Bouwen en klussen Feedbacktopic

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23:04

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Topicstarter
Mede-auteur:
  • twain4me
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 01:12

twain4me

Welkom in het Bouwen en klussen Feedbacktopic.

Wat in dit topic besproken kan worden:
• Vragen of opmerkingen over het Bouwen en klussen Beleid
• Je mening over de algemene manier van modereren in Bouwen en klussen;
• Vragen, opmerkingen en ideeën over Bouwen en klussen in het algemeen.

Wat in dit topic niet besproken kan worden:
• Individueel gesloten topics. Hierover kan je met de moderator contact opnemen, die het topic gesloten heeft (zie ook Je topic is dicht en het is onterecht? Lees hier!);
• Individuele modacties. Hiervoor kun je eveneens met de moderator contact opnemen.
• Metadiscussies over het postgedrag van users.

Verder blijven uiteraard de huisregels van toepassing in dit topic.

Contactgegevens
Moderators
Administrators

[ Voor 2% gewijzigd door Señor Sjon op 20-12-2023 11:57 ]

Tweakers Discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joost.B
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 12-05 13:00
-edit-
Gezien de activiteit in dit topic trek ik mijn vraag in.
Ik heb een andere aanvalsmethodiek bedacht voor voor wat betreft het delen van updates en verzamelen van informatie.

[ Voor 80% gewijzigd door Joost.B op 26-01-2022 02:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Handyman Arnhem
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 04-02-2023
Ik ben best bereid om mee te denken cq helpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• groggy
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
groggy in "Ongevraagd lood ingeslepen."

Deze moderatie verbaasd mij! Het is geen sneer, het is een grapje, maar met een serieuze ondertoon. Hetgeen gezien de plusjes door velen werd gewaardeerd.

Totaal niet beledigend. Niet denigrerend niet.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakduke

tweakduke

Topicstarter
groggy schreef op woensdag 6 april 2022 @ 19:24:
groggy in "Ongevraagd lood ingeslepen."

Deze moderatie verbaasd mij! Het is geen sneer, het is een grapje, maar met een serieuze ondertoon. Hetgeen gezien de plusjes door velen werd gewaardeerd.

Totaal niet beledigend. Niet denigrerend niet.....
Totaal niet beledigend.... niet denigrerend... nou dat is het wel. Dat praten we niet goed met het is maar een grapje.

Als je zoiets wil zeggen, geef daarna een inhoudelijke reactie, hoe met deze situatie om te gaan.

Nu is het niks anders: stel je niet aan, zonder iets van een oplossing aan te dragen.

Tweakers Discord

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• groggy
  • Niet online
tweakduke schreef op woensdag 6 april 2022 @ 19:48:
[...]

Totaal niet beledigend.... niet denigrerend... nou dat is het wel. Dat praten we niet goed met het is maar een grapje.

Als je zoiets wil zeggen, geef daarna een inhoudelijke reactie, hoe met deze situatie om te gaan.

Nu is het niks anders: stel je niet aan, zonder iets van een oplossing aan te dragen.
Je snapt het echt niet hea... Als je zoals ts zo jankerig bent en niet goed kan communiceren, dan kan je dit soort problemen alleen voorkomen door niet meer in deze situatie te kunnen komen... Een vrijstaand huis kopen.

Maar ik begrijp dat jouw mening, wat je presenteert als feit, wet is. Dus succes daarmee. Fijne avond. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakduke

tweakduke

Topicstarter
groggy schreef op woensdag 6 april 2022 @ 19:54:
[...]

Je snapt het echt niet hea... Als je zoals ts zo jankerig bent en niet goed kan communiceren, dan kan je dit soort problemen alleen voorkomen door niet meer in deze situatie te kunnen komen... Een vrijstaand huis kopen.

Maar ik begrijp dat jouw mening, wat je presenteert als feit, wet is. Dus succes daarmee. Fijne avond. :)
Of door aan te geven hoe hij ook kan reageren en het anders op kan lossen.

Dat je hem al bestempeld als jankerd, wat al een vooraf ingevulde stempel is, zegt dus precies wat ik zei: hij moet zich niet aanstellen van jou.

De TS is duidelijk niet blij met de werkwijze van de buurman en vakman en dat mag, maar dat kan ook op een andere manier worden opgelost dan de conclusie trekken: hij gaat maar vrijstaand wonen.

Tweakers Discord

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• groggy
  • Niet online
tweakduke schreef op woensdag 6 april 2022 @ 20:11:
[...]

Of door aan te geven hoe hij ook kan reageren en het anders op kan lossen.

Dat je hem al bestempeld als jankerd, wat al een vooraf ingevulde stempel is, zegt dus precies wat ik zei: hij moet zich niet aanstellen van jou.

De TS is duidelijk niet blij met de werkwijze van de buurman en vakman en dat mag, maar dat kan ook op een andere manier worden opgelost dan de conclusie trekken: hij gaat maar vrijstaand wonen.
Ik zal voortaan wanneer ik iets wil posten vragen of, ook wanneer er verschillende wegen naar Rome zijn, mijn gesuggereerde route wel overeenkomt met die van God tweakduke. Dat zullen leuke topics zijn....

Maar nogmaals, laten we het hierbij, ik wens je een fijne avond.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dragonhaertt
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 21:46

dragonhaertt

@_'.'

Kunnen we asbest vragen weren, als onderdeel van het algemene beleid?
Ik zie relatief vaak de vraag 'is dit asbest' langskomen als topic.

Niet alleen is deze vraag al tientallen keren gesteld, en makkelijk te vinden met de zoekfunctie, maar het steevaste antwoord is ook "dat weten we niet, laat het testen".

De asbest topics voegen m.i. niet veel toe aan dit subforum.

Truth is like a language with no native speakers left.
Its poetry is speechless and it can’t be caught in human being’s breath.

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18:25
dragonhaertt schreef op woensdag 14 september 2022 @ 09:31:
Kunnen we asbest vragen weren, als onderdeel van het algemene beleid?
Ik zie relatief vaak de vraag 'is dit asbest' langskomen als topic.

Niet alleen is deze vraag al tientallen keren gesteld, en makkelijk te vinden met de zoekfunctie, maar het steevaste antwoord is ook "dat weten we niet, laat het testen".

De asbest topics voegen m.i. niet veel toe aan dit subforum.
Voor de bezoekers hier voegen die topics denk ik weinig toe, maar voor de vragenstellers wellicht wel - zal net het zetje zijn om dingen te laten testen.

Dus ik denk dat deze vragen / topics weren misschien niet de beste oplossing is. Beter zou zijn als er iemand (niet ik) een "het grote asbest topic" maakt - iets over de soorten asbest en bijbehorende gevaren, hoe te herkennen ('laat testen'), verwijderen, enzovoort. En dan dat topic als sticky bovenaan zetten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09-05 12:29
Ik wou hier nou niet het asbest-expertisecentrum van gaan maken. Zo'n sticky trekt een hoop one-timers die hit&run vraagjes gaan stellen.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18:25
Señor Sjon schreef op woensdag 14 september 2022 @ 10:37:
Ik wou hier nou niet het asbest-expertisecentrum van gaan maken. Zo'n sticky trekt een hoop one-timers die hit&run vraagjes gaan stellen.
Heb je diezelfde hit&run one-timers nu ook al niet, maar dan in verstorende losse topics - waar @dragonhaertt over klaagt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09-05 12:29
Klopt, maar in principe komt dat ook weer niet zo vaak voor. Ik heb meer kookplaataansluittopics verplaatst dan dat er asbesttopics zijn. :+

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D_Jeff
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 22:53
Bestaat er eigenlijk een topic voor de kleine / beknopte vraag?
Om nou voor elke kleine vraag een topic te gaan aanmaken, is ook weer zo wat :P

Hold. Step. Move. There will always be a way to keep on moving

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakduke

tweakduke

Topicstarter
D_Jeff schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 19:05:
Bestaat er eigenlijk een topic voor de kleine / beknopte vraag?
Om nou voor elke kleine vraag een topic te gaan aanmaken, is ook weer zo wat :P
Als het om een kleine klusvraag gaat:
[DIY] Het klussende Tweaker Q, A & showcase topic - Deel 6

Tweakers Discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D_Jeff
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 22:53
Kan aan mij liggen, maar is een showcase topic icm een vraag over een plugtype en lengte niet wat vervuilend (om even een voorbeeld te noemen)?

[ Voor 4% gewijzigd door D_Jeff op 19-10-2022 19:18 ]

Hold. Step. Move. There will always be a way to keep on moving

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tweakduke

tweakduke

Topicstarter
D_Jeff schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 19:18:
[...]

Kan aan mij liggen, maar is een showcase topic icm een vraag over een plugtype en lengte niet wat vervuilend (om even een voorbeeld te noemen)?
Het is niet alleen een showcase topic, maar ook Q & A :)

Tweakers Discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twain4me

twain4me

Moderator Wonen & Mobiliteit
Topicstarter
Hallo,

het topic [DIY] Het grote (elektrische) gereedschapstopic Deel 5 wordt (zeker deze dagen) heel veel gebruikt voor het delen van aanbiedingen. nu is dat volgens de topicwarning niet de bedoeling. maar tegelijk gebeurd er weinig moderatie op en dus gaat het maar door. wellicht is het handig om of de moderatie op te schroeven of het beleid te versoepelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21:21

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Denk dat het vooral een kwestie is van dat je die reacties ziet voordat ze verplaatst zijn, niet dat er niet op gemodereerd wordt. Maak een TR en zodra er een modje langs komt schuiven we ze naar het juiste topic. We kunnen dat topic niet 24/7 babysitten om elke aanbiedingspost direct te verplaatsen.

[ Voor 7% gewijzigd door Orion84 op 21-11-2022 12:46 ]

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollovVpo1nt
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 23:12

HollovVpo1nt

I like gadgets

Hallo, het is mij opgevallen dat mijn posts over de elektrische kookinstallatie die ik plaats in het "Het (projectmatige) nieuwbouwwoning topic" verplaatst worden naar "Kookgroep nieuwbouwwoning niet volgens norm". Ik begrijp niet zo goed waarom die posts niet in de nieuwbouwwoningen topic kunnen blijven, omdat in de TS van het nieuwbouwwoning topic een uitgebreid advies over de kookgroep/installatie is omschreven. Dat nodigt uit tot vragen/discussie, terwijl die discussie vervolgens naar een andere topic wordt verplaatst.
Het is wat mij betreft geen oordeel, het stoort ook niet of iets dergelijks, maar het viel mij wel op.

Edit: om de schizofrenie nog eens aan te tonen, ik heb bovengenoemd bericht in het feedback topic geplaatst van de forum waar mijn bericht naartoe was geplaatst (Duurzame energie en installaties), en dat bericht is verplaatst naar dit feedbacktopic (Bouwen en Klussen). Nogmaals, zeker geen oordeel, maar een vriendelijke constatering :)

[ Voor 21% gewijzigd door HollovVpo1nt op 22-12-2022 09:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ligone
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12-05 00:08

Ligone

Moeha!

Ik zie geregeld topics over elektra verschoven worden naar "Duuzame Energie en Installaties".
Het gaat dan dikwijls over groepenkastjes of andere elektrische problemen die niks met "duurzaam" te maken hebben. Kunnen die niet beter hier in het bouwen en klussen topic blijven (want daar gaat het meestal wel over)?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tweakduke

tweakduke

Topicstarter
Omdat dat valt onder elektrische installaties en dat hoort eenmaal in DEI. DEI is dus niet alleen maar voor duurzame installaties.

Zie ook Waar hoort mijn topic over installatie/verwarming/kookplaat?

Tweakers Discord

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• twain4me

twain4me

Moderator Wonen & Mobiliteit
Topicstarter
Even hierheen verplaatsen in het topic is het immers offtopic ;)

@PaT @We Are Borg @copykat

Ik denk dat een link naar geredgereedschap in de TS van het gereedschapstopic voldoende is. En dat kunnen de users zelf. Volgens mij is de topicwarning op deze manier gebruiken niet geheel de bedoeling.

PaT in "[DIY] Het klussende Tweaker Q, A & showcase topic - Deel 6"

[ Voor 22% gewijzigd door twain4me op 15-06-2024 12:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21:41

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
@twain4me niet zo over nagedacht maar wel zo zuiver om het inderdaad via de topicstart op te lossen :) Nu is @Notna mede TS van dat topic dus kan de link opnemen en uit de topicwarning halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23:29

Notna

Where are you?®

We Are Borg schreef op zaterdag 15 juni 2024 @ 19:54:
@twain4me niet zo over nagedacht maar wel zo zuiver om het inderdaad via de topicstart op te lossen :) Nu is @Notna mede TS van dat topic dus kan de link opnemen en uit de topicwarning halen.
Wat, waar, hoe?!

Laat maar weten wat je precies waar wil en dan gooi ik het in de TS :Y

[ Voor 10% gewijzigd door Notna op 15-06-2024 21:36 ]

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 07-05 09:10

FaceDown

Storende factor.

Beetje vreemd dat je in het zwembadtopic niet mag praten over de gevaren voor kleine kinderen. De hype is dat iedereen een zwembad moet hebben in de tuin en minstens 10 kinderen verdrinken elk jaar. Dat zullen er steeds meer worden en kennelijk vindt Tweakers dat oke want er mag niet over gediscussierd worden. Alleen nerdy praat over warmtepompen en de goedkoopst mogelijke chinese rommelpompen op 220v in je badje is hier toegestaan. Wat boeit veiligheid nou?

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakduke

tweakduke

Topicstarter
FaceDown schreef op zaterdag 17 augustus 2024 @ 20:27:
Beetje vreemd dat je in het zwembadtopic niet mag praten over de gevaren voor kleine kinderen. De hype is dat iedereen een zwembad moet hebben in de tuin en minstens 10 kinderen verdrinken elk jaar. Dat zullen er steeds meer worden en kennelijk vindt Tweakers dat oke want er mag niet over gediscussierd worden. Alleen nerdy praat over warmtepompen en de goedkoopst mogelijke chinese rommelpompen op 220v in je badje is hier toegestaan. Wat boeit veiligheid nou?
Veiligheid boeit zeker wel, maar de discussie verviel in een algemene discussie over zwemles en hoe je kinderen moet opvoeden bij een zwembad. Dat is wel off-topic en daarom ook afgekapt.

Tweakers Discord

Pagina: 1