Heeft iemand van jullie ooit overwogen om zich op te geven voor dit programma?
Ik heb nu ook al tig afleveren gekeken, en ik keek er tot op voor kort met plezier na....
Afgelopen jaar is er een klein moment geweest waarbij we dachten 'kom, we geven ons op', want we zijn nu al 2 jaar bezig met huizenjacht....maar uiteindelijk hebben we ons niet opgegeven. Ik ben in ieder geval iemand die nooit echt na heeft gedacht wat ie écht leuk vind. Als ik bijvoorbeeld zoek op "mediterranse stijl badkamer" vind ik bijna alle plaatjes die ik via duckduckgo vind allemaal prima. Hetzelfde qua woonkamers of keukens. Ik vind alles wel best. Ik wil gewoon een grote gootsteen zodat er een grote pan in past, en ik wil dat de kraan niet dusdanig gemaakt is dat er geen pan onder past, ik wil een afzuiging naar buiten, dus geen gekut met filters e.d. en ik wil een fatsoenlijk ruime kookplaat en oven. Hoe het uitziet zal mij worst wezen, zolang het niet zo'n lelijke donkere keuken wordt. Ik moet dingen visueel zien en dan kan ik zeggen of ik het leuk vind. Het enige wat ik kan zeggen is dat ik echt totaal niet hou van donkere en "veilige" kleuren, mag best een beetje leven in zitten met een fel kleurtje en je moet vooral niet aankomen met grijs/antraciet/zwart/bruin. Licht en hout vind ik wel mooi, maar daar is dan alles meegezegd. Ik zou nooit kans maken om uitgekozen te worden door zo'n programma. Ondanks het programma vermakelijk was om te kijken, begon er veel te irriteren....
- er lijken alleen maar mensen uitgekozen te worden die een randstad-salaris hebben; ik zie vrij weinig terugkomen in de lower middenklasse categorie 200-300K en het is altijd in een bekende "hollandse" buurt/stad (nooit Groningen of Limburg, en áls, dan is het een bekende - en dure - plaats zoals Roermond ofzo)
- er wordt ALTIJD gevraagd voor meer geld onder de noemer "jullie zijn onrealistisch in jullie wensen, er moet meer geld bij" en ook iedere keer lukt het het stelletje om "effe" 30K erbij te doen. Ik vraag me af wat zij aan het programma doorgeven wat hun budget is
- er worden geen mensen uitgekozen die niet echt voorkeuren hebben en alles wel ok vinden, zolang het maar functioneel is. Hierdoor is buiten kozijnen en dakisolatie nooit focus op verdere verduurzaming, maar alleen uiterlijk. Volledig bruikbare keuken en sanitair wordt hoe dan ook eruit gesloopt en dat is jammer.
- heel vaak worden mensen opgescheept met een huis buiten hun lokatiewens en lokatie is toch vaak één van de prio-1-wensen zeg maar
- Mijn allergrootste ergernis: de styling/deco: ik zal niks zeggen over de stem van Roos en haar schtick dat iets "heel tof" is, maar wat me wel gigantisch stoort is dat ze werkelijk vindt dat ze inspirerend en creatief bezig is als ze de zoveelste mass-produced bijenkorf prullaria in huis dropt wat zogenaamd "het Bali-gevoel" naar de woonkamer moet brengen, echt

. Ik heb geen idee of het de smaak van Nederlanders is, of dat het opgedrongen wordt door die Roos, maar de styling vind ik dus echt verschrikkelijk

Is net alsof alles een status moet hebben, het liefst met een merkje. Alle huizen bij kzk worden op dezelfde manier gestyled; buiten de bijna verplichte schuifpui + stalen deuren + visgraatvloeren, worden de huizen allemaal gestyled als oncreatieve, grijze/antraciete, modderkleurige maar vooral donkere eenheidsworst. Als het saaie grijze dan een kleine hint van mintgroen erin heeft dan is het al gedurfd.
Het programma vtwonen - weer verliefd op je huis is nog veel erger qua styling. Daar weten ze de mijns inziens al vaak mooie inrichting compleet te verzieken door structuurbehangetjes dat lijkt op slangenleer, of dat ze een lichte keuken omtoveren naar pvc-antraciet. Wat eerst een lichte woonkamer is, wordt ineens een donker en kleurloos hol wat dan goed gemaakt zou moeten worden met een stalen doorkijkdeur.
Geen idee wat er in het contract staat wat stelletjes uiteindelijk moeten ondertekenen, maar het zou mij niks verbazen als daar in staat dat je niet zichtbaar op camera ontevreden mag zijn en dat je je volledig moet overgeven aan wat ZIJ willen dat er gebeurt. Ik zou er niet raar van opkijken dat de tranen die vloeien eigenlijk tranen zijn van teleurstelling en frustratie en dat de mensen helemaal niet blij zijn ermee.
[
Voor 5% gewijzigd door
Deathchant op 20-12-2021 13:05
]