Factuur & omschrijving komen niet overeen in praktijk.

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tri Force
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 13-05 23:35
Update.

Er is eindelijk een reactie van Laminaatpark en hun zeggen uiterlijk aankomende woensdag een oplossing aan te bieden en die kans moeten hun krijgen dus met wat geluk en vertrouwen is het spoedig opgelost :)

Bedankt voor alle tijd en advies en mogelijk kan het topic Woensdag gesloten worden als ik de afspraken op zwart en wit heb met de eindafrekening.

Met vriendelijke groet,

TF.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• xh3adshotx
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 28-02-2023
Tri Force schreef op maandag 9 augustus 2021 @ 17:16:
Update.

Er is eindelijk een reactie van Laminaatpark en hun zeggen uiterlijk aankomende woensdag een oplossing aan te bieden en die kans moeten hun krijgen dus met wat geluk en vertrouwen is het spoedig opgelost :)

Bedankt voor alle tijd en advies en mogelijk kan het topic Woensdag gesloten worden als ik de afspraken op zwart en wit heb met de eindafrekening.

Met vriendelijke groet,

TF.
Niet betalen tot het ook daadwerkelijk is opgelost! Ook al hebben ze een goed voorstel: pas betalen als het goed uitgevoerd is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tri Force
Hey :)

Inderdaad en daarom afspraken op zwart en wit + de eindafrekening en dan pas wordt het restant bedrag betaalt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• EvH
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 27-06 18:45

EvH

Tri Force schreef op maandag 9 augustus 2021 @ 17:21:

Inderdaad en daarom afspraken op zwart en wit + de eindafrekening en dan pas wordt het restant bedrag betaalt.
Dus geen andere vloer? Ik mis een stap. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toke_gt
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 09:13
Tri Force schreef op maandag 9 augustus 2021 @ 17:21:

Fijn dat er een oplossing in aantocht is. Veel succes met de verdere verhuisstress! Hopelijk zit je over een paar dagen/weken lekker op je bank in je nieuwe huis en lach je erom.

Sorry, was goed bedoeld, maar nu ik zie hoe het verder gaat, is dit wat voorbarig.

[ Voor 10% gewijzigd door Toke_gt op 09-08-2021 19:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:53

remco_k

een cassettebandje was genoeg

EvH schreef op maandag 9 augustus 2021 @ 17:26:
[...]

Dus geen andere vloer? Ik mis een stap. ;)
... dat wordt woensdag duidelijk, staat er toch?

Alles kan stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09:22

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Cliffhanger :|

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Anoniem: 567735

Tri Force schreef op maandag 9 augustus 2021 @ 17:16:
remco_k schreef op maandag 9 augustus 2021 @ 18:15:
[...]

... dat wordt woensdag duidelijk, staat er toch?
Ik voorspel dat er een riante korting van 20% wordt geboden. Uiteraard alleen geldig als meteen tegen finale kwijting ondertekend wordt voor akkoord.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tri Force
Update voor de cliffhangers..

Pak de popcorn maar vast.. want ja uiterlijk zou LaminaatPark aankomende Woensdag reageren en met een oplossing komen en kreeg nu omstreeks 18:20 een telefoon gesprek binnen met anoniem nummer dat er een 280€ korting op het totaal bedrag van 1400€ gegeven kon worden wat omstreeks op 20% uitkomt.

Ik was aan het twijfelen puur om er maar van af te zijn en verder te gaan maar de vloer waar hun 9€ voor vragen is te vinden voor 6€ per vierkante meter want het is een budget vloer die bijna niemand wil hebben en als deze al gelegd is dan er eruit halen en dan weer leggen.. dan kan het net zo goed direct recycled worden.

Nog een update.

Ik dacht dat LP uit overmacht een derde partij leggers had ingehuurd maar nu blijken hun wel op de loonlijst van LP te staan terwijl ik meerdere keren had gevraagd wie en waar komen deze leggers vandaan en daar werdt op één of andere manier niet op gereageerd en begrijp niet waarom zo iets simpels zo lang en moeilijk over gedaan moet worden.

Fijne avond met vriendelijke groet,

TF.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 472287

Tri Force schreef op maandag 9 augustus 2021 @ 19:22:

Pak de popcorn maar vast.. want ja uiterlijk zou LaminaatPark aankomende Woensdag reageren en met een oplossing komen en kreeg nu omstreeks 18:20 een telefoon gesprek binnen met anoniem nummer dat er een 280€ korting op het totaal bedrag van 1400€ gegeven kon worden wat omstreeks op 20% uitkomt.

Ik was aan het twijfelen puur om er maar van af te zijn en verder te gaan maar de vloer waar hun 9€ voor vragen is te vinden voor 6€ per vierkante meter want het is een budget vloer die bijna niemand wil hebben en als deze al gelegd is dan er eruit halen en dan weer leggen.. dan kan het net zo goed direct recycled worden.

Nog een update.

Ik dacht dat LP uit overmacht een derde partij leggers had ingehuurd maar nu blijken hun wel op de loonlijst van LP te staan terwijl ik meerdere keren had gevraagd wie en waar komen deze leggers vandaan en daar werdt op één of andere manier niet op gereageerd en begrijp niet waarom zo iets simpels zo lang en moeilijk over gedaan moet worden.

TF.
Mooi niks meer betalen dus!

Die vloer moet er uit en er moet een juiste vloer komen.

NIET akkoord gaan met een kleine korting. Je wilt die vloer helemaal niet.

Hier zal je wel een lange adem nodig gaan hebben. Ik zou er over nadenken de vloer elders te bestellen, deze er uit te halen en de nieuwe te laten leggen. Die 10% aanbetaling ben je kwijt maar ik zou NOOIT meer een enkele euro naar zo'n baggerbedrijf over maken. Hoe je behandeld wordt, hoe de vloerleggers zich gedragen. Daar wil je toch geen sponsor van zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tri Force
Anoniem: 567735 schreef op maandag 9 augustus 2021 @ 19:18:
[...]

[...]

Ik voorspel dat er een riante korting van 20% wordt geboden. Uiteraard alleen geldig als meteen tegen finale kwijting ondertekend wordt voor akkoord.
Als de vloer inderdaad 9€ aan kwaliteit waard was en dan 20% korting dan was ik akkoord gegaan maar deze vloer is omstreeks de 6€ waard en kan zelfs bij Praxis en andere bouwmarkten een 7mm vloer met 16 jaar garantie voor 7,50€ inclusief btw vinden en voor 9€ per vierkante meter kom ik op 8mm met 20 jaar garantie dus die concurrentie prijzen van LP van 9€ voor 6mm met 6 jaar garantie gaat nergens over.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Anoniem: 567735 schreef op maandag 9 augustus 2021 @ 19:18:
[...]
Laat mij zulken kennen, inderdaad, en natuurlijk niets op papier. Ik neem aan dat je direct geweigerd hebt en voorgesteld hebt dat ze alles maar weer komen ophalen. Die € 140 kun je dan als leergeld wegboeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tri Force
Anoniem: 567735 schreef op maandag 9 augustus 2021 @ 19:31:
[...]

[...]

Laat mij zulken kennen, inderdaad, en natuurlijk niets op papier. Ik neem aan dat je direct geweigerd hebt en voorgesteld hebt dat ze alles maar weer komen ophalen. Die € 140 kun je dan als leergeld wegboeken.
De kans is inderdaad groot dat hun de vloer komen ophalen maar ik kan wel achter mijn 120€ aan want dan is er niets geleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tri Force
[quote]Anoniem: 472287 schreef op maandag 9 augustus 2021 @ 19:30:
[...]

Mooi niks meer betalen dus!

Die vloer moet er uit en er moet een juiste vloer komen.

NIET akkoord gaan met een kleine korting. Je wilt die vloer helemaal niet.

Hier zal je wel een lange adem nodig gaan hebben. Ik zou er over nadenken de vloer elders te bestellen, deze er uit te halen en de nieuwe te laten leggen. Die 10% aanbetaling ben je kwijt maar ik zou NOOIT meer een enkele euro naar zo'n baggerbedrijf over maken. Hoe je behandeld wordt, hoe de vloerleggers zich gedragen. Daar wil je toch geen sponsor van zijn.
[/quotje

Inderdaad en zo kun je zien dat goedkoop uiteindelijk een duurkoop wordt terwijl een bouwmarkt ook scherpe prijzen heeft dus ik denk maar naar leeuwarden te gaan en zelf een vloer met eigen ogen te zien en met handen te voelen want ook daar kan nogal een verschil in zitten.

Ik moest plinten ophalen zodat LP hun eigen plinten weer kunnen mee nemen en ik zag een prachtige vloer bij praxis dus ook even voelen en :o je voelde de houtstructuur maar die vloer was iets duurder dan 9€ per vierkante meter maar dan had je ook 8mm en 20 jaar garantie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Speed24
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online
Tri Force schreef op maandag 9 augustus 2021 @ 19:33:
[...]

De kans is inderdaad groot dat hun de vloer komen ophalen maar ik kan wel achter mijn 120€ aan want dan is er niets geleverd.
Bij Praxis heb je met Praxis Plus altijd 20% korting, dus dat scheelt wellicht weer op de meerprijs.

Succes er mee! Goed aangepakt totnutoe. Laat niet over je heen lopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Basekid
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 27-06 20:54
En wat ga je nu doen? Rechtsbijstand ? Opnieuw bellen? Aangetekende brief?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toke_gt
Een korting van 20% voor een vloer die sowieso al 33% goedkoper is, daar kun je uiteraard niet mee akkoord gaan. Dus het moet die 33% zijn PLUS 20% voor het ongemak en het feit dat je minder garantie en minder kwaliteit krijgt. Alleen dan zou ik het overwegen.

Pluspunt is wel dat nu ze blijkbaar wel snel door hadden dat er fouten zijn gemaakt. Dat maakt jouw positie weer sterker. Dus ik zou terugbellen en aangeven dat je niet akkoord gaat, dat het die 33+20% moet zijn en anders woensdag eruithalen en 10% retour.
Dat krijg je dan misschien niet, maar zo ben je meer kwijt dan die 10%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tri Force
Basekid schreef op maandag 9 augustus 2021 @ 19:49:
En wat ga je nu doen? Rechtsbijstand ? Opnieuw bellen? Aangetekende brief?
Hun nog één dag geven want oorspronkelijk hadden wij uiterlijk Woensdag afgesproken en morgen is het Dinsdag dus dat is opzich wel netjes van hun dan moet ik ook nog masr even fatsoen houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tri Force
Toke_gt schreef op maandag 9 augustus 2021 @ 19:59:
Een korting van 20% voor een vloer die sowieso al 33% goedkoper is, daar kun je uiteraard niet mee akkoord gaan. Dus het moet die 33% zijn PLUS 20% voor het ongemak en het feit dat je minder garantie en minder kwaliteit krijgt. Alleen dan zou ik het overwegen.

Pluspunt is wel dat ze blijkbaar snel door hadden dat er fouten zijn gemaakt. Dat maakt jouw positie weer sterker. Dus ik zou terugbellen en aangeven dat je niet akkoord gaat, dat het die 33+20% moet zijn en anders woensdag eruithalen en 10% retour.
Dat krijg je dan misschien niet, maar zo ben je meer kwijt dan die 10%.
Naast alle gewaardeerde reacties was er ook een mede tweaker waar ik mee persoonlijk aan het berichten was en deze meneer of dame kwam hier mee https://www.laminaatpark....04-zomer-eik-licht-grijs/ en dan komt er op de factuur er nog 21% aan btw erbij met wel gratis ondervloer en plinten maar daar worden geen prijzen van getoont op de factuur ;) heeft men nu een idee hoe hun nu werken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xh3adshotx
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 28-02-2023

Nog een update.

TF.
Wat een bedrijf... Zoek nog een adres voor 200m2 CoreTec verlijmd PVC, weet wel welk bedrijf ik nu niet kies. _/-\o_

Gewoon die gasten de vloer eruit laten halen. Neem van te voren wél goed foto's van de ruimte en blijf erbij. Voor je het weet rammen ze een plank tegen je net geverfde muur aan en heb je schade.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toke_gt
Speed24 schreef op maandag 9 augustus 2021 @ 19:48:
[...]

Bij Praxis heb je met Praxis Plus altijd 20% korting, dus dat scheelt wellicht weer op de meerprijs.

Ik zie dat het deze week daar ook in de aanbieding is. Vgroef 4 zijden, licht grijs eiken (toch?). 8 mm en 25 jaar garantie. En met deze aanbieding en idd 20% bijna dezelfde prijs die jij betaalde.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tri Force
Die keuze laat ik aan jouw over maar persoonlijk ga ik dit soort product niet meer online kopen maar zelf kijken en ophalen of eventueel wel kijken en dan laten brengen maar dan bij een bouwmarkt en geen Budgetvechters meer want dit soort trucjes wordt daar gebruikt terwijl een bouwmarkt het scherp kan aanbieden door groot inkoop en duidelijk de verkoop prijzen meldt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tri Force
Toke_gt schreef op maandag 9 augustus 2021 @ 20:09:
[...]

Ik zie dat het deze week daar ook in de aanbieding is. Vgroef 4 zijden, licht grijs eiken (toch?). 8 mm en 25 jaar garantie. En met deze aanbieding en idd 20% bijna dezelfde prijs die jij betaalde.
Waarschijnlijk was dat de vloer waar mijn oog op viel en was dat lichtbruin met wat lichtgrijs er door heen ? die vloer voelde ook als hout :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toke_gt
Tri Force schreef op maandag 9 augustus 2021 @ 20:13:
[...]

Waarschijnlijk was dat de vloer waar mijn oog op viel en was dat lichtbruin met wat lichtgrijs er door heen ? die vloer voelde ook als hout :D
Ik kan dat niet zo heel goed beoordelen, en mag hier vast geen linkjes plaatsen, maar check de website van deze bouwmarkt, zoek op laminaat en je krijgt alle aanbiedingen. Deze heet Gala grijs eiken, maar er zijn meer soorten. Ik heb niet gekeken wat meerkosten zijn voor ondervloer en evt leggen.
En ik zou inderdaad in de winkel uitzoeken en aankopen. Succes!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fopjurist
  • Registratie: Mei 2021
  • Niet online

fopjurist

mr.drs. fopjurist

Toke_gt schreef op maandag 9 augustus 2021 @ 19:59:
Het is 20% op de totale factuur (inclusief kosten voor het leggen). TS is ongeveer 80 euro goedkoper uit dan wanneer hij direct het goedkopere laminaat had besteld.
Tri Force schreef op maandag 9 augustus 2021 @ 19:33:
[...]

Ze halen niets weg voordat ze de €120 terugstorten.

Ik denk dat de kans klein is dat ze de vloer komen ophalen. Waarom zouden ze? Weghalen kost hen meer dan hetzelfde laminaat nieuw inkopen, en daar komt nog eens bij dat niemand een tweedehands vloer wil. Ze gaan TS misschien 500 aanbieden, maar daarna trekken ze hun handen ervan af. Als TS passief blijft, mag hij het oude laminaat er zelf uithalen, is hij zijn €120 kwijt, en met een beetje pech krijgt hij ook nog een incassobureau achter zich aan

Beschermheer van het consumentenrecht

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tri Force
Toke_gt schreef op maandag 9 augustus 2021 @ 20:21:
[...]

Ik kan dat niet zo heel goed beoordelen, en mag hier vast geen linkjes plaatsen, maar check de website van deze bouwmarkt, zoek op laminaat en je krijgt alle aanbiedingen. Deze heet Gala grijs eiken, maar er zijn meer soorten. Ik heb niet gekeken wat meerkosten zijn voor ondervloer en evt leggen.
En ik zou inderdaad in de winkel uitzoeken en aankopen. Succes!
Bedankt voor de info en reactie dan zal ik morgen alvast zoeken en afhankelijk van de reactie van LP zelf gaan kijken en dat leggen komt ook wel goed via mensen die ik persoonlijk ken :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Unknown90
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 04-05 13:25
Dank voor de update! Er is een aanbod gedaan, welke je wilt weigeren. Heb je voor jezelf een prijs in gedachten waarop jij zegt laat de vloer maar liggen? Zo ja, dan kan je dat als tegenbod doen. "Ik ben bereid €x,xx te betalen voor de vloer welke is geleverd, gaan jullie hiermee niet akkoord dan mogen jullie de vloer komen ophalen en ontbinden we de overeenkomst". Zo niet, dan hebben ze officieel een kans om de goede vloer te leggen conform de gesloten overeenkomst. Of in overleg de overeenkomst ontbinden. Let wel: Ga zelf niets met de vloer doen voordat er schriftelijke afspraken over zijn gemaakt, anders kan het problemen opleveren.

Kortom: Overleg (of onderhandel) en maak schriftelijke afspraken. Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tri Force
Unknown90 schreef op maandag 9 augustus 2021 @ 20:34:
Dank voor de update! Er is een aanbod gedaan, welke je wilt weigeren. Heb je voor jezelf een prijs in gedachten waarop jij zegt laat de vloer maar liggen? Zo ja, dan kan je dat als tegenbod doen. "Ik ben bereid €x,xx te betalen voor de vloer welke is geleverd, gaan jullie hiermee niet akkoord dan mogen jullie de vloer komen ophalen en ontbinden we de overeenkomst". Zo niet, dan hebben ze officieel een kans om de goede vloer te leggen conform de gesloten overeenkomst. Of in overleg de overeenkomst ontbinden. Let wel: Ga zelf niets met de vloer doen voordat er schriftelijke afspraken over zijn gemaakt, anders kan het problemen opleveren.

Kortom: Overleg (of onderhandel) en maak schriftelijke afspraken. Succes!
Inderdaad en daarom heb ik zelf plinten opgehaald en nog niet gelegd anders kunnen hun zeggen dat ik zelf met de vloer bezig ben geweest en zijn mijn eigen plinten ook vast geplakt en weg als hun de vloer ophalen.. persoonlijk had ik xxx (was een tip om te verwijderen) korting in gedachten want dan kom je op 700€ dan kunnen de leggers hun centen krijgen en LP heeft waarschijnlijk de inkoops prijs terug.

Het lijkt mij ook tegen de wet om ten eerste een niet afgesproken product aan te bieden en dan geld te eisen en anders dan de overeenkomst te ontbinden zonder dat beide partijen daar akkoord mee zijn want het blijft een contract en dat is bindend voor beide partijen.

[ Voor 8% gewijzigd door Tri Force op 09-08-2021 20:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Unknown90
Tri Force schreef op maandag 9 augustus 2021 @ 20:41:
[...]

Inderdaad en daarom heb ik zelf plinten opgehaald en nog niet gelegd anders kunnen hun zeggen dat ik zelf met de vloer bezig ben geweest en zijn mijn eigen plinten ook vast geplakt en weg als hun de vloer ophalen.. persoonlijk had ik 50% korting in gedachten want dan kom je op 700€ dan kunnen de leggers hun centen van 400€ krijgen en LP heeft waarschijnlijk de inkoops van omstreeks 300€ ? terug.

Het lijkt mij ook tegen de wet om ten eerste een niet afgesproken product aan te bieden en dan geld te eisen en anders dan de overeenkomst te ontbinden zonder dat beide partijen daar akkoord mee zijn want het blijft een contract en dat is bindend voor beide partijen.
Super dat je daarover hebt nagedacht!

Tegen de wet vind ik wel een erg grote uitspraak, dan zou je moeten bewijzen dat ze willens en wetens de verkeerde vloer hebben gelegd. De winkel heeft in dit geval een verkeerd product geleverd, kan gebeuren en de winkel heeft het recht om deze fout te herstellen. Andere mogelijkheid is in overleg te gaan (onderhandelen) om gezamenlijk tot een oplossing te komen. Laatste optie is ontbinden, met wederzijds goedkeuren of via de correcte (juridische) weg.

Al met al zou ik je eigen bod als 'take it or leave it' op tafel leggen, zonder verdere onderbouwing (dit is wat ik ervoor over heb punt). Het aan hen wat zij hiermee vervolgens willen doen. Op basis van daarvan kan je je vervolgstap(pen) bepalen.

Succes!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

[...]
Maar ja, hebben ze ooit al een keer schriftelijk bevestigd dat er het verkeerde geleverd is? Heb jij ze mondeling al gezegd wat je acceptabel zou vinden (of liever nog: heb je nog behoorlijk minder geboden dan dat?). Ik zou ze gewoon voorleggen: jullie kunnen € 500 van me krijgen, en als haal je alles maar weer op, dan ligt de bal bij hen in plaats van bij jou (uiteraard is dat € 500 minus aftrek van de vooruitbetaling).

Je bent extreem afwachtend, en als dit op een civiele zaak uitdraait zul je toch echt wat materiaal achter de hand moeten hebben anders kan een rechter er ook niet over besluiten. Dit lijkt mij echt een goed moment om in ieder geval je rechtsbijstandsverzekering van het dossier op de hoogte te stellen. Misschien willen ze uit jouw naam een paar brieven versturen, dat maakt waarschijnlijk meer indruk dan elke dag een mailtje sturen.

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 567735 op 18-08-2021 20:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RonnieKo
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 26-06 13:19
Hoi,

In ieder geval bedankt voor de update. En inderdaad doorpakken. Dus nu zelf actie ondernemen. Doorbijten. Geef aan wat jij verwacht van de winkelier:
1) Of zij zorgen ervoor dat het afgesprokene geleverd en gelegd wordt. Dit alles binnen een redelijke termijn;
2) Of jij doet een tegenbod op basis van de waarde die jij denkt dat het laminaat heeft;
3) Of zij halen na terugbetaling van het voorschot het laminaat eruit en krijgen daar een (redelijke) termijn voor.

Alles wordt per brief en mail bevestigd naar de winkelier.

In ieder geval zou ik de rechtsbijstand al informeren over de situatie. Dan kunnen zij je eventueel ook advies geven. Ze zijn daar ook voor.

Groet

[ Voor 13% gewijzigd door RonnieKo op 09-08-2021 21:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tri Force
Anoniem: 567735 schreef op maandag 9 augustus 2021 @ 20:59:
[...]

Maar ja, hebben ze ooit al een keer schriftelijk bevestigd dat er het verkeerde geleverd is? Heb jij ze mondeling al gezegd wat je acceptabel zou vinden (of liever nog: heb je nog behoorlijk minder geboden dan dat?). Ik zou ze gewoon voorleggen: Jim kenne fiif bankjes fân my krije, meer wol ik d'r net foar betalje, oars komme jim mar en helje de flier d'r mar werút!, dan ligt de bal bij hen in plaats van bij jou (uiteraard is dat € 500 minus aftrek van de vooruitbetaling).

Je bent extreem afwachtend, en als dit op een civiele zaak uitdraait zul je toch echt wat materiaal achter de hand moeten hebben anders kan een rechter er ook niet over besluiten. Dit lijkt mij echt een goed moment om in ieder geval je rechtsbijstandsverzekering van het dossier op de hoogte te stellen. Misschien willen ze uit jouw naam een paar brieven versturen, dat maakt waarschijnlijk meer indruk dan elke dag een mailtje sturen.
De winkel heeft mondeling en schriftelijk erkent dat de geleverde vloer niet de afgesproken vloer is en daarbij de 280€ korting.

Ik heb ook gezegd wat ik van die korting vondt en daar ga ik inhoudelijk niet verder op in wat wel een gepaste korting is want dat werdt mij afgeraden en is voor de discussie en advies ook niet van belang.

Mijn ervaring is dat hoe agressiever de actie is hoe agressiever de reactie is dus als ik aangetekende brieven ga versturen en of dit ga noemen aan de winkel dan is de kans groot dat hun zeggen hun "dan maar naar de rechtbank" en wie gaat nu als particulier ruzie zoeken met een bedrijf ?

Ik los het liever met communicatie op en tot zover heb ik persoonlijk (40 jaar) en als beveiliger (20 jaar) nooit echt problemen gehad maar bijna altijd oplossingen en ja ik kan wel juridisch advies vragen en misschien heb ik dat ook wel gedaan maar dat is mij te persoonlijk om hier te delen.

Er is een factuur als pdf waar de afgesproken vloer duidelijk staat vermeld en de winkel heeft de fout mondeling en schriftelijk erkent dat de gelegde vloer niet overeenkomt met de factuur zelfs B. Moszkowicz kan die feiten niet draaien.

Maar ik ga zo op bed dus fijne avond en groetjes :)

TF.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tri Force
Unknown90 schreef op maandag 9 augustus 2021 @ 20:59:
[...]

Super dat je daarover hebt nagedacht!

Tegen de wet vind ik wel een erg grote uitspraak, dan zou je moeten bewijzen dat ze willens en wetens de verkeerde vloer hebben gelegd. De winkel heeft in dit geval een verkeerd product geleverd, kan gebeuren en de winkel heeft het recht om deze fout te herstellen. Andere mogelijkheid is in overleg te gaan (onderhandelen) om gezamenlijk tot een oplossing te komen. Laatste optie is ontbinden, met wederzijds goedkeuren of via de correcte (juridische) weg.

Al met al zou ik je eigen bod als 'take it or leave it' op tafel leggen, zonder verdere onderbouwing (dit is wat ik ervoor over heb punt). Het aan hen wat zij hiermee vervolgens willen doen. Op basis van daarvan kan je je vervolgstap(pen) bepalen.

Succes!
Bedankt en inderdaad hun hebben ook het recht om hun fout te herstellen maar om zo even de overeenkomst niet na te komen of zelfs te ontbinden dat noem ik niet een fout herstellen en zou niet weten wie daar anders over denkt dan de partij die daar voordeel bij heeft..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Tri Force schreef op maandag 9 augustus 2021 @ 22:03:
[...]
De winkel heeft mondeling en schriftelijk erkent dat de geleverde vloer niet de afgesproken vloer is en daarbij de 280€ korting.

[...]

Mijn ervaring is dat hoe agressiever de actie is hoe agressiever de reactie is dus als ik aangetekende brieven ga versturen en of dit ga noemen aan de winkel dan is de kans groot dat hun zeggen hun "dan maar naar de rechtbank" en wie gaat nu als particulier ruzie zoeken met een bedrijf ?

[...]

Er is een factuur als pdf waar de afgesproken vloer duidelijk staat vermeld en de winkel heeft de fout mondeling en schriftelijk erkent dat de gelegde vloer niet overeenkomt met de factuur zelfs B. Moszkowicz kan die feiten niet draaien.
Ik denk dat ze dan niet zo sterk staan voor de rechtbank, dus ik zou niet weten waarom ze het zouden willen laten voorkomen. In ieder geval lees ik tussen de regels door dat er meer is gebeurd dan dat ik dacht. Veel succes, ik hoop dat het naar jouw tevredenheid wordt opgelost.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
[...]
Je hoeft ook niet aggresief te reageren, maar gewoon zakelijk, en gewoon opkomen voor je rechten. Ze hebben een fout gemaakt, en heel simpel gezegd gaat het ze sowieso geld kosten. De vloer die er nu ligt is nagenoeg waardeloos voor ze, en verwijderen kost alleen maar extra geld.

Zoals gezegd zou mijn uitgangspunt nog steeds zijn dat ze de juiste vloer komen leggen. Ik zou pas akkoord gaan met het laten liggen van de huidige vloer als er echt een substantiele korting komt ( dus max 10 a 20% betalen )

Ik zou ook zeker niet akkoord gaan met terugbetaling van de 10% en verwijdering, want dan heb jij alsnog kosten gemaakt. Er is gewoon een geldige overeenkost, daar kunnen ze niet opeens onderuit. Jij hebt in deze alle kaarten in handen.

Ik zou er persoonlijk ook geen moeite mee hebben als ze dreigen met eventuele rechtzaken e.d, want ik geloof er niks van dat ze dat doorzetten, want de fout zit 100% aan hun kant. Uiteindelijk is dat ook alleen nog maar duurder voor ze. Het bedrijf zal het immers ook gewoon zakelijk bekijken, dus mogelijk dat ze wat dreigen om er voor hun een gunstigere uitkomst uit te laten komen door jou onder druk te zetten, maar als je daar gewoon doorheen kijkt geloof ik nooit dat het zover gaat komen. ( En anders heb je genoeg informatie om dat makkelijk te kunnen winnen )

Mijn volgende stap zou gewoon zijn dat je ze laat weten dat je niet akkoord gaat met de aangeboden korting en dat je graag een voor jou acceptabele oplossing zou willen zien.

Dat hoeft niet perse met aangetekende brief, maar zorg wel dat je alles documenteert, dus per mail, of telefoon waar je de gesprekken opneemt.

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 39993

Speed24 schreef op maandag 9 augustus 2021 @ 19:48:
[...]

Laatst voor de hele bovenverdieping nieuw laminaat gekocht in de aanbieding met Praxis Plus: 50% korting. Was in totaal nog geen 290 euro kwijt voor het laminaat. Dat is dus at 7mm dik, 16 jaar laminaat waar TS het al over had. Volgens mij kwam ik op 6 euro per vierkante meter ofzo. En dit soort acties hebben ze toch gewoon regelmatig. Was gewoon een toevalstreffer. We wilden iets wat een beetj aansloot bij de PVC vloer beneden, dus we hadden 1 PVC lamel meegenomen naar de winkel. We hadden 2 matches: de allerduurste, of die uit de aanbieding. Deze is gewoon met een licht reliëf en een v-groefje. Die hele dure was natuurlijk mooier, degelijker..... dat dan wel. Maar die was wel bijna 6x zo duur. Nou, dan leg ik over 15 jaar wel nieuw laminaat, mochten we hier dan nog wonen. :)

In onze vorige woning lag beneden ook van dat helemaal gladde laminaat toen we de woning kochten. Lag er pas heel kort in, dus besloten om die voorlopig maar te laten liggen. Maar het blijft toch wel een beetje minder hoor, zo'n 100% gladde vloer die op een houten vloer moet lijken. Een beetje reliëf en een groefje is wel veel mooier.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Wild Chocolate
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 09:32
[...]

Inderdaad en daarom heb ik zelf plinten opgehaald en nog niet gelegd anders kunnen hun zeggen dat ik zelf met de vloer bezig ben geweest en zijn mijn eigen plinten ook vast geplakt en weg als hun de vloer ophalen.. persoonlijk had ik xxx (was een tip om te verwijderen) korting in gedachten want dan kom je op 700€ dan kunnen de leggers hun centen krijgen en LP heeft waarschijnlijk de inkoops prijs terug.

Ik denk dat je nog veel te coulant bent naar de leverancier. In de basis kun je gewoon naleving van de overeenkomst verlangen. Dast kost ze dan dus deze vloer en de kosten voor het leggen en verwijderen ervan. Dus het uitgangspunt is, haal deze maar weg en leg een nieuwe.

Verder zou ik inderdaad niet teveel ingaan op alternatieve oplossingen. Laat ze dan maar een goed voorstel doen. Deze vloer heeft 6 jaar garantie, tegen 20 van de andere? Dan zou ik never, nooit meer dan 30% van het oorspronkelijke bedrag betalen. Maar zelfs dat zou ik eigenlijk al teveel vinden voor een vloer die niet volgens afspraak geleverd is. Kijk, natuurlijk zijn de kosten van het leggen gelijk bij een goedkopere vloer als bij een duurdere. Daarom had jij juist voor een duurdere gekozen, zodat je niet over 6-10 jaar weer diezelfde legkosten kwijt bent omdat je vloer versleten is...

Ik denk dat 10-20% al realistisch zou zijn. Zij hebben een fout gemaakt, en die gaat hun geld kosten. Elke medewerking van jou, beperkt voor hun de schade.

In de basis dus gewoon naleving verlangen, en ook gewoon aangeven dat je niets betaalt voordat zij het probleem opgelost hebben. En als ze een rekening of aanmaning sturen, reageer je netjes dat "zoals bij u bekend het geleverde niet conform het geoffreerde is." en je niets betaalt totdat zij hun leveringsverplichting nakomen.
Netjes in een dossier de communicatie verzamelen. Sturen ze een incassobureau op je af? Dan stuur je netjes het dossier op, en geeft weer aan dat je pas betaalt als het geleverde gelijk is aan het geoffreerde.
Advocaat? Dagvaarding? Zelfde verhaal, stuur gewoon het dossier en laat ze het maar voor laten komen.
Je bent dan niet onredelijk geweest, en verlangt gewoon dat ze de koopovereenkomst nakomen.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tri Force
Anoniem: 39993 schreef op dinsdag 10 augustus 2021 @ 11:15:
[...]

Laatst voor de hele bovenverdieping nieuw laminaat gekocht in de aanbieding met Praxis Plus: 50% korting. Was in totaal nog geen 290 euro kwijt voor het laminaat. Dat is dus at 7mm dik, 16 jaar laminaat waar TS het al over had. Volgens mij kwam ik op 6 euro per vierkante meter ofzo. En dit soort acties hebben ze toch gewoon regelmatig. Was gewoon een toevalstreffer. We wilden iets wat een beetj aansloot bij de PVC vloer beneden, dus we hadden 1 PVC lamel meegenomen naar de winkel. We hadden 2 matches: de allerduurste, of die uit de aanbieding. Deze is gewoon met een licht reliëf en een v-groefje. Die hele dure was natuurlijk mooier, degelijker..... dat dan wel. Maar die was wel bijna 6x zo duur. Nou, dan leg ik over 15 jaar wel nieuw laminaat, mochten we hier dan nog wonen. :)

In onze vorige woning lag beneden ook van dat helemaal gladde laminaat toen we de woning kochten. Lag er pas heel kort in, dus besloten om die voorlopig maar te laten liggen. Maar het blijft toch wel een beetje minder hoor, zo'n 100% gladde vloer die op een houten vloer moet lijken. Een beetje reliëf en een groefje is wel veel mooier.
Dat klopt inderdaad het was wel een budget vloer van 7,50€ maar dan iets beter van kwaliteit en met vgroef dan de gladde oppervlakte wat ik nu heb voor 6,50€ en misschien kwam er bij de vloer voor 6,50€ van Laminaatpark ook nog 21% btw van 1,20€ per vkm bij dus dan 7,70€ inclusief btw.

Dan denken sommigen misschien van 1,20€ wat maakt dat uit maar mijn oppervakte is 66 vierkante meter + 10% snijverlies is totaal 72 vkm x 1,20€ is 86€ ik vindt dat bedrag niet niets om even op een factuur te verstoppen tussen alle andere prijzen.

Veel plezier met jouw vloer en een budget vloer kan er (ook afhankelijk van dieren en kinderen) makkelijk 10 jaar of langer in liggen anders dan was er ook geen 16 jaar garantie ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Tri Force schreef op dinsdag 10 augustus 2021 @ 13:06:
[...]

Dat klopt inderdaad het was wel een budget vloer van 7,50€ maar dan iets beter van kwaliteit en met vgroef dan de gladde oppervlakte wat ik nu heb voor 6,50€ en misschien kwam er bij de vloer voor 6,50€ van Laminaatpark ook nog 21% btw van 1,20€ per vkm bij dus dan 7,70€ inclusief btw.

Dan denken sommigen misschien van 1,20€ wat maakt dat uit maar mijn oppervakte is 66 vierkante meter + 10% snijverlies is totaal 72 vkm x 1,20€ is 86€ ik vindt dat bedrag niet niets om even op een factuur te verstoppen tussen alle andere prijzen.

Veel plezier met jouw vloer en een budget vloer kan er (ook afhankelijk van dieren en kinderen) makkelijk 10 jaar of langer in liggen anders dan was er ook geen 16 jaar garantie ;)
Hij komt bij ons op de eerste verdieping, dus dat gaat zeker goedkomen. Zal niet heel intensief gebruikt gaan worden dus. Beneden hebben we Terrazzo in de entree en gang en de rest PVC.

De Terrazzo gaat hij niet kloppen qua levensduur. Die doet het al bijna 84 jaar. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rofdof
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 29-08-2023
Woy schreef op dinsdag 10 augustus 2021 @ 09:56:
[...]

Je hoeft ook niet aggresief te reageren, maar gewoon zakelijk, en gewoon opkomen voor je rechten. Ze hebben een fout gemaakt, en heel simpel gezegd gaat het ze sowieso geld kosten. De vloer die er nu ligt is nagenoeg waardeloos voor ze, en verwijderen kost alleen maar extra geld.

Zoals gezegd zou mijn uitgangspunt nog steeds zijn dat ze de juiste vloer komen leggen. Ik zou pas akkoord gaan met het laten liggen van de huidige vloer als er echt een substantiele korting komt ( dus max 10 a 20% betalen )

Ik zou ook zeker niet akkoord gaan met terugbetaling van de 10% en verwijdering, want dan heb jij alsnog kosten gemaakt. Er is gewoon een geldige overeenkost, daar kunnen ze niet opeens onderuit. Jij hebt in deze alle kaarten in handen.

Ik zou er persoonlijk ook geen moeite mee hebben als ze dreigen met eventuele rechtzaken e.d, want ik geloof er niks van dat ze dat doorzetten, want de fout zit 100% aan hun kant. Uiteindelijk is dat ook alleen nog maar duurder voor ze. Het bedrijf zal het immers ook gewoon zakelijk bekijken, dus mogelijk dat ze wat dreigen om er voor hun een gunstigere uitkomst uit te laten komen door jou onder druk te zetten, maar als je daar gewoon doorheen kijkt geloof ik nooit dat het zover gaat komen. ( En anders heb je genoeg informatie om dat makkelijk te kunnen winnen )

Mijn volgende stap zou gewoon zijn dat je ze laat weten dat je niet akkoord gaat met de aangeboden korting en dat je graag een voor jou acceptabele oplossing zou willen zien.

Dat hoeft niet perse met aangetekende brief, maar zorg wel dat je alles documenteert, dus per mail, of telefoon waar je de gesprekken opneemt.
Dit is ook weer het andere extreme zeg.
Het is geen dure eiken visgraad vloer waar iets mis mee is maar een low low budget laminaatvloer. Ook die met v-groef zal niet de topper zijn.

En jij wilt dan maar 10% betalen (90 euro ?) wat nog niet de legkosten dekt.

Ik vind een korting van bijna 30% niet verkeerd.

Trouwens als iemand zo zou doordrijven dan zou ik de vloer eruit trekken en zeggen dat de andere vloer niet meer leverbaar is en je al het geld terug doen. Ik zou dan wel even een maandje wachten met de vloer eruit trekken zodat het hele huis al ingericht is.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Rofdof schreef op dinsdag 10 augustus 2021 @ 14:49:
[...]
Het is geen dure eiken visgraad vloer waar iets mis mee is maar een low low budget laminaatvloer. Ook die met v-groef zal niet de topper zijn.
Het is toch niet zo vreemd om gewoon te verwachten wat je besteld hebt. Zeker iets uiterlijks als het missen van een V groef zou ik toch wel erg jammer vinden. Mijn voorkeur zou uitgaan naar gewoon leveren wat er besteld is.
Dat het niet de legkosten dekt maakt toch niks uit. Dat zijn toch al kosten die gemaakt zijn. Als ze de bestelde vloer willen leveren zullen ze eerst nog moeten verwijderen, en daarna opnieuw leggen. Daarnaast hebben ze het werk nog niet eens afgemaakt want de plinten zijn niet gelegd. Overigens gaat het over een bedrag van € 1400,-, dus 20% is als €280,-
De korting van € 280,- ( 20% ) wordt gegeven op het originele bedrag. Als je berekent op de daadwerkelijke prijs van het goedkopere laminaat blijft er al zo goed als geen korting meer over.
Trouwens als iemand zo zou doordrijven dan zou ik de vloer eruit trekken en zeggen dat de andere vloer niet meer leverbaar is en je al het geld terug doen. Ik zou dan wel even een maandje wachten met de vloer eruit trekken zodat het hele huis al ingericht is.
Lekker bedrijf dan, je doet iets verkeerd, en de klant moet er maar genoegen mee nemen tegen een kleine korting. Dan schuif je de schade van jouw fout zo goed als naar de klant. Tevens zou ik nooit toestaan dat ze de oude vloer verwijderen zonder dat ze meteen de nieuwe vloer meenemen en leggen.

Voor het bedrijf zou het op het moment gewoon de schade beperken om de vloer voor een prikkie weg te doen, scheelt ze verwijderen ( en afvoeren van de huidige ) van de vloer, en nogmaals legkosten en leveren van de bestelde vloer. Zeker als ik de vloer minder mooi vind zou ik gewoon verwachten dat de bestelde vloer geleverd wordt, helemaal omdat ze eerst met een aanfluiting van een korting aan komen zetten. Puur om ervanaf te zijn zou ik met een hoge korting ook genoegen nemen.

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Unknown90
[...]

Ik vind het jammer dat je zo reageert. @Woy reageert hier puur zakelijk, wat is daar mis mee? 'Het is maar een low low budget laminaatvloer', wat voor jou low low budget is kan voor een ander iets zijn waar hij/zij maanden voor heeft gespaard. 'V-groef zal niet de topper zijn' is een aanname, wellicht was dit juist het ding wat het voor TS tot zijn droomvloer maakte en besloot 'm te kopen. Punt is dat de vloerenboer niet de juiste vloer heeft geleverd en TS nakoming van de overeenkomst mag verlangen. TS mag vervolgens zelf bepalen óf hij deze fout wilt accepteren en zo ja wat hij een reëel bedrag vind. 30%, 40%, 50%, wat mij betreft 100% korting, dat is aan de TS. Dat jij 30% korting niet verkeerd vind, betekent niet dat de TS dit ook dient te accepteren en dat alles daarboven 'extreem' is. TS en vloerenboer dienen hier overeenstemming in te vinden, komen ze er niet uit qua korting dan kijk je naar andere mogelijkheden.

Je laatste alinea is puur emotie. Ik vind het voornamelijk verdrietig dat je erin staat als jij moeilijk doen, ik moeilijk doen. Vloerenboer is diegene die de fout maakt, nu mag TS ook op de blaren zitten vanwege het probleem wat door de vloerenboer is veroorzaakt? Jammer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

[...]

Wachten met de vloer eruit trekken? Ik laat wel weten wanneer je hem op kunt halen. Leg hem wel zo grijpklaar voor je in de garage. :) Ik ga met een biertje zitten kijken hoe je hem in de bus laad. Wel eerst even aftikken graag, cash of tikkie. :X

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Tri Force
Update.

Gisteren is er via telefoon en email afgesproken dat er vandaag contact zou worden opgenomen met mij door een leiding gevende en vandaag omstreeks 14:50 heb ik maar weer contact opgenomen met Laminaatpark en die leiding gevende was onbereikbaar maar er zou vandaag nog contact opgenomen worden.

Omstreeks 17:54 heb ik weer contact opgenomen met hun en zegt dezelfde medewerker van 14:50 dat er pas Woensdag contact opgenomen zou worden dus ik had het idee dat dit een trend begon te worden dus gezegd "haal de vloer maar op en stort de aanbetaling van 120€ terug voordat jullie de vloer kunnen ophalen" en ik verwacht vandaag de terug betaling en dat hun morgen de afspraak in plannen.

Met wat geluk is de verhuizing Donderdag klaar en wordt de vloer Vrijdag opgehaald dan kan ik het weekend een nieuwe vloer ophalen bij de bouwmarkt :D en anders komende week maar zolang het oude huis maar leeg is en ik van deze clowns af ben de rest komt wel en kan morgen de topic gesloten worden.

Groetjes,

TF.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roos79
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 27-06 15:45
@Tri Force Ben benieuwd wat ze met deze boodschap gaan doen
Hopelijk volgt er gauw een belletje

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ethiron
  • Registratie: November 2016
  • Niet online

Ethiron

Advocatus diaboli

Wat ik mis in je verhaal is hoe de medewerker daar vervolgens op reageerde?

En je hebt om 17:54 aangegeven dat je de aanbetaling terug wilt, en je verwacht vandaag het geld al?

Ik gun het je van harte, maar kom op, wat denk je zelf?

De info die je ons geeft is een steeds een beetje half half.

[ Voor 60% gewijzigd door Ethiron op 10-08-2021 19:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tri Force
Heel simpel hun begonnen weer over contant geld en ik heb gezegd nee de 120€ terug betalen via de bank en daar is akkoord mee gegaan.

Ik zeg toch dat de terug betaling onderweg is of gaat komen en hun zijn akkoord gegaan met de vloer weer op te halen dus hoe zou jij het dan formuleren ? wat is half om half ?

TF.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ethiron
  • Registratie: November 2016
  • Niet online

Ethiron

Advocatus diaboli

Aha, dat is goed nieuws.

Nou, je geeft het voorbeeld van half half nu zelf al: je vertelt in eerste instantie niet dat ze akkoord zijn gegaan, alleen dat je hen hebt verteld wat jij wilt en dat je dingen verwacht.

Ik verwacht de loterij te gaan winnen. Maarja. Of het gebeurd?

Maar nu begrijp ik dat je met verwacht bedoelt dat jullie afspraken hebben gemaakt.

Hoe dan ook ben ik blij voor je dat het opgelost wordt, want dit soort gedoe is niet fijn!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roos79
Ben benieuwd of ze op zulke korte termijn de vloer weg kunnen halen.
Kans is best aanwezig dat ze bellen en zeggen dat ze dat later komen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tri Force
Roos79 schreef op dinsdag 10 augustus 2021 @ 22:13:
Ben benieuwd of ze op zulke korte termijn de vloer weg kunnen halen.
Kans is best aanwezig dat ze bellen en zeggen dat ze dat later komen doen.
Dat zou kunnen maar hoe langer hun wachten hoe hoger de kans is dat vloer afbreekt bij verwijdering of zou deze gelegde vloer direct afgevoerd worden als grofvuil ? ik vraag ook even aan LP hoe deze vloer opgeleverd moet worden maar ik denk stof vrij en de meubels tegen de muur.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Unknown90
Tri Force schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 06:57:
[...]

Dat zou kunnen maar hoe langer hun wachten hoe hoger de kans is dat vloer afbreekt bij verwijdering of zou deze gelegde vloer direct afgevoerd worden als grofvuil ? ik vraag ook even aan LP hoe deze vloer opgeleverd moet worden maar ik denk stof vrij en de meubels tegen de muur.
Dat de kans groter is dat de vloer afbreekt naar mate de tijd snap ik niet, mijn verwachting is dat eventuele meubels verwijderd/verplaatst dienen te worden zodat ze de vloer kunnen verwijderen. Wat zij vervolgens met de vloer doen is (simpel gezegd) niet jouw pakkie an. Zelfde geldt voor risico's bij het verwijderen van de vloer (laat dat aan hen over, niet jouw verantwoordelijkheid).

Zelf zou ik, afhankelijk van wat zij afspreken over wanneer zij de vloer komen ophalen, voor jezelf een uiterste datum in gedachte houden. Het is immers een verkeerde vloer waar jij 1. niet op zit te wachten en 2. officieel niet jouw eigendom is (met wederzijds goedkeuren is de koopovereenkomst ontbonden).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RonnieKo
hoi,
[...]

Mochten ze hun afspraken niet nakomen dan zal je dat op één of manier kenbaar maken. Een aangetekende brief is niet meer dan dat je zeker weet dat de brief bij het juiste adres is aangekomen en in ontvangst genomen. Dan heb je dat als bewijs. Dan kunnen ze niet zeggen: "We hebben de brief niet mogen ontvangen". Je kan ook de brief persoonlijk afgeven in de winkel. Niets agressiefs aan :)
Ik los het liever met communicatie op en tot zover heb ik persoonlijk (40 jaar) en als beveiliger (20 jaar) nooit echt problemen gehad maar bijna altijd oplossingen
Ook brieven is een vorm van communiceren. ;) Het is meer de toon waarop je communiceert die het hem doet. Telefoon en non-verbaal kunnen soms intimiderende zijn dan een brief ;)

Maar mooi dat er een oplossing gekomen is. Nu hopen dat de vloer een beetje op tijd weg is. Het is nu officieel niet meer "jouw" vloer. En dan zal je als een "goed huisvader" op de vloer moeten passen. Goed afspreken wanneer ze de vloer komen ophalen. En ook aangeven dat je komend weekend verhuisd en dat de kans op beschadigingen aanwezig is. Mocht men dat niet willen dan heeft men nog zoveel dagen om de vloer te verwijderen.

Groet

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Tri Force

Bij deze de update van vandaag tot zover en zodra het bedrag terug is en of ik een nieuwe factuur heb met 0€ te betalen en misschien wel een datum voor het ophalen voor de vloer dan laat ik het jullie weten en dan kan van mij de topic gesloten worden dus tot zover erg bedankt het wordt zeer gewaardeerd.

Deze email is verstuurd Aan:

Laminaatpark
Datum:
11 augustus 2021, 12:09

Hallo,

Als het bedrag van 120€ terug op xxxxxxxxxxxxx. staat kunt u dan ook het volgende via de mail sturen.

Een nieuw factuur met nog te betalen 0€ en de hoge plinten zijn ongebruikt dezen kunnen dus mee met de vloer.

Instructies van hoe de vloer opgeleverd moet worden bijv. veegschoon of stofvrij etc.

Een 24 uur voor de afspraak om de vloer op te halen contact via de mail want ik ben nog steeds aan het verhuizen en moet verschillende keren naar Leeuwarden voor een nieuwe vloer, lampen, etc.

Geen idee welke factuur jullie willen gebruiken de originele factuur met 6022, of 8012, of een geheel nieuwe factuur met nieuw factuur nummer.

Zodra het bedrag van 120€ terug op de bankrekening staat dan krijgt u nog een bevestiging.

Alvast bedankt met vriendelijke groet,

TF.

Zou dat voldoende zijn om het zo goed mogelijk te laten verlopen of is er nog iets waar aan gedacht moet worden ? want ik heb weinig zin dat er later nog contact opgenomen moet worden met Laminaatpark over een na rekening + factuur voor mijn nalatigheid.

Er zijn ook genoeg foto's gemaakt van de vloer, muren, eigendom etc. dat hun hopelijk voorzichtig aan het werk gaan en dat er niet nog eens met plamuur en verf door het huis gegaan hoeft te worden..

De nieuwe keramische kookplaat kan ik bijv. even in de wc plaatsen (wc is splinternieuw en ongebruikt) de nieuwe leren bank (kamer is in L vorm 40 vkm dus ruimte genoeg) zet ik niet buiten neer en kan tegen de muur en bij de helft van de kamer vloerleeg naar de keuken en het bed boven kan ook tegen de muur en dan naar de andere kant verplaatsen.

Zal zo bezig met het hok leeg te halen dus groetjes voor nu.

TF.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Tri Force schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 12:32:
Instructies van hoe de vloer opgeleverd moet worden bijv. veegschoon of stofvrij etc.
Ik denk dat ze dan de voorkeur geven aan het opleveren van de vloer in stapeltjes van zes, klaar gezet bij de voordeur. Niet naar vragen, net zo goed naar die factuurnummers, en een bevestiging sturen als het geld op je rekening staat. Hoe meer je schrijft, des te hoger de kans op een onbedoelde fout.

Zelf zou ik eerder nog toevoegen dat je gebruik maakt van het retentierecht als ze voornemens zijn de vloer op te halen voor jij het geld weer terug ontvangen hebt.

En ik zou een passage toevoegen dat je afwikkeling binnen twee weken verwacht, en dat je dat financiële schade ontstaan door het niet afwikkelen binnen twee weken (bijvoorbeeld doordat je een ander bedrijf extra betalen moet om de vloer eruit te halen zodat ze een nieuwe vloer kunnen leggen) zult verhalen op het bedrijf.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 472287

Tri Force schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 12:32:

Bij deze de update van vandaag tot zover en zodra het bedrag terug is en of ik een nieuwe factuur heb met 0€ te betalen en misschien wel een datum voor het ophalen voor de vloer dan laat ik het jullie weten en dan kan van mij de topic gesloten worden dus tot zover erg bedankt het wordt zeer gewaardeerd.

Deze email is verstuurd Aan:

Laminaatpark
Datum:
11 augustus 2021, 12:09

Hallo,

Als het bedrag van 120€ terug op xxxxxxxxxxxxx. staat kunt u dan ook het volgende via de mail sturen.

Een nieuw factuur met nog te betalen 0€ en de hoge plinten zijn ongebruikt dezen kunnen dus mee met de vloer.

Een 24 uur voor de afspraak om de vloer op te halen contact via de mail want ik ben nog steeds aan het verhuizen en moet verschillende keren naar Leeuwarden voor een nieuwe vloer, lampen, etc.

Geen idee welke factuur jullie willen gebruiken de originele factuur met 6022, of 8012, of een geheel nieuwe factuur met nieuw factuur nummer.

Zodra het bedrag van 120€ terug op de bankrekening staat dan krijgt u nog een bevestiging.

Alvast bedankt met vriendelijke groet,

TF.

Zou dat voldoende zijn om het zo goed mogelijk te laten verlopen of is er nog iets waar aan gedacht moet worden ? want ik heb weinig zin dat er later nog contact opgenomen moet worden met Laminaatpark over een na rekening + factuur voor mijn nalatigheid.

Er zijn ook genoeg foto's gemaakt van de vloer, muren, eigendom etc. dat hun hopelijk voorzichtig aan het werk gaan en dat er niet nog eens met plamuur en verf door het huis gegaan hoeft te worden..

De nieuwe keramische kookplaat kan ik bijv. even in de wc plaatsen (wc is splinternieuw en ongebruikt) de nieuwe leren bank (kamer is in L vorm 40 vkm dus ruimte genoeg) zet ik niet buiten neer en kan tegen de muur en bij de helft van de kamer vloerleeg naar de keuken en het bed boven kan ook tegen de muur en dan naar de andere kant verplaatsen.

Zal zo bezig met het hok leeg te halen dus groetjes voor nu.

TF.
Oplevering van de vloer, weghalen. Ze krijgen het zoals het is, niet anders. Je hoeft niet door hoepeltjes te gaan voor hun fouten.

Daarnaast ook een termijn vaststellen, en die zou ik zelf HEEL kort houden. Je kan namelijk geen kant op zolang die vloer er nog ligt. Geen nieuwe vloer, geen meubels plaatsen, etc etc

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Tri Force
Bedankt voor de tips :) en de factuur met 0€ is inmiddels binnen! nu de 120€ nog op de bankrekening!

Mvg,

TF.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roos79
En natuurlijk wanneer ze de vloer komen ophalen aangezien jij ook verder wilt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mierenfokker
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 13-12-2024
Ik ben benieuwd of dit nog naar tevredenheid opgelost gaat worden. Als in van: tijdigheid

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Tri Force
Update :D

Het bedrag van 120€ aanbetaling stond omstreeks 15:55 op 11 Augustus op mijn rekening en de factuur was omstreeks 13:08 op 11 Augustus binnen dus voor nu mag de topic wel gesloten worden tenzij er eerst een oplossing aangevinkt moet worden of dat anderen nog verder willen met deze topic.

Er is nog geen datum en tijdstip aangegeven door Laminaatpark voor de vloer op te halen maar dat kan ook wel een week of maand duren en denk dat het beter is om deze topic te sluiten en als er wel iets fout gaat weer openen of een nieuw topic starten.

De Zeecontainer die door de woningstichting is geregeld staat er en is al bijna voor de helft vol dus... moet er nu bij zijn..

Bedankt voor de tijd en advies en succes als u ook met klussen of verhuizing of vernieuwing bezig bent en als het even tegen zit gewoon even rust en weer verder ;)

Groetjes,

TF.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:53

remco_k

een cassettebandje was genoeg

offtopic:
Je hoeft niet om het sluiten van topics te vragen. Topics op Got blijven doorgaans open tenzij er wat fout in gaat of als het ontspoort. Zo kan jij straks als de vloer is opgehaald nog gewoon een update geven. Dat moet je juist niet in een nieuw topic doen omdat geinterresseerden dit topic volgen en de kans groot is dat zij dat nieuwe topic nooit zien. :)

Alles kan stuk.

• Tri Force
Bij deze de laatste update (hopelijk) maar er is nog een reactie gekomen van LP of het toch nog opgelost kon worden want Heit was er nog achteraan gegaan die maakte zich zorgen omdat er maar geen datum voor het ophalen van het Laminaat kwam.. wie weet gebeurt er iets met het laminaat en kreeg ik als nog de volle rekening was zijn gedachte.

Ik had gezegd van 50% korting dat is dan omstreeks 700€ dan kan 400€ naar de leggers en 300€ voor het laminaat dat zal ongeveer de inkoops prijs zijn van 6€ Laminaat toch ? 300€ verdelen over 72 vkm = 4€ maar daar werdt niet akkoord mee gegaan.

Hun laatste bod was 1000€ dus 400€ korting maar door 216€ teveel gevraagd was het uiteindelijk maar 184€ korting dus heb gezegd 950€ en jullie krijgen 40 meter plinten terug en eindelijk een akkoord en vrijwel direct daarna kwam de factuur met bevestiging via de email.

Het kon dus wel spoedig opgelost van communicatie tot bevestiging maar waarom dat in het begin niet kon geen idee.. waarschijnlijk hadden de vorige keren de medewerkers geen bevoegdheid voor onderhandelen en deze persoon had dat dus wel.

Begin komende week ga ik naar de vestiging in Leeuwarden om de plinten + het bedrag te pinnen en een factuur met handtekening mee te nemen + de digitale factuur in de mail die ik al heb dan moet het vast en zeker goed komen en afgesloten zijn.

Groetjes,

TF.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Roos79
Waarom die plinten terug geven die heb je toch nodig?
Nou ja fijn voor je dat het is opgelost

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tri Force
Roos79 schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 19:12:
Waarom die plinten terug geven die heb je toch nodig?
Nou ja fijn voor je dat het is opgelost
Vanwege de slechte communicatie met LP en een vreemd gevoel over hun zaken doen dacht ik haal mijn eigen plinten dan als het zo komt kan alles in het geheel opgehaald en verdienen hun geen cent aan mij want ik was er na langer dan een week wel klaar met hun.

Enige reden waarom ik nog akkoord ben gegaan is mijn vader die nog even een poging had gedaan en dan kan ik moeilijk nee zeggen zo stug zijn wij Friezen ook weer niet.. tenminste niet tegen over Heit & Mem :P

Maar goed vader weet best en voor 950€ ben ik er wel blij mee maar de volgende keer (denk wel binnen 6 jaar) mooi zelf naar de bouwmarkt om zelf iets te zoeken.

Groetjes,

TF.

Acties:
  • +17 Henk 'm!

• President
  • Registratie: Februari 2015
  • Nu online
Dus, uiteindelijk komen ze weg met deze 'oplichting', hebben ze uiteindelijk toch waarschijnlijk nog wat winst gemaakt en doen ze dit morgen ook weer bij een volgende klant? Teleurstellend.. die geboden korting van ze stelt natuurlijk ook helemaal niks voor...

Ben benieuwd hoeveel mensen ander laminaat in hun huis hebben liggen dan ze besteld hadden!

Maar goed, vanaf vandaag ergens moeten je meubels erin dus ik snap dat je voor deze oplossing kiest.

[ Voor 11% gewijzigd door President op 13-08-2021 06:34 ]

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Technofreakz
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 27-06 15:20
Naar mijn mening komen ze er veel te makkelijk mee weg, en heb jij een slechte deal gehad.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ITsEZ
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 27-06 00:39

ITsEZ

parttime all-rounder

Wat een extreem slechte deal, 234 euro korting, en dan ben je ook nog je plinten kwijt (waarom de plinten weg doen? 8)7 ) Ik denk dat je snel spijt krijgt van slechte kwaliteit laminaat, daar komt nog eens bij dat de leggers je probeerde op te lichten (even cash betalen). Maarja, als jij er tevreden mee bent zal het wel goed zijn. *O*

What you see is always what you get.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Roos79
ITsEZ schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 11:51:
Wat een extreem slechte deal, 234 euro korting, en dan ben je ook nog je plinten kwijt (waarom de plinten weg doen? 8)7 ) Ik denk dat je snel spijt krijgt van slechte kwaliteit laminaat, daar komt nog eens bij dat de leggers je probeerde op te lichten (even cash betalen). Maarja, als jij er tevreden mee bent zal het wel goed zijn. *O*
Dit dus want hij is nu net zoveel kwijt omdat hij zelf de plinten nog moet aanschaffen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• fopjurist
  • Registratie: Mei 2021
  • Niet online

fopjurist

mr.drs. fopjurist

President schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 06:33:
Dus, uiteindelijk komen ze weg met deze 'oplichting', hebben ze uiteindelijk toch waarschijnlijk nog wat winst gemaakt en doen ze dit morgen ook weer bij een volgende klant? Teleurstellend.. die geboden korting van ze stelt natuurlijk ook helemaal niks voor...
Teleurstellend inderdaad. TS beschikt over een rechtsbijstandsverzekering en ik had daarvoor ook al aangeboden om (pro bono) de communicatie met de winkel te doen, maar sommige mensen willen gewoon een simpele oplossing. Wie zijn wij dan om daar wat van te vinden?

Beschermheer van het consumentenrecht

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• DCV191283
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 07:29
Ik heb nog niet eerder gereageerd in dit topic, maar wel met veel interesse meegelezen en eerlijk gezegd vind ik de toon waarop het eindigt een beetje jammer. Ik snap dat het voor het topic beter is als TS doorgaat en niet akkoord gaat. Ik zie ook dat dat in het grote belang beter zou zijn. Maar is het nou zo moeilijk om te snappen dat als iemands hoofd al overloopt door een verhuizing en alles wat daar om heen geregeld moet worden en hij de vloer misschien niet fantastisch vind maar wel acceptabel dat hij kiest voor de makkelijke optie om alles te laten liggen en een paar honderd euro "korting" mee te pakken? En ja, dat had misschien nog 300 of 400 euro meer moeten zijn, of ja, er had een andere vloer moeten liggen. Maar maakt die 400 euro TS op dit moment gelukkiger? Zit TS er op te wachten binnenshuis nog een keer te verhuizen omdat de vloer eruit moet en er later weer een vloer in moet?

Soms is het grote belang voor iemand persoonlijk nou eenmaal een klein belang.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Nu online

DataGhost

iPL dev

DCV191283 schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 20:27:
Ik heb nog niet eerder gereageerd in dit topic, maar wel met veel interesse meegelezen en eerlijk gezegd vind ik de toon waarop het eindigt een beetje jammer. Ik snap dat het voor het topic beter is als TS doorgaat en niet akkoord gaat. Ik zie ook dat dat in het grote belang beter zou zijn. Maar is het nou zo moeilijk om te snappen dat als iemands hoofd al overloopt door een verhuizing en alles wat daar om heen geregeld moet worden en hij de vloer misschien niet fantastisch vind maar wel acceptabel dat hij kiest voor de makkelijke optie om alles te laten liggen en een paar honderd euro "korting" mee te pakken? En ja, dat had misschien nog 300 of 400 euro meer moeten zijn, of ja, er had een andere vloer moeten liggen. Maar maakt die 400 euro TS op dit moment gelukkiger? Zit TS er op te wachten binnenshuis nog een keer te verhuizen omdat de vloer eruit moet en er later weer een vloer in moet?

Soms is het grote belang voor iemand persoonlijk nou eenmaal een klein belang.
Het is alleen nogal een verschil, 1400 euro voor 20 jaar (70 eur/jaar) of 950 euro voor 6 jaar (160 eur/jaar, meer dan 2x zoveel), waarbij je over 6 jaar dus ook nogmaals een bedrag kwijt bent wat anders nog 14 jaar uitgesteld had kunnen worden. Bovendien zijn er nu geen plinten dus die moeten nog gekocht en gelegd worden, komt er weer bovenop. Dus dat is voor de klant toch zeker een flinke afweging.

Het bedrijf weet dat er voor de klant haast achter zit dus die is er alles aan gelegen de boel zo lang mogelijk te rekken in de hoop dat de klant toch akkoord gaat met een deal. Ik denk overigens dat er bij het leggen van elke vloer "haast" achter zit, anders kan je immers niet verder. Bovendien heeft het bedrijf hier nauwelijks tot geen verlies op door het leveren van een goedkoper product, waardoor ze deze werkwijze prima door kunnen zetten. De enige pech die ze nu hebben is dat er tegengas is gegeven zodat ze nu eigenlijk voor de normale prijs de goedkopere vloer gelegd hebben, en de "extra winst" dus mislopen. Ook het schimmige gedoe door leggers die zich als onafhankelijke ZZP voordoen en daarom contant betaald willen worden, terwijl ze gewoon in loondienst van dat bedrijf blijken te zijn, en het tegen alle voorschriften in niet laten acclimatiseren van het product zodat de "fout" minder makkelijk door de klant opgemerkt kan worden, allemaal zaken die voor een bedrijf dat dit als broodwinning heeft alleen maar als opzettelijk uitgelegd kunnen worden.

Maar ja uiteindelijk is het de klant die bepaalt en het bedrijf wat daar op inspeelt op een vieze manier.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DCV191283
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 07:29
DataGhost schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 20:41:
[...]

Het is alleen nogal een verschil, 1400 euro voor 20 jaar (70 eur/jaar) of 950 euro voor 6 jaar (160 eur/jaar, meer dan 2x zoveel), waarbij je over 6 jaar dus ook nogmaals een bedrag kwijt bent wat anders nog 14 jaar uitgesteld had kunnen worden. Bovendien zijn er nu geen plinten dus die moeten nog gekocht en gelegd worden, komt er weer bovenop. Dus dat is voor de klant toch zeker een flinke afweging.

Het bedrijf weet dat er voor de klant haast achter zit dus die is er alles aan gelegen de boel zo lang mogelijk te rekken in de hoop dat de klant toch akkoord gaat met een deal. Ik denk overigens dat er bij het leggen van elke vloer "haast" achter zit, anders kan je immers niet verder. Bovendien heeft het bedrijf hier nauwelijks tot geen verlies op door het leveren van een goedkoper product, waardoor ze deze werkwijze prima door kunnen zetten. De enige pech die ze nu hebben is dat er tegengas is gegeven zodat ze nu eigenlijk voor de normale prijs de goedkopere vloer gelegd hebben, en de "extra winst" dus mislopen. Ook het schimmige gedoe door leggers die zich als onafhankelijke ZZP voordoen en daarom contant betaald willen worden, terwijl ze gewoon in loondienst van dat bedrijf blijken te zijn, en het tegen alle voorschriften in niet laten acclimatiseren van het product zodat de "fout" minder makkelijk door de klant opgemerkt kan worden, allemaal zaken die voor een bedrijf dat dit als broodwinning heeft alleen maar als opzettelijk uitgelegd kunnen worden.

Maar ja uiteindelijk is het de klant die bepaalt en het bedrijf wat daar op inspeelt op een vieze manier.
Helemaal eens hoor en dat schrijf ik ook, maar alles wat je beschrijft raakt toch eerder aan het grote belang dan aan het nu geldende kleine belang. Het gaat mij er ook niet om wat de juiste oplossing is. Ik vond de veroordelende toon uit de laatste posts niet helemaal op hun plaats. Het is makkelijk het grote belang te dienen als het kleine belang niet het jouwe is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Krulliebol
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 08-01 18:52
Je kunt natuurlijk nog wel her en der een review achterlaten... ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mwa
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 27-06 20:20

mwa

DCV191283 schreef op zaterdag 14 augustus 2021 @ 00:16:
[...]

Helemaal eens hoor en dat schrijf ik ook, maar alles wat je beschrijft raakt toch eerder aan het grote belang dan aan het nu geldende kleine belang. Het gaat mij er ook niet om wat de juiste oplossing is. Ik vond de veroordelende toon uit de laatste posts niet helemaal op hun plaats. Het is makkelijk het grote belang te dienen als het kleine belang niet het jouwe is.
Maar door dit soort acties (en uitkomsten) blijven dit soort beunhaas bedrijven bestaan. Ik snap dat niet iedereen even mondig en zelfverzekerd is, maar om op deze manier over je heen te laten lopen..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• President
  • Registratie: Februari 2015
  • Nu online
DCV191283 schreef op zaterdag 14 augustus 2021 @ 00:16:
[...]

Het had de zaak een stuk anders gemaakt als de betreffende winkel gewoon de rekening had kwijtgescholden als TS had aangegeven dat er vanaf aanstaande vrijdag meubels op staan...

Dat TS deze keus uiteindelijk heeft gemaakt begrijp ik wel, maar hij komt er wel erg bekaaid vanaf... En de winkel komt er echt veel te makkelijk van af in zo'n duidelijke zaak.

Maat inderdaad: uiteindelijk moet TS naar zijn belang kijken en niet naar dat van alle andere mensen die in het verleden mogelijk en in de toekomst mogelijk niet het product hebben gekregen waarvoor ze betaald hadden/hebben. Er is altijd een klokkenluider nodig...

Hoop dat TS toch echt nog een review achterlaat om zijn medemensen te waarschuwen, maar ik hoop vooral dat deze winkel dit trucje niet vaker toepast (al denk ik van wel, anders zouden ze naar mijn mening uit schaamte gewoon de hele rekening hebben verscheurd met uitgebreide excuses en den bloemetje).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tri Force
Goedemorgen :)

Niet echt een update maar komende Dinsdag naar Leeuwarden om het bedrag te pinnen en het af te handelen en geen zorgen er komt een eerlijke maar snoeiharde review over LaminaatPark op elk mogelijke review site en als LP daar achteraan gaat om te verwijderen dan hebben de sites facturen als bijlagen en kenmerken waar niet omheen gegaan kan worden.

Zat er ook aan te denken om het verhaal op social media te plaatsen maar omdat ik amper tot nooit daar ben vraag ik mij af hoeveel impact dat heeft.. maar een review die ondersteunt wordt met feiten zullen hun niet leuk vinden dus als jullie naast Trusted reviews, etc. meer weten deel dezen aub.

Sommigen denken dat ik tevreden met de situatie ben maar dat is niet zo ik vraag mij alleen af of alle mogelijke ellende het waard wordt voor een paar honderd € meer of juist een paar honderd € minder want dit soort bedrijven weten precies hoe het spel gespeeld moet worden en om mee te spelen moet je een advocaat erbij halen.

Groetjes,

TF.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ep667
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 27-06 19:35

ep667

It doesn't hurt to help

Tri Force schreef op zaterdag 14 augustus 2021 @ 10:06:
Sommigen denken dat ik tevreden met de situatie ben maar dat is niet zo ik vraag mij alleen af of alle mogelijke ellende het waard wordt voor een paar honderd € meer of juist een paar honderd € minder want dit soort bedrijven weten precies hoe het spel gespeeld moet worden en om mee te spelen moet je een advocaat erbij halen.
Ik snap best dat je geen gedoe wilt, maar ik denk dat je je te makkelijk in de luren hebt laten leggen. Je betaalt nu meer aan deze vloer dan je had gedaan als je er bewust voor gekozen had.

Je had voet bij stuk kunnen houden en daar was echt geen advocaat voor nodig geweest. Hooguit je rechtsbijstand. Ik snap je onzekerheid, maar laat dit dan een les zijn voor de volgende keer.

Dit soort bedrijven maakt namelijk bewust dit soort ‘foutjes’. Mijn buurman had zijn laminaatvloer inclusief leggen bij een vergelijkbare partij gekocht. Ook veel goedkoper dan elders. De vloer kwam ook mee met de leggers, enige verschil: mijn buurman zag na twee stroken al dat het niet de vloer was die hij had gekocht.

Die heeft toen de leggers opgedragen om de vloer te verwijderen. Werd nog best een gedoe, want ook hier was er veel agressie bij de beunhazen die waren ingevlogen. Ik ben nog komen bemiddelen, want de gemoederen liepen hoog op. Die eisten onder meer dat hun deel van het geld dan maar contant werd betaald. Als ik niet in het zuiden zo wonen, zou ik denken dat het om dezelfde partij ging.

Anyway, buurman belde direct en kreeg natuurlijk het aanbod om de vloer met 20 en later in het gesprek zelfs 30 procent korting te krijgen. Dat weigerde hij. Na veel vijven en zessen wilde de vloeren toko wel de juiste vloer leveren, maar ja: die had een lever tijd van 10 weken. Mooie smoes om de buurman toch te bewegen. Uiteindelijk hebben ze na een mailtje de vloer toch opgehaald. Buurman is toen naar een betrouwbare partij gegaan.

Ik zie dit alles nu pas. Dus mijn anekdote is eieren na Pasen, maar toch een tip voor mede Tweakers: dit soort vloerenboeren vind je overal. Vertrouw op je gevoel. If it’s too good to be true, it probably is.

EP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Goedemorgen :)

Niet echt een update maar komende Dinsdag naar Leeuwarden om het bedrag te pinnen en het af te handelen en geen zorgen er komt een eerlijke maar snoeiharde review over LaminaatPark op elk mogelijke review site en als LP daar achteraan gaat om te verwijderen dan hebben de sites facturen als bijlagen en kenmerken waar niet omheen gegaan kan worden.

Zat er ook aan te denken om het verhaal op social media te plaatsen maar omdat ik amper tot nooit daar ben vraag ik mij af hoeveel impact dat heeft.. maar een review die ondersteunt wordt met feiten zullen hun niet leuk vinden dus als jullie naast Trusted reviews, etc. meer weten deel dezen aub.

Groetjes,

TF.
Dat is jouw keuze uiteindelijk. Dit is ook precies waar bedrijven op rekenen en daarom hanteren ze deze houding dus ook. Mensen zijn het gezeur snel zat, want het gaat om hun thuis. De eigenaar van dat bedrijf trekt om 17:00 uur de deur achter zich dicht en gaat naar een thuis zonder dat gezeur.

Ik had ze gewoon laten zweten hoor, maar dat is dan dus mijn keuze en het is geen kwalitatief oordeel over jouw keuze. Ik was voor nakoming gegaan óf ontbinding en dan hadden ze het spul op kunnen komen halen. Enige andere optie die ik ze had gegeven: laten liggen en het hierbij laten. Dan moeten ze zelf maar kiezen of ze die laminaatvloer terug willen of niet en hoeveel moeite ze dat waard is. Dat is ook niet zielig ofzo. Bedrijven die prutwerk leveren horen op den duur gewoon kopje onder te gaan. Dat kunnen ze voorkomen door geen prutwerk te leveren en waarde toe te voegen. Als je geen toegevoegde waarde hebt, heb je als bedrijf in mijn ogen gewoon geen bestaansrecht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Bedankt nog voor de toelichting.

Vanuit mijn perspectief was het een uitgemaakte zaak en had je alle juridische kaarten in handen en bovendien alle steun achter de hand. Ik stel vast dat LaminaatPark door niets te doen twijfel zaait en inspeelt op onzekerheid bij klanten. Zo worden schijnbaar de kleine luitjes gepiepeld, en dat vind ik verdomd sneu.

Als je de recensies van LaminaatPark uit Leeuwarden bekijkt zie je dat er heel veel 5* ervaringen zijn en enkele hele slechte. Zonder hiervoor bewijzen te kunnen aandragen, zou je kunnen vermoeden dat een groot gedeelte van die positieve ervaringen gefaket zijn. In die zin heeft naar mijn idee recenseren weinig zin.

Het enige waar je op kunt hopen is dat deze discussie nog vaak gevonden wordt en daarmee toekomstige potentiële klanten nog eens laat nadenken over met wat voor partij ze in zee willen gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tri Force
Als het rechtsysteem zou werken dan is geen rechtsbijstand nodig dan kan ik gewoon de emails van communicatie en facturen laten zien aan een rechter of iets dergelijks en een persoon met redelijk verstand zou nog zien dat LP binnen één dag de vloer ophaalt en alle kosten voor eigen rekening neemt of de vloer is 100% gratis want er was geen overeenkomst voor deze vloer.

Daar is geen opleiding voor nodig en zou geen cent moeten kosten maar nee een ander moet erbij komen en aan onrecht verdienen net als wat LP probeert daarom wordt er ook gezegd "een recht hebben en recht krijgen zijn verschillende dingen" hoe dan ook als burger verlies ik en jij en een oplichter of een advocaat loopt met de centen weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Tri Force schreef op zaterdag 14 augustus 2021 @ 11:15:
Als het rechtsysteem zou werken dan is geen rechtsbijstand nodig dan kan ik gewoon de emails van communicatie en facturen laten zien aan een rechter of iets dergelijks en een persoon met redelijk verstand zou nog zien dat LP binnen één dag de vloer ophaalt en alle kosten voor eigen rekening neemt of de vloer is 100% gratis want er was geen overeenkomst voor deze vloer.

Daar is geen opleiding voor nodig en zou geen cent moeten kosten maar nee een ander moet erbij komen en aan onrecht verdienen net als wat LP probeert daarom wordt er ook gezegd "een recht hebben en recht krijgen zijn verschillende dingen" hoe dan ook als burger verlies ik en jij en een oplichter of een advocaat loopt met de centen weg.
Jij hoeft niet naar de rechter op dit moment. Als je dit op de spits zou drijven, moet LP naar de rechter om de status quo te doorbreken en haar vloer terug te krijgen óf haar geld. Zolang jij maar netjes communiceert dat ze in gebreke zijn en dat je nakoming van de overeenkomst eist en alle idiote voorstellen van de hand wijst, ligt het balletje bij LP. Dan komen ze zelf waarschijnlijk wel met het voorstel om te ontbinden en de vloer op te komen halen. Daar ga je dan mee akkoord en de vloer kan opgehaald worden op een af te spreken tijdstip. Zorg je gewoon dat je een hulpje hebt en een mooie voorraad laminaat van de concurrent op die dag en leg je meteen een nieuwe vloer. Sterker nog: ik zou ze instrueren om beneden te beginnen met verwijderen, zodat jullie alvast kunnen beginnen met leggen als ze boven de boel aan het verwijderen zijn.

Ik zei eerder dat ik die vloer alvast zou verwijderen en klaar zou leggen in de garage. Maar..... ik heb me bedacht. Bij dat 6mm laminaat is de kans dat je het kliksysteem beschadigd wel wat groter dan bij het wat dikkere spul. Dus misschien zou ik dat risico toch niet lopen. En bij een visgraat laminaat al helemáál niet, want dat krijg je er bijna gegarandeerd niet simpel zonder schade uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mierenfokker
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 13-12-2024
Ach ja als we maar genoeg LaminaatPark noemen en slechte ervaring, dan kan iedereen wel met een beetje googelen bij dit topic komen dat het een oplichtersbende is.

Ben eigenlijk ook benieuwd naar de kwaliteit van leggen van hun. Ziet dat er een beetje ok uit @Tri Force

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tri Force
mierenfokker schreef op zaterdag 14 augustus 2021 @ 13:58:
Ach ja als we maar genoeg LaminaatPark noemen en slechte ervaring, dan kan iedereen wel met een beetje googelen bij dit topic komen dat het een oplichtersbende is.

Ben eigenlijk ook benieuwd naar de kwaliteit van leggen van hun. Ziet dat er een beetje ok uit @Tri Force
Hey MF :)

Het was snel met omstreeks 5 uren voor 66 vkm en daar is ook alles mee gezegd.. op sommige plekken zit er bijna 1 cm ruimte tussen de muur en het laminaat maar de muren zijn ook niet helemaal recht er zit weleens een scheef stukje naar binnen of naar buiten en in het algemeen loopt het laminaat meer golvend dan recht maar de vloer ligt wel aardig vlak.

Het achterlaten van rotzooi vondt ik persoonlijk nog minder vooral nu met corona want hun zitten overal aan en hebben de handen één keer gewassen en zitten met die handen aan zichzelf en dan aan laminaat en dat overschot aan stukjes laminaat en zaagsel lag door het hele huis van onder en boven een halve vuilniszak vol en dan nog een vuilniszak aan plastic en karton.

Hun waren ook veel te vroeg want wij hadden tussen 11 uur en 12 uur afgesproken maar hun waren er omstreeks 10 uur en dat maakt opzich nog niet veel uit maar ga dan alvast het laminaat uit de bus halen en zet het voor het huis maar nee..

Wij waren nog met opruimen en stofzuigen bezig en hun moesten vanuit de bus het laminaat direct in huis leggen dus vergeet anderhalve meter maar want mijn hal is een dikke meter en als ik in het midden sta kan er amper nog een kind bij langs en hun als volwassen mensen vlogen continue bij mij langs onder het stofzuigen.

Daarom en omdat wij wel iets anders te doen hadden zijn de mede tweaker en ik maar wat anders gaan doen in het oude huis en ja toen hun klaar waren (intussen de tweaker naar huis gebracht) kwam ik naar het eindresultaat kijken en de rest wat daarop volgde is aan het begin van de topic.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• RonnieKo
Hoi,

En dat nu net de grap van het hele verhaal ....
Zo lang iedereen dat denkt komt een bedrijf er mee weg. Ze maken nog winst op jouw parket. Alleen niet zoveel als ze eerst in gedachten hadden. Natuurlijk bellen ze je op met de vraag of er toch niet iets geregeld kan worden. Als ze echt het laminaat echt hadden moeten ophalen had het hun veel meer geld gekost.

Goed, als jij tevreden bent met de oplossing dan is het helemaal goed. Veel plezier met je nieuwe vloer.

Groet
Pagina: 1 2 Laatste