Je noemt hier enorm veel sporten die allemaal in Nederland uitgevoerd kunnen worden en sportevenementen die in beperkte frequentie plaats vinden waar je makkelijk tijd voor kan maken. Dat kan dus gewoon plaats vinden, je moet enkel goede afspraken maken thuis over hoe vaak je in een jaar (alleen) van huis bent.SonyEricsson schreef op vrijdag 22 oktober 2021 @ 01:43:
Wat ik jaren geleden voor ogen had is: rondreizen, andere landen zien, op 2 plaatsen in de wereld een eigen stekje hebben waar ik tijd kan doorbrengen, genieten thuis van mijn hobby: gamen, sporten die altijd al heb willen doen maar geen tijd voor had o.a. handboogschieten, schietsport, karten, sportevenementen bezoeken zoals F1, EK/WK wedstrijden, Olympische winterspelen.
Nu is er helaas wel wat bijgekomen, namelijk ik heb een partner en een kind die aan de basisschool is begonnen. Nu ben ik geneigd om te zeggen dat alles in het teken zijn zijn leven staat. Dwz, ik hou rekening met zijn schoolvakanties, zijn resultaten op school, zijn buitenschoolse activiteiten. Daardoor lijkt het dat er een streep door veel dingen kunnen die ik had willen doen.
Reizen en andere landen zien kan, met een kind, makkelijk 8 weken per jaar, er zijn immers genoeg vakanties beschikbaar. Daarnaast kan je ook hier kiezen om alleen op stap te gaan, wellicht door bijvoorbeeld hulp in huishouden in te schakelen waardoor de last op je partner een stuk minder is? Ook dat natuurlijk in gezamenlijk overleg.
Kijk vooral naar de mogelijkheden die je wel hebt om deze wensen in vervulling te laten gaan, kijk hoe veel tijd je over zou houden en of je niet een hobby kan vinden om die tijd in te vullen? Wellicht sleutelen aan een klassieke auto waar je veel weekend tripjes mee kan maken? Wellicht een (camper)bus opknappen als reisvoertuig?
SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N