BCC schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 15:11:
Groover z'n rechtsbijstand heb ik het over. Als Groover z'n huur niet betaald krijgt, maak die dat waarschijnlijk aanhangig bij hun rechtsbijstand of je kredietverzekering. Omdat het om zo'n laag bedrag gaat gaan die waarschijnlijk gewoon uitkeren en is de dief van de haak.
Een rechtsbijstand is geen verzekering die kosten ontstaan uit contractbreuk van een klant die bij Groover huurt vergoed.
Aangaande kreditverzekeringen, die betalen meestal niet uit als de klant particulier is, ook betalen die meestal niet uit als de klant onwillig is. Daarnaast zijn die verzekeringen duur en afhankelijk van je bedrijf (iPads verhuren aan lagere inkomens zal zo ongeveer de hoofdprijs zijn) is nooit het hele bedrag gedekt en is er daarnaast nog een eigen risico. Tevens is de klant niet van de haak want als een kredietverzekering uitkeert dan neemt deze de vordering over en gaat het normale incassotraject met uiteindelijk inbeslagname of vordering op vermogen en/of inkomen van start.
Los van dit alles, zal Groover de klant de keuze geven of betalen of de iPad terug. Pas als er niet betaald wordt kan men de iPad gaan vorderen maar helaas voor Groover heeft OP die gekocht en als OP te goeder trouw heeft gehandeld waar ik vooralsnog van uit ga dan kan Groover een claim richting OP alleen geldig maken als Groover gemaakte kosten aan OP vergoed (in dit geval dus de 400,- die OP ervoor betaald heeft)
Als OP zijnde zou ik mij nergens druk om maken en lekker van de iPad genieten.
[
Voor 18% gewijzigd door
Groningerkoek op 07-10-2021 15:29
]