T.C schreef op woensdag 29 september 2021 @ 22:55:
Reistijd is wel anders dan de tijd om computers op te starten.
Dat eerste kies je min of meer zelf voor, je hoeft geen baan te nemen op 3uur afstand.
Dat tweede hangt af van de computers die de werkgever aanschaft.
Ik ging met het OV. Mij was een auto toegezegd, maar door interne veranderingen kwam die niet. OV was ongeveer een factor 2,5 in vergelijking met de auto. En dat OV is in de loop der tijd nog trager geworden.

Anoniem: 217290 schreef op woensdag 29 september 2021 @ 22:58:
heel veel mensen roepen hier het mag niet... maar wat staat er in je contract.. zeker bij dit soort functies staat dat geacht wordt dat je 10 minuten van te voren aanwezig bent. je kan dan zelfs discussiëren of het wel of niet uitbetaald wordt omdat het onderdeel is van je arbeidsovereenkomst.
De wetgever heeft letterlijk gesteld, bekrachtigd door meerdere gerechtelijke uitspraken, dat als jouw werkgever van jou eist dat jij 10 minuten voor opening aanwezig bent, je die tijd ook betaald moet worden. Dat is hier inmiddels meerdere keren behandeld, geciteerd en benoemd.
Ik snap sowieso de mentaliteit van velen hierboven niet.. als jij stipt om 9:00 binnen stapt (of zelfs vele voorbeelden hierboven die gewoon structureel te laat komen) en om 17:00 al in de startblokken staat (wanneer heb je dan je tas ingepakt en je jas gepakt?) hier zo'n groot probleem van maken zoek een andere baan want je motivatie = 0. Ongemotiveerd personeel kost de werkgever duizenden zo niet tienduizende euro's per jaar dus als straks er weer meer personeel dan werk is denk ik dat er diverse mensen kunnen gaan solliciteren bij het uwv.
De tijd dat je als personeel nog samen ergens voor ging is helaas ver achter ons.. de baas is een uitzuiger, afperser, slaven drijver wat heb ik hier allemaal nog wel niet meer voor bij zien komen??? Jongens kom op wees eens reeel ik durf hard op te zeggen dat zeker bij het kleine bedrijf de baas zelf waarschijnlijk nog 10 stappen harder loopt en mogelijk zelfs nog minder overhoudt dan zijn eigen personeel.
Ongemotiveerde werkgevers kosten hun personeel tienduizenden euro's per jaar. Werkgevers die een loopje nemen met de wetgeving kosten het personeel ook flink geld en/of tijd. En al zouden die mensen wel hard lopen, dan vliegen ze er alsnog uit als ze niet meer nodig zijn. Bedrijven vliegen naar het verre oosten zodra ze de kans hebben en daar moet jij loyaal aan blijven? De tijd dat je loon naar werk kreeg ligt ook al jaren achter ons. Je moet hard vechten om een paar grijpstuivers extra te verdienen en de beste optie is simpelweg je spullen pakken en een andere job zoeken.
Waar is de tijd dat je als personeel trots was op je baan? Ik heb het idee dat de meeste mensen alleen nog maar werken omdat het moet en helemaal niet het werk doen wat ze leuk vinden... All for the money none for the fun. Doe mij maar een leuke uitdagende baan en als ik dan een keer langer blijf tsja so be it.
Die tijd is op dezelfde plaats als dat je nog knap betaald werd voor je werk, je vaste baan ook daadwerkelijk vast was en je gewoon door kon blijven groeien in je werk. Ontslagrecht is tegenwoordig dusdanig versoepelt, dat je zelfs met 20 jaar ervaring nog eruit gegooid kan worden. 20 jaar je best doen en je baas heeft jou niet meer nodig, dus vlieg je eruit.
De mentaliteit hier is echt diep triest en dan nog durven te beginnen over salarissen die in Nederland achter lopen.... de mentaliteit is wat hier achter loopt samen maak je een bedrijf sterk dat lukt zelfs de baas in zijn eentje niet. Maar ons mooie land gaat wel kapot door mensen die alleen nog aan zichzelf denken en alleen maar het handje op houden eind van de maand.
Tuurlijk zijn er bedrijven die personeel uitknijpen en dat praat ik ook echt niet goed maar de tijd dat mensen nog voor plezier en uitdaging naar het werk gingen zijn zo lijkt het ver achter ons.
De mentaliteit van het management bij dit soort bedrijven is nog veel triester. Die nemen namelijk bewust een loopje met wet- en regelgeving. Die hele managementlaag is dat grote waterhoofd dat vooral aan zichzelf denkt. Dat waterhoofd wat je beter kwijt dan rijk bent, maar wat zichzelf in stand houdt. En als je daar dan tegenin gaat, is de mentaliteit triest? Ben je zelf soms onderdeel van dat waterhoofd?