Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shadowhawk00
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 11-05-2024
Even leuk voor de discussue, ik kwam deze op FB tegen ( nee ik kijk het programma zelf niet )

https://www.linda.nl/nieu...HpbcBpGvLHIORL1vjYQBqJ79o

Maar blijkbaar stel van <30 samen een huis gekocht.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Rubbergrover1
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 20:55
Shadowhawk00 schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 14:30:
Even leuk voor de discussue, ik kwam deze op FB tegen ( nee ik kijk het programma zelf niet )

Nou, die Bob mag anders ook wel eens in de spiegel kijken. Bij nagenoeg iedere woning voor hij standaard de keuken en badkamer er uit en het liefst komt er natuurlijk een uitbouw. Willen de kopers dat? O, die vinden het vast wel prachtig. Maar ze zullen het minder prachtig vinden dat Bob daarvoor standaard enkele 10k over het budget gaat.

Hoezo 'jullie generatie wil te veel' terwijl je zelf juist steeds veel te veel wil verbouwen.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 19:16

Is best een vermakelijk programma hoor d:)b

Vrijwel iedere aflevering (het zijn dit seizoen so far allemaal starters 25-30 volgens mij) komt makelaar Alex terug met 'jullie eisen zijn te moeilijk, dit kan ik niet vinden'. Zo was er eentje die per se een ligbad wou, dat soort dingen. Zoektochten die maanden duren, talloze concessies worden er gedaan in die fase.
Uiteindelijk kopen ze een bouwval waar voor tienduizenden euro's aan verspijkert wordt (op kosten van de productie en het marketingbudget van de merken die duidelijk in beeld komen). En dan kan het allemaal net.

Behalve bij deze aflevering. Zij bleken een prima budget te hebben voor een 'normale' gezinswoning en die hebben ze op het einde ook gewoon gekregen. Een huis waar eigenlijk helemaal geen verbouwing in nodig was (maar dat moet natuurlijk wel, anders krijgen de partners niet genoeg product placement).

Er zijn 0 'darlings gekilled' in de hele aflevering, wat echt een unicum is in het hele programmaconcept. Zij hebben veel meer gekregen dan wat ze wouden, en zijn (in tegenstellig tot voorgaande afleveringen) enorm dankbaar geweest.
Des te opvallender dat boomer Bob toch nog eventjes de verwendheid van de millenial moet benadrukken, vond ik dus. Niet persoonlijk, maar dan maar de gehele generatie. En ook des te gekker dat Linda (da's dan weer iets wat ik niet kijk) juist die citaat eruit pikt.

NVM, ook 'mede mogelijk gemaakt door' partner, wil natuurlijk wel dat starters hun eisen alsmaar verder naar beneden stellen, anders kunnen ze geen huizen verkopen. Of denk ik dan iets te conspiracy? :)

[ Voor 5% gewijzigd door Richh op 06-10-2021 14:49 ]

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Rubbergrover1 schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 14:41:
[...]
Nou, die Bob mag anders ook wel eens in de spiegel kijken. Bij nagenoeg iedere woning voor hij standaard de keuken en badkamer er uit en het liefst komt er natuurlijk een uitbouw. Willen de kopers dat? O, die vinden het vast wel prachtig. Maar ze zullen het minder prachtig vinden dat Bob daarvoor standaard enkele 10k over het budget gaat.

Hoezo 'jullie generatie wil te veel' terwijl je zelf juist steeds veel te veel wil verbouwen.
Tja: inherent aan het programma. Die sani/keukensale en Eijerkamp willen hun promotie hebben als sponsors. Maar wel eens: juist in deze aflevering was de woning zoals Alex zei: instapklaar. Kortom: inpakken die boel en verhuizen maar.

Toch verbrassen ze dan 55k budget aan uitbouw, badkamer vernieuwen ipv iets met een PV installatie of warmtepomp te doen. Dat hebben ze slechts bij 1 stel gedaan die dat op prio #1 hadden.

Ik kijk graag naar het programma en ja de sneer van Bob was terecht. Een jong stel nog net niet nat achter de oren zonder kinderen krijgen het huis aangereikt zonder moeite. Niks niet iets van een 'wooncarriere' bij nodig. Of stapsgewijs de woning eigenhandig aanpakken. Tegelijkertijd komt Bob vrijwel altijd om meer verbouwbudget vragen voor de onvermijdelijke uitbouw, taats deuren, visgraat vloertje.

Ik zou ze eens willen zien op een low budget. Dus categorie 200 tot 250k. Maarja dan hou je niks over om überhaupt mee te verbouwen dus levert geen Roos die bij Eijerkamp winkelt op.

Als er trouwens een moment is om van HRA af te stappen is het wel met deze lage rentes. Doe dat met een overgangsrecht tot 2031 waarbij je jaarlijks 10% minder hra geeft. Vanaf 2032 kun je dan op elke hypotheeklening die dan afgesloten wordt geen HRA meer terug krijgen oid. Ze kunnen het ook regelen met de maximale leengrens van 106% naar 100% dus waarom niet ook met de HRA.

Acties:
  • +18 Henk 'm!

• Shadow_Agent
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 22:55

Shadow_Agent

Do { Ping } while ( LOL )

Ik denk met alle respect niet dat we Kopen zonder Kijken als maatstaf moeten aanhouden voor realistische verbouwingen en met name de kosten hiervan. Ik zie TeamBob geregeld de halve keet verbouwen voor 30k, dit is natuurlijk volstrekt niet representatief als je dit als gewone sterveling moet laten doen. Kosten zijn een veelvoud, enkel omdat het programma zo zwaar gesponsord wordt kan dit op deze manier. Het zijn ook praktisch altijd dezelfde punten die ze doen: keuken, badkamer, trap (al zie ik die de laatste weken niet meer), bank, uitbouw, pui. In het vorige seizoen kwam standaard de zwarte deuren erin (walgelijk lelijk maar dat is mijn mening ;) )

Zoals hierboven ook door @Joosie200 genoemd is het nooit een PV installatie of een warmtepomp of boiler. Daar is waarschijnlijk geen sponsor voor ;)

Verder wel vermakelijk programma hoor, al moet ik die van agelopen maandag nog kijken

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nuevocasa
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 12-06 13:37
Shadow_Agent schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 16:18:
Ik denk met alle respect niet dat we Kopen zonder Kijken als maatstaf moeten aanhouden voor realistische verbouwingen en met name de kosten hiervan. Ik zie TeamBob geregeld de halve keet verbouwen voor 30k, dit is natuurlijk volstrekt niet representatief als je dit als gewone sterveling moet laten doen. Kosten zijn een veelvoud, enkel omdat het programma zo zwaar gesponsord wordt kan dit op deze manier. Het zijn ook praktisch altijd dezelfde punten die ze doen: keuken, badkamer, trap (al zie ik die de laatste weken niet meer), bank, uitbouw, pui. In het vorige seizoen kwam standaard de zwarte deuren erin (walgelijk lelijk maar dat is mijn mening ;) )

Zoals hierboven ook door @Joosie200 genoemd is het nooit een PV installatie of een warmtepomp of boiler. Daar is waarschijnlijk geen sponsor voor ;)

Verder wel vermakelijk programma hoor, al moet ik die van agelopen maandag nog kijken
Ik heb toch regelmatig de hybride warmtepomp/CV ketel van Remeha langs zien komen. Of was dat vorig seizoen?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Navi
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Het verbouwingsbudget kun je inderdaad gerust x2 doen bij dat programma, dat kan nooit uit voor het bedrag wat ze noemen.

Keuken, badkamer, uitbouw + schuifpui, alle kamers geverfd, nieuwe vloeren, zonwering en meubels voor 30k, soms installeren ze ook nog een geheel nieuwe trap of dakkapel, riiiiight :)

[ Voor 43% gewijzigd door Navi op 06-10-2021 16:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Richh
Joosie200 schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 15:56:
[...]

Tja: inherent aan het programma. Die sani/keukensale en Eijerkamp willen hun promotie hebben als sponsors. Maar wel eens: juist in deze aflevering was de woning zoals Alex zei: instapklaar. Kortom: inpakken die boel en verhuizen maar.

Toch verbrassen ze dan 55k budget aan uitbouw, badkamer vernieuwen ipv iets met een PV installatie of warmtepomp te doen. Dat hebben ze slechts bij 1 stel gedaan die dat op prio #1 hadden.
Hey, als ik dát team kon laten verbouwen met marketinggeld van de leveranciers, dan had ik er ook zoveel mogelijk tegenaan gesmeten. Je krijgt het er in dit geval driedubbel uit.
Ik kijk graag naar het programma en ja de sneer van Bob was terecht. Een jong stel nog net niet nat achter de oren zonder kinderen krijgen het huis aangereikt zonder moeite. Niks niet iets van een 'wooncarriere' bij nodig.
Nou ehm... het was niet per se hun om een afgemaakt huis te kopen, dat is niet de reden die ze naar het programma hadden gecommuniceerd. De reden was dat zij lastig konden kiezen.
Zonder moeite? Er is toch ruim 4 ton overgemaakt met dito hypotheek, da's ook niet voor ieder jong stel weggelegd. Ze hebben simpelweg geluk gehad dat hun aanmelding erdoor is gekomen, want zij zijn echt niet de enige die met kzk mee willen doen.

Dat deze jonge mensen verstandig genoeg zijn om een woning 'voor de lange termijn' te kopen nu de rentes zo laag zijn, en daarom hun 'wooncarriere' zo kort mogelijk willen houden? Daar zouden we ze voor moeten prijzen. Alleen maar verstandig d:)b

Maar dat wordt bij dit NVM-programma nooit gezegd... die hebben liever dat we het normaal vinden om zoveel mogelijk te betalen voor zo klein mogelijke huisjes. Want ook dát brengt de woningmarkt weer van het slot op korte termijn... op lange termijn echter een fors probleem voor de tophypotheken op een krappe bovenwoning.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• big bang
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 23:56
Richh schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 16:28:
[...]

Maar dat wordt bij dit NVM-programma nooit gezegd... die hebben liever dat we het normaal vinden om zoveel mogelijk te betalen voor zo klein mogelijke huisjes. Want ook dát brengt de woningmarkt weer van het slot op korte termijn... op lange termijn echter een fors probleem voor de tophypotheken op een krappe bovenwoning.
Bovendien zou de NVM het liefst zien dat we elk jaar van woning wisselen. En elk jaar 1,5% aan de makelaar overmaken.

De NVM is voor de huizen(ver)kopers als de Bovag voor de autokoper. Niet een partij om serieus te nemen. Ze zijn er voor de makelaars (en da's prima, maar pretenderen soms anders).

It's time to play the music, it's time to light the lights

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• GAIAjohan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01:09
[...]

Inderdaad. Alsof ze überhaupt geen wensen meer mochten hebben. Hadden ze het huis zelf zo gekocht hadden ze misschien wel 5 jaar met die bestaande badkamer en keuken gedaan.

Verder zijn sommige reacties die ik op Twitter las ronduit treurig. “Zo’n groot huis als eerste huis en dat vóór je 30e!” Kuch… nou bijzonder hoor? Meesten die ken hebben wel voor hun 30e een eigen woning, soms zelfs tweekapper of vrijstaand…

“Vroeger deden we alles in stapjes, flatje, rijtjeshuis etc” weet niet wanneer hun vroeger was, maar elke keer verhuizen is ook duur, liever in 1x iets goeds..

“4ton wat duur” - maar nog altijd goedkoper per maand dan een huurflatje

“Wat een wensen hebben zijn” - ja mag dat niet als je 4 ton besteedt?

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
[...]

Hey, als ik dát team kon laten verbouwen met marketinggeld van de leveranciers, dan had ik er ook zoveel mogelijk tegenaan gesmeten. Je krijgt het er in dit geval driedubbel uit.
Klopt, feitelijk regelen ze voor je een complete make over van een bestaande woning. Voor een bedrag waar je het zelf niet voor kunt regelen met de tarieven van timmermannen/metselaars/loodgieters.
[...]
Nou ehm... het was niet per se hun om een afgemaakt huis te kopen, dat is niet de reden die ze naar het programma hadden gecommuniceerd. De reden was dat zij lastig konden kiezen.
Zonder moeite? Er is toch ruim 4 ton overgemaakt met dito hypotheek, da's ook niet voor ieder jong stel weggelegd. Ze hebben simpelweg geluk gehad dat hun aanmelding erdoor is gekomen, want zij zijn echt niet de enige die met kzk mee willen doen.

Dat deze jonge mensen verstandig genoeg zijn om een woning 'voor de lange termijn' te kopen nu de rentes zo laag zijn, en daarom hun 'wooncarriere' zo kort mogelijk willen houden? Daar zouden we ze voor moeten prijzen. Alleen maar verstandig d:)b
Mwah: ja 400k is veel geld. Maar die opmerking zag ik ook vaak voorbij komen. Waar doen ze het van? Nou ik verdien modaal en kan al 200k regelen op 1 inkomen. Werk beide full time voor modaal inkomen en je bent er al. Geen jubelton voor nodig.

En ja mee eens. Een woning koop je niet voor een jaar. Maar voor een langere tijd dat je ergens wilt blijven wonen ivm werk/familie. Dus ik vind het niet gek dat ze een woning op de groei kopen. Beter mee verlegen dan om verlegen. Scheelt je verhuizen mochten ze bij kans een drieling krijgen zodra ze denken aan gezinsuitbreiding..
[...]
Precies waarom ik een soortgelijke insteek heb. Als ik overga tot kopen (ben me aan het oriënteren) dan heb ik ook liever een huis met mogelijkheden. Er komt vanzelf een moment van laagconjuctuur. Dan zit ik liever in een woning met teveel ruimte dan te weinig. Je merkt het aan de omslag naar thuiswerken. Voor extra werkkantoortje aan huis. Maar wanneer gezinsuitbreiding niet op de planning staan is het handig om alvast die extra potentiële kinderkamer in huis te hebben.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Rubbergrover1
Joosie200 schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 15:56:
[...]

Ik kijk graag naar het programma en ja de sneer van Bob was terecht.
Ik kijk het ook regelmatig, maar erger me dan vaak aan de keuzes die juist Bob maakt. Vooral als het niet meteen een bouwval/kluswoning is. Situatie is dan bijvoorbeeld: budget is 20k en het huis heeft een prima keuken en sanitair van 5-10 jaar oud. Maar Bob wil dat natuurlijk niet erin laten, die wil een nieuw sanitair en een nieuwe keuken van de sponsors. En dan zijn ze al ongeveer door het budget heen en wordt nog even een potje geld bij de kopers losgepraat, zodat ze alsnog 55k hebben en Bob ook nog de dakkapel/uitbouw/kozijnen (die de sponsorende kozijnenboer ook graag in beeld heeft) alsnog kan plaatsen. Dan nog wat kruimels voor het benodigde Eijerkamp-interieur en iedereen is blij.

En vervolgens is er dus inderdaad niets besteed aan zaken als een warmtepomp oid, want dat is niet 'sexy' voor het programma. Maar Bob is blij en hij kan vervolgens de kopers een sneer geven dat ze zo verwend zijn omdat ze alles nieuw willen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mark31
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 15-01-2022
GAIAjohan schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 16:34:
[...]

Inderdaad. Alsof ze überhaupt geen wensen meer mochten hebben. Hadden ze het huis zelf zo gekocht hadden ze misschien wel 5 jaar met die bestaande badkamer en keuken gedaan.

Verder zijn sommige reacties die ik op Twitter las ronduit treurig. “Zo’n groot huis als eerste huis en dat vóór je 30e!” Kuch… nou bijzonder hoor? Meesten die ken hebben wel voor hun 30e een eigen woning, soms zelfs tweekapper of vrijstaand…

“Vroeger deden we alles in stapjes, flatje, rijtjeshuis etc” weet niet wanneer hun vroeger was, maar elke keer verhuizen is ook duur, liever in 1x iets goeds..

“4ton wat duur” - maar nog altijd goedkoper per maand dan een huurflatje

“Wat een wensen hebben zijn” - ja mag dat niet als je 4 ton besteedt?
4 ton noem ik alleen geen starterswoning meer.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• GAIAjohan
Mark31 schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 18:57:
[...]

4 ton noem ik alleen geen starterswoning meer.
Sinds wanneer hangt er een geldbedrag aan een starterswoning?
Bv begin jaren 80 koste een tweekapper nieuwbouw bv 130.000 gulden. Toen hartstikke veel geld.

Met de huidige stijgingen is het logisch dat ook starters dieper in de buidel moeten tasten.

Verder ‘wat’ is een starterswoning? Blijkbaar zijn er nogal veel mensen tegenwoordig die vinden dat een starterswoning niet groot mag zijn, ouderwets dus veel aanpassen, wat ook weer veel geld kost. Waarom zouden jongeren met een goede baan en inkomen genoegen moeten nemen met een bouwval? Dat is feitelijk wat Bob lijkt te vinden.. je bent jong dus genoegen met een bouwval.
En met 4 ton heb je in Amsterdam misschien een studio, in Tilburg blijkbaar een kleine jaren 30 rijtjeshuis, iets meer op de ruimte heb je een moderne tweekapper.
En die tweekapper vindt dan niemand een starterswoning, die aftandse studio in Amsterdam wel. En het rijtjeshuis in Tilburg is geen starterswoning want kost teveel 8)7

Overigens zijn er genoeg mensen die sub 30j gewoon een tweekapper kopen. In de jaren 80 gewoon nieuw voor die 130.000 gulden die ik noemde.
En ook mijn eerste woning was een moderne tweekapper toen ik de 30 niet bereikt had. Alleen had ik wel een veel gunstiger moment van kopen. Ik was verder bovendien de huurverhogingen van het flatje zat, en hypotheek was goedkoper dan de flat

[ Voor 29% gewijzigd door GAIAjohan op 06-10-2021 19:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CVTTPD2DQ
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 21:51
Rubbergrover1 schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 17:03:
En vervolgens is er dus inderdaad niets besteed aan zaken als een warmtepomp oid, want dat is niet 'sexy' voor het programma. Maar Bob is blij en hij kan vervolgens de kopers een sneer geven dat ze zo verwend zijn omdat ze alles nieuw willen.
Ik meen me een aflevering te herinneren waarin Bob de zolder liet zien: volledig geisoleerd, maar verder niet afgewerkt. De kersverse vrouw des huizes zei bits "Ik dacht dat het áf zou zijn." en dat was het dan.

TV is nu eenmaal een visueel medium, en ik denk dat er al een behoorlijke zelfselectie zit onder de stellen die zich opgeven voor zo'n programma.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HaNS1443
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 04-06 13:29
Voordat het budget bekend was gemaakt kon ik wel in de opmerking van Bob komen, maar toen bleek dat het budget 4 ton was, mogen ze best wat eisen/wensen hebben. Daarnaast vind ik het ook zonde on een huis wat helemaal goed is nog voor 55k te verbouwen, maar ja, dat is natuurlijk de aard van het programma.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyberMania
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 05-12-2021
Lol alsof een commercieel televisieprogramma een maatstaf/representatie voor de rest van Nederland vormt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubbergrover1
CVTTPD2DQ schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 06:58:
[...]

Ik meen me een aflevering te herinneren waarin Bob de zolder liet zien: volledig geisoleerd, maar verder niet afgewerkt. De kersverse vrouw des huizes zei bits "Ik dacht dat het áf zou zijn." en dat was het dan.

TV is nu eenmaal een visueel medium, en ik denk dat er al een behoorlijke zelfselectie zit onder de stellen die zich opgeven voor zo'n programma.
Dat is zeker ook zo. Even los van dat de markt natuurlijk flink overkookt, zouden de meeste mensen eerder hun wensen (of budget) bijstellen als het langere tijd niet lukt om voor jouw budget een woning te vinden die aan je wensen voldoet. En dan alsnog een prima woning vinden. De groep van dit programma zal in de regel meestal (te) sterk vasthouden aan het wensenpakket en dan concluderen dat er 'niets' te koop is en dat het 'onmogelijk' is om een woning te vinden. Daarmee selecteer je dus een groep uit met erg hoge en vaak onrealistische wensen, die dan ook vaak minder snel tevreden zal zijn als er iets niet helemaal 100% is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Richh
CyberMania schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 07:48:
Lol alsof een commercieel televisieprogramma een maatstaf/representatie voor de rest van Nederland vormt.
Haha, dit dus idd :P

Eerst is de uitspraak van Boomer Bob blijkbaar een goed iets, en vervolgens wordt de conclusie getrokken 'oh zij zijn <30 en kochten een huis, en 'als zij het kunnen kan iedereen het', en is er dús niks aan de hand 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 316512

CyberMania schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 07:48:
Nou ja, degenen die meedoen aan het programma zijn denk ik wel een maatstaf? Starters die zeer veel moeite hebben om een woning te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fazer013
  • Laatst online: 03-06 09:02
Volgens mij is het een redelijk nette wijk van Tilburg en denk wel een goede keus om het in 1x goed te doen (mits je het geld hebt). Vrienden hebben een soortgelijk huis en hebben keuken deels aangepast en badkamer laten zitten gezien kapitaal vernietiging. Gaat stiekem veel geld in zo'n jaren 30 woning zitten qua onderhoud, stookkosten, isolatie, etc.

Vind het jammer dat het programma veel tijd besteed aan het voortraject en weinig tijd aan de verbouwing en ook geen inzicht in de doorlooptijd / kosten geeft. Qua keukens worden er veelal goedkopere materialen gebruikt (houten blad, gaskookplaat, weinig inbouw apparatuur), op TV ziet het er toch wel goed uit. Als ze sponsoren is dat niet erg, maar vermeld het dan gewoon (product placement).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XyritZz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 04-06 13:41
[...]

Toch heeft die Bob echt wel een punt hoor, deze aflevering gaat het best goed omdat het jonge stel een heel mooi budget heeft maar vaak genoeg zie je hetzelfde wensenpakket met een budget van een ton minder. Voor 3 ton ga je gewoon geen jaren 30 woning kopen met grote woonkamer, leefkeuken, drie slaapkamers, badkamer met apart bad/douche en een tuin.

Als je dat allemaal wil hebben moet je er gewoon heel fors geld tegenaan klappen. Je zag het in deze aflevering ook terug komen, budget van 400.000 euro, en Alex zat met z'n Funda pagina te zoeken in de prijscategorie 280 ~ 300. Dan hou je nog budget over voor overbieden, en verbouwen en dan is het op.

Met die verbouwing doen ze dan eigenlijk nog geeneens heel gek, ja ze krijgen de helft cadeau waardoor je best veel krijgt voor het geld dat er in gestoken wordt. Zo kost een traprenovatie van Upstairs gewoon 10k per trap, vermoed dat ze die in dit programma voor 0 euro krijgen. Maar er is niet geïnvesteerd in duurzaamheid, geen vloerverwarming, geen betere isolatie en je zit alsnog met een "gewone" CV ketel ipv bijv. een hybride warmtepomp.

Als je deze zoektocht begint met een ton minder, kan je gaan zoeken van een huis wat een vraagprijs heeft van rond de 2 ton, dan blijft er zeker in stedelijk gebied gewoon niks over.

I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pindakaas
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 21:35
Dat inderdaad, ik zou inderdaad ook wel wat beter zien hoe die verbouwing geregeld wordt en voor hoeveel geld. Ook is het wel interessant als ze ook wat verduurzamen aan het huis.
Valt mij ook vaak op dat de inrichting ook wel te wensen over laat. Vaak geen enkele kast in de woonkamer waar je daadwerkelijk iets in kan opbergen, kapstokken zie ik ook maar heel sporadisch en kinderkamers zien er niet uit (imho).

don't mind me

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shadow_Agent

Shadow_Agent

Fazer013 schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 09:38:
Volgens mij is het een redelijk nette wijk van Tilburg en denk wel een goede keus om het in 1x goed te doen (mits je het geld hebt). Vrienden hebben een soortgelijk huis en hebben keuken deels aangepast en badkamer laten zitten gezien kapitaal vernietiging. Gaat stiekem veel geld in zo'n jaren 30 woning zitten qua onderhoud, stookkosten, isolatie, etc.

Vind het jammer dat het programma veel tijd besteed aan het voortraject en weinig tijd aan de verbouwing en ook geen inzicht in de doorlooptijd / kosten geeft. Qua keukens worden er veelal goedkopere materialen gebruikt (houten blad, gaskookplaat, weinig inbouw apparatuur), op TV ziet het er toch wel goed uit. Als ze sponsoren is dat niet erg, maar vermeld het dan gewoon (product placement).
Mee eens :) In dit geval vond ik de keuken (en badkamer) ook wel wat kapitaalvernietiging al was die zwarte vloer echt spuuglelijk in de badkamer ;)

Verder ook eens met de keuken. Volgens mij is dat inderdaad allemaal vrij goedkoop maar ziet het er op TV prima uit. In de afgelopen aflevering wel een mooi fornuis maar net wat je zegt: er gaat nooit een inductieplaat in. In deze tijd toch eigenlijk vreemd dat je nog een gaskookplaat neemt. Al kook ik persoonlijk ook liever op gas, zou nu geen gas meer nemen. Waarschijnlijk nog oude voorraad die op moet bij Sanisale :P

Het verbouwen zelf vind ik zelf ook het leukste maar helaas veel te weinig in beeld. Hoe ze een muur verven geloof ik wel. Maar zoals die van maandag: op het ene moment is die hele uitbouw nog niet aanwezig, twee minuten later verbaast Bob zich dat het toch gelukt is. Laat dat dan even zien denk ik, als man vind i kdat boeiender dan een vlog van twee mensen op de bank in het relaxte huisje van paps en mans of Martijn die met worstenbroodjes proost :P

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Anoniem: 36835

Pindakaas schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 09:42:
Dat inderdaad, ik zou inderdaad ook wel wat beter zien hoe die verbouwing geregeld wordt en voor hoeveel geld. Ook is het wel interessant als ze ook wat verduurzamen aan het huis.
Valt mij ook vaak op dat de inrichting ook wel te wensen over laat. Vaak geen enkele kast in de woonkamer waar je daadwerkelijk iets in kan opbergen, kapstokken zie ik ook maar heel sporadisch en kinderkamers zien er niet uit (imho).
Zo'n programma is het gewoon niet. Daar is een aflevering te kort voor. De doelgroep zijn niet Tweakers of bouwkundigen maar gewoon "huis tuin en keuken kijkers". Het hele verbouwen is maar een klein onderdeel van het programma.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Saven
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12-06 10:40

Saven

Administrator

[...]

Bob is een baas _O_ Die (mijn) generatie wil ook gewoon te veel. En dat is niet erg, als je geld als water hebt. Maar als naïeve dertiger denken dat je met 3,7 a 4 ton alles voor het uitzoeken hebt, dan heb je het gewoon keihard mis :D Dan kun je niet én, én, én.

Ik denk overigens dat Bob gewoon voor een matsprijs (sponsors, relaties etc.) zo'n aanbouw kan fixen, als er verder weinig tot geen wensen over zijn dan lijkt me dat een prima investering ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
XyritZz schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 09:41:
[...]
Als je dat allemaal wil hebben moet je er gewoon heel fors geld tegenaan klappen. Je zag het in deze aflevering ook terug komen, budget van 400.000 euro, en Alex zat met z'n Funda pagina te zoeken in de prijscategorie 280 ~ 300. Dan hou je nog budget over voor overbieden, en verbouwen en dan is het op.

Maar er is niet geïnvesteerd in duurzaamheid, geen vloerverwarming, geen betere isolatie en je zit alsnog met een "gewone" CV ketel ipv bijv. een hybride warmtepomp.
Of je moet iets kopen in Noord-West Friesland, Noord - Oost Groningen of Zeeland / Zuid-Limburg. Maar laat dat nou net de regio zijn die ze skippen.

Juist bij deze aflevering vond ik keuken en badkamer aanpakken kapitaalvernietiging. Het stel gaf zelf al aan: niet onze smaak maar het kan ermee door voor de functie van keuken/badkamer.

Het is dat een alleenstaande met 200K budget niet boeiend is voor tv. Mijn lijstje zou zijn: a) überhaupt een woning zien te kopen en b) als er al verbouwbudget overblijft stop het in PV installatie, vloerverwarming en warmtepomp. Die keuken en badkamer knap ik tzt wel op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Saven
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12-06 10:40

Saven

Administrator

Joosie200 schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 09:52:
[...]

Of je moet iets kopen in Noord-West Friesland, Noord - Oost Groningen of Zeeland / Zuid-Limburg. Maar laat dat nou net de regio zijn die ze skippen.

Juist bij deze aflevering vond ik keuken en badkamer aanpakken kapitaalvernietiging. Het stel gaf zelf al aan: niet onze smaak maar het kan ermee door voor de functie van keuken/badkamer.

Het is dat een alleenstaande met 200K budget niet boeiend is voor tv. Mijn lijstje zou zijn: a) überhaupt een woning zien te kopen en b) als er al verbouwbudget overblijft stop het in PV installatie, vloerverwarming en warmtepomp. Die keuken en badkamer knap ik tzt wel op.
Met de prijzen waarvoor ze in dat programma een verbouwing kunnen doen lijkt me dat alles behalve kapitaalvernietiging :) Daarnaast, het oog wil ook wat, en als je er op de langetermijn wil blijven wonen dan is niets interessanter dan de boel middels dit programma te verbouwen :)

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 19:00

MsG

Forumzwerver

Het valt me wel op dat de bovenmodale kandidaten veelal zonder blikken of blozen toch weer ineens een potje van 30K kunnen aanwenden. Ik vond juist die ene aflevering waarin dat niet zo was, interessant. Dan ging die schorre meid in plaats van naar de gebruikelijke sponsorketens, eens een keer naar de kringloop of naar Marktplaats voor een creatief interieur. Stukken leuker dan die plugging van die standaardbedrijven de hele tijd.

Ben blij dat de zwarte schuifpui en de visgraat al niet elke keer meer aanwezig zijn.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shadow_Agent

Shadow_Agent

Saven schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 09:55:
[...]

Met de prijzen waarvoor ze in dat programma een verbouwing kunnen doen lijkt me dat alles behalve kapitaalvernietiging :) Daarnaast, het oog wil ook wat, en als je er op de langetermijn wil blijven wonen dan is niets interessanter dan de boel middels dit programma te verbouwen :)
puur economisch bekeken heb je helemaal gelijk! Stiekem heb ik ook wel eens het idee dat mensen meedoen om "voor een prikkie" een woning te kopen en volledig te verbouwen om deze over een jaar of 2 met veel winst te verkopen. TENZIJ er natuurlijk een clausule is opgenomen dat x% van de opbrengst voor RTL is?

Maar inderdaad, niets zo mooi als voor 30k alles nieuw te hebben t.w.v. 100k (bij wijze spreken)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bumaa
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 03-11-2021
In zo'n programma moet je toch ook veeleisend zijn? Je koopt een huis zonder het te bekijken. Dus lijkt mij dat je zoveel mogelijk eisen stelt, mogelijk zelfs onhaalbare eisen. Dan kan je op termijn als ze niks kunnen vinden altijd wat concessies doen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
Saven schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 09:55:
[...]

Snap ik en het programma is juist met die insteek gemaakt. Sponsors die goedkoop een flink primetime tv blok op de avond reclametijd krijgen. Maar het eeuwige riedeltje: traprenovatie met ingebouwd spotlichtjes, badkamerspiegel met verlichting, visgraatvloer, taats deuren, uitbouw en schuifpui het is terecht een groot bingo festijn op social media.

Trek maar eens sponsors aan die aan PV installatie, warmtepomp en vloerverwarming doen. Maar die hebben het al druk zat dus geen sponsoring en daarmee reclame nodig op tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Inderdaad was deze aflevering niet bingo waardig ; maar ook met minder sponsors.

Geen Upstairs
Geen Gers stalen deuren

Daarnaast zijn, in tegenstelling wat ik hier ergens las, er wel nieuwe ramen in gegaan, er lijkt dus gebruik gemaakt te zijn van een stukje verduurzamingsbudget. Je kan wel zonnepanelen en warmtepompen naar binnen duwen, maar zonder goeie raampartij en isolatie doe je dat voor Jan met de korte achternaam.

En kzk, vele willen er een huis mee kopen, maar Bob is een ontzettend belangrijke schakel, zonder hem was het programma heel anders geweest.

Zeg, nostalgisch gezien doet Martijn het een stuk beter natuurlijk,

"In Holland staat een huis"

Paarse huizen, riool zichtbaar door je woonkamer, het kon niet gek genoeg :+
Wikipedia: In Holland staat een huis (televisieprogramma)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• XyritZz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 04-06 13:41
Joosie200 schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 09:52:
[...]

Klopt, ik woon zelf in Zeeland en een poosje terug was er hier in een plaatselijke krant een leuke vergelijking. Huis in Zeeland wat voor 220 te koop stond o.i.d. en een zeer vergelijkbaar huis qua oppervlakte, uitstraling etc. in Amsterdam waar een vraagprijs voor 1 miljoen op stond.

Zou op zich leuk zijn als ze in dit programma ook eens de uithoeken van NL meenemen, zou leuk zijn om te zien wat ze daar kunnen voor een budget van 4 ton.

Klopt, maar als je de keuken/badkamer er in laat zitten en al het geld investeert in "onzichtbare" verbeteringen is het wow effect bij binnenkomt natuurlijk een stuk kleiner, en daar draait het programma grotendeels om ;).

I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
MsG schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 09:58:
Het valt me wel op dat de bovenmodale kandidaten veelal zonder blikken of blozen toch weer ineens een potje van 30K kunnen aanwenden. Ik vond juist die ene aflevering waarin dat niet zo was, interessant. Dan ging die schorre meid in plaats van naar de gebruikelijke sponsorketens, eens een keer naar de kringloop of naar Marktplaats voor een creatief interieur. Stukken leuker dan die plugging van die standaardbedrijven de hele tijd.

Ben blij dat de zwarte schuifpui en de visgraat al niet elke keer meer aanwezig zijn.
Vaak is het dan: de overwaarde blijkt hoger dan verwacht. Of de jubelton kan wss hoger uit vallen dan eerst gedacht. Of de hypotheekadviseur weet toch nog wat extra financiering te vinden.

Roos met haar triesikstie en voorkeur voor bluetoet tja ik vond die ene aflevering waarin ze noodgedwongen moest shoppen bij de kringloop ipv eijerkamp wel een leuke. Laat maar eens zien hoe je sustainable je huis kunt inrichten door een pareltje te scoren bij de kringloop.

Een aflevering was er en een visgraatvloer in de woonkamer en in de badkamer visgraatpatroontegels :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
In die laatste aflevering (en ook wel in andere) vind ik dat de kopers wel onnodig op kosten worden gejaagd. Het huis was eigenlijk gewoon helemaal prima om als starters in te trekken. Niks meer aan doen. Maar uiteindelijk wordt er nog voor bijna een ton verbouwd. Mag Bob wel zeggen dat ie als oude wijze man vindt dat ze teveel willen, maar hij blijft het wel mooi faciliteren ;) Natuurlijk ook wel nodig voor een amusant tv-programma, maar in de echte wereld zou niemand dit doen als starter. Geen verbouwing scheelt behoorlijk in je maandelijkse lasten.

Ik vind dit programma's waarin ze een bouwval aankopen wel leuker, want dan is het echt een uitdaging om er wat van te maken binnen een bepaald budget. Nu is het gewoon kapitaalvernietiging dat een mooie badkamer en keuken grotendeels gesloopt/overtegeld worden, omdat er budget is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• tzzz
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23:03
Zou op zich leuk zijn als ze in dit programma ook eens de uithoeken van NL meenemen, zou leuk zijn om te zien wat ze daar kunnen voor een budget van 4 ton.
Daar heeft RTL weer een ander programma voor --> Voor hetzelfde geld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PTish
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 12-06 23:24
Ik had ook wel het idee dat in de laatste afleveringen wat concessies zijn gedaan voor wat betreft de sponsors of de wensen. Persoonlijk was ik namelijk van mening dat de keuken + eettafel behoorlijk krap oogde. Zeker ook met het idee dat ze bij de eettafel er een bank hebben neergezet die weer tegen de radiator stond. Ik geloof dat de WC ook achter in huis was, waardoor het ook nog als doorgang dient.

De bank oogde wat mij betreft ook vrij fors voor de ruimte waar hij in stond.

Foto's: https://www.rtlnieuws.nl/...pen-zonder-kijken-tilburg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tilburgs82
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13-08-2023

tilburgs82

carpe florem

Haha. Ik denk precies hetzelfde.
Veel jonge mensen willen direct in een droomhuis wonen.
Begin gewoon eerst eens in een flat en bouw het dan rustig op.
Ken er genoeg die dat niet deden en gelijk een hele waslijst aan wensen had. Gevolg was dat die mensen allemaal tot 30/35 jaar thuis bleven wonen 😂

Granny Smit, Jonagold, Elstar en Pink Lady

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• keeperson
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 13-06 07:43
Ik vond die aflevering van die twee dames die van Urk naar Almere verhuisden ook echt om te janken :+. Kan me best goed voorstellen dat de woning nog niet hun smaak was, maar toen Roos begon over een "hoogwaardig keukenblad" wat gewoon een stuk triplex was met een marmer-look omhulsel. En dan dat bad op zolder 8)7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fazer013
Het aankoopproces is soms ook wel apart. Redelijk snel een woning gevonden, beperkt overboden, verkopende makelaar en bord vol in beeld....... Dat is denk het "geluk" als je aan zo'n programma mee doet, je hoeft niet alle uren te betalen en zelf weinig te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
keeperson schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 12:15:
Ik vond die aflevering van die twee dames die van Urk naar Almere verhuisden ook echt om te janken :+. Kan me best goed voorstellen dat de woning nog niet hun smaak was, maar toen Roos begon over een "hoogwaardig keukenblad" wat gewoon een stuk triplex was met een marmer-look omhulsel. En dan dat bad op zolder 8)7.
En dat terwijl een van beide in Zwolle werkte. Nou voor hun budget van wat was het 350k kun je best wel hier terecht. De aflevering van vorige week waarin Roos koos voor twee lightsaber tl buizen als aankleding en ze het aanprijsde als pornopaleis vond ik wel het toppunt :X

Valt me sowieso vaker op dat het stel hun moodbord tonen en Roos zich er vaak niks van aantrekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubbergrover1
Joosie200 schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 12:22:
[...]
De aflevering van vorige week waarin Roos koos voor twee lightsaber tl buizen als aankleding en ze het aanprijsde als pornopaleis vond ik wel het toppunt :X
Volgens mij hadden ze ook een klein kind dat net aan de wandel was. Die TL buizen overleven het niet lang met kleine kinderen...

Acties:
  • +5 Henk 'm!

Anoniem: 1641394

Stomme millennials ook. Wat denken ze wel niet, beide hoogopgeleid en full-time werken en een tuin willen! Pfff, mijn opa woonde vroeger in een appartement en die kon ook geen huis met tuin betalen met zijn onopgeleide baan terwijl oma thuis bleef. Die jeugd van tegenwoordig moet niet zo zeuren, gewoon harder studeren, harder hun studieschuld aflossen en harder werken en misschien dat ze dan op hun 40ste een tuin verdient hebben. Kindvriendelijke buurt? Niet zo zeuren, kinderen nemen doen ze toch niet meer want die stomme millennials zijn alleen nog maar met zichzelf bezig op hun appartementjes van 60m2 voor 1200 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 21:44

M2M

medicijnman

offtopic

[ Voor 76% gewijzigd door M2M op 07-10-2021 13:18 ]

-_-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rubbergrover1
Saven schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 09:51:
[...]

Bob is een baas _O_ Die (mijn) generatie wil ook gewoon te veel. En dat is niet erg, als je geld als water hebt. Maar als naïeve dertiger denken dat je met 3,7 a 4 ton alles voor het uitzoeken hebt, dan heb je het gewoon keihard mis :D Dan kun je niet én, én, én.

Ik denk overigens dat Bob gewoon voor een matsprijs (sponsors, relaties etc.) zo'n aanbouw kan fixen, als er verder weinig tot geen wensen over zijn dan lijkt me dat een prima investering ;)
Ja, dat is het punt dus ook bij dit programma. Ze kopen een huis waarin de sponsors hun keuken-badkamer-utibouw-dakkapel kunnen plaatsen, ook al is dat niet echt nodig, en vervolgens gaat Bob klagen dat 'de jeugd van tegenwoordig' zo veeleisend is. Beetje omgekeerde wereld.

Wat ik wel leuk vind is dat het toch regelmatig voorkomt dat er bv al wel een dakkapel op zolder geplaatst is, maar de rest van de zolder niet verder afgewerkt. Dát vind ik dan een veel betere insteek: zoek een huis op een goede plek met voldoende ruimte en laat die keuken en badkamer die er nog wel mee door kan gaan zitten, maar besteed het geld aan 'grotere' dingen die je niet meer zo makkelijk kunt doen als je er eenmaal woont. Dan kan het stel daarna gaan sparen om over 5 jaar de keuken/badkamer/whatever te vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keeperson
Joosie200 schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 12:22:
[...]
En dat terwijl een van beide in Zwolle werkte. Nou voor hun budget van wat was het 350k kun je best wel hier terecht. De aflevering van vorige week waarin Roos koos voor twee lightsaber tl buizen als aankleding en ze het aanprijsde als pornopaleis vond ik wel het toppunt :X

Valt me sowieso vaker op dat het stel hun moodbord tonen en Roos zich er vaak niks van aantrekt.
Het was 375k aanvankelijk, maar door overwaarde in hun huis in Urk werd het 400k als ik me niet vergis. Met 'hier' neem ik aan dat je regio Zwolle bedoelt? Zou wat mij betreft ook logischer zijn om die kant op te gaan in plaats van Almere. Dichter bij de Randstad en dus ook meer concurrentie. Maar ja, welke kandidaat is logisch geweest in dit seizoen. :X
Ik neem het ze overigens totaal niet kwalijk, ik wilde ook per se weer terug naar mijn geboortestreek toen ik naar huizen/bouwgrond aan het zoeken was in Nederland.

Wacht... Heeft ze het echt aangeprijsd als pornopaleis? Ik heb dan zitten slapen tijdens de aflevering, want dat zou sowieso discussie in de woonkamer opgeleverd hebben. :D Ben zelf wat gevoeliger voor licht en die balken zouden wat mij betreft direct bij het grof vuil gemogen als de filmploeg weg was. Het licht die het gaf deed ook wel echt afbreuk aan de kleuren in de woonkamer.

Om het nog een beetje positief te houden: ik vind meestal de badkamers wel heel aardig gelukt.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Caayn
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Hier vinden wij het ook leuk om er naar te kijken maar er zijn wel een paar irritaties puntjes. 360 Roos slaat te vaak door in het design stukje, dan vraag je je af hoe praktisch iets is (zoals de volgepakte keuken van de afgelopen aflevering en de gigantische bank of de porno tl-balken van een andere aflevering). Het ziet er mooi uit maar ik geloof niet dat het er na een week nog zo bijstaat omdat het hoogstwaarschijnlijk alles behalve praktisch is.

Ook wordt er soms teveel "dom" geluld. Neem het toilet op de begane grond van de vorige aflevering, daar is letterlijk enkel een nieuw kleurtje op de muur gedaan een andere wc-bril en wat aankleding veranderd maar toch staan Bob en Roos te praten alsof zij de tegels/plinten en het meubel/fonteintje hebben gekozen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Npj7PhsBnjXpZmMF7fBbpbXe3QY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/yGZ8PtaPbk1WSb1u5uynnP7G.png?f=fotoalbum_large
(Links voor, rechts na)

De deelnemers krijgen er zeker mooie huizen voor terug, inboedel daargelaten. Helemaal met de verbouwing waar het nodige gesponsord wordt, dat is natuurlijk mooi meegenomen. Het zou alleen wel leuk zijn voor de kijker als er wat meer variatie in zou zitten. Je weet nu eigenlijk al van te voren wat er gaat gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadow_Agent

Shadow_Agent

Scherpe observatie van dat toilet! ik dacht dus ook serieus dat dat fonteintje nieuw was, maar dat zate r dus al gewoon zo in :o en die plinten ook, ik hoor het Bob nog zeggen "mooi dat we die hoge plinten hebben gedaan" o.i.d. terwijl dat ook al zo was...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
keeperson schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 12:43:
[...]

Het was 375k aanvankelijk, maar door overwaarde in hun huis in Urk werd het 400k als ik me niet vergis. Met 'hier' neem ik aan dat je regio Zwolle bedoelt?

Wacht... Heeft ze het echt aangeprijsd als pornopaleis? Ik heb dan zitten slapen tijdens de aflevering, want dat zou sowieso discussie in de woonkamer opgeleverd hebben. :D
Om het nog een beetje positief te houden: ik vind meestal de badkamers wel heel aardig gelukt.
Dat was het ja. In vijf minuten koud in de uitzending hop +25k. Het verplichte Bob vraagt om meer budget zat er niet eens in. Ja met hier doel ik op Zwolle, Overijssel en niet Gelderland ;) Zeker vanaf 300k heb je nog wel keuze.

https://www.ad.nl/wonen/k...-in-pornopaleis~a8578b42/

Met de keuze voor een organische bank (que?) en die tl buizen grapte Roos naar Bob: welkom in het pornopaleis.

Aan een badkamer kun je ook weinig verprutsen als je het mij vraagt. Al vind ik sommige kleurencombinaties niet altijd even geslaagd. Ze hadden ook ooit een bling bling badkamer opgeleverd alles in chromen en gouden accenten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CVTTPD2DQ
  • Registratie: Augustus 2019
Anoniem: 316512 schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 09:32:
Nou ja, degenen die meedoen aan het programma zijn denk ik wel een maatstaf? Starters die zeer veel moeite hebben om een woning te vinden.
Dan zou je af en toe ook wat mensen verwachten met een budget van minder dan drie ton, die op zoek zijn naar een flatje ipv. een heel huis. Maar die zijn niet interessant voor de adverteerders, dus halen ze de selectie niet.

De stellen zijn ook jong, (relatief) fotogeniek, etc. Vast geen toeval allemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keeperson
Zie ik het nou goed dat ze de tegels eraf hebben gebikt en de muur hebben geverfd/behangen? Dat zal niet echt hygiënisch zijn, zeker niet als niet iedereen zittend plast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louwke
  • Registratie: Oktober 2013
Wat ik niet snap is waarom 55k zo uitgeven aan die keuken en badkamer. Had dan wat aan verduurzaming gedaan. Zonnepanelen, isolatie etc. Had er wat sponsoren in beeld gebracht. Hadden die lui er zelf ook wat aangehad.

Untappd: Louwke80

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vdiermen
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 14-05 21:31
Ik vind het echt een leuk programma, maar het is en blijft natuurlijk TV.

Als je (kritisch) kijkt naar de verbouwingen is er echt veel op te merken.

Denk bijvoorbeeld bij de aflevering van maandag de bank aan de eettafel waarbij je tegen een radiator aanleunt waar ter decoratie een mooi schapenvachtje overheen lag. Lekker om in de winter als de verwarming aan staat om tegen aan te zitten.

Maar een stoel aan die kant zetten lukt ook niet, want dan komt de tafel weer teveel tegen de bar aan en is er weer geen plek voor de barkrukken.

Of in een eerdere aflevering een kledingkast waarvan een deur niet open kan omdat er een nachtkastje voor staat.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

Ik wacht nog steeds op de aflevering waar de deelnemers geblinddoekt in de auto gevraagd worden "hoe voelen jullie je nu" en dat ze dan zeggen "kotsmisselijk".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtStrider
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09-06 09:48

SgtStrider

Fractal Switchover!

Caayn schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 12:53:
360 Roos slaat te vaak door in het design stukje
Helemaal eens. Ik kijk het programma al vanaf het begin. De eerste seizoenen ging nog wel, maar vooral de laatste paar afleveringen begint het een beetje bizarre wendingen te krijgen. Het laatste huis vond ik haar accentkeuzes zeer "vreemd" op zijn lichtst gezegd. De TL-balken sloegen bijvoorbeeld werkelijk nergens op, zoals hier ook eerder is genoemd.

CM NR200P | Gigabyte B550i Aorus Pro AX | 5600X | AMD Radeon 6900XT | Crucial P2 1TB | Ballistix 2x16GB 3600CL16 | BQ DarkRock TF | Corsair SF600

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cybje
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13-06 09:03

Cybje

First Post!

Ik vind het wel een leuk programma om te kijken, vooral omdat we zelf dit jaar zijn verhuisd naar een koopwoning en nu in een kleine renovatie zitten. En dan valt ook wel op hoeveel er wordt gesponsord in dit programma. Met 25k - 50k verbouwbudget kom je echt niet bijzonder ver, zeker niet als je bijna de gehele woning door vakmensen laat doen, inclusief vloeren, schilderwerk, pui, badkamer, keuken, et cetera.

Ik denk eerlijk gezegd dat je best veilig mee kunt doen aan dit programma al met al. De prijs die wordt betaald voor de woning is vaak prima (heb denk ik 1 of 2 keer gezien dat ik het wel erg hoog vond, maar de woningmarkt is ook idioot momenteel). Maar vooral met de verbouwing krijg je gewoon bijzonder veel waar voor je geld. En als je het niks vindt uiteindelijk, zet je 'm gewoon te koop na een jaartje en maak je goede winst. Ik zou denk ik redelijk stress-vrij aan dit programma mee kunnen doen. Ik heb alleen geen zin om op TV te komen :D

Wat ruist er door het struikgewas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
Joosie200 schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 09:59:
[...]

Snap ik en het programma is juist met die insteek gemaakt. Sponsors die goedkoop een flink primetime tv blok op de avond reclametijd krijgen. Maar het eeuwige riedeltje: traprenovatie met ingebouwd spotlichtjes, badkamerspiegel met verlichting, visgraatvloer, taats deuren, uitbouw en schuifpui het is terecht een groot bingo festijn op social media.

Trek maar eens sponsors aan die aan PV installatie, warmtepomp en vloerverwarming doen. Maar die hebben het al druk zat dus geen sponsoring en daarmee reclame nodig op tv.
Vorig jaar of jaar daarvoor kreeg toch zo'n beetje elk huis een hybride ketel? En ook ooit 1 gezien die wel zonnepanelen kreeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietje63
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:52

pietje63

RTFM

Blij met de reacties hier, na het kijken van het programma steeds het idee dat we onze aannemer te veel hebben betaald :+. Daarbij wel het besef dat er veel zaken worden gesponserd, maar de grootste kostenpost blijft vaak toch de arbeid (en die wordt volgens mij niet / beperkt gesponserd).

De grootste Nederlandstalige database met informatie over computers met zoekfunctie!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
tilburgs82 schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 12:04:
Haha. Ik denk precies hetzelfde.
Veel jonge mensen willen direct in een droomhuis wonen.
Begin gewoon eerst eens in een flat en bouw het dan rustig op.
Ken er genoeg die dat niet deden en gelijk een hele waslijst aan wensen had. Gevolg was dat die mensen allemaal tot 30/35 jaar thuis bleven wonen 😂
Maar waarom? Als je het geld hebt ga je niet 'omdat het hoort' eerst in een bouwval flat en beetje verven. Nee, je kijkt wat je krijgen kan. Verder kost elke keer verhuizen, huis aanschaffen/verkopen gewoon allemaal geld dat naar makelaars, banken en notarissen gaat, dus dat wil je skippen. Bovendien moet je sowieso eigenlijk elk huis nog wel ergens een likje verf doen of een vloertje leggen.
Bovendien kijk je ook naar de toekomst. Als jij tegen de 30 loopt weet je gewoon vrijwel zeker of je kinderen wilt of niet. Wil je die? Dan ben je maar beter voorbereid met genoeg ruimte ipv dat je last-minute nog een ander huis moet kopen of moet uitbreiden.

Leven is ook vooruitkijken, en niet alleen 'in het nu' hoe hip dat tegenwoordig ook is.

[ Voor 17% gewijzigd door GAIAjohan op 07-10-2021 15:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lieftalig
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 02-06 14:52

Lieftalig

Beperking van de mens is tijd.

Hij heeft gelijk, maar dat is wat social media met je doet.

Werkzaam bij: Next Stairs Traprenovatie, Timmerman in Almere en Treinkaartjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubbergrover1
GAIAjohan schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 15:28:
[...]

Maar waarom? Als je het geld hebt ga je niet 'omdat het hoort' eerst in een bouwval flat en beetje verven. Nee, je kijkt wat je krijgen kan. Verder kost elke keer verhuizen, huis aanschaffen/verkopen gewoon allemaal geld
Waarom? Simpele reden is omdat de meeste mensen dat geld dus niet hebben... Wel geld om iets kleiners of bouwvalligers te kopen, maar niet om het droomhuis te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
Rubbergrover1 schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 15:31:
[...]

Waarom? Simpele reden is omdat de meeste mensen dat geld dus niet hebben... Wel geld om iets kleiners of bouwvalligers te kopen, maar niet om het droomhuis te kopen.
Het gaat hier duidelijk om mensen die wel het geld hebben. Het is dan eigenlijk niet logisch om klein te beginnen omdat dat zo heurt.. En zo extreme eisen hadden deze mensen niet. Bovendien weet je met hun leeftijden dat je beter gewoon voorbereid bent op gezinsuitbreiding. Dat ze dat niet tijdens het programma besloten hebben is bijna een unicum in dit programma :+

Heb je het geld niet, ja dan moet je concessies doen, maar dat was bij deze mensen niet nodig.

Bovendien is het ergens vrij logisch dat men steeds grotere huizen wil. Met meer thuiswerken wil je eigenlijk een aparte kamer daarvoor. Denk dat daarmee ook Corona de huizeneisen best wel veranderd heeft. Ook bij mezelf

[ Voor 26% gewijzigd door GAIAjohan op 07-10-2021 15:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fazer013
Vond 50K voor de verbouwing en inrichting in Tilburg nog beetje reeel. Sloopwerk, uitbouw met dakkoepel, nieuwe keuken incl. vloer, nieuwe badkamer, wat klein stukadoor en schilderwerk, deels meubels.

Aantal afleveringen geleden werd heel huis en tuin gerenoveerd voor 30K, hoe dan?

Vraag me af of je blij gaat worden met een hybride CV ketel als je huis niet goed geisoleerd is en geen zonnepanelen heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubbergrover1
GAIAjohan schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 15:35:
[...]

Het gaat hier duidelijk om mensen die wel het geld hebben. Het is dan eigenlijk niet logisch om klein te beginnen omdat dat zo heurt.. En zo extreme eisen hadden deze mensen niet. Bovendien weet je met hun leeftijden dat je beter gewoon voorbereid bent op gezinsuitbreiding. Dat ze dat niet tijdens het programma besloten hebben is bijna een unicum in dit programma :+

Heb je het geld niet, ja dan moet je concessies doen, maar dat was bij deze mensen niet nodig.
De budgetten die de mensen in dit programma hebben zijn meestal, voor de huidige markt, niet heel groot. Althans, niet zodanig dat je daar normaal gesproken én ruimte én locatie én comfort én uitstraling voor kunt krijgen binnen je budget. Dat bij dit programma de keus dan vaak valt voor uitstraling en dat comfort (isolatie, verwarming) ondergeschikt is en ook de locatie vaak van secundair belang is, en dat dan ook nog eens flink over het budget wordt heengegaan... dat zouden niet mijn keuzes zijn geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12-06 23:17

ralpje

Deugpopje

pietje63 schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 15:27:
Daarbij wel het besef dat er veel zaken worden gesponserd, maar de grootste kostenpost blijft vaak toch de arbeid (en die wordt volgens mij niet / beperkt gesponserd).
Wat ik mijn kan herinneren uit de tijd dat Eigen Huis en Tuin nog heel populair was, is dat de arbeid (in ieder geval voor de 'deelnemers') kosteloos was. Wel moest het materiaal gewoon betaald worden, al was dat volgens mij tegen inkoopsprijs.

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
Rubbergrover1 schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 15:43:
[...]

De budgetten die de mensen in dit programma hebben zijn meestal, voor de huidige markt, niet heel groot. Althans, niet zodanig dat je daar normaal gesproken én ruimte én locatie én comfort én uitstraling voor kunt krijgen binnen je budget. Dat bij dit programma de keus dan vaak valt voor uitstraling en dat comfort (isolatie, verwarming) ondergeschikt is en ook de locatie vaak van secundair belang is, en dat dan ook nog eens flink over het budget wordt heengegaan... dat zouden niet mijn keuzes zijn geweest.
Locatie is van secundair belang omdat uitstraling ook betaald moet worden. Dat is dan weer inherent aan het programma. :+ Desondanks kun je bijna altijd zonder angst meedoen aan het programma. Want verkoopbaar maken ze de woning wel :+.
En ja, tegenwoordig leven we in een wereld waar uitstraling het belangrijkst is.. Instagrammable moet t zijn. Dat is wel echt iets van de nieuwere generatie.. Zie je bv ook bij auto's. De eerste auto mag geen barrel meer zijn, maar moet wel een Mini/Fiat 500 of zelfs private lease zijn en hip. Dat is wel een generatieding.

Maar qua aanschaf huis vind ik niet dat je klein moet beginnen omdat dat de norm is. Normaliter zul je wel prioriteiten moeten plaatsen.
- Waar wil ik wonen
- Wat voor huis wil ik
- Hoeveel kamers/ruimte heb ik nodig

En ja, normaliter kom je dan bv tegen dat huis A kleiner is, mooier afgewerkt voor bv 3ton
huis B groter, maar minder mooi afgewerkt locatie even goed. Betere mogelijkheid tot duurzaamheid. ook 3ton.
Dat je dan best eens nog een jaar of 4 moet sparen voor je huis B kunt gaan opknappen, maar op de lange termijn wel de betere keuze. Zeker als je bv 25 bent en gezinsuitbreiding ook nog kan komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tilburgs82
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13-08-2023

tilburgs82

carpe florem

GAIAjohan schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 15:28:
[...]

Maar waarom? Als je het geld hebt ga je niet 'omdat het hoort' eerst in een bouwval flat en beetje verven. Nee, je kijkt wat je krijgen kan. Verder kost elke keer verhuizen, huis aanschaffen/verkopen gewoon allemaal geld dat naar makelaars, banken en notarissen gaat, dus dat wil je skippen. Bovendien moet je sowieso eigenlijk elk huis nog wel ergens een likje verf doen of een vloertje leggen.
Bovendien kijk je ook naar de toekomst. Als jij tegen de 30 loopt weet je gewoon vrijwel zeker of je kinderen wilt of niet. Wil je die? Dan ben je maar beter voorbereid met genoeg ruimte ipv dat je last-minute nog een ander huis moet kopen of moet uitbreiden.

Leven is ook vooruitkijken, en niet alleen 'in het nu' hoe hip dat tegenwoordig ook is.
Ik zeg nergens dat het zo hoort. Deze mensen hebben juist het geld niet.
Als je in een tv programma moet komen om met flinke korting verbouwingen e.d. te kunnen doen om een huis te krijgen, dan heb je het geld niet.
Als je tot je 35e (cases waar ik dus over spreek in mijn comment), ook dan heb je het geld niet.
Huisje kopen, door de jaren heen wat sparen, overwaarde opbouwen en dan weer groter gaan worden. Dat willen de meesten niet meer. Dat bedoel ik.

Granny Smit, Jonagold, Elstar en Pink Lady

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knul
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19:31
tilburgs82 schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 16:20:
[...]
Huisje kopen, door de jaren heen wat sparen, overwaarde opbouwen en dan weer groter gaan worden. Dat willen de meesten niet meer. Dat bedoel ik.
Ik zou best willen, maar als starter kom je er simpelweg niet tussen (en met mij duizenden, zo niet honderdduizenden anderen). Beetje makkelijk om "de meesten" over een kam te scheren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rubbergrover1
GAIAjohan schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 16:02:
[...]
En ja, tegenwoordig leven we in een wereld waar uitstraling het belangrijkst is.. Instagrammable moet t zijn. Dat is wel echt iets van de nieuwere generatie.. Zie je bv ook bij auto's. De eerste auto mag geen barrel meer zijn, maar moet wel een Mini/Fiat 500 of zelfs private lease zijn en hip. Dat is wel een generatieding.
Dat hangt volgens mij wel sterk af van met welke mensen je omgaat. (Ook voor de 'jongere generatie'.) Er zijn ook een hoop mensen waarbij dat totaal anders is.
Maar qua aanschaf huis vind ik niet dat je klein moet beginnen omdat dat de norm is. Normaliter zul je wel prioriteiten moeten plaatsen.
- Waar wil ik wonen
- Wat voor huis wil ik

En ja, normaliter kom je dan bv tegen dat huis A kleiner is, mooier afgewerkt voor bv 3ton
huis B groter, maar minder mooi afgewerkt locatie even goed. Betere mogelijkheid tot duurzaamheid. ook 3ton.
Dat je dan best eens nog een jaar of 4 moet sparen voor je huis B kunt gaan opknappen, maar op de lange termijn wel de betere keuze. Zeker als je bv 25 bent en gezinsuitbreiding ook nog kan komen.
Uiteraard, dat is ook wat ik zeg. Voor veel mensen zou de prioriteit zou moeten liggen bij locatie/afmeting van de woning (en evt. uitbreidingsmogelijkheden). Terwijl bij dit programma de prioriteit ligt bij een gelikte uitstraling. En vervolgens projecteert Bob het concept van dit programma (lekker veel gesponsorde zaken in de woning plaatsen) op de 'volgende generatie' en bombardeert die generatie tot verwende alleswillers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Vraag me af wat ze met kandidaten doen die zeggen: "bruine badkamertegels uit de jaren 70, roze keukenkastjes en een bakstenen openhaard in de woonkamer, allemaal prima, zolang we maar iets hebben". Ik kan met voorstellen dat die kandidaten niet worden uitgekozen. Of als ze die eis niet hebben dat ze die voor het programma maar even moeten verzinnen. Als ze niet aangeven dat ze een moderne badkamer en keuken willen hebben de sponsoren niks te doen.

Dus zijn de millennials zo verwent of kiest RTL ze gewoon zo uit?

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 1641394 op 07-10-2021 17:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keeperson
Rubbergrover1 schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 16:45:
Uiteraard, dat is ook wat ik zeg. Voor veel mensen zou de prioriteit zou moeten liggen bij locatie/afmeting van de woning (en evt. uitbreidingsmogelijkheden). Terwijl bij dit programma de prioriteit ligt bij een gelikte uitstraling. En vervolgens projecteert Bob het concept van dit programma (lekker veel gesponsorde zaken in de woning plaatsen) op de 'volgende generatie' en bombardeert die generatie tot verwende alleswillers.
Vond een erg leuk huisje op de ideale locatie. Was een krappe 90 m² woonoppervlak, moest nog het een en ander aan gebeuren (bijvoorbeeld isoleren), maar het had wel een garage waar ik lekker kon sleutelen aan mijn fietsen en auto. Maar ja, als dat uiteindelijk voor 285k weggaat (mijn budget ging ongeveer tot 255k), dan houdt het snel op. In de jaren '80, toen mijn ouders een huis zochten, konden ze nog afpingelen op een huis.

@Anoniem: 1641394 Ik denk dat RTL ze er wel erg op uit kiest hoor. Als kandidaten iets zouden zoeken in Oost-Drenthe, maakte niet uit hoe het er uit zag en ze zouden de jaren na de uitzending wel langzaamaan eraan gaan verbouwen was er natuurlijk niks om te zaniken op Twitter. :+

[ Voor 12% gewijzigd door keeperson op 07-10-2021 17:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
Anoniem: 1641394 schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 17:01:
Dus zijn de millennials zo verwent of kiest RTL ze gewoon zo uit?
RTL typecast wel het type stelletje. Waarom anders krijg je eigenlijk alleen maar stelletjes die door gezinsuitbreiding meer ruimte zoeken? Die op Urk en afgelopen keer was dan de uitzondering dat ze geen kinderen verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Joosie200 schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 17:12:
[...]

RTL typecast wel het type stelletje. Waarom anders krijg je eigenlijk alleen maar stelletjes die door gezinsuitbreiding meer ruimte zoeken? Die op Urk en afgelopen keer was dan de uitzondering dat ze geen kinderen verwachten.
Precies, en er is ook een selectie-effect.

Stelletjes die verwachtingen hebben die in lijn liggen met de huidige markt hoeven niet mee te doen aan het programma.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
het programma doet wat het moet doen, en dat is de verkopen van wooninrichting stimuleren. ( ja, kon het zelf ook niet laten ben er ingetrapt. binnenkort een nieuwe badkamer :9 )

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GAIAjohan
Rubbergrover1 schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 16:45:
[...]

Dat hangt volgens mij wel sterk af van met welke mensen je omgaat. (Ook voor de 'jongere generatie'.) Er zijn ook een hoop mensen waarbij dat totaal anders is.

[...]

Maar volgens mij heb ik ook weinig anders gezegd hoor :+ maar oké.

Ik denk verder dat het programma ook voor de looks gaat omdat bv locatie men pas later achterkomt hoe kut een slechte locatie kan zijn. En dan is men op de beelden tenminste enthousiast zonder de locatie goed genoeg te lenen, muv dat stel in Assendelft dan die niet blij waren met Assendelft :+

Verder zijn veel stellen gewoon niet geschikt voor dit programma natuurlijk.
Stel ik had ze mijn woning aan laten kopen en gezegd ach laat de keuken en badkamer maar zitten. Niet zo mooi maar voldoen nog prima. Heb liever vloerverwarming. Verder is m’n eigen bankstel ook nog prima. Dan was ik nooit gekozen.
sanisale is niet voor niets sponsor

Acties:
  • +4 Henk 'm!

GAIAjohan schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 16:02:
[...]

Locatie is van secundair belang omdat uitstraling ook betaald moet worden. Dat is dan weer inherent aan het programma. :+ Desondanks kun je bijna altijd zonder angst meedoen aan het programma. Want verkoopbaar maken ze de woning wel :+.

- Waar wil ik wonen
- Wat voor huis wil ik

In mijn millenial vriendengroep heeft meer dan de helft geen auto, en de rest rijdt of verplicht lease van de baas, of een oud barrel. Aan het inkomen hoeft het niet te liggen.

Niet zo generaliseren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DutchChelsea
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 14-02-2024
Palomar schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 10:15:
In die laatste aflevering (en ook wel in andere) vind ik dat de kopers wel onnodig op kosten worden gejaagd. Het huis was eigenlijk gewoon helemaal prima om als starters in te trekken. Niks meer aan doen. Maar uiteindelijk wordt er nog voor bijna een ton verbouwd. Mag Bob wel zeggen dat ie als oude wijze man vindt dat ze teveel willen, maar hij blijft het wel mooi faciliteren ;) Natuurlijk ook wel nodig voor een amusant tv-programma, maar in de echte wereld zou niemand dit doen als starter. Geen verbouwing scheelt behoorlijk in je maandelijkse lasten.

Ik vind dit programma's waarin ze een bouwval aankopen wel leuker, want dan is het echt een uitdaging om er wat van te maken binnen een bepaald budget. Nu is het gewoon kapitaalvernietiging dat een mooie badkamer en keuken grotendeels gesloopt/overtegeld worden, omdat er budget is.
Ik denk dat ik de badkamer had laten zitten en over een nieuwe keuken twijfel ik, maar ben het oneens met je opmerking dat het stel op kosten is gejaagd. Door die sponsoring wordt het huis tegen een dumpprijs verbouwd/gerenoveerd, er is een uitbouw gerealiseerd (dus meer m2) en ik denk dat de investeringen van Bob en z'n boys resulteren in een enorme hoge verkoopprijs, als huis nu in de verkoop zou gaan. Even kort door de bocht: je betaalt 50K voor renovatie en uitbouw, maar je huis wordt er zeker 75K duurder door

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aight!
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 00:10

Aight!

&#039;A toy robot...&#039;

Er was toch ook een stel dat het huis weer snel verkocht had?

Ook mooi om hem dan met dikke overwaarde te verkopen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keeperson
Aight! schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 22:30:
Er was toch ook een stel dat het huis weer snel verkocht had?

Ook mooi om hem dan met dikke overwaarde te verkopen!
Ik meen dat dat het stel uit Nijmegen was. Waar Roos weer helemaal los gegaan was op de badkamer met gouden kranen. Wat was dat kitscherig zeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CeesKees
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 19:32

CeesKees

I rest my Kees

keeperson schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 17:06:
[...] In de jaren '80, toen mijn ouders een huis zochten, konden ze nog afpingelen op een huis.
@12% rente ;)

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keeperson
Niet overdrijven, het was maar 8%. :9 /s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• celshof
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 01:10
keeperson schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 23:35:
[...]

Niet volgens deze grafiek: https://www.hypotheekshop...or-5-jaar-vast-1.png.webp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keeperson
Het was zo tegen '88 aan. Dus dan kan 8% heel aardig kloppen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Accretion
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 20:20

Accretion

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

Tja, als je al je hele leven spaart, met z'n tweeën fulltime werkt (vast contract) en een vooruitzicht hebt op 20-30jaar hypotheek.

En de rente op het moment laag is, de goedkope huizen vooral heel duur zijn, energieprijzen vooral stijgen en je hoopt in een aantal jaar kinderen te gaan krijgen en de markt zo instabiel is.

Tja, dan zou ik echt niet "maar beginnen met een appartementje" (die zijn overigens ook belachelijk duur).

Dan koop je iets waar je ook gewoon 30 jaar kunt blijven wonen.

Een 'mooie' visgraat vloer er in pleuren, als er nog geen vloerverwarming in zit, is wmbt kapitaalvernietiging.
Eigenlijk ook het verbouwen van keuken/badkamer voor een ander.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 17:43

psy

Farabi schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 17:26:
het programma doet wat het moet doen, en dat is de verkopen van wooninrichting stimuleren. ( ja, kon het zelf ook niet laten ben er ingetrapt. binnenkort een nieuwe badkamer :9 )
Hopelijk met vloerverwarming...

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HereIsTom
  • Laatst online: 04-02-2023
keeperson schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 23:35:
[...]

Ik heb ook nog een hypotheek gehad van 9,5%

 iPad Pro 12.9 | Sony 55A89 4K OLED Smart Android TV | Mobile:  iPhone 8 Plus 64GB | Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HereIsTom
tilburgs82 schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 16:20:
[...]

Ik zeg nergens dat het zo hoort. Deze mensen hebben juist het geld niet.
Als je in een tv programma moet komen om met flinke korting verbouwingen e.d. te kunnen doen om een huis te krijgen, dan heb je het geld niet.
Als je tot je 35e (cases waar ik dus over spreek in mijn comment), ook dan heb je het geld niet.
Als je op die leeftijd een huis van 400k kan kopen dat heb je dus geld zat!

 iPad Pro 12.9 | Sony 55A89 4K OLED Smart Android TV | Mobile:  iPhone 8 Plus 64GB | Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• keeperson
HereIsTom schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 23:56:
[...]

Als je op die leeftijd een huis van 400k kan kopen dat heb je dus geld zat!
Ik heb de aflevering gekeken en ik ben het met je oneens. Het lijkt heel veel geld als je de huizenmarkt à 2016 gewend bent. In deze markt is het (helaas) peanuts. Mijn ouders betaalden ongeveer 1250 gulden voor hun hypotheek van 162.500 gulden (20 jr looptijd). Uiteraard met de hypotheekrenteaftrek in volle glorie. Ik ben nu 24, single en kan in Duitsland bijvoorbeeld 350k (beetje gefoeteld met subsidies) lenen met mijn salaris. Iedere keer als ik het had met de hypotheekadviseur over de rentes, dan was de conclusie eigenlijk altijd dat het om enkele tientjes per maand meer of minder ging.

Ook nog even een reactie op de "boomercommentaren" dat ze zoveel huis hebben van Roos en Bob. Laten we heel realitisch blijven: ze hebben een erg leuk rijtjeshuis in Tilburg waar ze in door kunnen groeien. Mijn ouders hadden rond die leeftijd een tweekapper met een redelijk grote tuin in een kindvriendelijke wijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HereIsTom
@keeperson Ik weet niet hoor maar een hypotheek van 400k is een maandlast van zo’n 1200 euro 30 jaar lang.
Als je onder de 30 bent is dat wel erg veel en als er ook maar iets gebeurt zit je de problemen.
En dat jij het maar een leuk rijtjes huis vindt wat ze hebben, het is heel veel luxe voor zo’n jong stel wat de meeste mensen zich niet kunnen veroorloven of je moet rijke ouders hebben die je 100k cadeau doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubbergrover1
keeperson schreef op zaterdag 9 oktober 2021 @ 02:19:
[...]

Ik heb de aflevering gekeken en ik ben het met je oneens. Het lijkt heel veel geld als je de huizenmarkt à 2016 gewend bent. In deze markt is het (helaas) peanuts.
Het gaat niet alleen over is het vrij geld is in relatie tot de huidige woningmarkt. Maar als je een zodanig inkomen hebt dat je 4 ton kunt lenen, dan moet je best een behoorlijk inkomen hebben. Of een flinke zak eigen geld in beide gevallen zul je niet bepaald van de honger omkomen en goed in de slappe was kunnen zitten.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Thalaron
  • Registratie: Maart 2010
  • Nu online
HereIsTom schreef op zaterdag 9 oktober 2021 @ 10:39:
@keeperson Ik weet niet hoor maar een hypotheek van 400k is een maandlast van zo’n 1200 euro 30 jaar lang.
Als je onder de 30 bent is dat wel erg veel en als er ook maar iets gebeurt zit je de problemen.
En dat jij het maar een leuk rijtjes huis vindt wat ze hebben, het is heel veel luxe voor zo’n jong stel wat de meeste mensen zich niet kunnen veroorloven of je moet rijke ouders hebben die je 100k cadeau doen.
Aan de andere kant... wat kost een tussen/starterswoning in de particuliere huursector per maand aan huur? :+

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• W1LL3M
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:58

W1LL3M

⭐⭐⭐⭐⭐

Thalaron schreef op zaterdag 9 oktober 2021 @ 11:34:
[...]

Aan de andere kant... wat kost een tussen/starterswoning in de particuliere huursector per maand aan huur? :+
Volledig gerenoveerd, gemeubileerd (ja dat hebben ze ook "gekregen" voor de 4 ton), alles in nieuwstaat. Ik denk dat je 2k+ per maand aan huur zou betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thalaron
  • Registratie: Maart 2010
  • Nu online
Een nicht van mij had voordat ze samen met haar vriend een huis heeft gekocht een verdieping van een afgetrapt huis gehuurd van een huisjesmelker en betaalde voor circa 50m2 grofweg €950 per maand. Dan is €1200 voor een complete woning incl alles erop en eraan een koopje.

Vrienden van ons woonden een paar jaar terug in een particuliere hoekwoning en daar betaalde men toen meer voor dan wij voor ons modernere, grotere, beter gelegen tweekapper. Ik meen dat ze €1300 per maand moesten betalen voor de kale(!) huur.

Hét probleem is natuurlijk dat je eerst een koopwoning moet zien te vinden en de biedingsoorlog winnen én voldoende eigen vermogen hebben om het te financieren, maar desondanks is kopen volgens mij nog altijd goedkoper dan particuliere huur.

Sociale woningen zijn erg schaars en als ze al vrijkomen zijn er duizend mensen die hem willen en nog een stapel statushouders of mensen met urgentie… dus echt betaalbare woningen zijn er simpelweg niet.

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• W1LL3M
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:58

W1LL3M

⭐⭐⭐⭐⭐

Thalaron schreef op zaterdag 9 oktober 2021 @ 12:00:
Vrienden van ons woonden een paar jaar terug in een particuliere hoekwoning en daar betaalde men toen meer voor dan wij voor ons modernere, grotere, beter gelegen tweekapper. Ik meen dat ze €1300 per maand moesten betalen voor de kale(!) huur.
Appels en peren.

1300 aan kale huur is bijvoorbeeld net zoveel als je kwijt bent aan (kale) hypotheek voor een middelmatig hoekhuis in Eindhoven van 4 ton. En dan ben je als huurder goedkoper uit, je hebt geen schuld (/risico), geen onderhoudskosten (/afschrijving), een deel van de gemeentelijke belastingen en verzekeringen is voor de verhuurder, en je kunt gewoon je sleutels inleveren wanneer je weg wilt.
Als je er langere tijd wilt wonen is kopen wellicht toch de betere oplossing puur en alleen op basis van de waardevermeerdering, die overigens niet gegarandeerd is. Het ligt er vooral aan wanneer je het huis koopt, op de top van de markt is dat niet handig, maar lastig te voorspellen.

[ Voor 6% gewijzigd door W1LL3M op 09-10-2021 17:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
https://www.funda.nl/koop...937164-hogenkampsweg-105/

175k voor 33m2 in Zwolle. Alsof het team van Alex, Bob en Roos al is langsgeweest. Visgraatvloer, visgraatbadtegels, taats deuren. Helemaal hotel chique. Maar qua ruimte heb je een studiootje te pakken.

Afbeeldingslocatie: https://cloud.funda.nl/valentina_media/150/506/476_1440.jpg

Afbeeldingslocatie: https://cloud.funda.nl/valentina_media/150/506/477_1440.jpg

Afbeeldingslocatie: https://cloud.funda.nl/valentina_media/150/506/498_1440.jpg

[ Voor 30% gewijzigd door Joosie200 op 13-10-2021 23:47 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
Nou deze aflevering was niet eentje van visgraatvloer en hotel chique. Wel van een smart home, een kook eiland en een pui slopen omdat het mat zwart moet zijn. En oh uiteraard starring Klef & Bef.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ghostrider
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16:19

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Ik plaats altijd de opmerking "Al het budget moet zeker op".

Mijn verbazing was dan ook groot dat het budget niet opgemaakt was... Desalniettemin was die sfeer haard gewoon lelijk, de bank indeling totaal onpraktisch en de keuken had 2 verschillende kleuren... :?

Hoe dan ook zie ik altijd een nieuwe badkamer verschijnen; dat was hier niet echt nodig. Persoonlijk had ik dan liever een uitbouw gedaan of iets anders..

Asus Zenbook i7 256gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubbergrover1
Ghostrider schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 08:58:

Mijn verbazing was dan ook groot dat het budget niet opgemaakt was... Desalniettemin was die sfeer haart gewoon lelijk, de bank indeling totaal onpraktisch en de keuken had 2 verschillende kleuren... :?

Hoe dan ook zie ik altijd een nieuwe badkamer verschijnen; dat was hier niet echt nodig. Persoonlijk had ik dan liever een uitbouw gedaan of iets anders..
Qua indeling van meubels etc. kun je gelukkig zelf nog een heleboel veranderen :) . Dat de keuken twee kleuren heeft vind ik niet zo gek. Dat zie je wel vaker, ook als mensen de keuken gewoon als een geheel kopen. Beter dan dat je met moeite iets zoekt wat bijna het zelfde is, maar het toch net niet is.

De badkamer, tsja, smaken verschillen... De stijl was in elk geval heel anders dan ervoor. En ze moeten de sponsor toch ook tevreden houden ;) . Maar ik kan me ook goed voorstellen dat als de nieuwe badkamer jouw smaak is, dat je dan niet tegen die oude badkamer aan kunt kijken. Maar zo'n vrijstaand bad (hadden ze dit keer toch weer?) lijkt mij dan weer totaal onpraktisch.

Ik vond het wel prettig dat ze deze keer (en vooral ook de vorige keer) niet alleen voor de looks gingen, maar ook bv zonnepanelen hadden aangebracht. En binnen budget bleven, al was dat bij deze woning ook niet zo moeilijk.

Eigenlijk, als ik zie hoe makkelijk ze een prima woning hebben kunnen vinden die ruim aan hun wensen voldoet, vraag ik me ook af waarom het de kopers zelf nog niet was gelukt om een geschikte woning te vinden. Dat zou toch niet heel erg moeilijk moeten zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23:57

-tom-562

Oliesjeik

Ghostrider schreef op dinsdag 19 oktober 2021 @ 08:58:

Mijn verbazing was dan ook groot dat het budget niet opgemaakt was... Desalniettemin was die sfeer haart gewoon lelijk, de bank indeling totaal onpraktisch en de keuken had 2 verschillende kleuren... :?

Die divider vond ik op zich wel wat hebben. Onze woonkamer/keuken is vergelijkbaar qua indeling (alleen nog een stuk groter), en ik zit nu ook te kijken of zoiets ook niet bij ons in de kamer kan :P (alleen zonder sfeerhaard, aangezien we al een gashaard hebben).

Qua budget, ik had zelf zoiets van, als er nog budget over is, waarom steken ze het dan niet in nog een stukje extra verduurzaming? Plaats een warmtepompboiler o.i.d. of doe iets met balansventilatie i.c.m. WTW.

Wij kijken overigens ook bijna wekelijks, vind het altijd wel interessant om te zien. Alleen zoals gezegd, zijn die verbouwingen totaal niet realistisch (maximaal gesponsord natuurlijk). En ik erger mij vaak aan de stelletjes als ze met onrealistische eisen komen (en van het type kleffie en beffie zijn :D)

Vaak bu'j te bang!

Pagina: 1 2 Laatste