Toon posts:

[3D Printen] Deel je nuttige/functionele prints

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0Henk 'm!

• BFS
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08:13

BFS

Rude awakening

Pixelmagic schreef op vrijdag 12 mei 2023 @ 10:22:
[...]

Dank je wel, de printer kan aan, url toegevoegd,
Ook hier wordt de Prusa zo aangeslingerd, thanks!

When did I realize I was God? Well, I was praying and suddenly I realized that I was talking to myself

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Richard89
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 31-05 09:40
top! ik probeer eerst even 3 laagjes om te kijken of mijn container dezelfde vorm heeft. lijkt namelijk net iets afwijkend dus zonde om het hele ding te printen :-)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Boullie
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18:44

Boullie

Da Bulster

Pixelmagic schreef op vrijdag 12 mei 2023 @ 09:56:
Heb er twee geprint, de eerste wilde niet over het randje dus te krap geprint. De tweede zal er zeker niet afvallen, ook niet bij het legen denk ik. Hij gaat nog wel wat krap over de bovenkant maar eens kijken hoe dit zich houd.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

ik zal straks het geheel op Printables zetten en een link toevoegen voor wie hem ook wil printen.

De printers kunnen aan 8) : https://www.printables.com/model/479176-kliko-cracker
Hijs aan het printen. Zal een make posten zodra hij klaar is.

Boullie

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Pixelmagic
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10:16

Pixelmagic

Ubergeek

Richard89 schreef op vrijdag 12 mei 2023 @ 10:35:
top! ik probeer eerst even 3 laagjes om te kijken of mijn container dezelfde vorm heeft. lijkt namelijk net iets afwijkend dus zonde om het hele ding te printen :-)
dat is wat ik ook gedaan had, maar dan zit wel veel meer flex in, dus neem dat wel mee met beoordelen, de 2mm versie paste makkelijk bij mij, de 15mm is behoorlijk strak.

PVoutput van mijn 4950Wp

Acties:
  • +2Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 02-06 02:23

mphilipp

Romanes eunt domus

Topicstarter
Mooi werk! Ik heb er niets aan (want gelukkig geen Kliko's) maar ik vind dit wel mooi gedaan. Lekker snel. Hadden die lui uit de krant ook wel kunnen doen Maar ik denk dat ze die straks gewoon gaan verkopen. Good for them, maar in het kader van het algemeen belang vind ik jouw actie beter!

System 1” is fast, instinctive and emotional; “System 2” is slower, more deliberative, and more logical.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Pixelmagic

Pixelmagic

Ubergeek

mphilipp schreef op vrijdag 12 mei 2023 @ 12:44:
[...]

Mooi werk! Ik heb er niets aan (want gelukkig geen Kliko's) maar ik vind dit wel mooi gedaan. Lekker snel. Hadden die lui uit de krant ook wel kunnen doen Maar ik denk dat ze die straks gewoon gaan verkopen. Good for them, maar in het kader van het algemeen belang vind ik jouw actie beter!
Ze staan al te koop naast het aantal wat ze weggeven. Wilde er ook wel een maar ophalen was net ff te ver weg. Verkoop prijs bij hun is €5,95 wat een nette prijs is voor als je geen 3d printer hebt. Komen nog wel verzendkosten bij van €2,- maar al met al heel schappelijk.

PVoutput van mijn 4950Wp

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Scipionyx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Heb er twee geprint, de eerste wilde niet over het randje dus te krap geprint. De tweede zal er zeker niet afvallen, ook niet bij het legen denk ik. Hij gaat nog wel wat krap over de bovenkant maar eens kijken hoe dit zich houd.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

ik zal straks het geheel op Printables zetten en een link toevoegen voor wie hem ook wil printen.

De printers kunnen aan 8) : https://www.printables.com/model/479176-kliko-cracker
Bedankt voor het delen. Misschien probeer ik hier ook 1. :)

Top 4 Anti-Stress regels:
1) Doe zo weinig mogelijk of laat het anderen doen.
2) Als je plots zin hebt om te werken, ga dan zitten en wacht tot het over gaat.
3) Als je iemand ziet rusten...help hem!!
4) Doe vandaag niet wat morgen kan.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Richard89
Thanks! hij past perfect! :-)

• Crxtreem
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 20:31

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Handig dingetje.
Heb ik gelijk wat moederdag cadeautjes. O-)
Ik heb zelf een 120 liter groencontainer en die heeft toch net een iets andere rand.
Op mijn papier en plastic container van 240 liter past hij wel goed.

• Richard89
Hier past hij inderdaad ook mooier op de grotere bak, dan "klikt" hij echt over het randje. De kleinere bakken hebben denk ik een te laag randje om dat te doen, maar als het maar blijft zitten!

• Pixelmagic

Pixelmagic

Ubergeek

Richard89 schreef op zaterdag 13 mei 2023 @ 16:46:
Hier past hij inderdaad ook mooier op de grotere bak, dan "klikt" hij echt over het randje. De kleinere bakken hebben denk ik een te laag randje om dat te doen, maar als het maar blijft zitten!
Als je me wat maten en een zijkant foto toont dan wil ik wel wat aanpassen voor een 120 liter bak.

PVoutput van mijn 4950Wp

• Richard89
Pixelmagic schreef op zaterdag 13 mei 2023 @ 16:56:
[...]

Als je me wat maten en een zijkant foto toont dan wil ik wel wat aanpassen voor een 120 liter bak.
Ah, wat tof! Ik ga even meten!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• BFS

BFS

Rude awakening

Meer kon ik er niet kwijt op het heatbed van de Mini :)

When did I realize I was God? Well, I was praying and suddenly I realized that I was talking to myself

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Pixelmagic

Pixelmagic

Ubergeek

BFS schreef op zondag 14 mei 2023 @ 09:25:
[...]

[Afbeelding]

Meer kon ik er niet kwijt op het heatbed van de Mini :)
Je print ze op zijn kant ? Dan is hij waarschijnlijk minder sterk dan op de zijkant printen, houd daar wel rekening mee.

En hoeveel bakken heb je staan ?

[Voor 3% gewijzigd door Pixelmagic op 14-05-2023 10:05]

PVoutput van mijn 4950Wp

Acties:
  • 0Henk 'm!

• BFS

BFS

Rude awakening

Print op z’n rug met support, op de zijkant had ik last van adhesie problemen. Wij hebben 2 GFT bakken (gezin van 6) en mijn schoonouders/ouders waren ook geïnteresseerd

Acties:
  • 0Henk 'm!

• PjotrStroganov
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 17:58
Je moet wel rekening houden met het feit dat deze oriëntatie ervoor zorgt dat de smalle gedeeltes sneller kunnen breken. Op z’n kant printen zorgt voor layers die in de juiste richting stevigheid geven aan de print.

PSN/XBL/Steam ID: PjotrStroganov

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Pixelmagic

Pixelmagic

Ubergeek

PjotrStroganov schreef op maandag 15 mei 2023 @ 11:03:
Je moet wel rekening houden met het feit dat deze oriëntatie ervoor zorgt dat de smalle gedeeltes sneller kunnen breken. Op z’n kant printen zorgt voor layers die in de juiste richting stevigheid geven aan de print.
Precies dat ja !

PVoutput van mijn 4950Wp

Acties:
  • 0Henk 'm!

• jj85
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 02-06 22:01
Pixelmagic schreef op zaterdag 13 mei 2023 @ 16:56:
[...]

Ik heb hier nog een iets afwijkende 240L bak O-)
Zie je kans om hier een aanpassing voor te maken?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Pixelmagic

Pixelmagic

Ubergeek

jj85 schreef op vrijdag 19 mei 2023 @ 09:29:
[...]

Ik heb hier nog een iets afwijkende 240L bak O-)
Zie je kans om hier een aanpassing voor te maken?

[Afbeelding]
Als ik het zo zie schuin kantje en minder diepe inkeping met langer lipje. Ik kijk dit weekend even voor je.

PVoutput van mijn 4950Wp

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Pixelmagic

Pixelmagic

Ubergeek

Is er al bij iemand de bak geleegd ?

Hier vandaag dus en de klip is verdwenen..... :? Ik kan niet bepalen of iemand hem geleend heeft, hij er af gehaald is door de ophalers of gewoon gebroken is tijdens het leeggooien (dat gaat hier aan de bovenkant van de wagen en noet zachtjes).

Hoe dan ook de printer kan weer aan, blij dat ik er geen €8,- voor betaald heb 8)

Edit: met nader onderzoek blijkt het optie 3 te zijn, er liggen overal kleine stukjes blauw en hij lijkt aan stukken te zijn verbrijzeld. Ik had al het vermoeden dat de bak aan de voorkant opgetild werd, dat lijkt dus zo te zijn.

Een nieuwe aanpassing maken die wat makkelijker te verwijderen is denk ik, we hadden namelijk geen beestjes ondanks een karkas van een kip wat er vanaf zondag in lag. De bak van de buren was wél erg populair bij de vliegen zag ik net.

[Voor 38% gewijzigd door Pixelmagic op 19-05-2023 10:29]

PVoutput van mijn 4950Wp

Acties:
  • +1Henk 'm!

• PjotrStroganov
Ik zou em er gewoon af halem op de dag van leging ;)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Pixelmagic

Pixelmagic

Ubergeek

PjotrStroganov schreef op vrijdag 19 mei 2023 @ 18:43:
Ik zou em er gewoon af halem op de dag van leging ;)
Nieuwe geprint die er inderdaad makkelijker afgaat, en dus inderdaad er af halen ja.

PVoutput van mijn 4950Wp

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Pixelmagic

Pixelmagic

Ubergeek

Ik heb een 120 liter versie geplaatst op Prusaprints (@Richard89 bedankt voor het meten en printen) en ook een aangepaste V2 van de 240 liter die er nog steeds op klikt maar een stuk makkelijker te verwijderen is. Dit om te voorkomen dat hij in stukken gaat bij het legen wat hier gebeurd is.

PVoutput van mijn 4950Wp

Acties:
  • +3Henk 'm!

• 3ddie
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 19:45
Ik heb vandaag ook de Kliko cracker geprint, helaas blijkt mijn bak ook net anders te zijn,

Ik kwam er niet helemaal uit qua design aanpassen, dus zelf maar even aan het tekenen geslagen, het is iets minder gestroomlijnd maar klikt perfect op de bak. Mocht iemand er wat aan hebben kan ik het design ook online zetten.

• Pixelmagic

Pixelmagic

Ubergeek

3ddie schreef op zaterdag 20 mei 2023 @ 20:18:
Ik heb vandaag ook de Kliko cracker geprint, helaas blijkt mijn bak ook net anders te zijn,
[Afbeelding]

Ik kwam er niet helemaal uit qua design aanpassen, dus zelf maar even aan het tekenen geslagen, het is iets minder gestroomlijnd maar klikt perfect op de bak. Mocht iemand er wat aan hebben kan ik het design ook online zetten.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Als je wil kunnen we ze bij elkaar verzamelen op prusaprinters, laat maar weten.

PVoutput van mijn 4950Wp

Acties:
  • +11Henk 'm!

• Antonius
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13:47
Ik ken iemand die piano speelt en les geeft. Een van de piano's is al bijna 40 jaar intensief gebruikt. Eerst voor conservatorium studie en daarna jarenlang dagelijks gebruik in een lespraktijk. Het instrument doet het nog prima en ziet er zelfs nog knap uit. In het mechanisme van de pedalen zitten een paar kunststof onderdeeltjes (ABS? nylon?) die bros geworden zijn en het opgeven. Dat geeft hinderlijke bijgeluiden bij pedaal gebruik. Ik heb het pedaal mechanisme los gehaald en drie verschillende onderdelen gevonden die vervangen moeten worden. Ze zijn niet los te koop. Dus ik heb ze opgemeten met de schuifmaat, aan het tekenen geslagen in openscad en bestandjes opgestuurd naar een vriend met printer. De nieuwe parts hadden slechts minieme nabewerking nodig met een schuurpapiertje en pasten toen perfect. Ze zitten er inmiddels al een tijdje in en de piano gaat weer als nieuw.

Ik verwacht niet dat iemand hier hetzelfde issue met dezelfde piano tegen komt. Mocht er belangstelling zijn dan kan ik een paar foto's plaatsen en openscad bestandjes delen.

Nevenschade: ik vind het zo leuk dat je dit soort dingen simpel zelf kunt oplossen en heb er bovendien veel lol in om apparaten met reparatie en kleine aanpassingen te kunnen blijven gebruiken. Ook handige tooltjes/jigs maken voor knutselprojectjes etc. Zozeer dat ik inmiddels de aanschaf van een eenvoudige 3D printer overweeg. Vandaag loopt de Sovol aanbieding af. Trekt wel :)

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Antonius
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13:47
En omdat we toch allemaal willen (laten) zien wat er gemaakt is :)

Eerst de onderdelen in het mechaniek...

... en duidelijk zichtbaar dat ze hun beste tijd gehad hebben...

Vervolgens de parts die nieuw geprint worden, tekenwerk in Openscad. Voor mij is dit een nieuwe manier van tekenen. Complexere delen of samenstellingen met meer onderdelen zou ik lastig vinden. Omdat ik bekend ben met 3D tekenen (in het verleden aardig wat met SolidWorks gestoeid) kon ik deze onderdelen gelukkig redelijk vlot uitwerken.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Topicstarter
Antonius schreef op zondag 21 mei 2023 @ 14:31:
En omdat we toch allemaal willen (laten) zien wat er gemaakt is :)
Gaaf! Perfect voorbeeld van een praktische en nuttige toepassing. Zoals eigenlijk alles wat hier in dit topic getoond wordt.

System 1” is fast, instinctive and emotional; “System 2” is slower, more deliberative, and more logical.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• PjotrStroganov
Mijn versie voor de locale Omrin gft bak.

Bijkomend voordeel van de simpele geometrie is dat het ook iets flexibeler is geworden.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Freelance
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 10:51
PjotrStroganov schreef op zondag 21 mei 2023 @ 16:57:
[Afbeelding][Afbeelding]

Bijkomend voordeel van de simpele geometrie is dat het ook iets flexibeler is geworden.
Wil je hier de stl van delen? Heb hier dezelfde bak staan :)

(...)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• PjotrStroganov
Freelance schreef op zondag 21 mei 2023 @ 17:00:
[...]

Wil je hier de stl van delen? Heb hier dezelfde bak staan :)
Alstublieft!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• sjorsjuhmaniac
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 17:09
PjotrStroganov schreef op zondag 21 mei 2023 @ 16:57:
[Afbeelding][Afbeelding]

Niet om een zuurpruim te zijn maar in mijn ervaring zal hierdoor je deksel op termijn vervormen. Heb het hier ook met de gft bak omdat we er altijd een tak aan een kant tussen leggen. Ik geef trouwens niks om de klep :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• PjotrStroganov
sjorsjuhmaniac schreef op zondag 21 mei 2023 @ 17:40:
[...]

Niet om een zuurpruim te zijn maar in mijn ervaring zal hierdoor je deksel op termijn vervormen. Heb het hier ook met de gft bak omdat we er altijd een tak aan een kant tussen leggen. Ik geef trouwens niks om de klep :)
Jup. Daarom was ik eerst ook terughoudend om het te gebruiken. Ik denk dat ik em per leging ga afwisselen om dat effect een beetje teniet te doen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Toppe
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:37

Toppe

Oké ✅

PjotrStroganov schreef op zondag 21 mei 2023 @ 17:43:
[...]

Jup. Daarom was ik eerst ook terughoudend om het te gebruiken. Ik denk dat ik em per leging ga afwisselen om dat effect een beetje teniet te doen.
Links en rechts 1 doen? Bij jou zal je weinig last hebben qua lediging

Donstil: Je moet kopen wat je wilt hebben. Niet wat je nodig hebt!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Toppe
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:37

Toppe

Oké ✅

Iemand al wat voorbij zien komen/gemaakt voor z’n type bak?

Donstil: Je moet kopen wat je wilt hebben. Niet wat je nodig hebt!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Esso21
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 02-06 09:53
@Pixelmagic je kan hem natuurlijk ook vastschroeven, bouten of lijmen he? 😁

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Pixelmagic

Pixelmagic

Ubergeek

Esso21 schreef op maandag 22 mei 2023 @ 05:06:
@Pixelmagic je kan hem natuurlijk ook vastschroeven, bouten of lijmen he? 😁
Effect is denk ik hetzelfde, als hij geleegd wordt gaat de beugel van de wagen aan de voorzijde er tussen en zal hij weer kapot gaan.

PVoutput van mijn 4950Wp

Acties:
  • +1Henk 'm!

• MBgek
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 18:30
Pixelmagic schreef op maandag 22 mei 2023 @ 08:22:
[...]

Effect is denk ik hetzelfde, als hij geleegd wordt gaat de beugel van de wagen aan de voorzijde er tussen en zal hij weer kapot gaan.
Ideetje; koordje er aan. Hoef je 'm alleen maar los te klikken bij het aan straat zetten, printje blijft hangen en bij binnenhalen klik je 'm er weer aan.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Topicstarter
Ik heb helemaal geen Kliko, dus ik kan niet even kijken of het kan, maar kun je niet heel simpel een (of twee, aan weerskanten) een blokje in die klep schroeven waardoor ie vanzelf open blijft staan?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Zilverdael80
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 14:14
mphilipp schreef op maandag 22 mei 2023 @ 09:19:
Ik heb helemaal geen Kliko, dus ik kan niet even kijken of het kan, maar kun je niet heel simpel een (of twee, aan weerskanten) een blokje in die klep schroeven waardoor ie vanzelf open blijft staan?
Denk niet dat dat mag?
De kliko is eigendom van de gemeente / afvalophaler en blijft staan bij verhuizing...
Ik heb het iig zelf nog nooit gezien terwijl het inderdaad bijzonder makkelijk lijkt ... Blokje hout, schroef, klaar.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• amauer
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 12:15
Ziet er goed uit! Ik heb hem geprint maar helaas past hij hier niet op de bak. Wij hebben een 240 liter container. Op de foto te zien is die van jou 120 liter?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• rvinke
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 18:46
Het lijkt erop dat de producent van die bakken niet zo maatvast is... Bij past de clip prima, bij mijn ouders maar net (optisch dezelfde bak) en bij mijn zwager helemaal niet (ook dezelfde bak). Ik vraag me af hoe de bedenkers dat opgelost hebben.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• PjotrStroganov
amauer schreef op maandag 22 mei 2023 @ 18:29:
[...]

Ziet er goed uit! Ik heb hem geprint maar helaas past hij hier niet op de bak. Wij hebben een 240 liter container. Op de foto te zien is die van jou 120 liter?
Ik denk het? Hij is kleiner dan de grijze iig.

Ik zag je reactie op printables. Ik zal er morgen even mee bezig.

[Voor 9% gewijzigd door PjotrStroganov op 22-05-2023 21:25]

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 01-06 07:51
Zilverdael80 schreef op maandag 22 mei 2023 @ 11:26:
[...]

Denk niet dat dat mag?
De kliko is eigendom van de gemeente / afvalophaler en blijft staan bij verhuizing...
Ik heb het iig zelf nog nooit gezien terwijl het inderdaad bijzonder makkelijk lijkt ... Blokje hout, schroef, klaar.
Bij mijn broertje zat er een oog aan het deksel gebout om de klep tegelijk met de klep van de kast waar ze in stonden mee open te laten gaan. Zolang je de leging niet hindert kraait daar geen haan naar zou ik zeggen.
Pagina: 1 2 3 Laatste

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee