Veel om uit te leggen maar in het kort:
de tv moet op een andere plaats komen dan waar nu het aansluitpunt is. Daarvoor zal de coaxkabel naar de andere zijde van de kamer getrokken moeten worden. Kan prima, maar dan zit ik nog met het kastje van de ISP in de woonkamer op een opvallende plaats, liever niet.
Mijn idee is om het ISP kastje uit de woonkamer naar de meterkast te laten brengen door de ISP of iemand die zij inhuren. Vanuit daar gaat er een ethernet kabel van ISP kastje naar de udmpro en trek ik voor TV een coax naar het nieuwe aansluitpunt in de woonkamer.
ijske schreef op zaterdag 14 augustus 2021 @ 22:37:
ook even verder denken... stel dat het jouw coax kabel is ... wil je dan het AOP laten verzetten naar de meterkast ? (waar vermoedelijk geen stopcontacten zijn, en er ligt ook geen UTP van je meterkast naar je woonkamer lijkt het.. ben je vermoedelijk wel wat eurotjes kwijt om UTP erbij te laten leggen , AOP verzetten , extra accespoint om terug wifi in de woonkamer te hebben )
als het is om minder apparaten in de woonkamer te hebben is het uiteindelijk een 0 operatie (want je hebt ipv een modem een accespoint nodig)
als is om vanuit de meterkast extra utp's naar andere locaties aan te leggen snap ik het wel
Bedankt voor het meedenken. In de meterkast zit nu al een stopcontact, maar de gehele meterkast wordt vernieuwd waarbij het me mogelijk lijkt om een aantal extra stopcontacten te laten plaatsen als we daar toch bezig zijn met een geheel nieuwe installatie. De UTP kabel loopt nu nog niet in de meterkast maar die komen daar straks wel op uit, ga ze binnenkort trekken. Vanaf de meterkast gaan alle kabels de woning in vanaf het patchpaneel. Het is dus
en om ISP kast uit de woonkamer te krijgen
en om vanuit meterkast UTP te verspreiding richting de rest van de woning.
Tips op dit verhaal zijn welkom.