleen de soundbar geeft signaal of alleen de beide luidsprekers.
NB De Denon Home 150 heb ik pas kortgeleden aangeschaft.
Ik meen dat het me eerder wel gelukte om soundbar en de eerder aangeschafte ene luidspreker te koppelen.
De gebruiksaanwijzing bij de App. had het eerst ook over een beta-voorziening om soundbar en luidspreker te kunnen koppelen.
Daarvan lees ik nu niet meer. Betekent dit dat deze mogelijkheid intussen is vervallen?

Ik ben benieuwd naar reacties.

Groet

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pman63
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 00:28
Dit al geprobeerd, zelf geen ervaring met HEOS maar soms ben je zo gefocust op je uitdaging dat je niet meer weet waar naar je zoekt.
https://support-nl.denon....4NG9PMEt2R21CVU1BJTIxJTIx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MDHEsdijk
Nee, dat had ik nog niet gevonden. Ga ik straks proberen.
Het ziet er nog niet naar uit dat het simpel gaat, maar: áls het maar gaat...
Dank voor de tip!
Ik doe verslag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MDHEsdijk
Bovenstaande suggestie heb ik uitgeprobeerd, maar helaas: het is niet gelukt.
Ik zoek verder en houd me ook aanbevolen voor meerdere reacties.
Ik doe hier verslag als ik vorderingen heb gemaakt...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ciskedanny
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 20-05-2022
ik heb ongeveer hetzelfde probleem :
Denon DRA 800H met bedraade luidsprekers
Denon Heos 3
Denon Home 250

in de app zie ik de 3 toestellen en kan alle 3 doen spelen ( Spotify , USB , web radio )
de 2 luidsprekers kan ik groeperen maar als ik de DRA er bij betrek komt er de melding in de app : de ruimtes kunnen niet worden gegroepeerd .
ik heb de versterker sinds februari 2021 en de Heos 3 sinds augustus.
het heeft +-2 maand gewerkt en nu niet meer , dit gemeld aan Denon waar ik het antwoord kreeg dat de Heos3 een HS1 is en verouderde software heeft en men nog geen passende update klaar heeft hiervoor ( maar het heeft wel gewerkt , tot na een update ? )
ik heb mij nu een recente Denon Home 250 gekocht ( €400 ) die wel HS2 is maar heb hetzelfde probleem !!
ik heb de instalatie van de speakers en versterker al enkele malen opnieuw uitgevoerd maar geen oplossing .

ik zit met de handen in het haar !!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MDHEsdijk
Ik ben blij met dit antwoord; het lost het probleem wel niet op, maar maakt de reden ervan wel duidelijker.
Onze ervaringen zijn identiek.
Ik lees hier nu dat Denon het probleem erkent maar er geen oplossing voor heeft omdat de software aangepast zou moeten worden.
Ik heb de indruk dat dit toch niet zo'n groot probleem zou moeten zijn, mede gezien het feit dat het eerder wel lukte.
Ik zal Denon benaderen en de gegevens van deze Topic bijvoegen.
Dank voor reactie!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ciskedanny
deze week deze reactie gehad van Denon :

Beste Danny,

Bedankt voor uw bericht.

Dit is omdat uw DRA 800H op recentere software zit, maar uw HEOS 3 en Home 250 op oude software. Dit is waarom de Home 250 en de HEOS 3 met elkaar kunnen communiceren, maar niet met de DRA 800H. Mocht u de Home 250 met de DRA 800H willen koppelen, dan moet u kijken of u de Home 250 kunt updaten.

Afgelopen weekend is er een nieuwe update uitgekomen. Het kan wel zo zijn dat deze updates geblokkeerd worden omdat u een HS1 model (de HEOS 3) in uw netwerk heeft zitten. De update voor dit model staat gepland voor het eind van het jaar. Wat u zou kunnen proberen, als u de Home 250 wil updaten met de DRA 800H om deze te kunnen koppelen, is de HEOS 3 tijdelijk uit te schakelen terwijl de updates doorgevoerd worden. Dit is een suggestie uiteraard.

Kunt u ons laten weten of dit u helpt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MDHEsdijk
Kijk aan, toch een mogelijk behulpzaam antwoord van Denon. Op mijn navraag erover kon ik geen antwoord krijgen omdat het webadres waar ik de vraag kon stellen bij herhaling niet reageerde, alsof het uit de lucht gehaald was...
Het is een ingewikkeld verhaal wat Denon ons voorschotelt, maar ik begrijp dat ik, met gedeeltelijk andere luidsprekers, te maken heb met hetzelfde softwareverschil.
Ik ga het proberen en doe er hier verslag van.
Als het niet lukt, begrijp ik uit het verhaal van Denon, dan lukt het kennelijk zonder problemen na de update "voor het eind van het jaar", en ja dat is het al bijna...
Dank voor dit bericht!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MDHEsdijk
Ik heb geprobeerd de aanwijzingen uit bovenstaand bericht te volgen, maar het levert geen succes op.
Ik kan wel alle drie luidsprekers tegelijk laten spelen, maar ik kan er maar twee koppelen.
De derde, de HEOS soundbar, volgt de andere twee (HEOS 3 en Denon Home 150) op 40ms.
Maar het is de bedoeling om alle drie in dezelfde ruimte tegelijk te laten spelen.
Ik kan die 40ms wel terugbrengen naar 0, maar alleen als alle luidsprekers te koppelen zouden zijn en dat zijn ze niet...
Wachten dus maar op een software-update!
Mocht iemand nog een ideetje hebben dan houd ik me aanbevolen (en Danny ook) denk ik zo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ciskedanny
Ik kan de 2 ( Heos en Home 250 ) perfect koppelen , maar de versterker met Monitor Audio luidsprekers niet , en als ik dan radio luister zit er een verschil van 30 !! Seconden tussen de living ( versterker) en open keuken ( Heos) .
Dus hopelijk vlug een nieuwe software update !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MDHEsdijk
Ik heb intussen de update voor de HEOS-app gedownload, maar het heeft geen positieve resultaten opgeleverd.
De drie luidsprekers zijn (nog...?) niet te groeperen.

• RomeoJ
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

RomeoJ

Matched: (.*)

Hier ook hetzelfde probleem. Ik heb een HEOS HomeCinema soundbar en recentelijk nog 2x HEOS 3 HS2 speakers bij gekocht.

De speakers onderling zijn zonder moeite te groeperen en werken flawless. Als ik één van de speakers met de soundbar wil koppelen dan krijg ik ook dezelfde melding (enkel Engels) "The rooms could not be grouped".

Het vervelende eraan vind ik dat er geen logging of verdere details beschikbaar zijn, dat zou het zoeken naar een oplossing of uberhaupt het probleem vaststellen al vergemakkelijken.

Vandaag kreeg ik wel een notificatie dat er een update klaarstond voor de soundbar. In de hoop dat dit het probleem zou oplossen heb ik dit onmiddelijk uitgevoerd – helaas zonder soelaas.

Nota bene: vorige week toen ik de speakers binnenkreeg, had ik wel 1 van de speakers zonder problemen met de soundbar weten te koppelen (en de TV sound grouping mode uitgetest, werkte ansich prima). De volgende morgen was de "room" verdwenen en konden ze sindsdien niet meer gekoppeld worden.

You only need two tools in life: WD-40 and Duct-Tape, if it doesn't move and it should, use the WD-40. If it does move and it shouldn't, use the Tape.

• Ciskedanny
Bij mij werkte het na aankoop ook en maand en daarna niet meer ...
Waarschijnlijk na een automatische software-update !
Deze week was er een update voor de Heos3 maar er is niks veranderd ...

• Ciskedanny
Zouden we de luidsprekers niet terug kunnen brengen naar de standaard software en de automatische updates uitschakelen?
Iemand die weet hoe dit moet ?

• RomeoJ
  • Niet online

RomeoJ

Ciskedanny schreef op donderdag 23 december 2021 @ 20:16:
Zouden we de luidsprekers niet terug kunnen brengen naar de standaard software en de automatische updates uitschakelen?
Iemand die weet hoe dit moet ?
Toevallig ben ik net één van de HEOS speakers aan het factory resetten. Dat brengt 'm ook gelijk terug naar de software toen hij de fabriek verliet. Enige probleem wat ik nu ervaar is dat de HEOS app direct aangeeft om te updaten, dit kan je niet cancellen (ook niet als je auto-update hebt uitstaan).

You only need two tools in life: WD-40 and Duct-Tape, if it doesn't move and it should, use the WD-40. If it does move and it shouldn't, use the Tape.

• Memetal
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 01-04 21:23
Hier dezelfde problemen.

Ik heb al langere tijd een Denon dht-s716h soundbar. Werkt altijd prima. Sinds kort 2x Denon home 250 erbij aangekocht. Ik meende deze 2 speakers te koppelen aan de soundbar om zo een surround opstelling te krijgen. Blijkt nu dus dat dit koppelen niet gaat. Ik heb de berichten hier gelezen en ben blijkbaar niet de enige.
Ik zie wel dat de firmware van de home speakers hetzelfde is maar dat de soundbar een ander firmware nummer heeft. Toch zegt de heos app dat alles de laatst beschikbare versie heeft.

Ik hoop toch wel dat Denon dit snel gaat oplossen, zodat ik mijn surround kan creëren.
Ik zal Denon ook een bericht sturen (probleem melden).

Groet

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JORES
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 04-01-2022
Hier ook het hetzelfde probleem;( het koppelen van een Soundbar hs1 lukt niet met 2x Heos1 hs2 en Amp hs1. Onderling koppelen gaat wel, maar met de Soundbar lukt het niet. (Het koppelen lukte een paar maanden geleden wel gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bijlvdj
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 26-04-2024
hier ook probleem met het koppelen voor spotyfi lukt het wel maar tv niet (denon home 150)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ciskedanny
Daar we blijkbaar niet de enigen zijn met deze problemen wordt het hoog tijd dat Denon hier iets aan doet !
Het zou spijtig zijn om hierdoor naar een ander merk te moeten overstappen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MDHEsdijk
Gisteren kreeg ik een update van de HEOS-app.
Hoopvol ging ik aan de slag, maar helaas: geen oplossing.

In eerdere berichten (bijvoorbeeld Memetal, 30dec21) las ik van te ondernemen pogingen om Denon bij de les te krijgen, maar ik lees niets van eventuele resultaten van dit overleg.

Wat kunnen we toch doen om het probleem opgelost te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japkrekel
  • Laatst online: 17-01-2022
Ook ik probeer ter vergeefs mijn nieuwe Heos subwoofer met mijn Heos link HS2 te koppelen…

Beide zijn zeer eenvoudig met het wifi netwerk te verbinden, echter wanneer ik ze probeer te koppelen krijg ik een foutmelding: “Er is een fout opgetreden bij het koppelen van de subwoofer, probeer het opnieuw”.

Onderstaande heeft voor als nog niet geleid tot de oplossing:
- Apparaten herstarten, ook wifi
- Apparaten resetten
- Apparaten terug naar fabrieks instellingen incl. de software versie
- Apparaten via utp met netwerk verbinden

Voor een sub van zo’n €600 had ik toch ten minste verwacht dat het zou werken, tot op heden is het enige dat ik ermee kan de lichtintensiteit van het led lampje hoger of lager zetten 🤣🤣

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suryaaaaaa
  • Laatst online: 07-02-2022
Hoi,

Van de week een Soundbar 550 binnen laten komen als aanvulling op een Home 350 en een eos 1 HS2.
In eerste instantie lukte het niet om de 550 te groeperen met de rest door een verschil in de software, maar nu toch gelukt. Bij binnenkomst deed de 550 een firmware update, maar dit was niet de 2.1.840 versie als bij de andere twee speakers, maar een 1.5 versie. Meerdere pogingen gedaan om de boel opnieuw in te stellen zonder succes. Uiteindelijk las ik in een post op Reddit dat er na de update, uren later, nog een tweede update gedaan kan worden bij de 550. En zowaar dit klopt. 4 uur later heb ik handmatig om een tweede update gevraagd en toen kwam ook de 2.1.840 versie voor de 550. Dit maakt dat alles het nu doet zoals het hoort en we gaan zien of het zo blijft. Misschien hebben jullie iets aan deze ervaring en zo niet, succes dan met zoeken naar een andere oplossing.

• MDHEsdijk
Gisteren een nieuwe update van de HEOS-app gedownload en geïnstalleerd.
Maar een oplossing voor het groeperingsprobleem bracht het helaas niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RomeoJ
  • Niet online

RomeoJ

Ik kreeg via support te horen dat ik moest wachten op een update aan de HEOS HomeCinema (op dit moment draait deze op versie 1.583.147), terwijl de HEOS 3 HS2 speakers op versie 2.1.840 zitten. Volgens Denon support is dit incompatible.

Het enige vreemde aan dit verhaal is dat ik in december toen ik de HEOS 3 tweedehands gekocht had, de koppeling wel kon maken (en dit werkte ook perfect), maar de volgende morgen het ineens niet meer werkte zonder dat er een update had plaatsgevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wachten...
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 02:16
* knip *
Dit is niet de bedoeling; houdt het bij je eigen topic.

[ Voor 101% gewijzigd door S1NN3D op 14-03-2022 12:22 ]

Als je dit kunt lezen, dan werkt mij Signature!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ciskedanny
vandaag 15 maart , nog steeds niet gelukt om de speakers te groeperen ....... ondanks beloften dat er tegen einde van het jaar een update ging zijn .
ik voel mij diep in het zak gezet door Denon !

RomeoJ : ik had hetzelfde voor als u in september , en als ik gewoon radio speel zit er een vertraging van +-20sec tussen de speakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MDHEsdijk
Op 3 november jl ben ik deze topic begonnen. Sindsdien hebben velen gereageerd. Zij ondervonden hetzelfde probleem maar een oplossing bleef uit.
Ik vraag me af of Denon niet volgt welke problemen gebruikers van zijn producten ondervinden. Je zou toch denken dat een forum als dit wordt gevolgd en dat op verzoeken van gebruikers wordt gereageerd met oplossingen. Ik ben geen deskundige, maar het lijkt me dat dit software-probleem toch oplosbaar is...?

Het is toch te gek dat we maar zo moeten blijven doorklungelen. We hebben behoorlijke bedragen neergeteld voor op zichzelf redelijke apparatuur, maar we gaan softwarematig de mist in.

Hoe kunnen we Denon bij de les krijgen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wachten...
Ik heb net even contact gehad met DENON over de telefoon.....

Wij hadden hetzelfde probleem hier dat een nieuwe subwoofer maar niet wilde verbinden met de bestaande setup.

We hebben o.a. de de HEOS Bar en de Subwoofer meerder malen gereset en gekoppeld (zelfs in een heel nieuw netwerk geplaatst) maar ter vergeefs.

Vervolgens hebben wij dus contact opgenomen met DENON, en hij heeft ons door een setting heen geloodst
Muziek>>Settings>>help>>Volgens mij mis ik één stap>>softwareversie

Daar bleek dus dat de nieuwe subwoofer geüpdatet was naar 2.1.920 en alle andere speakers nog op 1.583.164 zaten. Hierdoor ontstaat dus (volgens hem) het probleem met connecten.

Ik dacht dus "mooi, we krijgen dus even een update toegestuurd en klaar" maar helaas. Dit moet op afstand via hun gaan, en daar kunnen wat dagen overheen gaan. Het is echt heel gek, want onder:
Mijn apparaten>>Apparaatnaam>>geavanceerd kun je onderin (tweede tabblad) kiezen om handmatig een update te doen met een bestandje. Dat bestandje heeft dus alleen niemand van de support afdeling |:(

Ik vind het echt ongelofelijk dat ze er z`n zooitje van maken bij DENON zeg. Volgens diegene die we gesproken hebben bij DENON zit het dus ook zo hard ingebakken, dat er gewoonweg geen andere manier is om de boel te updaten.

Het wordt nu wel in werking gezet, dus als het goed is, is op afstand een update doorgevoerd op alle apparaten en zou alles weer moeten werken.

Het is nog even afwachten, maar ik zou zeggen, controleer even jouw software versies. Zitten er verschillen in de software versies, dan heb je mogelijk hetzelfde probleem en kunnen alleen zij het oplossen voor je.

Je kunt DENON Nederland bereiken op: 040-2507800

Op hoop van zegen. Verder hoop ik dat DENON echt eens opnieuw rond de tekentafel gaat zitten, want echt heel stabiel heeft het nog niet gedraaid de afgelopen 3 jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MDHEsdijk
Dank voor deze uitgebreide reactie en je pogingen om Denon bij de les te krijgen. Ook ik zit met die verschillen in softwareversies.
Ik ben benieuwd naar ervaringen/reacties van "mede-slachtoffers" die in deze topic van hun ervaringen hebben verteld.
Ik ga ook aan de slag.

[ Voor 4% gewijzigd door MDHEsdijk op 01-04-2022 15:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wachten...
MDHEsdijk schreef op vrijdag 1 april 2022 @ 15:31:
Dank voor deze uitgebreide reactie en je pogingen om Denon bij de les te krijgen. Ook ik zit met die verschillen in softwareversies.
Ik ben benieuwd naar ervaringen/reacties van "mede-slachtoffers" die in deze topic van hun ervaringen hebben verteld.
Ik ga ook aan de slag.
Graag gedaan. En je moet ze dan dus echt opbellen, want enkel hun kunnen dit oplossen voor je. Hoe meer mensen het doen, hoe grote de kans dat er wat druk komt te liggen bij hun.

Ik ben overigens heel netjes geholpen door ze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MDHEsdijk
Wachten... schreef op vrijdag 1 april 2022 @ 15:43:
[...]

Graag gedaan. En je moet ze dan dus echt opbellen, want enkel hun kunnen dit oplossen voor je. Hoe meer mensen het doen, hoe grote de kans dat er wat druk komt te liggen bij hun.

Ik ben overigens heel netjes geholpen door ze.
Ik zal het goed voorbereiden en ze bellen!
Dank nogmaals

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wachten...
* knip *
Zoals eerder aangegeven, houdt het bij je eigen topic. Continue dubbelposten van dezelfde informatie is niet de bedoeling. Verder in Heos subwoofer met geen mogelijkheid te koppelen.

[ Voor 127% gewijzigd door S1NN3D op 03-04-2022 11:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MDHEsdijk
Op 1 april jl schreef ik dat ik Denon zou bellen. Wel dat heb ik geprobeerd, maar ik ben niet verder gekomen dan een langdurig herhaald: "...al onze medewerkers zijn in gesprek..."

Ik heb daarna geprobeerd schriftelijk contact te leggen, maar het bericht weigert verzonden te worden.

Dus: de ellende duurt voort...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wachten...
Heb je het telefoonnummer geprobeerd die ik gepost heb? Ik heb ze iets van 3 keer gebeld, en iedere keer vrij snel aan de lijn gekregen. Let wel even op de openingstijden trouwens. Tussen 10:00 en 16:30

Al staat mij bij dat ze pas ergens vanaf half 2 aanwezig zijn, ik kan alleen niet meer terug vinden waar ik dat nou gezien had.

Ik zou het toch nog even proberen, want bij ons zijn door de updates de problemen verholpen, en dit moet (helaas) echt via hun.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MDHEsdijk
Ja, ik heb dat nummer gebeld en op de vermelde openingsuren...
Wie weet vat ik binnenkort weer moed en neem ik de telefoon weer ter hand!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wachten...
Het verbaasd mij echt hoor om eerlijk te zijn.

Probeer het gewoon iedere dag een keer en niet langer dan 5 min, want je moet ze echt wel binnen 5 min aan de lijn krijgen.

Beter dat, dan dat je speakers hebt die niet doen wat je wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MDHEsdijk
Dank voor je bemoedigende woorden!
Het lijkt me inderdaad een goed idee om het niet langer dan 5 minuten achter elkaar te proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mutybay
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 03-06 21:35
Zucht hier van de week ook software update gehad en nu werkt het ook niet meer. Zal vrijdag proberen te bellen. Automatisch updaten maar uit zetten.

2x Denon home 150 op versie 2.1.920 en 1x HEOS HomeCinema op 1.583.147. Krijg ze niet handmatig geupdate.

[ Voor 26% gewijzigd door Mutybay op 12-04-2022 22:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MDHEsdijk
Ik heb twee luidsprekers op versie 2.1.920 (Denon Home 150 en HEOS 3) en 1 HEOS HomeCinema op 1.583.147. En dus ook hetzelfde probleem...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wachten...
@Mutybay

Jullie hebben ook tijd om hier te reageren, dus waarom bellen jullie niet gewoon even? Er komt hier niet ineens een magische andere oplossing, want die is er gewoonweg niet :D Dit heeft Denon ook aan mij uitgelegd, omdat er echt iets fout zit in hun update systeem. Zelfs de speaker resetten en in een ander netwerk opbouwen helpt niet om de speaker te updaten zeiden ze (en heb dit getest voor jullie, en dit klopt) updaten werkt dus gewoon niet vanuit de app als je dit specifieke probleem hebt met verschillende software versies.

Als je dus even tijd hebt zou ik bellen, er kan namelijk ook nog een dag of 2 overheen gaan voor ze de update uit voeren. En vrijdag zijn ze trouwens ook gesloten denk ik i.v.m. goede vrijdag.

De oplossing is echt simpel zoals ik eerder heb vermeld.
Één belletje en je bent in principe klaar.

Ik zou wel daarna voor de zekerheid alles resetten en de cache e.d. van de app verwijderen. Just tot be sure

[ Voor 39% gewijzigd door Wachten... op 13-04-2022 08:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MDHEsdijk
Zojuist ontving ik firmware-updates voor mijn beide speakers en HomeCinema.
Alle drie hebben ze nu versie 2.47.190 (r193645).
Ik heb ze alle drie kunnen groeperen!
Eindelijk is het dus voor elkaar!

Hartelijk dank aan alle medestrijders!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• About2Break
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 06-06 13:16
Wat heb ik een geluk zo te lezen. Gisteren twee Denon home 150 aangeschaft als aanvulling voor mijn Denon DHT-S716H soundbar en subwoofer om als 5.1 systeem te kunnen gebruiken. Gisteravond lukte het mij al niet om de home 150 speakers te koppelen aan de soundbar en na wat zoeken kwam ik dit topic al tegen. Ik vreesde al een grote teleurstelling tot ik vanmorgen in de app opeens een update zag waarna het koppelen in één keer lukte. Dus veel dank aan jullie voor het blijven aankaarten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06-06 13:53
About2Break schreef op woensdag 13 april 2022 @ 21:51:
Wat heb ik een geluk zo te lezen. Gisteren twee Denon home 150 aangeschaft als aanvulling voor mijn Denon DHT-S716H soundbar en subwoofer om als 5.1 systeem te kunnen gebruiken. Gisteravond lukte het mij al niet om de home 150 speakers te koppelen aan de soundbar en na wat zoeken kwam ik dit topic al tegen. Ik vreesde al een grote teleurstelling tot ik vanmorgen in de app opeens een update zag waarna het koppelen in één keer lukte. Dus veel dank aan jullie voor het blijven aankaarten!
Mijn hele systeem is juist weer compleet onbruikbaar omdat de software update op alle apparaten slaagt, behalve op de soundbar. Weer precies hetzelfde gezanik als wat ik had met de vorige update.
Je komt dus gewoon in een loop terecht van 'update beschikbaar -> installeren -> mislukt -> update beschikbaar'. Dat had ik met de vorige update ook al :(

Ik ga dus zo de stekker maar uit de soundbar trekken beneden, zodat ik boven op mijn kantoor tenminste muziek kan luisteren. Echt waanzin.. als ik 't eerder had geweten had ik Sonos gekocht..

[ Voor 8% gewijzigd door InZane op 14-04-2022 09:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wachten...
InZane schreef op donderdag 14 april 2022 @ 09:34:
[...]

Mijn hele systeem is juist weer compleet onbruikbaar omdat de software update op alle apparaten slaagt, behalve op de soundbar. Weer precies hetzelfde gezanik als wat ik had met de vorige update.
Je komt dus gewoon in een loop terecht van 'update beschikbaar -> installeren -> mislukt -> update beschikbaar'. Dat had ik met de vorige update ook al :(

Ik ga dus zo de stekker maar uit de soundbar trekken beneden, zodat ik boven op mijn kantoor tenminste muziek kan luisteren. Echt waanzin.. als ik 't eerder had geweten had ik Sonos gekocht..
Maar kun je vertellen op welke software versie alles zit?
Dat kun je ergens in de instellingen zien (eerder vermeld hier in het topic) en daar even een screenshot van sturen.

Want nogmaals updaten vanuit verschillende firmware versies werkt niet en MOET je Denon bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InZane
Wachten... schreef op donderdag 14 april 2022 @ 09:41:
[...]

Maar kun je vertellen op welke software versie alles zit?
Dat kun je ergens in de instellingen zien (eerder vermeld hier in het topic) en daar even een screenshot van sturen.

Want nogmaals updaten vanuit verschillende firmware versies werkt niet en MOET je Denon bellen.
Dat zijn allemaal dezelfde versies:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sQN3stR7WtNCeDDTyIchQsrkdsQ=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/FMtmCyVuW5rxua5Kpni6dWF6.jpg?f=user_large

Alleen de soundbar kan ik niet checken, want als ik die aansluit komt ie weer aan met het 'update beschikbaar' scherm waar ik niet omheen kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wachten...
InZane schreef op donderdag 14 april 2022 @ 09:51:
[...]

Dat zijn allemaal dezelfde versies:

[Afbeelding]

Alleen de soundbar kan ik niet checken, want als ik die aansluit komt ie weer aan met het 'update beschikbaar' scherm waar ik niet omheen kan.
Heb je de bar al gereset? En welke bar is het precies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InZane
Wachten... schreef op donderdag 14 april 2022 @ 09:59:
[...]

Heb je de bar al gereset? En welke bar is het precies?
Al geprobeerd, maar mocht niet baten. Vorige keer had ik precies hetzelfde. Echt dagen mee bezig geweest toen. Had 'm al helemaal klaargezet om retour te sturen en toen probeerde ik 'm een paar dagen toch nog eens te updaten en toen ging het ineens wel :?
Het is de DHT-S716H trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wachten...
Het enige wat ik kan bedenken is om de rest van de speakers even van het stroom te halen, dan de cache te legen van de app en dan de Bar nog een keer te resetten en te proberen.

Denon heeft er flink last van als 1 apparaat afwijkt qua firmware t.o.v. de andere. Dit is echt een hardnekkig iets bij hun.

Dus probeer bovenstaande even. Ik weet dat je het liever niet doet en dat het even werk is. Maar hiermee sluit je wel echt alles uit!

Laat even weten (ook voor anderen) hoe dat verlopen is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InZane
Wachten... schreef op donderdag 14 april 2022 @ 10:10:
Het enige wat ik kan bedenken is om de rest van de speakers even van het stroom te halen, dan de cache te legen van de app en dan de Bar nog een keer te resetten en te proberen.

Denon heeft er flink last van als 1 apparaat afwijkt qua firmware t.o.v. de andere. Dit is echt een hardnekkig iets bij hun.

Dus probeer bovenstaande even. Ik weet dat je het liever niet doet en dat het even werk is. Maar hiermee sluit je wel echt alles uit!

Laat even weten (ook voor anderen) hoe dat verlopen is!
Net nog een harde reset geprobeerd. Hij knippert nu langzaam rood, wat schijnbaar 'firmware error' betekent :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wachten...
InZane schreef op donderdag 14 april 2022 @ 10:33:
[...]

Net nog een harde reset geprobeerd. Hij knippert nu langzaam rood, wat schijnbaar 'firmware error' betekent :X
Heb je alle stappen gedaan die ik zei?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InZane
Wachten... schreef op donderdag 14 april 2022 @ 10:36:
[...]

Heb je alle stappen gedaan die ik zei?
Ja dat lukte ook niet.
Net dus nog een harde reset gedaan (van het stroom af, bluetooth button ingebrukt houden en stroom er weer op). Hij knippert dan eerst even oranje, dat is goed, maar daarna begint ie dus rood te knipperen. Denk dat het nu einde verhaal is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wachten...
InZane schreef op donderdag 14 april 2022 @ 10:39:
[...]

Ja dat lukte ook niet.
Net dus nog een harde reset gedaan (van het stroom af, bluetooth button ingebrukt houden en stroom er weer op). Hij knippert dan eerst even oranje, dat is goed, maar daarna begint ie dus rood te knipperen. Denk dat het nu einde verhaal is.
Oke het laatste wat je dan nog kunt proberen is het volgende, je gaat hiermee de Bar in een compleet nieuw netwerk opzetten:

Je hebt 2 telefoons nodig, of een telefoon en tablet o.i.d.
Clear de cache van de Heos app(s)
Maak een hotspot van één van de telefoons en de andere moet verbinden met die hotspot
installeer de Heos app op de telefoon die verbonden is met de hotspot
Reset de Bar en voeg deze daarna toe aan de heos app, en kijk of dit lukt.

Hiermee sluit je eventueel dingen uit in je eigen netwerk. Stel je hebt een Pihole o.i.d. en je blokkeert de servers van Denon, dan gaat een update niet lukken. Hiermee kun je dus kijken of dit het geval is, en of je het op deze manier wel kunt updaten.

Als die niet werkt. Dan kun je echt niks meer doen en MOET je echt Denon bellen. Zij kunnen namelijk een update pushen naar je apparaat.

LET WEL OP! mensen hebben wel eens de neiging om te denken Cache legen is niet nodig, Of resetten heb ik al zo vaak gedaan, dan sla ik nu wel over. Het is echter enorm belangrijk dat je al die stappen goed volgt. Cache e.d. kunnen echt flink roet in het eten gooien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ciskedanny
gisteren firmware-update ontvangen en uitgevoerd , alles werkt zoals het moet !
bedankt allemaal om samen druk te zetten bij Denon !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InZane
Wachten... schreef op donderdag 14 april 2022 @ 10:58:
[...]

...

Reset de Bar en voeg deze daarna toe aan de heos app, en kijk of dit lukt.

...
Het idee is leuk, maar resetten lukt dus al niet. Hij knippert een paar seconden oranje en daarna gaat ie rood knipperen en dat blijft ie doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RomeoJ
  • Niet online

RomeoJ

Ciskedanny schreef op donderdag 14 april 2022 @ 11:21:
gisteren firmware-update ontvangen en uitgevoerd , alles werkt zoals het moet !
bedankt allemaal om samen druk te zetten bij Denon !
Op welke firmware draai jij al je HEOS apparatuur?

Ik had gisteren enkel van de HEOS 3 speakers een update ontvangen maar de HEOS HomeCinema (Soundbar) draait al tijden op dezelfde firmware. Had gisteren na het updaten van de HEOS 3 speakers nog geprobeerd om te "groupen" maar dit lukte (nog) niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MDHEsdijk
Lees ook wat DENON vertelt over de jongste firmware-update en de verspreiding ervan:
https://support-de.denon....firmware-update-available

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wachten...
RomeoJ schreef op donderdag 14 april 2022 @ 20:38:
[...]

Op welke firmware draai jij al je HEOS apparatuur?

Ik had gisteren enkel van de HEOS 3 speakers een update ontvangen maar de HEOS HomeCinema (Soundbar) draait al tijden op dezelfde firmware. Had gisteren na het updaten van de HEOS 3 speakers nog geprobeerd om te "groupen" maar dit lukte (nog) niet.
Die bar krijgt nog niet de nieuwe firmware. Staat ook ergens op hun website.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RomeoJ
  • Niet online

RomeoJ

Hier nu inderdaad bevestigd dat het groupen nu weer werkt. Vreemd genoeg gisteren direct na de firmware update niet, maar nu wel, eindelijk na 4 maanden is deze functie weer beschikbaar.

Ook vanuit de Remote for HEOS app (aanrader voor MacOS users) kan ik weer groupen 🎉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hellboy!
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 06-06 13:45
InZane schreef op donderdag 14 april 2022 @ 09:34:
[...]

Dit probleem heb ik ook. Had al een eigen topic gemaakt zie Denon Heos bar defect na laatste firmware update

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RomeoJ
  • Niet online

RomeoJ

Er is nu ook een update beschikbaar voor de HEOS HomeCinema. Deze heeft nu dezelfde versie als de HEOS luidsprekers (2.47.290).

Ik schrok na de update even, omdat het pairen nog wel lukte maar de muziek werd niet op de luidspreker afgespeeld. Na een reset van de HEOS apparaten werkt het gelukkig wel weer zonder problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petluik
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 01-06 21:16
Heb heos bar met subwoofer en twee heos1 werkte jaren goed.
Zins vorige week ineens niet meer. Erge vertraging bij de achter speakers. Kan het nog niet voor elkaar krijgen. Wat een ellende. Ben ik de enige? En hoe krijg ik het weer goed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mainuz
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 01-06 23:01
Heeft dat niet te maken met de laatste firmware update die ruk is?
Zie Denon Heos bar defect na laatste firmware update

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wachten...
@Petluik @Mainuz

Het heeft nagenoeg zeker met de laatste updates te maken. Lees even mijn posts hier terug. Je moet namelijk even als eerste kijken of de firmware hetzelfde is op alle apparaten. Zo niet dan heb ik uitgelegd hoe je dit voor elkaar kan krijgen. (Door te bellen met DENON)

Sowieso is bellen met DENON echt aan te raden. Ze maken dan wel *****firmware, maar ze zijn uiterst vriendelijk en behulpzaam in NL. Dat update beleidt ligt ook niet in NL en ze zijn het over het algemeen met ons eens dat de firmware/software alles behalve optimaal is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiroz
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 09-05 09:49
Edit: vraag even verplaatst naar algemeen topic

[ Voor 107% gewijzigd door Tiroz op 05-10-2022 18:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wachten...
Wederom weer veel problemen hier met het Heos systeem. Veel speakers vallen weer weg na een update, of zijn lastig tot niet te pairen.

Inmiddels weer contact gehad met Denon en zij adviseren nu om de soundbar bekabeld aan te sluiten, en om het gecombineerde netwerk (dus 5Ghz en 2.4Ghz) uit te zetten. Dit zodat het Heos systeem enkel over 2.4Ghz gaat werken.

Ik dacht ik geef even een update hier, want ondanks het een paar maanden goed heeft gewerkt, zijn we nu weer terug bij af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RomeoJ
  • Niet online

RomeoJ

Bij mij werkt het vooralsnog nog steeds: afgelopen dagen meerdere keren gebruik van gemaakt. Soms doet een reset (power off) ook nog wel wonderen als het hapert.

Bedankt voor de update in ieder geval, ik heb voor de zekerheid het vinkje "Auto Update" uitgezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wachten...
RomeoJ schreef op maandag 7 november 2022 @ 11:52:
Bij mij werkt het vooralsnog nog steeds: afgelopen dagen meerdere keren gebruik van gemaakt. Soms doet een reset (power off) ook nog wel wonderen als het hapert.

Bedankt voor de update in ieder geval, ik heb voor de zekerheid het vinkje "Auto Update" uitgezet.
Auto update uitzetten is nog wel een goede om te onthouden.

Heb jij eigenlijk een speaker bekabeld? En/of heb jij heel je Heos wel echt apart op het 2,4Ghz netwerk zitten?
Want dit zou volgens hun de dropoffs (het wegvallen van speakers) veroorzaken. Heos kan blijkbaar niet goed met een gecombineerd netwerk omgaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RomeoJ
  • Niet online

RomeoJ

Nee, mijn speakers zijn geen van allen bekabeld en verbinden gewoon op een gecombineerd 2,4 - 5 GHz UniFI netwerk. Heel soms wil er wel eens een speaker even wegvallen maar dat is na een paar seconden meestal wel weer gesynct.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wachten...
Opnieuw weer problemen na de laatste update op 19 april 2023.

De Heos bar geeft op geen enkele manier meer geluid. Zelf het direct koppelen met bluetooth werkt niet. We zien wel aan het lampje dat de bar reageer op commandos zoals het regelen van het volume, maar er komt na de update geen geluid uit.

Ik heb al een volledige harde reset gedaan met de stekker eruit en erin terwijl je de connect en Bluetooth knoppen ingedrukt houdt, maar het probleem blijft. De update wordt ook geforceerd en je kan deze dus niet weigeren.

Het blijft echt onbetrouwbaar spul helaas.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• InZane
Wachten... schreef op dinsdag 9 mei 2023 @ 08:00:
Opnieuw weer problemen na de laatste update op 19 april 2023.

De Heos bar geeft op geen enkele manier meer geluid. Zelf het direct koppelen met bluetooth werkt niet. We zien wel aan het lampje dat de bar reageer op commandos zoals het regelen van het volume, maar er komt na de update geen geluid uit.

Ik heb al een volledige harde reset gedaan met de stekker eruit en erin terwijl je de connect en Bluetooth knoppen ingedrukt houdt, maar het probleem blijft. De update wordt ook geforceerd en je kan deze dus niet weigeren.

Het blijft echt onbetrouwbaar spul helaas.
Hm, bij mij zit alles op 2.98.130, dat wil zeggen soundbar DHT-S716H, subwoofer DSW-1H en 2 keer een Home 150 en alles werkt momenteel.
Heb laatst wel de sub weer eens een keer van het stroom moeten halen, omdat er geen geluid uit kwam. De subwoofer was gewoon te zien in de app en leek ook gewoon verbonden, maar alle bas was foetsie. Was niet de eerste keer btw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Memetal
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 01-04 21:23
Hier ook alles op versie: 2.98.130
DHT-S716H soundbar. DSW-1H sub en 2x Home 250. Geen problemen ondervonden met de laatste update die er is geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j.f.otten
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 05-06 16:47
Sorry ik heb het al gevonden!!

[ Voor 93% gewijzigd door j.f.otten op 31-01-2024 22:31 ]

Pagina: 1