Je klinkt als één van mijn vorige managers, die interpreteerde de CAO regels ook vrij creatief vooral in zijn voordeel.
Dit soort regeltjes die jij onzin vind zijn er om werknemers te beschermen tegen werkgevers die het niet zo nauw nemen met regels en afspraken en dan voornamelijk in het eigen voordeel, zelfs tot uitbuiting aan toe. Dan is het fijn om die regeltjes te hebben als de machtsverhouding zo scheef als een **** is.
Als je een, imho, goed werkgever bent dan is dat vaak amper nodig om over zulke zaken te gaan piepen. Iets met een waard en gasten vertrouwen
Om terug te komen op die manager voor ik die terug gekopt krijg, in de CAO van de branch waarin ik werk staat heel duidelijk en ondubbelzinnig beschreven dat je een vrije dag krijgt voor oa. Begrafenissen, bruiloft(en) en verhuizing (dus inc alle randvoorwaarde).
Bij mijn verhuizing kreeg ik gewoon geen vrije dag, dat moest maar in het weekend vond hij
Mijn eigen bruiloft ging met pijn en moeite en was eigenlijk ook onzin.
Begrafenis van een 1e graads familielid wilde hij me tot een uur voor de begrafenis laten werken want dat was genoeg tijd om naar huis te gaan en om te kleden, het was 27min stevig door fietsen naar huis.
Broertjes bruiloft heb ik onderhands met de roosteraar geregeld.
Dit was overigens verspreid over 8 jaar dus 1 dag per 2 jaar in een groot team, poepoe. Dus absoluut keihard vasthouden aan die regeltjes en je kan dan prima een betekenisvolle en leuke baan hebben hoor