Ik heb hier een vreemd issue met enkele devices die op geen enkele manier updates binnen kunnen halen.
Ik zie volgende foutmeldingen in zowel de ScanAgent.log als de WUAHander.log
ScanAgent.log
/f/image/XJfDQ6JBonmeKWip84ZMQLC5.png?f=fotoalbum_large)
WUAHandler.log
Als ik via CCMTrace de error opzoek, dan kom ik volgende uit:
Error 0x87d00631 betekent ‘Scan retry Pending’
Error 0x80244007 betekent “Same as SOAPCLIENT_SOAPFAULT - SOAP client failed because there was a SOAP fault for reasons of WU_E_PT_SOAP_* error codes.”
Als ik zoek op foutmelding 0x80244007, dan kom ik enkele hits tegen in Google. Ik heb de aanpassingen in web.config en een IIS reset geprobeerd, maar dat biedt niet veel soelaas.
Ik heb voor de rest al volgende acties ondernomen op de getroffen clients:
- Reinstall SCCM client
- Reset WSUS client (by stopping the service and remove the content of SoftwareDistribution)
- Registry.pol heraangemaakt
SSL is uitgeschakeld op zowel de IIS WSUS website, op de SUP server als op de SCCM Management server. Dus daar kan het ook niet liggen.
Ik denk ook niet dat er iets anders in de netwerk infrastructuur (daar heb ik ook verder geen zicht op) de boel ophoudt, want dit is verspreid over meerdere toestellen in verschillende locaties. Alsook met toestellen die enkel thuis verbonden staan.
Iemand een idee hoe ik dit kan oplossen? Ik ben er bijna heel de week mee bezig geweest en men wordt een beetje kribbig omdat de 'cijfers niet kloppen'.