Helaas nog niet..wilvanwil schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 18:28:
[...]
Nou, ben benieuwd, daar loop ik nu ook tegenaan... Heb je al een oplossing?
Op m'n dochter haar account staat nu wel een snelkoppeling 'schakelen', en dan kan ik direct naar mijn account, maar andersom helemaal via instellingen...🤔 Niet praktisch, buiten inderdaad het feit dat zij dat niet kan doen.
Ff googlen levert zo snel ook geen oplossing.
Iemand?
Echt belachelijk slecht eigenlijk... Probeerde het even op m'n oude Lenovo tab4 plus, niet vooruit te branden meer dat ding, maar in no time geregeld, en meteen op het vergrendelscherm 'gewoon' de optie om te switchen. Heb Xiaomi NL gemaild hierover.
*knip*. Daar hebben we de V&A voor.wilvanwil schreef op zaterdag 23 juli 2022 @ 08:05:
Echt belachelijk slecht eigenlijk... Probeerde het even op m'n oude Lenovo tab4 plus, niet vooruit te branden meer dat ding, maar in no time geregeld, en meteen op het vergrendelscherm 'gewoon' de optie om te switchen. Heb Xiaomi NL gemaild hierover.
[ Voor 13% gewijzigd door rens-br op 30-07-2022 09:55 ]
Juli security patch is voor mij beschikbaar. Ik zit op de global rom.
Hier EU versie maar om een of andere reden blijf ik op 13.0.3 zitten met security patch van 01/01/22japie06 schreef op zondag 31 juli 2022 @ 10:30:
Juli security patch is voor mij beschikbaar. Ik zit op de global rom.
Iemand tips hoe ik deze wel kan binnenhalen zonder gekke toeters en bellen zoals flashen via recovery etc? Heb private DNS al uitgeschakeld. Inmiddels zou 13.0.6 beschikbaar moeten zijn
[ Voor 6% gewijzigd door KabouterTilly op 31-07-2022 19:07 ]
Heb je al op de drie puntjes geklikt en download het nieuwste pakket geprobeerd? En anders bij instellingen krijg updates vroeg aanvinken. Is iets om te proberen. Mijn tablet zit idd op versie 13.0.6 met juli beveiligingspatch.KabouterTilly schreef op zondag 31 juli 2022 @ 19:02:
[...]
Hier EU versie maar om een of andere reden blijf ik op 13.0.3 zitten met security patch van 01/01/22![]()
Iemand tips hoe ik deze wel kan binnenhalen zonder gekke toeters en bellen zoals flashen via recovery etc? Heb private DNS al uitgeschakeld. Inmiddels zou 13.0.6 beschikbaar moeten zijn
Thanks voor het meedenken, dat van die drie puntjes had ik inmiddels online ook meerdere keren gelezen. Alleen hoe vaak ik ook op het MIUI logo tikte, de melding kreeg "extra update optie geactiveerd" (o.i.d.), ik kreeg geen drie puntjes te zien.RedNas74 schreef op zondag 31 juli 2022 @ 21:13:
[...]
Heb je al op de drie puntjes geklikt en download het nieuwste pakket geprobeerd? En anders bij instellingen krijg updates vroeg aanvinken. Is iets om te proberen. Mijn tablet zit idd op versie 13.0.6 met juli beveiligingspatch.
Uiteindelijk heb ik via APKMirror handmatig een nieuwe versie van de ingebouwde Xiaomi Update app geïnstalleerd. En bij wonder, zodra ik naar mijn settings ging stond de 13.0.6 OTA update klaar!
OTA update naar Android 12 staat klaar. V13.1.2.0.SKXEUXM
Alles lijkt smooth te werken.
Hij lijkt te zijn terug getrokken. Er staat bij mij bijwerken in het instellingen menu, maar als ik daar op klik krijg ik geen updates gevonden.izroc schreef op woensdag 14 september 2022 @ 14:00:
OTA update naar Android 12 staat klaar. V13.1.2.0.SKXEUXM
Vanmiddag twee tablets succesvol geupdate hier.RedNas74 schreef op woensdag 14 september 2022 @ 18:34:
[...]
Hij lijkt te zijn terug getrokken. Er staat bij mij bijwerken in het instellingen menu, maar als ik daar op klik krijg ik geen updates gevonden.
I intend to live forever. So far, so good.
Zojuist handmatig via de miui updater app geïnstalleerd (dat is niet die uit de store) de Native app gaf ook geen update aan.
Welke app is dat precies? Kan hem niet zo snel vinden.RaijRaij schreef op woensdag 14 september 2022 @ 19:01:
Zojuist handmatig via de miui updater app geïnstalleerd (dat is niet die uit de store) de Native app gaf ook geen update aan.
Dat is deze. https://play.google.com/s...=net.xiaomiui.miuiupdaterjapie06 schreef op donderdag 15 september 2022 @ 20:28:
[...]
Welke app is dat precies? Kan hem niet zo snel vinden.
Downloaden via deze app en installeren via de normale updater in de settings van je mipad.
[ Voor 14% gewijzigd door RaijRaij op 17-09-2022 08:22 ]
Vandaag heb ik ineens de update klaarstaan en ik heb niks bijzonders gedaan (heb de globale stable versie). Dus ik zou gewoon even wachten persoonlijk, hij komt echt wel de update.
En als extra note, ik ben nogsteeds erg blij met de Xiaomi, twijfelde tussen een Surface Pro. Lenovo pad en deze, ben erg blij dat ik voor de pad 5 ben gegaan, tot nu toe altijd security updates ontvangen en het toetsenbord werkt erg prettig. Tot nu toe maar 1 enkele app gehad die niet in tablet mode wilt werken (landscape) ondanks de aanpassingen van MIUI.
De pen daarentegen gebruik ik eigenlijk nooit, maar dat deed ik eigenlijk ook al niet op mn oude surface pro.
En als extra note, ik ben nogsteeds erg blij met de Xiaomi, twijfelde tussen een Surface Pro. Lenovo pad en deze, ben erg blij dat ik voor de pad 5 ben gegaan, tot nu toe altijd security updates ontvangen en het toetsenbord werkt erg prettig. Tot nu toe maar 1 enkele app gehad die niet in tablet mode wilt werken (landscape) ondanks de aanpassingen van MIUI.
De pen daarentegen gebruik ik eigenlijk nooit, maar dat deed ik eigenlijk ook al niet op mn oude surface pro.
Helaas voor de Pro versie nog geen enkele update ontvangen en zit ik nog met security updates in juni...
Is eigenlijk duidelijk tot hoe lang de officiële software support voor de Pad 5 precies is? Moeilijk om iets over te vinden.
Alleen op hun eigen website wordt iets gezegd over minimaal tot 2 jaar na release, maar gaat over hun producten in het algemeen.
Alleen op hun eigen website wordt iets gezegd over minimaal tot 2 jaar na release, maar gaat over hun producten in het algemeen.
En nog een vraag: eerder (ook in draadje) werd aangegeven dat zowel de gewone als de pro versie in veel apps (YouTube, Prime, Netflix) niet in HD kunnnen streamen. Is dat inmiddels opgelost of nog steeds een eigenaardige tekortkoming?
De duur weet ik niet precies maar in de app "MIUI Updater" geeft hij aan:Twist schreef op donderdag 20 oktober 2022 @ 18:47:
Is eigenlijk duidelijk tot hoe lang de officiële software support voor de Pad 5 precies is? Moeilijk om iets over te vinden.
You will get the MIUI 14 update
You will get the Android 13 update
En ik zit momenteel nog op Android 11 dus de 2 jaar halen ze wel ga ik van uit.
Prime en Netflix kan ik niet voor je testen maar YouTube kan ik gewoon in 2160P streamen op de 5 pro. je moet wel handmatig even de resolutie kiezen, standaard pakt hij 720PDe Uitsmijter schreef op vrijdag 21 oktober 2022 @ 09:14:
En nog een vraag: eerder (ook in draadje) werd aangegeven dat zowel de gewone als de pro versie in veel apps (YouTube, Prime, Netflix) niet in HD kunnnen streamen. Is dat inmiddels opgelost of nog steeds een eigenaardige tekortkoming?
Alles is op HD af te spelen Amazon Prime, Netflix, nl ziet, kijk, npo gemist en Videoland. Heb een tijdje Discovery Plus gehad ook in HD. De tablet heeft dan ook gewoon widevine L1.
Goed nieuws van het custom rom frontTwist schreef op donderdag 20 oktober 2022 @ 18:47:
Hoewel xiaomi.eu nog steeds geen zin heeft om voor de Pad5 te gaan ontwikkelen is er op XDA wel leven in de brouwerij gekomen (sinds 3 weken).
Dit keer een "echte" custom rom, geen GSI. Deze Arrows rom is de eerste maar nu dit werkt verwacht ik dat er meer AOSP en mogelijk zelfs een fatsoenlijke Lineageos rom volgen.
https://forum.xda-develop...-5-nabu-official.4502749/
Qua lange termijn support zijn custom roms altijd erg fijn, zeker wanneer Xiaomi d'r wel klaar mee is en ze een nieuwe Pad op de markt gooien.
Begint nu wel interessant te worden, de "vanilla" variant van deze rom kan je Google loos houden of opfleuren met MicroG maar ze hebben ook een rom versie met de Google services.
Keuze uit Android 12L of 13.
[ Voor 10% gewijzigd door PalingDrone op 30-10-2022 16:58 ]
Ik zou de Xiaomi Pad 5 willen kopen voor mijn dochter, maar het is me niet duidelijk of er de dag van vandaag nog beperkingen zijn voor het afspelen van streaming diensten, spelen van games zoals Minecraft en Roblox, of het installeren van de Google Play Store. Kan iemand dit kort toelichten?
Mijn dochter speelt Roblox, Minecraft , gebruikt sketchbook met de smartpen, en nog veel meer. Playstore staat er op.
Ben ook aan het overwegen om een tablet te kopen voor het editen van RAW fotos in Adobe Lightroom. De Pad 5 staat boven aan mn lijstje op dit moment. Iemand hier ervaring mee of dit lekker vlot gaat?
Voor zover ik weet werkt de 5 net zoals elke andere Android tablet. Soms zijn er wat Netflix issues die worden gemeld. Ik heb hier echter nog nooit last van gehad.Ge0force schreef op maandag 31 oktober 2022 @ 22:23:
Ik zou de Xiaomi Pad 5 willen kopen voor mijn dochter, maar het is me niet duidelijk of er de dag van vandaag nog beperkingen zijn voor het afspelen van streaming diensten, spelen van games zoals Minecraft en Roblox, of het installeren van de Google Play Store. Kan iemand dit kort toelichten?
Draait deze tablet inmiddels op Android 12? 13 zal nog wel niet lijkt mij. Of hebben jullie nog versie 11?
Ja Android 12 draait ie hier.
Hier zeggen ze dat Android 13 gegarandeerd komt ...
https://www.notebookcheck...re-modellen.624941.0.html
Hier zeggen ze dat Android 13 gegarandeerd komt ...
https://www.notebookcheck...re-modellen.624941.0.html
Twijfel beetje om deze nog te kopen. Hij heeft goede specs voor deze prijs en het scherm en accuduur schijnen ook in orde te zijn? Maar ben een beetje huiverig tegenover het updatebeleid. En deze tablet is natuurlijk ook al meer dan een jaar geleden uitgebracht, wat daar niet in mee helpt. Maar er lijkt ook nog niet echt een nieuwe, pad 6?, aan te komen geloof ik?
Heb 3 weken geleden nog update van MIUI en google beveligings updates ontvangen. Wordt dus nog steeds bijgewerkt.
Is er ergens een draadje waar meldingen gedaan worden van telefoons/tablets met oude software waar problemen zijn door die oude software of gestopte beveiligingsupdates ...? Ik heb werkelijk nog nooit een probleem gehad volgens mij, had een Lenovo tablet met oude Android versie en zeker 2 jaar geen updates meer... Geen probleem.... Mijn telefoon is ruim 4 jaar oud , Mi mix 2 s, Android 10, beveiligingspatch van dec.2020... ik heb geen problemen, en vind het nog steeds een hele fijne telefoon. Misschien denk ik er te makkelijk over...Zal eens verder googlen.
Die van mij heeft afgelopen week Android 12 ontvangen en draait prima. 13 is ook gegarandeerd (voor de 5 pro)cordonbleu schreef op donderdag 10 november 2022 @ 15:04:
Draait deze tablet inmiddels op Android 12? 13 zal nog wel niet lijkt mij. Of hebben jullie nog versie 11?
Dat valt inderdaad wel mee. Na verloop van tijd verliezen apps ondersteuning voor een Android versie en kun je deze niet meer installeren maar dan ben je 10 jaar verder. Beveiliging weet ik niks van helaas, misschien super belangrijk, misschien meer een emotie ding van de gebruikers. Wat dan overblijft is het missen van nieuwe software features wat voor mij ook meteen de enige reden is om updates te draaien na 2 jaar(stabiliteit zou dan rond moeten zijn)wilvanwil schreef op zaterdag 12 november 2022 @ 22:26:
Is er ergens een draadje waar meldingen gedaan worden van telefoons/tablets met oude software waar problemen zijn door die oude software of gestopte beveiligingsupdates ...? Ik heb werkelijk nog nooit een probleem gehad volgens mij, had een Lenovo tablet met oude Android versie en zeker 2 jaar geen updates meer... Geen probleem.... Mijn telefoon is ruim 4 jaar oud , Mi mix 2 s, Android 10, beveiligingspatch van dec.2020... ik heb geen problemen, en vind het nog steeds een hele fijne telefoon. Misschien denk ik er te makkelijk over...Zal eens verder googlen.
Heb deze tablet besteld afgelopen week. De Xiaomi Pad 5 Pro 12.4, die is ook pas sinds augustus 2022 verkrijgbaar als ik gsmarena moet geloven. Ben van plan dat ArrowOS er op te zetten, maar misschien doe ik hem al wel weer relatief snel weg, heb hem echt gekocht als een speeltje voor komende weken. Nu even wachten tot TradingShenzhen levert, maar dat gaat altijd redelijk vlot.
Edit: toch gecancelled. Ik zie nu pas dat je enkel een Chinese rom hebt op deze versie.
Edit: toch gecancelled. Ik zie nu pas dat je enkel een Chinese rom hebt op deze versie.
[ Voor 10% gewijzigd door KaiseRRuby op 24-11-2022 19:03 ]
Iemand een goeie tip waar de tablet voor leuke prijs is te bestellen?
Ik kom 'm op ali tegen voor een wel heel lage prijs, vraag mij af of dit wel zuivere koffie is?
https://nl.aliexpress.com...mp=1&gatewayAdapt=glo2nld
Ik kom 'm op ali tegen voor een wel heel lage prijs, vraag mij af of dit wel zuivere koffie is?
[ Voor 60% gewijzigd door Richard89 op 17-12-2022 00:13 ]
Hmm, lijkt wel erg goedkoop. En dit zou dan ook nog eens de Pro versie moeten zijn. De gewone kost hier al ~€350-400.Richard89 schreef op zaterdag 17 december 2022 @ 00:04:
Iemand een goeie tip waar de tablet voor leuke prijs is te bestellen?
Ik zie nergens Xiaomi staan toch? Gevalletje too good to be true.... Lijkt me
Klopt inderdaad, ik had ze een bericht gestuurd, ze geven aan dat het hun eigen merk is, dus geen Xiaomi.. was ook al te mooi om waar te zijnwilvanwil schreef op zaterdag 17 december 2022 @ 08:17:
Ik zie nergens Xiaomi staan toch? Gevalletje too good to be true.... Lijkt me
Zou het toch interessant vinden om een test/review/vergelijking te zien tov de originele Xiaomi. Tweakers bestel deze en leg m op de testbank!😜
Ben nog steeds beetje zoekende, hoef eigenlijk geen ipad, samsung S8 serie is me te duur, dus ik denk toch voor de mi pad te gaan.
bij belsimpel uitverkocht, iemand tips voor een betrouwbare site die niet de hoofdprijs vraagt?
bij belsimpel uitverkocht, iemand tips voor een betrouwbare site die niet de hoofdprijs vraagt?
ik heb hem zelf (de pro variant) bij TradingShenzen besteld.Richard89 schreef op woensdag 21 december 2022 @ 12:38:
Ben nog steeds beetje zoekende, hoef eigenlijk geen ipad, samsung S8 serie is me te duur, dus ik denk toch voor de mi pad te gaan.
De 307 euro versie is met original firmware, is dat ook de juiste of kun je beter voor de global versie gaan?wilvanwil schreef op woensdag 21 december 2022 @ 18:36:
Daar lijkt het nog goed geprijsd
https://tradingshenzhen.c...gb-11-zoll-snapdragon-860
307 euro👍
Mocht je er ooit andere software op willen zetten, een Omnirom bijvoorbeeld, dan hebben ze het je bij die global al wat makkelijker gemaakt en kan je gelijk beginnen met flashen.Richard89 schreef op woensdag 21 december 2022 @ 22:53:
[...]
De 307 euro versie is met original firmware, is dat ook de juiste of kun je beter voor de global versie gaan?
De wachttijd om de bootloader te unlocken hebben zij dan al voor hun rekening genomen.
De meerprijs betaal je voor de extra handelingen.
Wat voor jou de juiste is mag je zelf bepalen al loop je bij de global wel het risico dat ze er nog wat andere zut op zetten buiten de standaard Xiaomi bloat.
Ik kocht ooit een Xiaomi Mi5 telefoon origineel en rechtstreeks uit China, toen Tweakers dat toestel reviewde had men erg veel klachten over allemaal bloatapps die op het toestel stonden die de gebruikservaring flink verstoorden.
Na een tijdje bleek dat het toestel bij DealXtreme besteld was en daar hadden ze er een rom op geflashed, maar dan wel voorzien van allerhande rare apps en troep, dat gaf een compleet verkeerd beeld van de software van het toestel.
Dus wat is wijsheid? Originele rom is zoals Xiaomi het toestel bedoeld heeft, doet een 3e partij het unlocken en flashen dan heb je die maar te vertrouwen.
Thanks voor je uitleg!PalingDrone schreef op vrijdag 23 december 2022 @ 19:54:
[...]
Mocht je er ooit andere software op willen zetten, een Omnirom bijvoorbeeld, dan hebben ze het je bij die global al wat makkelijker gemaakt en kan je gelijk beginnen met flashen.
De wachttijd om de bootloader te unlocken hebben zij dan al voor hun rekening genomen.
De meerprijs betaal je voor de extra handelingen.
Wat voor jou de juiste is mag je zelf bepalen al loop je bij de global wel het risico dat ze er nog wat andere zut op zetten buiten de standaard Xiaomi bloat.
Ik kocht ooit een Xiaomi Mi5 telefoon origineel en rechtstreeks uit China, toen Tweakers dat toestel reviewde had men erg veel klachten over allemaal bloatapps die op het toestel stonden die de gebruikservaring flink verstoorden.
Na een tijdje bleek dat het toestel bij DealXtreme besteld was en daar hadden ze er een rom op geflashed, maar dan wel voorzien van allerhande rare apps en troep, dat gaf een compleet verkeerd beeld van de software van het toestel.
Dus wat is wijsheid? Originele rom is zoals Xiaomi het toestel bedoeld heeft, doet een 3e partij het unlocken en flashen dan heb je die maar te vertrouwen.
Eigenlijk gaat het mij er om dat er gewoon een playstore op staat en ik alle apps kan downloaden die ik nu ook op mn OnePlus heb staan 😃😃
Ik heb bij mijn huidige (nieuwe) telefoon de f-droid store er op gezet (dat is een opensource- en privacyvriendelijke apps store) en van daaruit de Aurora store gedownload en geïnstalleerd.Richard89 schreef op vrijdag 23 december 2022 @ 22:25:
[...]
Thanks voor je uitleg!
Eigenlijk gaat het mij er om dat er gewoon een playstore op staat en ik alle apps kan downloaden die ik nu ook op mn OnePlus heb staan 😃😃
In die Aurora store vind je alles wat je in de Playstore hebt maar kan je ook anoniem (zonder Google login) downloaden, dat werkt allemaal zonder Google services.
Dus als het je puur om de apps gaat is dat een prima oplossing, zo af en toe die store laten zoeken naar updates en je bent weer helemaal bijgewerkt. (btw alle Google apps staan ook gewoon in Aurora)
Ik gebruik die route omdat ik een paar opensource apps gebruik en dan is via f-droid wel zo handig
Wat leesvoer: https://www.xda-developer...source-play-store-client/
offtopic: Twijfelde ook over deze tablet en de S8, inmiddels staat hier in huis (van huisgenoot) een tab S8 en kan niet anders zeggen dat dat verdomd fijne hardware is.
Met een goede Black Friday deal aangeschaft, ik mocht de installatie doen, de boel finetunen en heb er zodoende enige uren mee doorgebracht.
Nou hou ik ook wel van custom roms draaien en ben absoluut geen Google fan maar er valt echt heel weinig te klagen over dat Samsung pakket, maarja daar betaal je dan wel flink voor.
De gebruiker van die S8 is niet zo technisch aangelegd en dan is Google + langdurige ondersteuning wel zo prettig.
Voor mezelf twijfel ik nog ff door, heb net een verse telefoon maar een tablet om op de bank media te consumeren is wel prettiger.
Deze Xiaomi staat iig op m'n shortlist. (en 200 euro voordeliger is best veel)
[ Voor 41% gewijzigd door PalingDrone op 23-12-2022 23:25 ]
Daar komt alleen nog wel 21% BTW bovenop + inklaringskosten? Komt niet vanuit EU warehouse namelijk.wilvanwil schreef op woensdag 21 december 2022 @ 18:36:
307 euro👍
[ Voor 5% gewijzigd door Cheezborger op 27-12-2022 07:52 ]
Dan zou ik persoonlijk voor 2 tientjes meer voor deze gaanwilvanwil schreef op woensdag 21 december 2022 @ 18:36:
307 euro👍
https://tradingshenzhen.c...11-inch-snapdragon-860-eu
dubbele opslag en freeshipping in EU.
Keuze van de firmware zou ik global kiezen, maar dat is persoonlijk.
Je krijgt er een gratis lader bij, maar het ding ondersteund heel snel laden en daar heb ik deze lader voor besteld. Hij wordt dan wel flink warm maar soms is het wel handig om hem snel vol te hebben. Op vakantie bijvoorbeeld.
https://www.belsimpel.nl/...i-usb-c-snellader-65w-wit
Bedankt voor de tip. Was nog 1tje op voorraad en die heb ik nu te pakken. :-)sweetdude schreef op dinsdag 27 december 2022 @ 10:45:
[...]
Dan zou ik persoonlijk voor 2 tientjes meer voor deze gaan
dubbele opslag en freeshipping in EU.
Keuze van de firmware zou ik global kiezen, maar dat is persoonlijk.
Je krijgt er een gratis lader bij, maar het ding ondersteund heel snel laden en daar heb ik deze lader voor besteld. Hij wordt dan wel flink warm maar soms is het wel handig om hem snel vol te hebben. Op vakantie bijvoorbeeld.
https://www.belsimpel.nl/...i-usb-c-snellader-65w-wit
Ik wil voor dochter een mi pad 5 kopen.
Maar ik zie weinig beschikbaarheid in nederland. (ook techpunt.nl niet)
Ik heb ook al gegeken oo goboo.com, maar die is al een paar dagen down voor onderhoud.
Bij voorkeur bestel ik niet een duur apparaat direct uit china ivm garantie.
Enige optie die overblijft is dan amazon. Dan heb je iig nog een grote partij ertussen zitten.
Zijn er nog andere opties die ik over het hoofd zie?
En enig idee waarom die niet meer direct in nederland verkocht wordt?
Maar ik zie weinig beschikbaarheid in nederland. (ook techpunt.nl niet)
Ik heb ook al gegeken oo goboo.com, maar die is al een paar dagen down voor onderhoud.
Bij voorkeur bestel ik niet een duur apparaat direct uit china ivm garantie.
Enige optie die overblijft is dan amazon. Dan heb je iig nog een grote partij ertussen zitten.
Zijn er nog andere opties die ik over het hoofd zie?
En enig idee waarom die niet meer direct in nederland verkocht wordt?
Bij Bol zijn er een aantal externe verkopers die hem nog kunnen leveren naar ze zeggen. Wel met wat levertijd, maar nog wel voor een redelijke prijs.
Heeft iemand recent nog een update gekregen op deze pad?
Ik zit zelf nu nog op android 12 met security update van 01-10-2022. MIUI version 13.1.4 stable SKYCNXM
Of ik nu via settings laat controleren of MIUI updater of com.android.update, krijg ik steeds als resultaat "geen update beschikbaar"
Ik zit zelf nu nog op android 12 met security update van 01-10-2022. MIUI version 13.1.4 stable SKYCNXM
Of ik nu via settings laat controleren of MIUI updater of com.android.update, krijg ik steeds als resultaat "geen update beschikbaar"
Hier twee tablets die op versie V13.1.5.0.SKXEUXM zitten.sweetdude schreef op zaterdag 11 februari 2023 @ 16:48:
Security update Jan. 2023
Heb je een adblocker geïnstalleerd? Die blokkeerde bij mij de updates van Xiaomi.sweetdude schreef op zaterdag 11 februari 2023 @ 16:48:
Eventueel kan je ook handmatig updaten via
https://xiaomifirmwareupdater.com/miui/nabu/
[ Voor 8% gewijzigd door RedNas74 op 11-02-2023 20:37 ]
Bedankt voor de tip, ja ok heb een pihole draaien. Ok zal de logs eens doorzoeken naar eventuele blocks.RedNas74 schreef op zaterdag 11 februari 2023 @ 20:35:
[...]
Heb je een adblocker geïnstalleerd? Die blokkeerde bij mij de updates van Xiaomi.
Eventueel kan je ook handmatig updaten via
https://xiaomifirmwareupdater.com/miui/nabu/
Ik was niet helemaal duidelijk in mijn post. Ok heb een pad 5 pro (codename elish). Mogelijk fat dit ok een van de redenen kan zijn.
Nog steeds na bijna een jaar tevreden met de pad 5, als ik bij een upgrade dingen moet noemen die ik beter zou willen zien is dat een backlit keyboard.. toch wel een gemis.
Gelukkig kan je als het te donker is nog terug vallen op het on-screen toetsenbord.
En de pen.. maar dat is meer een probleem omdat er gewoon geen goede apps zijn op android, heb nu zo enorm veel note apps getest, maar allemaal zijn ze een 6je, geen notability/goodnotes achtige apps verkrijgbaar.
Maar ook het scherm is net te 'smal/klein' om de pen echt goed te gebruiken voor mijn idee.
Dus, groter/breder scherm, backlit keyboard en hopelijk ooit betere android notes software
Gelukkig kan je als het te donker is nog terug vallen op het on-screen toetsenbord.
En de pen.. maar dat is meer een probleem omdat er gewoon geen goede apps zijn op android, heb nu zo enorm veel note apps getest, maar allemaal zijn ze een 6je, geen notability/goodnotes achtige apps verkrijgbaar.
Maar ook het scherm is net te 'smal/klein' om de pen echt goed te gebruiken voor mijn idee.
Dus, groter/breder scherm, backlit keyboard en hopelijk ooit betere android notes software
Hier ook een Mi Pad besteld, ik ben alleen vergeten de juiste firmware te selecteren, ik krijg er nu dus eentje met een Chinese rom. Ik zou graag de EEA rom flashen, is dit een beetje te doen zelf?
Voor wie er nog een zoekt voor een goede prijs:
https://nl.pepper.com/aan...let-11-pearl-white-271718
https://nl.pepper.com/aan...let-11-pearl-white-271718
Ter info: ik ontving zojuist een update naar MIUI 14.0.4.0 (TKXEUXM | Android 13 TKQ1.221013.002
ik zoek voor deze tablet een goede hoes voor een 8 jarige.
Ik gebruikte tot grote tevredenheid altijd dit model, echter kan ik die voor deze tablet niet vinden.
Ik gebruikte tot grote tevredenheid altijd dit model, echter kan ik die voor deze tablet niet vinden.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/vhxHgt7nWRUgac82WbWt4jrp.jpg?f=user_large)
Wij hebben deze voor onze 7 en 3 jarige dochters. ( 2x de pad 5)The Source schreef op zondag 9 april 2023 @ 18:36:
[Afbeelding]
https://www.amazon.nl/dp/..._487767311_302_E_DDE_dt_1
Met screenprotector
https://www.amazon.nl/dp/..._487767311_302_E_DDE_dt_1
Prima hoes en je kan hem snel en eenvoudig in bepaalde stand zetten voor op tafel.
En onze jongste is een draak van jewelste en de tablet overleefd het nog steeds daarin.
Er zijn genoeg rugged hoezen te vinden. Deze bijvoorbeeldThe Source schreef op zondag 9 april 2023 @ 18:36:
[Afbeelding]
Ik heb deze gekocht, ook zo'n handvatje enzo. Alleen die pootjes aan de achterkant zijn wat minder, lastig in en uit klappen.The Source schreef op zondag 9 april 2023 @ 18:36:
[Afbeelding]
https://nl.aliexpress.com...i7TX&gatewayAdapt=glo2nld
Dank je voor jullie adviezen, ik heb bovenstaande besteld gezien deze het dichts bij de hoes die ik liet in de buurt komt. Laten we hopen dat deze tablet weer lang mee kanArn0uDz schreef op woensdag 12 april 2023 @ 14:34:
[...]
Ik heb deze gekocht, ook zo'n handvatje enzo. Alleen die pootjes aan de achterkant zijn wat minder, lastig in en uit klappen.
https://nl.aliexpress.com...i7TX&gatewayAdapt=glo2nld
trading shenzen heeft ze nog met 256GB voor 327, met global rom
Zitten daar dan geen extra kosten aan verbonden?wilvanwil schreef op zondag 16 april 2023 @ 17:06:
trading shenzen heeft ze nog met 256GB voor 327, met global rom
Als je nu van plan bent te kopen zou ik nog heel even wachten. De mi-pad 6 word waarschijndelijk samen met de 13 ultra morgen tijdens het xiaomi event aangekondigd. Hopelijk zakt de mi-pad 5 dan in prijs.
Xiaomi Pad 6 en Xiaomi Pad 6 Pro gepresenteerd!
https://www.gsmarena.com/...ity_photos-news-58286.php The Xiaomi 13 Ultra was the centerpiece of the company’s launch event today, but the company also unveiled the Xiaomi Pad 6 and Pad 6 Pro tablets. The new slates bring updates in key areas over their predecessors including new chipsets, improved displays and a fresh new design inspired by the Xiaomi 13 series phones.
https://www.gsmarena.com/...ity_photos-news-58286.php The Xiaomi 13 Ultra was the centerpiece of the company’s launch event today, but the company also unveiled the Xiaomi Pad 6 and Pad 6 Pro tablets. The new slates bring updates in key areas over their predecessors including new chipsets, improved displays and a fresh new design inspired by the Xiaomi 13 series phones.
[ Voor 71% gewijzigd door san1954 op 18-04-2023 18:09 ]
*knip* dit is niet de plek voor ervaringen met winkels.
[ Voor 77% gewijzigd door RoD op 28-04-2023 15:17 ]
Ik ben heel geïnteresseerd in de Pad 5 of 6. Helaas zie ik de Pad 6 nog nergens, wanneer wordt deze tablet leverbaar in Europa? Of het de 5 of 6 gaat worden hangt van de prijs af.anjaniki schreef op maandag 17 april 2023 @ 10:36:
Als je nu van plan bent te kopen zou ik nog heel even wachten. De mi-pad 6 word waarschijndelijk samen met de 13 ultra morgen tijdens het xiaomi event aangekondigd. Hopelijk zakt de mi-pad 5 dan in prijs.
Ik denk dat in het prijssegment €300/400 er niks beters te krijgen is.
Volvo XC40 Recharge MY23 SM 19"
De levering naar europa van de 6 is pas vorige week aangekondigd. dus goede kans dat deze ergens de komende maanden zal gaan komen.Vulcan750 schreef op maandag 29 mei 2023 @ 11:45:
[...]
Ik ben heel geïnteresseerd in de Pad 5 of 6. Helaas zie ik de Pad 6 nog nergens, wanneer wordt deze tablet leverbaar in Europa? Of het de 5 of 6 gaat worden hangt van de prijs af.
Ik denk dat in het prijssegment €300/400 er niks beters te krijgen is.
Ik heb Xiaomi Pad 5 gekocht op Amazon, maar heb wat problemen. Online kan ik het een en ander terug vinden hierover, maar helaas geen oplossingen. In deze thread kom ik deze problemen echter niet tegen, dus hoop dat iemand wellicht een oplossing heeft, anders stuur ik hem retour.
De tablet zou Dolby Vision ondersteunen, maar in de Netflix app staat dit niet vermeldt, zie afbeelding.
Het beeld is heel erg donker bij bijna alle series en films, sommige scenes zijn pikzwart, ook bij de hoogste helderheid, terwijl dit niet het geval is als ik dezelfde scenes bekijk op mijn telefoon of tv die ook DV ondersteunen.
De "Video toolbox" die je kunt inschakelen biedt geen oplossing, want deze werkt niet bij HDR beelden kennelijk.
Deze toolbox werkt echter wel bij alle andere diensten zoals Prime, HBO Max, of Plex, wanneer het een HDR titel betreft (niet specifiek Dolby Vision), waardoor ik vermoed dat deze films/series dus niet in HDR10 worden afgespeeld.
Netflix:strip_exif()/f/image/TDYMNqvE2CPDQcnpuwrPYM4d.jpg?f=fotoalbum_large)
De tablet heeft alle updates gehad en ik heb Netflix verwijderd en opnieuw geïnstalleerd.
Iemand enig idee?
De tablet zou Dolby Vision ondersteunen, maar in de Netflix app staat dit niet vermeldt, zie afbeelding.
Het beeld is heel erg donker bij bijna alle series en films, sommige scenes zijn pikzwart, ook bij de hoogste helderheid, terwijl dit niet het geval is als ik dezelfde scenes bekijk op mijn telefoon of tv die ook DV ondersteunen.
De "Video toolbox" die je kunt inschakelen biedt geen oplossing, want deze werkt niet bij HDR beelden kennelijk.
Deze toolbox werkt echter wel bij alle andere diensten zoals Prime, HBO Max, of Plex, wanneer het een HDR titel betreft (niet specifiek Dolby Vision), waardoor ik vermoed dat deze films/series dus niet in HDR10 worden afgespeeld.
Netflix
:strip_exif()/f/image/TDYMNqvE2CPDQcnpuwrPYM4d.jpg?f=fotoalbum_large)
De tablet heeft alle updates gehad en ik heb Netflix verwijderd en opnieuw geïnstalleerd.
Iemand enig idee?
om uit te sluiten of het aan het apparaat of Netflix ligt.MenAreStillGood schreef op donderdag 8 juni 2023 @ 13:40:
Ik heb Xiaomi Pad 5 gekocht op Amazon, maar heb wat problemen. Online kan ik het een en ander terug vinden hierover, maar helaas geen oplossingen. In deze thread kom ik deze problemen echter niet tegen, dus hoop dat iemand wellicht een oplossing heeft, anders stuur ik hem retour.
Netflix[Afbeelding]
Iemand enig idee?
Heb je dit probleem ook als je dezelfde film in VLC player afspeelt?
Ik heb er een aangekocht via, aliexpress vorige maand, doch na installatie was het enigste een zeer goed en scherp scherm. Elke app duurde 20 a 30 sec voor deze opstart. Na reactie bij de verkoper onmiddelijk betalingsteruggave gehad. Na enkele weken na een update van systeem kwam er plots seze extra wifi blokkeerder bij. Je kan mail en google gegevens opvragen, doch geen apps meer downloaden. Deze worden hierdoor geblokkeerd. Volgens mij is het geen xiaomi tablet.
Ik heb deze tablet ook niet moeten terugsturen. Wilde hem eigenlijk nog gebruiken als mp3 speler.
groeten
Bert
Ik heb deze tablet ook niet moeten terugsturen. Wilde hem eigenlijk nog gebruiken als mp3 speler.
groeten
Bert
Helaas is dit een bekend probleem met deze tablet.. Zie ook https://forum.xda-develop...r-dv-dark-scenes.4446909/MenAreStillGood schreef op donderdag 8 juni 2023 @ 13:40:
Netflix[Afbeelding]
Iemand enig idee?
Dank, deze had ik inderdaad ook gevonden na wat zoekwerk... Teleurstellend, maar ik heb hem geretourneerd...RedNas74 schreef op vrijdag 9 juni 2023 @ 08:47:
[...]
Helaas is dit een bekend probleem met deze tablet.. Zie ook https://forum.xda-develop...r-dv-dark-scenes.4446909/
Ik overweeg sterk de Xiaomi Pad 6 (of evt de pro versie) aan te schaffen, maar deze is alleen nog via grijze import beschikbaar en enkel met originele (chinese) ROM. Zijn er grote nadelen om voor deze ROM te kiezen? Of kan ik toch beter wachten op een global ROM?
Volgens de website die het te koop heeft, zijn Widevine L1 en Google play store beschikbaar en werkend.
Volgens de website die het te koop heeft, zijn Widevine L1 en Google play store beschikbaar en werkend.
[ Voor 16% gewijzigd door LA-384 op 25-06-2023 19:15 ]
@LA-384 Ik zit in dezelfde situatie. Erg geïnteresseerd geweest in het succes van de Pad 5, maar ben dus op de release van de opvolger aan het wachten. Zo ver ik weet is er nog niks bekend over wanneer de Europa release gaat plaatsvinden. Wat waarschijnlijk wel goed is om te weten, is dat de Mi Pad 5 Pro nooit officieel in Europa is uitgebracht. Als je specifiek op dat model wacht kan je dus denk ik net zo goed nu al zo'n import aanschaffen.
Wat betreft ROMs heb ik alleen ervaring met Xiaomis telefoons, die kan je iig gewoon met een EU rom flashen en dan is er niks aan de hand.
Wat betreft ROMs heb ik alleen ervaring met Xiaomis telefoons, die kan je iig gewoon met een EU rom flashen en dan is er niks aan de hand.
Sinds vorige week de Pad 6 in bezit. Met Chinese ROM. Werkt prima. Was door de verkoper ( Tradingshenzhen) al voorzien van play store. Ook al op Engels ingesteld.LA-384 schreef op zondag 25 juni 2023 @ 19:13:
Ik overweeg sterk de Xiaomi Pad 6 (of evt de pro versie) aan te schaffen, maar deze is alleen nog via grijze import beschikbaar en enkel met originele (chinese) ROM. Zijn er grote nadelen om voor deze ROM te kiezen? Of kan ik toch beter wachten op een global ROM?
Tot nu toe geen problemen, de meeste Chinese apps al verwijderd, een aantal systeem apps nog niet. Die zoveel mogelijk uitgeschakeld. In dagelijks gebruik valt niet op dat de tablet een Chinese ROM heeft. M.b.v. morelocale2 taal op Nederlands ingesteld.
Gaat dat ook werken voor de Pro versie? (maw zijn die EU Rom's soort van universeel)?-Tim- schreef op zondag 25 juni 2023 @ 20:40:
En wat kan ik verwachten qua updatebeleid, zal een Chinese versie gelijke updates krijgen aan een global versie? Aan de ene kant kan ik me voorstellen dat ze voor de thuismarkt beter hun best doen, maar andere kant kan ik ook voorstellen dat ze juist voor de global markt beter hun best doen (omdat die mogelijk kritischer zijn).
[ Voor 33% gewijzigd door LA-384 op 01-07-2023 12:29 ]
Xiaomi.eu bouwt helaas alleen roms voor telefoons, niet voor tablets jammergenoeg.LA-384 schreef op zaterdag 1 juli 2023 @ 12:27:
[...]
Gaat dat ook werken voor de Pro versie? (maw zijn die EU Rom's soort van universeel)?
En wat kan ik verwachten qua updatebeleid, zal een Chinese versie gelijke updates krijgen aan een global versie? Aan de ene kant kan ik me voorstellen dat ze voor de thuismarkt beter hun best doen, maar andere kant kan ik ook voorstellen dat ze juist voor de global markt beter hun best doen (omdat die mogelijk kritischer zijn).
Dat was voor de Pad 5 zo en zal waarschijnlijk ook blijven gelden voor de Pad 6.
Ah ok, ik dacht dat een Europese release automatisch kwam met een EU rom.PalingDrone schreef op zaterdag 1 juli 2023 @ 18:57:
[...]
Xiaomi.eu bouwt helaas alleen roms voor telefoons, niet voor tablets jammergenoeg.
Dat was voor de Pad 5 zo en zal waarschijnlijk ook blijven gelden voor de Pad 6.
De pro versies worden alleen in China uitgebracht. Er zullen dus hoogstwaarschijnlijk geen eu roms voor komen.LA-384 schreef op zaterdag 1 juli 2023 @ 12:27:
[...]
Gaat dat ook werken voor de Pro versie? (maw zijn die EU Rom's soort van universeel)?
Ik heb vakanties gepland staan in september, oktober en februari 2024. Toch maar overwegen de Xiaomi Pad 6 Pro via Giztop of TradingShenzhen aan te schaffen. Twijfel ook nog over de Lenovo Xiaoxin Pad 2022 met Oled scherm.
@Cheezborger Ik heb onlangs de gok genomen en de Xiaomi pad 6 pro besteld. Ik las dat het updatebeleid van Lenovo te wensen overliet en dat een oledscherm minder leesbaar is in zonlicht. Mede de reden waarom ik toch voor Xiaomi ben gegaan. De pro vs normaal had voor mij te maken met de prijs; door de aanzienlijk snellere processor en gpu, leek de prijs-prestatie-verhouding beter te zijn.
Dank! Ik wil ook de 6 Pro, inderdaad. Las dat er officieel nog geen 6 Pro release gepland staat voor Europa. Dus verwacht dat zeker niet op korte termijn. Maarja, dan zit je wel met een Chinese ROM. Ik kan ook geen andere Android tablets vinden die in de buurt komen van de Pad 6 Pro. Blaast gewoon echt de concurrentie weg. Misschien ook maar het gokje nemen. Hoe bevalt de tablet icm Chinese ROM nu?LA-384 schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 07:46:
@Cheezborger Ik heb onlangs de gok genomen en de Xiaomi pad 6 pro besteld. Ik las dat het updatebeleid van Lenovo te wensen overliet en dat een oledscherm minder leesbaar is in zonlicht. Mede de reden waarom ik toch voor Xiaomi ben gegaan. De pro vs normaal had voor mij te maken met de prijs; door de aanzienlijk snellere processor en gpu, leek de prijs-prestatie-verhouding beter te zijn.
Idd geen pad 6 pro weten ze hier te melden, en gewone pad 6 399 euro
https://www.notebookcheck...i-Pad-6-Pro.731519.0.html
https://www.notebookcheck...i-Pad-6-Pro.731519.0.html
De pro komt zeer waarschijnlijk ook niet naar Europa. Ik las nergens nadelen over de Chinese rom, bij de non-pro wel dat de Chinese rom soepeler leek te lopen dan de global rom. Het is ook voor mij een gok eerlijk gezegd.Cheezborger schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 08:36:
[...]
Dank! Ik wil ook de 6 Pro, inderdaad. Las dat er officieel nog geen 6 Pro release gepland staat voor Europa. Dus verwacht dat zeker niet op korte termijn. Maarja, dan zit je wel met een Chinese ROM. Ik kan ook geen andere Android tablets vinden die in de buurt komen van de Pad 6 Pro. Blaast gewoon echt de concurrentie weg. Misschien ook maar het gokje nemen. Hoe bevalt de tablet icm Chinese ROM nu?
Ik heb em afgelopen week besteld en kreeg vanochtend bericht dat ie onderweg naar Nederland is. Nog geen hands-on ervaring dus.
@wilvanwil @LA-384 Ok, dan heeft het ook geen zin maanden te wachten. Ik ga ook maar het 'risico' nemen met grijze import en Chinese ROM (Xiaomi Pad 6 Pro).
[ Voor 6% gewijzigd door Cheezborger op 07-07-2023 11:04 ]
Op dit moment is de Mi Pad 5 erg scherp geprijsd bij AliExpress mocht je deze nog willen aanschaffen. Levering vanuit Frankrijk, dus geen extra kosten. Prijs is € 274,57 incl. verzending met kortingscode JUL40 bij afrekenen.
/f/image/bz8uEvS6sPBiw4okyaxzimMf.png?f=fotoalbum_large)
Morgen en overmorgen prime Days bij Amazon, wie weet ook goeie deals?
Ik ben mij ondertussen wel wat zorgen aan het maken over het update beleid.
Ondertussen zit ik nog op Android 13 met de beveilingspatches van september 2023
MIUI versie 14.0.5.0 (TKYCNXM)
Iemand van jullie die ondertussen wel een update heeft ontvangen op de Pad 5 PRO?
Ondertussen zit ik nog op Android 13 met de beveilingspatches van september 2023
Iemand van jullie die ondertussen wel een update heeft ontvangen op de Pad 5 PRO?
Voor 25 euro meer heb je ook gewoon de opvolger de MI pad 6Cheezborger schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 11:04:
@wilvanwil @LA-384 Ok, dan heeft het ook geen zin maanden te wachten. Ik ga ook maar het 'risico' nemen met grijze import en Chinese ROM (Xiaomi Pad 6 Pro).
uitvoering: Xiaomi Pad 6, 6GB ram, 128GB opslag Zwart
Lijkt mij een no brainer met weer betere specs, nieuwere android etc.
https://www.gsmarena.com/...one1=11042&idPhone2=12237
-Iets snellere CPU
-beter scherm met hogere resolutie, hoger DPI, hogere refreshrate (144hz vs 120hz)
-Blueooth 5.2 ipv 5.0
-iets grotere batterij
-lichter
etc
In alle opzichten weer een verbetering.
[ Voor 19% gewijzigd door Tmaster op 09-03-2024 13:32 ]
Je quote een overweging van 8 maanden geleden en het gaat ook nog over de 6 pro, die betere specs heeft dan de voorgestelde 6.Tmaster schreef op zaterdag 9 maart 2024 @ 13:28:
[...]
Voor 25 euro meer heb je ook gewoon de opvolger de MI pad 6
uitvoering: Xiaomi Pad 6, 6GB ram, 128GB opslag Zwart
Lijkt mij een no brainer met weer betere specs, nieuwere android etc.
https://www.gsmarena.com/...one1=11042&idPhone2=12237
-Iets snellere CPU
-beter scherm met hogere resolutie, hoger DPI, hogere refreshrate (144hz vs 120hz)
-Blueooth 5.2 ipv 5.0
-iets grotere batterij
-lichter
etc
In alle opzichten weer een verbetering.
Ow haha, ja sorry, helemaal niet naar de datum gekeken. Ik kreeg opeens een notificatie over deze thread. Maar wist niet dat ie al zo oud was.LA-384 schreef op zaterdag 9 maart 2024 @ 21:27:
[...]
Je quote een overweging van 8 maanden geleden en het gaat ook nog over de 6 pro, die betere specs heeft dan de voorgestelde 6.

Sorry, kwam door mijn vraag over de laatste update van de 5 pro die ook al zo oud isTmaster schreef op zaterdag 9 maart 2024 @ 22:27:
[...]
Ow haha, ja sorry, helemaal niet naar de datum gekeken. Ik kreeg opeens een notificatie over deze thread. Maar wist niet dat ie al zo oud was.

Geweldig, klagen helpt of Xiaomi leest mee.sweetdude schreef op zaterdag 9 maart 2024 @ 12:53:
Ik ben mij ondertussen wel wat zorgen aan het maken over het update beleid.
Vandaag een upgrade binnen gekregen van HyperOS in plaats van MIUI.
Nog steeds android 13 maar wel de beveiligingspatches van 1 februari
HyperOS update is beschikbaar via OTA
is dat de update die ik een maand geleden al plaatste of met de beveiligingsupdates van maart/ april erin?IkWilbert schreef op donderdag 18 april 2024 @ 12:29:
HyperOS update is beschikbaar via OTA
Maart security patch heb ik erbij.sweetdude schreef op donderdag 18 april 2024 @ 14:06:
[...]
is dat de update die ik een maand geleden al plaatste of met de beveiligingsupdates van maart/ april erin?
Was iets van 1,6GB groot.