Toon posts:

Is spamfilter Microsoft te streng voor kleine mailservers?

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:

• smeaggie
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Jim80 schreef op donderdag 11 november 2021 @ 16:16:
[...]
Ik hoop voor jou dat het blijft werken. Ik heb al ervaringen gehoord dat het na contact met support opgelost was, om vervolgens na enkele maanden weer terug naar af te zijn.

Van het "Outlook Deliverability Support team" had ik nog niet gehoord. Wat is de beste manier om deze te contacteren? (online formulieren of contactadressen hebben bij mij nog niks opgeleverd).
Het was in maart, dus het werkt nu 8 maanden vlekkeloos. Uiteraard heb ik alleen kennis van mijn eigen case dus geen idee hoe de ervaringen verder zijn.
Dat is inderdaad de link waar het contact voor mij begonnen is. Die heb ik ergens in de krochten van een Microsoft forum gevonden, het Outlook Deliverability Support team is niet makkelijk te vinden... Maar uiteindelijk dus wel daar de juiste weg gevonden, je kan het allicht daar proberen want niet geschoten is altijd mis.

Overigens was het hele traject vanaf openen ticket tot oplossing slechts 2 dagen, dus ik was eigenlijk best tevreden. Daarna duurde het inderdaad nog zo'n 12 uur voordat mijn mails geaccepteerd werden maar dat is sneller dan ze schreven.

Dat een tool van hunzelf je mail als "not spam" beschouwd kan ik wel inkomen als je kijkt naar "Threat Management", de mail zelf is immers niet zoveel mis mee. Mijn case was dan ook dat mijn IP gewoon op de blocklist stond, ongeacht welk domain of wat voor mail er vandaan kwam, het stond gewoon op spam.

Ik heb nog even wat historie opgezocht voor je, de originele terugmelding van de Outlook mailserver was:
hotmail-com.olc.protection.outlook.com[104.47.41.33] said: 550 5.7.1
Unfortunately, messages from [xx.xx.xx.xx] weren't sent. Please contact
your Internet service provider since part of their network is on our block
list (S3140). You can also refer your provider to
http://mail.live.com/mail/troubleshooting.aspx#errors.
[DM3NAM03FT020.eop-NAM03.prod.protection.outlook.com] (in reply to MAIL
FROM command)
Let op de foutmelding hier: "part of their network is on our block list (S3140)". Als je googled op "S3140 block list" kom je een hoop sites tegen zoals https://www.rackaid.com/blog/hotmail-blacklist-removal/ waarin dus ook staat
Usually, within 24-48 hours, you should receive notice of their decision. Typically, you receive one of two replies:

Not qualified for mitigation
We have implemented mitigation

If you receive the not qualified response, reply to the email. Ask for clarification as to why your IP did not qualify. You will usually receive a response in 24-48 hours. The response comes from a real tech who will work with you to resolve the issue.
If you IP qualifies for mitigation, you should see the Hotmail email block removed in 24 hours.
Dus absoluut dat formulier invullen, waarschijnlijk krijg je een "not qualified for mitigation" en daar moet je op antwoorden om bij de echte tech uit te komen die je kan helpen: New support request

• Jim80
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 30-03 18:56
_JGC_ schreef op donderdag 11 november 2021 @ 09:54:
Om hier even op terug te komen, ik kreeg vanmorgen voor het eerst een DMARC rapport van microsoft. Subject zegt [preview], dus het is iets wat ze nog aan het testen zijn.

Nu doe ik nog niks met het verwerken van DMARC response, maar dergelijke rapportjes kunnen wel heel veel duidelijkheid geven.
Ik krijg nu ook DMARC reports van microsoft, in de vorm van ge-gzipte XML files. maar na het unzippen bevatten deze binaire data, en in geen verste verte ook maar enig leesbare XML tags of tekst.

Bizar....

• 8088
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

8088

NaN

Heb er zojuist voor het eerst sinds oktober 2017 ook één ontvangen van Microsoft. De bijlage bevatte hier wel leesbare XML (gzipped).

Do you seek to engage in or have you ever engaged in terrorist activities, espionage, sabotage, or genocide?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• bvo2411
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 21-11-2022
Misschien een tip (bij mij heeft net gewerkt).
Ik gebruik een mailserver op basis van Postfix met meerdere domeinen en gebruik IPv6/IPv4
ik voldoe aan alle gestelde zaken zoals hieronder vermeld:
- 100% score op https://internet.nl/
- 10/10 op https://www.mail-tester.com/
- Gebruik van een officieel SSL certificaat op het maildomein. (Dit veranderde mijn score van de waarde" X-MS-Exchange-Organization-SenderRep-Score" van 5 naar 3).
Dit is echter nog niet goed genoeg om buiten de spam-folders van MS te blijven

Sommigen hebben last van dat de e-mail niet aankomt bij domeinen die via Microsoft Azure zijn gekoppeld, maar de meeste niet.
Wat is het verschil? Geloof het of niet: Het gebruik van je Client!

Ik was net een beetje eigenwijs en in plaats van mijn standaard Thunderbird-client op een Linux OS, heb ik op een Windows 10 PC met office 2019 Outlook geïnstalleerd met hetzelfde e-mailadres. Een mailtje naar een ontvangers die voorheen een score van 3 had, leverde nu een score van 1 op!
Dit is nog onder voorbehoud, want het is een test met 1 ontvanger.

Good luck

[Voor 74% gewijzigd door bvo2411 op 26-06-2022 22:06. Reden: te vroeg op enter geklikt]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Xelefim
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 26-03 16:59
Wat bij onze hosted exchange domeinen geholpen heeft :
- > instellen van DKIM & Dmarc record
-> outbound mails relayen via een smtp-proxy met een 'schone' IP-adres (deze functie zit ingebouwd in onze anti-spam filter)

- BSc TI + CCNA R&S (Expired ofcourse) + CCNA SEC (Also expired ofc)-

Pagina: 1 2 Laatste

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee