Dutchylex schreef op zaterdag 16 oktober 2021 @ 20:59:
[...]
Hmm, die vergelijking volg ik niet helemaal....Ik vind de touchbar weinig tot niets toevoegen en gebruik het niet, net als veel gebruikers die ik ken...En blijkbaar heeft Apple dezelfde mening (waarschijnlijk, we zullen het maandag pas weten) Anders zouden ze er (waarschijnlijk) geen afscheid van gaan nemen.
Ik denk dat ze de nieuwe CPU architectuur niet zullen dumpen omdat het onzinnig is voor de meeste consumenten. Een CPU is iets wat je, of je het nou wil of niet, wel moet gebruiken. Daarbij is de M1 meer dan snelheid alleen. Het is onderdeel van een compleet geintegreerd systeem wat zeer nauw samenwerkt. Ook om bijvoorbeeld energie zuiniger te zijn, minder warmte te genereren, etc. En om de aandeelhouders blij te maken door hogere marges te vangen natuurlijk

De touchbar heeft wel degelijk nut maar dat hangt van het gebruik af.
Ik vind het juist een PRO tool ! Voor music producers, grafisch en video gebruik is het vreselijk handig.
Mensen die wat browsen en verder regulier gebruik maken van een computer zullen er niet altijd wat aan hebben.
Daarbij maakt onbekend onbemind.
Maar goed, vanuit alle hoeken zegt men dat hij gaat verdwijnen en dat is erg spijtig. Vooral voor de mensen die het in hun workflow hebben zitten.
Je hebt gelijk voor de M1. Efficient en derhalve dus minder warmte en zuinig. Maar ook vooral in eigen beheer dus niet afhankelijk meer zijn van Intell en dus meer marge en complete controle. En ja daar zijn de aandeelhouders zeker blij mee.
Apple is financieel enorm vooruit gegaan daar waar de innovatie aantoonbaar is achter gebleven de laatste jaren.
Maar eh, voor de duidelijkheid, ook ik ga voor Apple silicon, want mijn late 2014 Mac mini is merkbaar traag geworden.