Het grote Cupra topic

Pagina: 1 ... 112 113 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• Bloodhoundje
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11:39
S-1-5-7 schreef op dinsdag 9 juni 2026 @ 21:18:
[...]

Ik gebruik de Cupra-app niet (niet eens geinstalleerd), maar de HA-integratie is wel gestopt met werken sinds ik HA herstartte van de week. Anderen melden op Github ditzelfde gedrag.
Wellicht werkt jouw integratie nog omdat je HA al even niet hebt herstart?
Mijn integratie is vandaag ook gestopt. Ik gebruik 2 verschillende integraties in HA, beide werken niet meer. ook EVCC kan geen data meer uitlezen. Ik kan alleen nog verbinden en krijg terug hoe groot mijn accu is:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Haaj_C_Wx_YsofwfyRE1iaRtEQ0=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/PIf7UrtaXhYKk3PUnRJgYcDe.png?f=user_large

Alle andere data is onbeschikbaar. Echt bizar hoe dom VW is met deze keuze in een EV markt waar ze al moeite hebben om te winnen van de concurrentie. Voor mij wordt dit mijn laatste VW groep auto. :( .

Ondertussen een goede tip gekregen om als workaround je SOC data toch te hebben in HA/EVCC.

Installeer de Tibber android app, maak een account aan (hoef je geen klant voor te zijn). Dan kan je via Tibber je EV toevoegen en die kan met de VW API praten. Daarna installeer in je in HA de tibber integratie voor SOC data weer te hebben en in EVCC kan je ook de Tibber integratie toevoegen.

Ik heb nu iig mijn mogelijkheid weer terug om slim te laden:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ovbS-565JvmNXg1FFu8FnTYSBpY=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/tsXvCjyiobtAgFv6lEnyGCYl.png?f=user_large

[ Voor 24% gewijzigd door Bloodhoundje op 09-06-2026 22:32 ]

• toxict
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 29-06 13:07
Bloodhoundje schreef op dinsdag 9 juni 2026 @ 21:38:
[...]

Mijn integratie is vandaag ook gestopt. Ik gebruik 2 verschillende integraties in HA, beide werken niet meer. ook EVCC kan geen data meer uitlezen. Ik kan alleen nog verbinden en krijg terug hoe groot mijn accu is:

[Afbeelding]

Alle andere data is onbeschikbaar. Echt bizar hoe dom VW is met deze keuze in een EV markt waar ze al moeite hebben om te winnen van de concurrentie. Voor mij wordt dit mijn laatste VW groep auto. :( .

Ondertussen een goede tip gekregen om als workaround je SOC data toch te hebben in HA/EVCC.

Installeer de Tibber android app, maak een account aan (hoef je geen klant voor te zijn). Dan kan je via Tibber je EV toevoegen en die kan met de VW API praten. Daarna installeer in je in HA de tibber integratie voor SOC data weer te hebben en in EVCC kan je ook de Tibber integratie toevoegen.

Ik heb nu iig mijn mogelijkheid weer terug om slim te laden:

[Afbeelding]
Net een Tibber account aangemaakt en de HA integratie toegevoegd.

Het werk!

Alleen jammer dat je dus niet alles van je auto kan uitlezen, maar erg beperkt.

Wel genoeg voor 't laden.

http://www.pvoutput.org/intraday.jsp?sid=31923

• DeLongie
  • Registratie: November 2025
  • Laatst online: 28-06 20:06
Zo zie je maar dat je niet van een plaatje kan afgaan.. in dit YouTube filmpje staat het Fiord Blue de Raval prachtig.

YouTube: The All-New CUPRA Raval Performance First Edition in Fiord Blue | 4K Walkaround

• Vissa66
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 29-06 16:22
DeLongie schreef op vrijdag 12 juni 2026 @ 09:53:
Zo zie je maar dat je niet van een plaatje kan afgaan.. in dit YouTube filmpje staat het Fiord Blue de Raval prachtig.

YouTube: The All-New CUPRA Raval Performance First Edition in Fiord Blue | 4K Walkaround
In het echt geen verkeerde kleur. Tijdens de testdrive day waren er 2 deze kleur. In het zonnetje zit er ook een beetje een groene tint in. :)

Afgelopen donderdag in de Raval plaats genomen. Eerder gereden in de Renault 5, Micra en Corsa. We zijn op zoek naar een 2e auto voor het vrouwtje maar ik ben stiekem ook wel enthousiast geworden. :+

Van binnen gewoon netjes, strak, prima materialen. Infotainment reageerde ook lekker vlot, in tegenstelling tot de 22' Formentor die we hebben is dat wel een hele verademing. De first editions zijn ook flink vol uitgevoerd.

En wat rijdt dat lekker zeg. We reden in de Performance versie, dus niet de VZ Rebel waar een adaptief onderstel en sper onder zit. Maar dit voelde al heel wendbaar en strak aan. Comfort is ook dikke prima, waar de Renault 5 en Micra echt serieus lopen te stuiteren over slecht wegdek, pakt deze hobbels een heel stuk vriendelijker.

Kofferruimte nog verrassend groot (en diep) Ruimte op de achterbank ook dikke prima. Ik las dat dit juist vaak als negatief punt wordt benoemd bij de Raval. Ik ben 1.84 en als de bestuurdersstoel naar mijn wens is ingesteld kan ik er achter ook nog prima zitten. Voor zo'n compacte auto vind ik het gewoon (y) Niet dat het heel belangrijk is voor een boodschappen / stads auto'tje.

Vrouwtje was ook enthousiast. Die neemt genoegen met de business edition. Echter zie ik mezelf er ook wel af en toe in rijden, dus dan komt er toch een VZ Rebel. :+

Volgende week komt er een VZ Rebel binnen voor aflevering, dan mochten we even komen kijken hoe die mat groene lak eruit ziet en hoe de bucket seats zitten. Als dat bevalt, grote kans dat we die dan bestellen.

Enige nadeel van een elektrische Cupra, 2 jaar garantie maximaal... even serieus... dat is toch niet meer van deze tijd. :O

• DeLongie
Om met het laatste te beginnen, dan heb ik misschien wel een scoop! Cupra geeft 4 jaar garantie op de Raval. Deze foto heb ik vanmiddag gemaakt. Ik denk dat dat een hoop geïnteresseerden over de streep trekt :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nf6AE9SLGOojwnpLogB0xhYfxvw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yYPTn3c8GnjkO9AfLQ0RBgnV.jpg?f=fotoalbum_large

In Moordrecht staat een mat groene in de showroom. En binnen ook die aparte paars/grijze metallic icm zwart dak. Buiten een aantal zwarte, fiord blue en magnetic tech.

• Vissa66
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 29-06 16:22
DeLongie schreef op zaterdag 13 juni 2026 @ 16:36:
Om met het laatste te beginnen, dan heb ik misschien wel een scoop! Cupra geeft 4 jaar garantie op de Raval. Deze foto heb ik vanmiddag gemaakt. Ik denk dat dat een hoop geïnteresseerden over de streep trekt :)

[Afbeelding]

In Moordrecht staat een mat groene in de showroom. En binnen ook die aparte paars/grijze metallic icm zwart dak. Buiten een aantal zwarte, fiord blue en magnetic tech.
Kijk, dat is al een stuk beter. :)

• DeLongie
VAG voelde de bui al hangen denk ik, de concurrentie bood gewoon veel meer zekerheid wat dat betreft. Nu met 4 jaar durft ik het wel aan :)

• Jan_De_Tuinman
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 09:56
Gisteren toevallig in Moordrecht een Cupra Raval Performance versie besteld, er staat specifiek in de voorwaarden dat er maar 2 jaar fabrieksgarantie wordt afgegeven.

Zou niet verkeerd zijn als ze ophogen naar 4 jaar. Zou geen verkeerde keuze zijn als je kijkt naar de concurrentie...

• S-1-5-7
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 09:40
Ik vermoed dat voor een auto in deze prijsklasse de wettelijke garantie wel langer is dan 2 jaar. Ik kan geen echter richtlijnen vinden, zoals bijvoorbeeld de branchevereniging Techniek Nederland wel heeft voor veel elektronica.

Maar ervaring leert dat organisateis vaak onder wettelijke garantie uit proberen te komen en dat het zonder rechtsbijstand lastig is om hier aanspraak om te maken.
Dus als het op papier gelijk al goed is geregeld, dan is dat een stuk makkelijker.

• DrNizeGuy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06:53
Raval komt net als de andere electrische cupra's met 2 jaar garantie, dit staat ook in de Prijslijst. Wel heb je tot 4 jaar gratis onderhoud (muv. slijtage onderdelen).

• DeLongie
DrNizeGuy schreef op zondag 14 juni 2026 @ 11:13:
Raval komt net als de andere electrische cupra's met 2 jaar garantie, dit staat ook in de Prijslijst. Wel heb je tot 4 jaar gratis onderhoud (muv. slijtage onderdelen).
Dus bovenstaande foto is photoshop? En het onderhoud is 5 jaar gratis. Dat dat in de praktijk 2 beurten (dus 4 jaar) betekent is een ander verhaal.

• Pinobigbird
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11:12

Pinobigbird

doesn't share food!

DeLongie schreef op zondag 14 juni 2026 @ 12:56:
[...]

Dus bovenstaande foto is photoshop? En het onderhoud is 5 jaar gratis. Dat dat in de praktijk 2 beurten (dus 4 jaar) betekent is een ander verhaal.
Op de foto is niet duidelijk te zien in/op welke CUPRA deze sticker zit. Alle BEV's (Born, Tavascan, Raval) hebben 2 jaar garantie, de plugin hybrides (Leon, Formentor, Terramar) hebben 4 jaar garantie. Dat geldt voor alle VAG-auto's sinds 2021 of zo.

Als het in/op een Raval zit, dan lijkt me dat eerder een menselijk foutje van een medewerker dan een beleidswijziging

[ Voor 10% gewijzigd door Pinobigbird op 14-06-2026 13:32 ]

Joey: Nice try. See the Netherlands is this make believe place where Peter Pan and Tinkerbell come from.
https://kattenoppasleiderdorp.nl
PV: 3080Wp ZO + 3465Wp NW = 6545Wp totaal 13°tilt

• DeLongie
Pinobigbird schreef op zondag 14 juni 2026 @ 13:31:
[...]

Op de foto is niet duidelijk te zien in/op welke CUPRA deze sticker zit. Alle BEV's (Born, Tavascan, Raval) hebben 2 jaar garantie, de plugin hybrides (Leon, Formentor, Terramar) hebben 4 jaar garantie. Dat geldt voor alle VAG-auto's sinds 2021 of zo.

Als het in/op een Raval zit, dan lijkt me dat eerder een menselijk foutje van een medewerker dan een beleidswijziging
Bevestigd door een medewerker van Cupra. 4 jaar fabrieksgarantie. Gelukkig voor de sceptici onder ons had ik 2 foto’s gemaakt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HcpBkPxdq0RMQe_7jyWTUM02124=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/V88dYHlzrl0GuzenU3ViasBV.jpg?f=fotoalbum_large

• Pinobigbird
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11:12

Pinobigbird

doesn't share food!

DeLongie schreef op zondag 14 juni 2026 @ 13:41:
[...]

Bevestigd door een medewerker van Cupra. 4 jaar fabrieksgarantie. Gelukkig voor de sceptici onder ons had ik 2 foto’s gemaakt.

[Afbeelding]
Ik denk dat het goed is om sceptisch te zijn. Zo'n beleidswijziging zou ik verwachten terug te zien op de officiële prijslijst, op de website én als persbericht op verschillende media.
Dat een verkoopmedewerker een sticker plakt en dat mondeling aan een geïnteresseerde klant zo verkoopt, is in mijn ogen nog geen, uhm, garantie dat dat ook de waarheid is. Ik hoop dat je gelijk hebt, maar weet dat PON en garantie geen gelukkig huwelijk is.
Ik blijf erbij: eerst zien (op de prijslijst), dan geloven.

Joey: Nice try. See the Netherlands is this make believe place where Peter Pan and Tinkerbell come from.
https://kattenoppasleiderdorp.nl
PV: 3080Wp ZO + 3465Wp NW = 6545Wp totaal 13°tilt

• toxict
Eigenlijk is het zot dat een product wat relatief gezien best veel geld kost, "maar" 2 jaar garantie zou krijgen.

Fabrikanten mogen best wel achter hun producten gaan staan, en niet ontwikkelen op net aan de 2 jaar halen.

Wordt tijd dat de EU er bijv. standaard 5 jaar op gaat zetten.

5 jaar fabrieksgarantie op alle onderdelen, exclusief slijtage onderdelen.

Accu's maximaal X-% teruggang per jaar of zoveel kW o.i.d.

• Deewop
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 11:40
Hebben jullie tips voor de projectielampjes (puddle lights) bij de spiegels? Ik had liever gehad dat de lampjes helemaal niet meer werkten, maar nu zijn de projecties voor de tweede keer compleet vervormd. Zijn er lampjes op de markt die langer dan twee jaar meegaan? Zou het ook wel cool vinden om een eigen design te maken voor de projectie, maar ik ben allang blij als ze niet zo snel kapot zouden gaan..

• toxict
Deewop schreef op zondag 14 juni 2026 @ 18:22:
Hebben jullie tips voor de projectielampjes (puddle lights) bij de spiegels? Ik had liever gehad dat de lampjes helemaal niet meer werkten, maar nu zijn de projecties voor de tweede keer compleet vervormd. Zijn er lampjes op de markt die langer dan twee jaar meegaan? Zou het ook wel cool vinden om een eigen design te maken voor de projectie, maar ik ben allang blij als ze niet zo snel kapot zouden gaan..
Ik had ze vroeger voor mijn BMW... die schenen van onder uit de deur. Voor de Cupra heb ik nog niks gevonden eerlijk gezegd. Hoe zijn ze vervormd dan? Heb je een voorbeeld? Ben wel benieuwd waar ik op moet letten.

Net uitgezocht en Google AI zegt het volgende:

Dit is helaas een zeer bekend en hardnekkig probleem binnen de VAG-stal (onder andere bij de Cupra Leon, Formentor en Born). Het fenomeen dat het logo na verloop van tijd vervormt, vlekken krijgt of eruitziet alsof het gesmolten is, komt door een ontwerpfout.

In de projector zit een minuscuul plastic lensfilmpje met het Cupra-logo. Dit gaat om twee redenen mis:
  1. Vocht en condens: Er kruipt heel makkelijk vocht in de spiegelbehuizing (wasstraat, hevige regen). Dit tast de filmcoating aan, waardoor het logo 'vloeibaar' lijkt te worden.
  2. Hitte: De combinatie van de warme LED en het inschakelen van de spiegelverwarming zorgt ervoor dat het plastic lensje letterlijk vervormt of smelt.
Gelukkig zijn er een paar concrete opties en workarounds om dit op te lossen:
  • De dealer / Garantie: Als je auto nog in de garantie valt, moet de dealer ze kosteloos vervangen. Vraag specifiek naar de nieuwe, verbeterde revisie-onderdelen. Cupra heeft later in de productie betere lensjes uitgebracht die beter bestand zijn tegen vocht en hitte. Als de dealer oude voorraad monteert, sta je er over twee jaar weer.
  • Aftermarket met glazen lens: De reden dat OEM-lampjes snel sneuvelen is de plastic folie. Er zijn online (o.a. AliExpress of VAG-webshops) plug-and-play aftermarket LED-puddle lights te vinden die gebruikmaken van een kwarts- of glazen lens. Glas smelt niet en is ongevoelig voor vocht, waardoor ze veel langer meegaan.
  • Custom design maken: Dit kan absoluut! Er zijn partijen zoals Custom Puddle Lights waar je een eigen afbeelding of logo kunt aanleveren. Zij maken dan een custom LED-unit voor jouw auto. Omdat zij vaak betere lenzen gebruiken, gaan deze meestal direct een stuk langer mee dan stock.
  • Volledig uitschakelen via software (coderen): Omdat je aangeeft dat je liever hebt dat ze helemaal niet meer werken, is dit de meest permanente en goedkoopste optie. Iemand met OBDeleven of VCDS kan de puddle lights in de computer van de auto simpelweg deactiveren. De spiegels klappen dan nog wel uit, maar de projector blijft permanent uit. Dit kan vaak voor een paar tientjes bij een coderingsbedrijf (of wellicht een medetweaker in het VAG-coderingstopic).

[ Voor 62% gewijzigd door toxict op 14-06-2026 18:27 ]

• Deewop
toxict schreef op zondag 14 juni 2026 @ 18:24:
[...]

Ik had ze vroeger voor mijn BMW... die schenen van onder uit de deur. Voor de Cupra heb ik nog niks gevonden eerlijk gezegd. Hoe zijn ze vervormd dan? Heb je een voorbeeld? Ben wel benieuwd waar ik op moet letten.
Ik zal vanavond even een foto maken. Volgens mij schijnt het logo tegen een soort folie waar een stencil uit is gesneden. Het is alsof de folie afbrokkelt waardoor er allemaal brokjes licht zijn en de brokkels ook deels op de plek van het logo zijn gaan liggen.

• toxict
Deewop schreef op zondag 14 juni 2026 @ 18:32:
[...]

Ik zal vanavond even een foto maken. Volgens mij schijnt het logo tegen een soort folie waar een stencil uit is gesneden. Het is alsof de folie afbrokkelt waardoor er allemaal brokjes licht zijn en de brokkels ook deels op de plek van het logo zijn gaan liggen.
Ik heb de oorzaak al gevonden...

Folie is van plastic en wordt aangetast door vocht, warmte etc....

Oplossingen zijn er... zie mijn vorige antwoord.

Je kan zelfs custom gaan

• nokiaan958GB
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
toxict schreef op zondag 14 juni 2026 @ 18:10:
Eigenlijk is het zot dat een product wat relatief gezien best veel geld kost, "maar" 2 jaar garantie zou krijgen.

Fabrikanten mogen best wel achter hun producten gaan staan, en niet ontwikkelen op net aan de 2 jaar halen.

De consument kan zelf haar keuzes maken. Bij mijn laatste aankoop van een nieuwe auto van een voor mij onbekend merk gaf de 7 jaar garantie de doorslag. Mijn redenatie was dat als een merk 7 jaar garantie durft te geven dan moet het wel goed zitten.

Dus als je garantie belangrijk vindt dan moet je geen Cupra kopen.

• kaanmijo
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11:57

kaanmijo

Picobello B.V.

Deewop schreef op zondag 14 juni 2026 @ 18:22:
Dit wordt als het goed is gewoon onder garantie vervangen, volgende keer als je naar de garage gaat.

• Deewop
kaanmijo schreef op zondag 14 juni 2026 @ 21:59:
[...]

Dit wordt als het goed is gewoon onder garantie vervangen, volgende keer als je naar de garage gaat.
Beide zijn voor de tweede keer kapot. De eerste keer was net buiten de garantieperiode, toen zijn ze gratis vervangen omdat ik volgens de dealer lang niet de enige was bij wie dit probleem voorkwam. Nu (twee jaar later) weer stuk, dus tenzij je bij vervanging nog eens twee jaar garantie krijgt..

• DrNizeGuy
  • Laatst online: 06:53
Als het goed is, heb je garantie op vervangende onderdelen. Tenminste, dat staat hier:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jX9jtu6EGsCRIy0_FAR2pGWg-0M=/x800/filters:strip_exif()/f/image/Nzlog5uHunTNklVerlPXWjKL.png?f=fotoalbum_large

• gios2011
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 18-06 13:49
toxict schreef op zondag 14 juni 2026 @ 18:10:

Ik heb een jonge Born uit Duitsland laten importeren waar 5 jaar fabrieksgarantie op zit. Overdraagbaar en laten bevestigen door dealers hier. "Gratis" onderhoud niet van toepassing. En hier 2 jaar op Nederlands geleverde EV Cupra modellen. Vreemd en niet uit te leggen.

• DeLongie
Nogmaals: vanaf dit jaar gaat Cupra over naar 4 jaar fabrieksgarantie. Zal niet gelden op oude voorraad maar vanaf de Raval en facelift Born en Tavascan e.d.

• Turmin
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12:02
gios2011 schreef op dinsdag 16 juni 2026 @ 15:40:
[...]

Ik heb een jonge Born uit Duitsland laten importeren waar 5 jaar fabrieksgarantie op zit. Overdraagbaar en laten bevestigen door dealers hier. "Gratis" onderhoud niet van toepassing. En hier 2 jaar op Nederlands geleverde EV Cupra modellen. Vreemd en niet uit te leggen.
Haal je nu niet garantie en onderhoud door elkaar?
Een onderhoudsbeurt is gewoon verplichte noodzaak en valt natuurlijk niet binnen garantie.

Mijn auto heb ik aangeschaft toen die 9 maanden uit was en daar zat 7 jaar garantie op (bijgekocht door de vorige eigenaar). Ik heb hier al eens gebruik van gemaakt met bepaalde onderdelen, maar onderhoud uiteraard niet.

• eisbaer
  • Laatst online: 29-06 19:20

eisbaer

Zie signature

Turmin schreef op woensdag 17 juni 2026 @ 11:28:
[...]

Een onderhoudsbeurt is gewoon verplichte noodzaak en valt natuurlijk niet binnen garantie.

Mijn auto heb ik aangeschaft toen die 9 maanden uit was en daar zat 7 jaar garantie op (bijgekocht door de vorige eigenaar). Ik heb hier al eens gebruik van gemaakt met bepaalde onderdelen, maar onderhoud uiteraard niet.
Op mijn Born was 4 jaar gratis onderhoud + apk inbegrepen.

Favorieten: iPhone17 - Fietsen: Kalkhoff 3B excite, VM S3 fw 1.9.3

• g-j-t
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 11:49
Vissa66 schreef op zaterdag 13 juni 2026 @ 16:11:
[...]

In het echt geen verkeerde kleur. Tijdens de testdrive day waren er 2 deze kleur. In het zonnetje zit er ook een beetje een groene tint in. :)

Afgelopen donderdag in de Raval plaats genomen. Eerder gereden in de Renault 5, Micra en Corsa. We zijn op zoek naar een 2e auto voor het vrouwtje maar ik ben stiekem ook wel enthousiast geworden. :+

Van binnen gewoon netjes, strak, prima materialen. Infotainment reageerde ook lekker vlot, in tegenstelling tot de 22' Formentor die we hebben is dat wel een hele verademing. De first editions zijn ook flink vol uitgevoerd.

En wat rijdt dat lekker zeg. We reden in de Performance versie, dus niet de VZ Rebel waar een adaptief onderstel en sper onder zit. Maar dit voelde al heel wendbaar en strak aan. Comfort is ook dikke prima, waar de Renault 5 en Micra echt serieus lopen te stuiteren over slecht wegdek, pakt deze hobbels een heel stuk vriendelijker.

Kofferruimte nog verrassend groot (en diep) Ruimte op de achterbank ook dikke prima. Ik las dat dit juist vaak als negatief punt wordt benoemd bij de Raval. Ik ben 1.84 en als de bestuurdersstoel naar mijn wens is ingesteld kan ik er achter ook nog prima zitten. Voor zo'n compacte auto vind ik het gewoon (y) Niet dat het heel belangrijk is voor een boodschappen / stads auto'tje.

Vrouwtje was ook enthousiast. Die neemt genoegen met de business edition. Echter zie ik mezelf er ook wel af en toe in rijden, dus dan komt er toch een VZ Rebel. :+

Volgende week komt er een VZ Rebel binnen voor aflevering, dan mochten we even komen kijken hoe die mat groene lak eruit ziet en hoe de bucket seats zitten. Als dat bevalt, grote kans dat we die dan bestellen.

Enige nadeel van een elektrische Cupra, 2 jaar garantie maximaal... even serieus... dat is toch niet meer van deze tijd. :O
Goed om te lezen. We keken naar een Micra maar na een proefrit in een business FE afgelopen zaterdag meteen een Performance FE besteld. Ook als tweede auto voor de vrouw. Reed fantastisch maar ik vond hem nog redelijk stug maar hij heeft ook standaard een sportonderstel wat dat wel verklaart. In mijn eigen auto DCC pro en dat is voor het comfort wel prettig. Er zit veel variatie in de instellingen.

We hadden nog geen proefrit gehad in een Micra/R5 maar jullie kennelijk wel. De uitstraling en het gevoel bij de Raval vonden we met name doorslaggevend. De micra vond ik op foto's wel leuk maar ik vond hem in het echt mwa. Met de Raval meteen een klik. Aug/september levering.

Ps. de garantie was 2 jaar volgens de verkoper. Volgens mij staat dit ook in de getekende offerte. Hier ga ik nog even naar vragen.

• gios2011
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 18-06 13:49
Turmin schreef op woensdag 17 juni 2026 @ 11:28:
[...]

Nee zeker niet. Onderhoud moet uitgevoerd worden bij de dealer of servicedealer conform het schema om aanspraak te kunnen maken op de fabrieksgarantie. Ik blijf het maf vinden het verschil in fabrieksgarantie op Cupra EV.

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08:45

Tylen

Neem mij niet te serieus

Topicstarter
Voor de mensen met API problemen. Ik heb het nu via de correcte route lopen. De EU Data Act. https://eu-data-act.drivesomethinggreater.com/de/en

Deze maakt elk kwartier een zip file met data van de auto welke mijn monitoring software ophaalt. Ik heb weer mooie dashboardjes ;)
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
Accu & Laden:

┌───────────────────────────────────────────────────────┬────────────────────────┬────────────────────────────┐
│                         Veld                          │         Waarde         │        Omschrijving        │
├───────────────────────────────────────────────────────┼────────────────────────┼────────────────────────────┤
│ battery_level_HV.value                                │ 75.0                   │ Accu percentage            │
├───────────────────────────────────────────────────────┼────────────────────────┼────────────────────────────┤
│ battery_state_report.soc                              │ 75                     │ State of charge            │
│ battery_state_report.charge_power                     │ 0.0                    │ Laadvermogen (kW)          │
│ battery_state_report.remaining_charging_time_bulk     │ 3600s                  │ Resterende laadtijd (80%)  │
│ battery_state_report.remaining_charging_time_complete │ 3600s                  │ Resterende laadtijd (100%) │
│ battery_state_report.charge_rate_unit                 │ KM_PER_H               │ Eenheid laadsnelheid       │
│ charging_state_report.charge_type                     │ AC                     │ AC of DC                   │
│ charging_state_report.charge_mode                     │ IMMEDIATELY_DEFAULT    │ Laadmodus                  │
│ charging_state_report.current_charge_state            │ NOT_READY_FOR_CHARGING │ Laadstatus                 │
│ charging_state_report.charging_scenario               │ OFF                    │ Laadscenario               │
│ value                                                 │ 292                    │ Bereik (km)                │
└───────────────────────────────────────────────────────┴────────────────────────┴────────────────────────────┘

Instellingen:

┌────────────────────────────────────────────┬───────────────────┬──────────────────────┐
│                    Veld                    │      Waarde       │     Omschrijving     │
├────────────────────────────────────────────┼───────────────────┼──────────────────────┤
│ settings.target_soc                        │ 80                │ Laaddoel %           │
├────────────────────────────────────────────┼───────────────────┼──────────────────────┤
│ settings.max_charge_current_ac             │ MAXIMUM           │ Max AC stroom        │
│ settings.auto_unlock_ac                    │ OFF               │ Auto unlock bij AC   │
│ settings.charge_mode_selection             │ IMMEDIATECHARGING │ Laadmodus instelling │
│ battery_state_report.charge_bulk_threshold │ 100               │ Bulk laad drempel    │
└────────────────────────────────────────────┴───────────────────┴──────────────────────┘

Voertuig status:

┌────────────────────────┬─────────────┬────────────────────────────┐
│          Veld          │   Waarde    │        Omschrijving        │
├────────────────────────┼─────────────┼────────────────────────────┤
│ mileage.value          │ 58563       │ Km-stand                   │
│ locked                 │ true        │ Op slot                    │
│ open                   │ true        │ Deur/klep open             │
│ max_temperature        │ 26.5        │ Max temperatuur            │
│ min_temperature        │ 26.5        │ Min temperatuur            │
│ parking_light_left     │ true        │ Parkeerlicht links         │
│ parking_light_right    │ true        │ Parkeerlicht rechts        │
│ window_heating_state   │ OFF         │ Ruitverwarming             │
│ remaining_climate_time │ 0s          │ Rest klimaattijd           │
│ update_reason          │ CLAMP15_OFF │ Reden update (contact uit) │
└────────────────────────┴─────────────┴────────────────────────────┘

Timestamps:

┌─────────────────────────┬───────────────────────────┬─────────────────────┐
│          Veld           │          Waarde           │    Omschrijving     │
├─────────────────────────┼───────────────────────────┼─────────────────────┤
│ car_captured_time       │ 2026-06-22T18:30:41       │ Laatste data moment │
│ instrument_cluster_time │ 2026-06-22T20:30:42+02:00 │ Klok dashboard

[ Voor 97% gewijzigd door Tylen op 23-06-2026 11:52 ]

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

• BlizzarD
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

BlizzarD

Hooooooh

Helaas maakt hij hier zowel voor een Cupra Born als VW Golf Hybride alleen maar lege zip bestanden aan (staat ook no_content_found in de bestandsnaam).

iStockphoto

• Patrock
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 11:57

Patrock

Eat - ride - sleep - repeat

Zie wel wat zipjes na verloop van tijd met wat data die is gewijzigd, met name charge state. Is er ook een stabiele manier om ze binnen te trekken?

Als ze nou gewoon een API hebben :D

• toxict
Tylen schreef op dinsdag 23 juni 2026 @ 08:15:
Voor de mensen met API problemen. Ik heb het nu via de correcte route lopen. De EU Data Act. https://eu-data-act.drivesomethinggreater.com/de/en

Deze maakt elk kwartier een zip file met data van de auto welke mijn monitoring software ophaalt. Ik heb weer mooie dashboardjes ;)
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
Accu & Laden:

┌───────────────────────────────────────────────────────┬────────────────────────┬────────────────────────────┐
│                         Veld                          │         Waarde         │        Omschrijving        │
│ battery_level_HV.value                                │ 75.0                   │ Accu percentage            │
│ battery_state_report.soc                              │ 75                     │ State of charge            │
│ battery_state_report.charge_power                     │ 0.0                    │ Laadvermogen (kW)          │
│ battery_state_report.remaining_charging_time_bulk     │ 3600s                  │ Resterende laadtijd (80%)  │
│ battery_state_report.remaining_charging_time_complete │ 3600s                  │ Resterende laadtijd (100%) │
│ battery_state_report.charge_rate_unit                 │ KM_PER_H               │ Eenheid laadsnelheid       │
│ charging_state_report.charge_type                     │ AC                     │ AC of DC                   │
│ charging_state_report.charge_mode                     │ IMMEDIATELY_DEFAULT    │ Laadmodus                  │
│ charging_state_report.current_charge_state            │ NOT_READY_FOR_CHARGING │ Laadstatus                 │
│ charging_state_report.charging_scenario               │ OFF                    │ Laadscenario               │
│ value                                                 │ 292                    │ Bereik (km)                │
└───────────────────────────────────────────────────────┴────────────────────────┴────────────────────────────┘

Instellingen:

┌────────────────────────────────────────────┬───────────────────┬──────────────────────┐
│                    Veld                    │      Waarde       │     Omschrijving     │
│ settings.target_soc                        │ 80                │ Laaddoel %           │
│ settings.max_charge_current_ac             │ MAXIMUM           │ Max AC stroom        │
│ settings.auto_unlock_ac                    │ OFF               │ Auto unlock bij AC   │
│ settings.charge_mode_selection             │ IMMEDIATECHARGING │ Laadmodus instelling │
│ battery_state_report.charge_bulk_threshold │ 100               │ Bulk laad drempel    │
└────────────────────────────────────────────┴───────────────────┴──────────────────────┘

Voertuig status:

Timestamps:

Interessant.

Ik ben zo ver dat ik ook ZIP files kan aanmaken.

Maar hoe haal jij alles binnen en/of komt dit in jouw Home Assistant terecht of gebruik je wat anders?

• joostiphone
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 23-06 19:37
Tylen schreef op dinsdag 23 juni 2026 @ 08:15:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
Accu & Laden:

Instellingen:

Voertuig status:

Timestamps:

Kan je hier wat meer details over geven? Wat moet je hiervoor doen?

• Turmin
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12:02
joostiphone schreef op dinsdag 23 juni 2026 @ 16:16:
[...]

Kan je hier wat meer details over geven? Wat moet je hiervoor doen?
https://github.com/mikrohard/hass-vw-eu-data-act

In de README staat uitgelegd hoe je de datastroom activeert.

• Tylen

Tylen

Neem mij niet te serieus

Topicstarter
toxict schreef op dinsdag 23 juni 2026 @ 15:31:
[...]

Interessant.

Ik ben zo ver dat ik ook ZIP files kan aanmaken.

Maar hoe haal jij alles binnen en/of komt dit in jouw Home Assistant terecht of gebruik je wat anders?
Claude code heeft een dashboard voor mij gemaakt. Hoe die dat onderwater doet weet ik niet. Ik heb een PHEV en EV en die ik samen in 1 dashboard heb met alle info inclusief solaredge etc. Dat kan ik niet zelf maken maar met beetje vibe coding is het easy peasy.

• Tylen

Tylen

Neem mij niet te serieus

Topicstarter
BlizzarD schreef op dinsdag 23 juni 2026 @ 14:28:
Helaas maakt hij hier zowel voor een Cupra Born als VW Golf Hybride alleen maar lege zip bestanden aan (staat ook no_content_found in de bestandsnaam).
Duurt even. Even stukje met de auto rijden. Ik had dat ook in het begin.

• toxict
Tylen schreef op dinsdag 23 juni 2026 @ 17:10:
[...]

Claude code heeft een dashboard voor mij gemaakt. Hoe die dat onderwater doet weet ik niet. Ik heb een PHEV en EV en die ik samen in 1 dashboard heb met alle info inclusief solaredge etc. Dat kan ik niet zelf maken maar met beetje vibe coding is het easy peasy.
Aha, Vibe coden, ben ik een meester in... ahum...

Waar ik benieuwd naar ben, is hoe je het stukje hebt geautomatiseerd, die eens per 15 minuten dus die ZIP file gaat ophalen bij VW.

Neem aan dat ie moet inloggen ervoor etc?

• Tylen

Tylen

Neem mij niet te serieus

Topicstarter
toxict schreef op dinsdag 23 juni 2026 @ 22:07:
[...]

Aha, Vibe coden, ben ik een meester in... ahum...

Waar ik benieuwd naar ben, is hoe je het stukje hebt geautomatiseerd, die eens per 15 minuten dus die ZIP file gaat ophalen bij VW.

Neem aan dat ie moet inloggen ervoor etc?
Hier ook meester in vide coden ;)

Vraag:
code:
1
Kan je voor mij in teletubbietaal uitleggen hoe je de api koppeling met de cupra hebt gerealiseerd? Inclusief de stappen die ik handmatig moest doen voor jou  Toxict op GoT wilt dat weten.
Antwoord:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
Hoe de Cupra Born aan het dashboard hangt - in Teletubbietaal

Wat is het?

De Cupra Born (elektrische auto) stuurt continu data naar de servers van Volkswagen Group. Dankzij de EU Data Act (Europese wet die zegt dat jij eigenaar bent van je eigen autodata) heeft VW/Cupra/SEAT een portaal gebouwd waar je die data kunt opvragen: eu-data-act.drivesomethinggreater.com.

Wat moest Tylen handmatig doen?

1. Account aanmaken op het EU Data Act portaal van CUPRA/VW met zijn CUPRA-account credentials (e-mail + wachtwoord)
2. Continue data-aanvraag activeren in het portaal - je moet expliciet zeggen "ik wil mijn data, en blijf het sturen" (knopje in het portaal)
3. Even wachten (~15 minuten) tot het eerste dataset beschikbaar komt

Dat was het. Geen API keys, geen developer accounts, geen goedkeuringsproces. De EU Data Act maakt dat VW dit moet aanbieden.

Hoe werkt het script technisch?

Het script (scrape_cupra.py) doet elke 30 minuten het volgende:

Stap 1 - Inloggen (de lastige stap)
Het portaal gebruikt Volkswagen Group's OpenID Connect (OIDC) login, wat normaal via een browser werkt. Het script simuleert dit:
- Opent het portaal en wordt doorgestuurd naar identity.vwgroup.io
- Parset het HTML login-formulier (CSRF tokens, HMAC, relay state)
- POST eerst het e-mailadres
- POST daarna het wachtwoord
- Volgt de redirect-keten terug naar het portaal (met auth cookies)

Dit is een sessie-gebaseerde login, geen simpele API key. Het script gebruikt een requests.Session() die alle cookies bijhoudt.

Stap 2 - Auto vinden
- Vraagt /proxy_api/consent/me/vehicles op
- Zoekt recursief door de JSON response naar een VIN (17-karakter voertuigidentificatienummer)

Stap 3 - Data ophalen
- Vraagt metadata op met het VIN -> krijgt een identifier terug
- Vraagt de lijst met beschikbare datasets op
- Pakt het nieuwste dataset (gesorteerd op createdOn)

Stap 4 - ZIP uitpakken en parsen
Het portaal levert data als een ZIP-bestand met een JSON erin. Het formaat is een platte lijst van key-value paren:
{"Data": [
  {"dataFieldName": "battery_level_HV.value", "value": "80"},
  {"dataFieldName": "mileage.value", "value": "12345"},
  {"dataFieldName": "charging_state_report.current_charge_state", "value": "charging"},
  ...
]}

Stap 5 - Opslaan
Het script vertaalt de relevante velden naar een nette JSON (cupra.json) met:
- Accupercentage
- Kilometerstand
- Laadstatus (laden/niet laden)
- Laadvermogen (kW)
- Laaddoel (%)
- Resterende laadtijd
- Bereik
- Temperatuur
- Vergrendeld ja/nee
- Max laadstroom

Die JSON wordt elke 30 minuten ververst en het dashboard leest het via /api/cupra.

Samengevat

┌────────────────────┬────────────────────────────────────────────────────────────┐
│     Onderdeel      │                           Detail                           │
├────────────────────┼────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ Bron               │ EU Data Act portaal van VW Group                           │
├────────────────────┼────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ Auth               │ OIDC login (e-mail + wachtwoord, sessie-cookies)           │
│ Polling            │ Elke 30 minuten                                            │
│ Data formaat       │ ZIP -> JSON (platte key-value lijst)                       │
│ Handmatige stappen │ 1) Inloggen op portaal 2) Continue data-aanvraag activeren │
│ API key nodig?     │ Nee                                                        │
│ Kosten             │ Gratis (EU Data Act recht)                                 │
└────────────────────┴────────────────────────────────────────────────────────────┘
Oke dus niet echt API werk ;)

• toxict
Tylen schreef op woensdag 24 juni 2026 @ 09:17:
[...]

Hier ook meester in vide coden ;)

Vraag:
code:
1
Kan je voor mij in teletubbietaal uitleggen hoe je de api koppeling met de cupra hebt gerealiseerd? Inclusief de stappen die ik handmatig moest doen voor jou  Toxict op GoT wilt dat weten.
Antwoord:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
Hoe de Cupra Born aan het dashboard hangt - in Teletubbietaal

Wat is het?

De Cupra Born (elektrische auto) stuurt continu data naar de servers van Volkswagen Group. Dankzij de EU Data Act (Europese wet die zegt dat jij eigenaar bent van je eigen autodata) heeft VW/Cupra/SEAT een portaal gebouwd waar je die data kunt opvragen: eu-data-act.drivesomethinggreater.com.

Wat moest Tylen handmatig doen?

1. Account aanmaken op het EU Data Act portaal van CUPRA/VW met zijn CUPRA-account credentials (e-mail + wachtwoord)
2. Continue data-aanvraag activeren in het portaal - je moet expliciet zeggen "ik wil mijn data, en blijf het sturen" (knopje in het portaal)
3. Even wachten (~15 minuten) tot het eerste dataset beschikbaar komt

Dat was het. Geen API keys, geen developer accounts, geen goedkeuringsproces. De EU Data Act maakt dat VW dit moet aanbieden.

Hoe werkt het script technisch?

Het script (scrape_cupra.py) doet elke 30 minuten het volgende:

Stap 1 - Inloggen (de lastige stap)
Het portaal gebruikt Volkswagen Group's OpenID Connect (OIDC) login, wat normaal via een browser werkt. Het script simuleert dit:
- Opent het portaal en wordt doorgestuurd naar identity.vwgroup.io
- Parset het HTML login-formulier (CSRF tokens, HMAC, relay state)
- POST eerst het e-mailadres
- POST daarna het wachtwoord
- Volgt de redirect-keten terug naar het portaal (met auth cookies)

Dit is een sessie-gebaseerde login, geen simpele API key. Het script gebruikt een requests.Session() die alle cookies bijhoudt.

Stap 2 - Auto vinden
- Vraagt /proxy_api/consent/me/vehicles op
- Zoekt recursief door de JSON response naar een VIN (17-karakter voertuigidentificatienummer)

Stap 3 - Data ophalen
- Vraagt metadata op met het VIN -> krijgt een identifier terug
- Vraagt de lijst met beschikbare datasets op
- Pakt het nieuwste dataset (gesorteerd op createdOn)

Stap 4 - ZIP uitpakken en parsen
Het portaal levert data als een ZIP-bestand met een JSON erin. Het formaat is een platte lijst van key-value paren:
{"Data": [
  {"dataFieldName": "battery_level_HV.value", "value": "80"},
  {"dataFieldName": "mileage.value", "value": "12345"},
  {"dataFieldName": "charging_state_report.current_charge_state", "value": "charging"},
  ...
]}

Stap 5 - Opslaan
Het script vertaalt de relevante velden naar een nette JSON (cupra.json) met:
- Accupercentage
- Kilometerstand
- Laadstatus (laden/niet laden)
- Laadvermogen (kW)
- Laaddoel (%)
- Resterende laadtijd
- Bereik
- Temperatuur
- Vergrendeld ja/nee
- Max laadstroom

Die JSON wordt elke 30 minuten ververst en het dashboard leest het via /api/cupra.

Samengevat

┌────────────────────┬────────────────────────────────────────────────────────────┐
│     Onderdeel      │                           Detail                           │
│ Bron               │ EU Data Act portaal van VW Group                           │
│ Auth               │ OIDC login (e-mail + wachtwoord, sessie-cookies)           │
│ Polling            │ Elke 30 minuten                                            │
│ Data formaat       │ ZIP -> JSON (platte key-value lijst)                       │
│ Handmatige stappen │ 1) Inloggen op portaal 2) Continue data-aanvraag activeren │
│ API key nodig?     │ Nee                                                        │
│ Kosten             │ Gratis (EU Data Act recht)                                 │
└────────────────────┴────────────────────────────────────────────────────────────┘
Oke dus niet echt API werk ;)
WOW!

Mooi man. ik begrijp helemaal wat je schrijft.

Zag dat iemand anders dit had gepost een klein stukje hierboven. Had 't initieel gemist.

Aangezien ik wel Home Assistant heb, ga ik eerst deze weg proberen te bewandelen:

• Tylen

Tylen

Neem mij niet te serieus

Topicstarter
toxict schreef op woensdag 24 juni 2026 @ 10:08:
[...]

WOW!

Mooi man. ik begrijp helemaal wat je schrijft.

Zag dat iemand anders dit had gepost een klein stukje hierboven. Had 't initieel gemist.

Aangezien ik wel Home Assistant heb, ga ik eerst deze weg proberen te bewandelen:

Hahaha. Good luck.

• mesm90
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 29-06 12:01
Ik heb onderstaande mail gehad van Cupra,
Heeft iemand ook een travel assist licentie die binnenkort verloopt?
Ik vraag me even af wat de implicaties zijn als deze over een maand lijkt te verlopen, gezien dit juist bij de auto als optie al bijbesteld is.

(Born 2023 170kW/82kWh Adrenaline)
HOLA Mesm90!

Your CUPRA comes with Travel Assist, making every journey smoother and safer with features like Predictive cruise control, Lane keeping assistance and Automated lane changes.

This extended subscription will expire in one month. Renew today to keep the complete Connected Travel Assist experience.

• Clubbers
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 29-06 22:56
mesm90 schreef op maandag 29 juni 2026 @ 10:42:
Ik vraag me even af wat de implicaties zijn als deze over een maand lijkt te verlopen, gezien dit juist bij de auto als optie al bijbesteld is.

[...]
Is dit gekoppeld aan jouw cupra connect die misschien ook bijna verloopt?

• twowheeler
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 09:02
Bij mij zijn (ik denk door de hitte) inmiddels alle schuifjes van mijn ventilatieroosters los. Dit betekend dat ik de richting niet meer kan instellen. Ik kan ze er zo uitpakken, als ze er al niet uit zijn gevallen.

Als ik wat google zie ik wel meerdere VAG auto's met dit probleem, spontaan loslaten. Ik neem aan dat dit garantie is. Ook is de ambient light in de linker deur onderbroken. Ziet er niet uit.

Ik ben wel tevreden over de Born, is nu erg zuinig (ik heb de 63kwh), en rijdt gewoon goed. Maar deze dingen zijn toch wel erg knullig. Beetje een maandagochtend model vrees ik. Gelukkig is het lease.

Ik krijg connected assist overigens niet aan de gang, hij geeft een foutmelding.

• mesm90
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 29-06 12:01
Clubbers schreef op maandag 29 juni 2026 @ 11:49:
[...]

Is dit gekoppeld aan jouw cupra connect die misschien ook bijna verloopt?
Dat zou weleens kunnen, dan kan het opzich met een sisser aflopen wellicht.
Ik gebruik de Cupra App, en niet de Cupra connect app, wellicht dat dit dan wel blijft werken.

Had hier eerlijk gezegd nog niet over nagedacht.

• toxict
mesm90 schreef op maandag 29 juni 2026 @ 10:42:

[...]
Toen ik de auto van mij configureerde, was dat een koop optie... geen huur/lease/abbo o.i.d.

INTELLIGENT DRIVE

Veiligheid

€ 745

Afbeeldingslocatie: https://render.seat.nl/SEA/RENDER/PRD/render/fast/v3_1vzloG1tIiBKdppzWfxH2wcIQ-YGBgqChgYGBYwsJaUFiXlMwLZAUxcmbmJ6an6WQWp6eL8KakliZk5xfpQmp-RHcpiB6pl5GHQTYrZfcFm39aI2XGMVobBe2eH3N3PwMzAwN7AwMBiwQACfHylRTkFiUWJuXrlmSklGYIaBkQCYXYX1xBHT59gAE3B8M27AAAA?width=1120

Dit pakket bevat
Lane Assist Plus, Emergency Assist en Travel Assist
Crew Protect Assist
Intelligent park assist
Dodehoeksensor, uitparkeerassistent en uitstapwaarschuwing

[ Voor 34% gewijzigd door toxict op 29-06-2026 13:07 ]

• eisbaer
  • Laatst online: 29-06 19:20

eisbaer

Zie signature

Pinobigbird schreef op vrijdag 1 april 2022 @ 21:53:
Vandaag brak de clip van de ruitenwisser rechts vóór af. De wissers gingen automatisch aan bij het starten, maar blijkbaar zat-ie nog klem door de vorst of een klein restje sneeuw.
[Afbeelding]
Met deze omstandigheden met strooizout en lage zon kan je echt niet zonder ruitenwissers. Het was al bijna 20:00u dus maar langs de Halfords gereden. Daar de Bosch Endurance E75 (750mm) gehaald à €31 }:|
Zaterdag precies hetzelfde. Vandaag wat dealers en servicepunten gebeld aangezien het een leaseauto is. “De werkplaats belt u terug”. Aan het eind van de dag zelf maar maar Halfords gereden en die Bosch endurance er op gezet.

Favorieten: iPhone17 - Fietsen: Kalkhoff 3B excite, VM S3 fw 1.9.3

• pjotrski71
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 29-06 22:30
Gisteren een update gehad van de software voor mijn Cupra Formentor, zit nu op versie 1989, moest daarna wel eenmalig inloggen op Connect in de auto. Moet zeggen, fijne update, alles reageert wat vlotter heb ik het idee. Verder geen idee wat er is verandert, vind nergens info daarover.
Pagina: 1 ... 112 113 Laatste

Let op:
Voor de mensen met een Born in "offline modus":
Je moet zekering F19 in de zekeringenkast linksonder je stuur er even uit halen terwijl je auto uit staat (dus niet eerst op de rem trappen). Zie deze post van Pinobigbird voor het schema van de zekeringen.