postcounter reset nodig

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Topicstarter
Een om de zoveel tijd terugkerend probleem is dat na het moven van berichten van/naar topics een aantal berichten op de laatste paar paginanummers niet zichtbaar zijn en op /last wel.

Dit keer is het Het grote topic voor nette lan afwerking deel 4 , zou iemand daar even aan de juiste knopjes willen zitten? O-)

edit: En het topic waar de berichten uit zijn verplaatst misschien ook maar meteen even, daar zie ik overigens (nog) geen issues: [Ubiquiti-Netwerkapparatuur] Ervaringen & Discussie - Deel 4

[ Voor 29% gewijzigd door Raven op 06-09-2021 11:27 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Bij deze :)

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Topicstarter
Dank :) , er verschenen meteen 7 berichten die ik eerst niet zag.

Dat dit bugje na al die jaren nog niet geplet is :S , was er ooit niet een oorzaak gevonden?

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Raven schreef op maandag 6 september 2021 @ 12:14:
Dank :) , er verschenen meteen 7 berichten die ik eerst niet zag.

Dat dit bugje na al die jaren nog niet geplet is :S , was er ooit niet een oorzaak gevonden?
Er zijn hier in het verleden wel op diverse manieren verbeteringen aan gedaan, maar het is erg lastig om alles transactioneel te doen, dus hou je altijd situaties over waarbij meerdere simultane modacties voor race-condities kunnen zorgen. Die laatste edgecases ook proberen te voorkomen kost onevenredig veel effort. Een recount uitvoeren is niet meer dan een druk op een knop.

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Topicstarter
@crisp Ok :) , is het dan misschien handig om lokale mods de rechten tot dat knopje te geven? Dan hoeft er niet telkens een devver bij te komen. Of is dit meer iets dat directe toegang tot databases vereist?

Oscar Wilde

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Raven schreef op maandag 6 september 2021 @ 18:34:
@crisp Ok :) , is het dan misschien handig om lokale mods de rechten tot dat knopje te geven? Dan hoeft er niet telkens een devver bij te komen. Of is dit meer iets dat directe toegang tot databases vereist?
afaik hebben admins ook toegang tot dat knopje, maar ik zal dat morgen nog even checken :)

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeehond
  • Registratie: Juni 2015
  • Niet online

Zeehond

FP Admin & Powermod/ Mod W&M

Seal with it!

crisp schreef op maandag 6 september 2021 @ 18:51:
[...]

afaik hebben admins ook toegang tot dat knopje, maar ik zal dat morgen nog even checken :)
Is het een idee als gewoon direct naar een move altijd automatisch een hertelling uitgevoerd wordt voor de betrokken topics? Of is dat te belastend kwa performance?

200 fish found!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Zeehond schreef op maandag 6 september 2021 @ 19:20:
[...]

Is het een idee als gewoon direct naar een move altijd automatisch een hertelling uitgevoerd wordt voor de betrokken topics? Of is dat te belastend kwa performance?
Meerdere simultane recounts op hetzelfde topic leidt met zekerheid tot deadlocks...

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk
  • Laatst online: 02:00

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
crisp schreef op maandag 6 september 2021 @ 18:51:
[...]

't Is morgen, ik heb de check voor je uitgevoerd: we hebben dat knopje niet. :P

Overigens ben ik ook graag voorzichtig met knopjes die deadlocks kunnen veroorzaken. Hoeveel loopt er dan vast?

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20-10 20:45

remco_k

een cassettebandje was genoeg

crisp schreef op maandag 6 september 2021 @ 21:31:
[...]

Meerdere simultane recounts op hetzelfde topic leidt met zekerheid tot deadlocks...
En leidt tot hetzelfde probleem als er geen deadlock voorkomt. :)

Wellicht dat zo'n moderatie actie een flag ergens kan zetten en dat er ergens één worker is de periodiek even die flags afgaat en alle posts telt waar de flag dat vereist?

Alles kan stuk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

remco_k schreef op dinsdag 7 september 2021 @ 00:46:
[...]

En leidt tot hetzelfde probleem als er geen deadlock voorkomt. :)

Wellicht dat zo'n moderatie actie een flag ergens kan zetten en dat er ergens één worker is de periodiek even die flags afgaat en alle posts telt waar de flag dat vereist?
Veel werk voor een probleem dat maar een paar keer per jaar voorkomt ;)

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15:51

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Dirk schreef op dinsdag 7 september 2021 @ 00:32:
[...]
Overigens ben ik ook graag voorzichtig met knopjes die deadlocks kunnen veroorzaken. Hoeveel loopt er dan vast?
Deadlock is my middle name :P Op serieuze note; als dat het risico is zou ik dit knopje niet bij de Admins neerleggen. De kans dat 2 Admins met goede bedoelingen tegelijkertijd met een ticket aan de gang gaan is aanwezig. Hoe vaak komt dit nog voor en hoe lang duurt een recount?

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Bor schreef op dinsdag 7 september 2021 @ 09:05:
[...]

Deadlock is my middle name :P Op serieuze note; als dat het risico is zou ik dit knopje niet bij de Admins neerleggen. De kans dat 2 Admins met goede bedoelingen tegelijkertijd met een ticket aan de gang gaan is aanwezig. Hoe vaak komt dit nog voor en hoe lang duurt een recount?
Meldingen als dit zie ik een paar keer per jaar, soms via een topic hier, soms via een mention of TR.

Een recount kan bij hele grote topics een paar seconden duren, maar meestal zit het wel onder een seconde.

Intentionally left blank

Pagina: 1