After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
Dat dit bugje na al die jaren nog niet geplet is
After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
Er zijn hier in het verleden wel op diverse manieren verbeteringen aan gedaan, maar het is erg lastig om alles transactioneel te doen, dus hou je altijd situaties over waarbij meerdere simultane modacties voor race-condities kunnen zorgen. Die laatste edgecases ook proberen te voorkomen kost onevenredig veel effort. Een recount uitvoeren is niet meer dan een druk op een knop.Raven schreef op maandag 6 september 2021 @ 12:14:
Dank, er verschenen meteen 7 berichten die ik eerst niet zag.
Dat dit bugje na al die jaren nog niet geplet is, was er ooit niet een oorzaak gevonden?
Intentionally left blank
Oscar Wilde
afaik hebben admins ook toegang tot dat knopje, maar ik zal dat morgen nog even checkenRaven schreef op maandag 6 september 2021 @ 18:34:
@crisp Ok, is het dan misschien handig om lokale mods de rechten tot dat knopje te geven? Dan hoeft er niet telkens een devver bij te komen. Of is dit meer iets dat directe toegang tot databases vereist?
Intentionally left blank
Is het een idee als gewoon direct naar een move altijd automatisch een hertelling uitgevoerd wordt voor de betrokken topics? Of is dat te belastend kwa performance?crisp schreef op maandag 6 september 2021 @ 18:51:
[...]
afaik hebben admins ook toegang tot dat knopje, maar ik zal dat morgen nog even checken
200 fish found!
Meerdere simultane recounts op hetzelfde topic leidt met zekerheid tot deadlocks...Zeehond schreef op maandag 6 september 2021 @ 19:20:
[...]
Is het een idee als gewoon direct naar een move altijd automatisch een hertelling uitgevoerd wordt voor de betrokken topics? Of is dat te belastend kwa performance?
Intentionally left blank
't Is morgen, ik heb de check voor je uitgevoerd: we hebben dat knopje niet.crisp schreef op maandag 6 september 2021 @ 18:51:
[...]
afaik hebben admins ook toegang tot dat knopje, maar ik zal dat morgen nog even checken
Overigens ben ik ook graag voorzichtig met knopjes die deadlocks kunnen veroorzaken. Hoeveel loopt er dan vast?
All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.
En leidt tot hetzelfde probleem als er geen deadlock voorkomt.crisp schreef op maandag 6 september 2021 @ 21:31:
[...]
Meerdere simultane recounts op hetzelfde topic leidt met zekerheid tot deadlocks...
Wellicht dat zo'n moderatie actie een flag ergens kan zetten en dat er ergens één worker is de periodiek even die flags afgaat en alle posts telt waar de flag dat vereist?
Alles kan stuk.
Veel werk voor een probleem dat maar een paar keer per jaar voorkomtremco_k schreef op dinsdag 7 september 2021 @ 00:46:
[...]
En leidt tot hetzelfde probleem als er geen deadlock voorkomt.![]()
Wellicht dat zo'n moderatie actie een flag ergens kan zetten en dat er ergens één worker is de periodiek even die flags afgaat en alle posts telt waar de flag dat vereist?
Intentionally left blank
Deadlock is my middle nameDirk schreef op dinsdag 7 september 2021 @ 00:32:
[...]
Overigens ben ik ook graag voorzichtig met knopjes die deadlocks kunnen veroorzaken. Hoeveel loopt er dan vast?
Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum
Meldingen als dit zie ik een paar keer per jaar, soms via een topic hier, soms via een mention of TR.Bor schreef op dinsdag 7 september 2021 @ 09:05:
[...]
Deadlock is my middle nameOp serieuze note; als dat het risico is zou ik dit knopje niet bij de Admins neerleggen. De kans dat 2 Admins met goede bedoelingen tegelijkertijd met een ticket aan de gang gaan is aanwezig. Hoe vaak komt dit nog voor en hoe lang duurt een recount?
Een recount kan bij hele grote topics een paar seconden duren, maar meestal zit het wel onder een seconde.
Intentionally left blank