WK 2026: Scoor de beste deals! Stel jouw winnende opstelling samen met behulp van ons advies.

Het grote Cupra topic

Pagina: 1 ... 112 113 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• Bloodhoundje
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 00:15
S-1-5-7 schreef op dinsdag 9 juni 2026 @ 21:18:
[...]

Ik gebruik de Cupra-app niet (niet eens geinstalleerd), maar de HA-integratie is wel gestopt met werken sinds ik HA herstartte van de week. Anderen melden op Github ditzelfde gedrag.
Wellicht werkt jouw integratie nog omdat je HA al even niet hebt herstart?
Mijn integratie is vandaag ook gestopt. Ik gebruik 2 verschillende integraties in HA, beide werken niet meer. ook EVCC kan geen data meer uitlezen. Ik kan alleen nog verbinden en krijg terug hoe groot mijn accu is:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Haaj_C_Wx_YsofwfyRE1iaRtEQ0=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/PIf7UrtaXhYKk3PUnRJgYcDe.png?f=user_large

Alle andere data is onbeschikbaar. Echt bizar hoe dom VW is met deze keuze in een EV markt waar ze al moeite hebben om te winnen van de concurrentie. Voor mij wordt dit mijn laatste VW groep auto. :( .

Ondertussen een goede tip gekregen om als workaround je SOC data toch te hebben in HA/EVCC.

Installeer de Tibber android app, maak een account aan (hoef je geen klant voor te zijn). Dan kan je via Tibber je EV toevoegen en die kan met de VW API praten. Daarna installeer in je in HA de tibber integratie voor SOC data weer te hebben en in EVCC kan je ook de Tibber integratie toevoegen.

Ik heb nu iig mijn mogelijkheid weer terug om slim te laden:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ovbS-565JvmNXg1FFu8FnTYSBpY=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/tsXvCjyiobtAgFv6lEnyGCYl.png?f=user_large

[ Voor 24% gewijzigd door Bloodhoundje op 09-06-2026 22:32 ]

Pagina: 1 ... 112 113 Laatste

Let op:
Voor de mensen met een Born in "offline modus":
Je moet zekering F19 in de zekeringenkast linksonder je stuur er even uit halen terwijl je auto uit staat (dus niet eerst op de rem trappen). Zie deze post van Pinobigbird voor het schema van de zekeringen.