MAX3400 schreef op maandag 9 augustus 2021 @ 13:56:
[...]
Allicht dat ik de grenshandel / BTW / marge-regelingen niet ken maar wat heeft een handelaar te winnen bij het feit dat hij jouw auto inruilt op jouw nieuwe gebruikte auto?
Je startpost vermeldt expliciet dat je aanbod zoekt in Duitsland; dat doet me vermoeden dat jij in Duitsland woont of in NL woont en makkelijk de grens over kan voor zelf-importeren. In beide gevallen weet / snap ik dan niet hoe & waar jij je eigen restwaarde van bijna 3K vandaan haalt.
En ja, ik zal vast iets gemist hebben in het verhaal maar als hoe vervelend ook je huidige auto morgen total loss wordt verklaard en de verzekeraar keert maar 1431 Euro uit; dan ben je wel heel erg met marges aan het rekenen nu als je post 2 tot 3.5K ervoor te kunnen krijgen. En, dat dan ook; het is een hele andere rekensom (en zoektocht) als je 6K hebt en daar wel/niet 2K of 3.5K bij kan optellen voor iets nieuws.
Voor de duidelijkheid, ik woon in de regio Utrecht. Mijn buurman heeft een import bedrijfje wat auto's uit Duitsland haalt, hier zou ik gebruik van kunnen maken, uiteraard wel tegen betaling. Als ik een auto in Duitsland vind van bijv. 5500 euro, kom je uiteindelijk rond de 8000 oid uit met alle kosten erbij (transport, kenteken, enz). Het kan een paar honderd meer of minder zijn maar dit is even een grove indicatie. Als ik een auto uit Duitsland zou halen dan zou ik mijn huidige auto particulier verkopen hier in Nederland. Ik verwacht hier dan 3000-3500 voor te kunnen krijgen nog (Astra station uit 2008, automaat, 180.000 op de teller, redelijk luxe uitvoering voor die tijd, climatecontrol, parkeersensoren, enz.).
Als ik een auto uit Nederland haal dan kan ik mijn huidige auto inruilen bij een garage waar ik de auto koop, uiteraard krijg je er dan minder voor, ik gok dan 2000-2500 oid. Stel dat ik daar een auto van 8000 koop dan betaal je feitelijk 5500-6000 euro bij.
Edit:
kemphaas schreef op maandag 9 augustus 2021 @ 13:58:
Qua station kun je ook eens kijken naar de HYUNDAI I40.
Die is qua afmetingen / liters toch nog een stukje groter dan een Octavia (die op zijn beurt echt al wel een stukje groter is dan een Astra station)
Algemeen wordt het gegeven je zoeklijstje heel lastig.
Als je op autoweek occasions gaat zoeken en je zoekt naar:
2008 of later
Benzine
Automaat
MPV, SUV of station (meer opties heb je denk ik niet)
8000 euro
100.000 kilometers of minder
dan blijven er nauwelijks auto's over, dus je zult ergens wat consessies moeten doen.
Ik denk dat je gelijk hebt, het makkelijkste zou zijn om de km stand wat op te rekken.
[
Voor 15% gewijzigd door
John Rambo op 09-08-2021 14:16
]
“You’re Not Hunting Him. He’s Hunting You.” Trautman - First Blood (1982)