Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

TripleLM schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 16:31:
[...]

Heb ook alleen maar pas achteraf de factuur gekregen omdat hij het nog moest zoeken -.- . Blijkbaar is Grover nu Mediamarkt geworden…
Nee, je zei dat hij je wijs heeft gemaakt, dat hij het bij MM heeft gekocht, en dat hij thuis de factuur moest downloaden, NU blijkt het gehuurd van Grover.

edit: was het een nieuw forumlid ?
(zonder enige verkoop feedback)

[ Voor 7% gewijzigd door Hackus op 05-10-2021 16:51 ]

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Chaos
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Het zou trouwens ook kunnen dat de verkoper gewoon creatief van zijn huurcontract af probeert te komen. Misschien gebruikt hij het geld dat jij hem nu hebt betaald om het huurcontract af te kopen. Uiteindelijk heb jij dan een legaal gekochte iPad en is hij van zijn huurcontract af, zonder eerst geld te moeten lenen voor de afkoopsom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleLM
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 12-11-2023
timmert26 schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 16:38:
[...]

Heb je al een reactie van de desbetreffende tweaker of is die met de noorderzon vertrokken? Naam adres etc. aan gegevens heb je dan weer wel, dus ik vermoed dat je inderdaad bij iemand uitkomt die ook opgelicht is. Allicht ook daar even contact mee opnemen, wie daar ook woont.
Heb adres en naam. Alleen weet ik niet of het daadwerkelijk klopt. Op social media niets te vinden van de tweaker. Jongen van 19 jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleLM
Hackus schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 16:49:
[...]

Nee, je zei dat hij je wijs heeft gemaakt, dat hij het bij MM heeft gekocht, en dat hij thuis de factuur moest downloaden, NU blijkt het gehuurd van Grover.

edit: was het een nieuw forumlid ?
(zonder enige verkoop feedback)
Ja was wel een nieuw forumlid helaas. Ja was sarcastisch bedoeld over dat Mediamarkt.

[ Voor 5% gewijzigd door TripleLM op 05-10-2021 17:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bertus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Chaos schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 16:55:
Het zou trouwens ook kunnen dat de verkoper gewoon creatief van zijn huurcontract af probeert te komen. Misschien gebruikt hij het geld dat jij hem nu hebt betaald om het huurcontract af te kopen. Uiteindelijk heb jij dan een legaal gekochte iPad en is hij van zijn huurcontract af, zonder eerst geld te moeten lenen voor de afkoopsom.
Waarom dan zeggen dat ie gekocht is bij de Mediamarkt ;-)

Heeft ook een computer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23-05 15:21

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Sefyu schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 16:46:
[...]

Sorry, weer fout. De crux zit 'm in het woord 'opzettelijk'. Dat houdt hier in dat de (voorwaardelijke) opzet gericht moet zijn op het feit dat het goed door een misdrijf verkregen is:
Prima. Laten we eens aannemen dat je helemaal gelijk hebt (wat zomaar zou kunnen als je inderdaad een juridische achtergrond hebt zoals je profiel zegt): dat verandert er niks aan dat Grover alle recht heeft om het van hun ontvreemde product op afstand te bricken. Ik begrijp niet waarom deze discussie überhaupt relevant is aangezien de kans ongeveer honderd procent is dat TS die iPad niet (lang) gaat kunnen gebruiken. Ofwel hij stuurt 'm terug naar Grover, ofwel hij heeft straks een bricked iPad die hij als onderzetter kan gebruiken. De derde optie waarbij Grover z'n schouders ophaalt en denkt "weet je, laat maar" is dermate onwaarschijnlijk dat dat sowieso niet gaat gebeuren, en als vriend oplichter z'n huiswerk goed heeft gedaan gaan ze hun schade ook niet kunnen verhalen, dus dan blijven alleen die andere twee opties over.

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom-Z
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 30-05 08:42
Marzman schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 16:44:
[...]

Bij een fiets gaat die gedurende drie jaar nog naar de eigenaar, ik vermoed dat dit bij een tablet dan hetzelfde werkt.
Dat is in dit topic al besproken. Bij een gestolen fiets (of tablet) is dat zo. Deze tablet is niet gestolen maar verduisterd dus gaat die regeling van die 3 jaar niet op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chaos
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Bertus schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 16:58:
[...]

Waarom dan zeggen dat ie gekocht is bij de Mediamarkt ;-)
Tsja, zou jij hem kopen als dit de uitleg was? :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

TripleLM schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 16:55:
[...]

Heb adres en naam. Alleen weet ik niet of het daadwerkelijk klopt. Op social media niets te vinden van de tweaker. Jongen van 19 jaar.
Kan ook nog zijn dat hij die tablet gehuurd heeft, aangeven dat hij gestolen is, aangifte gedaan bij de politie en de tablet aan jou heeft doorverkocht..

Dat levert voor hem een heleboel gezeik op want een valse aangifte is strafbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 472287

TripleLM schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 16:55:
[...]

Het goede nieuws is dat het een hele domme jongen van 19 jaar is.

Je gaat hier wel gezeik van krijgen maar ik zie wel kansen om je geld terug te krijgen. Even z'n ouders contacten en e.e.a. blootleggen.

Gezien het opsturen van de huurfactuur en in-person aflevering ziet dit er gewoon uit als een super-super domme actie van iemand die dacht geld nodig te hebben en niet verder kan denken dan z'n wenkbrauwen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeacekeeperNL
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online

PeacekeeperNL

Koning Review 2023 en 2024

Anoniem: 472287 schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 17:08:
[...]

Je gaat hier wel gezeik van krijgen maar ik zie wel kansen om je geld terug te krijgen. Even z'n ouders contacten en e.e.a. blootleggen.

Gezien het opsturen van de huurfactuur en in-person aflevering ziet dit er gewoon uit als een super-super domme actie van iemand die dacht geld nodig te hebben en niet verder kan denken dan z'n wenkbrauwen
Of de verkopende 'Tweaker' heeft iemand anders genaaid, een verkeerde factuur of weet ik wat. De naam op die factuur hoeft niet de persoon te zijn die de iPad aan TS heeft verkocht, keep that in mind.

Mijn reviews al gezien?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

PeacekeeperNL schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 17:09:
[...]

Of de verkopende 'Tweaker' heeft iemand anders genaaid, een verkeerde factuur of weet ik wat. De naam op die factuur hoeft niet de persoon te zijn die de iPad aan TS heeft verkocht, keep that in mind.
Tuurlijk. Maar je ziet het vaak bij scams - als alle tekenen er zijn van een domme snelle actie, is het dat meestal ook.

Een nepfactuurtje maken is ZO makkelijk, en daarmee had hij eenvoudig een hoop tijd kunnen rekken.
Nu zet hij direct de schijnwerpers op die hele transactie. Hell, zelfs GEEN factuur leveren was beter geweest dan dit, vanuit scam-perspectief.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Anoniem: 472287 schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 17:08:
[...]

Ken je zijn ouders?

Toen ik 19 was woonde ik op mezelf en waren mijn ouders nergens meer bij betrokken tenzij ik dat zelf wilde.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Marzman schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 17:12:
[...]
Ken je zijn ouders?

Toen ik 19 was woonde ik op mezelf en waren mijn ouders nergens meer bij betrokken tenzij ik dat zelf wilde.
Maar je ouders wisten je adres nog wel te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Anoniem: 472287 schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 17:13:
[...]

Maar je ouders wisten je adres nog wel te vinden.
Ja, maar hoe moet iemand die een probleem heeft met mij mijn ouders vinden?

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeacekeeperNL
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online

PeacekeeperNL

Koning Review 2023 en 2024

Marzman schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 17:15:
[...]

Ja, maar hoe moet iemand die een probleem heeft met mij mijn ouders vinden?
Inderdaad, en de ouders zijn geen partij in dezen.

Maar als Grover kan aantonen dat zij inderdaad eigenaar zijn kan TS sowieso aangifte doen van oplichting, verduistering en diefstal (je hoeft zelf geen benadeelde te zijn om aangifte te doen, hij/zij die weet heeft van enig strafbaar feit mag daar aangifte van doen bij de politie).

Mijn reviews al gezien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicroVAX3400
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 28-05 16:35
Waar vond de transactie plaats, en hoeveel en hoe is er voor de ipad betaald?

Als dit een oplichter is dan snap ik niet waarom deze alsnog de moeite neemt om een factuur op te sturen, nadat de deal al gemaakt is, en al helemaal niet waarom er een factuur opgestuurd wordt waaruit de oplichtingsvorm duidelijk wordt. Een goede oplichter zou een factuur namaken, waaruit volledig eigendom blijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleLM
MicroVAX3400 schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 20:34:
Waar vond de transactie plaats, en hoeveel en hoe is er voor de ipad betaald?

Als dit een oplichter is dan snap ik niet waarom deze alsnog de moeite neemt om een factuur op te sturen, nadat de deal al gemaakt is, en al helemaal niet waarom er een factuur opgestuurd wordt waaruit de oplichtingsvorm duidelijk wordt. Een goede oplichter zou een factuur namaken, waaruit volledig eigendom blijkt.
geen integrale correspondentie plaatsen

[ Voor 51% gewijzigd door Microkid op 05-10-2021 22:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silver7
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16-05 14:42
Dus, volgende stap is dat jij contact opneemt met Grover om iPad in te leveren op voorwaarde (groot woord) dat ze (ook) aangifte gaan doen, zodat die oplichter opgepakt kan worden?

Want Grover heeft toch alle informatie?

Evt. zou je bij politie aangeven dat je fysieke overdracht hebt gedaan op die locatie? Wellicht camera-beelden?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mania-92
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 22:04
Neem geen juridisch advies van een forum maar schakel gewoon een jurist in, eventueel via rechstbijstand of juridisch loket.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

TripleLM schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 20:35:
We hebben in een metrostation afgesproken. En heb cash betaald. 400 euro.
Ik heb toch een beetje moeite "met goeder trouw kopen" bij een product dat flink onder de prijs zit, cash betalen aan een tweaker met een nieuw account, afspreken op een metrostation en zo? Klinkt toch een beejte als "is van de vrachtwagen gevallen". Had je echt geen enkel wantrouwen/bedekingen?

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jan-man
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21:28
Mijn gok in het hele verhaal

Verkoper huurt toestel en verkoopt het tegen een aannemelijke waarde. Verkoper stuurt 'factuur' waaruit net duidelijk is waar het vandaan komt en hoopt dat ts door twijfels contact opneemt met grover. Grover geeft aan nee die is van ons en stuur terug. Verkoper hoopt hierbij dat ts zwicht en terugstuurt. Grover krijgt toestel terug en zegt case closed. Verkoper is 400 euro rijker ts 400 lichter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterL
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 30-05 15:55
TripleLM schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 20:35:
[...]

We hebben in een metrostation afgesproken. En heb cash betaald. 400 euro. Zijn account is nu gebanned. ]
Frappant dit. Had deze advertentie al gerapporteerd. (30 September) Helaas niet opgepakt, maar Tweakers kan helaas niet voor alles een glazen bol hebben. De prijs was echter te goed ;)

[ Voor 20% gewijzigd door Microkid op 06-10-2021 06:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danslo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 00:07
Jan-man schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 21:46:
Verkoper hoopt hierbij dat ts zwicht en terugstuurt.
Verkoper boeit het allemaal niks, is al 400 euro rijker en gegevens die bij Grover bekend zijn zijn zeer waarschijnlijk niet van verkoper.

Triest verhaal, maar denk dat het vooral een dure les voor TS wordt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TripleLM
gambieter schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 21:45:
[...]

Ik heb toch een beetje moeite "met goeder trouw kopen" bij een product dat flink onder de prijs zit, cash betalen aan een tweaker met een nieuw account, afspreken op een metrostation en zo? Klinkt toch een beejte als "is van de vrachtwagen gevallen". Had je echt geen enkel wantrouwen/bedekingen?
Nou ik dacht bij mezelf studentje dat wat geld nodig heeft omdat hij een macbook wilt voor zijn studie. Verder klopte alles qua serial number en garantie except voor de factuur dan.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Lustucru
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

Dat wordt een dure les voor je. Ik denk niet dat er een rechter te vinden is die deze vervreemding als diefstal zal aanmerken, maar een transactie zonder aankoopbewijs, zonder deugdelijke verificatie van de identiteit van de verkoper, van goedkoop product, nieuw in doos, contant afgerekend en afgehaald op een metrostation gaat hem niet worden als basis voor het rechtmatig verkrijgen van het eigendom.

Je hebt (geld) betaald maar er niets voor geleverd gekregen. Ja, je hebt even een ding mogen vasthouden was niet van jou is... Je hoeft mij niet op mijn woord te geloven en het is zeker slim om even juridisch advies in te winnen, maar ik wil je maar vast voorbereiden op wat je te horen gaat krijgen en wat je eigenlijk ook al weet. ;)

De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lustucru
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

Overigens, en dat is een hele schrale troost, Grover moet wel jouw kosten (reiskosten naar het metrostation, kosten van het opsturen etc.) vergoeden...

De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:57

Reptile209

- gers -

Heeft er nou in 126 posts echt nog niemand de suggestie gedaan om even contact op te nemen met de politie? Als de verhuurder nu reden heeft om aan te nemen dat die tablet is verkocht (gestolen), dan kunnen ze aangifte doen. En dan kan TS aangeven dat hij het apparaat netjes bewaart (en gebruikt) tot er is uitgezocht hoe het allemaal zit en wie er wat moet doen. Of denk ik dan te makkelijk? :)

Zo scherp als een voetbal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennisk.
  • Registratie: September 2010
  • Niet online
Lustucru schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 22:44:
Dat wordt een dure les voor je. Ik denk niet dat er een rechter te vinden is die deze vervreemding als diefstal zal aanmerken, maar een transactie zonder aankoopbewijs, zonder deugdelijke verificatie van de identiteit van de verkoper, van goedkoop product, nieuw in doos, contant afgerekend en afgehaald op een metrostation gaat hem niet worden als basis voor het rechtmatig verkrijgen van het eigendom.
Doe jij die dingen wel die je in je eigen stuk tekst zet? Even identiteitsbewijs van de verkoper vragen om te checken of hij zegt wie hij is?
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Ik bedoel hier vooral mee te zeggen dat het op papier allemaal leuk klinkt, maar wie doet dat nou en moet je direct je vraagtekens zetten op het moment dat een factuur wordt nagestuurd of de prijs wat onder de nieuwprijs zit? Ik vind van niet. TS is in een vervelende situatie terecht gekomen en Jan en alleman vindt er wat van in dit topic, inclusief juridisch correcte of incorrecte aannames.

@TripleLM Doe vooral waar jij je het fijnste bij voelt. Ik vind het goed dat je al stappen hebt gezet om erachter te komen wat de situatie nu is naar aanleiding van die vage factuur. Jij bent een derde partij en wellicht is het het beste om af te wachten wat er staat te gebeuren.

Reviews

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• TripleLM
dennisk. schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 01:01:
[...]

Doe jij die dingen wel die je in je eigen stuk tekst zet? Even identiteitsbewijs van de verkoper vragen om te checken of hij zegt wie hij is?
***members only***

Ik bedoel hier vooral mee te zeggen dat het op papier allemaal leuk klinkt, maar wie doet dat nou en moet je direct je vraagtekens zetten op het moment dat een factuur wordt nagestuurd of de prijs wat onder de nieuwprijs zit? Ik vind van niet. TS is in een vervelende situatie terecht gekomen en Jan en alleman vindt er wat van in dit topic, inclusief juridisch correcte of incorrecte aannames.

@TripleLM Doe vooral waar jij je het fijnste bij voelt. Ik vind het goed dat je al stappen hebt gezet om erachter te komen wat de situatie nu is naar aanleiding van die vage factuur. Jij bent een derde partij en wellicht is het het beste om af te wachten wat er staat te gebeuren.
Bedankt Dennis! Ik heb heel vaag een late mail gekregen van Grover.

“Hello Marco,
as the rent is not on your name, you will not have problems with us here. The payments get deducted from the account owners bank. So he will either have to keep paying the rent or buy the product from us as he cant send it back to us after the rent ends.
The only thing for you is that you wont have any warranty.
If you have any other questions or concerns, we are happy to help anytime.
Best wishes
Christian”

Dus dat betekend dat ik geen garantie heb bij Grover. Maar ik kan nog steeds applecare+ op mijn toestel doen.

Na verder onderzoek heb ik ook geconstateerd dat ze niet via de serial code de iPad kunnen locken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennisk.
  • Registratie: September 2010
  • Niet online
Nou, dat loopt toch even met een sisser af ;). Dank je voor het delen van de communicatie! Bij Apple zelf geven ze het apparaat sowieso het eerste jaar na activatie garantie, dus dat heb je in ieder geval.

Overigens complimenten aan Grover voor de houding in deze. Er zijn bedrijven die van letterlijk alles een probleem maken, ook al weten ze zeker dat ze geen gelijk hebben ;). Maar dat staat hier even los van uiteraard.

Nu kan je in ieder geval fijn gebruik maken van de iPad. Veel plezier :)

Reviews

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraanwagen
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 21-12-2023
Als hij het echt gestolen zou hebben, waarom zou hij je dan nog die factuur sturen? Geld was immers binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bombadil
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

bombadil

Iarwain Benadar

Jan-man schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 21:46:
Mijn gok in het hele verhaal

Verkoper huurt toestel en verkoopt het tegen een aannemelijke waarde. Verkoper stuurt 'factuur' waaruit net duidelijk is waar het vandaan komt en hoopt dat ts door twijfels contact opneemt met grover. Grover geeft aan nee die is van ons en stuur terug. Verkoper hoopt hierbij dat ts zwicht en terugstuurt. Grover krijgt toestel terug en zegt case closed. Verkoper is 400 euro rijker ts 400 lichter.
Ik denk het maar dan is de verkoper niet goed snik. Alternatief: verkoper gebruikt een gestolen account en laat Grover / originele account eigenaar met de gebakken peren zitten.
Alternatief 2: verkoper doet dadelijk aangifte van diefstal en denkt zo onder verdere huurkosten uit te komen.

"De ouwe Tom Bombadil is een vrolijk kwastje,Zijn laarzen zijn geel en knalblauw is zijn jasje, Want Tom, die de meester is, heeft geen ooit gevangen, Zijn liedjes zijn sterker en zijn benen zijn langer". (LotR)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjottum
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:07

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

bombadil schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 07:01:
[...]

Ik denk het maar dan is de verkoper niet goed snik. Alternatief: verkoper gebruikt een gestolen account en laat Grover / originele account eigenaar met de gebakken peren zitten.
Alternatief 2: verkoper doet dadelijk aangifte van diefstal en denkt zo onder verdere huurkosten uit te komen.
Vermoedelijk 1, want 2 is te traceerbaar. Ik denk dat die Grover-mail een soort van 'hahaha' is van je oplichter, maar zij zullen vaker met dit bijltje gehakt hebben.

Het is wel een gedoe hoor; dit doet me denken aan die gestolen marktplaats accounts waar dan in driehoek gehandeld wordt.

ping 127.212.23.124

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 00:15

Quad

Doof

TripleLM schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 21:54:
[...]

Nou ik dacht bij mezelf studentje dat wat geld nodig heeft omdat hij een macbook wilt voor zijn studie. Verder klopte alles qua serial number en garantie except voor de factuur dan.
Ik betwijfel of dat de bedoeling is, want recentelijk heeft diezelfde persoon op 1 van mijn V&A ads geboden, maar we kwamen er niet uit qua prijs, hij te laag, ik te hoog, je kent het wel.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

TripleLM schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 01:06:
[...]

“Hello Marco,
as the rent is not on your name, you will not have problems with us here. The payments get deducted from the account owners bank. So he will either have to keep paying the rent or buy the product from us as he cant send it back to us after the rent ends.
Best wishes
Christian”

Dus dat betekend dat ik geen garantie heb bij Grover. Maar ik kan nog steeds applecare+ op mijn toestel doen.

Na verder onderzoek heb ik ook geconstateerd dat ze niet via de serial code de iPad kunnen locken.
Lijkt er dus op wat ik al eerder zei, dat ze een vordering hebben op de huurder en niet op jou. Huurder heeft een leengoed verkocht, en zal dat aan verhuurder moeten vergoeden.
Verhuurder/eigenaar heeft geen aangifte gedaan, dus er is geen zaak. IMEI is ook niet gemeld als gestolen.

[ Voor 4% gewijzigd door Hackus op 06-10-2021 08:01 ]

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Drardollan
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 30-05 15:22
[...]

“Hello Marco,
Best wishes
Christian”

Fijn om te horen, en precies zoals ik in mijn eerste 2 posts al aangaf. Jij hebt niets van doen met Grover en locken op serial gebeurd alleen in zeer uitzonderlijke situaties.

Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterL
Drardollan schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 08:34:
[...]

Fijn om te horen, en precies zoals ik in mijn eerste 2 posts al aangaf. Jij hebt niets van doen met Grover en locken op serial gebeurd alleen in zeer uitzonderlijke situaties.
Serial locken kan alleen maar met apparaten die een MDM profiel hebben ingeladen. Zou overigens best slim zijn voor een partij die dit soort dingen leased, maar zal ongetwijfeld extra kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterL
WouterL schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 09:52:
[...]

Serial locken kan alleen maar met apparaten die een MDM profiel hebben ingeladen. Zou overigens best slim zijn voor een partij die dit soort dingen leased, maar zal ongetwijfeld extra kosten. Ik heb hier ook wel eens een iPad gekocht met wél een dergelijk mdm profiel. Ook gestolen dus. Deze Tweaker is keer op keer terug verschenen op tweakers onder een andere naam. Zeer hardnekkig, maar lastig op te sporen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
WouterL schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 09:52:
[...]

Serial locken kan alleen maar met apparaten die een MDM profiel hebben ingeladen. Zou overigens best slim zijn voor een partij die dit soort dingen leased, maar zal ongetwijfeld extra kosten.
Apple zelf doet het wel eens, bijvoorbeeld bij een gestolen container met devices. Maar dat is een zeldzaamheid.

Een MDM profiel en de bijbehorende software kan je gewoon wegkeilen als gebruiker volgens mij, dan is er niets meer aan de hand. De enige echte optie is een lock via iCloud, maar dat doe je als gebruiker zelf en heeft de verhuurder dan weer niets mee te maken.

Ik geloof niet dat verhuurders zo werken. Ze incasseren simpelweg de maandelijkse kosten en sturen alles door naar een deurwaarder als je niet betaald. Is veel makkelijker en goedkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stutrecht
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 23:23
[...]

Mbt alternatief 2: ik zie in de algemene voorwaarden dat diefstal niet wordt gedekt. Als iets wordt gestolen, moet je net zo lang huur betalen tot het is afbetaald (of alles in één keer). Indien je niet betaalt, komt er nog rente van 5 procentpunt op de basisrente bij...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Drardollan schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 09:56:
[...]

Apple zelf doet het wel eens, bijvoorbeeld bij een gestolen container met devices. Maar dat is een zeldzaamheid.

Een MDM profiel en de bijbehorende software kan je gewoon wegkeilen als gebruiker volgens mij, dan is er niets meer aan de hand. De enige echte optie is een lock via iCloud, maar dat doe je als gebruiker zelf en heeft de verhuurder dan weer niets mee te maken.

Ik geloof niet dat verhuurders zo werken. Ze incasseren simpelweg de maandelijkse kosten en sturen alles door naar een deurwaarder als je niet betaald. Is veel makkelijker en goedkoper.
Je kan bij Apple in de meeste gevallen het MDM profiel niet weghalen zonder toegang tot de MDM provider. Zelfs na een complete reset is hij terug onder MDM

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Drardollan
Anoniem: 472287 schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 13:13:
[...]

Je kan bij Apple in de meeste gevallen het MDM profiel niet weghalen zonder toegang tot de MDM provider. Zelfs na een complete reset is hij terug onder MDM
Nog nooit tegengekomen, en heb al wat jaren een MDM oplossing draaien. Zal er eens induiken, interessant om te leren!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

[...]

Een gestolen account en iPad? Niet onmogelijk, maar die kans lijkt me niet heel erg groot dat iemand die een ipad steelt die moeite gaat doen. Maar logisch lijkt me dat het gewoon is wat het lijkt, dat de verkoper een toestel huurde en dat verkocht heeft.

[ Voor 9% gewijzigd door Marzman op 06-10-2021 13:38 ]

/▌

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lustucru
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

Marzman schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 13:35:
[...]
Maar logisch lijkt me dat het gewoon is wat het lijkt, dat de verkoper een toestel huurde en dat verkocht heeft.
Dat blijkt idd voor te komen als een (dure) manier om een lening af te sluiten. Tenminste, dat wist een collega/budgetcoach me te vertellen. Het zijn niet de beste rekenaars, noch mensen met een lange termijn financieel inzicht die die route kiezen. Meer de flappen zijn voor vandaag, de zorgen voor morgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JZX81_Drift
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 02:37

JZX81_Drift

No gods, only 4AGE

Lustucru schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 16:10:
[...]

Dat blijkt idd voor te komen als een (dure) manier om een lening af te sluiten. Tenminste, dat wist een collega/budgetcoach me te vertellen. Het zijn niet de beste rekenaars, noch mensen met een lange termijn financieel inzicht die die route kiezen. Meer de flappen zijn voor vandaag, de zorgen voor morgen.
Dat zie ik ook steeds vaker gebeuren ja (tweedehands winkel), zeker sinds telefoons boven de 250 een BKR check vereisen, zo vinden die mensen constant nieuwe manieren om “even” aan geld te komen.

Knutselt graag aan roestige achterwielaangedreven Japanse wrakken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Het zal bij de leeftijd horen, zelf heb ik dat nooit gedaan maar ik stond wel altijd het maximale rood. 2000 gulden was dat toen dacht ik. De rente was ook extra laag voor studenten op rood staan.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn.s
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17:40
Ik ken zelf iemand die een telefoonabonnement nam met een duur toestel zodat hij het toestel kon verkopen. Natuurlijk niet helemaal dezelfde situatie en of het financieel slim is kun je je natuurlijk ook afvragen. Zoiets zal hier idd wel het geval zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:43

BCC

Lustucru schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 16:10:
[...]

Ik denk dat in de praktijk de gene die gehuurd heeft nooit gaat betalen aan groover en dat die dan de rechtsbijstand erop zet. Die keren gewoon uit want < 1000 euro. Dus met 0 euro kosten heeft deze meneer nu een paar 100 euro verdient zonder verdere gevolgen denk ik. 🤔

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iamerwin
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 30-05 10:44
[...]

Ja, logisch - maar dan gaan ze er wel vanuit dat die gast blijft betalen. Wil je daar van afhankelijk zijn?

Mijn onderbuik vindt het een schimmige constructie.

Hello. Is it me you're looking for?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Groningerkoek
  • Laatst online: 29-05 13:24
BCC schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 18:46:
[...]

Ik denk dat in de praktijk de gene die gehuurd heeft nooit gaat betalen aan groover en dat die dan de rechtsbijstand erop zet. Die keren gewoon uit want < 1000 euro. Dus met 0 euro kosten heeft deze meneer nu een paar 100 euro verdient zonder verdere gevolgen denk ik. 🤔
Rechtsbijstand?

Wie zou die waarvoor hierop moeten zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:43

BCC

Groover z'n rechtsbijstand heb ik het over. Als Groover z'n huur niet betaald krijgt, maak die dat waarschijnlijk aanhangig bij hun rechtsbijstand of je kredietverzekering. Omdat het om zo'n laag bedrag gaat gaan die waarschijnlijk gewoon uitkeren en is de dief van de haak.

[ Voor 29% gewijzigd door BCC op 07-10-2021 15:11 ]

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dijkmane
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 29-05 12:22

dijkmane

biertje ?

nou, denk eerst dat Groover een incassobureau inschakeld als er niet meer betaald wordt.
en die kunnen best ver gaan om te innen.

specs : wil je niet weten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Groningerkoek
BCC schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 15:11:
Groover z'n rechtsbijstand heb ik het over. Als Groover z'n huur niet betaald krijgt, maak die dat waarschijnlijk aanhangig bij hun rechtsbijstand of je kredietverzekering. Omdat het om zo'n laag bedrag gaat gaan die waarschijnlijk gewoon uitkeren en is de dief van de haak.
Een rechtsbijstand is geen verzekering die kosten ontstaan uit contractbreuk van een klant die bij Groover huurt vergoed.

Aangaande kreditverzekeringen, die betalen meestal niet uit als de klant particulier is, ook betalen die meestal niet uit als de klant onwillig is. Daarnaast zijn die verzekeringen duur en afhankelijk van je bedrijf (iPads verhuren aan lagere inkomens zal zo ongeveer de hoofdprijs zijn) is nooit het hele bedrag gedekt en is er daarnaast nog een eigen risico. Tevens is de klant niet van de haak want als een kredietverzekering uitkeert dan neemt deze de vordering over en gaat het normale incassotraject met uiteindelijk inbeslagname of vordering op vermogen en/of inkomen van start.

Los van dit alles, zal Groover de klant de keuze geven of betalen of de iPad terug. Pas als er niet betaald wordt kan men de iPad gaan vorderen maar helaas voor Groover heeft OP die gekocht en als OP te goeder trouw heeft gehandeld waar ik vooralsnog van uit ga dan kan Groover een claim richting OP alleen geldig maken als Groover gemaakte kosten aan OP vergoed (in dit geval dus de 400,- die OP ervoor betaald heeft)

Als OP zijnde zou ik mij nergens druk om maken en lekker van de iPad genieten.

[ Voor 18% gewijzigd door Groningerkoek op 07-10-2021 15:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjottum

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

Groningerkoek schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 15:24:
[...]
Los van dit alles, zal Groover de klant de keuze geven of betalen of de iPad terug. Pas als er niet betaald wordt kan men de iPad gaan vorderen maar helaas voor Groover heeft OP die gekocht en als OP te goeder trouw heeft gehandeld waar ik vooralsnog van uit ga dan kan Groover een claim richting OP alleen geldig maken als Groover gemaakte kosten aan OP vergoed (in dit geval dus de 400,- die OP ervoor betaald heeft)
Lees het boekje 'alle dagen schuld' even.
Het kan nog steeds zijn dat OP van een derde gekocht heeft en dat whoever dit nu heeft verkocht gewoon 400 (?) euro cash heeft door het te bestellen op naam/account van iemand anders. Wees dus zuinig met NAW, Paspoort kopietjes, Passwords etc. Ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe het echt zit.

ping 127.212.23.124

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Groningerkoek
pjottum schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 16:11:
[...]

Lees het boekje 'alle dagen schuld' even.
Ik voel weinig behoefte om een paar honderd pagina's te lezen om te ontdekken wat de relatie tussen het boekje en wat ik heb gepost is, dus misschien wil je dit verduidelijken.
[...]

Het kan nog steeds zijn dat OP van een derde gekocht heeft en dat whoever dit nu heeft verkocht gewoon 400 (?) euro cash heeft door het te bestellen op naam/account van iemand anders. Wees dus zuinig met NAW, Paspoort kopietjes, Passwords etc. Ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe het echt zit.
Alles kan, maar Grover geeft zelf aan dat zij een betrouwbare procedure hebben waarbij zij ook identiteitscontrole uitvoeren. Mocht Groover daarin gefaald zijn dan is dat van bijzonder weinig belang voor OP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjottum

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

Groningerkoek schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 17:23:
[...]
Ik voel weinig behoefte om een paar honderd pagina's te lezen om te ontdekken wat de relatie tussen het boekje en wat ik heb gepost is, dus misschien wil je dit verduidelijken.
In het kort, boekje gaat over mensen die onder het bestaansminimum leven en geen enkele manier hebben ooit uit die hoek te komen. Dit gaat van ouder op kind door. De gemeente helpt die mensen door bijvoorbeeld een 0%-lening te geven voor een nieuwe wasmachine of koelkast en misschien zelfs een bijdrage daaraan. Als je die dan verkoopt, heb je weer 200 euro (ofzo) en dus brood op de plank. Dat je dan een lening hebt die je nog moet betalen en die dus bijtelt in je bestaande schuld doet er deze maand niet toe. En wassen kan ook met de oude machine met energielabel Z, want stroom reken je later af - etc.
Alles kan, maar Grover geeft zelf aan dat zij een betrouwbare procedure hebben waarbij zij ook identiteitscontrole uitvoeren. Mocht Groover daarin gefaald zijn dan is dat van bijzonder weinig belang voor OP.
Zeker, maar het ging mij erom: zou dit iets zijn wat frequent misbruikt wordt, of zou dit iets zijn wat met bovenstaande te maken heeft? OP zit safe; ik vind het gewoon een bijzondere situatie?

ping 127.212.23.124

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ex Nunc
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online

Ex Nunc

Concedo nulli

Groningerkoek schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 15:24:
[...]

Als eerstejaars jurist weet je al dat goeder trouw allemaal leuk is, maar dat je heel zwak staat als je niet bij een zaak hebt gekocht. Art 3:86 lid 3 jo. 3:87 BW zetten je nou niet bepaald in een leuke positie. Je kan immers niet makkelijk aangeven van wie jij dit gekocht hebt en kan slecht voldoen aan de doorverwijsplicht die je hebt. Nog een reden om iets bij de verkoper op te halen.

Dus nu reageert Grover nog zo, maar als ze het wat agressiever gaan spelen, dan kunnen ze het opeisen bij de ts. Hij is namelijk nooit eigenaar geworden en kan zich ook niet beschermen (tegen art 3:84 lid 1 BW), goeder trouw of niet .

Si vis pacem, para bellum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Groningerkoek
Ex Nunc schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 17:53:
[...]

Als eerstejaars jurist weet je al dat goeder trouw allemaal leuk is, maar dat je heel zwak staat als je niet bij een zaak hebt gekocht. Art 3:86 lid 3 jo. 3:87 BW zetten je nou niet bepaald in een leuke positie. Je kan immers niet makkelijk aangeven van wie jij dit gekocht hebt en kan slecht voldoen aan de doorverwijsplicht die je hebt. Nog een reden om iets bij de verkoper op te halen.

Dus nu reageert Grover nog zo, maar als ze het wat agressiever gaan spelen, dan kunnen ze het opeisen bij de ts. Hij is namelijk nooit eigenaar geworden en kan zich ook niet beschermen (tegen art 3:84 lid 1 BW), goeder trouw of niet .
Dat hij geen eigenaar van het goed is op dit moment betwist ik op geen enkele manier, de wet is daar zeer duidelijk over. Alleen iemand met geldige titel kan deze overdragen.

En aangaande ter goeder trouw, ja hij staat zwakker omdat het niet via een winkel is gelopen maar kansloos is het zeer zeker niet, het had OP gesierd als hij een ID van de verkoper had willen zien om die te vergelijken met de rekening, dat gecombineerd met een redelijke prijs had hem voldoende ingedekt. (OP hoeft zich niet op de hoogte te stellen van Grovers voorwaarden, zo sterk is de onderzoeksplicht nu ook weer niet bij een particuliere verkoop), aangaande de prijs, Ja het is een voordeeltje, maar is het voordeeltje zo sterk dat kwade opzet dient te worden aangenomen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Groningerkoek
pjottum schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 17:49:
[...]

In het kort, boekje gaat over mensen die onder het bestaansminimum leven en geen enkele manier hebben ooit uit die hoek te komen. Dit gaat van ouder op kind door. De gemeente helpt die mensen door bijvoorbeeld een 0%-lening te geven voor een nieuwe wasmachine of koelkast en misschien zelfs een bijdrage daaraan. Als je die dan verkoopt, heb je weer 200 euro (ofzo) en dus brood op de plank. Dat je dan een lening hebt die je nog moet betalen en die dus bijtelt in je bestaande schuld doet er deze maand niet toe. En wassen kan ook met de oude machine met energielabel Z, want stroom reken je later af - etc.
Dank je, sla ik het boekje over ;). Ik ken dit soort gevallen van dichtbij, het is telkens een stukje uit de dijk halen om elders een gat in de dijk te dichten en uiteindelijk is de dijk zo zwak dat die doorbreekt. En het kan echt ongelofelijk snel gaan. Oude vriend van mij: Motor kopen op afbetaling 15K en die een maand later stuk rijden op een lantaarnpaal en geen verzekeringsgeld krijgen. Dan andere motor kopen van ongeveer ook 15K ook op afbetaling, onderuit gaan op de snelweg en ondertussen je baan kwijtraken. Geen kwade kerel maar wel van redelijk rond kunnen komen naar in de bijstand met 30K schuld in een paar maanden tijd :(
[...]

Zeker, maar het ging mij erom: zou dit iets zijn wat frequent misbruikt wordt, of zou dit iets zijn wat met bovenstaande te maken heeft? OP zit safe; ik vind het gewoon een bijzondere situatie?
Ik heb geen harde cijfers, maar ik denk dat het procentueel gezien nog wel meevalt, maar dat het in absolute cijfers best wel aantikt. Beetje als bestellen op andermans naam, procentueel gezien weinig maar het loopt wel in de vele miljoenen.
Pagina: 1 2 Laatste