Heos subwoofer met geen mogelijkheid te koppelen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wachten...
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 00:55
Beste Tweakers.

Ik zit met een probleem met een Heos Subwoofer.

Vorige week is er een kleine verbouwing geweest en is mijn Heos Subwoofer van het stroom geweest voor een paar dagen. Sindsdien kan ik met geen mogelijkheid de Subwoofer meer koppelen met de Heos app.

De Heos app vraagt steeds om een continue geel/oranje lampje om hem te pairen, maar dit gebeurt gewoonweg niet.

Wat heb ik geprobeerd.
  • Subwoofer gereset.
  • Alle opties geoprobeerd met UTP kabel, 3.5 jack, bluetooth etc, maar zonder resultaat.
  • Nieuwe stroomkabel geprobeerd.
  • Stroom 1 minuut eraf gehaald en gereset.
Wat ik ook doe, de subwoofer wil maar niet pairen. Als ik de subwoofer reset dan gaat er wel een oranje lampje knipperen voor een minuut o.i.d. en stopt dan.
Als ik de "connect" knop ingedrukt houdt, dan knippert het lampje blauw.

Ik zit echt met mijn handen in het haar, want heb echt geen idee hoe ik de subwoofer weer werkend kan krijgen/koppelen.

Is er iemand bekend met dit probleem of heeft DE tip zodat ik hem weer kan koppelen?

Ik weet dat Heos speakers soms lastig te pairen zijn, maar dit heb ik nog niet eerder gehad.

Als je dit kunt lezen, dan werkt mij Signature!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ad de Jong
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 00:04
Op de app de cache al leeg gegooid?

Mijn profiel op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wachten...
Ad de Jong schreef op zondag 13 maart 2022 @ 11:38:
Op de app de cache al leeg gegooid?
Ik heb op een nieuwe telefoon de app geïnstalleerd en daarmee lukte het niet. Hij herkent blijkbaar wel alles als je op hetzelfde netwerk zit en hoefde niks in te stellen.

Ik kan de cache nog eens legen, maar aangezien ik de app op een andere telefoon heb geïnstalleerd, lijkt mij het niet dat dit het probleem oplost.

Ik zat er nog wel aan te denken om een oudere Heos app te installeren en te kijken of het daarmee lukt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wachten...
Ik lees dus dat er de laatste maanden iets gebeurd is met een update (firmware 2.1.840), en dat meer mensen er last van hebben om bepaalde devices te connecten.

Of het moet toeval zijn, maar ik denk dus dat hier ergens mijn probleem ligt. Ik heb nog steeds geen idee hoe ik dit op kan lossen, of hoe ik handmatig firmware kan updaten op een Heos apparaat. Maar ik ben (misschien) een stapje verder.

https://www.reddit.com/r/...s/s2ha3j/firmware_update/

https://www.reddit.com/r/...orking_anymore_with_s716/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harold123
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 13-09 10:32
Ik heb het zelfde probleem.

Een paar maanden een subwoofer via marktplaats gekocht. Heeft een tijdje goed gewerk, maar sinds ~feb met geen mogelijkheid meer te connecten.
Waarschijnlijk omdat de firmware versie niet meer overeenkomen.

Ik dacht gelezen te hebben dat er eind q1 een update zo is een komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wachten...
Even een update......

Gisteren ochtend is de update of afstand door DENON gedaan (zoals telefonisch beloofd).
Dit heb ik even geschreven in dit topic Dit keer werkte alles in één keer. :)

Ik heb dit even gecontroleerd ik de settings, Muziek>>Settings>>help>>Volgens mij mis ik één stap>>softwareversie, en inderdaad alles was geupdate naar 2.1

Dat gezegd hebbende, raak ik wel de connectie kwijt tussen speakers in de Home cinema setup.
Ik gebruik een Heos bar, Heos Home Subwoofer en 2x een Heos 3 surround speaker. De eerste keer dat ik een app open, dan speelt hij alles over alle speakers (zoals het hoort). Wissel ik echter van nummer, dan valt de verbinding weg tussen alle speakers en komt er enkel geluid uit de Heos bar.

Kortom het ergste probleem dat speakers niet gekoppeld konden worden is verholpen, maar heb er wel direct een nieuw probleem bij helaas.

@Harold123
Waarschijnlijk omdat de firmware versie niet meer overeenkomen.
Ik zo niet gissen, maar echt even in de settings kijken of de software versies wel of niet gelijk zijn. Zo niet dan MOET je met DENON bellen. Zij zijn de enige die dit op afstand voor je op kunnen lossen.

Je kunt DENON Nederland bereiken op: 040-2507800

Algemene vraag naar DENON
Mocht iemand van DENON hier meelezen. Alsjeblieft kijk nog eens opnieuw naar jullie app. De app is echt voor een normale consument amper te begrijpen. Het is z`n onwijs zooitje. Settings staan overal en nergens verspreid over de app. Het werkt vaak omslachtig en er zit werkelijk niks van logica in. Ik ben de laatste tijd zo gigantisch veel met de app en instellingen bezig geweest, dat ik nu enigszins door de app kan navigeren. Ik moet er echter niet aan denken om zoiets als dit bij mijn ouders te plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huib_Bloodstone
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 09-09 11:14
Wachten... schreef op zondag 3 april 2022 @ 10:23:
Even een update......

Gisteren ochtend is de update of afstand door DENON gedaan (zoals telefonisch beloofd).
Dit heb ik even geschreven in dit topic Dit keer werkte alles in één keer. :)

Ik heb dit even gecontroleerd ik de settings, Muziek>>Settings>>help>>Volgens mij mis ik één stap>>softwareversie, en inderdaad alles was geupdate naar 2.1

Dat gezegd hebbende, raak ik wel de connectie kwijt tussen speakers in de Home cinema setup.
Ik gebruik een Heos bar, Heos Home Subwoofer en 2x een Heos 3 surround speaker. De eerste keer dat ik een app open, dan speelt hij alles over alle speakers (zoals het hoort). Wissel ik echter van nummer, dan valt de verbinding weg tussen alle speakers en komt er enkel geluid uit de Heos bar.

Kortom het ergste probleem dat speakers niet gekoppeld konden worden is verholpen, maar heb er wel direct een nieuw probleem bij helaas.

@Harold123

[...]

Ik zo niet gissen, maar echt even in de settings kijken of de software versies wel of niet gelijk zijn. Zo niet dan MOET je met DENON bellen. Zij zijn de enige die dit op afstand voor je op kunnen lossen.

Je kunt DENON Nederland bereiken op: 040-2507800

Algemene vraag naar DENON
Mocht iemand van DENON hier meelezen. Alsjeblieft kijk nog eens opnieuw naar jullie app. De app is echt voor een normale consument amper te begrijpen. Het is z`n onwijs zooitje. Settings staan overal en nergens verspreid over de app. Het werkt vaak omslachtig en er zit werkelijk niks van logica in. Ik ben de laatste tijd zo gigantisch veel met de app en instellingen bezig geweest, dat ik nu enigszins door de app kan navigeren. Ik moet er echter niet aan denken om zoiets als dit bij mijn ouders te plaatsen.
Jammer genoeg zit ik nu al 30 minuten in de wacht, helaas hetzelfde probleem, denon 150 worden niet naar 2.1 gepushed, blijven steken op 1.5

update: via de Heos APP kan je dus bij hulp een melding maken hiervoor, de sw versies, whatever wordt allemaal opgestuurd en hun pakken dit op, gaan ze aan de slag ermee en pushen ze de juiste firmware versies.

[ Voor 4% gewijzigd door Huib_Bloodstone op 08-04-2022 12:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wachten...
Huib_Bloodstone schreef op vrijdag 8 april 2022 @ 12:35:
[...]

Jammer genoeg zit ik nu al 30 minuten in de wacht, helaas hetzelfde probleem, denon 150 worden niet naar 2.1 gepushed, blijven steken op 1.5

update: via de Heos APP kan je dus bij hulp een melding maken hiervoor, de sw versies, whatever wordt allemaal opgestuurd en hun pakken dit op, gaan ze aan de slag ermee en pushen ze de juiste firmware versies.
Klopt maar dit duurt over het algemeen langer dan even bellen, je frustratie uiten en dan pushen ze het direct (althans een dag later stond het erop)

Ben in ieder geval blij dat je nu ook erachter bent waar jou probleem ligt

Pagina: 1