[Ziggo] Verplaatsen AOP

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tekupdate
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 02-04 15:49
RobbyTown schreef op zondag 1 augustus 2021 @ 21:29:
[...]

Yup. Dat E-Fiber ding zat eerst in de woonkamer. Dat punt is verlegd (laten verleggen ik kan geen glas lassen) naar 'zolder' Is berging boven de bijkeuken , en Ziggo maar meterkast aangezien toch geen coax ging gebruiken. Woonkamer is zo provider kast vrij.

Over tijdje internet only dan verdwijnt Fritz router. Kast wat herindelen :)
Met betrekking tot het (laten) verleggen van het punt waar internet de woning binnenkomt:
Ik heb gelezen dat het niet de bedoeling is dat je dat zelf doet. Iemand hier die weet of het aansluitpunt in een betonnen muur zoals hier op de foto uberhaupt kan worden verplaatst naar bijv. de meterkast door Ziggo?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GfHpIHk6-91B5GirUfW8i7cq770=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/F6xhfldQOgzMDoQxN2JCLkyk.jpg?f=user_large

Alle reacties

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Togi
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 21:56
Tekupdate schreef op zaterdag 14 augustus 2021 @ 16:16:
[...]

Met betrekking tot het (laten) verleggen van het punt waar internet de woning binnenkomt:
Ik heb gelezen dat het niet de bedoeling is dat je dat zelf doet. Iemand hier die weet of het aansluitpunt in een betonnen muur zoals hier op de foto uberhaupt kan worden verplaatst naar bijv. de meterkast door Ziggo?

[Afbeelding]
Geen idee hoe je woont maar ik ben ooit gewoon zelf de kruipruimte ingedoken en heb de kabel uit de muur getrokken en door een nieuw gat in de vloer de meterkast ingetrokken.
Daar een nieuwe wanddoos opgehangen als startpunt voor alle aansluitingen.
Of het mag van ziggo geen idee maar het werkte prima

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• GtaDomii
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 24-08 18:19

GtaDomii

---

[...]

[Afbeelding]
Dat kan tegenwoordig eenvoudig aangevraagd worden via hoofdaansluiting.nl :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Registratie: April 2007
  • Niet online

RobbyTown

Godlike

[...]

[Afbeelding]
Dat kan altijd. Buiten graven ze kabel op vanuit daar verlengen ze (geen kruipruimte). (In mij geval meter of 3 tot 5 maar rechts) Met klik meting weten ze waar die kabel ligt (klopt niet altijd).

Let wel op dat legaal verleggen kost bakken geld, want die klik meeting tekening moet ook weer aangepast worden.

Ik had zelf de gleuf gemaakt. De Ziggo man heeft de kabel die kapot in de tuin lag gerepareerd (lengte was toch te kort naar MK). Maar stukwerk kamer was al klaar daar wilde ik hem niet dus maak maar in de meterkast. Discussie dat het niet mag enzo (tekening). Los in de tuin mocht niet.

'Elkaar geholpen' om punt te verleggen zonder extreem kosten te maken ;).

Blog - Glasnet status (privé log) - Nette LAN - RIPE Atlas Probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tekupdate
Dank voor de reacties. Voordat ik uberhaupt Ziggo vraag om te komen probeer ik zelf een beter beeld te krijgen van wat zij gaan doen.

Het betreft een appartement, geen kruipruimte, betonnen vloeren en muren, op de vijfde verdieping in een flat met aan alle zijden andere woningen. De aansluiting zit in de woonkame in een betonnen muur. Vraag me dus af hoe ze dat uberhaupt gaan verleggen. Als ik het goed begrijp kan het dus zijn dat ze vanuit buiten de woning een nieuwe kabel de woning in trekken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ijske
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 20:32
Tekupdate schreef op zaterdag 14 augustus 2021 @ 17:18:
Dank voor de reacties. Voordat ik uberhaupt Ziggo vraag om te komen probeer ik zelf een beter beeld te krijgen van wat zij gaan doen.

Het betreft een appartement, geen kruipruimte, betonnen vloeren en muren, op de vijfde verdieping in een flat met aan alle zijden andere woningen. De aansluiting zit in de woonkame in een betonnen muur. Vraag me dus af hoe ze dat uberhaupt gaan verleggen. Als ik het goed begrijp kan het dus zijn dat ze vanuit buiten de woning een nieuwe kabel de woning in trekken.
ben je zeker dat je originele aansluiting niet in de meterkast binnenkomt ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Tekupdate schreef op zaterdag 14 augustus 2021 @ 17:18:
De aansluiting zit in de woonkame in een betonnen muur. Vraag me dus af hoe ze dat uberhaupt gaan verleggen.
Niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tekupdate
ijske schreef op zaterdag 14 augustus 2021 @ 17:29:
[...]

ben je zeker dat je originele aansluiting niet in de meterkast binnenkomt ?
Nee, ben ik niet. Meterkast net vrijgemaakt en deze foto genomen van het plafond in de meterkast. Ik vermoed dat sinds oplevering van het gebouw de meterkast met rust is gelaten. De omcircelde kabels zouden het internetsignaal van de provider kunnen zijn. Er komen zeven kabels de woning in en er verdwijnen zes kabels verder het plafond in, er zijn nog zeven verdiepingen boven. Een van de kabels vertakt de woning in, dat zou 'm kunnen zijn.

tAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ic6avqO1znjrMC5PpldLfZovXRA=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/rhnit5y3Ql12KpMpwHp6tVHS.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijske
nou schop die goot eens open, en ook dat tv doosje in de woonkamer, gooi dat is open en trek is aan de kabel (kijken of ie in de meterkast beweegt)
qua trekkracht denk maar aan een emmer water , coax breekt niet snel maar absoluut niet met vol gewicht :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 27-08 19:16
(jarig!)
ijske schreef op zaterdag 14 augustus 2021 @ 20:44:
[...]

nou schop die goot eens open, en ook dat tv doosje in de woonkamer, gooi dat is open en trek is aan de kabel (kijken of ie in de meterkast beweegt)
qua trekkracht denk maar aan een emmer water , coax breekt niet snel maar absoluut niet met vol gewicht :)
Ik zou niet zomaar die koker openmaken als je al verwacht dat dit de coax kabels zijn van de buren boven je. Dan zijn dit kabels van ziggo. Sloop je een kabel dan kan dat je een hoop geld kosten.

Anyway. Coax kabels kunnen ook vergaan, het rubber/siliconen mantel waar de koper in zit kan broos worden. Heb bij m’n ouders een coax kabel er uit kunnen vissen die broos was, dat was een werkje om de kabel er uit te halen.

A Soldiers manual and a pair of boots.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tekupdate
Een check door met beleid te trekken aan de kabel bij de wandcontactdoos houdt in dat je de koker met de kabels niet hoeft te openen volgens mij. Puur kijken of de kabel beweegt in de meterkast.

Er zal wat stroom door de coaxkabel heen lopen denk ik, maar niet voldoende om gevaarlijk te zijn. Kan de omcrickelde schroef losgedraaid worden zonder problemen? Of liever een electricien laten komen? Mijn vuistregel met stroom is eigenlijk bij twijfel altijd electricien inschakelen. Alleen twijfel ik hier omdat het om een coaxkabel gaat.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4PWhgrKRVQf9_BzXulILK6wi_a0=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/hNjnIxgfTtjah23tJs58K73i.jpg?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eupeodes
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 27-08 16:18
Tekupdate schreef op zaterdag 14 augustus 2021 @ 20:29:
[...]

Nee, ben ik niet. Meterkast net vrijgemaakt en deze foto genomen van het plafond in de meterkast. Ik vermoed dat sinds oplevering van het gebouw de meterkast met rust is gelaten. De omcircelde kabels zouden het internetsignaal van de provider kunnen zijn. Er komen zeven kabels de woning in en er verdwijnen zes kabels verder het plafond in, er zijn nog zeven verdiepingen boven. Een van de kabels vertakt de woning in, dat zou 'm kunnen zijn.

t[Afbeelding]
Als er 7 binnen komen en er 7 woningen boven je zitten zou die ene afgetakte ook je directe bovenbuur kunnen zijn, dan zou jouw kabel bij je directe onderbuur aftakken.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Dronium
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 21:39
@Tekupdate
Normaal wordt het binnenwerk met twee schroeven door de ring vast gezet. Dus zou je nu het binnenwerk er uit moeten kunnen halen.

De aangewezen schroef zou er namelijk ook kunnen zijn om de kern van de coax-kabel vast te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tekupdate
Eupeodes schreef op zaterdag 14 augustus 2021 @ 22:12:
[...]

Als er 7 binnen komen en er 7 woningen boven je zitten zou die ene afgetakte ook je directe bovenbuur kunnen zijn, dan zou jouw kabel bij je directe onderbuur aftakken.
Dat idee had ik ook, als een werkwijze van de provider kunnen zijn om de kans dat iemand zelf het aansluitpunt verplaatst te verkleinen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online
Tekupdate schreef op zaterdag 14 augustus 2021 @ 21:48:
Er zal wat stroom door de coaxkabel heen lopen denk ik, maar niet voldoende om gevaarlijk te zijn. Kan de omcrickelde schroef losgedraaid worden zonder problemen? Of liever een electricien laten komen? Mijn vuistregel met stroom is eigenlijk bij twijfel altijd electricien inschakelen. Alleen twijfel ik hier omdat het om een coaxkabel gaat.

[Afbeelding]
Er staat geen gevaarlijke spanning op een coax-kabel. Mocht je tegelijkertijd de coax en een goed geaard deel vastpakken kun je het wel voelen, maar gevaarlijk is het niet.

Als je die schroef losdraait komt de coax-kabel los uit het binnenwerk, dat zou ik niet meteen doen. Als je de andere 2 schroeven losdraait kun je het binnenwerk uit de inbouwdoos halen en heb je genoeg ruimte om met de kabel te bewegen.
Eupeodes schreef op zaterdag 14 augustus 2021 @ 22:12:
[...]

Dat lijkt me zeer onwaarschijnlijk. Maar @Tekupdate ziet natuurlijk snel genoeg of de kabel naar het plafond of naar de vloer loopt vanuit de inbouwdoos. ;)
Dronium schreef op zaterdag 14 augustus 2021 @ 22:14:
@Tekupdate
Normaal wordt het binnenwerk met twee schroeven door de ring vast gezet. Dus zou je nu het binnenwerk er uit moeten kunnen halen.
Hij zit met klauwtjes vast linksboven en rechtsonder.

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eupeodes
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 27-08 16:18
Tekupdate schreef op zaterdag 14 augustus 2021 @ 22:20:
[...]

Dat idee had ik ook, als een werkwijze van de provider kunnen zijn om de kans dat iemand zelf het aansluitpunt verplaatst te verkleinen.
Wat is het bouwjaar (of decennium)? Op basis van de foto's zou me bouw voor de opkomst van internet niet verbazen, en dan kan ik me goed voorstellen dat er vooral geheel geen rekening is gehouden met de mogelijkheid dat mensen deze kabel in hun meterkast willen hebben (waarom zou je een tv aansluiting in je meterkast willen?)

[ Voor 14% gewijzigd door Eupeodes op 14-08-2021 22:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ijske
ook even verder denken... stel dat het jouw coax kabel is ... wil je dan het AOP laten verzetten naar de meterkast ? (waar vermoedelijk geen stopcontacten zijn, en er ligt ook geen UTP van je meterkast naar je woonkamer lijkt het.. ben je vermoedelijk wel wat eurotjes kwijt om UTP erbij te laten leggen , AOP verzetten , extra accespoint om terug wifi in de woonkamer te hebben )

als het is om minder apparaten in de woonkamer te hebben is het uiteindelijk een 0 operatie (want je hebt ipv een modem een accespoint nodig)

als is om vanuit de meterkast extra utp's naar andere locaties aan te leggen snap ik het wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
(jarig!)
Eupeodes schreef op zaterdag 14 augustus 2021 @ 22:36:
[...]

Wat is het bouwjaar (of decennium)? Op basis van de foto's zou me bouw voor de opkomst van internet niet verbazen, en dan kan ik me goed voorstellen dat er vooral geheel geen rekening is gehouden met de mogelijkheid dat mensen deze kabel in hun meterkast willen hebben (waarom zou je een tv aansluiting in je meterkast willen?)
Dat heeft natuurlijk niets met internet te maken.

Vanaf jaren 80 werden telefoon en coax standaard in de meterkasten geplaatst. Doel. Op meerdere plekken van de woning toegang tot tv en telefoon.

Voor deze tijd werden vaak coax en telefoon in de woonkamer gemonteerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tekupdate
Eupeodes schreef op zaterdag 14 augustus 2021 @ 22:36:
[...]

Wat is het bouwjaar (of decennium)? Op basis van de foto's zou me bouw voor de opkomst van internet niet verbazen, en waarom zou je een tv aansluiting in je meterkast willen?
Veel om uit te leggen maar in het kort:

de tv moet op een andere plaats komen dan waar nu het aansluitpunt is. Daarvoor zal de coaxkabel naar de andere zijde van de kamer getrokken moeten worden. Kan prima, maar dan zit ik nog met het kastje van de ISP in de woonkamer op een opvallende plaats, liever niet.

Mijn idee is om het ISP kastje uit de woonkamer naar de meterkast te laten brengen door de ISP of iemand die zij inhuren. Vanuit daar gaat er een ethernet kabel van ISP kastje naar de udmpro en trek ik voor TV een coax naar het nieuwe aansluitpunt in de woonkamer.
ijske schreef op zaterdag 14 augustus 2021 @ 22:37:
ook even verder denken... stel dat het jouw coax kabel is ... wil je dan het AOP laten verzetten naar de meterkast ? (waar vermoedelijk geen stopcontacten zijn, en er ligt ook geen UTP van je meterkast naar je woonkamer lijkt het.. ben je vermoedelijk wel wat eurotjes kwijt om UTP erbij te laten leggen , AOP verzetten , extra accespoint om terug wifi in de woonkamer te hebben )

als het is om minder apparaten in de woonkamer te hebben is het uiteindelijk een 0 operatie (want je hebt ipv een modem een accespoint nodig)

als is om vanuit de meterkast extra utp's naar andere locaties aan te leggen snap ik het wel
Bedankt voor het meedenken. In de meterkast zit nu al een stopcontact, maar de gehele meterkast wordt vernieuwd waarbij het me mogelijk lijkt om een aantal extra stopcontacten te laten plaatsen als we daar toch bezig zijn met een geheel nieuwe installatie. De UTP kabel loopt nu nog niet in de meterkast maar die komen daar straks wel op uit, ga ze binnenkort trekken. Vanaf de meterkast gaan alle kabels de woning in vanaf het patchpaneel. Het is dus en om ISP kast uit de woonkamer te krijgen en om vanuit meterkast UTP te verspreiding richting de rest van de woning.

Tips op dit verhaal zijn welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tekupdate
Dronium schreef op zaterdag 14 augustus 2021 @ 22:14:
@Tekupdate

De aangewezen schroef zou er namelijk ook kunnen zijn om de kern van de coax-kabel vast te zetten.
Heb inderdaad het binnenwerk er voorzichtig uit kunnen wrikken. De kabel blijkt naar de vloer te lopen, lijkt de theorie van @Eupeodes te ondersteunen. Misschien dus een bewuste keuze van de ISP.

Heb de kabel redelijk eenvoudig en voorzichtig een centimeter of 50 uit de muur getrokken, kabel kon daarna niet meer verder getrokken worden. In de meterkast was de kabel echter geen centimeter verschoven. Kabel uit de muur lijkt dus niet de vertakkende kabel in de meterkast te zijn. Als de onderburen nu een vertakkende kabel kunnen zien die strak staat dan zijn we er uit volgens mij. Als dat zo is dan heb ik een beetje een idee hoeveel werk dit is voor de ingehuurde monteur van de ISP.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cR1g_j4bzN7P2yqn9WwMuNurXSc=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mMOpPlbl936NqOP7zzI4GfVE.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2B8HVEZbXuX7Lp5_eKMia72nhjA=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5saRvzNSeLxMGZgjB9wbcKiH.jpg?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
En wat is die groene kabel links onder op je foto? Coax van de provider is al een mooie tijd groen namelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tekupdate
Ik vermoed dat dat aarddraad is. Lijkt groen maar is zilverkleurig, komt door de vloer omhoog en gaat door naar de bovenverdieping, onderweg maakt het verbinding met mijn electrische installatie.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EjYirNDcWra5ksR6Ep7am-zbMcU=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/DyY7UJctxrvFSLaI3l73qmZd.jpg?f=user_large

[ Voor 6% gewijzigd door Tekupdate op 14-08-2021 23:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• To_Tall
(jarig!)
Tekupdate schreef op zaterdag 14 augustus 2021 @ 23:13:
[...]

Als de onderburen nu een vertakkende kabel kunnen zien die strak staat dan zijn we er uit volgens mij. Als dat zo is dan heb ik een beetje een idee hoeveel werk dit is voor de ingehuurde monteur van de ISP.
Ik heb in een woning gezeten waarbij de kabel vanuit de beneden buurman in hun woonkamer naar boven liep naar mijn woonkamer.

Door een burenruzzie heeft hij toen de kabel doorgeknipt. De nieuwe kabel kon niet door de woning via de meterkast getrokken worden omdat ze dan door de kelder heen moesten en de kabel naar boven brengen en sleuven moesten trekken om een aansleuiting in de woonkamer te krijgen. Wat ziggo toen heeft gedaan een beveiligde koker aan de buiten muur geplaatst en daar een nieuwe kabel vanaf de straat kast getrokken.

Geintje koste 1200 euro dat heeft de onder buurman moeten betalen aan ziggo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gwaihir
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
Tekupdate schreef op zaterdag 14 augustus 2021 @ 22:20:
Zou ook dan goed te doen zijn (voor Ziggo / jezelf). Alleen medewerking van je onderbuur nodig om 'm daar bij de andere zeven te steken.

Ben ondertussen wel een beetje het topic kwijt. Net LAN?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tux3.14
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
Tekupdate schreef op zaterdag 14 augustus 2021 @ 23:54:
Ik vermoed dat dat aarddraad is. Lijkt groen maar is zilverkleurig, komt door de vloer omhoog en gaat door naar de bovenverdieping, onderweg maakt het verbinding met mijn electrische installatie.

[Afbeelding]
Dat is inderdaad jouw aarddraad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

To_Tall schreef op zaterdag 14 augustus 2021 @ 22:47:
Vanaf jaren 80 werden telefoon en coax standaard in de meterkasten geplaatst.

Doel : Op meerdere plekken van de woning toegang tot tv en telefoon.

Voor deze tijd werden vaak coax en telefoon in de woonkamer gemonteerd.
Hoe verklaar je dan dat ik in een huis dat ergens in 88 of 89 was gebouwd dat punt nog steeds in de woonkamer had en niet in de meterkast :?

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gwaihir
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
nero355 schreef op zondag 15 augustus 2021 @ 18:02:
[...]

Hoe verklaar je dan dat ik in een huis dat ergens in 88 of 89 was gebouwd dat punt nog steeds in de woonkamer had en niet in de meterkast :?
Vanaf december 1989 is ook "vanaf jaren 80"? :+

Denk dat het een stevige overgangsperiode heeft gekend. En ook uit maakt wat voor huis. Bij een grote, luxe woning zal die toegang op meerdere plekken eerder gewenst zijn dan bij een bescheiden flatje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
(jarig!)
nero355 schreef op zondag 15 augustus 2021 @ 18:02:
[...]

Dat kan nog steeds ja vanaf de jaren 70 werdt cai standaard. In rijtjes woningen werdt vanaf de jaren 80 steeds meer en meer gekozen om de cai aansluiting in de meterkast te plaatsen. Om zo ook in de slaapkamers cai en telefonie te krijgen.

In appartementen werdt nog steeds de cai en telefoon hoofd aansluitingen in de woonkamer geplaatst.

Premie A woning uit 1986 gewoond met m’n ouders nieuwbouw was dat toen cai netjes in de meterkast. Aansluitingen in de woonkamer en op de ouderlijke slaapkamer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 27-08 17:26
Als de kabel bij de onderburen nu strak staat, is het dan geen kwestie van loshalen, eruit trekken en door de pijp naar boven naar jouw meterkast te duwen... en daar het nieuwe aansluitpunt op te zetten? Lijkt me (in theorie) vrij eenvoudig. (dus in de praktijk waarschijnlijk een groot rotwerk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tekupdate
Kabel staat bij de onderburen niet strak. Heb de kabel in mijn woning ruim 50 cm uit de muur kunnen trekken en vraag me af waar die speling vandaan komt als het niet op de vertakkende kabel bij de onderburen te zien is.

Wat me wel opvalt is dat de vertakkende kabel, hier nogmaals op de foto, niet meegeeft. Je kunt die kabel dus niet eens een centimeter uit het plafond trekken, zowel bij mij in de meterkast als bij de onderburen. Doet me vermoeden dat er in die PVC-buis kit of iets dergelijks zit dat de kabel vasthoudt en dient als een grens tussen de twee woningen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ic6avqO1znjrMC5PpldLfZovXRA=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/rhnit5y3Ql12KpMpwHp6tVHS.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Gwaihir schreef op zondag 15 augustus 2021 @ 19:08:
Vanaf december 1989 is ook "vanaf jaren 80"? :+
:D _O-
Denk dat het een stevige overgangsperiode heeft gekend. En ook uit maakt wat voor huis. Bij een grote, luxe woning zal die toegang op meerdere plekken eerder gewenst zijn dan bij een bescheiden flatje.
Het viel dus onder :
To_Tall schreef op zondag 15 augustus 2021 @ 20:16:
In rijtjes woningen werdt vanaf de jaren 80 steeds meer en meer gekozen om de cai aansluiting in de meterkast te plaatsen. Om zo ook in de slaapkamers cai en telefonie te krijgen.
Maar blijkbaar dus toch niet... 8)7

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tekupdate
Uit aanhoudende nieuwsgierigheid vanavond een trekveer in de pvc-buis gedaan waar de vertakte grijze kabel het plafond in gaat in mijn meterkast. De trekveer ging zo'n 16 meter de pvc buis in en kon daarna niet verder. Ik meen onderweg twee scherpe bochten te bespeuren door korstondig weerstand. Afstand van mijn meterkast tot aansluitpunt woonkamer zou best 16 meter kunnen zijn als de route langs twee muren loopt.

Ik zou de trekveer even via de meterkast van de onderburen moeten moeten proberen om te zien of ie bij mij uitkomt. Punt is alleen dat als ik aan de kabel bij mij in de woning trek zit er geen beweging in de vertakkende kabel bij de onderburen.

Is er misschien een manier om een signaal aan mijn kabel te geven in de woonkamer, dat ik vervolgens kan detecteren door de kabeltros in mijn meterkast 1 voor 1 te 'meten', zonder ze door te snijden uiteraard?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Fluke Intellitone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peutpeut
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 20:22
Tekupdate schreef op maandag 16 augustus 2021 @ 23:15:
Uit aanhoudende nieuwsgierigheid vanavond een trekveer in de pvc-buis gedaan waar de vertakte grijze kabel het plafond in gaat in mijn meterkast. De trekveer ging zo'n 16 meter de pvc buis in en kon daarna niet verder. Ik meen onderweg twee scherpe bochten te bespeuren door korstondig weerstand. Afstand van mijn meterkast tot aansluitpunt woonkamer zou best 16 meter kunnen zijn als de route langs twee muren loopt.

Ik zou de trekveer even via de meterkast van de onderburen moeten moeten proberen om te zien of ie bij mij uitkomt. Punt is alleen dat als ik aan de kabel bij mij in de woning trek zit er geen beweging in de vertakkende kabel bij de onderburen.

Is er misschien een manier om een signaal aan mijn kabel te geven in de woonkamer, dat ik vervolgens kan detecteren door de kabeltros in mijn meterkast 1 voor 1 te 'meten', zonder ze door te snijden uiteraard?
Heb je een mogelijkheid om de trekveer op de plaats van het AOP in te voeren? Dan weet je zo waar deze uitkomt, mits het traject het toelaat :)

14590 Wp PV | 0 kWh Thuisaccu (binnenkort 14.4 kWh)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
(jarig!)
Peutpeut schreef op dinsdag 17 augustus 2021 @ 12:22:
[...]

Heb je een mogelijkheid om de trekveer op de plaats van het AOP in te voeren? Dan weet je zo waar deze uitkomt, mits het traject het toelaat :)
Stofzuiger is ook mogelijk. De buis zou dan luchtstroming kunnen voelen is misschien sneller dan een trekveer. Zo heb ik bij een missende trek draad een touwtje door de buis heen getrokken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tekupdate
Die Intellitone lijkt precies datgene te doen waar ik aan dacht. Vanwege de prijs voor dat ding parkeer ik die optie, maar wel dank voor de suggestie.

Andere tips ook welkom. Trekveer bij AOP in de buis gedaan, gaat er ongeveer 10 meter in, geen spoor van waar het blokkeert. Stofzuiger ook op de inbouwdoos bij de AOP gehouden, rondom afgesloten met een doek, geen effect in de meterkast. Stofzuiger had wel enige moeite om goed aan te blijven zuigen, beetje het effect als je je had op de slag houdt.

Ben er wel van overtuigd dat het trosje kabels van de ISP zijn, maar hoe ze nou precies lopen blijft nog even de vraag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Annuk
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 27-08 11:14
Tekupdate schreef op dinsdag 17 augustus 2021 @ 21:21:
Die Intellitone lijkt precies datgene te doen waar ik aan dacht. Vanwege de prijs voor dat ding parkeer ik die optie, maar wel dank voor de suggestie.

Andere tips ook welkom. Trekveer bij AOP in de buis gedaan, gaat er ongeveer 10 meter in, geen spoor van waar het blokkeert. Stofzuiger ook op de inbouwdoos bij de AOP gehouden, rondom afgesloten met een doek, geen effect in de meterkast. Stofzuiger had wel enige moeite om goed aan te blijven zuigen, beetje het effect als je je had op de slag houdt.

Ben er wel van overtuigd dat het trosje kabels van de ISP zijn, maar hoe ze nou precies lopen blijft nog even de vraag.
Die Intellitone is natuurlijk wel zo ongeveer de top, maar om een goedkoop alternatief aan te geven moet je b.v. dit hebben: https://www.kabelshop.nl/...G100YE-i16232-t16000.html

Je bent gewoon een cable toner/toongenerator nodig + een zoeker...

Vake beej te bange! Maar soms beej oek te dapper! ;)
Zonder de agrariër ook geen eten voor de vegetariër!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tekupdate
Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online
Annuk schreef op dinsdag 17 augustus 2021 @ 22:07:
[...]

Die Intellitone is natuurlijk wel zo ongeveer de top, maar om een goedkoop alternatief aan te geven moet je b.v. dit hebben: https://www.kabelshop.nl/...G100YE-i16232-t16000.html

Je bent gewoon een cable toner/toongenerator nodig + een zoeker...
Werkt dit op een kabel onder spanning?

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Annuk
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 27-08 11:14
Xander schreef op dinsdag 17 augustus 2021 @ 22:42:
[...]

Werkt dit op een kabel onder spanning?
Dacht ik wel maar durf ik geen hard uitsluitsel op te geven, zal mijne morgen ochtend eens even opzoeken en het eens uitproberen..
Met UTP werkt het wel als de ene kant nog in de switch zit en andere kant los eind, dat heb ik wel getest.

Vake beej te bange! Maar soms beej oek te dapper! ;)
Zonder de agrariër ook geen eten voor de vegetariër!

Pagina: 1