Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apotheose
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 22-03-2024
Oei pastel is ook niet mijn ding. Dat kun je dus niet aanpassen? En layout lomper? Hoe moet ik dat zien? Iconen of dat menu wat je vanaf boven naar beneden haalt?

Mag altijd graag weten hoe en wat voor ik iets drastisch onderneem 😇🙄😌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NTwoO
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 12-06 07:13
Is de theming uitgeschakeld?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fabio_bruna
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-04 08:44
stefan_mol schreef op maandag 18 april 2022 @ 21:34:
[...]

Oh jee, dat is niet best! Bij mij is het gelukkig goed gegaan..
Uiteindelijk gelukt na complete factory reset. Alleen data / cache verwijderen was niet genoeg, ergens zat iets fout. Dus alles opnieuw moeten activeren en installeren, wat een gedoe. Maar nu wel met Android 12 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo Feenstra
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 16-02 01:15
Android 12 vooralsnog zonder problemen geïnstalleerd. Het geheel oogt wat grofstoffelijker en, in mijn ogen, minder aantrekkelijk. Als het onder de motorkap maar goed werkt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jacques1971
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 10-09 14:07
Wat mij op valt, is dat het geluid van de speaker op Edge 20 veel beter is geworden. Het klinkt niet meer geknepen sinds de update naar android 12.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefan_mol
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 20-08-2023
De beveiligings update van april is inmiddels ook binnen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/n8Y7YW3PwaYfheofyKJk-PxqpyA=/x800/filters:strip_exif()/f/image/ZuWgykhSmTDSHRNjElgP2Mdl.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apotheose
jeroenTW schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 15:29:
[...]

Heb nu ook android 12 draaien. Update ging probleemloos gelukkig.
Volgens mij zijn de zaken die je benoemt er nog. Een aantal zaken die me al wel opgevallen zijn:
- interface kleuren zijn altijd pastel-tint, niet mijn smaak. De moto themes veranderen hier niets aan.
- de layout lijkt wat lomper waardoor er minder op het scherm past
- dark-mode is minder donker omdat er minder echt zwart wordt gebruikt
- updaten van play system update lukt me niet (geeft aan niet beschikbaar, ondanks dat ie wel een update beschikbaar heeft) gelukt na meerdere herstarts en wissen cache/gegevens google play apps. Geen idee wat uiteindelijk echt de oorzaak was. Kom overigens niet verder dan die van maart
- iconen in het settings menu hebben geen kleur meer, vond ik zelf wel zo overzichtelijk
- een nieuw iets dat ze hebben toegevoegd is dat er even een witte flits over het scherm gaat bij ontgrendelen. Mag van mij weer uit :)

20 apr, updates geplaatst in cursief
kun je niet via 'stijlen' de kleuren aanpassen? Met zo'n color slider ding? :/

jammer dit design ergens.. Blijf nog even bij 11 ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenTW
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
Apotheose schreef op vrijdag 22 april 2022 @ 10:12:
[...]
kun je niet via 'stijlen' de kleuren aanpassen? Met zo'n color slider ding? :/

jammer dit design ergens.. Blijf nog even bij 11 ;w
Je kunt naast de standaardkleuren handmatig kleuren (dus geen zwart, wit of grijstinten) toevoegen vanaf een kleurverloop. Daarna selecteer je deze kleur en baseert ie daar de bijpassende pastel tint op. Heb er geen alternatief voor gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaydenjarno
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 18-09 07:44
Hebben jullie toevallig ING en Vodafone op deze Motorola..op de motor 5g werkt dat niet. Schijnt een Motorola probleem te zijn. Ben benieuwd of andere dit.hier.ook hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apotheose
Hier inmiddels ook Android 12. Best ok achteraf 😏 Al heb ik liever dat diep zwarte look van 11.

Om te reageren op jaydenjarno hierboven: ook al in android 11 kan ik niet mijn verbruik inzien van tmobile op de 5g antenne. WiFi geen probleem. Zonder geeft ie aan dat site niet beveiligd is. Rabobank app werkt prima. Ziggo site inloggen ook 🙂

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iestyn99
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 17-09 22:56
Klopt het dat Android 12 al een tijdje uit is voor de Edge 20? Ik krijg hem niet aangeboden maar dat hoort wellicht ook zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenTW
  • Niet online
iestyn99 schreef op dinsdag 3 mei 2022 @ 20:30:
Klopt het dat Android 12 al een tijdje uit is voor de Edge 20? Ik krijg hem niet aangeboden maar dat hoort wellicht ook zo?
Klopt hoor die is sinds een week of twee beschikbaar.
Als je een Business Edition hebt is het huidige patchlevel Android 12 met april update
Met de reguliere versie (RETEU) is het momenteel Android 12 met maart update (blijf het verschil onbegrijpelijk vinden aangezien de security update er toch is...)

Probeer het eens in Safe mode wellicht helpt dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NTwoO
Mijn pro heeft nu ook 12

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stefan_mol
Mijn ervaring met de Edge 20 heeft een vervelende wending genomen.
Ineens laadde het toestel niet meer op. Ik heb verschillende dingen geprobeerd (ander kabeltje, andere lader, ander stopcontact, voorzichting schoonmaken van de poort, telefoon opnieuw opgestart, telefoon teruggezet naar fabriekstinstellingen) maar niks mocht baten. Daarom de telefoon ter reparatie opgestuurd naar Belsimpel, omdat ik ervan uit ging dat dit onder garrantie zou vallen (de telefoon is vijf maanden oud).

Na een paar dagen kreeg ik een mailtje dat het niet onder garantie valt omdat de telefoon 'valschade' zou hebben. Ik ben super zuinig op mijn spullen, heb de telefoon altijd in een hoesje gehad en heb 'm zeker niet laten vallen. Als bewijs leverde ze onderstaande foto aan:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gQzp2Dd-G29EQTAjJqv1JW7eXDo=/800x/filters:strip_exif()/f/image/0vLsKhBg40rYbdkJlFM7XGNX.png?f=fotoalbum_large

Hierop is blijkbaar te zien dat het frame van de telefoon verbogen is door een val (omdat het niet meer parallel loopt met het doosje) 8)7 Als klap op de vuurpijl zou repareren duurder zijn dan de waarde van het toestel, waardoor Belsimpel voorstelt het toestel voor me te recyclen, of het ongerepareerd retour te sturen.

Ik heb aangegeven hier niet mee akkoord te gaan. Belsimpel gaat nu de opties bespreken met Dynafix (de reparatiepartij die ze gebruiken) en Motorola.

Als dit niet wordt opgelost door mijn telefoon kosteloos te repareren of te vervangen is dit mijn laatste Motorola en na jaren trouwe klant te zijn geweest de laatste keer dat ik iets bij Belsimpel heb gekocht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 17:19
@stefan_mol Maar claimt Belsimpel dat de toestel verbogen is of Dynafix?

Geen idee wie Xiaomi toestellen fixed, maar dit doet mij denken aan wat een kennis van mij had meegemaakt niet zo lang terug, toestel was via een andere Nederlandse winkel gekocht en na half jaar wou deze niet meer laden.

Kwam het reparatie centrum via de winkel met exact hetzelfde smoes, en dan toonden ze ook zo'n foto die nergens op sloeg.

Uiteindelijk nam hij zijn toestel terug ongerepareerd, hij heeft de toestel zelf gerepareerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefan_mol
@Mizgala28 Ik zie dat ik het een beetje onduidelijk heb geschreven, het is Dynafix die dit zegt.

Klinkt inderdaad als een vergelijkbaar verhaal. Ik ben met de foto naar een lokale reparateur gegaan en heb de situatie uitgelegd. Die vind het een vreemd verhaal en liet me weten dat ik bij hem voor €60 een nieuwe, originele USB C poort kon laten plaatsen. Als ik er met Belsimpel/Dynafix/Motorola niet uitkom ga ik dat doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefan_mol
Inmiddels terugkoppeling gehad van Dynafix, na nieuw onderzoek komen ze tot precies dezelfde conclusie, incl. dezelfde foto's. Ook antwoord van Motorola klantenservice, Dynafix blijkt de enige Motorola gecertificeerde hersteller in Nederland, second opinion is daardoor niet mogelijk. Motorola geeft aan altijd het oordeel van Dynafix te vertrouwen. Ik vind het raar dat Dynafix hierin zo'n machtspositie heeft en ben daarin niet de enige:

https://www.consumentenbo...elefoonreparateur-dynafix

Ik heb de telefoon niet gekocht bij Motorola maar bij Belsimpel, hierdoor is Belsimpel juridisch verantwoordelijk voor de garantie. Daarom heb ik Belsimpel nu gevraagd of we dit anders kunnen oplossen; gedeeltelijke restitutie, vergoeding van reparatie door een derde partij of desnoods een vervangend toestel.

Als ze hier niet in meegaan start ik een procedure bij de geschillencommissie. Desnoods schakel ik mijn rechtsbijstandverzekering in. Voor mij is dit een beetje een pricipekwestie, niet alleen geeft Belsimpel geen garantie, zowel de leverancier als de fabrikant weigeren om het toestel te repareren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soskes
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 18-09 02:23
stefan_mol schreef op woensdag 1 juni 2022 @ 12:16:
Inmiddels terugkoppeling gehad van Dynafix, na nieuw onderzoek komen ze tot precies dezelfde conclusie, incl. dezelfde foto's. Ook antwoord van Motorola klantenservice, Dynafix blijkt de enige Motorola gecertificeerde hersteller in Nederland, second opinion is daardoor niet mogelijk. Motorola geeft aan altijd het oordeel van Dynafix te vertrouwen. Ik vind het raar dat Dynafix hierin zo'n machtspositie heeft en ben daarin niet de enige:

https://www.consumentenbo...elefoonreparateur-dynafix

Ik heb de telefoon niet gekocht bij Motorola maar bij Belsimpel, hierdoor is Belsimpel juridisch verantwoordelijk voor de garantie. Daarom heb ik Belsimpel nu gevraagd of we dit anders kunnen oplossen; gedeeltelijke restitutie, vergoeding van reparatie door een derde partij of desnoods een vervangend toestel.

Als ze hier niet in meegaan start ik een procedure bij de geschillencommissie. Desnoods schakel ik mijn rechtsbijstandverzekering in. Voor mij is dit een beetje een pricipekwestie, niet alleen geeft Belsimpel geen garantie, zowel de leverancier als de fabrikant weigeren om het toestel te repareren.
Nu ben ik geen jurist, noch heb ik veel kennis van recht, maar is het niet zo dat men aan moet tonen dat de consument daadwerkelijk schuld heeft aan deze zaak? En is een foto van een telefoon langs een doos hiervoor niet heel schamel? Immers, hoe tonen zij hiermee aan dat de telefoon zo niet in ontvangst is genomen bij levering zonder kennis hiervan?

Ik zie verder weinig wat valschade aantoont, zeker geen dreun waarbij het frame verbuigen.

Heel bijzonder dit en ben benieuwd naar je uitkomst.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stefan_mol
soskes schreef op donderdag 2 juni 2022 @ 07:09:
[...]

Nu ben ik geen jurist, noch heb ik veel kennis van recht, maar is het niet zo dat men aan moet tonen dat de consument daadwerkelijk schuld heeft aan deze zaak? En is een foto van een telefoon langs een doos hiervoor niet heel schamel? Immers, hoe tonen zij hiermee aan dat de telefoon zo niet in ontvangst is genomen bij levering zonder kennis hiervan?

Ik zie verder weinig wat valschade aantoont, zeker geen dreun waarbij het frame verbuigen.

Heel bijzonder dit en ben benieuwd naar je uitkomst.
Tja, dit is precies mijn punt. Belsimpel vraagt me nu om foto's waarmee ik kan aantonen dat de telefoon voordat ik deze opstuurde niet was verbogen. Deze heb ik niet, en ik vind ook niet dat deze bewijslast bij mij ligt. Ik ben ook geen jurist, maar mijn vrouw wel :) Ik laat hier zeker weten hoe het is afgelopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefan_mol
stefan_mol schreef op donderdag 2 juni 2022 @ 09:22:
[...]

Tja, dit is precies mijn punt. Belsimpel vraagt me nu om foto's waarmee ik kan aantonen dat de telefoon voordat ik deze opstuurde niet was verbogen. Deze heb ik niet, en ik vind ook niet dat deze bewijslast bij mij ligt. Ik ben ook geen jurist, maar mijn vrouw wel :) Ik laat hier zeker weten hoe het is afgelopen.
Korte update: Na nog wat ge-heen-en-weer is dit de uiteindelijke uitspraak van Belsimpel;

"Het reparatiebedrijf heeft het toestel onderzocht en gebruikersschade geconstateerd. Dit is geconstateerd aan de kromming van het toestel. Een toestel komt niet in deze staat uit de fabriek en dus is gebruikersschade geconstateerd; schade als gevolg van een actie van de gebruiker.

Er hoeft geen verband te zitten in de gebruikersschade en het defect wat je ervaarde en waarvoor je hem opstuurde. Maar door de gebruikersschade vervalt de garantie op de gehele reparatie, dus ook op het defect waarvoor je hem opstuurde. Het is voor het reparatiebedrijf niet mogelijk om slechts een gedeelte van het toestel te repareren. De reden hiervoor is dat het toestel, na reparatie, weer de oorspronkelijke fabrieksgarantie heeft. Hiervoor is het noodzakelijk dat alle defecten gerepareerd zijn. Als het toestel slechts gedeeltelijk gerepareerd wordt, kan het reparatiebedrijf de kwaliteit van de reparatie niet garanderen. Ze kunnen dus niet de kromming ‘negeren’ en alleen het probleem met de oplaadpoort oplossen. Ze moeten je toestel als geheel in behandeling nemen."

Mijn reactie hierop, met wat jurische hulp is:

"Ik begrijp je uitleg en heb de garantievoorwaarden gelezen. Mijn belangrijkste argument is dat Belsimpel niet heeft aangetoond dat het defect (het niet opladen van de telefoon) is veroorzaakt door oneigenlijk gebruik. Ik wijs je er graag op dat ik het defect heb gemeld binnen zes maanden na aanschaf en de verkopende partij, bij afwijzen van de garantieclaim o.b.v. oneigenlijk gebruik wettelijk verplicht is te bewijzen dat het defect hierdoor ontstaan is (artikel 7:18 lid 2 Burgerlijk Wetboek).

De 'kromming' van het toestel is een separaat punt. Ik begrijp het belang van de reparateur om de (toekomstige) garantie te kunnen garanderen, maar ook hier geld dat bewezen moet worden dat dit een defect is wat voortkomt uit oneigenlijk gebruik. Enkel het constateren dat de telefoon een kromming vertoont is niet voldoende. Het is mij niet opgevallen dat de telefoon een kromming vertoont, ik kan daarom ook niet zeker weten dat dit niet het geval was toen ik de telefoon kocht. Het is aan jullie als verkopende partij om aan te tonen dat dit daadwerkelijk een defect is, en dat dit onmogelijk kan ontstaan tijdens normaal gebruik, anders is dit immers grond voor een separate garantieclaim en moet dit onder garantie hersteld worden."

Wordt vervolgd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jeroenTW
  • Niet online
Het lijkt me toch stug dat een dermate beperkte kromming het gevolg is van een val. Ook mijn toestel is niet volledig vlak als ik deze op de voorkant leg. Hij wiebelt over één kant diagonaal. Lijkt me eerder het gevolg van de grootte gecombineerd met de beperkte dikte van het toestel. Enige flex zou een toestel moeten kunnen hebben.
Bij mijn toestel merk ik trouwens sinds begin ook af en toe wat issues met de usb poort (spontaan verbreken data verbinding met pc) en hoop maar dat deze niet verergeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefan_mol
Bedankt voor je reactie @jeroenTW Goed om te horen dat ik niet de enige ben met een beetje verbogen Edge 20. Vervelend dat de usb poort af en toe hapert.. Ik had even niks meer gehoord van Belsimpel, ondertussen procedure gestart bij de geschillencommissie. Daarna kreeg ik een mail dat ze het nog een keer gaan bekijken, nu bij Belsimpel zelf en niet Dynafix, eventueel met een andere reparateur voor een second opinion.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefan_mol
De telefoon is inmiddels terug van de onafhankelijke reparateur, waar het door Belsimpel naartoe was gestuurd voor een second opinion:

Bevindingen
Toestel afgeleverd, in onderzoek. Het toestel heeft Moederbord problemen. Als de batterij los en vast gaat werkt het toestel daarna weer. Volgende dag doet het toestel weer helemaal niks. Dit ook met een nieuwe batterij helaas.. We zullen het toestel retour sturen. Toestel is gebogen en dit valt niet onder de garantievoorwaarden.

Conclusie
Het toestel is niet meer betrouwbaar omdat het toestel dusdanig gebogen is dat het MB beschadigd is geraakt. Het toestel lijkt goed te werken maar kan de volgende dan weer helemaal niet aan gaan. We hebben dit getest met nieuwe onderdelen(batterij en oplaadt poort) echter vertoont het toestel het zelfde als ervoor.”

De telefoon wordt niet gerepareerd of vervangen onder garantie omdat het toestel meer verbogen is dan de tolerantie waarvoor het onworpen is, en dit niet voort kan komen uit normaal gebruik.

Ik heb de telefoon echt niet moedwillig verbogen, het enige wat ik me kan bedenken is dat de telefoon verbogen is geraakt terwijl deze in de zak van mijn spijkerbroek zat. De telefoon is best wel groot en drukt soms tegen mijn been aan, bijvoorbeeld als ik op de fiets zit. Ik was in de veronderstelling dat het toestel hier wel tegen zou kunnen, maar helaas niet. Met dus een gebroken moederbord tot gevolg. Ik ga in het vervolg beter letten op hoe stevig/dik de telefoons zijn die ik koop, want dit wil ik niet nog een keer meemaken.

Belsimpel heeft biedt me uit coulance 75 euro korting op een van hun outlettoestellen. Ik heb inmiddels een andere telefoon gekocht en ga hier geen gebruik van maken.

[ Voor 25% gewijzigd door stefan_mol op 20-06-2022 15:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NTwoO
Balen van dit verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xabre16v
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Gisteren een Edge 20 besteld bij bol. Lijkt mij geen hele slechte deal. De camera ben ik wel een beetje huiverig voor. Zijn er hier mensen die een modded GCam gebruiken?

[ Voor 11% gewijzigd door xabre16v op 15-07-2022 18:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jeroenTW
  • Niet online
Voor GCAM gebruik ik de 8.1 versie van BSG. Zonder verdere configuratie files. Deze herkent ook alle camera's. Bevalt me prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenTW
  • Niet online
Het is inmiddels augustus maar mijn edge 20 zit nog op de update van mei. Hoe is dat bij jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NTwoO
Mijn pro heeft de update naar Juli een paar dagen geleden gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• disheaver
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
NTwoO schreef op dinsdag 2 augustus 2022 @ 09:01:
Mijn pro heeft de update naar Juli een paar dagen geleden gekregen.
Idem voor de lite, maar die zit (net als de pro?) wel nog op android 11.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NTwoO
Nope. Pro heeft 12

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

jeroenTW schreef op maandag 1 augustus 2022 @ 17:16:
Het is inmiddels augustus maar mijn edge 20 zit nog op de update van mei. Hoe is dat bij jullie?
De mijne heeft de juli update al 2 weken draaien.
En 12 staat er ook al een hele tijd op.

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenTW
  • Niet online
Bedankt voor de terugkoppelingen. Ik ga maar weer eens een case aanmaken bij Motorola...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• olly180
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 04-08-2024

olly180

Geen Onderteteling Benodigd!

Heeft iemand al een fatsoenlijke case kunnen vinden voor de 20 pro versie?

?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NTwoO
olly180 schreef op vrijdag 12 augustus 2022 @ 07:47:
Heeft iemand al een fatsoenlijke case kunnen vinden voor de 20 pro versie?
Ik heb een aantal exemplaren van diverse budget online leveranciers geprobeerd, maar deze werkt wel prima.
https://www.ebay.nl/itm/265505222621

Hoeken zijn een beetje er vanaf gevormd wat meer stootruimte geeft. Is niet een super rigoreuze oplossing, maar gaat wel beter dan het hoesje die meegeleverd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• olly180
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 04-08-2024

olly180

Geen Onderteteling Benodigd!

Thx, ik heb deze besteld.

https://www.gsmpunt.nl/ho...a4-4091-b9d9-76079e0acc61

Had er twee via Amazon besteld, welke ruk zijn bevonden. :o

Met name het lullige gedeelte tussen de print scanner en het scherm is minimaal.

In het verleden altijd goede ervaringen met Otterbox gehad, maar deze kan ik niet vinden in de EU.

Mocht het wederom niks zijn dan zal ik je advies overwegen. _/-\o_

[ Voor 29% gewijzigd door olly180 op 12-08-2022 11:48 ]

?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NTwoO
Die is volgens mij soortgelijk aan een andere die ik ook een tijdje in gebruik had. Die is wel behoorlijk stevig, maar de voorste rand is van hard plastic en brak bij mij na een paar maanden. Het is wel een redelijk lomp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cmndr_adama
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 16:14
jeroenTW schreef op maandag 1 augustus 2022 @ 17:16:
Inmiddels al weer een paar weken verder, ik heb ook de gewone Edge 20, softwarekanaal reteu en ik heb nog nog geen update en dus ook nog de patch van mei. Heb jij de update inmiddels al @jeroenTW ?

Nog meer mensen die hem nog niet hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• New Yorker
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online
Mijn normale Edge 20 heeft tweede juli patch gekregen.

Weg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenTW
  • Niet online
cmndr_adama schreef op vrijdag 19 augustus 2022 @ 11:15:
[...]

Inmiddels al weer een paar weken verder, ik heb ook de gewone Edge 20, softwarekanaal reteu en ik heb nog nog geen update en dus ook nog de patch van mei. Heb jij de update inmiddels al @jeroenTW ?

Nog meer mensen die hem nog niet hebben?
Helaas nog altijd geen update gehad.
Ook contact met Motorola support Nederland en internationaal levert niets op. Enige dat ze uiteindelijk aangeven is om de telefoon opnieuw in te spoelen met de LMSA tool.
Daar zit ik tegenaan te hikken want alle apps (met name die voor OTP) weer up and running krijgen is een drama.

Lijkt er dus sterk op dat alleen de Business edition uitvoeringen een update ontvangen. En mijne is dat dus niet ondanks de (bevestigde) uitspraak van Motorola.

[ Voor 10% gewijzigd door jeroenTW op 19-08-2022 12:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cmndr_adama
@jeroenTW Dank, helaas voor ons dus. Blijf het wel bijzonder vinden dat business edition verhaal.
De LMSA optie had ik ook gevonden (wel even gecheckt, daar zit inmiddels wel een andere software versie in) maar daar heb ik ook weinig zin om dezelfde redenen al jij.

Hopelijk wordt het nog anders opgelost, nog even afwachten dan maar.

Wel apart dat anderen met de normale Edge 20 wel een update hebben, een bug o.i.d. aan Motorola zijde wellicht? Ik heb zoiets als dit nog niet eerder meegemaakt bij andere merken in elke geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

De augustus update is er ondertussen ook al voor de business editie.

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenTW
  • Niet online
Zag het op een Duits forum, versies 18-22 en 18-22-2 worden daar vlak na elkaar aangeboden.
LMSA is bijgewerkt tot 18-22

Op mijn toestel nog altijd niets... De niet business edition modellen komen er echt zeer bekaaid vanaf.
Voor mij nooit meer een Motorola, toestel nog geen jaar oud en nu al gezeur met updates.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cmndr_adama
@jeroenTW Hier ook nog niks, helaas. Het is me nu nog niet dringend genoeg om 'm via LMSA bij te werken/ herstellen dus ik wacht nog wel even. Maar wel erg jammer, ik heb niet gekozen voor een wel/niet business edition en aangezien er qua hardware geen verschil is...

Hopelijk krijgen we toch nog 'gewoon' snel een update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenTW
  • Niet online
cmndr_adama schreef op maandag 22 augustus 2022 @ 10:54:
@jeroenTW Hier ook nog niks, helaas. Het is me nu nog niet dringend genoeg om 'm via LMSA bij te werken/ herstellen dus ik wacht nog wel even. Maar wel erg jammer, ik heb niet gekozen voor een wel/niet business edition en aangezien er qua hardware geen verschil is...

Hopelijk krijgen we toch nog 'gewoon' snel een update.
@cmndr_adama Krijg de juli update nu aangeboden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cmndr_adama
@jeroenTW thanks, ik krijg 'm hier ook binnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo Feenstra
Beveiligingsupdate 1 augustus komt net binnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
  • Laatst online: 18-09 11:15
Zit ook te twijfelen over een Edge 20. Die is nu in de aanbieding bij Belsimpel. Mooi toestel want lekker groot scherm. Mijn Oppo Reno2z heeft een brakke usb-c poort en wil dus niet meer opladen.

Andere kandidaat is de Poco X4 pro, ook een toestel met groot scherm. Maar qua specs is de Edge 20 op veel punten beter.

Valt me wel op dat de Edge 20 vrij dun is. Verder nog punten om rekening mee te houden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kaveegee
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 21-01 15:19
Persoonlijk vind ik de software, bijna kale Android, van Motorola véél prettiger dan de Miui soep van Xiaomi/Poco.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
kaveegee schreef op zondag 28 augustus 2022 @ 16:49:
Persoonlijk vind ik de software, bijna kale Android, van Motorola véél prettiger dan de Miui soep van Xiaomi/Poco.
Na het lezen van een aantal reviews kwam dit inderdaad vaker voorbij. Vandaag de Edge20 besteld. Ik hou wel van een clean Android installatie.

• MsG
  • Laatst online: 18:05

MsG

Forumzwerver

Hoe bevalt de Edge 20 jullie? Ik kwam van een slomer wordende mobiel, dus vindt het erg prettig dat ik nu weer iets Snels heb. Accuduur is niet briljant maar ik kom meestal de dag wel door. Voor de rest goede hardware volgens mij.

Ik heb alleen wel in Google Maps als ik lopend navigeer, dat het kompas (de pijl dus) veelal de verkeerde kant op wijst. Anderen die dit herkennen?

Ik heb ook de cashback van Motorola nog niet, nog 12 dagen en dan zit ik aan de 60 dagen.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dufniall
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 18-09 11:27
Die cashback heeft bij mij ook even geduurd, eind maart aangevraagd en begin juni was die binnen. Dus hij komt wel maar ze nemen er de tijd voor.

Mij bevalt de Edge 20 goed. Enige echte issue wat ik merk is dat wanneer het toestel warm wordt, het touchscreen wat minder reageert. Dit merk ik vooral in games (LoL Wild Rift).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
Vandaag de Edge 20 in gebruik genomen. Wat een mooi en fijn toestel!
Die vingerafdrukscanner werkt enorm snel, ik kom van een Oppo Reno 2Z, was ook een fijn toestel met vingerafdrukscanner in het scherm maar de USB-C was gaar waardoor ik hem bijna niet meer kon opladen. Van het werk tijdelijk een Samsung A41 geleend, een gegeven paard moet je niet in de bek kijken....

Dan is dit toestel echt een verademing. Enige wat ik me afvraag: Is het ook mogelijk om het Always On display permanent aan te hebben staan. Hij gaat nu alleen aan bij binnenkomende notificaties. Bij mijn oude Oppo kon je het scherm permanent aan hebben staan.

• Goofman
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18:23
Ik zie dat de Edge 20 256Gb momenteel aantrekkelijk geprijsd is bij Belsimpel.
Hebben er hier mensen ervaring met de Ready For functionaliteit?
En hoe de (ene) speaker klinkt?
En weet iemand tot slot hoe het staat met het update beleid vwb dit toestel? Ik lees 2 of 3 jaar security updates. Beetje verwarrend

• NTwoO
Laatste melding is wel dat de edge 20 serie Android dertien krijgt in Europa

• Domipost
  • Laatst online: 17-09 21:50
Hij krijgt 2 Android upgrades (12 en 13) en 3 jaar security updates. Daar is nu nog twee jaar van over...

• jeroenTW
  • Niet online
Het aantal security updates dat je krijgt is sterk afhankelijk van de versie die je hebt (wel/niet business edition). De reguliere krijgt maar eens per 2/3 maanden een update en dat maar twee jaar lang vermoed ik.

• Goofman
jeroenTW schreef op donderdag 15 september 2022 @ 09:42:
Het aantal security updates dat je krijgt is sterk afhankelijk van de versie die je hebt (wel/niet business edition). De reguliere krijgt maar eens per 2/3 maanden een update en dat maar twee jaar lang vermoed ik.
Dat is precies de onduidelijkheid waar ik tegenaan loop. Ik zou het natuurlijk ook Belsimpel en/of Motorola zelf eens kunnen vragen...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jeroenTW
  • Niet online
Goofman schreef op donderdag 15 september 2022 @ 10:16:
[...]

Dat is precies de onduidelijkheid waar ik tegenaan loop. Ik zou het natuurlijk ook Belsimpel en/of Motorola zelf eens kunnen vragen...
Contact met Motorola support heb ik ook gehad naar aanleiding van dit artikel:
https://androidworld.nl/n...es-in-nederland-exclusief
Ze geven na uitzoekwerk aan dat mijn toestel een business edition is, maar in de praktijk is dat dus niet zo. Software channel geeft op mijn bij Belsimpel gekochte toestel gewoon RETEU (retail europe) aan.
Tussen mijn laatste en één na laatste update zaten drie maanden en zit nu op juli qua security update.

Voor wat betreft je vraag over Ready For: dit werkt best aardig maar is op de edge 20 alleen draadloos te gebruiken. Je TV moet dus wel de juiste standaard ondersteunen: miracast.

Het geluid van de enkele speaker is prima. Geen vervorming en kan voldoende hard. Uiteraard is voor films en dergelijke het gebruik van een headset aan te raden

[ Voor 18% gewijzigd door jeroenTW op 15-09-2022 12:48 ]

• Goofman
jeroenTW schreef op donderdag 15 september 2022 @ 11:29:
[...]

Contact met Motorola support heb ik ook gehad naar aanleiding van dit artikel:
https://androidworld.nl/n...es-in-nederland-exclusief
Ze geven na uitzoekwerk aan dat mijn toestel een business edition is, maar in de praktijk is dat dus niet zo. Software channel geeft op mijn bij Belsimpel gekochte toestel gewoon RETEU (retail europe) aan.
Tussen mijn laatste en één na laatste update zaten drie maanden en zit nu op juli qua security update.

Voor wat betreft je vraag over Ready For: dit werkt best aardig maar is op de edge 20 alleen draadloos te gebruiken. Je TV moet dus wel de juiste standaard ondersteunen: miracast.

Het geluid van de enkele speaker is prima. Geen vervorming en kan voldoende hard. Uiteraard is voor films en dergelijke het gebruik van een headset aan te raden
Super bedankt voor je uitgebreide terugkoppeling. Dat van die ready for is wel jammer. Ik heb nog zo'n Dex dock liggen namelijk.

En vwb de updates: wellicht mede daarom ook wel de lage prijs?

• Theo Feenstra
beveiligingsupdate 1 september komt net binnen

• qapla101
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 04-09 18:57
Voor de Edge 20 lite komt nu ook Android 12 binnen. Mocht tijd worden. Nu maar kijken of we ook 13 krijgen, en ja, hoe lang we dáár op moeten wachten.

Ik zeg maar zo, ik zeg maar niks...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• An_doR
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 29-08 19:17
Na de update naar Android 12 is de camera onbruikbaar op het toestel van mijn vrouw want de weergave van de kleuren is niet meer goed te krijgen... Keuren oververzadigd en niet te corrigeren. Je hebt dus geen idee wat je fotografeert.

Zie ook https://forums.lenovo.com...-p/5170584?page=1#5747425

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaveegee
Vanmorgen de beveiliginsupdate van 1 oktober ontvangen op mijn Edge 20.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
De Edge 20 nu een tijdje in gebruik, ben er nog steeds erg tevreden mee.

Ik zit me alleen rot te zoeken naar de optie om het geluid van de toetsen van het toetsenbord uit te zetten. Ik heb liever dat die alleen trilt bij aanslag en geen geluid meer geeft.

Verder vind ik de kwaliteit van de camera soms wel erg matig en wazig. Hebben jullie nog tips om die kwaliteit te verbeteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaveegee
"Ik zit me alleen rot te zoeken naar de optie om het geluid van de toetsen van het toetsenbord uit te zetten. Ik heb liever dat die alleen trilt bij aanslag en geen geluid meer geeft."
Instellingen > Geluid en trillen > Aanraakgeluiden en Aanraaktrilling

• Theo Feenstra
Ontgrendelen via vingerafdruk is opeens uit het menu beveiliging verdwenen. Ook in de veilige modus. Deze week heb ik de november update geïnstalleerd. Daar kan het toch niet aan liggen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dufniall
Nog geen Android 13, maar wel gisteravond de security update t/m 1 januari binnengekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
kaveegee schreef op maandag 7 november 2022 @ 21:14:
"Ik zit me alleen rot te zoeken naar de optie om het geluid van de toetsen van het toetsenbord uit te zetten. Ik heb liever dat die alleen trilt bij aanslag en geen geluid meer geeft."
Instellingen > Geluid en trillen > Aanraakgeluiden en Aanraaktrilling
Nog bedankt voor de tip, die instellingen had ik al gevonden maar ik moest echt naar het Gboard gedeelte en daar het geluid uit kunnen zetten. Veel beter zo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lief Adje
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:12

Lief Adje

Love is in the air

Android 13 loopt nu binnen op mijn pro 20
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6isQOFbnQyTSoVbJrQiNbR6RxZU=/x800/filters:strip_exif()/f/image/Wjb1wfnzj3vdW0MXftEawnk1.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 80% gewijzigd door Lief Adje op 20-04-2023 13:41 ]

PV: 2550WP | 520WP | een mens lijdt t meest door het lijden dat hij vreest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NTwoO
Yup! Bij mij ook binnen gekomen. Zij hebben toch hun belofte waar gemaakt. Wel fijn na alle doemscenario's. Deze rijd ik iig nog verder tot de ondersteuning stopt. Toestel werkt nog steeds prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brinkerik
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 21-12-2024
Ook de update ontvangen ( 20 Pro )

Zonder problemen geïnstalleerd en moet zeggen dat de interface wel prettig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NTwoO
Het valt mij op dat de Bluetooth vaak uitvalt sinds de update naar 13. Hebben meer mensen hier last van?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dufniall
Op de gewone Edge 20 nog geen Android 13 binnen, wel de security update tot 1 mei. Had verwacht dat hier Android 13 wel bij zou zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
Net als bij mijn vorige Oppo Reno 2z lijkt de USB-C poort brak. Ik kan alleen nog maar laden met de originele laadkabel van mijn oude Oppo en de kabels van mijn vrouw die een Samsung heeft.

Hebben jullie ook wel eens dit soort klachten gehad? Ik heb in eerste instantie altijd de originele lader gebruikt maar dat gaat dus niet meer. Balen, want die snellader gaat als de brandweer.

Ben bang dat hij dezelfde kant op gaat als die Oppo, niet bruikbare telefoon omdat de aansluiting lam is 😔

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Vlassie1980 schreef op zondag 25 juni 2023 @ 10:56:
Net als bij mijn vorige Oppo Reno 2z lijkt de USB-C poort brak. Ik kan alleen nog maar laden met de originele laadkabel van mijn oude Oppo en de kabels van mijn vrouw die een Samsung heeft.

Hebben jullie ook wel eens dit soort klachten gehad? Ik heb in eerste instantie altijd de originele lader gebruikt maar dat gaat dus niet meer. Balen, want die snellader gaat als de brandweer.

Ben bang dat hij dezelfde kant op gaat als die Oppo, niet bruikbare telefoon omdat de aansluiting lam is 😔
Hier nergens last van. Als je exact hetzelfde met je vorige telefoon ook hebt gehad, zou ik eerder de kabel of een bepaald gedrag verdenken. Wellicht zijn er andere kabels die wel strakker zitten?

Iemand meer info over Android 13 voor de normale Edge 20? Had dat nu wel een beetje verwacht te hebben :).

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
MsG schreef op woensdag 12 juli 2023 @ 09:15:
[...]

Hier nergens last van. Als je exact hetzelfde met je vorige telefoon ook hebt gehad, zou ik eerder de kabel of een bepaald gedrag verdenken. Wellicht zijn er andere kabels die wel strakker zitten?
In beide gevallen gewoon de originele laders gebruikt dus kan niet een issue met 1 kabel die ik heb zijn.
Na mijn vakantie ga ik hem maar aanmelden voor reparatie via mobiel.nl en dan maar hopen dat ze niet weer moeilijk gaan doen.

Op vakantie maar even aanklooien met een oudere Samsung A41, iets met een gegeven paard...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noReally
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 08-09 12:21
NTwoO schreef op woensdag 17 mei 2023 @ 08:56:
Het valt mij op dat de Bluetooth vaak uitvalt sinds de update naar 13. Hebben meer mensen hier last van?
Ja, en recent viel bluetooth helemaal uit. Ik had het topic op het Lenovo forum ook gespot, en alles daar geprobeerd zonder resultaat.

Maar inmiddels heb ik het weer aan de praat na deze volgorde:
Na het resetten van bluetooth wifi ed, en het uitschakelen van A2DP offload, safe mode boot. alles radiogerelateerd uit laten. Toen kon bluetooth weer aan, en kan er iets gepaired worden, echter audiostreaming wil nog niet. Na een normale reboot blijft bluetooth weer inschakelbaar en het gepairde apparaat paired ook nogsteeds, maar alsnog geen audio stream. A2DP weer terug inschakelen, reboot, en daarna met een audio stream actief heen en weer schakelen tussen speaker en bluetooth.

Een aantal van deze dingen is ongetwijfeld ananaseffect, en geen idee voor hoe lang het werkt. Ook zorgde safe mode ervoor dat alle widgets kwijt waren, evenals alle home screen koppelingen.

• SpiekerBoks
  • Laatst online: 09-11-2023
Vlassie1980 schreef op zondag 25 juni 2023 @ 10:56:

Helaas ook problemen met laden sinds afgelopen weekend. Opladen gaat alleen nog met de originele lader of een USBc-laptoplader. Andere laders of powerbank die ik voorheen gebruikte herkent hij nog wel (melding 'langzaam laden') maar dan wordt er niet geladen.

Snelladen met de originele lader gaat hier overigens wel als vanouds snel. Toch voelt het knap onzeker, want hoe lang gaat het met de originele lader dan nog goed? Bovendien is USB-C niet voor niets universeel, dacht ik tot voor kort.

Toestel in november '21 gekocht en beviel tot afgelopen weekend top. Functioneert ook nu nog prima, afgezien van het selectieve laden.

Het optreden van het probleem viel samen met de installatie van de beveiligingsupdate voor augustus, maar dat kan natuurlijk ook toeval zijn. Iemand die deze punten herkent en/of een oplossingsrichting weet? Zou het iets in de software-update kunnen zijn?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vlassie1980
SpiekerBoks schreef op donderdag 17 augustus 2023 @ 18:27:
[...]

Helaas ook problemen met laden sinds afgelopen weekend. Opladen gaat alleen nog met de originele lader of een USBc-laptoplader. Andere laders of powerbank die ik voorheen gebruikte herkent hij nog wel (melding 'langzaam laden') maar dan wordt er niet geladen.

Snelladen met de originele lader gaat hier overigens wel als vanouds snel. Toch voelt het knap onzeker, want hoe lang gaat het met de originele lader dan nog goed? Bovendien is USB-C niet voor niets universeel, dacht ik tot voor kort.

Toestel in november '21 gekocht en beviel tot afgelopen weekend top. Functioneert ook nu nog prima, afgezien van het selectieve laden.

Het optreden van het probleem viel samen met de installatie van de beveiligingsupdate voor augustus, maar dat kan natuurlijk ook toeval zijn. Iemand die deze punten herkent en/of een oplossingsrichting weet? Zou het iets in de software-update kunnen zijn?
Kan me niet voorstellen dat het probleem bij jou komt door een software update en denk dat het gewoon een hardware probleem is en dat hij professioneel cleaning moet krijgen. Is bij de mijne ook gebeurd. Via Dynafix werd het redelijk snel gefixt. Ik vind het verder ook apart dat hij de ene UBS-C kabel wel pakte en de andere niet want het zou allemaal hetzelfde moeten zijn. Je kon hem gewoon niet ver genoeg meer erin steken en in de auto viel de kabel ook continue eruit omdat hij er niet genoeg in kon.

Mijn Edge 20 is voor de tweede keer opgestuurd voor reparatie. Na het fixen van het USB-C probleem en niet meer willen laden was de simkaart tray brak. Telefoon deed het prima zolang je er maar geen sim kaart in deed. Na het plaatsen van de simkaart ging de telefoon constant pingelen tussen wel en geen signaal en het scherm bleef ook aan en uit gaan.

Ik vind het een fijne telefoon, maar hij heeft helaas wel wat problemen. Kan alsnog niet wachten tot ik hem weer terug heb want de Samsung A41 die ik nu tijdelijk gebruik is in alle opzichten minder.

Weet niet of ik volgende keer weer voor een Motorola ga, ik vind die Moto gestures met schudden voor de zaklamp en 2 keer met de pols draaien voor de camera wel heel erg fijn.

[ Voor 12% gewijzigd door Vlassie1980 op 18-08-2023 11:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berpie74
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 21:43
De accu van mijn 20 Pro is de laatste weken binnen no time leeg. Gisteren opgeladen, rond 18.00 uur vol. De telefoon niet gebruikt en nu is de accu nog 18%. De software geeft aan dat de accu nog goed is. De telefoon is al gereset. Iemand een idee wat dit kan zijn?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Zep Man
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 19:58

The Zep Man

🏴‍☠️

Berpie74 schreef op dinsdag 22 augustus 2023 @ 07:52:
Iemand een idee wat dit kan zijn?
Ongetwijfeld iets wat je smartphone doet. Heb je al gekeken naar de verbruiksstatistieken?

Algemeen:
Het lijkt erop dat AOSP, custom ROMs, etc. nog niet genoemd zijn in dit topic. Hoe tweakeronwaardig. :+ Dan maar mijn twee cent: LineageOS draait prima op de Edge 20.

[ Voor 26% gewijzigd door The Zep Man op 22-08-2023 07:57 ]

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berpie74
The Zep Man schreef op dinsdag 22 augustus 2023 @ 07:54:
[...]

Ongetwijfeld iets wat je smartphone doet. Heb je al gekeken naar de verbruiksstatistieken?
Ja. Niks wat op de achtergrond draaid. Totale schermtijd 9 minuten (!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man

The Zep Man

🏴‍☠️

Berpie74 schreef op dinsdag 22 augustus 2023 @ 07:57:
[...]

Ja. Niks wat op de achtergrond draaid. Totale schermtijd 9 minuten (!)
Backup, factory reset, kijken of die 'kaal' ook leeg loopt. Zo niet, dan is het iets wat later is toegevoegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berpie74
Ik heb een factory reset gedaan, geen back up teruggezet. Daarna de telefoon opgeladen en laten liggen. Vanmorgen nog 18% over.
Zit nog te denken, een week of 4 geleden is het scherm vervangen (origineel). Zou dat nog een boosdoener kunnen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steeffoon
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 21:40

Steeffoon

Smartphone-nerd

Berpie74 schreef op dinsdag 22 augustus 2023 @ 07:52:
De accu van mijn 20 Pro is de laatste weken binnen no time leeg. Gisteren opgeladen, rond 18.00 uur vol. De telefoon niet gebruikt en nu is de accu nog 18%. De software geeft aan dat de accu nog goed is. De telefoon is al gereset. Iemand een idee wat dit kan zijn?
Vriend van mij heeft KPN met een iPhone 13 Pro Max. Die ervaart ook sinds enige tijd een flinke battery drain. Schijnt iets met KPN 5G te maken te hebben. Kan dat de oorzaak zijn? Geen idee of het iPhone gebonden is, of dus ook bij je Motorola op kan spelen.

Android-nieuws, Android-apps en smartphone-advies/reviews: DroidApp.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Berpie74
Steeffoon schreef op dinsdag 22 augustus 2023 @ 22:35:
[...]

Vriend van mij heeft KPN met een iPhone 13 Pro Max. Die ervaart ook sinds enige tijd een flinke battery drain. Schijnt iets met KPN 5G te maken te hebben. Kan dat de oorzaak zijn? Geen idee of het iPhone gebonden is, of dus ook bij je Motorola op kan spelen.
Het betreft een Youfone abonnement, is wel KPN netwerk. De simkaart zat tijdens de test niet in de telefoon.

Gisteren de telefoon naar de lokale specialist gebracht. Die vermoedt een softwarefout vanuit Motorola. Het systeembestand is volgens hem dermate klein dat dit niet goed kan zijn. Komt vaker voor zegt hij en neemt hiervoor contact op met Motorola. Ben benieuwd, eind deze week weet ik meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kurttank43
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 12-09 09:45
noReally schreef op zondag 23 juli 2023 @ 11:26:
[...]

Ja, en recent viel bluetooth helemaal uit. Ik had het topic op het Lenovo forum ook gespot, en alles daar geprobeerd zonder resultaat.

Maar inmiddels heb ik het weer aan de praat na deze volgorde:
Na het resetten van bluetooth wifi ed, en het uitschakelen van A2DP offload, safe mode boot. alles radiogerelateerd uit laten. Toen kon bluetooth weer aan, en kan er iets gepaired worden, echter audiostreaming wil nog niet. Na een normale reboot blijft bluetooth weer inschakelbaar en het gepairde apparaat paired ook nogsteeds, maar alsnog geen audio stream. A2DP weer terug inschakelen, reboot, en daarna met een audio stream actief heen en weer schakelen tussen speaker en bluetooth.

Een aantal van deze dingen is ongetwijfeld ananaseffect, en geen idee voor hoe lang het werkt. Ook zorgde safe mode ervoor dat alle widgets kwijt waren, evenals alle home screen koppelingen.
Die van mij heeft onder garantie een boardswap gehad, hierna werkte de bluetooth zonder enige aanpassingen perfect.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• noReally
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 08-09 12:21
kurttank43 schreef op zondag 27 augustus 2023 @ 04:26:
[...]

Die van mij heeft onder garantie een boardswap gehad, hierna werkte de bluetooth zonder enige aanpassingen perfect.
zelfde verhaal hier, hoewel ik hem nog maar 3 dagen terug heb

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kurttank43
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 12-09 09:45
noReally schreef op zondag 27 augustus 2023 @ 12:10:
[...]

zelfde verhaal hier, hoewel ik hem nog maar 3 dagen terug heb
De garantie afhandeling ging keurig, mede door die ervaring wordt mijn volgende smartphone vast ook wel weer een motorola. Alleen even de aanbiedingen goed in de gaten houden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Sinds vandaag krijg ik voor mijn Motorola Edge 20 eindelijk Android 13 aangeboden. Mensen die al over zijn op Android 13 voor hun Edge 20 (niet-pro).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man

The Zep Man

🏴‍☠️

MsG schreef op dinsdag 29 augustus 2023 @ 20:26:
Sinds vandaag krijg ik voor mijn Motorola Edge 20 eindelijk Android 13 aangeboden. Mensen die al over zijn op Android 13 voor hun Edge 20 (niet-pro).
Ik draai al meer dan half jaar Android 13 op een Edge 20 (niet-pro). LineageOS loopt voorop. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

The Zep Man schreef op dinsdag 29 augustus 2023 @ 20:33:
[...]

Ik draai al meer dan half jaar Android 13 op een Edge 20 (niet-pro). LineageOS loopt voorop. ;)
Werkt dat nog een beetje tegenwoordig? Ik ben al jaren gestopt met deze hobbybobberij, ook omdat steeds meer bankapps en dergelijke moeilijk gingen doen als je custom roms had, of bijvoorbeeld root. Dan bleef het altijd zo'n kat en muis spel met Magisk en consorten. Maar wie weet als ik ooit nog eens over wil naar Android 14, kan ik het nog overwegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man

The Zep Man

🏴‍☠️

MsG schreef op dinsdag 29 augustus 2023 @ 21:45:
Werkt dat nog een beetje tegenwoordig? Ik ben al jaren gestopt met deze hobbybobberij, ook omdat steeds meer bankapps en dergelijke moeilijk gingen doen als je custom roms had, of bijvoorbeeld root. Dan bleef het altijd zo'n kat en muis spel met Magisk en consorten.
Ik draai LineageOS met microG ingebouwd, zonder Google Apps. Gaat perfect. Verschillende bankapplicaties werken zonder problemen. Als je het toestel root (optioneel), dan kan je vingerafdrukondersteuning voor bankapplicaties terugkrijgen door root te verbergen (Magisk Delta met ingebouwde MagiskHide, een no-brainer in gebruik).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpiekerBoks
  • Laatst online: 09-11-2023
SpiekerBoks schreef op donderdag 17 augustus 2023 @ 18:27:
[...]

Na update naar Android 13 kan ik weer laden aan een powerbank of andere niet-originele laders. Vreemd, maar fijn. :)

• MsG

MsG

Forumzwerver

Missen jullie ook de dagelijks veranderende wallpapers die je in Android 12 kon kiezen? Het lijkt een beetje alsof die Google App "Achtergronden" een beetje halfgeinstalleerd raakt; de telefoon denkt dat hij geïnstalleerd is, dus vanuit de Playstore kan ik hem niet installeren, maar vanaf de telefoon zie ik dan bij achtergronden niet meer de categorieën terug, bijvoorbeeld architectuur, natuur, etc.

Voor de rest bevalt mij de Android 13 upgrade prima. Wel moest ik voor sommige apps handmatig weer even de permissies goedzetten. Mijn wekker ging in het begin bijvoorbeeld niet meer af, omdat deze geen opslag/lees-permissies had en mijn wekkergeluid dan niet kan laden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lief Adje
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:12

Lief Adje

Love is in the air

Ik heb de september update voor mijn pro binnen, ik dacht dat de support tot 08/23 zou duren, positief verrast :)

PV: 2550WP | 520WP | een mens lijdt t meest door het lijden dat hij vreest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andremichel
  • Laatst online: 19:08
Hier ook op mijn edge 20. Aangeschaft op 03/08/23 als vervanging van mijn Samsung S23U die nu in de schuif ligt en aangenaam verrasrt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaveegee
Nog steeds elke maand rond de tiende een veiligheidsupdate van betreffende maand op mijn Edge 20. Valt in de praktijk reuze mee met die zogenaamde korte ondersteuning van Motorola.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenTW
  • Niet online
kaveegee schreef op donderdag 14 maart 2024 @ 21:41:
Nog steeds elke maand rond de tiende een veiligheidsupdate van betreffende maand op mijn Edge 20. Valt in de praktijk reuze mee met die zogenaamde korte ondersteuning van Motorola.
Dat heb je te danken aan het feit dat je een business edition hebt van de Edge 20, op mijn reguliere krijg ik al sinds september vorig jaar geen updates meer. Blijft apart dat ze dat onderscheid maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RepareerDroid
  • Registratie: September 2022
  • Niet online
kaveegee schreef op donderdag 14 maart 2024 @ 21:41:
De Edge 20 is ook pas 2 en een half jaar oud. Tegenwoordig hebben de Motorola G en Edge toestellen allemaal een belofte van 3 jaar beveiligingsupdates (en de duurste Motorola toestellen krijgen 4 jaar aan beveiligingsupdates). Dat is nog altijd matig vergeleken met de budget Xiaomi en Samsung toestellen die 4 tot 5 jaar aan updates krijgen.
Pagina: 1 2 Laatste