Beste,
Wij zijn een maand geleden verhuisd en hebben (met name bij stilte) last van een hoge piep/gefluit door het hele huis:/f/image/jjMGWJsTGC0J4Qaw357rE70j.png?f=fotoalbum_large)
Voordat ik het groter maak dan het is (buren benaderen, metingen door externen, etc.), hoop ik dat iemand wat advies zou kunnen geven, bijvoorbeeld mbt. onderstaande vragen:
Alvast heel veel dank voor het meedenken, wordt enorm gewaardeerd.
Wij zijn een maand geleden verhuisd en hebben (met name bij stilte) last van een hoge piep/gefluit door het hele huis:
- Lijkt een zeer hoog geluid, beetje fluiterig, soort idee alsof ver weg iemand aan het stofzuigen is.
- Geluid is vrij constant, de hele dag en door het hele huis.
- Met name last van als het verder stil is in huis, dus voornamelijk met slapen erg vervelend
- Mijn vrouw hoort het gefluit ook, maar heeft er minder last van.
- We hebben een huis uit eind jaren '50, wat door de vorige bewoners grondig verbouwd is, oa nieuw leidingwerk, elektra en nieuwe verbouwingen
- Hebben al getest of zelf de stroom eraf halen verschil maakte, maar dat maakte niets uit
- Heb met de app 'Spectroid' via mijn Samsung telefoon onderstaande opname gemaakt, voor een leek als ikzelf blijkt hieruit niet direct iets opvallends (?)
/f/image/jjMGWJsTGC0J4Qaw357rE70j.png?f=fotoalbum_large)
Voordat ik het groter maak dan het is (buren benaderen, metingen door externen, etc.), hoop ik dat iemand wat advies zou kunnen geven, bijvoorbeeld mbt. onderstaande vragen:
- Eens dat de meting uit meegestuurde screenshot niet direct iets opvallends laat zien?
- En zo ja, hoe betrouwbaar is zo'n meting via een telefoon?
- Wat zou een (relatief) goedkope manier te zijn om te testen of er inderdaad sprake is van iets geks?
Alvast heel veel dank voor het meedenken, wordt enorm gewaardeerd.