[feature request] Shopreviews filteren op motivatie

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +19 Henk 'm!

• marapuru
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 07:56
Een kleine 4 jaar geleden is de motivatie toegevoegd aan de shopreviews. Een mooie manier om de 'reinheid' van een review te checken. De waarde van een review daalt tenslotte als er een beloning tegenover staat.

Nu is het op het eerste oog voldoende om de motivatie enkel te tonen in de lijst met reviews. Maar zodra er een bombardement komt van reviews die voor een beloning zijn geplaatst, tja, dan vallen de 'echte' reviews al gauw niet meer op.

------

In het door Zeef aangemaakte topic kwamen destijds al een aantal suggesties langs. Maar daar is tot op heden nooit iets mee gedaan, of op gereageerd.
Goudvis schreef op dinsdag 10 september 2019 @ 13:53:
Kunnen we de pagina 'Shopreviews' uitbreiden met een filter-optie, om bv. alleen 'Uit eigen beweging'-reviews te zien met bijbehorende gemiddelde score?

Als deze suggestie elders thuishoort, please let me know. :7
ion schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 10:15:
Weet je wat zou helpen. Een percentage van het aantal shopreviews gemotiveerd door een winactie in de laatste 12 maanden geven.

Sommige tweakers geven extreem positieve reviews puur omdat er sprake is van een winactie. Het zou prettig zijn als we deze er uit kunnen filteren en dan eens scores kunnen zien van deze slinkse bedrijven.
------

Ik hoop van harte dat jullie hier iets mee kunnen.

[ Voor 3% gewijzigd door marapuru op 17-08-2021 19:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-05 01:54

PcDealer

HP ftw \o/

Ik zou graag willen filteren op basis van de score.

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Ik zou de suggestie hier van flink toegevoegde waarde vinden. Als bij bijvoorbeeld naar Coolblue kijkt, zou de score ineenstorten mocht je winacties weg kunnen filteren. Ik vrees dat op de huidige manier, met de vele positieve winactie-reviews die het beeld vertroebelen, er een niet getrouw reviewbeeld bestaat.

Good taste is for people who can’t afford sapphires

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marapuru
Door de lopende Black Friday acties is dit alleen nog maar relevanter geworden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Goeie filteroptieaanvraag!

Ik zou nog willen toevoegen, breng gewoon geen features/data/velden in de PW die niet filterbaar zijn :) (refurb iemand?)

[ Voor 5% gewijzigd door maratropa op 08-12-2022 10:51 ]

specs

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sfynx
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Filteren op motivatie is een must, niet alleen bij het tonen van de reviews van een enkele shop zodat je al die winacties met het bijbehorende geslijm niet hoeft te lezen, maar zeker ook bij de overzichten van winkels met de gemiddelde scores zodat je kan zien welke winkels nu écht goed zijn.

Reviews met een andere motivatie dan uit eigen beweging maken m.i. het hele systeem onbetrouwbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marapuru
Sfynx schreef op vrijdag 16 december 2022 @ 17:32:
Filteren op motivatie is een must, niet alleen bij het tonen van de reviews van een enkele shop zodat je al die winacties met het bijbehorende geslijm niet hoeft te lezen, maar zeker ook bij de overzichten van winkels met de gemiddelde scores zodat je kan zien welke winkels nu écht goed zijn.

Reviews met een andere motivatie dan uit eigen beweging maken m.i. het hele systeem onbetrouwbaar.
Plaats even een duimpje bij de TS, dan komt het door in de statistieken pagina van feature requests

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Saeverix
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15-05 15:20
Ik geef dit topic maar even een schopje om wat meer aandacht (en stemmen) te krijgen.
Het begint nu namelijk echt uit de hand te lopen met die winacties. Neem bijvoorbeeld Megekko, het grootste deel is "winatie" als motivatie. En daar zit dus ook nooit een negatieve review tussen.

Ik zou op de detailpagina graag een scheiding zien, ook in de totaalscore.
Dus dat je dan 2 keer de Scorekaart laat zien, eentje met resultaten voor "Uit eigen beweging" en de andere met resultaten voor "Winactie/beloning".

Dan pas kun je als bezoeker een goed oordeel maken, en zal de score van veel winkels een stuk minder rooskleurig zijn dan nu.

Chookity-pok

Pagina: 1