dus duurt nog wel ff voordat Evusheld hier in gebruik gaat?
[ Voor 185% gewijzigd door tweakmember op 12-12-2021 23:39 ]
[ Voor 185% gewijzigd door tweakmember op 12-12-2021 23:39 ]
Nou ik zei dus binnenkorttweakmember schreef op zondag 12 december 2021 @ 23:36:
dus duurt nog wel ff voordat Evusheld hier in gebruik gaat?
Kortom, de eerder genoemde effectiviteit van 90% tegen ziekenhuisopname is overeind gebleven in de uiteindelijke analyse. Na molnupiravir, waar we een behoorlijke teruggang in effectiviteit zagen, is dat heel erg goed nieuws. Daarnaast hebben ze nu ook interim data van een separate studie waarin ze mensen zonder hoog risico paxlovid hebben laten slikken en ook daar werkt het: 70% reductie in ziekenhuisopname (ik zie graag nog even de confidence intervals). Volgens mij is dit de eerst keer dat we effectiviteit zien in een gezonde populatie. Vraag is natuurlijk nog wel of je iedereen die geen onderliggende risicofactoren heeft, allemaal paxlovid wil laten slikken. Maar daar moet nog maar eens goed naar gekeken worden door slimme mensen.
- Final data available from all high-risk patients enrolled in EPIC-HR study (n= 2,246) confirmed prior results of interim analysis showing PAXLOVID™ (nirmatrelvir [PF-07321332] tablets and ritonavir tablets) reduced risk of hospitalization or death by 89% (within three days of symptom onset) and 88% (within five days of symptom onset) compared to placebo; no deaths compared to placebo in non-hospitalized, high-risk adults with COVID-19
- The above data have been shared with the U.S. Food and Drug Administration (FDA) as part of an ongoing rolling submission for Emergency Use Authorization (EUA)
- Separately, interim analyses of an ongoing second study in standard-risk adults (EPIC-SR) showed a 70% reduction in hospitalization and no deaths in the treated population, compared to placebo, in the secondary endpoint; the novel primary endpoint of self-reported, sustained alleviation of all symptoms for four consecutive days, as compared to placebo, was not met. The study continues
- An approximate 10-fold decrease in viral load at Day 5, relative to placebo, was observed in both EPIC-HR and EPIC-SR, indicating robust activity against SARS-CoV-2 and representing the strongest viral load reduction reported to date for a COVID-19 oral antiviral agent
- Recent in vitro data confirm that nirmatrelvir is a potent inhibitor of the Omicron 3CL protease, which, combined with existing in vitro antiviral and protease inhibition data from other Variants of Concern (VoC) including Delta, indicates that PAXLOVID will retain robust antiviral activity against current VoCs as well as other coronaviruses
Heel erg mooi nieuws. Wmb het belangrijkste target voor medicamenteuze behandeling van Covid. Pfizer heeft nog niets gezegd over indiening bij de EMA, wel bij de FDA. Wel doet de EMA al een rolling review van paxlovid, dus het zal daar waarschijnlijk ook snel terechtkomen.Current variants of concern can be resistant to treatments that are focused on the spike protein expressed on the surface of the SARS-CoV-2 virus, due to the mutations in this region. PAXLOVID, however, works intracellularly on the protease of the SARS-CoV-2 virus by inhibiting viral replication. Nirmatrelvir has shown consistent in vitro antiviral activity against the previously identified variants of concerns (i.e., alpha, beta, delta, gamma, lambda, and mu). In addition, nirmatrelvir potently inhibited the 3CL protease associated with Omicron in an in vitro biochemical assay. This indicates nirmatrelvir’s potential to maintain robust antiviral activity against Omicron. Additional in vitro antiviral studies with this variant are underway.
EMA advies: https://www.ema.europa.eu...onavir-treatment-covid-19EMA: EU-landen mogen coronapillen Pfizer al gebruiken
Nederland en de andere EU-landen mogen alvast de coronapillen van Pfizer gebruiken om coronaklachten tegen te gaan. Het middel is nog niet goedgekeurd, maar in afwachting daarvan kan het alvast worden ingezet. Dat heeft de Europese toezichthouder, het Europees Geneesmiddelenbureau (EMA) in Amsterdam, donderdag besloten.
Het middel heet Paxlovid. Het is bedoeld voor volwassenen die net positief zijn getest en behoren tot een risicogroep, waardoor hun klachten erger zouden kunnen worden.
Paxlovid bestaat uit twee pillen. De ene pil bevat de stof PF-07321332, de andere ritonavir. Ze moeten twee keer per dag samen worden ingenomen en dat vijf dagen lang. (ANP)
Kleine correctie. Landen moeten zelf besluiten of ze ongeautoriseerde medicijnen willen gebruiken. Dat konden ze sowieso al, maar het verschil is nu dat de EMA er ook een advies over geeft.user109731 schreef op donderdag 16 december 2021 @ 17:09:
Paxlovid van Pfizer is nog niet goedgekeurd, maar mag al wel gebruikt worden van EMA:
[...]
EMA advies: https://www.ema.europa.eu...onavir-treatment-covid-19
In principe verandert er dus weinig, alleen lijkt de EMA een ietwat andere weg in te zijn geslagen de laatste tijd, en vaker dit soort advies te geven (dit is niet de eerste keer), en ook het emergency use wat meer te willen stimuleren, als landen dit zelf willen. (niet te verwarren met de emergency use van de FDA).EMA issued this advice to support national authorities who may decide on possible early use of the medicine prior to marketing authorisation, for example in emergency use settings, in the light of rising rates of infection and deaths due to COVID-19 across the EU.
wappie voeruser109731 schreef op donderdag 16 december 2021 @ 17:09:
Paxlovid van Pfizer is nog niet goedgekeurd, maar mag al wel gebruikt worden van EMA:
[...]
EMA advies: https://www.ema.europa.eu...onavir-treatment-covid-19
[ Voor 11% gewijzigd door martwoutnl op 20-12-2021 15:57 ]
[ Voor 25% gewijzigd door tweakmember op 20-12-2021 18:47 ]
Gek zeg... In het medicijnen topic...tweakmember schreef op maandag 20 december 2021 @ 18:44:
Hele dag al in het nieuws dat Novavax goedgekeurd is door EMA.
Maar geen woord van enthousiasme hierover in de topic ghehe
Waarom dit vaccin meer wappies over de streep moet trekken snap ik overigens niet.
Dat betekent, stam + t .
Dat zal van de precieze mAb afhangen, maar het klopt wel: https://www.reuters.com/b...ainst-omicron-2021-12-14/Apache4u schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 09:51:
Ik zag gisteren bij Op1 een dame zitten (kan me haar naam en functie niet meer herinneren) die daar vertelde dat dankzij omicron de ziekenhuizen een van de covid-behandelmethoden, namelijk die van monoklonale antilichamen, niet meer konden gebruiken. Monoklonale antilichamen zouden niet meer werken bij deze variant volgens haar. Ik vond dat nogal een uitspraak omdat ik daar nog helemaal geen bewijs van heb gezien. Misschien heb ik iets gemist, of was haar uitspraak te voorbarig?
ah thanks, die had ik inderdaad gemist. Maar wat daar ook staat is het volgende:RoD schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 09:55:
[...]
Dat zal van de precieze mAb afhangen, maar het klopt wel: https://www.reuters.com/b...ainst-omicron-2021-12-14/
Dat betekent, stam + t .
want?RoD schreef op maandag 24 januari 2022 @ 16:25:
Dat lijkt vooralsnog het grootste probleem te worden.
Er is gewoon te weinig van het medicijn momenteel. Als je op Google zoekt naar paxlovid shortage vindt je een hele hoop berichten. Het lijkt dus nog wel even te gaan duren voordat er overal genoeg is.
Ik zag BC-007 er niet bijstaan. Dat is er volgens mij ook 1. Wat me wel op valt is dat het lang duurt voordat ze het geld allemaal bij elkaar krijgen.RoD schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 13:55:
Iets anders: we horen maar weinig over behandelingen tegen long Covid, maar dit artikel heeft een mooi overzicht van de bestaande trials. Lijkt erop dat we in de komende maanden eerste resultaten gaan zien van behandelingen tegen long Covid.
De genoemde fabrikanten hebben voor een verschillende aanpak gekozen en richten zich op andere eindpunten. Er is ook een trial naar behandeling van MIS-C in kinderen. Ben benieuwd naar de uitkomsten. Het zijn overigens fase 2-studies, dus het moet gezien worden als een proof of concept.
Ik heb even naar de tijdslijn van BC-007 gekeken, en het lijkt erop dat die nog in de indieningsfase bij de Duitse autoriteiten zit, dus nog niet aan de trial begonnen. Daarom zal ie er wel niet bij staan.QSYS schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 14:02:
[...]
Ik zag BC-007 er niet bijstaan. Dat is er volgens mij ook 1. Wat me wel op valt is dat het lang duurt voordat ze het geld allemaal bij elkaar krijgen.
https://www.science.org/content/blog-post/making-paxlovidRoD schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 09:15:
[...]
Er is gewoon te weinig van het medicijn momenteel. Als je op Google zoekt naar paxlovid shortage vindt je een hele hoop berichten. Het lijkt dus nog wel even te gaan duren voordat er overal genoeg is.
And to think they once said that computers would take away jobs.
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Je weet toch dat dat alleen bij vaccins relevant is? Je weet wel, die dingen die je slechts eenmaal toedientGonadan schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 16:39:
Nu ben ik op zich wel benieuwd of hierover ook een discussie over bijwerkingen en lange termijn effecten gaat komen.
Waren de test resultaten van paxlovid juist niet teleurstellend?RoD schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 15:22:
https://www.nu.nl/coronav...hikbaar-in-nederland.html
Nou daar is ie dan, de goedkeuring van PaxlovidHeel fijn, nu maar hopen dat het snel beter beschikbaar komt. Gezien de goede werking zou het wel eens een hele goede bijdrage kunnen leveren aan mensen die hoger risico lopen.
Je bent in de war met Merck inderdaadtweakmember schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 18:16:
[...]
Waren de test resultaten van paxlovid juist niet teleurstellend?
of ben ik nou verward met de pil van Merck?
Ik kan niet ontkennen dat er enig sarcasme in die post verstopt zat.RoD schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 18:06:
Je weet toch dat dat alleen bij vaccins relevant is? Je weet wel, die dingen die je slechts eenmaal toedient
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
[ Voor 211% gewijzigd door tweakmember op 26-08-2022 10:12 ]
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq