hmr hmr hmr hmr hmr hmr
Of de ubertweaker die in 2013 1000 piek aan dogecoin heeft gekocht en nu gaat cashenhmr schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 11:36:
Ben wel benieuwd naar de outburst als er een keer een stel mee doet met een budget van zeg maar, max 9 ton.
Chebyshev said it, and I'll say it again; There's always a prime between n and 2n | De donkere gedaanten zijn bijzonder vlug ter been; Ze lopen op vier poten, en ze kijken heel gemeen
ik heb mijzelf opgegeven. Mijn eisen lopen van zwembad zowel binnen als buiten (verwarmd), Finse sauna, wellness, tennisbaan, kinderboerderij voor de kleine, garage voor 5 lambo's, paardenstallen voor 4 Friese hengsten, minimaal 12 badkamers tot ruimte voor de butler.Michael_OsGroot schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 12:04:
[...]
Of de ubertweaker die in 2013 1000 piek aan dogecoin heeft gekocht en nu gaat cashen
oh ja en een tijdmachine om terug te gaan in de tijd om voor 1000 euro aan Doge te kopen in 2013

Do { Ping } while ( LOL )
Mag toch hopen dat die casa wel wat karakter heeft...Shadow_Agent schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 12:40:
[...]
ik heb mijzelf opgegeven. Mijn eisen lopen van zwembad zowel binnen als buiten (verwarmd), Finse sauna, wellness, tennisbaan, kinderboerderij voor de kleine, garage voor 5 lambo's, paardenstallen voor 4 Friese hengsten, minimaal 12 badkamers tot ruimte voor de butler.
haha jaren 30 inderdaad. Maar ik wil absoluut geen zwarte deuren @bob en RoosNoahAmber schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 13:07:
[...]
Mag toch hopen dat die casa wel wat karakter heeft...
Do { Ping } while ( LOL )
geen idee hoe je dat doet: met een rentevaste periode van 10 jaar, hypotheek op annuïtaire basis kom je met een modaal inkomen (36.500 euro) uit op een hypotheek van een kleine 170k. En een tweede inkomen wordt vaak niet voor 100% meegeteld.Joosie200 schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 16:37:
Mwah: ja 400k is veel geld. Maar die opmerking zag ik ook vaak voorbij komen. Waar doen ze het van? Nou ik verdien modaal en kan al 200k regelen op 1 inkomen. Werk beide full time voor modaal inkomen en je bent er al. Geen jubelton voor nodig.
(bron: hypotheker)
On-topic
heb het programma nu 2x gezien, maar vind er eigenlijk niet veel aan.
Stel van gisteren reed rond in een woonwijk (van de plaats waar ze eigenlijk naar toe wilden verhuizen) waar 2 huizen te koop stonden. Van allebei de huizen zeiden ze meteen: "oh, maar dat is een mooi huis". En dan schakel je een programma in om 1 van die 2 huizen te kopen?

Dan zie ik toch liever "help mijn man is prutser" of zo...
Pvoutput 3.190 Wp Zuid; Marstek Venus 5.12 kWh; HW P1; BMW i4 eDrive40
Anoniem: 1641394
Ze rijden rond nadat er gekocht is.Pietervs schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 13:18:
[...]
geen idee hoe je dat doet: met een rentevaste periode van 10 jaar, hypotheek op annuïtaire basis kom je met een modaal inkomen (36.500 euro) uit op een hypotheek van een kleine 170k. En een tweede inkomen wordt vaak niet voor 100% meegeteld.
On-topic
heb het programma nu 2x gezien, maar vind er eigenlijk niet veel aan.
Stel van gisteren reed rond in een woonwijk (van de plaats waar ze eigenlijk naar toe wilden verhuizen) waar 2 huizen te koop stonden. Van allebei de huizen zeiden ze meteen: "oh, maar dat is een mooi huis". En dan schakel je een programma in om 1 van die 2 huizen te kopen?Hoeveel moeite heb je dan zelf werkelijk gedaan om iets te vinden?
Dan zie ik toch liever "help mijn man is prutser" of zo...
gaat vast gebeuren en zijn al meerdere stellen geweest die +- 6 ton konden uitgeven, vaak waren die wat ouder maar toch.hmr schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 11:36:
Ben wel benieuwd naar de outburst als er een keer een stel mee doet met een budget van zeg maar, max 9 ton.
roos is vooral van de oker geel en visgraat vloerenShadow_Agent schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 13:15:
[...]
haha jaren 30 inderdaad. Maar ik wil absoluut geen zwarte deuren @bob en Roos
Probleem is dat het op zich dan wel een leuke aflevering wordt, maar men gaat dan wel lopen haten op de mensen die daaraan meedoen.nemesis2212 schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 13:32:
[...]
gaat vast gebeuren en zijn al meerdere stellen geweest die +- 6 ton konden uitgeven, vaak waren die wat ouder maar toch.
hmr hmr hmr hmr hmr hmr
In het laatste geval was de man 16 jaar ouder.Pietervs schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 13:18:
[...]
geen idee hoe je dat doet: met een rentevaste periode van 10 jaar, hypotheek op annuïtaire basis kom je met een modaal inkomen (36.500 euro) uit op een hypotheek van een kleine 170k. En een tweede inkomen wordt vaak niet voor 100% meegeteld.
Stel dat die 16 jaar had afgelost op zijn woning + overwaarde.
Volgens mij had zij niks ingelegt.
Asus Zenbook i7 256gb
thuis hebben we het over "Bob het geld is op!" en "Downtalk Roos"
Bob is het weliswaar een keer gelukt binnen het bduget te blijven maar een hot item blijft extra geld vragen.
Roos gebruikt te veel verkleinwoorden... heeft een jong stel eindelijk een, in hun ogen paleis met reuzenbadkamer en joekel van keuken, komt Roos weer: huisje, tuintje, badkamertje, keukentje....
Ik erger me aan alles wat ze zegt en aan hoe ze alles uitspreekt...millerman_sf schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 14:22:
Ik stoor me meer aan hoe ze industrieel uitspreekt als 'industruweel'.
Maar goed, vaak zien de woningen er uiteindelijk prima uit, dus eerlijk is eerlijk, ondanks dat ik allergische reacties krijg zodra ze in beeld komt, doet ze haar werk wel goed.
Ze kwam net van haar opleiding af. zegt niet zo heel veel natuurlijk, maar echt kunnen sparen heb je dan nog niet.Ghostrider schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 14:04:
[...]
In het laatste geval was de man 16 jaar ouder.
Hoorde ik hem gisteren nou ook gewoon iets zeggen in de trant van 'voor de bingospelers thuis'?millerman_sf schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 14:22:
en de zelfspot van Martijn
Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer
Ik vraag altijd of die aannemer 'het al aan durft'Waarnemer schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 14:13:
grappig programma.
thuis hebben we het over "Bob het geld is op!" en "Downtalk Roos"
Bob is het weliswaar een keer gelukt binnen het bduget te blijven maar een hot item blijft extra geld vragen.
Roos gebruikt te veel verkleinwoorden... heeft een jong stel eindelijk een, in hun ogen paleis met reuzenbadkamer en joekel van keuken, komt Roos weer: huisje, tuintje, badkamertje, keukentje....
vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.dedigitaletuin.nl
Yep, ik ga ook altijd helemaal stuk om dat soort opmerkingenralpje schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 15:14:
[...]
Hoorde ik hem gisteren nou ook gewoon iets zeggen in de trant van 'voor de bingospelers thuis'?

Eigenlijk voegt die Martijn ook echt helemaal niks toe aan het hele programma, maar hij maakt het wel lollig met al die amateuristische voice overs
☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW
[ Voor 117% gewijzigd door nemesis2212 op 19-10-2021 20:09 ]
Haha shit commerciële RTL, blokkeren anders kunnen ze je geen Videoland abonnement aansmeren en 10x herhalen op de andere `RTL zenders!nemesis2212 schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 16:22:
[YouTube: TVkantine kopen zonder kijken]
voor mensen die het programma kennen en even willen lache. dit is een leuke aflevering van tv kantine.
* sorry maar niet de beste kwaliteit op full screen, had hem ergens als mp4 gevonden
iPad Pro 12.9 | Sony 55A89 4K OLED Smart Android TV | Mobile: iPhone 8 Plus 64GB | Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W
toestraks werkte de link nog. sad face hahahHereIsTom schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 17:01:
[...]
Haha shit commerciële RTL, blokkeren anders kunnen ze je geen Videoland abonnement aansmeren en 10x herhalen op de andere `RTL zenders!
Hier staan in de gids nog twee afleveringen, dus 7 en 8 voor de komende weken.ShitHappens schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 17:11:
Hmm ik meende vorige week in de uitzending te horen dat het de laatste aflevering van 't seizoen zou zijn, maar dus alsnog een aflevering gisteren? Heeft iemand een TV gids bij de hand waarin dan wel staat hoeveel er nog komen?
RTL doet nogal duister hoeveel het er nu precies zijn!
iPad Pro 12.9 | Sony 55A89 4K OLED Smart Android TV | Mobile: iPhone 8 Plus 64GB | Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W
Vorige week was een herhaling op tv. Op Videoland staat 8 afleveringen dit seizoenShitHappens schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 17:11:
Hmm ik meende vorige week in de uitzending te horen dat het de laatste aflevering van 't seizoen zou zijn, maar dus alsnog een aflevering gisteren? Heeft iemand een TV gids bij de hand waarin dan wel staat hoeveel er nog komen?
PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west
Weet ik. Maar ik vraag me af waarom ze niet zelf rond zijn gaan rijden voor ze zich aanmelden bij het programma? Ze wisten dat ze naar die plaats toe wilden, dus dan ga je toch wat wijken bekijken? Of denk ik te makkelijk?Anoniem: 1641394 schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 13:22:
[...]
Ze rijden rond nadat er gekocht is.
Weet ik, maar ik reageerde op iemand die zei dat hij met modaal een hypotheek van 2 ton kon krijgen. Dat verbaast me nogal, als je de hypotheek-calculators erop naslaat.Ghostrider schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 14:04:
[...]
In het laatste geval was de man 16 jaar ouder.
[ Voor 36% gewijzigd door Pietervs op 19-10-2021 19:48 ]
Anoniem: 1641394
Zeker geen huis gekocht recent. Je denkt veel te makkelijk. Je wordt knetterhard overboden en wat ze in dat programma aan verbouwing doen voor weinig budget is echt niet normaal.Pietervs schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 19:44:
[...]
Weet ik. Maar ik vraag me af waarom ze niet zelf rond zijn gaan rijden voor ze zich aanmelden bij het programma? Ze wisten dat ze naar die plaats toe wilden, dus dan ga je toch wat wijken bekijken? Of denk ik te makkelijk?
Oh, ik snap dat het voordelen heeft om mee te doen aan dat programma. Maar als mensen zo verrast reageren op een wijk waar voor hun een huis is gekocht vraag ik me af hoeveel je weet van de plaats waar je gaat wonen: je hebt blijkbaar niet eens de moeite genomen om er rond te rijden om te kijken naar hoe de wijken erbij liggen.Anoniem: 1641394 schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 19:47:
[...]
Zeker geen huis gekocht recent. Je denkt veel te makkelijk. Je wordt knetterhard overboden en wat ze in dat programma aan verbouwing doen voor weinig budget is echt niet normaal.
Als je weet dat je graag in wijk X wil wonen, of juist niet in wijk Y kun je een stukje gerichter zoeken. Het (over-)bieden is iets wat daarna pas komt.
Of echt elke keer dat de meubelzaak komt aanrijden: "Ze bezorgen én plaatsen het zelfs voor je! Maar dat mag ook wel, voor die prijs"Richh schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 16:19:
Eigenlijk voegt die Martijn ook echt helemaal niks toe aan het hele programma, maar hij maakt het wel lollig met al die amateuristische voice overs

Volgens mij is het niet zozeer verbazing over de wijken en straten waar ze komen, dat die zo onbekend zouden zijn, maar is het meer verrassing dat daar mogelijk het huis staat dat voor hen gekocht is. Enerzijds met de gedachte of een woning daar wel betaalbaar was, anderzijds een soort spanning over of je ook daadwerkelijk in die straat zou willen wonen. Wat toch een heel andere blik op een straat geeft dan als je 'algemeen' ter oriëntatie door een wijk rijdt.Pietervs schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 19:51:
[...]
Oh, ik snap dat het voordelen heeft om mee te doen aan dat programma. Maar als mensen zo verrast reageren op een wijk waar voor hun een huis is gekocht vraag ik me af hoeveel je weet van de plaats waar je gaat wonen: je hebt blijkbaar niet eens de moeite genomen om er rond te rijden om te kijken naar hoe de wijken erbij liggen.
Als je weet dat je graag in wijk X wil wonen, of juist niet in wijk Y kun je een stukje gerichter zoeken. Het (over-)bieden is iets wat daarna pas komt.
Ik heb nu ook al tig afleveren gekeken, en ik keek er tot op voor kort met plezier na....
Afgelopen jaar is er een klein moment geweest waarbij we dachten 'kom, we geven ons op', want we zijn nu al 2 jaar bezig met huizenjacht....maar uiteindelijk hebben we ons niet opgegeven. Ik ben in ieder geval iemand die nooit echt na heeft gedacht wat ie écht leuk vind. Als ik bijvoorbeeld zoek op "mediterranse stijl badkamer" vind ik bijna alle plaatjes die ik via duckduckgo vind allemaal prima. Hetzelfde qua woonkamers of keukens. Ik vind alles wel best. Ik wil gewoon een grote gootsteen zodat er een grote pan in past, en ik wil dat de kraan niet dusdanig gemaakt is dat er geen pan onder past, ik wil een afzuiging naar buiten, dus geen gekut met filters e.d. en ik wil een fatsoenlijk ruime kookplaat en oven. Hoe het uitziet zal mij worst wezen, zolang het niet zo'n lelijke donkere keuken wordt. Ik moet dingen visueel zien en dan kan ik zeggen of ik het leuk vind. Het enige wat ik kan zeggen is dat ik echt totaal niet hou van donkere en "veilige" kleuren, mag best een beetje leven in zitten met een fel kleurtje en je moet vooral niet aankomen met grijs/antraciet/zwart/bruin. Licht en hout vind ik wel mooi, maar daar is dan alles meegezegd. Ik zou nooit kans maken om uitgekozen te worden door zo'n programma. Ondanks het programma vermakelijk was om te kijken, begon er veel te irriteren....
- er lijken alleen maar mensen uitgekozen te worden die een randstad-salaris hebben; ik zie vrij weinig terugkomen in de lower middenklasse categorie 200-300K en het is altijd in een bekende "hollandse" buurt/stad (nooit Groningen of Limburg, en áls, dan is het een bekende - en dure - plaats zoals Roermond ofzo)
- er wordt ALTIJD gevraagd voor meer geld onder de noemer "jullie zijn onrealistisch in jullie wensen, er moet meer geld bij" en ook iedere keer lukt het het stelletje om "effe" 30K erbij te doen. Ik vraag me af wat zij aan het programma doorgeven wat hun budget is
- er worden geen mensen uitgekozen die niet echt voorkeuren hebben en alles wel ok vinden, zolang het maar functioneel is. Hierdoor is buiten kozijnen en dakisolatie nooit focus op verdere verduurzaming, maar alleen uiterlijk. Volledig bruikbare keuken en sanitair wordt hoe dan ook eruit gesloopt en dat is jammer.
- heel vaak worden mensen opgescheept met een huis buiten hun lokatiewens en lokatie is toch vaak één van de prio-1-wensen zeg maar
- Mijn allergrootste ergernis: de styling/deco: ik zal niks zeggen over de stem van Roos en haar schtick dat iets "heel tof" is, maar wat me wel gigantisch stoort is dat ze werkelijk vindt dat ze inspirerend en creatief bezig is als ze de zoveelste mass-produced bijenkorf prullaria in huis dropt wat zogenaamd "het Bali-gevoel" naar de woonkamer moet brengen, echt

Het programma vtwonen - weer verliefd op je huis is nog veel erger qua styling. Daar weten ze de mijns inziens al vaak mooie inrichting compleet te verzieken door structuurbehangetjes dat lijkt op slangenleer, of dat ze een lichte keuken omtoveren naar pvc-antraciet. Wat eerst een lichte woonkamer is, wordt ineens een donker en kleurloos hol wat dan goed gemaakt zou moeten worden met een stalen doorkijkdeur.
Geen idee wat er in het contract staat wat stelletjes uiteindelijk moeten ondertekenen, maar het zou mij niks verbazen als daar in staat dat je niet zichtbaar op camera ontevreden mag zijn en dat je je volledig moet overgeven aan wat ZIJ willen dat er gebeurt. Ik zou er niet raar van opkijken dat de tranen die vloeien eigenlijk tranen zijn van teleurstelling en frustratie en dat de mensen helemaal niet blij zijn ermee.
[ Voor 5% gewijzigd door Deathchant op 20-12-2021 13:05 ]
Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar
Je opent met dat je alles wel prima vindt, maar komt vervolgens met een lijst vrij specifieke eisen waar het wel en niet aan moet voldoen en sluit af met dat je waarschijnlijk ontevreden zult achterblijven
Het traject van vragen om extra budget is ook gewoon zoals het doorgaans 'in het echt' gaat
[ Voor 6% gewijzigd door naitsoezn op 20-12-2021 13:28 ]
't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht
Wel overwogen en ook gedaan. Ze worden simpelweg overspoeld met aanmeldingen. En zoals dat gaat bij figureren maar ook andere tv programma's zijn ze wel van het typecasten. Het geeft nu eenmaal leukere tv als je zit met een jong stel met baby op komst in een twee kamer appartement. Dan dat je voor een single Tweaker met aandacht voor pv installatie, vloerverwarming, warmtepomp en smart home gaat. Zoals Bob zegt: je bent geld kwijt aan dingen die je niet ziet.Deathchant schreef op maandag 20 december 2021 @ 12:54:
Heeft iemand van jullie ooit overwogen om zich op te geven voor dit programma?
En dan kan Roos met Eijerkamp niet los op een leuke inrichting, kan Bob en Sanisale niet los op de schuifpui, nieuwe keuken en badkamer. Het blijft een sponsorprogramma. Er is slechts een stel: lookalike Giel Belen met Stine lookalike met samengesteld gezin geweest waar ze wel wat deden qua verduurzamen. Ook omdat dat hun primaire woonwens was.
Met mijn budget word ik niet uit gekozen. Dan zullen ze moeten shoppen in de categorie bouwval en daar dan 100k aan moeten verbouwen en kan Roos shoppen in de kringloop en niet bij Eijerkamp. Laat staan dat traprenovatie, Sanisale of die uitvaartbegeleidster van de Kwantum gordijnen kan komen ophangen.
Dus tja: ik blijf nog lekker kijken naar het vaste format want bingokaart. Maar meer als inspiratie of hoe ik mijn badkamer en keukenblok dus vooral niet wil hebben. Doe mij maar landelijk industrieel, dat past alleen niet in het visgraat/Hongaarse punt, hotel chique vibe.
Als iemand anders een interieur moet 'verzinnen', dan is het vrij gevaarlijk om geen veilige kleuren te kiezen. Met een fel kleurtje kun je algauw een verkeerde felle kleur hebben. En dan ben je nog verder van huis, als je hele woning op zo'n 'extreme' kleur is ingericht. Daarom zal zo'n programma eerder kiezen voor iemand die een 'veilige' smaak heeft. Als je dan verkeerd zit, zit je in elk geval niet heel erg verkeerd en heb je in elk geval iets van de huidige mode waar je waarschijnlijk wel aan zult wennen.Deathchant schreef op maandag 20 december 2021 @ 12:54:
Het enige wat ik kan zeggen is dat ik echt totaal niet hou van donkere en "veilige" kleuren, mag best een beetje leven in zitten met een fel kleurtje en je moet vooral niet aankomen met grijs/antraciet/zwart/bruin.
Het zijn vaak mensen die al een woning hebben en naar een doorstroomwoning zoeken. Die hebben een tijdje een woning gehad en weten wat daarin wel en niet beviel, dat maakt het makkelijker om de wensen te benoemen. Bij die doorstromers is er vaak (zeker in de randstad) een forse overwaarde uit de vorige woning. Dat bovenop de paar ton die je met een modaal inkomen al kunt lenen en je zit al snel richting half miljoen aan budget. Daar hoef je dus geen randstad-salaris voor te hebben, een koophuis met overwaarde is dan al voldoende.- er lijken alleen maar mensen uitgekozen te worden die een randstad-salaris hebben; ik zie vrij weinig terugkomen in de lower middenklasse categorie 200-300K en het is altijd in een bekende "hollandse" buurt/stad (nooit Groningen of Limburg, en áls, dan is het een bekende - en dure - plaats zoals Roermond ofzo)
Dat is ook één van de manieren waarop ze tot een 'verrassende' keus kunnen komen. Als huizenzoeker heb je waarschijnlijk al een paar jaar de markt in de voor jou bekende buurten in de gaten gehouden. En dat levert dus in de regel niets op (anders zat je niet in dat programma...). Daarom kijkt dat programma outside the box, bijvoorbeeld in andere buurten.- heel vaak worden mensen opgescheept met een huis buiten hun lokatiewens en lokatie is toch vaak één van de prio-1-wensen zeg maar
Lijkt mij voor het doel prima: een nette woning voor iemand van wie je de smaak niet zo goed kent. Dan kun je beter een voorzichtige basis nemen, die je vervolgens als koper zelf op bepaalde punten relatief makkelijk zelf kunt aanpassen. Als de basis maar goed of 'rustig' is.Alle huizen bij kzk worden op dezelfde manier gestyled; buiten de bijna verplichte schuifpui + stalen deuren + visgraatvloeren, worden de huizen allemaal gestyled als oncreatieve, grijze/antraciete, modderkleurige maar vooral donkere eenheidsworst. Als het saaie grijze dan een kleine hint van mintgroen erin heeft dan is het al gedurfd.
Maar je geeft zelf een aantal goede argumenten waarom je niet aan dat programma mee zou moeten doen. Ik heb zelf ook vrij 'eigen' wensen bij het zoeken en zou daarom ook niet zo'n programma inschakelen. Maar als je simpelweg op zoek bent naar een leuke eengezinswoning waar je met je gezinnetje weer een tijd vooruit kunt (zoals meer dan de helft van de woningzoekers...), dan lijkt het me een prima programma om tot een woning te kunnen komen.
Al 14 jaar woont het rustig hier en ineens krijg je in april 2021 buren (met 3, soms 4 kids en hond) die totaal geen besef hebben van de gevolgen van hun gedrag op de hele straat, en ze geven er ook niks om (herhaaldelijk gesprekken gehad en 0 verbetering). Dus dan kun je je voorstellen dat de druk om nou toch eens een huis te vinden flink oploopt. Maar soms moet je dingen ook losser laten voordat het naar je toe kan komen. Dus voorlopig "weerstaan" we de verleiding om a) xx-duizend euro te overbieden (dat geld hebben we gewoon niet ondanks ik wel wat gespaard heb) en b) aan KZK mee te doen
We beseffen ons wat we wél nog hebben, maar het is niet genoeg meer, en tegen de buren valt niet op te mediteren helaas...
Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar
Waarmee ik wil zeggen: Als je het he-le-maal niets vind, qua locatie, qua woningtype, qua buurt, etc., dan kun je ook zo weer van die woning af. Zet hem te koop en je kunt nieuwe kopers blij maken met een instapklaar huis. Hou je er waarschijnlijk nog een stukje overwaarde aan over ook
Zit je alleen wel nog steeds met het probleem dat je geen geschikte woning hebt, maar als dat je tegenhoudt om het huis weer direct te koop te zetten dan is het misschien ook niet zo'n heel slechte koop
[ Voor 9% gewijzigd door naitsoezn op 20-12-2021 17:37 ]
En hoezo is het interieur altijd 'saai'? Een tijdje geleden is er een huis opgeleverd waar de woonkamer van binnen bijna helemaal roze was

Uiteindelijk zullen ze altijd redelijk veilig houden (of je moet expliciet iets aangeven), de laatste VT Woonmagazine toepassen is natuurlijk redelijk veilig aangezien dat een brede groep mensen aanspreekt (dezelfde reden waarom een VW Golf zo populair is, dodelijk saai maar lekker veilig).
Zelf zou ik ook liever zien dat ze wat meer inzetten op verduurzaming van een woning (om te laten zien wat er allemaal mogelijk is) i.p.v. de zoveelste visgraatvloer en glazen achterpui met zwarte kozijnen. Daar heb je IMO veel meer aan.
[ Voor 14% gewijzigd door -tom-562 op 20-12-2021 16:51 ]
Vaak bu'j te bang!
Weet niet hoe gescript hier gebruikt word. Als dat inhoud dat tekst letterlijk vaststaat van iedereen dan niet als ermee wordt bedoeld dat het allemaal ernstig gestuurd en gemanipuleerd wordt dan zeker wel. Je bent naief als je denkt dat tv echt is. Er is echt veel en veel minder echt dan je denkt.Rzaan schreef op zaterdag 1 januari 2022 @ 18:51:
[...]
Ik vind dat zeer vermakelijke TV.
'Kopen zonder Kijken' is overigens niet gescript, maar dit terzijde.
Net zo min als eerder 'Voor Hetzelfde Geld' dat was.
Ook al die stylingprogramma's van VT-wonen vind ik geinig.
Er is zelfs een verbouwingsprogramma op met Patty Brard, dat ik interessant vind. Patty mag wegblijven, maar de verbouwing vind ik leuk.
Wat versta jij onder scripten? Een goede bekende van mij werkt mee aan de productie van Kopen zonder kijken (ik heb zelf inmiddels al wat beelden gezien van het volgende seizoenocrammarco schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 09:50:
[...]
Weet niet hoe gescript hier gebruikt word. Als dat inhoud dat tekst letterlijk vaststaat van iedereen dan niet als ermee wordt bedoeld dat het allemaal ernstig gestuurd en gemanipuleerd wordt dan zeker wel. Je bent naief als je denkt dat tv echt is. Er is echt veel en veel minder echt dan je denkt.
Maar ze gaan in het programma wel écht op zoek naar een geschikt huis hoor. Dat staat helemaal niet vooraf vast oid.
Wat ik persoonlijk het meest bezwaarlijk vind aan dit soort programma's is dat kijkers op het verkeerde been worden gezet qua kosten. De budgetten die gehanteerd worden zijn totaal onwerkelijk, doordat het arbeidsloon ongetwijfeld niet in rekening wordt gebracht. Je kan nou eenmaal niet voor 30k een nieuwe badkamer, keuken, schuifpui, dakkapel en warmtepomp betalen. Maar in dit programma blijkbaar wel.
In mijn ogen mag dit wel beter worden benadrukt.
Ook dat soort dingen worden niet exact verteld.
Het is grotendeels mijn werk en er is inderdaad veel gescript op TV.ocrammarco schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 09:50:
[...]
Weet niet hoe gescript hier gebruikt word. Als dat inhoud dat tekst letterlijk vaststaat van iedereen dan niet als ermee wordt bedoeld dat het allemaal ernstig gestuurd en gemanipuleerd wordt dan zeker wel. Je bent naief als je denkt dat tv echt is. Er is echt veel en veel minder echt dan je denkt.
Al die programma's op TLC en over pawnshops, war-archeologie en flipprogramma's.
Maar in Nederland komt gescript bij woonprogramma's bijna niet voor.
Is niet nodig, dus waarom zou je een tekstschrijver of een verhalenschrijver inhuren als het niet hoeft? De winstmarge is sowieso al laag.
Dat soms een verhaal door de makers een andere wending gegeven wordt (door een probleem uit te vergroten) of iemand zo in de montage naar voren laten komen dat je alleen maar de bitchy kant van iemand ziet... ja.
Maar dat maakt het nog niet gescript.
In eerdere seizoen werd juist zo gereageerd op de hoge kosten die Bob rekende.sOid schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 10:01:
[...]
Wat ik persoonlijk het meest bezwaarlijk vind aan dit soort programma's is dat kijkers op het verkeerde been worden gezet qua kosten. De budgetten die gehanteerd worden zijn totaal onwerkelijk, doordat het arbeidsloon ongetwijfeld niet in rekening wordt gebracht. Je kan nou eenmaal niet voor 30k een nieuwe badkamer, keuken, schuifpui, dakkapel en warmtepomp betalen. Maar in dit programma blijkbaar wel.
Maar soms is het inderdaad wel dat je denkt 'He, hoe dan?' of 'hoeven die mensen geen kosten koper te betalen?'.
Dus die verkoper heeft zijn huis verkocht voor minder dan hij er eigenlijk voor kon krijgen? Lees ik dit tussen de regels door?MacbookProx schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 10:08:
Had ooit eens een afzegging van een bezichtiging een volgende week, iedereen. Reden waarom was zeer vaag. Uit een Insta post van de verkoper bleek KzK het gekocht te hebben, zonder biedproces. In het programma hadden ze uiteraard ‘gelukkig het hoogste bod’.
Ook dat soort dingen worden niet exact verteld.
De vraag of je nog even 25k bij kan leggen, en dat dan ook nog kan. Dit zijn voorop opgezette geintjes. Het is mij nog nooit gelukt om even 25k er bij te regelen (zeker niet in de prijsklasses die zij aankopen). Kopen zonder kijken weet ik niet precies hoe het loopt maar heelveel andere programmas wel (bijvoorbeeld VTwonen).sOid schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 10:01:
[...]
Wat versta jij onder scripten? Een goede bekende van mij werkt mee aan de productie van Kopen zonder kijken (ik heb zelf inmiddels al wat beelden gezien van het volgende seizoen). Als je met scripten bedoelt dat de makelaar bijvoorbeeld altijd eerst een huis bekijkt die het nooit wordt, of het feit dat altijd dezelfde leveranciers/bouwzaken/etc meewerken: dan inderdaad. Al is dat puur het format.
Maar ze gaan in het programma wel écht op zoek naar een geschikt huis hoor. Dat staat helemaal niet vooraf vast oid.
Met kennis van hoe VTwonen werkt zou het me ook niets verbazen dat die wensenlijsten die besproken worden gestuurd worden van te voren, dat dit aangedikt is (of dat kandidaten iets te enthousiast gemaakt worden van te voren) om daar weer op in te spelen in het programma. Dit bedoel ik met sturen. Hier worden kandidaten ook op uitgezocht.
edit: Wat betreft budgettering vind ik het ook zonde dat ze dat nooit realistisch erbij vertellen, helaas in geen enkel klusprogramma. Zou het eea stuk overzichtelijker maken.
[ Voor 5% gewijzigd door ocrammarco op 04-01-2022 10:37 ]
Daarom mij vraag hoe gescript opgevat word. Bijvoorbeeld VTwonen is in principe niet gescript maar het is zo gestuurd van te voren dat je bijna wel zo zou kunnen noemen in mijn ogen.Rzaan schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 10:28:
[...]
Het is grotendeels mijn werk en er is inderdaad veel gescript op TV.
Al die programma's op TLC en over pawnshops, war-archeologie en flipprogramma's.
Maar in Nederland komt gescript bij woonprogramma's bijna niet voor.
Is niet nodig, dus waarom zou je een tekstschrijver of een verhalenschrijver inhuren als het niet hoeft? De winstmarge is sowieso al laag.
Dat soms een verhaal door de makers een andere wending gegeven wordt (door een probleem uit te vergroten) of iemand zo in de montage naar voren laten komen dat je alleen maar de bitchy kant van iemand ziet... ja.
Maar dat maakt het nog niet gescript.
Je moet natuurlijk ook meubels van Eijerkamp leuk vinden, want dat is de keuze die je hebt.
Bij een programma 'voor hetzelfde geld' zal de redactie ook wel een keuze maken waar wij als kijkers op de bank over kunnen discussiëren. Ze staan in dienst van de kijkers en niet van de bewoners.
Maar teksten en bedachte verhaallijnen (in de zin van 'dan wordt zij kwaad en daar moet jij dan verontwaardigd op reageren' zoals je in Amerikaanse reality ziet) komen in Nederland nauwelijks voor.
Bij Ik Vertrek is ook veel gestuurd, en bij veel andere niet gesponsorde programma's ook.
Gelukkig maar, anders was er geen reet aan.
Dan kan je net zo goed door het raam naar buiten kijken en de TV de deur uitdoen.
Er is juist veel meer echt dan je zou verwachten.
Dat de budgetten niet kloppen is inderdaad hinderlijk.
[ Voor 36% gewijzigd door Rzaan op 04-01-2022 10:46 ]
Ik heb wel eens gehoord dat aan het eind VTwonen alle accessoires weer meeneemt: vazen/bloemen/planten/kaarsen/kandelaars/schilderijen. Ben wel eens benieuwd hoe zo'n (leeggeroofd) huis eruitziet na de opnames...ocrammarco schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 10:39:
[...]
Daarom mij vraag hoe gescript opgevat word. Bijvoorbeeld VTwonen is in principe niet gescript maar het is zo gestuurd van te voren dat je bijna wel zo zou kunnen noemen in mijn ogen.
Maar ook dat is ok, want anders moet je het dressen met alleen maar spullen van de mensen, en dat is vaak niet veel soeps.
Grote bossen bloemen blijven achter, want daar kan je niet veel mee.
Maar die maken een huis wel veel aantrekkelijker bij het draaien.
Waar je ook op moet letten:
De voor en na beelden.
'Voor' is geschoten met daglicht (veel blauw)
'Na' is geschoten met gordijnen dicht en kaars (veel roder)
Dan wordt alles mooier.
Het is niet altijd zo dat weer meegaat. Maargoed je stapt met 3000 euro in en de rest is gratis zoveel moet je niet klagen. Overigens staan de meubels ook altijd op positie voor tv en niet zozeer goed voor dagelijks leven (bijvoorbeeld bank midden in de ruimte want dat ziet er ruimtelijker uit) etcetera.Rzaan schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 10:49:
Klopt, veel gaat weer weg.
Maar ook dat is ok, want anders moet je het dressen met alleen maar spullen van de mensen, en dat is vaak niet veel soeps.
Grote bossen bloemen blijven achter, want daar kan je niet veel mee.
Maar die maken een huis wel veel aantrekkelijker bij het draaien.
Waar je ook op moet letten:
De voor en na beelden.
'Voor' is geschoten met daglicht (veel blauw)
'Na' is geschoten met gordijnen dicht en kaars (veel roder)
Dan wordt alles mooier.
Voor de rest is shoppen in eierkamp niet zo vrij als het lijkt want het is een selectie aan spullen die geselecteerd worden die de tegenstellingen tussen beide versterken. Bij veel shots worden beide partijen uit elkaar gehouden zo zijn de tegenstellingen nog meer te sturen en het sturen van deze tegenstellingen word vanaf dag 1 er in gepraat (je zou het bijna zelf gaan geloven). Zonder tegenstellingen is het natuurlijk niet interessant
Wat betreft trap bekleding (wat ik vaak nog verminking vind maar dat terzijde) je kan aangeven wat ze niet mogen aanraken dus je kan je trap opgeven
Toch ligt bij Kopen Zonder Kijken het emotionele 'format' veel meer vast dan bij Ik Vertrek, en dat doet het programma geen goed. Het koppel (je ziet nooit een IT'er van 50 die nog bij z'n moeder woont) moet fotogeniek zijn, zeker niet te arm maar ook niet te rijk. Door die beperkingen wordt er eigenlijk elke aflevering hetzelfde huis op dezelfde manier verbouwd (rijtjeshuis want koters op komst/groei, dakkapel, uitbouw). De verbouwing lukt altijd (nooit een aannemer die wegloopt of ondeugdelijk werk oplevert), en eindigt met een payoff waarbij het jonge koppel "ooh" en "ahh" roepend door het pand loopt.Rzaan schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 10:41:
Bij Ik Vertrek is ook veel gestuurd, en bij veel andere niet gesponsorde programma's ook.
Gelukkig maar, anders was er geen reet aan.
Dan kan je net zo goed door het raam naar buiten kijken en de TV de deur uitdoen.
Er wordt nog gepoogd om iets van een spanningsboog toe te voegen door het koppel een soort speurtocht te laten doen naar het nieuwe huis, maar dat is denk ik leuker voor de deelnemers dan voor de kijkers.
Het is RTL4 en met die kandidaten kan de beoogde doelgroep zich identificeren.CVTTPD2DQ schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 11:46:
[...]
Toch ligt bij Kopen Zonder Kijken het emotionele 'format' veel meer vast dan bij Ik Vertrek, en dat doet het programma geen goed. Het koppel (je ziet nooit een IT'er van 50 die nog bij z'n moeder woont) moet fotogeniek zijn, zeker niet te arm maar ook niet te rijk. Door die beperkingen wordt er eigenlijk elke aflevering hetzelfde huis op dezelfde manier verbouwd (rijtjeshuis want koters op komst/groei, dakkapel, uitbouw).
Dat doet het programma zeker wel goed.
Hoort steeds bij de best scorende programma's op die zender en op de betreffende avond.
De adverteerders en sponsors zijn er superblij mee.
Dat je het programma niet leuk hoeft te vinden is iets anders.
Maar het is heel goed gemaakt, scoort goed en blijft goed verkopen. Dus een goed programma. Wat iets anders is als 'leuk' 'informatief' 'gezellig'.
Klopt, later verkoopprijs opgezocht en dat lag minimaal boven de vraagprijs. We hebben het niet bezocht, maar dit was een van de huizen met minimale verbouwing noodzakelijk. Er is gerust 30k voor lief genomen om marginaal in een programma te zitten ipv 2 weken later het biedproces af te wachten. Onbegrijpelijk.Rzaan schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 10:32:
[...]
Dus die verkoper heeft zijn huis verkocht voor minder dan hij er eigenlijk voor kon krijgen? Lees ik dit tussen de regels door?
Geheel ter zijde: zelf enkele maanden later een huis weten te kopen dat veel leuker is. Achteraf dus blij met deze gang van zaken geweest.
Ik vermoed dat er in zo'n geval ook kosten die normaal voor de rekening van de koper (programma) zijn door het programma betaald zullen worden (bv makelaarskosten/notariskosten) en er wellicht direct zonder voorwaarden geboden word.MacbookProx schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 12:09:
[...]
Klopt, later verkoopprijs opgezocht en dat lag minimaal boven de vraagprijs. We hebben het niet bezocht, maar dit was een van de huizen met minimale verbouwing noodzakelijk. Er is gerust 30k voor lief genomen om marginaal in een programma te zitten ipv 2 weken later het biedproces af te wachten. Onbegrijpelijk.
Geheel ter zijde: zelf enkele maanden later een huis weten te kopen dat veel leuker is. Achteraf dus blij met deze gang van zaken geweest.
De kritiek op de kosten van Bob lagen niet zozeer in de kosten zelf. De kritiek was meer op de manier waarop Bob met het budget omging. Heb je een budget van 50k, dan kon je er vergif op innemen dat Bob een verbouwing bedacht van een ton en dat je alsnog 50k erbij moest zien te vinden.Rzaan schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 10:30:
[...]
In eerdere seizoen werd juist zo gereageerd op de hoge kosten die Bob rekende.
Maar soms is het inderdaad wel dat je denkt 'He, hoe dan?' of 'hoeven die mensen geen kosten koper te betalen?'.
Dat laatste vraag ik met af. Het is volgens mij ook een keer voorgekomen dat mensen de hypotheek niet (volledig) rond kregen en dat ze alsnog naar een goedkoper huis moesten zoeken. (Volgens mij zelfstandigen waarbij de cijfers iets vertekend waren of zo.) Al kan het ook zijn dat dit een vooropgesteld plan van het programma was.Puc van S. schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 12:13:
[...]
Ik vermoed dat er in zo'n geval ook kosten die normaal voor de rekening van de koper (programma) zijn door het programma betaald zullen worden (bv makelaarskosten/notariskosten) en er wellicht direct zonder voorwaarden geboden word.
Dat is overigens niet alleen leuker voor het programma. Vaak is het toch zo dat je bij het kijken naar spullen in het achterhoofd hebt wat je partner leuk vindt en daar (te) veel rekening mee houdt. Dan is het ook wel eens goed om 'gedwongen' te worden om echt je eigen smaak te volgen. En minder rekening te houden met wat je partner mooi vindt of met datgene waarvan je denkt dat je partner het leuk vindt. Met een iets frissere blik die 'extremen' open leggen kan best verhelderend werken.ocrammarco schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 10:55:
[...]
Voor de rest is shoppen in eierkamp niet zo vrij als het lijkt want het is een selectie aan spullen die geselecteerd worden die de tegenstellingen tussen beide versterken. Bij veel shots worden beide partijen uit elkaar gehouden zo zijn de tegenstellingen nog meer te sturen en het sturen van deze tegenstellingen word vanaf dag 1 er in gepraat (je zou het bijna zelf gaan geloven). Zonder tegenstellingen is het natuurlijk niet interessant
Qua verduurzaming: Ik snap dat SaniSale/Eijerkamp/etc daar niet voor betalen maar je maakt mij niet wijs dat ze een partij als Feenstra (om even willekeurige een grote te noemen) niet zover kunnen krijgen om bij te springen.
Waarom zouden die? Volgens mij zitten die installatiebedrijven al behoorlijk vol met werk en zitten ze op dit moment helemaal niet te wachten op extra klanten. En willen ze daar al zeker niet de portemonnee voor trekken.Caayn schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 12:24:
Qua verduurzaming: Ik snap dat SaniSale/Eijerkamp/etc daar niet voor betalen maar je maakt mij niet wijs dat ze een partij als Feenstra (om even willekeurige een grote te noemen) niet zover kunnen krijgen om bij te springen.
Dat is waar maar gaat dit niet ook op voor andere partijen die meewerken?Rubbergrover1 schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 12:33:
[...]
Waarom zouden die? Volgens mij zitten die installatiebedrijven al behoorlijk vol met werk en zitten ze op dit moment helemaal niet te wachten op extra klanten. En willen ze daar al zeker niet de portemonnee voor trekken.
Zelf ben ik flink bezig met mijn eigen huis en het is overal, met uitzondering van dozenschuivers, achteraan aansluiten in een lange wachtrij.
Mijn cv ketel specialist heeft pas in april tijd voor onderhoud als je nú belt én je al klant bent. Anders word je gewoon afgewezen.Caayn schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 12:24:
Het bingokaart gehalte dat het programma heeft is inderdaad jammer. Ik kan mij van eerdere seizoenen iets meer variatie herinneren, echtpaar met een groot vrijstaand huis opzoek naar iets nieuws bijvoorbeeld, maar misschien herinner ik mij dat verkeerd.
Ze hebben het kneiterdruk
PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west
Wat mij stoort is dat er meestal geen cent wordt uitgegeven aan verduurzaming van een woning. Het moet allemaal maar mooi en m2's toevoegen etc. Maar er zal niemand zeggen, de vloer is helemaal niet geïsoleerd, dat doen we eerst even voordat we verder gaan, kost 1500 euro maar daar heb je de rest van je leven plezier van. Laten we de spouwmuren extra isoleren, voor 1200 euro is dat gebeurd en dat scheelt behoorlijk in de stookkosten.sOid schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 10:01:
[...]
Dat zou standaard in elke show moeten zitten ipv van elke keer weer die lelijke trapbekleding van leer met lampjes.
Veroordeel niet, verwonder u slechts
Mee eens. Gebeurt indd alleen als kandidaten dat aangeven.No Hands schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 20:27:
[...]
Wat mij stoort is dat er meestal geen cent wordt uitgegeven aan verduurzaming van een woning. Het moet allemaal maar mooi en m2's toevoegen etc. Maar er zal niemand zeggen, de vloer is helemaal niet geïsoleerd, dat doen we eerst even voordat we verder gaan, kost 1500 euro maar daar heb je de rest van je leven plezier van. Laten we de spouwmuren extra isoleren, voor 1200 euro is dat gebeurd en dat scheelt behoorlijk in de stookkosten.
Dat zou standaard in elke show moeten zitten ipv van elke keer weer die lelijke trapbekleding van leer met lampjes.
Maar goed, zo'n programma is sowieso niet duurzaam. Er worden regelmatig prima badkamers of keukens verwijderd, puur omdat het de smaak van de kandidaten niet is. Al komt dat natuurlijk ook vaak voor bij gewone particulieren die een huis kopen.
Datzelfde geldt natuurlijk voor de keukenboeren en aannemers, en ik vermoed dat de interieurwinkels het ook niet slecht doen.Rubbergrover1 schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 12:33:
Waarom zouden die? Volgens mij zitten die installatiebedrijven al behoorlijk vol met werk en zitten ze op dit moment helemaal niet te wachten op extra klanten. En willen ze daar al zeker niet de portemonnee voor trekken.
De echte waarde voor de adverteerders van dit soort programma's is natuurlijk dat ze de lat continu hoger leggen. Als iedereen in zo'n programma een kokendwaterkraan krijgt, dan wordt het voor mensen vanzelfsprekend dat hun "oude" keuken zonder kokendwaterkraan niet meer bij de tijd is.
Ik vind dat nog het meest realistisch aan het geheel eerlijk gezegdocrammarco schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 10:34:
[...]
De vraag of je nog even 25k bij kan leggen, en dat dan ook nog kan. Dit zijn voorop opgezette geintjes. Het is mij nog nooit gelukt om even 25k er bij te regelen (zeker niet in de prijsklasses die zij aankopen).