• NTwoO
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 24-06 06:51

Sinds ruim een maand is de nieuwe

Edge 20 Pro ,

Edge 20 en

Edge 20 Lite uit.

Deze nieuwe reeks telefoons hebben updated specificaties op de vorige model en kenmerkt zich aan:
  • 144Hz HDR10+ AMOLED scherm (90Hz in Lite)
  • Ready For support (soortgelijk aan Samsung DeX)
  • 108MP camera
  • Optische zoom camera in Edge 20 (3x) en Edge 20 Pro (5x)
  • Concurrerende hardware oa Qualcomm in de Edge 20 en Edge 20 Pro. LPDDR5 en UFS3.1 in Edge 20 Pro
  • Clean OS

• stefan_mol
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 22-06 22:07
Dat was eergisteren, nu weer een update 🤔

Deze was met ruim 650MB een stuk groter. Als ik het officiële Lenovo forum bekijk lijkt het te gaan om een fix voor het touchscreen probleem waar sommige gebruikers (volgens mij vooral in India) last van hadden. Ik had er geen last van dus daar kan ik niet over oordelen. Verder nog geen veranderingen gemerkt. Morgen tijdens het pre-kerstdiner eens kijken of de foto's bij weinig licht verbeterd zijn.

• stefan_mol
@init6 Ik ben best wel kritisch op de camera hoor.

Soms pakt het goed uit binnenshuis:

Hier is de sluitertijd 1/14

Maar het kan ook zo aflopen (zie de vacht):

Hier is de sluitertijd 1/50

Bij gezichten zie je het 'waterverf effect' beter, maar ik upload liever geen foto's van mensen die hier geen toestemming voor hebben gegeven 😬.

Het zijn geen onbruikbare foto's ofzo, het is meer dat mijn OnePlus 7 T veel meer detail wist vast te leggen bij weinig licht:

OnePlus 7T foto

Ik kan niet oordelen over het fotokwaliteit van de andere toestellen, aangezien ik deze niet getest heb.

[Voor 19% gewijzigd door stefan_mol op 29-12-2021 11:03]

• stefan_mol
NTwoO schreef op zondag 2 januari 2022 @ 11:12:
Ik was aan het tobben of ik de glazen screenprotector af zouden halen aangezien de touch op de randen wat minder effectief was. De nieuwe update lijkt het te verhelpen en het werkt nu een stuk beter.
Ben je ook bekend met deze optie onder Display>Geavanceerd ?

• stefan_mol
Lief Adje schreef op donderdag 10 februari 2022 @ 21:03:
[...]

Welk model, bij de pro 20 nog steeds december
Ik heb de reguliere edge 20.

• stefan_mol
stefan_mol schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 07:31:
updates van de beeldverwerkende software
Vandaag weer een update gehad van de software, vanmiddag eens testen wat er veranderd is.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• stefan_mol
Het is lastig om te zeggen wat er verbeterd is, Motorola biedt geen gedetailleerde changelog en de afgelopen dagen is het licht een stuk beter waardoor het gemakkelijker is om goede foto's te maken. Ik heb wel het idee dat de processing van foto's met de 3x lens verbeterd is, waardoor deze zowaar enigszins bruikbaar zijn geworden 😁

f/2,4 1/326 7,40 mm ISO 100

Auto, uit de losse hand 3x lens op 3x, ik stond zo'n 10 meter van de duif af. Doordat de software de foto's nog steeds automatisch opschaalt van 8- naar 12 MP, zijn ze op 100% altijd een beetje vaag.

[Voor 50% gewijzigd door stefan_mol op 06-03-2022 09:32]

Acties:
  • +2Henk 'm!

• stefan_mol
jeroenTW schreef op woensdag 30 maart 2022 @ 22:47:
[...]

Mag ik vragen op welk softwarekanaal jouw Edge 20 zit?
Deze is te vinden onder 'Telefooninfo'. Bij mij is dat reteu.
Ik kom namelijk niet verder dan de update van februari
Die van mij zit inderdaad op 'Business Edition':

Ik heb 'm bij Belsimpel gekocht in november. Ik heb'm niet specifiek als Business Edition gekocht.

• jeroenTW
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
De motorola blog vermeldt nu ook android 12 als actuele versie:

Hier wordt ie nog niet aangeboden en staat de security update op februari

• stefan_mol
De beveiligings update van april is inmiddels ook binnen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• stefan_mol
Mijn ervaring met de Edge 20 heeft een vervelende wending genomen.
Ineens laadde het toestel niet meer op. Ik heb verschillende dingen geprobeerd (ander kabeltje, andere lader, ander stopcontact, voorzichting schoonmaken van de poort, telefoon opnieuw opgestart, telefoon teruggezet naar fabriekstinstellingen) maar niks mocht baten. Daarom de telefoon ter reparatie opgestuurd naar Belsimpel, omdat ik ervan uit ging dat dit onder garrantie zou vallen (de telefoon is vijf maanden oud).

Na een paar dagen kreeg ik een mailtje dat het niet onder garantie valt omdat de telefoon 'valschade' zou hebben. Ik ben super zuinig op mijn spullen, heb de telefoon altijd in een hoesje gehad en heb 'm zeker niet laten vallen. Als bewijs leverde ze onderstaande foto aan:

Hierop is blijkbaar te zien dat het frame van de telefoon verbogen is door een val (omdat het niet meer parallel loopt met het doosje) 8)7 Als klap op de vuurpijl zou repareren duurder zijn dan de waarde van het toestel, waardoor Belsimpel voorstelt het toestel voor me te recyclen, of het ongerepareerd retour te sturen.

Ik heb aangegeven hier niet mee akkoord te gaan. Belsimpel gaat nu de opties bespreken met Dynafix (de reparatiepartij die ze gebruiken) en Motorola.

Als dit niet wordt opgelost door mijn telefoon kosteloos te repareren of te vervangen is dit mijn laatste Motorola en na jaren trouwe klant te zijn geweest de laatste keer dat ik iets bij Belsimpel heb gekocht.
Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone SE (2022) LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S22 Garmin fēnix 7 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2022 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee