Dan zou je de politie kunnen bellen en vragen of ze de eigenaar kunnen contacten omdat iemand je oprit bezet houd. In het uiterste geval kun je de auto laten wegslepen...
Omdat iemand staat te laden bij een openbare laadpaal?jongetje schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 08:48:
[...]
Dan zou je de politie kunnen bellen en vragen of ze de eigenaar kunnen contacten omdat iemand je oprit bezet houd. In het uiterste geval kun je de auto laten wegslepen...
Dat zou ik persoonlijk niet doen, als de eigenaar van de auto alle onkosten wil verhalen zou hij wel eens gelijk kunnen krijgen.
Wij hebben een tweekapper waar mijn auto precies zo staat dat ik 1 of 2 keer in het jaar moet krabben, en als ik dan met zo'n spray even een rondje om de auto doe dan smelt het letterlijk meteen.revolution-nl schreef op maandag 25 oktober 2021 @ 22:12:
[...]
Ja, man iedere week weer naar de pomp om te tanken, stinkende handen, een lege portemonnee, in de ochtend instappen in een koude auto, krabben, traag, herrie aan je kop.
Als je handen stinken na het tanken heb je iets raars gedaan
Maar goed, on-topic:
Aan de ene kant raar dat iemand zo op je oprit gaat staan natuurlijk, maar de meeste mensen die ik ken met een elektrische auto zouden daar niet eens op letten en 'm gewoon neerzetten als het volgens hun app mag
[ Voor 17% gewijzigd door Oon op 26-10-2021 08:53 ]
Dan zegt de politie waarschijnlijk dat TS niet z'n oprit als openbare laadpaal aan had moeten gevenjongetje schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 08:48:
[...]
Iemand die met jouw toestemming op je oprit staat (wat hier gewoon het geval is) gaan ze echt niet wegslepen
[ Voor 12% gewijzigd door Oon op 26-10-2021 08:54 ]
Heeft de buurman geen nieuwe electrische auto
*sowieso
Hoewel een heel andere discussie, vind ik dat zelfs als de paal openbaar is, je die gunst niet hoeft te misbruiken door je auto 24 uur te laten staan op mijn opritOon schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 08:54:
[...]
Dan zegt de politie waarschijnlijk dat TS niet z'n oprit als openbare laadpaal aan had moeten geven

Gewoon er voor zetten en de uitrit blokkeren.xzibbitist schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 08:57:
[...]
Hoewel een heel andere discussie, vind ik dat zelfs als de paal openbaar is, je die gunst niet hoeft te misbruiken door je auto 24 uur te laten staan op mijn oprit
daar ben ik het helemaal mee eens.xzibbitist schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 08:57:
[...]
Hoewel een heel andere discussie, vind ik dat zelfs als de paal openbaar is, je die gunst niet hoeft te misbruiken door je auto 24 uur te laten staan op mijn oprit
of zorg dat er in elk geval een contact mogelijkheid is als eigenaar van de auto
The problem with communication is the illusion it has taken place.
Wat ik me afvraag; moet het gebruik van paal en jouw grond aan elkaar gekoppeld zijn? Als in, met een langere laadkabel kan iemand gebruik maken van jouw paal, maar niet van jouw privé terrein?xzibbitist schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 08:57:
[...]
Ik zou alsnog de politie bellen zodat ze de eigenaar van de auto kunnen achterhalen. Nu kun je helemaal niks...
[ Voor 10% gewijzigd door VonAalscht op 26-10-2021 09:02 ]
Volledig mee eens, zwaar asociaal als het duidelijk te zien is dat het privéterrein is.xzibbitist schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 08:57:
[...]
Even aanspreken i.p.v. hier te klagen. In 24 uur kan veel gebeuren.xzibbitist schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 08:57:
[...]
Hoe werkt dat dan? Als de accu 100% is, staat hij dan gratis geparkeerd of gaat er per minuut/uur toch nog een bedrag af zoals bij de laadpalen in steden?
Hoe dan? Ik weet niet van wie de auto is en als ik hem wil spreken en een auto er achter zet blokkeer ik de openbare weg en ben ik het die strafbaar is.x86dev schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 09:05:
[...]
Even aanspreken i.p.v. hier te klagen. In 24 uur kan veel gebeuren.
Nee, omdat hij op iemand zijn oprit staat. En inmiddels is dat laden wel klaar na een hele nacht daar gestaan te hebben. Wat zorgt de laadpaal, openbaar of niet, ervoor dat je op iemand zijn oprit mag gaan staan? Op een invalidenplaats met laadpaal mag je ook niet staan zonder invalidenkaart.talkatoo schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 08:52:
[...]
Omdat iemand staat te laden bij een openbare laadpaal?
Dat zou ik persoonlijk niet doen, als de eigenaar van de auto alle onkosten wil verhalen zou hij wel eens gelijk kunnen krijgen.
Kun je sowieso niet de stekker eruit trekken en evt even met 0900-8844 (politie) of wijkagent (als je daar directe gegevens van hebt) bellen om te overleggen wat handig is? Die kunnen in 2 secs in het kentekenregister kijken en dan even bellen. Zo stonden ze bij mij een keer om 4:00 in de nacht voor de deur te roepen omdat er een mislukte poging tot stelen van velgen was geweest op onze auto (openbare parkeerplaats) en ze op basis van kenteken hadden gezien waar het vandaan kwam. Lijkt me in deze situatie (nacht blijven staan + mogelijke schade en hinder) prima om in ieder geval even te overleggen.xzibbitist schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 09:06:
[...]
Hoe dan? Ik weet niet van wie de auto is en als ik hem wil spreken en een auto er achter zet blokkeer ik de openbare weg en ben ik het die strafbaar is.
Waanzin. En een samenvatting hoe de maatschappij verhufterd is ondertussen. Als ik straks bij een punt zou aankomen en zie dat het een oprit is en lijkt op priveterrein, zal ik het op zn minst even vragen wat de situatie is.Oon schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 08:52:
[...]
Wij hebben een tweekapper waar mijn auto precies zo staat dat ik 1 of 2 keer in het jaar moet krabben, en als ik dan met zo'n spray even een rondje om de auto doe dan smelt het letterlijk meteen.
Als je handen stinken na het tanken heb je iets raars gedaan
Maar goed, on-topic:
Aan de ene kant raar dat iemand zo op je oprit gaat staan natuurlijk, maar de meeste mensen die ik ken met een elektrische auto zouden daar niet eens op letten en 'm gewoon neerzetten als het volgens hun app mag
Zonder de situatie te zien (en die hebben we niet gezien) is dit natuurlijk wat kort door de bochtaschja schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 09:23:
[...]
Waanzin. En een samenvatting hoe de maatschappij verhufterd is ondertussen. Als ik straks bij een punt zou aankomen en zie dat het een oprit is en lijkt op priveterrein, zal ik het op zn minst even vragen wat de situatie is.
Als mensen zelf hun laadpaal als openbaar zetten tja, dan issie openbaar toch? Moet ik dan elke keer gaan aanbellen? En wat als er niemand thuis is? Andere laadpaal? Maar die is X honderd meter verderop.
Dat er geen centraal systeem is waar laadpalen aangemeld en afgemeld worden, waar de apps dan hun data uit halen... Dat is wel vreemd. Want dat zorgt nu dus voor problemen.
Maarja, dat gaan bedrijven zelf nooit opzetten. want daarmee maak je het voor andere app-bouwers veel te makkelijk. dus? Maar een overheids-initiatief?
Het is privé, dus het enige wat er gebeurd is dat de KWH die ik betaal aan de energieleverancier wordt vergoed door de aanbieders van de laadabbonementen. Ik verdien er niets aan (Ik weet niet hoe het precies werkt, misschien kost het wel geld omdat de BTW er nog af gaat).Xanthine schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 09:05:
Hoe werkt dat dan? Als de accu 100% is, staat hij dan gratis geparkeerd of gaat er per minuut/uur toch nog een bedrag af zoals bij de laadpalen in steden?
Als Tesla's autopilot je de dood in jaagt dan is het de schuld van de driver die had moeten zien dat de software een foutje maakte. Is dat dan niet identiek verhaal hier: Blijf altijd zelf opletten?Waah schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 09:26:
[...]
Zonder de situatie te zien (en die hebben we niet gezien) is dit natuurlijk wat kort door de bocht![]()
Als mensen zelf hun laadpaal als openbaar zetten tja, dan issie openbaar toch? Moet ik dan elke keer gaan aanbellen? En wat als er niemand thuis is? Andere laadpaal? Maar die is X honderd meter verderop.
Dat er geen centraal systeem is waar laadpalen aangemeld en afgemeld worden, waar de apps dan hun data uit halen... Dat is wel vreemd. Want dat zorgt nu dus voor problemen.
Maarja, dat gaan bedrijven zelf nooit opzetten. want daarmee maak je het voor andere app-bouwers veel te makkelijk. dus? Maar een overheids-initiatief?
En zijn mensen echt dusdanige contactschuwe wezens geworden dat als je je auto op iemand zijn oprit zet even aanbellen niet meer mogelijk is? Zeker als je de intentie hebt om hem niet na een paar uur weg te halen?
[ Voor 3% gewijzigd door Sander op 26-10-2021 09:28 ]
Bij gastladen loop je idd de BTW mis. Dus als je stroomprijs 26 cent is dan minimaal 32 cent instellen.xzibbitist schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 09:26:
[...]
Het is privé, dus het enige wat er gebeurd is dat de KWH die ik betaal aan de energieleverancier wordt vergoed door de aanbieders van de laadabbonementen. Ik verdien er niets aan (Ik weet niet hoe het precies werkt, misschien kost het wel geld omdat de BTW er nog af gaat).
Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023
Ik lees het al, dit is niets voor mij. Wat een raar systeem dit zo zeg! Lijkt me heel frustrerend.
Ik kan de situatie niet helemaal goed inschatten maar helpt het om zo een rood/witte kunststof ketting er neer te hangen zodat je de plek kan "afsluiten". Veel eenvoudiger te realiseren dan een schutting en een extra drempel om er te gaan laden.
Ik hoop dat je de eigenaar even kan aanspreken op zijn asociale gedrag om de laadpaal bezet te houden. Dit zou ook asociaal zijn bij een publieke paal.
Ik kan de situatie niet helemaal goed inschatten maar helpt het om zo een rood/witte kunststof ketting er neer te hangen zodat je de plek kan "afsluiten". Veel eenvoudiger te realiseren dan een schutting en een extra drempel om er te gaan laden.
Ik hoop dat je de eigenaar even kan aanspreken op zijn asociale gedrag om de laadpaal bezet te houden. Dit zou ook asociaal zijn bij een publieke paal.
Jammer dat je zijn auto niet direct als accu kunt gebruiken
Als je 500 meter verderop gratis kan laden, waarom dan zoveel moeite voor gasten/familie om je paal openbaar te zetten?xzibbitist schreef op maandag 25 oktober 2021 @ 21:09:
[...]
Nee 500 meter verderop mag je gratis laden bij het zorgplein met echte openbare laadpalen.
Dan zet je hem toch op prive en kunnen zij hun auto gratis laden op het zorgplein?
Tja, uiteindelijk heeft TS expliciet aangegeven dat het een openbare paal is. Dat de beheerder van die paal er niet duidelijk over is wat dat inhoudt is een tweede, maar TS heeft daarmee wettelijk gezien wel iedereen met een elektrische auto uitgenodigd om gebruik te maken van de paal (en dus oprit).aschja schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 09:23:
[...]
Waanzin. En een samenvatting hoe de maatschappij verhufterd is ondertussen. Als ik straks bij een punt zou aankomen en zie dat het een oprit is en lijkt op priveterrein, zal ik het op zn minst even vragen wat de situatie is.
Tja das niet helemaal een gelijke situatie natuurlijkSander schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 09:27:
[...]
Als Tesla's autopilot je de dood in jaagt dan is het de schuld van de driver die had moeten zien dat de software een foutje maakte. Is dat dan niet identiek verhaal hier: Blijf altijd zelf opletten?
En zijn mensen echt dusdanige contactschuwe wezens geworden dat als je je auto op iemand zijn oprit zet even aanbellen niet meer mogelijk is? Zeker als je de intentie hebt om hem niet na een paar uur weg te halen?
Bij de Tesla Autopilot wordt het expliciet vermeld dat je zelf moet opletten.
Bij een tankstation ga ik me ook niet afvragen of ik er wel mag tanken

En als je er niet mag tanken staat dat gewoon aangegeven (buiten openingstijden mag je niet LPG tanken bijvoorbeeld).
Als iemand zelf zijn laadpaal publiek zet, dan is die dus publiek. Dan ga ik er vanuit dat het gewoon kan en mag.
Het is zeker vervelend dat het offline halen van die paal het niet uit de app haalt. Maar nu ga je de verantwoordelijkheid bij een ander leggen, terwijl je "zelf" de paal publiek hebt gemaakt
Stel ik zou een laadpaal publiek zetten... En iedereen die wil laden komt steeds aanbellen of het mag. Daar zou ik ook tiereliers van worden

Gewoon de laadpaal op privé zetten en als er iemand komt wisselen naar openbaar.
Sowieso vrij vreemd dat iemand op je terrein komt en gaat opladen.
Sowieso vrij vreemd dat iemand op je terrein komt en gaat opladen.
[ Voor 30% gewijzigd door the-hyrax op 26-10-2021 09:41 ]
kan het bedrijf dat die pasjes en betalingen doet niet contact met hem opnemen?
Niet helemaal waar. Als je zelf een laadpaal plaatst, zoals TS gedaan heeft, dan heb je vervolgens de keuze om alleen jouw pas toe te laten, of ook andere passen. De TS heeft dat tweede gedaan (dat heet dan 'openbaar') maar heeft daarmee niet aangegeven dat zijn laadpunt maar gewoon op Google Maps kan worden gezet en door jan en alleman mag worden gebruiktOon schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 09:38:
[...]
Tja, uiteindelijk heeft TS expliciet aangegeven dat het een openbare paal is. Dat de beheerder van die paal er niet duidelijk over is wat dat inhoudt is een tweede, maar TS heeft daarmee wettelijk gezien wel iedereen met een elektrische auto uitgenodigd om gebruik te maken van de paal (en dus oprit).
Je zit op Tweakers hè... 75% van de personen hier stuurt liever een mailtje dan dat ze aanbellenSander schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 09:27:
[...]
Als Tesla's autopilot je de dood in jaagt dan is het de schuld van de driver die had moeten zien dat de software een foutje maakte. Is dat dan niet identiek verhaal hier: Blijf altijd zelf opletten?
Vaak bu'j te bang!
Toch heeft TS de paal gepubliceerd als openbaar, dus lijkt me dat die keuze niet duidelijk gecommuniceerd werd door dat bedrijf, want TS heeft dus wél aangegeven dat die op Google Maps mag, al dan niet bewust.the-hyrax schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 09:43:
[...]
Niet helemaal waar. Als je zelf een laadpaal plaatst, zoals TS gedaan heeft, dan heb je vervolgens de keuze om alleen jouw pas toe te laten, of ook andere passen. De TS heeft dat tweede gedaan (dat heet dan 'openbaar') maar heeft daarmee niet aangegeven dat zijn laadpunt maar gewoon op Google Maps kan worden gezet en door jan en alleman mag worden gebruikt
Dus? Dan is het toch nog steeds asociaal om als je ziet dat het een woonhuis met oprit is je auto daar 24+ uur neer te zetten? Het is geen random parkeerterrein met een paar palen.Oon schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 09:45:
[...]
Toch heeft TS de paal gepubliceerd als openbaar, dus lijkt me dat die keuze niet duidelijk gecommuniceerd werd door dat bedrijf, want TS heeft dus wél aangegeven dat die op Google Maps mag, al dan niet bewust.
Vreemd genoeg is jouw prive oprit minder prive dan je zou denken.jongetje schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 09:09:
[...]
Nee, omdat hij op iemand zijn oprit staat. En inmiddels is dat laden wel klaar na een hele nacht daar gestaan te hebben. Wat zorgt de laadpaal, openbaar of niet, ervoor dat je op iemand zijn oprit mag gaan staan? Op een invalidenplaats met laadpaal mag je ook niet staan zonder invalidenkaart.
Wij woonden vlakbij het PSV stadion. 1 van mijn vrienden had een eigen 2 auto's diepe oprit in de voortuin.
tot 2 keer toe stond daar tijdens een wedstrijd opeens een vreemde auto.. En de politie doet daar opzich niks aan. Omdat het niet als prive terrein zou gelden als het nie tafgesloten is.
[ Voor 4% gewijzigd door heuveltje op 26-10-2021 09:47 ]
Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d
Hij is nu van mijn plaats af, de paal is niet langer openbaar, ik heb mijn lesje geleerd en hopelijk kunnen anderen hier van leren! (Ik heb het eerste privébericht met een bedankje voor de informatie al ontvangen, dus dat doel is iig een beetje bereikt
)
Was ook nog een PHEV zeker?xzibbitist schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 09:46:
Hij is nu van mijn plaats af, de paal is niet langer openbaar, ik heb mijn lesje geleerd en hopelijk kunnen anderen hier van leren! (Ik heb het eerste privébericht met een bedankje voor de informatie al ontvangen, dus dat doel is iig een beetje bereikt)
Mee eens, maar asociaal zijn is niet illegaalInspired schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 09:46:
[...]
Dus? Dan is het toch nog steeds asociaal om als je ziet dat het een woonhuis met oprit is je auto daar 24+ uur neer te zetten? Het is geen random parkeerterrein met een paar palen.
Denk dat TS daar het beste uitsluitsel over kan geven en contact opnemen met de provider van de laadpaal.Oon schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 09:45:
[...]
Toch heeft TS de paal gepubliceerd als openbaar, dus lijkt me dat die keuze niet duidelijk gecommuniceerd werd door dat bedrijf, want TS heeft dus wél aangegeven dat die op Google Maps mag, al dan niet bewust.
Update: wow! Mijn vader heeft al zo'n 7 jaar een The New Motion laadpaal en ik zie nu op Google Maps dat deze ook gepubliceerd staat... dat is ook niet de bedoeling
Heb je hem nog aangesproken?xzibbitist schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 09:46:
Hij is nu van mijn plaats af, de paal is niet langer openbaar, ik heb mijn lesje geleerd en hopelijk kunnen anderen hier van leren! (Ik heb het eerste privébericht met een bedankje voor de informatie al ontvangen, dus dat doel is iig een beetje bereikt)
Misschien tijd dat een groep paaleigenaren eens naar TNM gaat om dat verduidelijkt te krijgen, want ik zie er zo op Google Maps een aantal van kennissen die inderdaad ook gewoon gepubliceerd staan. Lijkt me dat hun proces niet voldoende duidelijk is over welke keuzes je maakt.the-hyrax schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 09:47:
[...]
Denk dat TS daar het beste uitsluitsel over kan geven en contact opnemen met de provider van de laadpaal.
Update: wow! Mijn vader heeft al zo'n 7 jaar een The New Motion laadpaal en ik zie nu op Google Maps dat deze ook gepubliceerd staat... dat is ook niet de bedoeling
Krijg je niet meer weg waarschijnlijk.the-hyrax schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 09:47:
[...]
Denk dat TS daar het beste uitsluitsel over kan geven en contact opnemen met de provider van de laadpaal.
Dit verklaard wel waarom ik op Google maps regelmatig laadpalen zie staan die uiteindelijk op privaat terrein staan. Rare werkwijze van TNM als je het mij vraagt.
Kan mij voorstellen als je opzoek bent naar een laadpunt dit best vervelend kan zijn, bij een lastig scenario qua laden kan ik mij best voorstellen dat je dan gaat kijken/vragen of je zo'n punt mag gebruiken.
Kan mij voorstellen als je opzoek bent naar een laadpunt dit best vervelend kan zijn, bij een lastig scenario qua laden kan ik mij best voorstellen dat je dan gaat kijken/vragen of je zo'n punt mag gebruiken.
Ja, ze zijn iets te ijverig met de wet/wetsvoorstel? bezig geweest. Er moet eigenlijk een tweede optie komen. Dat het tarief wel zichtbaar is maar dat er wel een opmerking bij staat dat het geen openbaar laadpunt is. Bij ons op kantoor hebben we ook diverse palen maar hier kun je ook niet zomaar op rijden. Ze staan echter wel op maps dus vaak mensen die aan bellen.nooberke schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 09:49:
Dit verklaard wel waarom ik op Google maps regelmatig laadpalen zie staan die uiteindelijk op privaat terrein staan. Rare werkwijze van TNM als je het mij vraagt.
Ik heb het laadpunt van mijn vader in ieder geval op Google Maps ge-edit als 'private property'
Ik heb geen rijdende battery pack, maar als ik in de situatie zou zitten waarbij een laad-app zegt dat een laadpaal beschikbaar is en de eigenaar van de paal daar een zelfgekozen tarief voor vraagt, zou ik er ook gewoon vanuit gaan dat hij dat expres zo gedaan heeft om een paar euro bij te verdienen.xzibbitist schreef op maandag 25 oktober 2021 @ 19:37:
[...]
Helaas zal zoiets moeten. Ik heb er hiervoor nooit over nagedacht dat mensen dit normaal vinden, zonder vragen bij vreemden op het pad. Ik zou het zelf niet eens overwegen
En als je ziet dat het een normaal woonhuis is met oprit zet je daar zonder navraag te doen de auto 24 uur neer? Gek.RemcoDelft schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 09:53:
[...]
Ik heb geen rijdende battery pack, maar als ik in de situatie zou zitten waarbij een laad-app zegt dat een laadpaal beschikbaar is en de eigenaar van de paal daar een zelfgekozen tarief voor vraagt, zou ik er ook gewoon vanuit gaan dat hij dat expres zo gedaan heeft om een paar euro bij te verdienen.
Je wilt die auto toch graag weg hebben, waarom dan je eigen auto ervoor zetten zodat ie niet meer weg kantlpeter schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 08:59:
[...]
Gewoon er voor zetten en de uitrit blokkeren.
Dat woonhuis is niet zo gek, er zijn ook genoeg mensen die hun eigen auto delen. Dus een laadpaal zou net zo goed kunnen.Inspired schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 09:56:
[...]
En als je ziet dat het een normaal woonhuis is met oprit zet je daar zonder navraag te doen de auto 24 uur neer? Gek.
Die 24 uur laten staan zou ik dan weer niet doen, net zoals ik geen tankstationklever ben zou ik ook geen laadpaalklever worden. Misschien een leuke optie voor laadpalen om naast een kWh-tarief ook een uurtarief in te voeren? Of een minimumafname, dus als je onder de 5 kW afneemt betaal je toch gewoon voor 5 kW.
[ Voor 12% gewijzigd door RemcoDelft op 26-10-2021 10:02 ]
24 uur parkeren op iemand z'n oprit met een openbare laadpaal is inderdaad wel gek maar dat is zelfs gek op de echte openbare laadpalen. Daarnaast heeft het halve land ondertussen zijn laadpaal op openbaar staan en heb ik met mijn vorige auto al meerdere keren bij mensen aangebeld om te vragen of ik daar mocht laden. Veel mensen wisten niet dat hij in de app/online stond maar hadden er geen problemen mee voor deze keer.
Het lijkt mij dus ook dat veel partijen gewoon niet goed aangeven wat nu de haken en ogen zijn van openbaar maken.
Daarnaast kan ik mij ook iets herinneren (geen idee of het klopt) dat men korting kreeg op de laadpaal wanneer deze openbaar zou worden, indien iemand daar voor gekozen heeft hebben ze natuurlijk gewoon pech is het een publieke laadpaal.
Het lijkt mij dus ook dat veel partijen gewoon niet goed aangeven wat nu de haken en ogen zijn van openbaar maken.
Daarnaast kan ik mij ook iets herinneren (geen idee of het klopt) dat men korting kreeg op de laadpaal wanneer deze openbaar zou worden, indien iemand daar voor gekozen heeft hebben ze natuurlijk gewoon pech is het een publieke laadpaal.
Probleem is dat andere apps meer een one way sync hebben. Zoals Plugsurfing. Daar staat mijn paal nog steeds doodleuk in.the-hyrax schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 09:52:
Ik heb het laadpunt van mijn vader in ieder geval op Google Maps ge-edit als 'private property'
Ik denk dat je als laadpaal eigenaar ook wel wat verantwoordelijkheid hebt om dat vantevoren uit te zoeken.Vaelin schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 10:03:
24 uur parkeren op iemand z'n oprit met een openbare laadpaal is inderdaad wel gek maar dat is zelfs gek op de echte openbare laadpalen. Daarnaast heeft het halve land ondertussen zijn laadpaal op openbaar staan en heb ik met mijn vorige auto al meerdere keren bij mensen aangebeld om te vragen of ik daar mocht laden. Veel mensen wisten niet dat hij in de app/online stond maar hadden er geen problemen mee voor deze keer.
Op basis van dit soort dingen kies je welke laadpaal je laat installeren.
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Verdienen jouw panelen zichzelf niet terug dan?jongetje schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 07:24:
Fijn dat jij (van iemand?) gratis zonnepanelen geïnstalleerd hebt gekregen zodat je gratis stroom hebt, maar ik heb er gewoon een paar duizend euro voor moeten betalen dus is verre van gratis laden.
Want die van mij hebben zichzelf namelijk al lang terugverdiend.
Hoe vaak moet jij 1000km in 1x door rijden?warhamstr schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 07:43:
[...]
Minder dan jouw investeringen en afschrijvingen bij elkaar.
En dan kun jij die 1000km nog geeneens afleggen.
Oeverloze discussie zo, maar elektrisch rijden is voor 'sommige' mensen écht nog geen optie.
Lijk me best gevaarlijk zonder 1 of 2 korte pauzes.
Geen idee wat de afschrijving is maar ik bespaar €140 brandstof en €40-50 wegenbelasting per maand en dat in combinatie met de lage onderhoudskosten is al mooi meegenomen.
Oeverloze discussie idd, voor de mensen die er niet aan toe denken te zijn zou ik zeggen verdiep je er eens een beetje in en ga een keer een testritje maken.
Het kan alleen maar meevallen.
@xzibbitist hoe is het afgelopen, nog even met de persoon gekletst?
Als de deur open staat, betekend dat niet automatisch dat je naar binnen mag en spullen mee mag nemen.Guy Treepbush schreef op maandag 25 oktober 2021 @ 21:01:
Bij newmotion zijn gast gebruik aanzetten en publiceren op alle sites twee aparte opties. Als je de optie ‘displayed on the map’ aanzet is het niet zo gek dat iemand denkt dat je het prima vond als je kan laden.
Nee, omdat diegene geparkeerd staat op andermans privé terrein.talkatoo schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 08:52:
Omdat iemand staat te laden bij een openbare laadpaal?
Dan moet de eigenaar van de auto 3x nadenken voordat diegene de auto op privé terrein parkeert. Dat soort dingen zijn echt eigen risico. Wel moet duidelijk zijn dat het privé terrein is, bijvoorbeeld door een stoeprandje.Dat zou ik persoonlijk niet doen, als de eigenaar van de auto alle onkosten wil verhalen zou hij wel eens gelijk kunnen krijgen.
[ Voor 12% gewijzigd door CH4OS op 26-10-2021 10:28 ]
Beetje laat in de discussie, maar als ik mijn (zelf betaalde) Alfen / Coolblue constructie en backend bekijk, zie ik het volgende (ik heb namelijk ook een zakelijke MTC laadpas, en verrekening naar mn rekening) en had zoiets als dit al voorzien;
:fill(white):strip_exif()/f/image/RVbqeEcDhHPX79Gid1MxjOkp.png?f=user_large)
:strip_exif()/f/image/2mkcW28qKPaYkz1VB82aCVFL.jpg?f=fotoalbum_large)
omdat onze oprit aan een doorgaande weg zit, wel gescheiden met een troittoir, maar soit, kon het wel eens voor komen dat dit zou gebeuren. Als je dus niet je paal adverteert, maar wel het gemak van meerdere laadpassen toestaan, dan zou het issue niet bestaan neem ik aan?
:fill(white):strip_exif()/f/image/RVbqeEcDhHPX79Gid1MxjOkp.png?f=user_large)
:strip_exif()/f/image/2mkcW28qKPaYkz1VB82aCVFL.jpg?f=fotoalbum_large)
omdat onze oprit aan een doorgaande weg zit, wel gescheiden met een troittoir, maar soit, kon het wel eens voor komen dat dit zou gebeuren. Als je dus niet je paal adverteert, maar wel het gemak van meerdere laadpassen toestaan, dan zou het issue niet bestaan neem ik aan?
[ Voor 14% gewijzigd door AlexZuH op 26-10-2021 10:29 ]
Ik heb eerder screenshots ergens gezet, die optie is bij mij niet los te vinken helaas.Als je dus niet je paal adverteert, maar wel het gemak van meerdere laadpassen toestaan, dan zou het issue niet bestaan neem ik aan?
Ik heb mijn paal gistermiddag direct van gastgebruik afgehaald.Inspired schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 10:04:
[...]
Probleem is dat andere apps meer een one way sync hebben. Zoals Plugsurfing. Daar staat mijn paal nog steeds doodleuk in.
Zowel google-maps als ANWB kaarten laten de paal al niet meer zien. Ik neem aan dat goede apps ook een live-verbinding hebben, omdat ook de status van de paal hierin soms te zien is.
Zo'n one-way app lijkt mij dan ook erg ongebruiksvriendelijk en die sterft vanzelf een stille dood als de gebruikers merken dat hij niet up-to-date is.
Maar voor de anderen: het verwijderen van de mainstream kaarten lijkt dus snel en goed te werken
Ja ik heb hem inderdaad nog even gesproken. Hij vond het aso om aan te bellen en mij lastig te vallen en de laadpalen bij de camping stonden al vol. Volgende keer gaat hij naar het plein verderop. Een vriendelijke man. Ik heb hem dan ook aangeboden dat hij vaker mag laden als hij even zijn gegevens achterlaat, wat ik in principe bij iedereen zou doen die in nood zit.@xzibbitist hoe is het afgelopen, nog even met de persoon gekletst?
Maar als je een bordje naast je voordeur hangt, "toilet te gebruiken voor gasten, graag €0,20 in het mandje", dan kun je natuurlijk wel eens meemaken dat mensen daar gebruik van maken.CH4OS schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 10:22:
[...]
Als de deur open staat, betekend dat niet automatisch dat je naar binnen mag en spullen mee mag nemen.
Ik vind een publicatie op een website, "openbare laadpaal, €0,36 per kWh", niet zo anders. Dat de leverancier van de laadpaal je ongewenst op zo'n site plaatst is natuurlijk onwenselijk, maar dat is in mijn ogen een andere discussie.
Er zijn ook mensen of bedrijven die bewust een openbare laadpaal aanbieden. In de parkeergarage van de AH of op het parkeerterrein van een school sta je ook op privé-terrein. Waar leg je de grens van wat je zomaar mag gebruiken als je niet van gegevens welke door de aanbieder gepubliceerd worden mag uitgaan? Is die laadpaal bij de AH wel overduidelijk of is die wellicht voor de Tesla van de filiaalmanager bedoeld? Overal maar aanbellen lijkt me ook onwenselijk, daar zou de conciërge op bovengenoemde school wel eens gek van kunnen worden.
Mazzel dat 'ie nog weg kwam dan.xzibbitist schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 10:58:
[...]
Ik heb mijn paal gistermiddag direct van gastgebruik afgehaald.
Ik zie het al voor me... De beste man biedt zijn pas aan om de stekker te ontgrendelen, om vervolgens een foutmelding te krijgen dat die pas niet (meer) geaccepteerd wordt.
PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+
Alleen had TS niet een dergelijk bordje hangen dat er zomaar op zijn erf geparkeerd mag worden om de auto op te laden.Xander schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 11:56:
Maar als je een bordje naast je voordeur hangt, "toilet te gebruiken voor gasten, graag €0,20 in het mandje", dan kun je natuurlijk wel eens meemaken dat mensen daar gebruik van maken.
Ik vind het niet echt normaal dat omdat een laadpaal op publiekelijk beschikbaar is, dat je zomaar kan/gaat parkeren op andermans privé terrein. Iets met goed fatsoen. Maar goed, daar zullen de meningen vast over verschillen, gelukkig is het voor TS allemaal goed terecht gekomen, maar bedenkelijk zou ik zoiets zeker wel vinden. Dan had ik 's avonds zeker de politie even gebeld, maar goed, dat ben ik.Ik vind een publicatie op een website, "openbare laadpaal, €0,36 per kWh", niet zo anders. Dat de leverancier van de laadpaal je ongewenst op zo'n site plaatst is natuurlijk onwenselijk, maar dat is in mijn ogen een andere discussie.
Waarom zou je opeens geen fatsoen meer hoeven op te brengen wanneer iemand (per ongeluk, expres of om wat voor reden dan ook) een laadpaal op publiek beschikbaar heeft staan, terwijl je duidelijk kan zien dat je dan iemands privé terrein op moet?Er zijn ook mensen of bedrijven die bewust een openbare laadpaal aanbieden. In de parkeergarage van de AH of op het parkeerterrein van een school sta je ook op privé-terrein. Waar leg je de grens van wat je zomaar mag gebruiken als je niet van gegevens welke door de aanbieder gepubliceerd worden mag uitgaan? Is die laadpaal bij de AH wel overduidelijk of is die wellicht voor de Tesla van de filiaalmanager bedoeld? Overal maar aanbellen lijkt me ook onwenselijk, daar zou de conciërge op bovengenoemde school wel eens gek van kunnen worden.
Tja, wat geeft jou eigenlijk het recht om bij de plaatselijke bouwmarkt of McDonalds op privéterrein te parkeren?CH4OS schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 12:08:
Waarom zou je opeens geen fatsoen meer hoeven op te brengen wanneer iemand (per ongeluk, expres of om wat voor reden dan ook) een laadpaal op publiek beschikbaar heeft staan, terwijl je duidelijk kan zien dat je dan iemands privé terrein op moet?Wat geeft jou dan het recht om zomaar op diens oprit en parkeerplek te gaan staan?
Dat vinden we met zijn allen normaal. Maar bij een openbare laadpaal is het nogal logisch dat je de auto ernaast zet, waarom zou dit dan niet normaal zijn?
Omdat die parkeerplaats ter beschikking wordt gesteld door de winkel, een parkeerplaats bij iemand voor de deur, not so much. Als je geen verschil kan zien tussen particulier of zakelijk dan denk ik dat er iets goed mis is. In principe heb je immers voor de bouwmarkt ook alleen toegang tot de parkeerplaats van de bouwmarkt als je ook daadwerkelijk naar die bouwmarkt toe gaat.Xander schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 12:17:
Tja, wat geeft jou eigenlijk het recht om bij de plaatselijke bouwmarkt of McDonalds op privéterrein te parkeren?Ga je dat ook iedere keer navragen?
Maar het is niet normaal om spontaan op iemand zijn prive terrein te parkeren omdat er een publiek beschikbare laadpaal is. Je kan toch wel aanvoelen dat er dan iets niet in de haak is of wat de intenties zijn?Dat vinden we met zijn allen normaal. Maar bij een openbare laadpaal is het nogal logisch dat je de auto ernaast zet, waarom zou dit dan niet normaal zijn?
Maar goed, jij vind het wel absoluut normaal om spontaan bij iemand op het prive terrein te gaan parkeren van die persoon omdat er een laadpaal publiek beschikbaar is. Ik vind dat niet normaal, hier gaan we verder niet uit komen. Het heeft ook geen zin om dat met out-of-context voorbeelden recht te praten, let's agree to disagree.
EDIT:
Het is natuurlijk te betwisten; was het een parkeerplaats op privé terrein met een oplader die publiekelijk beschikbaar was, of was het een publiekelijk beschikbare laadpaal waar een privé parkeerplaats in de weg zit om bij de laadpaal te komen?
[ Voor 30% gewijzigd door CH4OS op 26-10-2021 12:34 ]
Natuurlijk zie ik dat verschil wel... maar dat zegt ook niet alles.CH4OS schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 12:21:
[...]
Omdat die parkeerplaats ter beschikking wordt gesteld door de winkel, een parkeerplaats bij iemand voor de deur, not so much. Als je geen verschil kan zien tussen particulier of zakelijk dan denk ik dat er iets goed mis is.
Genoeg zakelijke parkeerterreinen (bij een doorsnee kantoorpand bijvoorbeeld) waar ze wellicht ook niet iedereen op willen hebben.
Ja, denk je? Volgens mij heb ik daar ook toegang toe als ik tegen betaling mijn auto wil komen laden bij de publiekelijk beschikbaar gestelde laadpaal die er toevallig staat.In principe heb je immers voor de bouwmarkt ook alleen toegang tot de parkeerplaats van de bouwmarkt als je ook daadwerkelijk naar die bouwmarkt toe gaat.
Nee, sorry, ik kan niet aanvoelen dat dit niet toevallig iemand is die zijn overschot aan zonne-energie graag voor een veel beter tarief verkoopt dan hij via de leverancier krijgt.Maar het is niet normaal om spontaan op iemand zijn prive terrein te parkeren omdat er een publiek beschikbare laadpaal is. Je kan toch wel aanvoelen dat er dan iets niet in de haak is of wat de intenties zijn?
Was er maar een mooie portal waarop men kon aangeven of ze publiek laden op prijs stellen, dat maakt een hoop duidelijk. Oh, wacht...
TS heeft het vinkje omgezet, dat zou duidelijk genoeg moeten zijn imo. Als zo'n paal niet online vindbaar is en de laadpas wordt geweigerd dan haalt vast ook niemand het in zijn hoofd om zijn auto er te laten staan.
[ Voor 6% gewijzigd door Xander op 26-10-2021 12:55 ]
Als op die pagina ook staat, om op de overweg stil te staan, doe je dat dan ook?Xander schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 12:46:
Was er maar een mooie portal waarop men kon aangeven of ze publiek laden op prijs stellen, dat maakt een hoop duidelijk. Oh, wacht...
Sorry, ik vind het een slap excuus 'Ja maar... Volgens de website staat de laadpaal op publiekelijk toegankelijk, "dus" ik mag mijn auto daar parkeren en opladen', ik vind dat echt een slap excuus zeker als je zelf ook wel kan zien (ver voordat je er überhaupt parkeert) dat je op iemands privé terrein gaat staan.TS heeft het vinkje omgezet, dat zou duidelijk genoeg moeten zijn imo. Als zo'n paal niet online vindbaar is en de laadpas wordt geweigerd dan haalt vast ook niemand het in zijn hoofd om zijn auto er te laten staan.
Je snapt om de drommel wel dat je niet zomaar bij een ander op diens terrein kan, waarom zou dat nu wel kunnen? Kom jij dan ook aankakken met 'je hebt jouw laadpaal op publiek beschikbaar staan' als excuus? Maar tegenwoordig is het blijkbaar voldoende om ergens te hebben staan dat iets publiekelijk beschikbaar is dat je er dan ook maar mag parkeren et cetera.

Spring jij ook van de brug/voor de trein omdat op een website staat dat je daar van de brug kan springen/voor de trein kan springen?

Maar ik zei al, hier gaan we niet uit komen. We kunnen elkaar toch niet overtuigen. Ik laat het hierbij.
[ Voor 18% gewijzigd door CH4OS op 26-10-2021 13:19 ]
Ik zou dat wel eens willen zien.CH4OS schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 13:10:
Zou je trammelant krijgen om zoiets, krijg je gewoon geen gelijk van een rechter, je bevind je immers niet op openbaar terrein, ook al staat daar een laadpaal die ingesteld staat op publiekelijk beschikbaar.
Maar totdat er jurisprudentie over zo'n geval is zullen we het niet zeker weten.
Als op de site van de NS staat dat vandaag de spoorlijn is afgesloten vanwege groot onderhoud en dat er bij uitzondering op het spoor gewandeld mag worden dan zou ik prima een tochtje maken hoor.CH4OS schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 13:10:
Als op die pagina ook staat, om op de overweg stil te staan, doe je dat dan ook?Sorry, maar omdat er ergens staat dat er een laadpaal is die op publiek staat, geeft dat jou niet automatisch het recht om daar te mogen opladen.
Let wel, deze info stond op de site van de leverancier / uitbater van die laadpaal (The New Motion). Niet (enkel) op willekeurige verzamelsites. Als iets een goede bron zou moeten zijn om info te achterhalen dan zou die site het in mijn ogen toch wel zijn.
[ Voor 53% gewijzigd door Xander op 26-10-2021 13:25 ]
@Xander Ik raad je aan het topic even te lezen; FirePuma142 in "Laden op privé terrein zonder vragen"
@CH4OS, je lijkt het punt te missen dat je dus actief moet aangeven dat je je laadpaal publiek beschikbaar wilt stellen.
Ik zou als gebruiker dan gewoon verwachten dat de eigenaar bewust gekozen heeft voor het soms bezet zien van zijn oprit, aangezien hij er iets mee verdient. Het voorbeeld van het WC gebruik was in dat opzicht gewoon heel duidelijk.
Dat TheNewMotion in zijn eerste gebruik instructies wat duidelijker moet zijn blijkt uit de onwetendheid van velen dat ‘hun’ paal publiek staat. Ik vond dat toen ik mijn paal in gebruik nam vrij duidelijk, maar het kan blijkbaar beter.
Edit: de verwijzing naar een uitspraak uit 1999 is natuurlijk een beetje knullig. Toen was er nog geen sprake van een publiek beschikbaar systeem om te zien of je ergens wel/niet mag laden met je elektrische auto
Als je aangeeft dat mensen tegen vergoeding gebruik mogen maken van je laadpaal dan is het logisch dat daarmee ook het parkeren bij de paal akkoord is. Anders gaat het laden wat lastig hè…
Ik zou als gebruiker dan gewoon verwachten dat de eigenaar bewust gekozen heeft voor het soms bezet zien van zijn oprit, aangezien hij er iets mee verdient. Het voorbeeld van het WC gebruik was in dat opzicht gewoon heel duidelijk.
Dat TheNewMotion in zijn eerste gebruik instructies wat duidelijker moet zijn blijkt uit de onwetendheid van velen dat ‘hun’ paal publiek staat. Ik vond dat toen ik mijn paal in gebruik nam vrij duidelijk, maar het kan blijkbaar beter.
Edit: de verwijzing naar een uitspraak uit 1999 is natuurlijk een beetje knullig. Toen was er nog geen sprake van een publiek beschikbaar systeem om te zien of je ergens wel/niet mag laden met je elektrische auto
Als je aangeeft dat mensen tegen vergoeding gebruik mogen maken van je laadpaal dan is het logisch dat daarmee ook het parkeren bij de paal akkoord is. Anders gaat het laden wat lastig hè…
[ Voor 25% gewijzigd door Smobbo op 26-10-2021 13:26 ]
En de politie zou je vertellen dat je niks mag/kan doen, en dat je officeel geeneens mag laten wegslepen.CH4OS schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 12:08:
[...]
Ik vind het niet echt normaal dat omdat een laadpaal op publiekelijk beschikbaar is, dat je zomaar kan/gaat parkeren op andermans privé terrein. Iets met goed fatsoen. Maar goed, daar zullen de meningen vast over verschillen, gelukkig is het voor TS allemaal goed terecht gekomen, maar bedenkelijk zou ik zoiets zeker wel vinden. Dan had ik 's avonds zeker de politie even gebeld, maar goed, dat ben ik.
Been there, done that. Zelfs zonder een openbare laadpaal op prive terrein met genummerde plekken.
PSN
Die heb ik gelezen, zelfs nog even teruggezocht voordat ik mijn reactie plaatste.CH4OS schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 13:24:
@Xander Ik raad je aan het topic even te lezen; FirePuma142 in "Laden op privé terrein zonder vragen"
Maar in die zaak was er geen laadpaal die volgens de leverancier / uitbater voor het publiek beschikbaar is gesteld. Ik denk dat een feitje als dat de uitspraak toch wel had veranderd.
Ik mis dat punt helemaal niet. Ik heb dat ook wel gelezen en gezien. Het is geen openbaar terrein, je mag er dus niet zomaar parkeren. 'Ja maar, er staat een publieke laadpaal' is dan geen voldoende grond, je kan aan alle kanten zien dat het geen openbare parkeerplek is, dus je mag er niet zomaar parkeren. Zie ook de reactie in mijn vorige reactie die ik link, met een verwijzing naar een uitspraak van de Hoge Raad.Smobbo schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 13:24:
@CH4OS, je lijkt het punt te missen dat je dus actief moet aangeven dat je je laadpaal publiek beschikbaar wilt stellen.
Als het met een bordje erbij stond wel ja, maar dat stond er niet. Dat een website zoiets publiceert maakt het nog niet waar. Ik vind het best te kort door de bochteng om te zien dat mensen dit soort dingen echt als recht zien 'omdat het op een website staat' en vervolgens zelf niet meer naar de situatie kijken.Ik zou als gebruiker dan gewoon verwachten dat de eigenaar bewust gekozen heeft voor het soms bezet zien van zijn oprit, aangezien hij er iets mee verdient. Het voorbeeld van het WC gebruik was in dat opzicht gewoon heel duidelijk.
Velen spreken hier over fatsoen en dat het gek is dat mensen daar gebruik van maken.
Maar stel: je rijdt rond in dorp/stad dorp die je niet kent, je auto geeft aan dat laden aangewezen is, je zoekt in de buurt een laadpaal en je vindt er ene. Moet je dan eerst nog onderzoeken of het hier een winkel betreft die dit als service aan zijn klanten aanbiedt vooraleer je daarheen rijdt? Naast de frustratie van laadplekken die ingenomen worden door gewone auto's komt hier nog bij laadpalen van particulieren die ze open zetten maar eigenlijk niet open zijn. Zo kan je blijven rondrijden op zoek naar een laadmogelijkheid.
Imho is de persoon die op je oprit komt laden niet in fout, het zijn de aanbieders van palen/services erom heen die het zo krom maken. Vermoedelijk om te kunnen pochen met "x palen in ons netwerk"
Maar stel: je rijdt rond in dorp/stad dorp die je niet kent, je auto geeft aan dat laden aangewezen is, je zoekt in de buurt een laadpaal en je vindt er ene. Moet je dan eerst nog onderzoeken of het hier een winkel betreft die dit als service aan zijn klanten aanbiedt vooraleer je daarheen rijdt? Naast de frustratie van laadplekken die ingenomen worden door gewone auto's komt hier nog bij laadpalen van particulieren die ze open zetten maar eigenlijk niet open zijn. Zo kan je blijven rondrijden op zoek naar een laadmogelijkheid.
Imho is de persoon die op je oprit komt laden niet in fout, het zijn de aanbieders van palen/services erom heen die het zo krom maken. Vermoedelijk om te kunnen pochen met "x palen in ons netwerk"
[ Voor 13% gewijzigd door Invisibal op 26-10-2021 13:32 ]
Dat er een laadpaal bij staat maakt de situatie niet anders, het is en blijft privé terrein en je hebt niets om aan te nemen dat je er opeens wel parkeren mag. De website kan ook best niet up-to-date zijn en daar sta je dan. Ik vind echt dat er teveel rechten toegeëigend worden 'omdat op website X staat dat...' en vervolgens hun gezond verstand uitschakelen.Xander schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 13:27:
[...]
Die heb ik gelezen, zelfs nog even teruggezocht voordat ik mijn reactie plaatste.
Maar in die zaak was er geen laadpaal die volgens de leverancier / uitbater voor het publiek beschikbaar is gesteld. Ik denk dat een feitje als dat de uitspraak toch wel had veranderd.
Nogmaals, er staat dus wel een digitaal bordje bij. Die vermelding dat het een publieke laadpaal is komt er enkel en alleen als je dat zelf aangeeft. Daarbij werkt de laadpaal dan ook nog netjes met je laadpas. Waarom zou je dan aan moeten nemen dat de eigenaar dit allemaal onbedoeld heeft gedaan?!CH4OS schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 13:28:
[...]
Ik mis dat punt helemaal niet. Ik heb dat ook wel gelezen en gezien. Het is geen openbaar terrein, je mag er dus niet zomaar parkeren. 'Ja maar, er staat een publieke laadpaal' is dan geen voldoende grond, je kan aan alle kanten zien dat het geen openbare parkeerplek is, dus je mag er niet zomaar parkeren. Zie ook de reactie in mijn vorige reactie die ik link, met een verwijzing naar een uitspraak van de Hoge Raad.
[...]
Als het met een bordje erbij stond wel ja, maar dat stond er niet. Dat een website zoiets publiceert maakt het nog niet waar. Ik vind het best te kort door de bochteng om te zien dat mensen dit soort dingen echt als recht zien 'omdat het op een website staat' en vervolgens zelf niet meer naar de situatie kijken.
Dat het een privé terrein is, lijkt me niet zo spannend als jij dat wilt doen lijken. Bij heel veel kleinere kantoren aan huis (fysio, fiscalist, etc) is dit toch ook zo?
Nogmaals, ik zou niet zomaar uitgaan van informatie op een website, dat kan maar zo achterhaald zijn of elkaar net mislopen. Als op een website staat dat parkeren op een overweg een verstandig idee is, doe je dat dan ook voortaan?Smobbo schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 13:31:
Nogmaals, er staat dus wel een digitaal bordje bij. Die vermelding dat het een publieke laadpaal is komt er enkel en alleen als je dat zelf aangeeft. Daarbij werkt de laadpaal dan ook nog netjes met je laadpas. Waarom zou je dan aan moeten nemen dat de eigenaar dit allemaal onbedoeld heeft gedaan?!
Dat het een privé terrein is, lijkt me niet zo spannend als jij dat wilt doen lijken. Bij heel veel kleinere kantoren aan huis (fysio, fiscalist, etc) is dit toch ook zo?
Maar goed: parkeren op een overweg is verstandig.
[ Voor 15% gewijzigd door CH4OS op 26-10-2021 13:34 ]
Het is niet "een website", het is de site van de leverancier / uitbater van die paal.CH4OS schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 13:32:
[...]
Nogmaals, ik zou niet zomaar uitgaan van informatie op een website. Als op een website staat dat parkeren op een overweg een verstandig idee is, doe je dat dan ook voortaan?
Er zit misschien zelfs een mooie groene sticker met de URL op de paal geplakt.
Plus dan de bevestiging op locatie dat de paal inderdaad openbaar is: hij accepteert de laadpas.
[ Voor 9% gewijzigd door Xander op 26-10-2021 13:36 ]
Wat een rare vergelijking…?CH4OS schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 13:32:
[...]
Nogmaals, ik zou niet zomaar uitgaan van informatie op een website, dat kan maar zo achterhaald zijn of elkaar net mislopen. Als op een website staat dat parkeren op een overweg een verstandig idee is, doe je dat dan ook voortaan?
If so: parkeren op een overweg is verstandig.
Als op Google staat dat de Jumbo open is en ik ga er naar toe en de deur gaat open en ik kan boodschappen halen en betalen, dan is het toch logisch dat ik aanneem dat de winkel bewust open is en dat ik niet aan het inbreken ben…?!
Reactie op je edit: aanbellen om even aan te geven hoe lang je komt laden is denk ik heel logisch. Maar dat is situatie afhankelijk, misschien leek er niemand thuis? Misschien wou diegene niet storen?
[ Voor 13% gewijzigd door Smobbo op 26-10-2021 13:37 ]
Het maakt niet uit welke website het is, vandaar dat ik het een website noem. Als het op een site van een derde staat, die alle laadpalen indexeert, staat het ook op een website die zegt dat de paal beschikbaar is, dus dat maakt voor het punt verder niets uit.Xander schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 13:35:
Het is niet "een website", het is de site van de leverancier / uitbater van die paal.
Al is de sticker paars of poepbruin?Er zit misschien zelfs een mooie groene sticker met de URL op de paal geplakt.
Dan nog is dat geen excuus om te parkeren op privé terrein...Plus dan de bevestiging op locatie dat de paal inderdaad openbaar is: hij accepteert de laadpas.
Sorry, maar we zitten echt in cirkelredenatie; derde en laatste maal, hier gaan we niet uitkomen, we verschillen teveel van standpunt en gaan elkaar niet overtuigen. Let's agree to disagree.
[ Voor 21% gewijzigd door CH4OS op 26-10-2021 13:44 ]
De laadpaal komt vanzelf naar jou toe?revolution-nl schreef op maandag 25 oktober 2021 @ 22:12:
[...]
Ja, man iedere week weer naar de pomp om te tanken
Daarvoor hebben ze handschoentjes hangen. Zal je als elektrisch rijder ook wel nodig hebben, snoeren op de grond zijn over het algemeen te smerig om aan te pakken., stinkende handen,
Elektra is gratis geworden in Nederland?een lege portemonnee,
Parkeren onder een carport, in een garage of simpelweg een stand kachel. Nergens voor nodig dat krabben of een koude auto.in de ochtend instappen in een koude auto, krabben,
Subjectief. Niet iedereen heeft haast in zijn leven.traag,
Sinds wanneer maken banden geen geluid meer?herrie aan je kop.
Update:
Overigens zonder verder oordeel, iedereen moet rijden wat hij of zij prettig vindt. Er zijn genoeg voordelen van zowel elektrisch als brandstof aangedreven auto's op te noemen. Maar kom dan wel met echte voordelen / unieke punten en niet met zulke eenvoudig te weerleggen opmerkingen.
[ Voor 14% gewijzigd door Drardollan op 26-10-2021 13:45 ]
Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !
Waarom reageer je niet inhoudelijk? De kleur van de sticker maakt natuurlijk niet uit, maar als op de url die er staat je naar de website van de laadpaalpartij wordt gestuurd waar staat dat je hier mag laden voor tarief X dan is zo’n sticker wel relevant hé…CH4OS schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 13:37:
[...]
Het maakt niet uit welke website het is, vandaar dat ik het een website noem. Als het op een site van een derde staat, die alle laadpalen indexeert, staat het ook op een website die zegt dat de paal beschikbaar is, dus dat maakt voor het punt verder niets uit.
[...]
Al is de sticker paars?Geen idee wat de kleur er toe doet. Het blijft prive terrein waar je zomaar jouw auto op parkeert en niet iedereen waardeert dat nu eenmaal. Zo moeilijk is het allemaal toch niet?
En dat punt over privé terrein is nu al 80x aan je uitgelegd, maar je wilt het blijkbaar niet begrijpen. Zo moeilijk is het allemaal toch niet?
Geen idee waarom je denkt dat ik de kleur van belang vindt. Het gaat me om de URL die er op staat met een website waar je meer informatie over de paal kunt vinden, zoals het feit dat deze openbaar is.CH4OS schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 13:37:
[...]
Al is de sticker paars?Geen idee wat de kleur er toe doet.
TNM heeft daar toevallig groene stickers voor, geen paarse, sorry.
Gewoon ouderwets tanken is natuurlijk veel makkelijker en sneller maar EV rijders hebben in dat opzicht vaak last van cognitieve dissonantie.
Daarmee wil ik niet zeggen dat EV geen usecase heeft (zeker wel), maar het feit dat een laadbeurt gewoonweg meer tijd kost dan een tankbeurt is onhandig, punt. Maar voor het milieu zullen we wat concessies moeten doen. Maar ga het niet bagatelliseren of drogredenen aanvoeren.
Als het andersom zou zijn zouden wij ICE rijders daarmee ook om de oren geslagen worden maar nu het op EV betrekking heeft is het ineens geen nadeel.
Mijn collega (Tesla rijder) geeft ook gewoon grif toe dat het een nadeel is.
Daarmee wil ik niet zeggen dat EV geen usecase heeft (zeker wel), maar het feit dat een laadbeurt gewoonweg meer tijd kost dan een tankbeurt is onhandig, punt. Maar voor het milieu zullen we wat concessies moeten doen. Maar ga het niet bagatelliseren of drogredenen aanvoeren.
Als het andersom zou zijn zouden wij ICE rijders daarmee ook om de oren geslagen worden maar nu het op EV betrekking heeft is het ineens geen nadeel.
Mijn collega (Tesla rijder) geeft ook gewoon grif toe dat het een nadeel is.
[ Voor 26% gewijzigd door FreakNL op 26-10-2021 13:45 ]
Als je meer dan 300-400km achter elkaar rijdt heb je helemaal gelijk. Voor 90-95% van de mensen geldt dit niet of alleen tijdens de heen-terugrit naar vakantie.FreakNL schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 13:42:
Gewoon ouderwets tanken is natuurlijk veel makkelijker en sneller maar EV rijders hebben in dat opzicht vaak last van cognitieve dissonantie.
Daarmee wil ik niet zeggen dat EV geen usecase heeft (zeker wel), maar het feit dat een laadbeurt gewoonweg meer tijd kost is onhandig, punt. Maar voor het milieu zullen we wat concessies moeten doen. Maar ga het niet bagatelliseren.
Voor mijn situatie (35-40k km per jaar) is het van elke 5-6 dagen 5 minuten tanken en betalen naar thuiskomen kabel vastklikken in max 5 seconden gegaan. Dat is echt een stuk prettiger
Er zijn usecases voor auto’s op fossiele brandstof, maar dat zijn er minder dan veel mensen nog denken.
Ik reageer de hele tijd inhoudelijk, alleen worden we het niet eens. Dat is verder prima, maar probeer dan niet een ander van jouw standpunt te overtuigen. De TS heeft immers deze topic ook gestart met de vraag of het niet wat raar is als een wildvreemde op jouw privé terrein komt parkeren om diens auto op te laden. Om niet al te veel in cirkels te blijven gaan, lijkt het me daarom verstandiger om de discussie te staken, niemand zal een ander hierin kunnen overtuigen; let's agree to disagree (vierde keer dat ik dat aangeef...).Smobbo schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 13:40:
Waarom reageer je niet inhoudelijk? De kleur van de sticker maakt natuurlijk niet uit, maar als op de url die er staat je naar de website van de laadpaalpartij wordt gestuurd waar staat dat je hier mag laden voor tarief X dan is zo’n sticker wel relevant hé…
En dat punt over privé terrein is nu al 80x aan je uitgelegd, maar je wilt het blijkbaar niet begrijpen. Zo moeilijk is het allemaal toch niet?
Ik kan me zo al pakweg 12 keer per jaar voorstellen dat we ergens bij een charger moeten gaan staan of iets anders moet verzinnen. Schoonmoeder woont op een plek waar er geen laders staan(ja, 1200 meter verderop, andere wijk) en het is meer dan 400km retour. En mijn vriendin komt er vaak, minimaal 1 keer per maand.
En we gaan twee keer per jaar wat verder weg met de auto (belgie, Duitsland).
Tevens hebben we een stacaravan ergens, daar kunnen we ook niet laden. Dat zouden we dan in het dorp moeten doen. Of met hangen en wurgen retour of op de terugweg (bij)laden.
Geeft verder niet, maar het is gewoon een nadeel.
En we gaan twee keer per jaar wat verder weg met de auto (belgie, Duitsland).
Tevens hebben we een stacaravan ergens, daar kunnen we ook niet laden. Dat zouden we dan in het dorp moeten doen. Of met hangen en wurgen retour of op de terugweg (bij)laden.
[ Voor 37% gewijzigd door FreakNL op 26-10-2021 13:51 ]
Dan is dat inderdaad zeker een nadeel. Mijn punt was dat het voor meer mensen dan gedacht wordt eigenlijk wel mee valt.FreakNL schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 13:48:
Ik kan me zo al 12 keer per jaar voorstellen dat we ergens bij een charger moeten gaan staan of iets anders moet verzinnen. Schoonmoeder woont op een plek waar er geen laders staan en het is meer dan 400km detour. En mijn vriendin komt er vaak.
In jouw situatie zou je dan waarschijnlijk 5-10 minuten bij een snellader staan, langer dan met benzine maar niet mega veel langer. Echt meer dan 30minuten laden waar veel mensen bang voor zijn gebeurd gewoon weinig
Bijladen kan natuurlijk ook, hoeft niet vol. Goed punt.
Helaas heb ik geen oprit, anders zou ik EV (alsnog) serieus overwegen. Ik heb namelijk wel een perfect dak voor PV.
Ik zou eigenlijk een auto moeten hebben die binnen een uur of 2 vol is, ik kan namelijk wel tijdelijk voor de deur staan (voordeur direct aan een woonerf, tijdelijk parkeren wordt gedoogd, doe ik zo vaak).
Helaas heb ik geen oprit, anders zou ik EV (alsnog) serieus overwegen. Ik heb namelijk wel een perfect dak voor PV.
Ik zou eigenlijk een auto moeten hebben die binnen een uur of 2 vol is, ik kan namelijk wel tijdelijk voor de deur staan (voordeur direct aan een woonerf, tijdelijk parkeren wordt gedoogd, doe ik zo vaak).
[ Voor 51% gewijzigd door FreakNL op 26-10-2021 13:55 ]
Ik ben nog steeds benieuwd naar de onderbouwing waarom een openbare laadpaal op privé terrein zetten niet impliciet mensen uitnodigt om daar te gaan parkeren en opladen?CH4OS schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 13:47:
[...]
Ik reageer de hele tijd inhoudelijk, alleen worden we het niet eens. Dat is verder prima, maar probeer dan niet een ander van jouw standpunt te overtuigen. De TS heeft immers deze topic ook gestart met de vraag of het niet wat raar is als een wildvreemde op jouw privé terrein komt parkeren om diens auto op te laden. Om niet al te veel in cirkels te blijven gaan, lijkt het me daarom verstandiger om de discussie te staken, niemand zal een ander hierin kunnen overtuigen; let's agree to disagree (vierde keer dat ik dat aangeef...).
En dus openbaar gebruik van je privé parkeerplaats dus toestaat door de bewuste actie van je laadpaal als openbaar aanmerken.
Ik kan ook geen relevante info vinden waaruit blijkt of het wel of niet zo is
PSN
Als het wel zo zou zijn, zou ik verwachten dat het aangegeven is ter plekke, iets wat in elk geval aanduidt dat je parkeren mag op privé terrein om te kunnen opladen. Ik ga echt niet uit van alleen een website dat aangeeft dat de paal een openbare laadpaal is, een website kan van alles roepen, ook al is het van de leverancier, je weet nooit hoe snel een en ander is bijgewerkt op de site wanneer de beschikbaarheidsinstelling is aangepast, voor hetzelfde geldt zit je naar een pagina te kijken die gechached is door een proxy (dus niet de cache van het apparaat zelf). De website kan best achter lopen bijvoorbeeld en er dus bijvoorbeeld een en ander elkaar kruist waardoor het gebeurd(e).YakuzA schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 13:56:
[...]
Ik ben nog steeds benieuwd naar de onderbouwing waarom een openbare laadpaal op privé terrein zetten niet impliciet mensen uitnodigt om daar te gaan parkeren en opladen?
En dus openbaar gebruik van je privé parkeerplaats dus toestaat door de bewuste actie van je laadpaal als openbaar aanmerken.
Ik kan ook geen relevante info vinden waaruit blijkt of het wel of niet zo is
[ Voor 14% gewijzigd door CH4OS op 26-10-2021 14:08 ]
Maar, maar, dan pakt ie je laadpas toch ook niet? Oh wacht, die werd wel geaccepteerd.CH4OS schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 14:06:
[...]
Als het wel zo zou zijn, zou ik verwachten dat het aangegeven is ter plekke, iets wat in elk geval aanduidt dat je parkeren mag op privé terrein om te kunnen opladen. Ik ga echt niet uit van alleen een website dat aangeeft dat de paal een openbare laadpaal is. De website kan best achter lopen bijvoorbeeld en er dus bijvoorbeeld een en ander elkaar kruist waardoor het gebeurd(e).
There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.
Verwijderd
Interessante discussie. Ik heb nog even gezocht op Google en lees artikelen dat iedereen op een parkeerplaats naast je huis mag parkeren mits deze bereikbaar is vanaf de openbare weg en als je niet explicitiet hebt aangegeven dat je daar niet mag parkeren. Dus ook iemand zonder elektrische auto mag de auto naast je huis parkeren.
En die laadpaal geeft aan dat je parkeren mag op privé terrein, hoe precies?LordSinclair schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 14:08:
Maar, maar, dan pakt ie je laadpas toch ook niet? Oh wacht, die werd wel geaccepteerd.
[ Voor 7% gewijzigd door CH4OS op 26-10-2021 14:22 ]
Volgens mij is het wel wat genuanceerder. Het moet dan wel duidelijk zijn dat het bij het openbare terrein hoort en niet bij het huis of privé terrein. Lijkt me dat de inhoud van FirePuma142 in "Laden op privé terrein zonder vragen" ook hierop van toepassing is.Verwijderd schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 14:09:
Interessante discussie. Ik heb nog even gezocht op Google en lees artikelen dat iedereen op een parkeerplaats naast je huis mag parkeren mits deze bereikbaar is vanaf de openbare weg en als je niet explicitiet hebt aangegeven dat je daar niet mag parkeren. Dus ook iemand zonder elektrische auto mag de auto naast je huis parkeren.
[ Voor 12% gewijzigd door CH4OS op 26-10-2021 14:25 ]
De wegenverkeerswet geeft trouwens wel aan dat parkeren op iemand zijn terrein, indien voor het openbaar verkeer openstaande weg van toepassing is, gewoon mag.
Geef je dus niet (duidelijk) aan dat het gaat om privé terrein met beperkte toegang dan mag inderdaad iemand zomaar zijn auto op de oprit plaatsen.
Hier zijn wat uitzonderingen op :
Parkeren vóór iemand zijn oprit mag niet
Parkeren vóór iemand zijn garage mag niet
De bordjes inrit/uitrit vrijhouden hebben verder geen juridische betekenis
Geef je dus niet (duidelijk) aan dat het gaat om privé terrein met beperkte toegang dan mag inderdaad iemand zomaar zijn auto op de oprit plaatsen.
Hier zijn wat uitzonderingen op :
Parkeren vóór iemand zijn oprit mag niet
Parkeren vóór iemand zijn garage mag niet
De bordjes inrit/uitrit vrijhouden hebben verder geen juridische betekenis
Wabbawabbawabbawabba
Je hebt hier "Zichtbaarheid Station is niet zichtbaar op kaarten " uitgevinkt.AlexZuH schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 10:28:
Beetje laat in de discussie, maar als ik mijn (zelf betaalde) Alfen / Coolblue constructie en backend bekijk, zie ik het volgende (ik heb namelijk ook een zakelijke MTC laadpas, en verrekening naar mn rekening) en had zoiets als dit al voorzien;
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Best verwarrend want daarmee zou je dan dus eigenlijk aangeven dat het station wel moet worden weergegeven.
Misschien klaart dit het e.e.a. op?sambalbaj schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 14:44:
[...]
Je hebt hier "Zichtbaarheid Station is niet zichtbaar op kaarten " uitgevinkt.
Best verwarrend want daarmee zou je dan dus eigenlijk aangeven dat het station wel moet worden weergegeven.
:fill(white):strip_exif()/f/image/6D6zxi3QJPU0wX65ATMuA2ZO.png?f=user_large)
TS, ander flans je snel wat in elkaar met zo'n plastic rood/wit ketting
https://www.praxis.nl/ger...hyleen-6mm-x-10-m/5282786
https://www.praxis.nl/ger...hyleen-6mm-x-10-m/5282786
Ik ben wel benieuwd naar de juridische status, wat mensen er zelf van vinden is hier wel genoeg langs gekomen ondertussenCH4OS schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 14:06:
[...]
Als het wel zo zou zijn, zou ik verwachten dat het aangegeven is ter plekke, iets wat in elk geval aanduidt dat je parkeren mag op privé terrein om te kunnen opladen. Ik ga echt niet uit van alleen een website dat aangeeft dat de paal een openbare laadpaal is, een website kan van alles roepen, ook al is het van de leverancier, je weet nooit hoe snel een en ander is bijgewerkt op de site wanneer de beschikbaarheidsinstelling is aangepast, voor hetzelfde geldt zit je naar een pagina te kijken die gechached is door een proxy (dus niet de cache van het apparaat zelf). De website kan best achter lopen bijvoorbeeld en er dus bijvoorbeeld een en ander elkaar kruist waardoor het gebeurd(e).
PSN
Verwijderd
Wegslepen is een risico. Dan mag je de sleepkosten zelf gaan verhalen. Daarnaast krijg je waarschijnlijk ook een heel boos persoon aan de deur. Kans op escalatie is zeker aanwezig.YakuzA schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 13:27:
[...]
En de politie zou je vertellen dat je niks mag/kan doen, en dat je officeel geeneens mag laten wegslepen.
Been there, done that. Zelfs zonder een openbare laadpaal op prive terrein met genummerde plekken.
Enige wat je eigenlijk kunt doen is je erf afsluiten, of in ieder geval verhinderen dat iemand er kan parkeren.
Zelf je auto erachter zetten is ook een risico als dat niet op je eigen terrein past. Dan blokkeer je een uitrit. Maakt niet uit dat het jouw eigen uitrit is.
Beste is gewoon afsluiten. Aan de andere kant: hoe vaak gebeurt dit nou (als je geen laadpaal hebt die op "openbaar" staat)? Denk dat het bij bedrijven vaker zal gebeuren dan bij particulieren overigens. Bij zo'n bedrijfspand ziet men gewoon een rij met 10 lege parkeerplekken en, als dat terrein niet afgesloten is, wordt daar regelmatig gewoon op geparkeerd. Zag ik bij het oude pand van mijn werkgever ook. Kwam je 's ochtens voor 7 uur aan bij kantoor, stonden er soms gewoon 3 vreemde auto's geparkeerd. Bij het nieuwe pand niet, slagboom.
Het leven kan zo simpel zijn.xzibbitist schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 11:01:
[...]
Ja ik heb hem inderdaad nog even gesproken. Hij vond het aso om aan te bellen en mij lastig te vallen en de laadpalen bij de camping stonden al vol. Volgende keer gaat hij naar het plein verderop. Een vriendelijke man. Ik heb hem dan ook aangeboden dat hij vaker mag laden als hij even zijn gegevens achterlaat, wat ik in principe bij iedereen zou doen die in nood zit.
https://indebuurt.nl/goud...ands-prive-terrein~86257/CH4OS schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 14:09:
[...]
En die laadpaal geeft aan dat je parkeren mag op privé terrein, hoe precies?De laadpaal "praat" alleen voor zichzelf, omdat die zo ingesteld staat, maar dat kan dus best niet de bedoeling zijn (zoals in het geval van de TS ook het geval was, hence dit topic
). Dus 'omdat de pas geaccepteerd wordt' is geen voldoende grond (ik bedoel hier niet de fysieke grond natuurlijk
) om dan ook maar op privé terrein te parkeren.
Het zit dus rijkelijk anders dan je verkondigt. En indot geval heeft TS zelfs nog aangegeven ook dat de paal openbaar is en dus toegankelijk (weliswaar onbedoeld)
Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | Totaal 190 kWh opslag | 10.660 Wp zonnepanelen
Dit topic is gesloten.