When did I realize I was God? Well, I was praying and suddenly I realized that I was talking to myself
Hijs aan het printen. Zal een make posten zodra hij klaar is.Pixelmagic schreef op vrijdag 12 mei 2023 @ 09:56:
Heb er twee geprint, de eerste wilde niet over het randje dus te krap geprint. De tweede zal er zeker niet afvallen, ook niet bij het legen denk ik. Hij gaat nog wel wat krap over de bovenkant maar eens kijken hoe dit zich houd.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
ik zal straks het geheel op Printables zetten en een link toevoegen voor wie hem ook wil printen.
De printers kunnen aan: https://www.printables.com/model/479176-kliko-cracker
Boullie
dat is wat ik ook gedaan had, maar dan zit wel veel meer flex in, dus neem dat wel mee met beoordelen, de 2mm versie paste makkelijk bij mij, de 15mm is behoorlijk strak.Richard89 schreef op vrijdag 12 mei 2023 @ 10:35:
top! ik probeer eerst even 3 laagjes om te kijken of mijn container dezelfde vorm heeft. lijkt namelijk net iets afwijkend dus zonde om het hele ding te printen :-)
Mooi werk! Ik heb er niets aan (want gelukkig geen Kliko's) maar ik vind dit wel mooi gedaan. Lekker snel. Hadden die lui uit de krant ook wel kunnen doen Maar ik denk dat ze die straks gewoon gaan verkopen. Good for them, maar in het kader van het algemeen belang vind ik jouw actie beter!Pixelmagic schreef op vrijdag 12 mei 2023 @ 09:56:
Ze staan al te koop naast het aantal wat ze weggeven. Wilde er ook wel een maar ophalen was net ff te ver weg. Verkoop prijs bij hun is €5,95 wat een nette prijs is voor als je geen 3d printer hebt. Komen nog wel verzendkosten bij van €2,- maar al met al heel schappelijk.mphilipp schreef op vrijdag 12 mei 2023 @ 12:44:
[...]
Mooi werk! Ik heb er niets aan (want gelukkig geen Kliko's) maar ik vind dit wel mooi gedaan. Lekker snel. Hadden die lui uit de krant ook wel kunnen doen Maar ik denk dat ze die straks gewoon gaan verkopen. Good for them, maar in het kader van het algemeen belang vind ik jouw actie beter!
Bedankt voor het delen. Misschien probeer ik hier ook 1.Pixelmagic schreef op vrijdag 12 mei 2023 @ 09:56:
Heb er twee geprint, de eerste wilde niet over het randje dus te krap geprint. De tweede zal er zeker niet afvallen, ook niet bij het legen denk ik. Hij gaat nog wel wat krap over de bovenkant maar eens kijken hoe dit zich houd.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
ik zal straks het geheel op Printables zetten en een link toevoegen voor wie hem ook wil printen.

Top 4 Anti-Stress regels:
1) Doe zo weinig mogelijk of laat het anderen doen.
2) Als je plots zin hebt om te werken, ga dan zitten en wacht tot het over gaat.
3) Als je iemand ziet rusten...help hem!!
4) Doe vandaag niet wat morgen kan.
Handig dingetje.Pixelmagic schreef op vrijdag 12 mei 2023 @ 09:56:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Heb ik gelijk wat moederdag cadeautjes.

Ik heb zelf een 120 liter groencontainer en die heeft toch net een iets andere rand.
Op mijn papier en plastic container van 240 liter past hij wel goed.
Als je me wat maten en een zijkant foto toont dan wil ik wel wat aanpassen voor een 120 liter bak.Richard89 schreef op zaterdag 13 mei 2023 @ 16:46:
Hier past hij inderdaad ook mooier op de grotere bak, dan "klikt" hij echt over het randje. De kleinere bakken hebben denk ik een te laag randje om dat te doen, maar als het maar blijft zitten!
Ah, wat tof! Ik ga even meten!Pixelmagic schreef op zaterdag 13 mei 2023 @ 16:56:
[...]
Als je me wat maten en een zijkant foto toont dan wil ik wel wat aanpassen voor een 120 liter bak.
Pixelmagic schreef op vrijdag 12 mei 2023 @ 09:56:
Meer kon ik er niet kwijt op het heatbed van de Mini

When did I realize I was God? Well, I was praying and suddenly I realized that I was talking to myself
Je print ze op zijn kant ? Dan is hij waarschijnlijk minder sterk dan op de zijkant printen, houd daar wel rekening mee.BFS schreef op zondag 14 mei 2023 @ 09:25:
[...]
[Afbeelding]
Meer kon ik er niet kwijt op het heatbed van de Mini
En hoeveel bakken heb je staan ?
[Voor 3% gewijzigd door Pixelmagic op 14-05-2023 10:05]
PSN/XBL/Steam ID: PjotrStroganov
Precies dat ja !PjotrStroganov schreef op maandag 15 mei 2023 @ 11:03:
Je moet wel rekening houden met het feit dat deze oriëntatie ervoor zorgt dat de smalle gedeeltes sneller kunnen breken. Op z’n kant printen zorgt voor layers die in de juiste richting stevigheid geven aan de print.
Ik heb hier nog een iets afwijkende 240L bakPixelmagic schreef op zaterdag 13 mei 2023 @ 16:56:
[...]
Als je me wat maten en een zijkant foto toont dan wil ik wel wat aanpassen voor een 120 liter bak.

Zie je kans om hier een aanpassing voor te maken?
Als ik het zo zie schuin kantje en minder diepe inkeping met langer lipje. Ik kijk dit weekend even voor je.jj85 schreef op vrijdag 19 mei 2023 @ 09:29:
[...]
Ik heb hier nog een iets afwijkende 240L bak![]()
Zie je kans om hier een aanpassing voor te maken?
[Afbeelding]
Hier vandaag dus en de klip is verdwenen.....

Hoe dan ook de printer kan weer aan, blij dat ik er geen €8,- voor betaald heb

Edit: met nader onderzoek blijkt het optie 3 te zijn, er liggen overal kleine stukjes blauw en hij lijkt aan stukken te zijn verbrijzeld. Ik had al het vermoeden dat de bak aan de voorkant opgetild werd, dat lijkt dus zo te zijn.
Een nieuwe aanpassing maken die wat makkelijker te verwijderen is denk ik, we hadden namelijk geen beestjes ondanks een karkas van een kip wat er vanaf zondag in lag. De bak van de buren was wél erg populair bij de vliegen zag ik net.
[Voor 38% gewijzigd door Pixelmagic op 19-05-2023 10:29]

Nieuwe geprint die er inderdaad makkelijker afgaat, en dus inderdaad er af halen ja.PjotrStroganov schreef op vrijdag 19 mei 2023 @ 18:43:
Ik zou em er gewoon af halem op de dag van leging
Ik kwam er niet helemaal uit qua design aanpassen, dus zelf maar even aan het tekenen geslagen, het is iets minder gestroomlijnd maar klikt perfect op de bak. Mocht iemand er wat aan hebben kan ik het design ook online zetten.
Als je wil kunnen we ze bij elkaar verzamelen op prusaprinters, laat maar weten.3ddie schreef op zaterdag 20 mei 2023 @ 20:18:
Ik heb vandaag ook de Kliko cracker geprint, helaas blijkt mijn bak ook net anders te zijn,
[Afbeelding]
Ik kwam er niet helemaal uit qua design aanpassen, dus zelf maar even aan het tekenen geslagen, het is iets minder gestroomlijnd maar klikt perfect op de bak. Mocht iemand er wat aan hebben kan ik het design ook online zetten.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Ik verwacht niet dat iemand hier hetzelfde issue met dezelfde piano tegen komt. Mocht er belangstelling zijn dan kan ik een paar foto's plaatsen en openscad bestandjes delen.
Nevenschade: ik vind het zo leuk dat je dit soort dingen simpel zelf kunt oplossen en heb er bovendien veel lol in om apparaten met reparatie en kleine aanpassingen te kunnen blijven gebruiken. Ook handige tooltjes/jigs maken voor knutselprojectjes etc. Zozeer dat ik inmiddels de aanschaf van een eenvoudige 3D printer overweeg. Vandaag loopt de Sovol aanbieding af. Trekt wel

Eerst de onderdelen in het mechaniek...
... en duidelijk zichtbaar dat ze hun beste tijd gehad hebben...
Vervolgens de parts die nieuw geprint worden, tekenwerk in Openscad. Voor mij is dit een nieuwe manier van tekenen. Complexere delen of samenstellingen met meer onderdelen zou ik lastig vinden. Omdat ik bekend ben met 3D tekenen (in het verleden aardig wat met SolidWorks gestoeid) kon ik deze onderdelen gelukkig redelijk vlot uitwerken.
Gaaf! Perfect voorbeeld van een praktische en nuttige toepassing. Zoals eigenlijk alles wat hier in dit topic getoond wordt.Antonius schreef op zondag 21 mei 2023 @ 14:31:
En omdat we toch allemaal willen (laten) zien wat er gemaakt is
Wil je hier de stl van delen? Heb hier dezelfde bak staanPjotrStroganov schreef op zondag 21 mei 2023 @ 16:57:
Mijn versie voor de locale Omrin gft bak.
[Afbeelding] [Afbeelding]
Bijkomend voordeel van de simpele geometrie is dat het ook iets flexibeler is geworden.

(...)
Alstublieft!Freelance schreef op zondag 21 mei 2023 @ 17:00:
[...]
Wil je hier de stl van delen? Heb hier dezelfde bak staan
Niet om een zuurpruim te zijn maar in mijn ervaring zal hierdoor je deksel op termijn vervormen. Heb het hier ook met de gft bak omdat we er altijd een tak aan een kant tussen leggen. Ik geef trouwens niks om de klepPjotrStroganov schreef op zondag 21 mei 2023 @ 16:57:
Mijn versie voor de locale Omrin gft bak.
[Afbeelding] [Afbeelding]
Bijkomend voordeel van de simpele geometrie is dat het ook iets flexibeler is geworden.

Jup. Daarom was ik eerst ook terughoudend om het te gebruiken. Ik denk dat ik em per leging ga afwisselen om dat effect een beetje teniet te doen.sjorsjuhmaniac schreef op zondag 21 mei 2023 @ 17:40:
[...]
Niet om een zuurpruim te zijn maar in mijn ervaring zal hierdoor je deksel op termijn vervormen. Heb het hier ook met de gft bak omdat we er altijd een tak aan een kant tussen leggen. Ik geef trouwens niks om de klep
Links en rechts 1 doen? Bij jou zal je weinig last hebben qua ledigingPjotrStroganov schreef op zondag 21 mei 2023 @ 17:43:
[...]
Jup. Daarom was ik eerst ook terughoudend om het te gebruiken. Ik denk dat ik em per leging ga afwisselen om dat effect een beetje teniet te doen.
Donstil: Je moet kopen wat je wilt hebben. Niet wat je nodig hebt!
Effect is denk ik hetzelfde, als hij geleegd wordt gaat de beugel van de wagen aan de voorzijde er tussen en zal hij weer kapot gaan.Esso21 schreef op maandag 22 mei 2023 @ 05:06:
@Pixelmagic je kan hem natuurlijk ook vastschroeven, bouten of lijmen he? 😁
Ideetje; koordje er aan. Hoef je 'm alleen maar los te klikken bij het aan straat zetten, printje blijft hangen en bij binnenhalen klik je 'm er weer aan.Pixelmagic schreef op maandag 22 mei 2023 @ 08:22:
[...]
Effect is denk ik hetzelfde, als hij geleegd wordt gaat de beugel van de wagen aan de voorzijde er tussen en zal hij weer kapot gaan.
Denk niet dat dat mag?mphilipp schreef op maandag 22 mei 2023 @ 09:19:
Ik heb helemaal geen Kliko, dus ik kan niet even kijken of het kan, maar kun je niet heel simpel een (of twee, aan weerskanten) een blokje in die klep schroeven waardoor ie vanzelf open blijft staan?
De kliko is eigendom van de gemeente / afvalophaler en blijft staan bij verhuizing...
Ik heb het iig zelf nog nooit gezien terwijl het inderdaad bijzonder makkelijk lijkt ... Blokje hout, schroef, klaar.
Ziet er goed uit! Ik heb hem geprint maar helaas past hij hier niet op de bak. Wij hebben een 240 liter container. Op de foto te zien is die van jou 120 liter?
Ik denk het? Hij is kleiner dan de grijze iig.amauer schreef op maandag 22 mei 2023 @ 18:29:
[...]
Ziet er goed uit! Ik heb hem geprint maar helaas past hij hier niet op de bak. Wij hebben een 240 liter container. Op de foto te zien is die van jou 120 liter?
Ik zag je reactie op printables. Ik zal er morgen even mee bezig.
[Voor 9% gewijzigd door PjotrStroganov op 22-05-2023 21:25]
Bij mijn broertje zat er een oog aan het deksel gebout om de klep tegelijk met de klep van de kast waar ze in stonden mee open te laten gaan. Zolang je de leging niet hindert kraait daar geen haan naar zou ik zeggen.Zilverdael80 schreef op maandag 22 mei 2023 @ 11:26:
[...]
Denk niet dat dat mag?
De kliko is eigendom van de gemeente / afvalophaler en blijft staan bij verhuizing...
Ik heb het iig zelf nog nooit gezien terwijl het inderdaad bijzonder makkelijk lijkt ... Blokje hout, schroef, klaar.