[Keynote] Unleashed – October 18

Pagina: 1 2 ... 9 Laatste
Acties:
  • 20.916 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bomberman71
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 29-05 16:03
Dutchylex schreef op zaterdag 16 oktober 2021 @ 18:24:
[...]

Denk niet dat ze dat doen. Past niet echt bij de Pro series van Apple. Zwart zou nog kunnen, maar de kleurtjes zoals bij de Macbook Air, iMac, iPads, etc. gaat niet gebeuren, denk ik...
Denk dat de Pro serie weleens een ander kleurtje kan gebruiken.
Het is echt mega saai en je ziet al een decennium dezelfde laptop staan.
Zeker als de touchbar verdwijnt ziet het er weer wat gewoontjes uit.
Een complete matzwarte Pro zal gretig aftrek vinden.

Sure, M1 serie en de opvolger zijn qua performance de absolute top !
Maar qua design verliezen ze het al jaren.
En build quality is ook al jaren geen echt argument meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MysticX
  • Registratie: November 2013
  • Niet online
Dennisweb schreef op zaterdag 16 oktober 2021 @ 17:44:
En nu ook een mogelijke foto van de notch, plus een bewijs van een Safari Crash Report waarin verwezen wordt naar een Safe Area, zoals je dat ook op de iPhone hebt.

https://m.weibo.cn/1774390367/4693040269104296
Of de nieuwe Macs een notch krijgen of niet, kopen gaan we (bijna) allemaal doen. :P

Maar het zou wel echt een hele slechte design keuze zijn om een notch in een laptopscherm te verwerken. Het zou net als de touchbar weer 'net niet' zijn. Oh ik zie de tenenkrommende Intel ads al verschijnen "Want a real laptop screen without a cutout?" :+

hi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bomberman71
MysticX schreef op zaterdag 16 oktober 2021 @ 19:07:
[...]

Of de nieuwe Macs een notch krijgen of niet, kopen gaan we (bijna) allemaal doen. :P

Maar het zou wel echt een hele slechte design keuze zijn om een notch in een laptopscherm te verwerken. Het zou net als de touchbar weer 'net niet' zijn. Oh ik zie de tenenkrommende Intel ads al verschijnen "Want a real laptop screen without a cutout?" :+
Touchbar is helemaal NIETS mis mee, alleen hij zou er moeten zijn als toevoeging en dus bestaan 'naast' de functietoetsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MysticX
  • Registratie: November 2013
  • Niet online
Bomberman71 schreef op zaterdag 16 oktober 2021 @ 20:08:
[...]

Touchbar is helemaal NIETS mis mee, alleen hij zou er moeten zijn als toevoeging en dus bestaan 'naast' de functietoetsen.
Woah relax! :o

Je hebt wel gelijk ja, met de functietoetsen ernaast. We gaan het maandag zien :P

[ Voor 13% gewijzigd door MysticX op 16-10-2021 20:20 ]

hi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 14:54
[...]

zo mee eens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchylex
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
Bomberman71 schreef op zaterdag 16 oktober 2021 @ 18:57:
[...]

Denk dat de Pro serie weleens een ander kleurtje kan gebruiken.
Het is echt mega saai en je ziet al een decennium dezelfde laptop staan.
Zeker als de touchbar verdwijnt ziet het er weer wat gewoontjes uit.
Een complete matzwarte Pro zal gretig aftrek vinden.

Sure, M1 serie en de opvolger zijn qua performance de absolute top !
Maar qua design verliezen ze het al jaren.
En build quality is ook al jaren geen echt argument meer.
Een zwarte zou mooi zijn, en wellicht doen ze dat wel, maar ik denk (nogmaals) dat ze de kleurtjes niet zullen toevoegen aan de Pro line, hoe leuk jij dat wellicht ook zou vinden ;) We zullen zien maandag...

En dat ze het al jaren verliezen qua design vind ik niet. Het unibody design vind ik persoonlijk nog steeds erg mooi, duurzaam en robuust. Alleen de beeldscherm bezels zijn wat dik, verder prima in orde. De laptop zou perfect zijn als er hetzelfde toetsenbord in zou zitten als de Lenovo X1 Extreme. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bomberman71
Dat is het probleem van Apple.
Ze houden niet van opties, het is altijd Of dit Of dat.
Juist op een MacBook zou je dit mooi kunnen doen want de ruimte is er.
Kosten ? Goedkoop zijn ze nooit geweest dus een touch display strip gaat het verschil niet maken.

Je ziet het ook op de iPhone, of FaceId of oude touch ID. Nooit combinaties terwijl dat best makkelijk zou kunnen zijn en de afgelopen 1.5 jaar zelfs verrekte handig.

En zo zijn er nog een dozijn voorbeelden.

Voorspelling voor de 18e:
Die touchbar gaat eruit en komt niks voor terug. In weze duik je 10 jaar terug in de tijd op dat vlak. Ook op visueel vlak want het stond wel gaaf en was zeker innovatief.

Beetje de 3D touch van de iPhone, die verdween ook langs de zijdeur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bomberman71
Dutchylex schreef op zaterdag 16 oktober 2021 @ 20:32:
[...]

Een zwarte zou mooi zijn, en wellicht doen ze dat wel, maar ik denk (nogmaals) dat ze de kleurtjes niet zullen toevoegen aan de Pro line, hoe leuk jij dat wellicht ook zou vinden ;) We zullen zien maandag...

En dat ze het al jaren verliezen qua design vind ik niet. Het unibody design vind ik persoonlijk nog steeds erg mooi, duurzaam en robuust. Alleen de beeldscherm bezels zijn wat dik, verder prima in orde. De laptop zou perfect zijn als er hetzelfde toetsenbord in zou zitten als de Lenovo X1 Extreme. _/-\o_
Unibody is prachtig maar al 10 jaar hetzelfde en de kleur ook waardoor een nieuwer iPad Pro design na 1 week weer hetzelfde aanvoelt.
Smaken verschillen maar naast de meeste Windows laptops oogt het saai omdat ze allemaal hetzelfde eruit zien.
Ja, touchpad wat groter en dat is het dan wel.
En ja die bezel is zeker ouderwets maar dat zal nu veranderen.

Vrees ook dat zwart niet zal komen helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchylex
  • Niet online
[...]

Er is (voor mij persoonlijk) helemaal niets mis mee maar ook helemaal NIETS goed aan omdat ik het nooit gebruik. En zo zijn er vele met mij. Van mij mogen ze de touchbar dumpen. Of als optie aanbieden zodat er keus is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bomberman71
Dutchylex schreef op zaterdag 16 oktober 2021 @ 20:37:
[...]

Er is (voor mij persoonlijk) helemaal niets mis mee maar ook helemaal NIETS goed aan omdat ik het nooit gebruik. En zo zijn er vele met mij. Van mij mogen ze de touchbar dumpen. Of als optie aanbieden zodat er keus is.
De meesten doen ook niks met allerlei zaken maar wist je dat je hem links kan laten liggen en dan werkt alles nog gewoon !
Met jouw gedachtegang had er nooit een M1 soc geweest want 90% doet niets met alle power en had genoeg gehad een een midrange intell cpu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchylex
  • Niet online
Bomberman71 schreef op zaterdag 16 oktober 2021 @ 20:40:
[...]

De meesten doen ook niks met allerlei zaken maar wist je dat je hem links kan laten liggen en dan werkt alles nog gewoon !
Met jouw gedachtegang had er nooit een M1 soc geweest want 90% doet niets met alle power en had genoeg gehad een een midrange intell cpu.
Hmm, die vergelijking volg ik niet helemaal....Ik vind de touchbar weinig tot niets toevoegen en gebruik het niet, net als veel gebruikers die ik ken...En blijkbaar heeft Apple dezelfde mening (waarschijnlijk, we zullen het maandag pas weten) Anders zouden ze er (waarschijnlijk) geen afscheid van gaan nemen.

Ik denk dat ze de nieuwe CPU architectuur niet zullen dumpen omdat het onzinnig is voor de meeste consumenten. Een CPU is iets wat je, of je het nou wil of niet, wel moet gebruiken. Daarbij is de M1 meer dan snelheid alleen. Het is onderdeel van een compleet geintegreerd systeem wat zeer nauw samenwerkt. Ook om bijvoorbeeld energie zuiniger te zijn, minder warmte te genereren, etc. En om de aandeelhouders blij te maken door hogere marges te vangen natuurlijk 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bomberman71
Dutchylex schreef op zaterdag 16 oktober 2021 @ 20:59:
[...]

Hmm, die vergelijking volg ik niet helemaal....Ik vind de touchbar weinig tot niets toevoegen en gebruik het niet, net als veel gebruikers die ik ken...En blijkbaar heeft Apple dezelfde mening (waarschijnlijk, we zullen het maandag pas weten) Anders zouden ze er (waarschijnlijk) geen afscheid van gaan nemen.

Ik denk dat ze de nieuwe CPU architectuur niet zullen dumpen omdat het onzinnig is voor de meeste consumenten. Een CPU is iets wat je, of je het nou wil of niet, wel moet gebruiken. Daarbij is de M1 meer dan snelheid alleen. Het is onderdeel van een compleet geintegreerd systeem wat zeer nauw samenwerkt. Ook om bijvoorbeeld energie zuiniger te zijn, minder warmte te genereren, etc. En om de aandeelhouders blij te maken door hogere marges te vangen natuurlijk 8)
De touchbar heeft wel degelijk nut maar dat hangt van het gebruik af.
Ik vind het juist een PRO tool ! Voor music producers, grafisch en video gebruik is het vreselijk handig.
Mensen die wat browsen en verder regulier gebruik maken van een computer zullen er niet altijd wat aan hebben.
Daarbij maakt onbekend onbemind.

Maar goed, vanuit alle hoeken zegt men dat hij gaat verdwijnen en dat is erg spijtig. Vooral voor de mensen die het in hun workflow hebben zitten.

Je hebt gelijk voor de M1. Efficient en derhalve dus minder warmte en zuinig. Maar ook vooral in eigen beheer dus niet afhankelijk meer zijn van Intell en dus meer marge en complete controle. En ja daar zijn de aandeelhouders zeker blij mee.

Apple is financieel enorm vooruit gegaan daar waar de innovatie aantoonbaar is achter gebleven de laatste jaren.

Maar eh, voor de duidelijkheid, ook ik ga voor Apple silicon, want mijn late 2014 Mac mini is merkbaar traag geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4POX
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08:53

4POX

Everybody is wired

Mag ik blijven dromen?

Een externe touchpad met touch ID.

AKA Rinkel weblog

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Anoniem: 343919

Bomberman71 schreef op zaterdag 16 oktober 2021 @ 21:16:
[...]

De touchbar heeft wel degelijk nut maar dat hangt van het gebruik af.
Ik vind het juist een PRO tool ! Voor music producers, grafisch en video gebruik is het vreselijk handig.
Is dat zo? Ik wil niet conservatief klinken maar wat zijn concrete voorbeelden? Mijn ervaring met Photoshop/Lightroom in ieder geval is dat shortcuts zoveel sneller zijn en effectiever. Ik zag wel potentie in de touchbar maar in de praktijk vind ik het niet handig. Wordt ook niet door heel veel apps volledig ondersteund heb ik het idee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bomberman71
Anoniem: 343919 schreef op zondag 17 oktober 2021 @ 13:49:
[...]

Is dat zo? Ik wil niet conservatief klinken maar wat zijn concrete voorbeelden? Mijn ervaring met Photoshop/Lightroom in ieder geval is dat shortcuts zoveel sneller zijn en effectiever. Ik zag wel potentie in de touchbar maar in de praktijk vind ik het niet handig. Wordt ook niet door heel veel apps volledig ondersteund heb ik het idee.
Serieus ? Youtube staat er vol mee, en met name het customizen van de tocuhbar met directe shortcuts levert een snellere workflow (Het slepen van functies naar je custom touchbar).
Het formaat of hardheid veranderen van een brush, het overzicht en switchen in history en dergelijke gaan echt veel sneller.
Daarbij hoeven nieuwe users niet allerlei shortcuts uit het hoofd te leren.

Kijk zaken zoals emoticons enzo voegen niet heel veel toe en ja, het valt en staat natuurlijk wel met de software die zelf features moet toevoegen.

Ik vind dat de touchbar gewoon te weinig credit krijgt en dat vele users hem niet tot nauwelijks gebruikt hebben (en zich zeker niet verdiept hebben) en er dus lang niet alles uithalen en het zinloos vinden.
Erg jammer want innovatief is het zeker wel en met complexe/uitgebreide software is het een uitkomst.
In weze de moderne versie van de ouderwetse 'sjabloons' die je op het keyboard kon leggen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dennisweb
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 30-05 16:59
De nieuwe chips gaan mogelijk M1 Pro en M1 Max heten. Die zijn tenminste opgedoken in een app log. Spannend!

https://www.macrumors.com...1-max-chip-names-app-log/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Ik volg het MacBook Pro-topic en -event met interesse, ben wel toe aan een nieuwe MacBook, al blijft de 12" voor mij een pareltje. Echter wordt de batterij langzaam minder en het scherm mag wel iets groter. Qua handzaam blijft het een geweldig apparaat.

Ik heb met jullie meegelezen, maar wat ik niet ben tegen gekomen: met al die vernieuwingen zal er best een prijskaartje aan hangen. Aan wat voor prijs zullen we (speculatief) moeten denken? De huidige MacBook Pro vind je bij Apple vanaf 1.449,- euro.

Mijn idee is dat deze blijft en voor de 16" twee varianten komen. Dan zou de prijs vanaf 2.699,- euro kunnen worden. Of komt er wellicht ook een instap-variant voor een lagere prijs?

iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2  HomeKit  CarPlay  MagSafe  AirTags

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tolga07
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 16:11
THE_BASE schreef op zondag 17 oktober 2021 @ 15:49:
Ik volg het MacBook Pro-topic en -event met interesse, ben wel toe aan een nieuwe MacBook, al blijft de 12" voor mij een pareltje. Echter wordt de batterij langzaam minder en het scherm mag wel iets groter. Qua handzaam blijft het een geweldig apparaat.

Ik heb met jullie meegelezen, maar wat ik niet ben tegen gekomen: met al die vernieuwingen zal er best een prijskaartje aan hangen. Aan wat voor prijs zullen we (speculatief) moeten denken? De huidige MacBook Pro vind je bij Apple vanaf 1.449,- euro.

Mijn idee is dat deze blijft en voor de 16" twee varianten komen. Dan zou de prijs vanaf 2.699,- euro kunnen worden. Of komt er wellicht ook een instap-variant voor een lagere prijs?
De huidige M1 MBP’s blijven en de high end Intel varianten worden vervangen door de M1X 14” en 16” gok ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 16:56
Heb m’n zinnen gezet op de 14” Pro.
Erg benieuwd met de uiteindelijke versies en bijbehorende prijzen.

Twitch || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - GSI FPE / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov

Gok dat de 14” ietsje duurder wordt dan de huidige 13”.

Twitch || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - GSI FPE / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisweb

Ik denk dat de Intel MacBook Pro nu wel verleden tijd is. Alleen nog M1 en anders niet. ;)

En over de rest van je vraag:
fresh2000 schreef op dinsdag 12 oktober 2021 @ 23:14:
INSCHATTING EUROPRIJZEN 14" en 16" Macbook Pro's
Verschillende geruchten gaan al een tijdje dat de prijzen van de 14" en 16" dichter bij elkaar zullen liggen, dan de huidige high end Intel 13" Macbook Pro vs de 16" Intel Macbook Pro. Op zich geen vreemde redenatie, aangezien de huidige M1 Macbook Pro anders wel erg dicht bij de nieuwe M1X Macbook Pro komt te liggen.
De huidige dollarprijs: $1799 voor de high end 13" zou verhoogd kunnen worden naar $1999 voor nieuwe 14" M1X.Dit komt overeen met de huidige Euro prijs voor een high end i7 13" Macbook Pro. De 16" prijzen worden hoogst waarschijnlijk 1 op 1 overgenomen. Hiermee kom ik uit op de volgende schatting:

14" Macbook Pro M1X met MiniLED display
16 GPU cores
16 GB Ram
512 GB SSD
3x Thunderbolt, Magsafe, HDMI, SD reader
€ 2359,10

Meerprijzen
32 GB ipv 16 GB RAM: €460,-
1 TB ipv 512GB SSD: €230,-
2 TB ipv 512GB SSD: €690,-
4 TB ipv 512GB SSD: €1380,-
8 TB ipv 512GB SSD: €2760,-

16" Macbook Pro M1X met MiniLED display
16 GPU cores
16 GB Ram
512 GB SSD
3x Thunderbolt, Magsafe, HDMI, SD reader
€ 2.699,10

Meerprijzen
32 GB ipv 16 GB RAM: €460,-
1 TB ipv 512GB SSD: €230,-
2 TB ipv 512GB SSD: €690,-
4 TB ipv 512GB SSD: €1380,-
8 TB ipv 512GB SSD: €2760,-

Meerprijzen voor 16 vs 32 GPU cores +/- €500 (uitgaande van huidige stap tussen 5300M en 5500M 16" )
De vraag is of de 14" uitvoering tevens met 32 GPU cores uitgerust kan worden, of dat deze alleen voort behouden is aan de 16" uitvoering

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

De huidige MBP met M1 heeft het instapmodel vervangen. Eigenlijk moet je het dus zo zien qua prijsstelling dat zometeen de hele linie vervangen is.

Ter referentie nog de prijzen van de laatste keer dat de volledige MBP intel lijn een update kreeg.

nieuws: Apple brengt MacBook Pro 13" met verbeterd toetsenbord uit voor 1499 ...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ghbbWzmUqEiJt0q8vQhROFRqzXQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fu4hN5uyI8GH2udcApaJ9g35.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 24% gewijzigd door Greatsword op 17-10-2021 17:32 ]

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• city17
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 14-03 21:26
Ben benieuwd naar het nieuwe design, en of er daadwerkelijk een notch in het scherm zit. Hoop eigenlijk vooral dat ze niet direct na het event te koop zijn, maar dat er nog even tijd is om rustig alle opties te bestuderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loekf2
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online
Vind de naamgeving M1, M1 Pro, M1 Max maar verwarrend. Benieuwd wat de verschillen zijn. Moet in GPU cores zitten. Wel opvallend dat de nieuwere CPU cores uit de A15 (iPhone 13) niet in de M1 opduiken, of.... die zaten al in de M1 sinds eind vorig jaar ?

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Shield TV | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisweb
city17 schreef op zondag 17 oktober 2021 @ 20:51:
Ben benieuwd naar het nieuwe design, en of er daadwerkelijk een notch in het scherm zit. Hoop eigenlijk vooral dat ze niet direct na het event te koop zijn, maar dat er nog even tijd is om rustig alle opties te bestuderen.
Dat hoop ik dan weer niet. Ik wil zo snel mogelijk bestellen. Een notch heb ik nooit het probleem gevonden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RomeoJ
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

RomeoJ

Matched: (.*)

Haha, ik ben ook van plan om snel de knoop door te hakken, dus van mij mag hij direct te bestellen zijn 😄
Reservering van 4K heb ik toch al wel gedaan voor een nieuwe laptop die een paar jaar mee mag gaan ter vervanging van mijn oude MacBook Pro.

You only need two tools in life: WD-40 and Duct-Tape, if it doesn't move and it should, use the WD-40. If it does move and it shouldn't, use the Tape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• city17
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 14-03 21:26
Dennisweb schreef op zondag 17 oktober 2021 @ 21:16:
[...]

Dat hoop ik dan weer niet. Ik wil zo snel mogelijk bestellen. Een notch heb ik nooit het probleem gevonden. :)
De notch maakt mij ook niet zoveel uit, ben vooral benieuwd. Ik wil ook snel bestellen, maar een uurtje om even de exacte specificaties van de verschillende versies te bekijken lijkt me wel prettig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
loekf2 schreef op zondag 17 oktober 2021 @ 21:10:
Vind de naamgeving M1, M1 Pro, M1 Max maar verwarrend. Benieuwd wat de verschillen zijn. Moet in GPU cores zitten. Wel opvallend dat de nieuwere CPU cores uit de A15 (iPhone 13) niet in de M1 opduiken, of.... die zaten al in de M1 sinds eind vorig jaar ?
Naamgeving zou jammer zijn. Houd het maar op MacBook Air en MacBook Pro. Wat voor processor er in zit kun je in de specs wel kwijt.

iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2  HomeKit  CarPlay  MagSafe  AirTags

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
FWIW. Hij hint op de notch denk ik.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• 4POX

4POX

Everybody is wired

"and we don't forget the gamers. Together with all big game manufacturers, we have worked hard to bring all your popular games to the mac. And to bring all this to life we will introduce today the m1 MAX with more GPU cores. I would like to invite Tim Sweeney to the stage to demonstrate the possibilities with the Unreal 5 engine. "

M1
M1 PRO
M1 PRO MAX

M1 PRO MAX klinkt beter als het over een extremere versie van de M1 PRO gaat. Als het M1 MAX gaat dan klinkt het bijna voor een speciale doelgroep.

[ Voor 39% gewijzigd door 4POX op 18-10-2021 07:09 ]

AKA Rinkel weblog

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
4POX schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 07:00:
"and we don't forget the gamers. Together with all big game manufacturers, we have worked hard to bring all your popular games to the mac. And to bring all this to life we will introduce today the m1 MAX with more GPU cores. I would like to invite Tim Sweeney to the stage to demonstrate the possibilities with the Unreal 5 engine. "

M1
M1 PRO
M1 PRO MAX

M1 PRO MAX klinkt beter als het over een extremere versie van de M1 PRO gaat. Als het M1 MAX gaat dan klinkt het bijna voor een speciale doelgroep.
Dat staat haaks op de term Max voor iPhones, waarbij tegenwoordig alleen het scherm groter is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisweb
Zo. Vandaag de presentatie. Kunnen we vandaag bestellen, of gaat het tot half november duren met leveringen vlak voor de kerst? We zitten immers in een pandemie, grondstoffentekort en een wereldwijd chiptekort. Ik kan me niet voorstellen dat Apple ongestoord chips kan laten maken. We zien immers al behoorlijke levertijden bij de iPhone en Apple Watch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robcoenen
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 24-03 15:14
Nog maar een paar uurtjes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robcoenen
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 24-03 15:14
Dennisweb schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 09:30:
Zo. Vandaag de presentatie. Kunnen we vandaag bestellen, of gaat het tot half november duren met leveringen vlak voor de kerst? We zitten immers in een pandemie, grondstoffentekort en een wereldwijd chiptekort. Ik kan me niet voorstellen dat Apple ongestoord chips kan laten maken. We zien immers al behoorlijke levertijden bij de iPhone en Apple Watch.
Ik las gister ergens de geruchten dat de opladers vanaf vandaag aangeleverd zullen worden aan de Apple Stores. Ik verwacht dat ze vrijdag te pre-orderen zijn en dan een week later leverbaar zullen zijn (welliswaar niet optimaal leverbaar).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisweb
robcoenen schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 09:32:
[...]

Ik las gister ergens de geruchten dat de opladers vanaf vandaag aangeleverd zullen worden aan de Apple Stores. Ik verwacht dat ze vrijdag te pre-orderen zijn en dan een week later leverbaar zullen zijn (welliswaar niet optimaal leverbaar).
Het zou kunnen en resultaten uit het verleden bieden geen garanties voor de toekomst (zeker niet in de huidige zeer slechte omstandigheden), maar normaal waren MacBooks altijd na de Keynote te bestellen. Dat geldt ook voor de Mac Pro en dergelijke.

Maar ja. Niets is normaal. En we leven zelfs in een ‘nieuw normaal’. Dus dan lijkt me een langere leverdatum daar onderdeel van. Daar kunnen er ook maar beter aan wennen, want een ‘oud normaal’, waarbij we zomaar alles kunnen doen wat we willen, komt niet terug. Als Apple nu tien miljoen iPhones minder kan produceren, kunnen we dat over vijf 5 jaar ook. Een stuk beter voor het milieu en het werkt consumentisme tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

1900 toch pas?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4POX

4POX

Everybody is wired

Time works in mysterious ways ..

AKA Rinkel weblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisweb
Ik bedenk net… misschien dat de nieuwe MBP’s pas in mid-November of ‘later this fall’ bestelbaar zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kaassouffle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12:28

kaassouffle

Medewerker v/d Maand

Goede opmerking op MacRumors over de notch:
Before people freak out again, I want to make sure to post this.
The notch is *not* A subtraction from the current screen.
The idea is, the menu bar would be pushed upward, up where the border currently is, and you will have more room beneath the notch for your current content.
Monterey allows for a black menu-bar to always be visible, even in fullscreen.
So that’s how it will be.
The notch *WILL NOT* Cut into your content, because the only thing that will be in the notch sides is the menu bar.
The regular 16/10 Display will be beneath the notch, and that is where all of your content will be.
For full screen video, there are already black bars on the current MacBook Pro. These will not be going anywhere, so again, the Notch will not cut into your 16/9content.
For photo editors, the menu bar will be shown in full screen apps, and your photo editing area will only be in the 16/10 Area beneath the notch, so when you zoom in your photos, it will not cut into your content.
And, if it bothers you that bad, I guarantee that within the first hour of this thing being available, a terminal command will be found to revert it back to the old MacBook Pro style, and the notch area will just turn black.
Met snelle mockup van andere gebruiker

[ Voor 7% gewijzigd door kaassouffle op 18-10-2021 10:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4POX

4POX

Everybody is wired

kaassouffle schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 10:38:
Goede opmerking op MacRumors over de notch:

[...]

Met snelle mockup van andere gebruiker
Dit verklaart misschien de afwijkende resolutie waardes in Monterey waarom de 16" laptop wel meer pixels heeft. Je kan bijna zeggen dat de pixels van de touchbar naar het hoofdscherm gaat.

AKA Rinkel weblog

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PrimusIP
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 15:18
4POX schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 07:00:

M1
M1 PRO
M1 PRO MAX

Al zouden ze er 100 GPU cores instoppen, het probleem is er nog steeds. Het probleem met gamen op de Mac is niet de hardware, maar de software. Veel games worden niet geschreven voor de Mac, terwijl de hardware het prima trekt. Dat probleem is deels ook aan Apple te danken die geen moeite steekt om aan de game industrie tegemoet te komen of het aantrekkelijk te maken.
Apple heeft een houding van "Nou vooruit, als jullie games willen maken voor ons fantastische platform, dan mag het.Maar, dan moeten jullie dat wel doen op de manier die wij jullie vertellen! Wat zijn we vrijgevig!"
En de game industrie zegt "Hmm, nee dank je. Kost ons teveel energie en je marktaandeel levert ons te weinig op. Mac gebruikers die gamen hebben meestal toch al een console of een extra Windows game pc..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maart1992
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 28-10-2024
Puur mijn eigen speculatie hoor, maar misschien een nieuwe 27 inch iMac Pro?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisweb
Maart1992 schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 11:59:
Dat denk ik niet. Ik zie daar vooral geruchten over voor volgend jaar. Laten we zeggen het voorjaar van 2022. En dan niet 27 inch, maar iets van 30 inch of groter. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluw
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 29-05 15:47
Maart1992 schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 11:59:
Er is nog niets over de 27 inch uitgelekt. Het kan dat ze het echt geheim hebben kunnen houden maar verwacht het niet. Meestal lekt er wel iets uit, de algemene verwachting is nu Mac Mini, MacBook Pro en Airpods + wat info over Monterey release.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dennisweb
En de Store is offline. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blubkens
  • Registratie: Juni 2009
  • Niet online
Tweakers zal wel weer lekker laat zijn met de reviews.
Laatste paar jaren lopen ze echt zwaar achter op de rest.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• StefanVerkerk
  • Laatst online: 17:04
Je kunt ook gewoon waarderen dat zulke reviews gemaakt worden, er de tijd voor wordt genomen om kwaliteit te produceren i.p.v. kwantiteit. En dat je ze bovendien 9 van de 10 keer ook nog eens gratis kunt lezen op de website zonder er voor te betalen. Bovendien zijn er ook grote reviewers wereldwijd die met een NDA producten al eerder kunnen reviewen terwijl dat als ik het goed volg hier bij Tweakers bij Apple producten dat in Nederland niet tot nauwelijks mogelijk is voor reviewers. Daar ontstaan ook verschillen door.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• WouterL
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 10:54
StefanVerkerk schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 13:49:
Je kunt ook gewoon waarderen dat zulke reviews gemaakt worden, er de tijd voor wordt genomen om kwaliteit te produceren i.p.v. kwantiteit. En dat je ze bovendien 9 van de 10 keer ook nog eens gratis kunt lezen op de website zonder er voor te betalen. Bovendien zijn er ook grote reviewers wereldwijd die met een NDA producten al eerder kunnen reviewen terwijl dat als ik het goed volg hier bij Tweakers bij Apple producten dat in Nederland niet tot nauwelijks mogelijk is voor reviewers. Daar ontstaan ook verschillen door.
Hoezo nauwelijks mogelijk? Bright krijgt alle Apple apparaten gewoon netjes van te voren. Die hebben dan beter lopen lobbyen dan Tweakers ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4POX

4POX

Everybody is wired

WouterL schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 14:13:
[...]

Hoezo nauwelijks mogelijk? Bright krijgt alle Apple apparaten gewoon netjes van te voren. Die hebben dan beter lopen lobbyen dan Tweakers ;)
Of een andere doelgroep ;)

AKA Rinkel weblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
[...]

Bright is wel de enige toch?

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
StefanVerkerk schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 13:49:
Nah ze doen misschien een batterij testje meer dan de andere maar zijn de Apple reviews van Tweakers echt van andere/hogere kwaliteit dan de rest? Valt wel mee naar mijn mening, het zijn geen slechte reviews verder maar het is nou ook weer niet van onderscheidend niveau dat je er echt op moet wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17:03

JB

Cédric roelt!

Dennisweb schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 10:30:
Ik bedenk net… misschien dat de nieuwe MBP’s pas in mid-November of ‘later this fall’ bestelbaar zijn.
Ook benieuwd hoe chip tekort invloed gaat hebben op alles? iPhone 13 wordt ook voor gewaarschuwd, daar de voorraad op raakt nu.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rck010
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 13:46
Vorig jaar een M1 Air 16/256GB gekocht, ontzettend tevreden echter mis ik -met name op het werk- m'n twee externe displays.

Ik sta dan ook op het punt om een 14" MacBook Pro te kopen. Alleen klopt er iets niet met m'n creditcard momenteel, weet iemand of je op apple.nl ook "gewoon" met iDeal kan betalen? Lijkt me wel toch?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• astayax
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 28-05 16:45
Rck010 schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 14:42:
Alleen klopt er iets niet met m'n creditcard momenteel, weet iemand of je op apple.nl ook "gewoon" met iDeal kan betalen? Lijkt me wel toch?
Ja, dat kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blubkens
  • Registratie: Juni 2009
  • Niet online
Donstil schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 14:25:
[...]

Bright is wel de enige toch?
Nee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rck010
Merci, support website mbt store is momenteel ook niet bereikbaar, vandaar even via hier.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Oké maar aan de manier waarop ik dat stel kan je dan aflezen dat ik het niet zeker weet.
Oftewel als je het dan wel weet reageer dan niet alleen met “Nee” maar kom ook even met de andere websites, dan hebben we (of ik in ieder geval) er nog wat aan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gday
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23-04 11:55

gday

TENACIOUS D TIME!!!

[...]

Tja, het vervelende aan de reviews van Bright is dat volgens mij altijd die Erwin de Apple-reviews doet, en je ziet gewoon zijn bureau steeds een stukje omhoog stijgen als ie naar een willekeurig Apple-product kijkt.

ingen vill veta var du köpt din tröja

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WouterL
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 10:54
gday schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 15:09:
[...]

Tja, het vervelende aan de reviews van Bright is dat volgens mij altijd die Erwin de Apple-reviews doet, en je ziet gewoon zijn bureau steeds een stukje omhoog stijgen als ie naar een willekeurig Apple-product kijkt.
Het zijn sowieso geen hoogstaande reviews. Had liever gezien dat tweakers of hwinfo er mee aan de slag mocht ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoEV6
  • Laatst online: 15:53
Ik sta dan ook op het punt om een 14" MacBook Pro te kopen.
Wel bijzonder om op het punt te staan om iets te kopen dat er niet is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rck010
GoEV6 schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 15:17:
[...]

Wel bijzonder om op het punt te staan om iets te kopen dat er niet is :)
Er vanuit gaande dat ze vanavond gepresenteerd worden uiteraard...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BramViking
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 21-01-2023
MacBooks met notches in het scherm volgens de laatste geruchten. Benieuwd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
BramViking schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 15:32:
MacBooks met notches in het scherm volgens de laatste geruchten. Benieuwd.
Joh. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoEV6
  • Laatst online: 15:53
Als dat inhoud dat er dan ook FaceID in zit _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BramViking
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 21-01-2023
Net zoals op je hoofd :+ ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnMartijn
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 30-05 21:31
Heb dr zin in! Niets wat ik nodig heb, maar nieuwe hardware aankondigen zijn altijd leuk! *O*

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 30-05 15:27

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Eerste evenement in lange tijd waar ik echt naar uitkijk! M'n 2016 Pro is wel echt aan vervanging toe. Gelukkig nog recent een nieuwe batterij en toetsenbord in kunnen laten zetten voor een schappelijke prijs. Maar ik ben wel jaloers op de M1 Pro van m'n vrouw nu. :P (Ook al heb ik al een M1 iPad Pro... #firstworldproblems)

Ook heel mooi al die extra geruchten over allerlei meuk waarvan je jezelf sterk kunt afvragen of het er nu wel of niet in komt. Voelt echt net als vroeger. :D

[ Voor 6% gewijzigd door --MeAngry-- op 18-10-2021 15:56 ]

Tesla Model Y RWD (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe
  • Laatst online: 17:01

Toppe

Oké ✅

Worden er nieuwe Airpods verwacht? Mijn eerste generatie is aan vervanging toe..

Donstil: Je moet kopen wat je wilt hebben. Niet wat je nodig hebt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennisweb
Toppe schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 15:53:
Worden er nieuwe Airpods verwacht? Mijn eerste generatie is aan vervanging toe..
Met een beetje mazzel wel. Het hangt erom, naar waarschijnlijk worden de AirPods 3 aangekondigd. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Toppe schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 15:53:
Yup, Gen 3

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• giantgiantus
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 08:01
Ik denk het niet. AirPods worden meestal via een press release aangekondigd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 27-05 16:23

TommyGun

Stik er maar in!

Ik heb een (nieuwe) MacBook nodig (iets met starten als freelancer) dus kom maar op :D

Moet 'm wel voor januari hebben :+

[ Voor 18% gewijzigd door TommyGun op 18-10-2021 16:07 ]

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alcides
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 27-05 19:31
Is het bij apple trouwens nog steeds zo dat creditcard bestellingen sneller je order plaatsen tov iDeal? Vroeger wel altijd, wel handig om te weten voor het bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisweb
Alcides schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 16:18:
Is het bij apple trouwens nog steeds zo dat creditcard bestellingen sneller je order plaatsen tov iDeal? Vroeger wel altijd, wel handig om te weten voor het bestellen.
Yup!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RomeoJ
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

RomeoJ

Matched: (.*)

Vorig jaar een M1 Air 16/256GB gekocht, ontzettend tevreden echter mis ik -met name op het werk- m'n twee externe displays.
Hmm ik heb nu ook een M1 Air (8 GB for that matter), maar ik werk icm. een docking station prima met 2 externe beeldschermen middels DisplayLink, nergens last van, ik kan zelfs het MacBook scherm er ook nog bij gebruiken.

You only need two tools in life: WD-40 and Duct-Tape, if it doesn't move and it should, use the WD-40. If it does move and it shouldn't, use the Tape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4POX

4POX

Everybody is wired

Weet je wat ik ook hoop. Dat Apple eindelijk stopt met het gebruiken van ABS voor de toetsenbord keycaps op de pro machines. #shinefest

AKA Rinkel weblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

4POX schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 16:35:
Weet je wat ik ook hoop. Dat Apple eindelijk stopt met het gebruiken van ABS voor de toetsenbord keycaps op de pro machines. #shinefest
ABS?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisweb
https://switchandclick.co...aps-whats-the-difference/

Het alternatief is PBT. Maar da’s wel veel duurder in productie en het geeft een hoop gerammel tijdens het typen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 4POX

4POX

Everybody is wired

Is een goedkope plastic soort. Krijg een glanslaag na een paar jaar gebruik.

Het is goedkoop in gebruik. De Apple kan een toetsenbord voorzien met zwarte toetsen en dan met een laser de letters erin branden. Je kan met de laser net zo makkelijk een UK of een Duits toetsenbord branden.

De betere machanische toetsenbord hebben PBT plastic. Minder glad. Beter geluid en heeft minder last met het afbrokkelen van stukjes. Het is duurder te produceren. Voor een toetsenbord met backlight heb je een proces dat doubleshot injectie heeft. (Gebeurt ook met duurdere ABS knoppen)

AKA Rinkel weblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alcides
Ah oke, en hoe zit het met apple pay? Gaat ie dan ook net zo snel als creditcard?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisweb
Alcides schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 16:53:
[...]

Ah oke, en hoe zit het met apple pay? Gaat ie dan ook net zo snel als creditcard?
Nog sneller! Want in de Apple Online Store kun je alleen met je creditcard via Apple Pay betalen. Apple Pay op je bankrekening werkt daar niet. Je krijgt dan een aanmelding dat de kaart niet in aanmerking komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alcides
Dennisweb schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 16:54:
[...]

Nog sneller! Want in de Apple Online Store kun je alleen met je creditcard via Apple Pay betalen. Apple Pay op je bankrekening werkt daar niet. Je krijgt dan een aanmelding dat de kaart niet in aanmerking komt.
Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rck010
Dennisweb schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 16:54:
[...]

Ondersteunen ze zowel Visa als Mastercard? Staat me iets bij van alleen Mastercard.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennisweb
Rck010 schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 17:13:
[...]

Ondersteunen ze zowel Visa als Mastercard? Staat me iets bij van alleen Mastercard.
Volgens mij alleen Mastercard inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisweb
Wat is het hier stil eigenlijk. Da’s ook wel eens anders geweest.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Dennisweb schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 17:45:
Ja toch wat minder hype ofz.

WWDC en iPhone Keynotes leven altijd wel in mijn directe omgeving, deze totaal niet. Zal wel door “alleen MacBooks” komen schat ik zo in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisweb
Donstil schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 17:57:
[...]

Ja toch wat minder hype ofz.

WWDC en iPhone Keynotes leven altijd wel in mijn directe omgeving, deze totaal niet. Zal wel door “alleen MacBooks” komen schat ik zo in.
Geen probleem. Des te gemakkelijker is het te bestellen voor mij. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4POX

4POX

Everybody is wired

Dennisweb schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 17:45:
Heb je wel eens die meme/grappige afbeelding gezien van die echtgenoot die alle huishoudelijke klusjes aan het doen is. En dat de vrouw dan vraagt. Wie je een nieuwe fiets?

In veel huizen draait nu de wasmachine en bromt de stofzuiger. Daarom is het zo rustig ;)

AKA Rinkel weblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Dennisweb schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 17:59:
[...]

Geen probleem. Des te gemakkelijker is het te bestellen voor mij. :+
Haha precies. Scheelt weer 🙃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rck010
Vraag me sowieso af hoe "snel" je moet zijn om bij de eerste levering te zitten voor de nieuwe MacBook Pro.

We hebben het hier waarschijnlijk over machines met een instapprijs van om en nabij de 2000 euro, daarbij gaan de geruchten dat Apple de MacBook Pro in eerste instantie al in de zomer had willen presenteren, dus ik ga er stiekem vanuit dat er aardig wat voorraad voorhanden is.

Heb m'n kaart in ieder geval klaarliggen, hopelijk stellen ze ons niet teleur...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisweb
4POX schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 18:00:
[...]

Heb je wel eens die meme/grappige afbeelding gezien van die echtgenoot die alle huishoudelijke klusjes aan het doen is. En dat de vrouw dan vraagt. Wie je een nieuwe fiets?

In veel huizen draait nu de wasmachine en bromt de stofzuiger. Daarom is het zo rustig ;)
Nee, maar als het zo is zoals je het schrijft, mis ik er niks aan. Voor we een discussie over gelijkheid gaan voeren, ga ik wel even op mijn vingers zitten. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ophidian
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16:01
Rck010 schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 18:17:
Vraag me sowieso af hoe "snel" je moet zijn om bij de eerste levering te zitten voor de nieuwe MacBook Pro.

We hebben het hier waarschijnlijk over machines met een instapprijs van om en nabij de 2000 euro, daarbij gaan de geruchten dat Apple de MacBook Pro in eerste instantie al in de zomer had willen presenteren, dus ik ga er stiekem vanuit dat er aardig wat voorraad voorhanden is.

Heb m'n kaart in ieder geval klaarliggen, hopelijk stellen ze ons niet teleur...
Het probleem is dat je andersom ook kan redeneren. Veel mensen wachten al heel lang op een flinke update van de MBP en die hebben al die tijd gespaard, dus kan best dat hij binnen no-time uitverkocht is. Blijft helaas toch gewoon afwachten.

Hier inmiddels erg content met de M1 Air, bizarre verbetering komend vanaf een mid 2014 MBP. Dat scheelt er alvast weer 1 voor jullie :+

ZO SE - 5,76kWp - Shade: Low - PVoutput | NOZW APS QS1 - 3,84kWp - Shade: High - PVoutput | Volvo XC40 Pure Electric Ultimate | Volvo EX30 Plus SMSR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rck010
Ophidian schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 18:26:
[...]

Het probleem is dat je andersom ook kan redeneren. Veel mensen wachten al heel lang op een flinke update van de MBP en die hebben al die tijd gespaard, dus kan best dat hij binnen no-time uitverkocht is. Blijft helaas toch gewoon afwachten.

Hier inmiddels erg content met de M1 Air, bizarre verbetering komend vanaf een mid 2014 MBP. Dat scheelt er alvast weer 1 voor jullie :+
Klopt, maar daarvan zullen er ook al een hoop een M1 hebben gekocht.
Het lijkt erop dat ze nu de duurdere modellen willen upgraden, maar we zullen het inderdaad wel gaan zien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrisM
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 16:34
Zo, ik zit er klaar voor! Ga SharePlay uitproberen met m’n broers. Ben benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Wordt een beetje psychedelisch van dit intro scherm. :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rck010
ChrisM schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 18:41:
Zo, ik zit er klaar voor! Ga SharePlay uitproberen met m’n broers. Ben benieuwd!
SharePay lijkt me interessanter, wordt een duur grapje voor vele vandaag :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisweb
Rivanov schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 18:44:
Zo psychedelisch dat ik het scherm even af moet zitten. Heb iemand in de familie die koppijn van dit soort schermen krijgt. Dan over een paar minuutjes voor 7 maar even terugschakelen. Tot die tijd zijn The Goldbergs prima gezelschap. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnMartijn
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 30-05 21:31
Rivanov schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 18:44:
Hahaha werkt zo hypnotisch dat je straks wel nieuwe producten moet kopen :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennisweb
MartijnMartijn schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 18:50:
[...]

Hahaha werkt zo hypnotisch dat je straks wel nieuwe producten moet kopen :P
Er zit ook een geheime boodschap in: "Did you buy it yet?!"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
Het ziet er in ieder geval strak uit op m’n 65” OLED. :+

Pagina: 1 2 ... 9 Laatste

Dit topic is gesloten.