Hoeveel € per Kwh thuislaadpaal & openstellen gebruik

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PureCode
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 02-04 10:35
Dankjullie wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilde
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Ik reken de all-in prijs en reken er 2ct/kWh bij om de abbo kosten van m’n paal te verrekenen. Gaat allemaal om relatief kleine bedragen, dus als ik er ooit vragen en/of gezeur om krijg dan pas ik het wel aan..

Specs: 9800X3D, RTX 5080, 64GB, VR: Pimax Crystal-Light

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaLass
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13:40
Wilde schreef op woensdag 7 september 2022 @ 17:34:
Ik reken de all-in prijs en reken er 2ct/kWh bij om de abbo kosten van m’n paal te verrekenen. Gaat allemaal om relatief kleine bedragen, dus als ik er ooit vragen en/of gezeur om krijg dan pas ik het wel aan..
Ah ja, die snap ik. Die is bij mij (nog) niet van toepassing want mijn werkgever heeft de paal betaald en het backoffice abonnement voor 4 jaar afgekocht. Dus daar hoef ik pas over 3,5 jaar over na te denken. :)

Mijn advertenties op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NL_Scratch
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 14:31
Ik krijg binnenkort een Tesla Model y :)
We hebben een nieuwbouw woning, 12 zonnepanelen en zijn hiermee niet energieneutraal, we hebben een luchtwarmtepomp.

Gezien we er nog maar net wonen weet ik nog niet precies hoe we over het hele jaar gezien uitkomen, maar mijn vermoeden zegt:

Verbruik huishouden: 7.000 kWh
Opbrengst zonnepanelen: 4.000
Extra inkopen energie Maatschappij: 3000

Die extra 3.000 die ikzelf niet opwek zal ik dus grotendeels kunnen inkopen tegen het prijsplafond tarief welke ingesteld gaat worden voor 2023.

Nu ben ik dus even heel benieuwd welke kWh prijs ik ga doorgegeven aan de werkgever? Mijn vermoeden zegt dat ik dus door het laden van de auto ook energie ga inkopen boven het energieplafond.

Tevens ben ik benieuwd hoe je moet omgaan als je bijv. Het nieuwe zonneplan energiecontract afneemt. Per dag andere prijzen, soms goedkoop, soms duur, hoe kun je dan enigszins normaal declareren bij de zaak?

[ Voor 5% gewijzigd door NL_Scratch op 27-11-2022 10:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de Peer
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 15:25

de Peer

under peer review

NL_Scratch schreef op zondag 27 november 2022 @ 10:18:
We hebben een nieuwbouw woning, 12 zonnepanelen en zijn hiermee niet energieneutraal, we hebben een luchtwarmtepomp.

Gezien we er nog maar net wonen weet ik nog niet precies hoe we over het hele jaar gezien uitkomen, maar mijn vermoeden zegt:

Die extra 3.000 die ikzelf niet opwek zal ik dus grotendeels kunnen inkopen tegen het prijsplafond tarief welke ingesteld gaat worden voor 2023.

Nu ben ik dus even heel benieuwd welke kWh prijs ik ga doorgegeven aan de werkgever? Mijn vermoeden zegt dat ik dus door het laden van de auto ook energie ga inkopen boven het energieplafond.

Tevens ben ik benieuwd hoe je moet omgaan als je bijv. Het nieuwe zonneplan energiecontract afneemt. Per dag andere prijzen, soms goedkoop, soms duur, hoe kun je dan enigszins normaal declareren bij de zaak?
Je zult aan je werkgever moeten vragen wat hun beleid is omtrent declaratie. Het enige dat jij kunt doen is je prijs proberen te bepalen, en dat is erg lastig, zeker met dynamische tarieven.

Dus je moet een compromis zien te vinden. Wat mag je declareren van de werkgever en wat is de beste benadering van de werkelijke kosten + wat marge.

20600 Wp, Atlantic Explorer V3, 3x Daikin airco, Opel Ampera-e, VW ID3, Gasloos sinds 2018

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MagniArtistique
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 16:07
NL_Scratch schreef op zondag 27 november 2022 @ 10:18:

Zou ik met je werkgever afstemmen. Als je EV ervoor zorgt dat je structureel boven het plafond zit dan kun je na de eerste maand kijken hoeveel dat dan precies is en daarop afstemmen. Voor variabelen per dag zul je een alternatieve afspraak moeten maken. Een maandelijks gemiddelde oid, en daar een KWH prijs over afspreken.

Het alternatief is dat je een excel gaat gebruiken en maandelijks gedeclareerd ipv maandelijkse creditering.

[ Voor 3% gewijzigd door MagniArtistique op 27-11-2022 10:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NL_Scratch
MagniArtistique schreef op zondag 27 november 2022 @ 10:30:
[...]

Zou ik met je werkgever afstemmen. Als je EV ervoor zorgt dat je structureel boven het plafond zit dan kun je na de eerste maand kijken hoeveel dat dan precies is en daarop afstemmen. Voor variabelen per dag zul je een alternatieve afspraak moeten maken. Een maandelijks gemiddelde oid, en daar een KWH prijs over afspreken.

Het alternatief is dat je een excel gaat gebruiken en maandelijks gedeclareerd ipv maandelijkse creditering.
Jup, maar even goed kijken hoe en wat het loopt.

Het afspreken van een vast tarief, bijv. 40 cent met WG is ook lastig bij dynamische contracten met dagprijzen.

stel de prijzen liggen laag en je laad je auto vol voor 10 cent vanwege het dynamische tarief maar je declareert 40 cent (want dat ligt vast met WG) heb je dus 30 cent winst = inkomen = dus weer lastig met belastingdienst/inkomstenbelasting

Ik hoef/wil de WG geen poot uit te trekken, maar ik wil er zeker niet de dupe van zijn .

[ Voor 4% gewijzigd door NL_Scratch op 27-11-2022 10:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomas_
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 10:18
Hier ook onduidelijkheid. ik reken nu het bedrag wat op mijn offerte staat, 0,22 cent. Er staat bij inclusief overheids belastingen.

Echter betaal ik boven de 10.000 kwh meer belasting en dat ik daar boven kom komt door de leaseauto.
Het blijft allemaal een beetje vaag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Inspired
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 16:18
Tomas_ schreef op zondag 8 januari 2023 @ 19:19:
Hier ook onduidelijkheid. ik reken nu het bedrag wat op mijn offerte staat, 0,22 cent. Er staat bij inclusief overheids belastingen.

Echter betaal ik boven de 10.000 kwh meer belasting en dat ik daar boven kom komt door de leaseauto.
Het blijft allemaal een beetje vaag.
Boven de 10k is het toch juist lager?

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• de Peer

de Peer

under peer review

Inspired schreef op zondag 8 januari 2023 @ 19:29:
[...]

Boven de 10k is het toch juist lager?
inderdaad. juist lager.
En het gaat om 10k ná salderen. Dus als je zonnepanelen hebt kom je daar vaak niet aan.

20600 Wp, Atlantic Explorer V3, 3x Daikin airco, Opel Ampera-e, VW ID3, Gasloos sinds 2018

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NL_Scratch
Ik ben even benieuwd hoe andere omgaan met de dynamische (dag) tarieven en het declareren van het aantal kWh bij de werkgever.

Ik zit te overwegen om over te stappen van Budget Energie naar bijv. zonneplan, i.s.m. hun slimme laadpaal.

Hierbij blijft de situatie dat ik soms de auto vol laad tegen een heel voordelig tarief en soms de auto vollaad tegen een hoog tarief. Om dit eerlijk te doen zou ik eigenlijk per laad-sessie een bedrag moeten inzien zodat ik alle laadsessies per maand eerlijk kan declareren bij de werkgever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de Peer

de Peer

under peer review

NL_Scratch schreef op maandag 9 januari 2023 @ 09:15:
Ik ben even benieuwd hoe andere omgaan met de dynamische (dag) tarieven en het declareren van het aantal kWh bij de werkgever.

Ik zit te overwegen om over te stappen van Budget Energie naar bijv. zonneplan, i.s.m. hun slimme laadpaal.

Hierbij blijft de situatie dat ik soms de auto vol laad tegen een heel voordelig tarief en soms de auto vollaad tegen een hoog tarief. Om dit eerlijk te doen zou ik eigenlijk per laad-sessie een bedrag moeten inzien zodat ik alle laadsessies per maand eerlijk kan declareren bij de werkgever.
Lees dit topic maar en ook het 'thuis laden van je EV' topic. Er is al veel over gezegd.
Helemaal perfect krijg je het niet waarschijnlijk en dat zou je veel administratie kosten.

Spreek iets af met je werkgever en houd je dan vervolgens daaraan.
Anderen hanteren de CBS energieprijzen.
Mijn leasemaatschappij adviseert om elke maand de prijs de wijzigen naar het gemiddelde van de maand ervoor.

Heel veel is mogelijk. het lijkt acceptabel te zijn om 10% marge te nemen (in je voordeel) zodat je in ieder geval niet benadeeld wordt.

Pagina: 1 2 Laatste