Toon posts:

Gevulde gereedschapskoffer

Pagina: 1
Acties:
  • 4.647 views

• Tomatoman
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 14:21

Tomatoman

Fulltime prutser

stervis schreef op maandag 6 september 2021 @ 19:13:
[…] en wanneer het zo ver is wellicht kan overdragen naar de volgende generatie...
Vanzelfsprekend hangt dat nogal van jouw levensverwachting af. Ben je een kersverse klusser van 18 of iemand die verjaardagskaarten ontvangt die je ‘nog vele weken’ toewensen? In je profiel kan ik daar niets over vinden.

Mijn mening: gereedschap koop je in de eerste plaats voor jezelf. Als het goed spul is en je er zuinig op bent, bestaat de kans dat het gereedschap langer meegaat dan jijzelf. Als iemand anders daar blij mee is, is dat mooi meegenomen. Maar het lijkt mij echt onverstandig om dat te gebruiken als een selectiecriterium bij aankoop.

Ik heb zelf behoorlijk duur handgereedschap, vooral van Knipex, gericht op de klussen die ik vooral thuis ermee verricht: werk aan elektra, reparatie van alles wat de rest van de familie sloopt, een kraan vervangen – dat soort spul. Als je met mijn gereedschap aan de motor van een auto wilt klussen, ga je waarschijnlijk allerlei noodzakelijk gereedschap missen, zoals extra lange schroevendraaiers of tangen om borgclips mee te vervangen. Dat is voor mij niet nodig. Omgekeerd zal een autohobbyist zich afvragen wat hij met mijn ESD-veilige tangen voor werk aan een printplaat moet aanvangen. Wat ik hiermee wil aangeven is dat bij een uitgebreidere gereedschapsset er geen standaard inventarislijstje is.

Tot slot: ik heb een grote draagkist van Facom voor het meest gebruikte gereedschap. Dat bevalt mij een stuk beter dan een traditionele koffer.

Een goede grap mag vrienden kosten.

• marowi
  • Registratie: juni 1999
  • Niet online
stervis schreef op maandag 6 september 2021 @ 21:06:
[...]

Touché - Point taken.

Maar ik kom toch ook veel Stanley spul tegen. Maar nu heb ik altijd een dubbel gevoel gehad bij Stanley. Hoe zit het met dit merk tegenwoordig?
Stanley komt er bij mij niet meer in. Twee rolmaten die rampzalig zijn, schroevendraaiers draai je zo kapot, sleutels ook. Ik heb alleen nog hun echte traditionele stanley mes, die is goed. Reserve mesjes in de houder, dus net zo goed als zo'n plasticcen, en een stuk steviger. Ook bruikbaar voor haakmessen bv (kapot maken tapijt enzo).

[Voor 9% gewijzigd door marowi op 06-09-2021 21:15]

[Motor: BMW R1200GS] - [Auto: Kia e-Niro] - [(SFF)PC: Louqe Ghost S1 - 10900K (Barrow Watercooled) - RTX3080FE (EKWB Watercooled) - 64GB]

• Fiber
  • Registratie: maart 2008
  • Nu online

Fiber

Beaches are for storming.

Als ik meer nodig heb dan dit setje dan bel ik wel een mannetje...

:)

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded.

• CurlyMo
  • Registratie: februari 2011
  • Laatst online: 14:26

CurlyMo

www.pilight.org

marowi schreef op maandag 6 september 2021 @ 21:15:
[...]

Stanley komt er bij mij niet meer in.
Naast de Stanley messen is deze tas (FMST1-80147) ook wel geniaal hoor :)

geen vragen via PM die ook op het forum gesteld kunnen worden.

• Dennisdn
  • Registratie: februari 2010
  • Laatst online: 11:41
Zoals mijn pa (aannemer) altijd zegt: "Met een goede set Makita schroef/boormachines kun je een wijk bouwen" :) En neem er gelijk 3. Doet even pijn, maar klussen zonder steeds koppen te vervangen is een verademing!

En deze Crescent- set kreeg ik toen ik 12 was. Heb er mn eerste scooters mee open gemaakt, een kleine 10 jaar kart-sport mee gedaan en inmiddels gaat ie al bijna 30 jaar mee en de set is nog als nieuw.

[Voor 49% gewijzigd door Dennisdn op 07-09-2021 07:19]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee