Net als vorige week kwam het aan op de laatste kwalificatiewedstrijd om de WL te halen en uiteindelijk is het - met de nodige mazzel in die wedstrijd - wederom gelukt.
Dus op naar WL nummer twee met mijn Serie A team. Al sinds de release speel ik in een lekker aanvallende 3-4-2-1 formatie. Ik zie daar weinig andere tegenstanders mee spelen, maar kan het echt aanraden. Team:
ST: Martinez
LF: Insigne
RF: Dybala
CM: Kessie
CM: Barella
LM: Mkhitaryan
RM: TOTW Felipe Anderson
CB: Skriniar
CB: Chiellini
CB: Koulibaly
GK: Handanovic
Ik start in een 3-5-2 opstelling om iedereen op full chem te krijgen en switch na de aftrap naar de 3-4-2-1.
Voordeel van deze formatie is dat je vrijwel altijd de crossbal naar de flank kunt spelen om ruimte te creëren. Zeker als je tegenstander een narrow formatie gebruikt schept dat heel veel mogelijkheden. Ik heb de LF en RF op false nine staan dus zij zakken veel in voor de combinatie. De ene keer kies je voor de één-twee tussen middenvelder en aanvaller, de andere keer voor een individuele actie met een van de twee of je gaat via een van de CM's door naar de spits. Door de vele opties breng je tegenstanders ook aan het twijfelen. Ondertussen Divisie 3 bereikt met dit elftal.
Defensief vind ik dit - ondanks dat het kwetsbaar oogt - fijner dan een viermansverdediging. Heb daar wel kort mee geëxperimenteerd, maar er lijkt altijd te veel ruimte tussen de twee CV's te zijn of zo. Het enige waar je mee op moet passen in deze formatie is het uitstappen met je CV. Als je dat doet, moet je 'm hebben, want anders gaat het heel gevaarlijk worden.
Zit er nog aan te denken om POTM Koulibaly te doen. Hij is alleen wel aan de prijs en met hem ben je toch behoorlijk gebonden aan de Serie A en misschien wil ik gedurende het jaar ook weleens wat anders. Zijn gouden kaartje is in ieder geval al top, echt een beest. Geldt ook voor Kessie trouwens. Aanvallend maken Dybale en Insigne het verschil. Fijne dribbelaars met een sterk afstandsschot.
Vorige week uiteindelijk 1 win te weinig voor Rank II. Hopelijk deze week weer minimaal Rank III voor dat TOTW-pack. Daar zitten een paar interessante Serie A spelers in.
[
Voor 3% gewijzigd door
Ivarov op 15-10-2021 10:27
]