Shopreviews filteren op motivatie

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sjirafje
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 13:35

sjirafje

No inspirational quotes here

Topicstarter
Ik was door de reviews van een bepaalde shop aan het scrollen en het viel me op dat er veel reviews geplaatst waren waarbij de reviewer er iets voor terugkreeg of kans maakte om er iets voor terug te krijgen. Hoe meer reviews ik las hoe meer me opviel dat de beoordeling bij reviews uit eigen beweging een stuk kritischer leken te zijn.

Ik zou daarom graag op review willen kunnen filteren om een genuanceerder beeld over de shops te kunnen krijgen. Denk hierbij aan filteren op beoordeling (aantal sterren), motivatie, wel of geen reactie van de shop, toevoeging of followup van de reviewer etc.

Maar ik kon helaas geen filter opties vinden. Kijk ik er overheen? Of zijn ze er niet?

Rodriguez has the heart of a gentleman. I don't know where he got it, but it's disgusting. - Quinn

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Ik snap het punt, alhoewel ik ook wel begrijpen kan dat dergelijke reviews anders ook altijd weggefiltert zullen worden wanneer dergelijke filteropties bestaan. Wat dus ook gelijk het nut van dergelijke 'reviews' teniet zou doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Glaanie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15:19

Glaanie

Medewerker Product Content

All your spec are belong to us

@sjirafje Er is inderdaad geen filter voor. Ik durf niet te zeggen waarom het niet kan, dat kunnen ze vast vertellen in Mooie Features, waar ik dit topic naartoe verplaats. En een aanvulling op de titel, immers kan je al filteren op het aantal sterren van een shopreview, maar jij wilt specifiek op motivatie (en andere zaken) kunnen filteren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjirafje

sjirafje

Topicstarter
Ik denk niet dat reviews waar wat tegen over staat geen nut hebben, de reviewer heeft immers ook netjes de motivatie opgegeven.Ze zijn alleen wel met een net iets andere insteek of mindset geschreven. Om een goed beeld van een shop te krijgen lees ik graag zoveel mogelijk verschillende soorten reviews.

Wanneer een grotere webshop een review actie houdt dan zie je vrijwel alleen reviews waar wat tegen over gestaan heeft en dan is het vrij lastig om een aantal 'uit eigen beweging' reviews te vinden.

Ook reviews waar de shop op gereageerd heeft of waar de reviewer later een toevoeging of followup aan gedaan heeft vind ik vaak erg waardevol. Immers bij elke shop kan wel eens iets fout gaan maar maar het gaat er wat mij betreft om hoe daar door de shop op geacteerd wordt.

Rodriguez has the heart of a gentleman. I don't know where he got it, but it's disgusting. - Quinn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjirafje

sjirafje

Topicstarter
Glaanie schreef op vrijdag 21 maart 2025 @ 08:01:
@sjirafje Er is inderdaad geen filter voor. Ik durf niet te zeggen waarom het niet kan, dat kunnen ze vast vertellen in Mooie Features, waar ik dit topic naartoe verplaats. En een aanvulling op de titel, immers kan je al filteren op het aantal sterren van een shopreview, maar jij wilt specifiek op motivatie (en andere zaken) kunnen filteren :)
Ik zie niet hoe ik op sterren kunt filteren. Ik lees er vast overheen. Kun jij me er even op wijzen hoe ik dat kan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14:30
sjirafje schreef op zaterdag 22 maart 2025 @ 17:48:
[...]

Ik zie niet hoe ik op sterren kunt filteren. Ik lees er vast overheen. Kun jij me er even op wijzen hoe ik dat kan doen?
Binnen één product kan je niet filteren op sterren, alleen sorteren. Binnen een categorie kan je wel filteren op bijvoorbeeld minimaal 4 sterren.

The devil is in the details.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DjoeC
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 17:42
Ik sluit me aan bij het verzoek om te kunnen filteren op motivatie en/of sterren. Ik zat een shop te bekijken, alle motivaties "ik maak kans op een prijs" zijn positief maar de "uit eigen beweging" zijn een stuk genuanceerder.

Zo heb ik vooral interesse in de afhandeling van issues na bestellen ipv alleen maar: "ik heb X besteld en 't is ontvangen" en dus 5 sterren.... Dat vertekent het beeld nogal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DjoeC
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 17:42
Glaanie schreef op vrijdag 21 maart 2025 @ 08:01:
Ik zie niet hoe ik binnen een shop kan filteren op sterren. Stel ik wil alle reviews die op after sales > 0 sterren hebben...
Pagina: 1