Acties:
  • +3 Henk 'm!

• NTwoO
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 12-06 07:13
Afbeeldingslocatie: https://motorolaimgrepo.vteximg.com.br/arquivos/motorola-edge-20-combined-pdp-design-layer-1-d-kdmsnezs.png

Sinds ruim een maand is de nieuwe
Afbeeldingslocatie: https://motorolanl.vtexassets.com/arquivos/ids/157429/motorola-edge-20-pro-pdp-render-3-Thunder-black-yu0dpg1q.png?v=637630848342170000
Edge 20 Pro ,

Afbeeldingslocatie: https://motorolanl.vtexassets.com/arquivos/ids/157413/moto-edge-20-pdp-render-12-stout-zb2dm9z7.png?v=637630843009900000
Edge 20 en

Afbeeldingslocatie: https://motorolanl.vtexassets.com/arquivos/ids/157421/motorola-edge-20-lite-fusion-pdp-ecom-render-8-electric-gunmetal-yxewhnco.png?v=637630846585530000
Edge 20 Lite uit.

Deze nieuwe reeks telefoons hebben updated specificaties op de vorige model en kenmerkt zich aan:
  • 144Hz HDR10+ AMOLED scherm (90Hz in Lite)
  • Ready For support (soortgelijk aan Samsung DeX)
  • 108MP camera
  • Optische zoom camera in Edge 20 (3x) en Edge 20 Pro (5x)
  • Concurrerende hardware oa Qualcomm in de Edge 20 en Edge 20 Pro. LPDDR5 en UFS3.1 in Edge 20 Pro
  • Clean OS

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chic de Friemel
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 07-05 14:47
Na flink twijfelen de Motorola Edge 20 aangeschaft. Hiervoor ook al jarenlang vaste klant van Motorola (G3, G5, G7). Die toestellen bevielen mij altijd wel goed vanwege de lage prijs, kale Android ervaring en degelijke bouwkwaliteit. De camera's waren wel altijd wat magertjes, maar daar was de prijs ook naar. Ook het updatebeleid kon natuurlijk stukken beter. Mijn G7 kreeg sporadisch beveiligingsupdates (gevoelsmatig eens per 3-4 maand) en de laatste is inmiddels van februari 2021. De G7 zal ook geen updates meer ontvangen, dus tijd voor iets nieuws!

Gezien het matige updatebeleid heb ik andere telefoons overwogen. De Oneplus Nord 2 kwam daarbij uiteindelijk bovendrijven vanwege de goede camera en bijna-stock Android ervaring. Twijfelpunten waren de MediaTek processor en ook wat wisselvallige verhalen over de software updates. Na het recentelijke nieuws dat de Oneplus android skin komt te vervallen heeft mij toch doen besluiten van de Nord 2 af te zien.

Motorola heeft inmiddels beterschap beloofd wat betreft het updatebeleid dus Motorola was weer terug in de race voor een telefoon met bijna stock Android. De Edge 20 lijkt op papier ook een goede camera te hebben, dus alle boxjes werden aangevinkt.

De Edge 20 komt vanmiddag binnen, ik zal binnenkort mijn ervaringen delen.

• NTwoO
Leuk om te horen. Het zou leuk zijn om jouw ervaringen te ontvangen. De Edge 20 is een interessante alternatief voor niet al te veel geld. Jammer dat hij geen micro SD slot heeft. Aan de andere kant is de 128GB opslag voor veel meer dan genoeg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chic de Friemel
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 07-05 14:47
128GB is voor mij inderdaad meer dan voldoende, foto's gaan sowieso in de cloud! Nu de Edge 20 al wat in prijs is gezakt (€446) is hij zeker interessant.

• soskes
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 06:42
Ik heb vorige week de Edge 20 Pro voor een heel goede prijs kunnen overnemen.

Ik moet zeggen, de accuduur is voor mij zeer goed en dan gebruik ik hem zowel zakelijk als privé.

Ik hoop dit weekend of volgend weekend wat foto's te kunnen schieten. Dat is blijkbaar (naast het update beleid wat verbeterd zou moeten zijn) het grootste min punt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 7th-son
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 15-11-2021
Ik heb edge 20 pro nu sinds afgelopen vrijdag, heerlijk toestel! Spatzuiver scherm, goeie bouwkwaliteit, en waar voor de prijs ook. De Android schil is zo goed als niet aangericht, en veel apps kun je zo verwijderen.

Ik kom zelf van jaren lang oneplus af, en wou weer eens wat anders.
Wel een bewuste keuze gemaakt, want ik zocht toestel die de functie heeft zoals "ready for" of "Samsung dex". Niet veel merken hebben die functie zo uitgebreid en goed werkend als Samsung en Motorola, en Samsung wil ik uit principe niet haha.

Sluit je telefoon aan op een monitor of tv en je hebt een hele andere ervaring, eentje die richting Windows gaat.
Vooral in combinatie met een apparaat als de nexdock 360 (een lapdock) is het helemaal geweldig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• New Yorker
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online
Vraagje, wanneer heeft reguliere edge of pro versie laatste security updates gehad? Die pro versie is met 499 Euro lekker geprijsd met black Friday en het jeukt om te kopen.

Weg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NTwoO
Hij heeft nu september 2021, maar krijgt om de 2 of 3 maanden(welke weet ik niet precies) een update. De volgende komt dus tzt. Het is natuurlijk een toestel die nog niet zo heel lang op de markt is dus updates mogen wel verwacht worden. 500 is wel lekker scherp geprijsd..

[ Voor 36% gewijzigd door NTwoO op 19-11-2021 06:54 . Reden: Meer info ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bloodangel
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 24-07-2022
Heb gisteren de edge 20 pro besteld via belsimpel. Er zat een goede black friday korting op het model en Tele 2 basis gaf er extra black friday korting op icm een abonnement 2 jaar, 18 euro per maand.
De edge 20 kan je al voor 13.50 krijgen (2 jaar + abo) .

Krijg hem morgen binnen, ben benieuwd. Kom van een xiaomi 9T pro af, zal wel weer aan stock android moeten wennen vs MIUI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NTwoO
November update is binnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefan_mol
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 20-08-2023
De twee grote issues bij deze telefoon lijken problemen met het touch screen (met name op 144hz) en de matige camera-prestaties. Hoe ervaren jullie dit?

Ik heb mijn Edge 20 nu twee weken in gebruik en ben over het algemeen tevreden. Ik merk wel dat ik af en toe een touch 'mis' (k gebruik de automatische refresh-rate) waardoor ik soms twee keer op een knop of link moet klikken. Dit gebeurt een handvol keren per dag maar het is niet dermate erg dat het toestel onbruikbaar is, maar het is wel irritant. Het schijnt zo te zijn dat de december update een fix bevat die dit probleem zou verhelpen.

De cameraprestaties vind ik storender. Niet alleen zijn de foto's die mijn Oneplus 7T maakt véél beter, ik moet terug naar de fotos die ik in 2016 met mijn Nexus 5X heb gemaakt om vergelijkbare fotokwaliteit te zien. Foto's bij goed licht lijken in eerste instantie goed, maar op 100% zie je een waterverf-effect en 'oversharpening' waardoor vooral natuurlijke vormen zoals planten, dieren en gezichten er onnatuurlijk uitzien.
Bij minder licht wordt de camera erg langzaam. Ik vermoed dat de sluiter langer openblijft om meer licht op te vangen maar dit wordt in de preview niet goed getoond. Bij het afdrukken lijkt soms of je een scherpe foto hebt genomen, terwijl deze na het verwerken van de foto toch vaag of bewogen blijkt te zijn. Met name bij gezichten gaat het daarnaast vaak mis met het stacken van de foto's waardoor er ghosting zichbaar is. Het lijkt erop dat dit beter gaat in de portretmodus, omdat hier de nadruk op gezichten ligt. De processing is hier echter nog langer, waardoor het vrijwel onmogelijk is om binnenshuis een foto te maken van een bewegend onderwerp als een kind of huisdier.

Verder zijn de foto's van de ultra-groothoek camera een beetje te vaag naar mijn smaak, maar dat heeft volgens mij vooral te maken met het rare besluit om alle foto's automatisch terug te scalen naar 12MP.

Ik hoop dat Motorola e.e.a. nog wat verbetert met een update, en/of dat iemand GCam goed weet te tunen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NTwoO
Yo Stefan, Interessante input over de camera. Ik heb idd bij lage licht gezien dat de snarpening soms heel wild gaat processen. Ziet er idd niet mooi uit. Ongelukkig is GCam niet ondersteund op (iig) de 20 pro. Ik wou namelijk ook eea proberen met die.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefan_mol
Bedankt voor je feedback over hoe de camera bij jou presteert @NTwoO. Deze https://www.celsoazevedo....le-camera/dev-bsg/f/dl59/ werkt op mijn Edge 20, maar de default instelling is niet optimaal. Ik heb nog niet het geduld gehad om zelf goede afstelling te maken.

Iets heel anders: Ik kwam er daarnet achter dat mijn oude HTC Qualcomm Quick Charge 3.0 oplader herkent wordt als Turbo Charge oplader en de Edge 20 met 115% per uur oplaadt 🤔 Misschien voor andere gebruikers ook goed om te weten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NTwoO
Dank voor de link. Ik ga ff kijken of ik die GCAM side load ga doen...

Turbocharge is een marketing sausje voor QC x.x Net zoals de Samsung equivalent... Op de Qualcomm chips iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacques1971
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 03-07 14:47
Ik overweeg een motorola edge 20 of een motorola edge 20 pro.
Worden bij deze toestellen het netwerk van T-Mobile ondersteund?
Daarmee bedoel ik 4g/5g, Volte en Wificall?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NTwoO
Volte heb ik niet getest, maar 5G wel.. Ik ben zelf T-Mobile gebruiker en in mijn review zijn enkele speedtests op de 20 pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacques1971
@NTwoO Blijft jouw toestel op 4g of 5g tijdens het bellen? Dan gebruik je VolTE.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NTwoO
Naar mijn weten wel.. dacht dat zij het deden met een mu-mimo-achtige oplossing

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jacques1971
Ik kan inmiddels bevestigen dat VolTE en Wificall i.c.m. met T-Mobile werkt op de Edge 20.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjippe!
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 18-01-2022
Ik had op aliexpress een simpele USB-C naar USB-C + minijack dongle gekocht maar helaas herkent de telefoon de ingeplugde jack dan niet als koptelefoon.

Iemand hier enig idee of dat met een instelling op te lossen is of dat er simpelweg geen DAC in de telefoon zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefan_mol
December update binnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NTwoO
Sjippe! schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 11:45:
Ik had op aliexpress een simpele USB-C naar USB-C + minijack dongle gekocht maar helaas herkent de telefoon de ingeplugde jack dan niet als koptelefoon.

Iemand hier enig idee of dat met een instelling op te lossen is of dat er simpelweg geen DAC in de telefoon zit.
Ik heb nog een moto verloop kabeltje. Die werkt wel geheel naar behoren voor alleen koptelefoon met microfoon. Bellen en muziek werkt vlekkeloos. Hoe het in zijn werk gaat met een verloop die beide voeding en koptelfoon doet weet ik niet. Verder is het mij niet duidelijk of er ook een DAC in de kabel zit. Naar mijn weten niet. Ik heb USB audio player Pro (een heel mooie app van NLD bodem die ook interne DACs volledig kan benutten) en die detecteert geen USB DAC als ik de kabel inplug.

[ Voor 21% gewijzigd door NTwoO op 21-12-2021 09:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjippe!
NTwoO schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 09:19:
[...]

Ik heb nog een moto verloop kabeltje. Die werkt wel geheel naar behoren voor alleen koptelefoon met microfoon. Bellen en muziek werkt vlekkeloos. Hoe het in zijn werk gaat met een verloop die beide voeding en koptelfoon doet weet ik niet. Verder is het mij niet duidelijk of er ook een DAC in de kabel zit. Naar mijn weten niet. Ik heb USB audio player Pro (een heel mooie app van NLD bodem die ook interne DACs volledig kan benutten) en die detecteert geen USB DAC als ik de kabel inplug.
Dankjewel voor je reactie. Als ik het goed begrijp is er een kans dat het gaat werken. ik zal die app eens bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NTwoO
De USB audio player pro app kan wel een DAC op de USB-C detecteren. Mijn Xiaomi USB-C headset wordt namelijk wel als DAC gedetecteerd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stefan_mol
Dat was eergisteren, nu weer een update 🤔

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RuzEa8EB1T5MOGatNLwqWqpccD8=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/wWhrcuzxAiLzKNpKU6ME9l2V.png?f=user_large

Deze was met ruim 650MB een stuk groter. Als ik het officiële Lenovo forum bekijk lijkt het te gaan om een fix voor het touchscreen probleem waar sommige gebruikers (volgens mij vooral in India) last van hadden. Ik had er geen last van dus daar kan ik niet over oordelen. Verder nog geen veranderingen gemerkt. Morgen tijdens het pre-kerstdiner eens kijken of de foto's bij weinig licht verbeterd zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefan_mol
Omdat de laatste twee updates zo kort na elkaar kwamen kan ik niet zeggen wélke het heeft opgelost, maar het probleem met het af en toe missen van touches is nu helemaal verholpen. Aanrakingen registreren nu altijd en de telefoon begrijpt ook beter wanneer iets een tap of een swipe is.

Ik heb ook het idee dat de cameraprestaties iets verder getuned zijn, maar het kan ook zijn dat ik er aan wen. Het is nu in ieder geval mogelijk om bij binnenshuis foto's te maken waarop het onderwerp niet bewogen is, al moet je de telefoon zelf nog steeds erg stabiel vasthouden, veel meer dan bijvoorbeeld mijn OnePlus 7t. Foto's bij een langere sluitertijd (langer dan 1/25) zijn nog steeds een beetje waterverf-achtig, al helpt de portret functie om gezichten in ieder geval redelijk scherp vastgelegd te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• init6
  • Registratie: Mei 2012
  • Niet online
Jammer om te horen dat de camera nog steeds niet verbeterd is, zit er een verschil tussen camera kwaliteit / performance tussen de pro en de lite?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stefan_mol
@init6 Ik ben best wel kritisch op de camera hoor.

Soms pakt het goed uit binnenshuis:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EjjJdpLtVour5qPDM98FL8xGjfQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OGL8VS2uTT37qc7zJd1CMOBl.jpg?f=fotoalbum_large
Hier is de sluitertijd 1/14

Maar het kan ook zo aflopen (zie de vacht):

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BkoJDkvcoPqOI99O9uST3MlXVXk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/X6Td2DHHM2qiQ1gLeZ93MvML.jpg?f=fotoalbum_large
Hier is de sluitertijd 1/50

Bij gezichten zie je het 'waterverf effect' beter, maar ik upload liever geen foto's van mensen die hier geen toestemming voor hebben gegeven 😬.

Het zijn geen onbruikbare foto's ofzo, het is meer dat mijn OnePlus 7 T veel meer detail wist vast te leggen bij weinig licht:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_pnpKvEgiwGMeB9eI_TT09HtCOQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kNaEO8L71jdZzieNaOCKLANP.jpg?f=fotoalbum_large
OnePlus 7T foto

Ik kan niet oordelen over het fotokwaliteit van de andere toestellen, aangezien ik deze niet getest heb.

[ Voor 19% gewijzigd door stefan_mol op 29-12-2021 11:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• New Yorker
  • Niet online
stefan_mol schreef op woensdag 29 december 2021 @ 10:40:
@init6 Ik ben best wel kritisch op de camera hoor.

Soms pakt het goed uit binnenshuis:

[Afbeelding]

Maar het kan ook zo aflopen (zie de vacht):

[Afbeelding]

Bij gezichten zie je het 'waterverf effect' beter, maar ik upload liever geen foto's van mensen die hier geen toestemming voor hebben gegeven 😬.

Ik kan niet oordelen over het fotokwaliteit van de andere toestellen, aangezien ik deze niet getest heb.
Leuke model. <3

Weg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sjippe!
Ik heb ook reactie van Motorola/Lenovo over het wel of niet bestaan van een DAC op de telefoon. Ze hebben bevestigd dat de edge 20 pro wel een DAC heeft. Na de laatste update doet mijn cheapo single het ineens ook! Ik moet wel één voor één de minijack en dan de USB c inpluggen anders werkt het niet of reset de telefoon :-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NTwoO
Het heeft even geduurd, maar de 1 dec update is nu ook bij mij geinstalleerd. De touch is idd beter. Ik was aan het tobben of ik de glazen screenprotector af zouden halen aangezien de touch op de randen wat minder effectief was. De nieuwe update lijkt het te verhelpen en het werkt nu een stuk beter.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stefan_mol
NTwoO schreef op zondag 2 januari 2022 @ 11:12:
Ik was aan het tobben of ik de glazen screenprotector af zouden halen aangezien de touch op de randen wat minder effectief was. De nieuwe update lijkt het te verhelpen en het werkt nu een stuk beter.
Ben je ook bekend met deze optie onder Display>Geavanceerd ?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ficnhwzMK6AMMT1pziM3fW8cZtk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/70QS6knOZQi7KpCPfrkv32dH.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NTwoO
Yup, maar hij was niet aanwezig in vroegere versies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefan_mol
@init6 Ik vond in dit artikel een goede uitleg over de voor- en nadelen van een 108 MP camera met nona-bayer pixel binning.

https://www.theverge.com/...ty-noise-vs-iphone-xiaomi

Hoewel de voorbeeldfotos in het artikel van de HMX en niet de HM2 sensor komen, kan ik me wel vinden in de conclusies over scherpte, ruis bij weinig licht en depth of field. Als je dan bedenkt dat de HM2 nog iets kleinere pixels heeft dan de HMX en de Edge 20 het in tegenstelling tot de Xiaomi Mi Note 10 zonder OIS en laser AF moet stellen is het niet vreemd dat de foto's bij minder licht niet fantastisch zijn 🙂.

Aangezien dezelfde sensor gebruikt wordt voor de hoofdcamera van de Edge 20 Pro en Lite denk ik dat het beeld hier redelijk consistent is. De SOC en het geheugen spelen ook een rol, waardoor de Pro fotoverwerking waarschijnlijk een stukje sneller en soepeler afwerkt.

[ Voor 23% gewijzigd door stefan_mol op 05-01-2022 19:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stefan_mol
Ik merk sinds de december-update iets vreemds, waarover ik ook op het Motorola/Lenovo gebruikers forum heb gepost. Ik ben benieuwd of jullie hier ook last van hebben.

Als ik mijn Edge 20 oplaad vanaf 20% laadt hij snel op naar 79% om daar een soort van te blijven hangen, alsof ik geoptimaliseerd laden aan heb staan (wat niet het geval is). Als ik de oplader lang laat zitten, bijvoorbeeld 's nachts wordt de laatste 20% uiteindelijk wel bijgeladen. Als ik de oplader loskoppel op 79% en vervolgens weer aansluit wordt het laatste stukje snel bijgeladen. Dit probleem doet zich niet voor als ik de oplader aansluit bij bijvoorbeeld 50%, dan laadt hij gewoon snel naar 100%.

Eerst dacht ik dat het eraan lag dat ik batterij besparing aan had staan tijdens het opladen, maar het blijkt geen verschil te maken of dit aan of uit staat.

Dit doet me een beetje denken aan het Pixel 6 oplaad probleem waar sommige gebruikers sinds de december update over klagen 🤔

[ Voor 9% gewijzigd door stefan_mol op 07-01-2022 08:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Theo Feenstra
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 16-02 01:15
Dat heb ik niet, de telefoon laadt gewoon op tot 100%. Ik heb geoptimaliseerd opladen wel aanstaan overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefan_mol
Theo Feenstra schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 12:16:
Dat heb ik niet, de telefoon laadt gewoon op tot 100%. Ik heb geoptimaliseerd opladen wel aanstaan overigens.
Bedankt voor je reactie. Bij mij is het nu ook niet meer, erg vreemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefan_mol
Misschien is dit bij jullie al bekend, maar vandaag kwam ik er achter dat Ready For werkt met de Screen Mirroring functie die standaard op de meeste Samsung TV's zit.

Als ik op mijn TV via source naar Screen Mirroring ga en vervolgens op mijn Edge 20 Ready For aanzet en een scherm zoek vindt hij mijn TV automatisch en kan ik de Windows-achtige desktop ervaring op mijn TV gebruiken. Het scherm van de telefoon fungeert dan afhankelijk van de context als trackpad of toetsenbord. Je kunt ook een bluetooth toetsenbord en/of muis aansluiten, dan kun je de telefoon normaal gebruiken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stefan_mol
Beveiligingsupdate januari binnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo Feenstra
Met het standaard hoesje steekt het camera eiland nog erg uit. Als de telefoon dan op tafel ligt, wiebelt deze als je aan het typen bent. Ik neem aan dat andere gebruikers dit ook hebben en dat het niet zo comfortabel aanvoelt. Hoe gaan anderen daar mee om?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NTwoO
Op AliB zijn lens beschermers te kopen voor een prikkie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lief Adje
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 03-07 18:31

Lief Adje

Love is in the air

Theo Feenstra schreef op zaterdag 22 januari 2022 @ 23:48:
Met het standaard hoesje steekt het camera eiland nog erg uit. Als de telefoon dan op tafel ligt, wiebelt deze als je aan het typen bent. Ik neem aan dat andere gebruikers dit ook hebben en dat het niet zo comfortabel aanvoelt. Hoe gaan anderen daar mee om?
Vind ik ook erg irritant, nog geen oplossing voor gevonden..

PV: 2550WP | 520WP | een mens lijdt t meest door het lijden dat hij vreest

• stefan_mol
Februari security update is binnen, nog geen Android 12

• Lief Adje

Lief Adje

Love is in the air

stefan_mol schreef op donderdag 10 februari 2022 @ 12:49:
Februari security update is binnen, nog geen Android 12
Welk model, bij de pro 20 nog steeds december

• NTwoO
Bij mijn pro ook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• New Yorker
  • Niet online
Reguliere 20 heeft hier februari update.

Weg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stefan_mol
Lief Adje schreef op donderdag 10 februari 2022 @ 21:03:
[...]

Welk model, bij de pro 20 nog steeds december
Ik heb de reguliere edge 20.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/thp0c5ORtXC_DQZmB-M_v6GKgKw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Jgwsp5hgCBB2ynNkeuGSYEKw.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RamonRJC
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 23:07
Mijn pro zit ook nog op december. Verwacht dat wij Android 12 krijgen deze maand.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RamonRJC
RamonRJC schreef op zaterdag 12 februari 2022 @ 09:06:
Mijn pro zit ook nog op december. Verwacht dat wij Android 12 krijgen deze maand.
Wellicht toch nog niet. Net de beveiligingsupdate van 1 januari gekregen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefan_mol
Er is tot 13 maart een cashback actie, waarna de Edge 20 € 295 kost, dit is volgens mij de beste prijs tot nu toe. Als je dit combineert met een nieuw tweejarig abonement betaal je na casback € 164 voor de telefoon (rekenvoorbeeld KPN via Belsimpel).

De actie geldt ook voor de Lite en Pro, waardoor deze nu resp. € 221,- en € 463,- kosten (als los toestel).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FCLouis
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 25-02-2022
Hoi, ik denk erover om een Motorola 20 edge lite te kopen.
De Samsung heeft wat mij betreft te veel verplichte apps die niet te verwijderen zijn.
Althans, mij lukt het niet.
Is dit bij Motorola ook zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soskes
stefan_mol schreef op maandag 21 februari 2022 @ 10:57:
Er is tot 13 maart een cashback actie, waarna de Edge 20 € 295 kost, dit is volgens mij de beste prijs tot nu toe. Als je dit combineert met een nieuw tweejarig abonement betaal je na casback € 164 voor de telefoon (rekenvoorbeeld KPN via Belsimpel).

De actie geldt ook voor de Lite en Pro, waardoor deze nu resp. € 221,- en € 463,- kosten (als los toestel).
Nvm

[ Voor 17% gewijzigd door soskes op 21-02-2022 23:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefan_mol
FCLouis schreef op maandag 21 februari 2022 @ 13:07:
Hoi, ik denk erover om een Motorola 20 edge lite te kopen.
De Samsung heeft wat mij betreft te veel verplichte apps die niet te verwijderen zijn.
Althans, mij lukt het niet.
Is dit bij Motorola ook zo?
Motorola levert in tegenstelling tot Samsung zo goed als 'kaal' Android, de enige extra applicatie is 'Moto' die dient voor custom gestures en personalisatie. Deze app is niet te verwijderen maar wel uit te schakelen waardoor je 'm niet meer ziet in het app overzicht. Verder is het vergelijkbaar met Android zoals je dat op een Pixel krijgt. Voor mij was dit -naast de prijs- leen van de belangrijkste reden om van OnePlus over te stappen naar Motorola.

Ik weet niet van welke Samsung je komt, maar over het algemeen leveren de camera's van Samsung wel meer consistent goede foto's dan die van Motorola. Ook iets om rekening mee te houden is de updateperiode: Samsung garandeert 4 tot 5 jaar aan software updates, Motorola slechts 2 tot 3 jaar.

Misschien is de reguliere Edge 20 ook een optie voor je? Je krijgt dan een betere processor, meer RAM geheugen, een iets beter scherm en een extra camera, maar vooral een aluminium ipv plastic frame voor ongeveer € 75 meer. Wat mij betreft een goede upgrade t.o.v. de Lite, maar ik kan natuurlijk niet in jouw portemonnee kijken.

[ Voor 15% gewijzigd door stefan_mol op 23-02-2022 08:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• puddinkie
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 21-07-2024
heb zelf nu een huawei p30 pro super goede camera en batterij duur. alleen mic problemen en op eens de vingerscanner verdwenen.

zit er ook aan te denken om een edge 20 pro te kopen. hoe bevalt jullie de telefoon tot nu toe?

ik doel dan voornamelijk op de accu en de camera ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NTwoO
Updates zijn vlot. Issues die mensen hebben gevonden en hebben gemeld zijn aangepakt en opgelost. Voor de rest verwijs ik naar mijn review.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soskes
^^
Zoals hierboven, check de reviews. Daar komt eigenlijk een duidelijk beeld naar voren over de camera's.

Persoonlijk, ik ben zo iemand die meerdere malen van telefoon verwisseld en je merkt dat de camera's minder zijn dat de echter high end toestellen. Aangezien Huawei altijd een zeer goede camera heeft denk ik dat het minder zal zijn.

Echter, naar mijn mening is het niet onacceptabel. Het is zeker goed bruikbaar en onder de beste omstandigheden haal je uit dit toestel goede foto's.
Daarnaast, voor mij is het ongeveer een half jaar geleden dus wellicht met updates zijn de cameras nog verbeterd.

De accu, geen zorgen die was voor mij meer dan voldoende. Ik haalde makkelijk 1,5 dag als gemiddelde gebruiker (zakelijk gebruik - browsen - bellen etc.).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefan_mol
De hoofdcamera van mijn reguliere Edge 20 is hetzelfde als die van de Edge 20 pro. Twee belangrijke minpunten aan de camera die de meeste reviewers noemen zijn middels updates van de beeldverwerkende software aangepakt: Foto's bij minder licht zijn nu (iets) minder snel bewogen, al is hier wel meer ruis voor teruggekomen. Verder zijn foto's van de groothoeklens nu een stuk scherper dan toen ik de telefoon in november in gebruik nam.

Al met al is het nog steeds geen telefoon die ik zou aanraden als je veel foto's neemt; met mijn ruim twee jaar oude OnePlus 7T maakte ik over het algemeen betere foto's, terwijl dat ook al niet echt een telefoon die bekend stond om zijn goede fotokwaliteit.

De foto's zijn zeker niet onacceptabel maar wel een beetje inconsistent. Als je weet wat je doet en een beetje geluk hebt kun je best mooie foto's maken maar daar is in mijn ervaring vaker dan met andere telefoons wat geduld en/of meerdere pogingen voor nodig. Actiefoto's van de kinderen laat ik daarom meestal aan mijn vrouw over, die maakt uit de losse pols veel betere foto's met haar iPhone 12.

[ Voor 24% gewijzigd door stefan_mol op 02-03-2022 07:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefan_mol
stefan_mol schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 07:31:
updates van de beeldverwerkende software
Vandaag weer een update gehad van de software, vanmiddag eens testen wat er veranderd is.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2fSq6oZC0VQFcsK5dNW3U8mVvzs=/800x/filters:strip_exif()/f/image/VtKfnpt1AgcUkw1qhhPDAMhr.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefan_mol
Het is lastig om te zeggen wat er verbeterd is, Motorola biedt geen gedetailleerde changelog en de afgelopen dagen is het licht een stuk beter waardoor het gemakkelijker is om goede foto's te maken. Ik heb wel het idee dat de processing van foto's met de 3x lens verbeterd is, waardoor deze zowaar enigszins bruikbaar zijn geworden 😁

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DOfTdjAJYGpwcLfy8k-rp8I0gNI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8x87xQ3kNuUB1ypPdPaONBF3.jpg?f=fotoalbum_large

f/2,4 1/326 7,40 mm ISO 100

Auto, uit de losse hand 3x lens op 3x, ik stond zo'n 10 meter van de duif af. Doordat de software de foto's nog steeds automatisch opschaalt van 8- naar 12 MP, zijn ze op 100% altijd een beetje vaag.

[ Voor 50% gewijzigd door stefan_mol op 06-03-2022 09:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stefan_mol
De beveiligingsupdate voor maart is binnen op mijn Edge 20. Nog steeds geen Android 12. Wel netjes dat ik vanaf november elke maand een beveiligingsupdate heb gehad.

[ Voor 0% gewijzigd door stefan_mol op 22-03-2022 08:21 . Reden: typo ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lief Adje

Lief Adje

Love is in the air

stefan_mol schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 08:20:
De beveiligingsupdate voor maart is binnen op mijn Edge 20. Nog steeds geen Android 12. Wel netjes dat ik vanaf november elke maand een beveiligingsupdate heb gehad.
Vreemd dat de "gewone" edge 20 dit wel krijgt en de edge 20 pro niet (om de maand)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jeroenTW
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
stefan_mol schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 08:20:
Mag ik vragen op welk softwarekanaal jouw Edge 20 zit?
Deze is te vinden onder 'Telefooninfo'. Bij mij is dat reteu.
Ik kom namelijk niet verder dan de update van februari

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jeroenTW
  • Niet online
Van Motorola heb ik op navraag doorgekregen dat mijn Edge 20 een retail en geen business model is. Ook al is deze gewoon in Nederland gekocht. Ik ben dan ook bang dat ik geen drie jaar maandelijkse updates ga ontvangen ook al is dat wel terug te lezen op diverse websites zoals deze

[ Voor 16% gewijzigd door jeroenTW op 06-04-2022 23:22 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• stefan_mol
jeroenTW schreef op woensdag 30 maart 2022 @ 22:47:
[...]

Mag ik vragen op welk softwarekanaal jouw Edge 20 zit?
Deze is te vinden onder 'Telefooninfo'. Bij mij is dat reteu.
Ik kom namelijk niet verder dan de update van februari
Die van mij zit inderdaad op 'Business Edition':

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bF4tWuodKwXb4EZgCqoUknF3X4s=/800x/filters:strip_exif()/f/image/1pJLk2dn0PerJ2MXFZAqlB8l.png?f=fotoalbum_large

Ik heb 'm bij Belsimpel gekocht in november. Ik heb'm niet specifiek als Business Edition gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RamonRJC
Moet zeggen dat de pro wat betreft updates wel erg achterloopt tov van andere toestellen. Zit nog steeds op beveiligingsupdate van januari, terwijl vrijwel alle andere toestellen op februari/maart zitten en een deel zelfs als Android 12 heeft gekregen.

Bron: https://www.androidplanet...ndroid-12-updates-uitrol/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Theo Feenstra
stefan_mol schreef op maandag 4 april 2022 @ 14:38:
[...]

Die van mij zit inderdaad op 'Business Edition':

[Afbeelding]

Ik heb 'm bij Belsimpel gekocht in november. Ik heb'm niet specifiek als Business Edition gekocht.
Ik heb mijn Edge20 gekocht bij Coolblue. Blijkt eveneens een reteu, Business Edition te zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenTW
  • Niet online
Mijne komt van Belsimpel en is dus alleen Reteu. Mogelijk dat alleen de eerste batches dit hadden? Motorola is het aan het uitzoeken. Hopelijk ontvangt deze straks ook drie jaar updates.
Weet overigens niet of een business edition daarvoor een vereiste is. Op diverse Duitse review sites zie ik ook wel drie jaar genoemd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• New Yorker
  • Niet online
Die van mij via Belsimpel heeft ook Business Edition gekocht tijdens black Friday

Weg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NTwoO
Mijn pro is een van de eerste exemplaren van Belsimpel. Die is alleen reteu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaveegee
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 21-01 15:19
Heb ook de business edition en krijg nu de melding dat Android 12 klaar staat voor installatie. Iemand deze al geïnstalleerd? Ervaringen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenTW
  • Niet online
De motorola blog vermeldt nu ook android 12 als actuele versie:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FDUPlxWBIjUg4GL_shX0nr3Xj4c=/800x/filters:strip_exif()/f/image/cqzWrrsOawiHMjwpDvaN8ua7.png?f=fotoalbum_large

Hier wordt ie nog niet aangeboden en staat de security update op februari

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaveegee
Ik heb mijn Edge 20 (business edition) in januari bij Proshop gekocht. Dat is een Deense webwinkel. Misschien krijg ik daarom eerder Android 12 aangeboden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• New Yorker
  • Niet online
Mijn Edge 20 business edition zit nog op 11

Weg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kaveegee
Update naar Android 12 (softwareversie: S1RG32.53-18-11; beveiligingspatch: 1 maart 2022) geïnstalleerd en hij draait als een tierelier. Ziet er allemaal prima uit. Nog steeds heel tevreden over deze smartphone. Vooral door de schone software en prachtige scherm.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

Ik meld me hier ook even.
Heb een oneplus 8t maar die wil bijna niet meer opladen.
En erger me toch wel een beetje aan het update beleid de laatste tijd dus heb net de Motorola edge 20 besteld.
Die komt dinsdag binnen als het goed is.
Eens kijken hoe deze bevalt.

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NTwoO
@chucky666 meld aub jouw ervaringen. Het is altijd leuk als mensen die ook ervaringen hebben met andere toestellen het delen hoe een nieuwe toestel bevalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefan_mol
chucky666 schreef op zaterdag 16 april 2022 @ 16:48:
Ik meld me hier ook even.
Heb een oneplus 8t maar die wil bijna niet meer opladen.
En erger me toch wel een beetje aan het update beleid de laatste tijd dus heb net de Motorola edge 20 besteld.
Die komt dinsdag binnen als het goed is.
Eens kijken hoe deze bevalt.
Ik kom van een 7T af en moet zeggen dat de edge 20 me prima bevalt. Het enige wat een stapje terug is, is de camera. Verder zijn de prestaties en software dik in orde, zeker als je van 'schoon' Android houdt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefan_mol
kaveegee schreef op woensdag 13 april 2022 @ 22:05:
Update naar Android 12 (softwareversie: S1RG32.53-18-11; beveiligingspatch: 1 maart 2022) geïnstalleerd en hij draait als een tierelier. Ziet er allemaal prima uit. Nog steeds heel tevreden over deze smartphone. Vooral door de schone software en prachtige scherm.
Goed om te lezen. Mijn NL edge 20 (Business Edition) heeft nog geen update gehad. Ik wacht (on)geduldig af 😄

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

Oke niet verwacht maar hij is vandaag geleverd op een zondag 1ste paasdag ?
Ik heb er helaas nog niets mee gedaan want ik had er gelijk een hoesje en screenprotector bijbesteld.
Van het merk justincase , niet doen dus.
Het hoesje lijkt voor een groter toestel gemaakt en de screenprotector voor een kleinere .
Nog aanbevelingen voor een Flip case en screenprotector ?
Het toestel ziet er lekker dun uit en is ook niet zo zwaar.

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stefan_mol
Nu Android 12 update aan het downloaden (ota) op mijn edge 20 Business Edition, NL gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fabio_bruna
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-04 08:44
stefan_mol schreef op zondag 17 april 2022 @ 13:59:
[...]

Goed om te lezen. Mijn NL edge 20 (Business Edition) heeft nog geen update gehad. Ik wacht (on)geduldig af 😄
Kan niet meer inloggen op de telefoon na de upgrade naar 12. Scherm blijft (na inloggen op de SIM) aan en uit knipperen. Geen opties op in te loggen, vingerafdruk doet niets. Geen goeie ervaring tot nu toe dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefan_mol
fabio_bruna schreef op maandag 18 april 2022 @ 20:56:
[...]

Kan niet meer inloggen op de telefoon na de upgrade naar 12. Scherm blijft (na inloggen op de SIM) aan en uit knipperen. Geen opties op in te loggen, vingerafdruk doet niets. Geen goeie ervaring tot nu toe dus.
Oh jee, dat is niet best! Bij mij is het gelukkig goed gegaan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apotheose
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 22-03-2024
hoi! Al tijdje aan lurken hiero dus maar even account aangemaakt. Sinds een week ook in het bezit van deze Motorola Edge 20 (mooi toestel voor mooie prijs) en de Android 12 staat klaar om gedownload te worden. Wat zijn jullie ervaringen? Wat zijn handige en minder handige dingen waar ik rekening mee kan houden? 😉 Zijn de notificaties nog wat handig in te zien? En kan ik nog steeds dark mode kiezen en icon stijl kiezen die ik wil zoals met Android 11?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jeroenTW
  • Niet online
Apotheose schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 15:10:
hoi! Al tijdje aan lurken hiero dus maar even account aangemaakt. Sinds een week ook in het bezit van deze Motorola Edge 20 (mooi toestel voor mooie prijs) en de Android 12 staat klaar om gedownload te worden. Wat zijn jullie ervaringen? Wat zijn handige en minder handige dingen waar ik rekening mee kan houden? 😉 Zijn de notificaties nog wat handig in te zien? En kan ik nog steeds dark mode kiezen en icon stijl kiezen die ik wil zoals met Android 11?
Heb nu ook android 12 draaien. Update ging probleemloos gelukkig.
Volgens mij zijn de zaken die je benoemt er nog. Een aantal zaken die me al wel opgevallen zijn:
- interface kleuren zijn altijd pastel-tint, niet mijn smaak. De moto themes veranderen hier niets aan.
- de layout lijkt wat lomper waardoor er minder op het scherm past
- dark-mode is minder donker omdat er minder echt zwart wordt gebruikt
- updaten van play system update lukt me niet (geeft aan niet beschikbaar, ondanks dat ie wel een update beschikbaar heeft) gelukt na meerdere herstarts en wissen cache/gegevens google play apps. Geen idee wat uiteindelijk echt de oorzaak was. Kom overigens niet verder dan die van maart
- iconen in het settings menu hebben geen kleur meer, vond ik zelf wel zo overzichtelijk
- een nieuw iets dat ze hebben toegevoegd is dat er even een witte flits over het scherm gaat bij ontgrendelen. Mag van mij weer uit :)

20 apr, updates geplaatst in cursief

[ Voor 15% gewijzigd door jeroenTW op 20-04-2022 20:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apotheose
Oei pastel is ook niet mijn ding. Dat kun je dus niet aanpassen? En layout lomper? Hoe moet ik dat zien? Iconen of dat menu wat je vanaf boven naar beneden haalt?

Mag altijd graag weten hoe en wat voor ik iets drastisch onderneem 😇🙄😌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NTwoO
Is de theming uitgeschakeld?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fabio_bruna
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-04 08:44
stefan_mol schreef op maandag 18 april 2022 @ 21:34:
[...]

Oh jee, dat is niet best! Bij mij is het gelukkig goed gegaan..
Uiteindelijk gelukt na complete factory reset. Alleen data / cache verwijderen was niet genoeg, ergens zat iets fout. Dus alles opnieuw moeten activeren en installeren, wat een gedoe. Maar nu wel met Android 12 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo Feenstra
Android 12 vooralsnog zonder problemen geïnstalleerd. Het geheel oogt wat grofstoffelijker en, in mijn ogen, minder aantrekkelijk. Als het onder de motorkap maar goed werkt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jacques1971
Wat mij op valt, is dat het geluid van de speaker op Edge 20 veel beter is geworden. Het klinkt niet meer geknepen sinds de update naar android 12.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefan_mol
De beveiligings update van april is inmiddels ook binnen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/n8Y7YW3PwaYfheofyKJk-PxqpyA=/x800/filters:strip_exif()/f/image/ZuWgykhSmTDSHRNjElgP2Mdl.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apotheose
jeroenTW schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 15:29:
[...]

Heb nu ook android 12 draaien. Update ging probleemloos gelukkig.
Volgens mij zijn de zaken die je benoemt er nog. Een aantal zaken die me al wel opgevallen zijn:
- interface kleuren zijn altijd pastel-tint, niet mijn smaak. De moto themes veranderen hier niets aan.
- de layout lijkt wat lomper waardoor er minder op het scherm past
- dark-mode is minder donker omdat er minder echt zwart wordt gebruikt
- updaten van play system update lukt me niet (geeft aan niet beschikbaar, ondanks dat ie wel een update beschikbaar heeft) gelukt na meerdere herstarts en wissen cache/gegevens google play apps. Geen idee wat uiteindelijk echt de oorzaak was. Kom overigens niet verder dan die van maart
- iconen in het settings menu hebben geen kleur meer, vond ik zelf wel zo overzichtelijk
- een nieuw iets dat ze hebben toegevoegd is dat er even een witte flits over het scherm gaat bij ontgrendelen. Mag van mij weer uit :)

20 apr, updates geplaatst in cursief
kun je niet via 'stijlen' de kleuren aanpassen? Met zo'n color slider ding? :/

jammer dit design ergens.. Blijf nog even bij 11 ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenTW
  • Niet online
Apotheose schreef op vrijdag 22 april 2022 @ 10:12:
[...]
kun je niet via 'stijlen' de kleuren aanpassen? Met zo'n color slider ding? :/

jammer dit design ergens.. Blijf nog even bij 11 ;w
Je kunt naast de standaardkleuren handmatig kleuren (dus geen zwart, wit of grijstinten) toevoegen vanaf een kleurverloop. Daarna selecteer je deze kleur en baseert ie daar de bijpassende pastel tint op. Heb er geen alternatief voor gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaydenjarno
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 26-10-2024
Hebben jullie toevallig ING en Vodafone op deze Motorola..op de motor 5g werkt dat niet. Schijnt een Motorola probleem te zijn. Ben benieuwd of andere dit.hier.ook hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apotheose
Hier inmiddels ook Android 12. Best ok achteraf 😏 Al heb ik liever dat diep zwarte look van 11.

Om te reageren op jaydenjarno hierboven: ook al in android 11 kan ik niet mijn verbruik inzien van tmobile op de 5g antenne. WiFi geen probleem. Zonder geeft ie aan dat site niet beveiligd is. Rabobank app werkt prima. Ziggo site inloggen ook 🙂

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iestyn99
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 28-06 19:32
Klopt het dat Android 12 al een tijdje uit is voor de Edge 20? Ik krijg hem niet aangeboden maar dat hoort wellicht ook zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenTW
  • Niet online
iestyn99 schreef op dinsdag 3 mei 2022 @ 20:30:
Klopt het dat Android 12 al een tijdje uit is voor de Edge 20? Ik krijg hem niet aangeboden maar dat hoort wellicht ook zo?
Klopt hoor die is sinds een week of twee beschikbaar.
Als je een Business Edition hebt is het huidige patchlevel Android 12 met april update
Met de reguliere versie (RETEU) is het momenteel Android 12 met maart update (blijf het verschil onbegrijpelijk vinden aangezien de security update er toch is...)

Probeer het eens in Safe mode wellicht helpt dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NTwoO
Mijn pro heeft nu ook 12

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stefan_mol
Mijn ervaring met de Edge 20 heeft een vervelende wending genomen.
Ineens laadde het toestel niet meer op. Ik heb verschillende dingen geprobeerd (ander kabeltje, andere lader, ander stopcontact, voorzichting schoonmaken van de poort, telefoon opnieuw opgestart, telefoon teruggezet naar fabriekstinstellingen) maar niks mocht baten. Daarom de telefoon ter reparatie opgestuurd naar Belsimpel, omdat ik ervan uit ging dat dit onder garrantie zou vallen (de telefoon is vijf maanden oud).

Na een paar dagen kreeg ik een mailtje dat het niet onder garantie valt omdat de telefoon 'valschade' zou hebben. Ik ben super zuinig op mijn spullen, heb de telefoon altijd in een hoesje gehad en heb 'm zeker niet laten vallen. Als bewijs leverde ze onderstaande foto aan:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gQzp2Dd-G29EQTAjJqv1JW7eXDo=/800x/filters:strip_exif()/f/image/0vLsKhBg40rYbdkJlFM7XGNX.png?f=fotoalbum_large

Hierop is blijkbaar te zien dat het frame van de telefoon verbogen is door een val (omdat het niet meer parallel loopt met het doosje) 8)7 Als klap op de vuurpijl zou repareren duurder zijn dan de waarde van het toestel, waardoor Belsimpel voorstelt het toestel voor me te recyclen, of het ongerepareerd retour te sturen.

Ik heb aangegeven hier niet mee akkoord te gaan. Belsimpel gaat nu de opties bespreken met Dynafix (de reparatiepartij die ze gebruiken) en Motorola.

Als dit niet wordt opgelost door mijn telefoon kosteloos te repareren of te vervangen is dit mijn laatste Motorola en na jaren trouwe klant te zijn geweest de laatste keer dat ik iets bij Belsimpel heb gekocht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mizgala28
  • Laatst online: 01-07 16:47
@stefan_mol Maar claimt Belsimpel dat de toestel verbogen is of Dynafix?

Geen idee wie Xiaomi toestellen fixed, maar dit doet mij denken aan wat een kennis van mij had meegemaakt niet zo lang terug, toestel was via een andere Nederlandse winkel gekocht en na half jaar wou deze niet meer laden.

Kwam het reparatie centrum via de winkel met exact hetzelfde smoes, en dan toonden ze ook zo'n foto die nergens op sloeg.

Uiteindelijk nam hij zijn toestel terug ongerepareerd, hij heeft de toestel zelf gerepareerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefan_mol
@Mizgala28 Ik zie dat ik het een beetje onduidelijk heb geschreven, het is Dynafix die dit zegt.

Klinkt inderdaad als een vergelijkbaar verhaal. Ik ben met de foto naar een lokale reparateur gegaan en heb de situatie uitgelegd. Die vind het een vreemd verhaal en liet me weten dat ik bij hem voor €60 een nieuwe, originele USB C poort kon laten plaatsen. Als ik er met Belsimpel/Dynafix/Motorola niet uitkom ga ik dat doen.
Pagina: 1 2 Laatste