Druk bezig met printen van soort van lade systeem voor in mijn IKEA Kallax. Heb namelijk nogal wat wargaming eenheden en ik heb geen mooi opberg systeem. En systeem wat ik heb neemt te veel ruimte in.
Huidige systeem is soort van losse doosjes, maar die zijn achteraf niet handig om op te slaan. Ook veel print werk geweest.. Ga ik een collega wargamer blij mee maken.
Het oude systeem. Te veel losse doosjes….
Nu zelf maar wat getekend. Twee lade-hoogtes 25mm en 35mm, breed 33,5 en 38cm diep.
Tevens heb ik diverse afscheidingen getekend die passen bij het wargaming systeem.
In een Kallax vak, komen 2 x 7 levels van lade 25mm hoog en 2 van lade 35mm hoog.
Wel wat werk om in elkaar te klussen. Deel lijm en deels de soldeerbout om de PLA aan elkaar te smelten. Uitdaging is wel dat de zijkanten tijdens het printen heel iets uit elkaar worden gedrukt, zoals je ook op de foto’s kunt zien. Dus met lijmen zal ik een lijmtang gebruiken om de boel klem te zetten en dan vast te lijmen.
Mogelijk dat ik de naden nog dicht plamuur en dan schuur, weet ik nog niet. Je ziet de naden immers toch niet.
Wil wel de lades van binnen en de voorkant in de basecoat en leuke kleur zetten. Of ik print de lades in verschillende kleuren, heb genoeg PLA kleuren liggen. Keuzes…. Keuzes….
Stapel systeem, valt dus in elkaar. Onder elk level zit een soort van rand die weer netjes in het volgende level valt. Zo dat de boel niet gaat schuiven tijdens het lijmen.
Nu nog 200 uurtjes printen en dan heb ik 1 Kallax vak vol. 6 vakken en 2 lades klaar, lade nummer 3 is bezig.